Min att spela lista bara växer och jag sitter och spelar FM2015 igen. Dags att sluta köpa spel?
Eller köp bara på rea de du verkligen vill ha... i ditt bibliotek... medan du fortsätter spela gamla spel.
Works for me! ![]()
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vad spelar du just nu?
Startad av
Unregisterede32cf070
, Jun 16 2009 22:05
2661 svar till detta ämne
Postad 17 December 2015 - 15:38
Eller köp bara på rea de du verkligen vill ha... i ditt bibliotek... medan du fortsätter spela gamla spel.
Works for me! Postad 18 December 2015 - 09:29
Det är ju det jag har gjort! Postad 18 December 2015 - 09:33 usch... Har BO3 igång på både Ps4 och One. Sen även Uncharted 1 och Tom Clancy Rainbow six Seige på Ps4an.
för lite tid egentligen på dygnen just nu. Postad 18 December 2015 - 23:11
Edit: Volatiles. Natt. Fy fan. Kommer aldrig kunna sova i natt... Postad 18 December 2015 - 23:27
Haha, kommer ihåg när jag jagades av flera stycken i beckmörker. Slutade med att jag blev slaktad på ett hustak och närapå fick en stroke IRL... Postad 27 December 2015 - 15:20 Jag spelar utmaningsuppdrag i Killzone Mercenary. I fjärde kapitlets precision uppdrag så är en av grejerna 25 headshots med Sta-11 och det är rätt frustrerande för det går inte ens om man står ett par meter ifrån och skjuter dom i huvudet. För när man gör det så tar deras hjälmar smällen och de vacklar de tillbaka och hukar sig men dör inte. Så då får man stå där och titta på dom tills de rest sig så man ser huvudet igen (och så rör dom på sig mycket när de vacklar så det blir svårt att få sikte) och under tiden så har deras polare blivit varnade och kulorna börjar vissla och sen är det kaos.
Det är ganska frustrerande.
Men jag gillar hur det faktiskt spelar roll att köpa ammo och samla ammo och har särskild utrustning för särskilda situationer. Väljer man fel utrustning så kan det bli riktigt jobbigt, väljer man rätt kan det bli barnlek, så det är belönande att kitta rätt. Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 27 December 2015 - 15:22. Postad 31 December 2015 - 12:40 Till slut så gav jag in för de positiva intrycken som givits av Batman Arkham Origins så jag köpte och drog igång det. Dessvärre blev jag kantstött nästan direkt
Jag tycker mig se ett mönster
1) Arkham Asylum - Mysigt! riktigt grymt spel 2) Arkham City - Hårdare, kallare på ett sätt som funkar, världens bästa spel 3) Arkham Origins - ännu hårdare och mer mordiskt, urspårat 4) Arkham Knight - ännu hårdare än origins, arméer som ska mörda allt, batman har missiler och Harley Quinn har blivit kampsportexpert. wtf
Förutom det så märker jag att fightingmekaniken är avsevärt sämre. Avsevärt säger jag. Jag hoppade över direkt till Arkham City för jämförelse och det är ingen inbillning. I origins så i samma ögonblick när attackindikation kommer (bättre val att utelämna attackindikation på hard som i City men det är en annan diskussion) så är det för sent att ändra sig, då blir du träffad -> byta till försvar är försent och attack blir trumfad av deras attack. I city finns det ett litet fönster för att ändra action och det behövs för att spelet ska bli mer reaktionsbaserat än att "ok jag ser att du är på väg så jag får väl vänta på att du ska slå för annars hinner jag inte" som är origins fightingmekanik. Motståndaren sätter tonen, styr skeendet eftersom deras action kommer trumfa, så jag får vänta snällt anpassa mig. Fy fan alltså, herregud. Jag blir bara irriterad. Med tanke på att denna skillnad finns så kan jag dock förstå att Arkham City på medium eller lägre, som innebär långsammare actions från motståndare, är en alltför simpel upplevelse då dessa fönster är större och man kan trycka lite hursomhelst och ändå lyckas. Kanske ville de fixa detta i Origins, kanske, men det blev helt fel, och de som kritiserade City för att vara för simpelt skulle helt enkelt spelat på hard.
Dessa saker bryter spelet på mitten för mig. Jag är rätt duktig på att harva spel som jag inte riktigt är kompis med för att ändå ge det chansen, och har gjort rätt i det många gånger, men med origins vet jag faktiskt inte. Jag håller redan på att att spela på gränsen för att lägga ner i Bioshock Infinite. Jag kan inte hålla på med två sådana spel samtidigt.
Gott Nytt År iafa! Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 31 December 2015 - 12:56. Postad 31 December 2015 - 13:34 Polisen var väl korrupt om jag inte minns fel? Sedan undrar jag om han gasade ihjäl eller bara sövde eftersom de normalt sett inte visar när Batman dödar någon. Förutom i Knight där han gladeligen kör sönder eller spränger bilar med sin pansarvagn.
Stridssystemet är mer orättvist har jag tydligen skrivit. Men är väl bara att sänka svårighetsgraden och få ut mer av storyn istället. Julnatten och allt det där är det roliga ändå, samt att det finns en del bra bossfighter.
Samma med Bioshock, du kan bara sänka svårighetsgraden och strunta i gameplay för det är inte överdrivet bra. Försök koncentrera dig på storyn och karaktärerna. Postad 01 January 2016 - 10:41 Ja polisen var korrupt men det var Black Mask som kastade honom i gaskammaren. Jag tyckte ändå sättet det gjordes på och hur raskt det avklarades var för mycket för ett Batman-spel. Jag kanske sänker svårighetsgraden då. På Bioshock Infinite kör jag på medium redan. Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 01 January 2016 - 10:41. Postad 01 January 2016 - 11:43
Köpte Starwars Battlefront häromdagen. Vilken besvikelse
Visst, grafiken och miljöerna är riktigt grymma. Men sen då? Ingen som helst handling? Trodde i min enfald att jag skulle få lite singelplayer kampanjer. Bläh! Postad 01 January 2016 - 12:17
Jag är rätt kritisk till Battlefront men just avsaknaden av singleplayer har de väl varit rätt tydliga med. Vill man åt singleplayer får man hoppas på kommande star wars-spel! Postad 01 January 2016 - 12:19
Inte läst något. Letade efter recension här innan jag skulle köpa men hittade ingen. Så visst är det lite mitt eget fel, men ändå en besvikelse. Postad 01 January 2016 - 14:57
Vi får dessvärre inga spel att recensera från EA sedan ett tag tillbaka. Alla andra stödjer oss fortfarande dock.
Jag kanske sänker svårighetsgraden då. På Bioshock Infinite kör jag på medium redan.
Jag drog ner Bioshock till easy ganska snabbt, gameplay är en linjär korridorshooter utan substans imo. Miljöerna, musiken, karaktärerna och storyn däremot är jättebra. Postad 01 January 2016 - 17:57 Fortfarande fast I World of Warships, och med varje patch så lyckas wargaming göra det bättre och bättre, nu senaste med en Tie-in med en anime serie för lite custom skepp, etc. Trodde Battlefront skulle hålla längre, men efter ett par runder, tillbaka till WoWS. Postad 08 January 2016 - 03:52 Need for Speed. Köptes på rea för 298:- nästan så att man ångrar köpet. Tomt, tråkigt och intetsägande.
Battlefront för det mesta annars.
//Lorryquai Postad 08 January 2016 - 08:14
Var inne på att skaffa det under rean också, men tror jag skippar nu Postad 08 January 2016 - 20:45
Super meat boy! Köptes för 0.99 euro på steam-rean. Och snart är det dags för Wolfenstein: The new order som också köptes på rean. Tror det kostade 7.49 euro.
Postad 09 January 2016 - 13:21 Hard West, en trevlig upplevelse om man gillar Western-filmer, Cthulhu och XCom Postad 10 January 2016 - 08:38 Har säkert gjort 3-4 försök tidigare att spela Shadow of the Colossus men tröttnat innan jag har fått ner första jätten. Det har varit kontrollerna som gjort att jag inte orkat mer. Har svårt för spel där man misslyckas för att kontrollerna gör det svårare än vad det borde vara.
Så igår gjorde jag ett nytt försök och har nu börjat gilla spelet mer. Fick ner 3 jättar i ett svep. Kontrollerna kan fortfarande vara ganska frustrerande men de börjar sitta lite och jag gör inte lika dumma misstag som tidigare. Får se hur det här går.
För ett spel som ändå är ca 10 år gammalt tycker jag även att grafiken håller upp rätt så bra. Postad 10 January 2016 - 10:50 Hahahaha!! Så känner jag för de flesta (3D) Nintendospel. Pikmin 3, Super Mario 3D World, Metroid Prime, Zelda Wind Waker... Så bra spel, så supersugiga kontroller och då ska vi inte ens nämna viftkontrollen... Bäst jag gömmer mig innan Nintendoryttarna kommer... Postad 10 January 2016 - 13:15
PS3, X360 rent generellt funkar bra för mig. Förmodligen därför som det skär sig med nintendos. Nintendos trademarkade tröghetsmoment gör sitt också. Postad 10 January 2016 - 13:36 Jag har spelat en hel del Batman: Arkham City challenges och Insurgency på senare tid. Insurgency är faktiskt riktigt sjysst. Postad 10 January 2016 - 16:38
Tröghetsmoment?
Pikmin 3 är inte svårt att förstå dina problem med, eller Metroid Prime. Mario 3D World måste man väl anpassa sig till kameran och synfältet kanske. Men Wind Waker har väl helt normal 3D-kontroll?
Collossus hade jag inga kontrollrproblem med, hästen var lite svårstyrd möjligtvis, men det är de i de flesta spel. Grafiken var estetiskt väldigt snygg, spelade det också ett tag efter det släpptes. Postad 10 January 2016 - 18:32
Wind Waker är nästan helt normalt, men deras designval att låta vyriktningen efter övergången mellan första och tredjepersonskamera basera sig på vilket håll Link tittar åt (istället för vilket håll kameran tittar åt) har jag haft problem med.
Med tröghetsmomentet menar jag att det ofta känns som att knata runt i sirap. Bästa exemplet är väl Mariospelen, men även Wind Waker har en del sånt, men främst när det gäller att flytta runt kameran.
On Topic så spelar jag Wind Waker HD och det är än så länge (hittade just Master Sword) en klar kandidat till bästa Zelda-spelet sedan A Link to the Past (som jag är osäker på om det håller än idag). Redigerat av Unregisterede32cf070, 10 January 2016 - 18:35. Postad 10 January 2016 - 19:07
Ok det förstår jag inte alls tbh, aldrig tänkt på.
ALTTP håller säkert mycket bra idag iom att Link Between Worlds bygger på samma koncept och det är fenomenalt. Postad 10 January 2016 - 19:55
Jag vet inte om det här är en rättvis jämförelse, men jag älskar kontrollen i Super Meat Boy, men i New Super Mario Bros U känns det bara trögt. Det är lite friktion i vertikalled, men i horisontalled är det sirap. Postad 10 January 2016 - 20:35 Jaha, okej. Ja det är ju långsammare än Meat Boy. Jag tycker tvärtom faktiskt, för mycket fart i SMB, gör att jag känner att jag har mindre kontroll. Men det har de tänkt på genom att ge en omedelbara omstarter och oftast korta banor. Men jag växte upp med Mario så det sitter i ryggmärgen. Postad 11 January 2016 - 00:15 Jag måste ha tappat det med åren. Jag hade inga problem med (och varvade) Mario 1, 2, 3 och World när det begav sig. Jag minns att jag tyckte att kontrollen var bra. Postad 13 January 2016 - 09:47 Packade upp min nya PS4a igår, nu har även jag kommit in i matchen, och startade upp mitt enda spel: Killzone: Shadowfall. Så det har jag spelat tre kapitel av.
Kontrollen pratar! Högt så in i **** också. Så jag fick sänka volymen Postad 14 January 2016 - 21:48
Grymt Postad 18 January 2016 - 10:13 Plockade upp Dragon Age Origins igen. Kul spel att komma tillbaka till. Postad 18 January 2016 - 11:43
Jag fastnade på ett stort mongo i ett försvarstorn i början och sen glömde jag bort hur alla kontroller funkade... Det kändes inte jättekul tills dess ska erkännas men jag misstänker att ett sånt spel måste få mer tid. Jag har aldrig varit stor på RGP heller. Postad 18 January 2016 - 12:01
Jag började spela det på Xbox360 men för ett par år sedan plockade jag upp det billigt på PC och kör igenom det där nu istället. Fungerar betydligt bättre. Förra gången spelade jag aldrig klart men nu hoppas jag att jag skall lyckas med det. Postad 19 January 2016 - 20:29
Spelar assassins creed india eller vad det heter. Ett 2.5-D stelth-spel.
Var år sen jag spelade AC och kontrollerena var inte lätt att komma ihåg. Upplever spelet som jäkligt svårt också. Jag suger dock på tv-spel så det kan ju ha med det att göra. Men jag har längtat alla dagen på att få fortsätta så det måste ju vara ett bra tecken ☺ Postad 20 January 2016 - 08:49 Rocket League, Witcher 3, Mad Max, BF4, Battlefront och Dying Light...blivit väldigt blandad kompott senaste tiden.
Sen är BF4 klanen på mig att jag ska skaffa Rainbow Six Siege men jag undrar vart jag ska hitta tiden Postad 20 January 2016 - 11:41
Jobbigt att hoppa mellan dessa 3 eftersom de är så stora. Risken är rätt stor att du tröttnar på dem och inte avslutar någon! Postad 20 January 2016 - 14:40
Tell me about it, började på Witcher 3 nu igen efter att ha spelat ca 80% story och sen började på något annat spel som kom emellan...
Ska banne mig klara ut Witcher 3 nu! Postad 20 January 2016 - 14:43
Kontrollerna är helt annorlunda jämfört med de vanliga AC-spelen så det var nog mer fördel än nackdel att ha glömt dem 6 användare läser detta ämne0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |