* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 19 October 2009 - 17:15
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Hmm jobbigt detta nu! Vill bara ha mobilen nu! Maila nokiashop och fråga om dom visste något men nej, bara det som står på hemsidan preliminärt vecka 44.
Hypa en produkt eller inte men om den nu ska komma nästa vecka borde dom inte veta det då? Nä för mig verkar det som om det kommer gå in i november innan man får denna  snyft
Och ericsson verkar få ut sina nya mobiler och har haft levdatum tex hos katching som dom hållt något sådär. Va samma visa när man vänta på nokia 5800! Varför har dom så svårt med detta1
Redigerat av Gurra101, 19 October 2009 - 17:18.
Postad 19 October 2009 - 17:28
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Personligen har jag inte så många vänner som använder sig Skype eller dyl. men det ska väl finnas stöd för Google Talk i Maemo och det är ju faktiskt en tjänst jag har använt några gånger... Men det är ju absolut ingenting som är direkt avgörande för mig. Ett hederligt röst abb. kommer det att bli sen om det blir med 3 eller inte ligger lite i vågskålen just nu...
Postad 19 October 2009 - 17:54
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Annars finns det ju en SIP klient i mobben också som tillsammans med RTP gör det möjligt att välja leverantör lite fritt förut fanns även DigiSIP som en överkomlig lösning men de verkar inte finnas kvar.
Dvs finns många fler möjligheter till VoIP än SKYPE :-)
Postad 19 October 2009 - 17:56
perpetuum
-
perpetuum
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Cashar den och använder tele2 snackis student + 1gb data, då kan jag helt själ styra hur mkt det blir. Det blir definitivt billigare än 12papp iaf, snabb överslagsräkning ger 10k med mitt sparsamma ringande. Kollade på ip-telefoni men ratade det då det inte var lönsamt för mig, de 50kronorna verkar ju enbart gälla samtal till fasta telefoner - nu hittar jag dock inget abbonemangspris på samtal till mobiler.
Intressant... Har du det här abonnemanget redan nu? För så vitt jag vet går det inte att kombinera Student med datapaketet, eller? Så här står det på Tele2s hemsida: Mobil Surf kan du beställa om du har: - Kompis (tecknat efter 18/2-08) - Kompis Pott - Fastpris (tecknat efter 18/2-08) - Snackis (tecknat mellan 3/9-08 - 19/11-08)
Redigerat av perpetuum, 19 October 2009 - 17:57.
Postad 19 October 2009 - 18:21
pilsnär
-
pilsnär
-
Rookie
-
4 inlägg
Anledningen till att jag vill kunna stoppa i ett kort från mitt mobila bredband är just den att jag redan är bunden vid ett sådant ett tag till. Sen när det gått ut kan jag lägga till ett datatrafik abonnemang på mitt "vanliga" simkort. Alltså bara ett sätt att inte betala dubbelt till det har gått ut. Har inte vidare koll på voip och skype och vad det nu må heta. Det som är dumt är ju att det inte går att ringa med bredbands simet men man får väl ha en gammal lur med i fickan också ett tag då, det kan jag leva med...
Postad 19 October 2009 - 18:24
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Annars finns det ju en SIP klient i mobben också som tillsammans med RTP gör det möjligt att välja leverantör lite fritt förut fanns även DigiSIP som en överkomlig lösning men de verkar inte finnas kvar.
Dvs finns många fler möjligheter till VoIP än SKYPE :-)
Klart att det gör, saken är ju den att Skype är något som de flesta vet vad det är utan vidare förklaring så de är ett ganska tacksamt exempel.
Postad 19 October 2009 - 18:28
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Jo klart tänkte mer på att man nog kan komma undan billigare om ma väljer nåt annat än skype tycker de är lite dyra på tex mobil samtal
Postad 19 October 2009 - 18:48
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Jag köper telefonen på Nokia.se med 15% rabatt + snabb frakt = 5245 kr
Sen kör jag ett gammalt 3Bomben 299 (använd alla pengar) och 3 Mobil Surf Turbo (ca 30 x 5 kr = 150 kr) Då har jag 149 kr kvar att ringa och SMSa för, och det räcker mer än nog för mig. Med 3 Mobil Surf Turbo har jag "obegränsat" med data, och dessutom Turbo 3G.
För jämförelse med andra alternativ:
Kostnad för 1 år = 5245 kr + 12 x 299 kr = 8833 kr
Kostnad för 2 år = 5245 kr + 24 x 299 kr = 12421 kr
Postad 19 October 2009 - 18:58
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jo klart tänkte mer på att man nog kan komma undan billigare om ma väljer nåt annat än skype tycker de är lite dyra på tex mobil samtal
Absolut, de är inte billiga alls. Hjälpte en polare att sätta upp en egen VoIP växel med asterisk som vi kopplade mot hans befintliga teleabonnemang för något år sen. Kopplade mobilen till asterisk servern och sen var det bara ringa med SIP-klienten i telefonen. Blev tyvärr inte alls helt optimalt men det hade nog mer att göra med dåligt optimerade inställningar än något annat. Mest en kul grej. Hur som helst, hittar man ingen SIP-tjänst som funkar som man vill kan man alltid bygga en egen!
Postad 19 October 2009 - 18:58
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Varför inte förlänga det ?
24 månader
99/mån för mobilen-2376 spänn
299/mån att ringa/sms/data..
Vid leverans 495 spänn
Så du betalar 2376+495....2871 kronor för mobilen..
Du sparar alltså 2374 kronor...Är väl dumt att ge bort det?
Nu är detta baserat på N97 men N900 borde ligga i ungefär samma nivå
Postad 19 October 2009 - 19:07
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Absolut, de är inte billiga alls. Hjälpte en polare att sätta upp en egen VoIP växel med asterisk som vi kopplade mot hans befintliga teleabonnemang för något år sen. Kopplade mobilen till asterisk servern och sen var det bara ringa med SIP-klienten i telefonen. Blev tyvärr inte alls helt optimalt men det hade nog mer att göra med dåligt optimerade inställningar än något annat. Mest en kul grej. Hur som helst, hittar man ingen SIP-tjänst som funkar som man vill kan man alltid bygga en egen!
Hehe jo absolut men utan optimering kommer man nog aldrig vara riktigt nöjd med att använda det. Är ju därför SKYPE lyckats så bra de har optimerat bra dvs använder du deras tjänst får du räkna med att lite av din bandbredd går till att garantera QoS för andra användare, helt ok tycker jag iaf :-)
Postad 19 October 2009 - 19:07
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Har ställt mig in på att den släpps i mitten av Nov.
Kommer den tidigare blir det ju bara en stor bonus =)))
Men jag vill ha den......NU.....*mumlar*
Postad 19 October 2009 - 19:08
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Varför inte förlänga det ?
Enkelt. Pengar är inte allt, friheten att vara obunden tycker jag om. Dessutom vet ju ingen människa när Tre släpper telefonen... Det är DÖDENS tråkigt att ligga och betala på en telefon man redan har sålt med. Jag minns inte när jag hade en telefon längre än 6 månader, vet inte ens om det hänt...
Postad 19 October 2009 - 19:10
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Att tänka på är väl att obegränsat innebär väl max 5 gb hos tre väl? som jag fattade så är det väl bara telenor som har helt obegränsat utan att sänka hastigheten. Tycker jag låter bra. Sedan har jag 0 koll på om telenor är bra.
Postad 19 October 2009 - 19:15
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
20gig hos Tre sen stryps det..
Mm men ja tänkte om du ändå hade tänkt hålla dig till Tre...
Men de är klart att byter man ofta är de ju kanske ingen höjdare
Postad 19 October 2009 - 19:20
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Enkelt. Pengar är inte allt, friheten att vara obunden tycker jag om. Dessutom vet ju ingen människa när Tre släpper telefonen... Det är DÖDENS tråkigt att ligga och betala på en telefon man redan har sålt med. Jag minns inte när jag hade en telefon längre än 6 månader, vet inte ens om det hänt...
Håller med till 100% minns inte när jag hade en mobil mer än 6 mån o drygt som f-n att sitta och betala på nåt man inte längre har. Nice som fan och inte vara bunden
Postad 19 October 2009 - 19:21
tonyjohansson
-
tonyjohansson
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej!!
Ska ha en N900.
Funderar lite på Nokia shop.
Drar dom pengarna direkt? Varför kan man inte få på postförskott eller nått?
Rabattkoden? Fungerar den för alla? Även om man aldrig har handlat där förut?
Och fungerar det bra? Någon som har haft besvär med nokia shop?
t.ex med garanti åtgärder m.m.
MvH
Postad 19 October 2009 - 19:22
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
20gig hos Tre sen stryps det..
Mm men ja tänkte om du ändå hade tänkt hålla dig till Tre... Men de är klart att byter man ofta är de ju kanske ingen höjdare
oj, det var ju bra. 20 gb.var hittar du den infon. Den borde de ju skyllta med.
Postad 19 October 2009 - 19:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Mmm men nu har ja ju inte råd å byta oftare än 18 eller 24 månader så för mig är de ju bra
Står under deras finstila...Under avtal..Fast nu hittar ja de såklart inte..Var bökigt att hitta
Redigerat av moparman, 19 October 2009 - 19:28.
Postad 19 October 2009 - 19:25
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Hej!!
Ska ha en N900.
Funderar lite på Nokia shop.
Drar dom pengarna direkt? Varför kan man inte få på postförskott eller nått?
Rabattkoden? Fungerar den för alla? Även om man aldrig har handlat där förut?
Och fungerar det bra? Någon som har haft besvär med nokia shop? t.ex med garanti åtgärder m.m.
MvH
1.de drar pengarna när de skickar varan. 2. De litar inte på oss svenskar. 3. koden fungerar för alla. 4. har bara beställt småsaker. aldrig haft problem, men aldrig behövt byta något. Vänta och se när folk får sina mobiler från nokia och bara hälften fungerar. hehe
Redigerat av theclone, 19 October 2009 - 19:27.
Postad 19 October 2009 - 19:39
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
oj, det var ju bra. 20 gb.var hittar du den infon. Den borde de ju skyllta med. http://tre.se/templa...3.aspx?id=31706
Postad 19 October 2009 - 20:10
tonyjohansson
-
tonyjohansson
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jaha.... Då var det beställt på Nokia shop....
Hoppas nu bara att allt fungerar som det ska...
Gillar inte att betala med kort över internet... men dom
borde ju vara seriösa...
AHHHHH jag vill ha min N900 NU!!!
Postad 19 October 2009 - 20:19
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Jaha.... Då var det beställt på Nokia shop.... Hoppas nu bara att allt fungerar som det ska... Gillar inte att betala med kort över internet... men dom borde ju vara seriösa...
AHHHHH jag vill ha min N900 NU!!!
När skulle nokia inte vara seriösa ? =P
Postad 19 October 2009 - 21:28
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Intressant... Har du det här abonnemanget redan nu? För så vitt jag vet går det inte att kombinera Student med datapaketet, eller?
Nej jag har inte ens tanken att det skulle kunna finnas någon sådan absurd begränsning så jag har inte ens brytt mig om att fråga. Får ta och göra det, men det är ju trots allt enbart ett rabatterat snackis det handlar om. Varför skulle dom inte vilja att man har massor av extratjänster som dom tjänar pengar på? Man kan ju trots allt ha alla andra tjänster.
Postad 19 October 2009 - 21:45
floffe
-
floffe
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Intressant... Har du det här abonnemanget redan nu? För så vitt jag vet går det inte att kombinera Student med datapaketet, eller?
Så här står det på Tele2s hemsida:
Mobil Surf kan du beställa om du har: - Kompis (tecknat efter 18/2-08) - Kompis Pott - Fastpris (tecknat efter 18/2-08) - Snackis (tecknat mellan 3/9-08 - 19/11-08)
Jag kan rapportera att om man går in och vill teckna ett nytt Snackis-abb så säljer de gärna mobil surf som tillägg till den.
Postad 19 October 2009 - 22:05
otto zx-7r
-
otto zx-7r
-
Amatör
-
-
96 inlägg
va f-n jag vill ha min lur nu............ http://www.mobilesto...pping-date.htmlI looks like Iâll have to wait a bit longer for my Nokia N900, the âsupplierâ has slipped the ship date from Oct 26th to Nov 5. Iâm already
Postad 19 October 2009 - 22:19
ake1010
-
ake1010
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hittade ett klipp som verkligen bevisar att google wave verkligen funkar. Det är inte det där dåliga klippet som några kanske har sett: http://stuff.techwha...900-google-waveInternetbrowsern är riktigt bra och snabb imo
Postad 19 October 2009 - 22:56
mydisaster
-
mydisaster
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
http://tre.se/templa...3.aspx?id=31706
Detta gäller väl bara om man har ett mobilt bredband (till datorn). Inte om man har surf i mobilen? Fungerar dock att använda i mobilen också men då kan du inte ringa eller ta emot samtal om jag förstått det rätt.
Postad 19 October 2009 - 23:07
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Detta gäller väl bara om man har ett mobilt bredband (till datorn). Inte om man har surf i mobilen? Fungerar dock att använda i mobilen också men då kan du inte ringa eller ta emot samtal om jag förstått det rätt.
Nej, det är rätt, det har inte med 3 Mobil Surf att göra. Det enda jag kan hitta om 3 Mobil Surf är detta: 3Mobil Surf 3 kr/dag Obegränsad surf i mobilen. Gäller inom Sverige och i 3s nät i Danmark. För övriga utlandspriser se separat prislista. Hastighet upp till 0,384 Mbit/s. 30 dagars uppsägningstid. 3Mobil Surf Turbo 5 kr/dag Obegränsad surf i mobilen. Gäller inom Sverige och i 3s nät i Danmark. För övriga utlandspriser se separat prislista. Hastighet upp till 7,2 Mbit/s i nedlänk och 1,4 Mbit/s i upplänk. 30 dagars uppsägningstid. Det 3 har sagt tidigare om "obegränsat" i pressen (läste det i somras någon gång) är att det är flytande, men att om det missbrukas (toktankning av torrents t.ex.) så stryper man hastigheten till 0,384 Mbit/s för Turbo-alternativet och har för mig det var 100 Mbit/s för 3 Mobil Surf. Man stängs dock inte helt av. För Mobil Surf (som abonnemangen heter) fungerar ju även de långsammare överföringstiderna.
Redigerat av slotrat, 19 October 2009 - 23:08.
Postad 19 October 2009 - 23:14
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Nej, det är rätt, det har inte med 3 Mobil Surf att göra.
Det enda jag kan hitta om 3 Mobil Surf är detta:
3Mobil Surf 3 kr/dag Obegränsad surf i mobilen. Gäller inom Sverige och i 3s nät i Danmark. För övriga utlandspriser se separat prislista. Hastighet upp till 0,384 Mbit/s. 30 dagars uppsägningstid.
3Mobil Surf Turbo 5 kr/dag Obegränsad surf i mobilen. Gäller inom Sverige och i 3s nät i Danmark. För övriga utlandspriser se separat prislista. Hastighet upp till 7,2 Mbit/s i nedlänk och 1,4 Mbit/s i upplänk. 30 dagars uppsägningstid.
Det 3 har sagt tidigare om "obegränsat" i pressen (läste det i somras någon gång) är att det är flytande, men att om det missbrukas (toktankning av torrents t.ex.) så stryper man hastigheten till 0,384 Mbit/s för Turbo-alternativet och har för mig det var 100 Mbit/s för 3 Mobil Surf. Man stängs dock inte helt av. För Mobil Surf (som abonnemangen heter) fungerar ju även de långsammare överföringstiderna.
hmm... antingen är det väl obegränsat eller är det begränsat! Det där köper jag inte. Hoppas man blir begränsad...så får man väl gå till domstol eller vänta tills månaden är slut för ny GB.
Postad 19 October 2009 - 23:17
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Håller med till 100% minns inte när jag hade en mobil mer än 6 mån o drygt som f-n att sitta och betala på nåt man inte längre har. Nice som fan och inte vara bunden
Har man 100års abbonemang och byter lur, klart man betalar av resten innan i så fall. Läste rykten om N920 tror jag den hette, utan tangentbord, Maemo, grym prcessor. Verkar intressantare än N900.
Postad 19 October 2009 - 23:31
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
hmm... antingen är det väl obegränsat eller är det begränsat! Det där köper jag inte. Hoppas man blir begränsad...så får man väl gå till domstol eller vänta tills månaden är slut för ny GB.
Om dom bara stryper hastigheten kan du ju fortfarande kan surfa obegränsat. Jag har inget att klaga på där. Vill du ha 7,2 Mbit/s helt obegränsat utan strypningar får du nog räkna med ett helt annat pris än 150 kr, multiplicera med 10 kanske? Att försöka dra dom till rätta är nog ingen idé. Är du kund hos dom lär du ha skrivit under ett avtal som ger 3 rätt att begränsa dig, ändra priser m.m. utan att fråga dig först. Nä surfa lugnt istället (om du nu skulle bli "strypt"), eller kör på WLAN tills nästa månad. Har man 100års abbonemang och byter lur, klart man betalar av resten innan i så fall.
Så vad är då vinsten med att teckna sig på ett bundet (och dyrt) abonnemang till att börja med? Då kan man ju lika gärna betala den fullt direkt, och ha sin frihet. Läste rykten om N920 tror jag den hette, utan tangentbord, Maemo, grym prcessor. Verkar intressantare än N900.
Den är ett rykte enbart. De bilder som finns är mer eller mindre 100%igt fejkbilder. Givetvis kommer en efterföljare, men (de flesta) ryktena säger att det tar ett år innan vi är där. Den som lever får se. Skall vi ändå spekulera framtid så ser jag fram emot teleportrar, och att man inte behöver telefoner alls utan bara tänker på den man vill ringa eller maila till  Låt oss hålla oss till trådens ämne, N900 och det som är närbesläktat med den...
Redigerat av slotrat, 19 October 2009 - 23:34.
Postad 19 October 2009 - 23:39
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Har man 100års abbonemang och byter lur, klart man betalar av resten innan i så fall. Läste rykten om N920 tror jag den hette, utan tangentbord, Maemo, grym prcessor. Verkar intressantare än N900.
det är maemo på n900 med  du behöver inte använda tbordet. vad ska du med grymmare cpu till, samtalen går snabbare? =P Eller så skiter man i att köpa någon, finns alltid en grymmare cpu på kommande nallar, alltid nåt som lockar i nyare.... så fastnar man i hamster-hjulet igen....
Redigerat av Toivanen, 19 October 2009 - 23:41.
Postad 20 October 2009 - 01:01
Lullenn
-
Lullenn
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Köper man en N900 eller liknande så är det ju inte för att kunna ringa, det är ju något som tillkommer. Det är ju trots allt en dator och inte mobil 
Vill man inte använda tangentbordet så köper man väl inte en telefon med det? den blir ju betydligt tjockare.
Men ang att vänta på en "n920" utan tangentbord är ganska meningslöst om den inte har en kapacitiv skärm. Ska vara sämre att skriva på en resistiv och därför bättre att n900 med tangentbord
Postad 20 October 2009 - 08:08
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Det tror jag inte... Jag sitter på deras surf paket idag och när jag hade telefonen som 3g modem i somras var jag uppe en bit över 20Gb, fick så klart 200 kbit/s då men innan så gick det på full hastighet.
Postad 20 October 2009 - 08:47
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
En fotnot, som det är nämnt tidigare i tråden så har N920 kapacitiv skärm däremot är CPUn densamma som sitter i N900
Postad 20 October 2009 - 08:55
mydisaster
-
mydisaster
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Det tror jag inte... Jag sitter på deras surf paket idag och när jag hade telefonen som 3g modem i somras var jag uppe en bit över 20Gb, fick så klart 200 kbit/s då men innan så gick det på full hastighet.
Ofan! Det låter ju bra. Hade nämligen mobilt bredband till datorn innan och det fungerade på samma sätt. Hade lite tur då jag fick gamla papper från 3 butiken som jag skrev på. Stod inget om någon gräns i mina papper så jag sa upp mitt abonnemang efter jag haft det gratis i ett halv år =) (Skulle börja betala månaden efter) Så nu sitter jag på Comhem istället. Mycket bättre =D Men det är ju ingen risk att man kommer upp i 20gb på mobilen om man inte sitter och tankar torrents hela dagarna. Finns ju ingen annan operatör som har sån hög gräns så det är ju kanon.
Postad 20 October 2009 - 08:57
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
En fotnot, som det är nämnt tidigare i tråden så har N920 kapacitiv skärm däremot är CPUn densamma som sitter i N900
En fotnot till då är att allt bara är rykten, det finns INGEN bekräftelse på dessa rykten från Nokias håll. Så jag tycker vi kan skita i att spekulera kring detta helt och hållet och istället fokusera på det vi är här för, N900. Snart kommer den!
Postad 20 October 2009 - 09:26
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Postad 20 October 2009 - 09:29
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Vågar man binda upp sig på denna i 2 år? Kommer den stå sig ett tag tror ni?
Postad 20 October 2009 - 09:40
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Det kommer ALLTID häftigare prylar snabbare än man tror. Det är helt upp till dig. N900 lär ju fungera utan problem i flera år, så det är ju helt upp till dig och hur du tänker använda din dator (telefon). Att spekulera kring hur andra tänker använda sin N900 är ju ganska lönlöst, det är bara du som kan avgöra om den är något för dig eller inte. Men är du tveksam så vänta tills den är släppt och gå och känn på den i en butik. Och fortsätt och läs här och på andra ställen efter att vi som beställt N900 fått dom. Då blir det enklare för dig att bilda dig en uppfattning. Personligen har jag knappt aldrig haft en telefon privat i mer än 6 månader. Min HTC Magic hade jag nog behållit ett tag till (började närma mig 6 månader, men har sålt den nu) om inte N900 dykt upp och skapat ha-begär, och gissningsvis händer något liknande till våren.
Postad 20 October 2009 - 09:54
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Beror lite på hur du menar binda upp sig. tex köper du från katshing.se så är inte telefonen låst för andra operatörer om du skulle sälja. jag binder mitt abb 24 mån för att kunna ringa billigt, sen om jag behåller den i 2 år eller inte vet man ju aldrig.
Postad 20 October 2009 - 10:37
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Ofan! Det låter ju bra. Hade nämligen mobilt bredband till datorn innan och det fungerade på samma sätt. Hade lite tur då jag fick gamla papper från 3 butiken som jag skrev på. Stod inget om någon gräns i mina papper så jag sa upp mitt abonnemang efter jag haft det gratis i ett halv år =) (Skulle börja betala månaden efter) Så nu sitter jag på Comhem istället. Mycket bättre =D
Men det är ju ingen risk att man kommer upp i 20gb på mobilen om man inte sitter och tankar torrents hela dagarna. Finns ju ingen annan operatör som har sån hög gräns så det är ju kanon.
Kul att du tycker att ComHem funkar bättre när de anvädner 3s nät, 3s klient. dvs det är 3s produkt du använder
Postad 20 October 2009 - 10:45
elk
-
elk
-
Användare
-
-
162 inlägg
Hahah telia är för goa. fråga dom för 6 dagar sen om dom skulle ta in n900. fick svar idag att dom inte vet ;D
Postad 20 October 2009 - 12:08
Tobbe Nukem
-
Tobbe Nukem
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det kommer ALLTID häftigare prylar snabbare än man tror. Det är helt upp till dig. N900 lär ju fungera utan problem i flera år, så det är ju helt upp till dig och hur du tänker använda din dator (telefon). Att spekulera kring hur andra tänker använda sin N900 är ju ganska lönlöst, det är bara du som kan avgöra om den är något för dig eller inte. Men är du tveksam så vänta tills den är släppt och gå och känn på den i en butik. Och fortsätt och läs här och på andra ställen efter att vi som beställt N900 fått dom. Då blir det enklare för dig att bilda dig en uppfattning.
Personligen har jag knappt aldrig haft en telefon privat i mer än 6 månader. Min HTC Magic hade jag nog behållit ett tag till (började närma mig 6 månader, men har sålt den nu) om inte N900 dykt upp och skapat ha-begär, och gissningsvis händer något liknande till våren.
Precis, det är ju helt upp till var och en hur länge man tänkt använda sig av den. Jag har t.ex. använt en N73 nu i dryga 3 år. Den håller dock på att bokstavligen falla i bitar så N900 kan inte komma snabbt nog!@#  Nejdå, du var inte långsam, det är jag som är SNABB! 
Postad 20 October 2009 - 12:39
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Om ni inte redan har sett klippet hur man gör grundinställningarna på N900 så finns klippet här.
Postad 20 October 2009 - 12:41
elk
-
elk
-
Användare
-
-
162 inlägg
finns det nån konverter för nokias tv out till vga ? skulle vara smutt att kunna köra den på dator skärmen
Postad 20 October 2009 - 12:46
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
På Facebook svarar 3 återigen på en fråga om leveransen av N900: Som jag sagt tidigare så vet vi inte när N900 kommer. Nokia har skjutit upp lanseringen och kan inte ge något nytt datum. Vi har pris och allt klart och kan ha den i butik 24 timmar efter att vi fått in den på lager.Lite tråkigt att Nokia inte går ut med nytt datum eller talar om vad förseningen beror på.
Postad 20 October 2009 - 12:50
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
kanske fixar mms? optimerar batteritiden bättre? aktiverar front kameran? skruvar fast lite skruvar?
=)
Postad 20 October 2009 - 12:56
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
LOL man kan ju alltid hoppas :-) kanske ändrar till kapacitiv skärm när de ändå håller på o lägger till USB-host hehe sen vaknar man :-(
Redigerat av Alien08, 20 October 2009 - 12:57.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|