Hahaha! Detta är D-link i ett nötskalSP3 ute sedan några timmar nu. uppdatera.
Edit: tillbakadragen pga problem. Borttagen från uppdateringsservern nu.
Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 10 January 2011 - 10:41
Postad 10 January 2011 - 10:44
Hahaha! Detta är D-link i ett nötskal
Man tar fram en hårdvara och låter kunderna beta-testa fram mjukvaran. Men det är bara att ha tålamod. För den kommer att bli bra till slut
När mjukvaran är färdig.....
Fast här är det ju Boxee som står för mjukvaran, ej D-link själva.
Postad 10 January 2011 - 11:01
Se ovan. De har inget med D-Link att göra. Dessutom är den ju borttagen från servern på någon timme bara, så jag fattar inte vad du gastar om. Problemet är att den grupp beta-testare utanför Boxee inte får testa någon content, som Vudu och när Vudu ej var klar att tas med så var de tvugna att sy ihop en färdig release. Då är det lätt att något faller ur...Hahaha! Detta är D-link i ett nötskal
Man tar fram en hårdvara och låter kunderna beta-testa fram mjukvaran. Men det är bara att ha tålamod. För den kommer att bli bra till slut
Att de sedan inte sköter detta snyggt är ett annat problem. Men de är ett litet företag och har mycket att lära sig om PR. Det är iaf bättre att de kommunicerar jämfört med de stora lirarna som inte har någon som helst kontakt med omvärlden.
Redigerat av Unregistered577c6879, 10 January 2011 - 11:03.
Postad 10 January 2011 - 12:03
Hahaha! Detta är D-link i ett nötskal
Skojar du har de tagit tillbaka den redan? Jag har inte uppdaterat för det var inte något när jag testa idag.
Postad 10 January 2011 - 14:26
Det brukar vara svårt att ladda ner en uppdatering som inte finns.Skojar du har de tagit tillbaka den redan? Jag har inte uppdaterat för det var inte något när jag testa idag.
Du får vänta lite...
Alternativt blocka dl.boxee.tv om du inte vill ha någon ny uppdatering.
Redigerat av Unregistered577c6879, 10 January 2011 - 14:28.
Postad 10 January 2011 - 15:10
Jag vill inte starta någon större argumentation om det här, men vist f-n så har D-link som säljer hårdvaran ansvaret för att nödvändig mjukvara fungerar tillfredsställande?? det är ju fullt möjligt att det är en annan leverantör än D-link som sitter och knappar koden, men dom har lik förbaskat ansvaret. Anledningen till att jag skrev som jag gjorde är att jag sedan tidigare haft en del D-link produkter, bl.annat trådlösa nätverkskort där det tagit uppemot ett år innan det funnits drivrutiner som gjorde att korten fungerade tillfredsställande. Annars borde det väl sitta en röd lapp på kartongen med "OBS nödvändig mjukvara endast i Beta-utförande" eller nåt liknande. Glöm inte bort att alla människor som vill kunna använda Boxee-Boxen inte är lika tekniskt drivna som ni/vi är.De har inget med D-Link att göra
Over and out....
Postad 10 January 2011 - 15:19
Jag vill inte starta någon större argumentation om det här, men vist f-n så har D-link som säljer hårdvaran ansvaret för att nödvändig mjukvara fungerar tillfredsställande?? det är ju fullt möjligt att det är en annan leverantör än D-link som sitter och knappar koden, men dom har lik förbaskat ansvaret. Anledningen till att jag skrev som jag gjorde är att jag sedan tidigare haft en del D-link produkter, bl.annat trådlösa nätverkskort där det tagit uppemot ett år innan det funnits drivrutiner som gjorde att korten fungerade tillfredsställande. Annars borde det väl sitta en röd lapp på kartongen med "OBS nödvändig mjukvara endast i Beta-utförande" eller nåt liknande. Glöm inte bort att alla människor som vill kunna använda Boxee-Boxen inte är lika tekniskt drivna som ni/vi är.
Over and out....
Detta gäller väl inte bara d-link, se bara på popcorn mediaspelare och alla dom andra som finns och har varit ute ett tag. tycker det klagas på alla mediaspelare i dom flesta forum här.
Postad 10 January 2011 - 15:54
Egentligen är det Intel du ska klaga på för det är de som tillverkat SoCen. Du klagar väl inte på Dell när Windows 7 har en bugg på din Delldator.Jag vill inte starta någon större argumentation om det här, men vist f-n så har D-link som säljer hårdvaran ansvaret för att nödvändig mjukvara fungerar tillfredsställande?? det är ju fullt möjligt att det är en annan leverantör än D-link som sitter och knappar koden, men dom har lik förbaskat ansvaret. Anledningen till att jag skrev som jag gjorde är att jag sedan tidigare haft en del D-link produkter, bl.annat trådlösa nätverkskort där det tagit uppemot ett år innan det funnits drivrutiner som gjorde att korten fungerade tillfredsställande. Annars borde det väl sitta en röd lapp på kartongen med "OBS nödvändig mjukvara endast i Beta-utförande" eller nåt liknande. Glöm inte bort att alla människor som vill kunna använda Boxee-Boxen inte är lika tekniskt drivna som ni/vi är.
Over and out....
"D-Link kan inte garantera vilket innehåll som är tillgängligt för respektive region och skall inte hållas ansvarig."
D-Link är ansvarig för produkten som helhet, men har inget med mjukvaruutvecklningen att göra.
Därför heter produkten Boxee Box by D-Link och inte D-Link's Boxee Box.
Jag tror inte jag stött på en enda media extender som fungerar out of the box utan några problem.
Redigerat av Unregistered577c6879, 10 January 2011 - 15:55.
Postad 10 January 2011 - 18:49
Läser man vissa kommentarer här och framförallt kommentarerna på Boxee's blogg så verkar det som om folk tycker att det är en fullständig katastrof.
Jag och min flickvän diggar boxen rejält, extremt lättanvänd och löser allt med scrapingen perfekt. Det är bara att sätta igång och köra. integrationen med IMDB är hur bra som helst och undertexterna känns modernt för oss, dock är utbudet inte fantastiskt...
Postad 10 January 2011 - 20:14
De som hade 1080i inställt fick röd skärm...The firmware update had an issue impacting people with 1080i TVs. Fixed it. Packaging a new build. Then uploading.
Redigerat av Unregistered577c6879, 10 January 2011 - 20:14.
Postad 10 January 2011 - 20:21
Tack för svar! Trodde att de hade gjort en uppdatering ala PS3. Att spegla bilden kändes ju inte direkt jättespännande, ingen av er som vet ett mediacenter som fyller en genuin 3d-funktion?Den stödjer inte den 3D du tänker på. Den har inte hdmi 1.4.
Det blir bara vanlig bild av det hela.
Jag tror funktionen kallas stereoskopisk 3D och speglar bilden i två delar
Postad 10 January 2011 - 20:40
Jag tror du måste ha en htpc just nu. Till hösten kommer det ett gäng nya kretsar till media extenders som har 1.4.Tack för svar! Trodde att de hade gjort en uppdatering ala PS3. Att spegla bilden kändes ju inte direkt jättespännande, ingen av er som vet ett mediacenter som fyller en genuin 3d-funktion?
Postad 10 January 2011 - 21:04
De som hade 1080i inställt fick röd skärm...
Jag får röd skärm ibland när jag startar boxeen =S kör 1080p dock.
Postad 10 January 2011 - 21:23
Jaså? Aldrig läst om detta förrän nu. Debugloggar på detta skulle vara bra, även om de säkert skapat en massa själva nu. Vet inte själv vad det beror på men det är väl något med HDMI...Jag får röd skärm ibland när jag startar boxeen =S kör 1080p dock.
Postad 11 January 2011 - 00:03
Det brukar vara svårt att ladda ner en uppdatering som inte finns.
Du får vänta lite...
Alternativt blocka dl.boxee.tv om du inte vill ha någon ny uppdatering.
Ja det är inte konstigt att det inte finns någon uppdatering när de plockar bort den.
Blocka uppdatering, nej jag vill ha uppdateringar. Webbläsaren ska ju bli bättre i nästa uppdatering.
Det kommer nog en uppdatering snart. Personligen har jag inte stött på några allvarligare buggar utan bb rullar så det är inte akut.
önskelistan:
Möjligheten och kunna ha olika filmappar för olika familjemedlemmar utan att behöva logga in på olika konton. Playlist funktioner.
Postad 11 January 2011 - 06:23
Jag antar att du pratar om scraping nu för om du använder browse files så är ju detta ett icke-problem.önskelistan:
Möjligheten och kunna ha olika filmappar för olika familjemedlemmar utan att behöva logga in på olika konton. Playlist funktioner.
Har svårt att se hur man ska lösa olika scraping utan att du byter användarkonton.
Postad 11 January 2011 - 14:13
Har idag en Xtreamer, men funferar på att byta till Boxee Box. Skulle bara vilja veta om Boxee Box klarar att spela upp DV-avi? Alltså gamla DV-band som är överförda till fil. Xtreamer stödjer inte detta och kommer inte att göra det framöver heller (enligt deras forum). Orkar inte koda om 25 timmar film...
Någon som har ett svar på denna...?
Postad 11 January 2011 - 14:42
Gör en test-snutt och ladda upp så kan säkert någon BB-ägare testa om den funkar.
Postad 11 January 2011 - 15:51
Ladda upp som bifogad fil i denna tråd så testar jagNågon som har ett svar på denna...?
Postad 11 January 2011 - 16:33
Boxee Box firmware RC 1.0.3.17028 (released Jan 10th)
http://forums.boxee....ead.php?t=25908
Postad 11 January 2011 - 20:01
Jaså? Aldrig läst om detta förrän nu. Debugloggar på detta skulle vara bra, även om de säkert skapat en massa själva nu. Vet inte själv vad det beror på men det är väl något med HDMI...
Ibland när jag startar boxeen utan att byta kanal till den direkt så är den antingen helt svart bilden eller helt röd.. säkert nått med hdmi och göra, stör mig inte så värst dock det är ju bara att starta om den.
Postad 12 January 2011 - 10:23
Japp det funkar. Har du filmat i 16:9 i videokameran och importerat som DV-AVI så har du ett förhållande som gör att Boxee:n spelar upp det som 4:3.
Spelade själv upp en DV-AVI förra helgen.
Postad 12 January 2011 - 14:43
Japp det funkar. Har du filmat i 16:9 i videokameran och importerat som DV-AVI så har du ett förhållande som gör att Boxee:n spelar upp det som 4:3.
Spelade själv upp en DV-AVI förra helgen.
Ja, det är inspelat i 16:9 och konverterat till (sparat som) DV-AVI. Du menar att den trycker ihop det till 4:3? Varför? Jag begär nog egentligen inte svar på sista frågan... ;-)
Postad 12 January 2011 - 14:54
jag kommer bara spela upp filmer från min externa hårddisk till min blivande mediaspelare ... verkar som många har problem med det trådlösa va ?
Postad 12 January 2011 - 15:07
jisses , va först inne på att köpa denna , men efter att ha läst igenom tråden så tycker jag den verkar ha lite för mkt buggar va , eller va säger ni ...
jag kommer bara spela upp filmer från min externa hårddisk till min blivande mediaspelare ... verkar som många har problem med det trådlösa va ?
Hur för du över filmerna till din externa hårddisk? Jag körde först med enbart streaming men tänkte sedan att det skulle vara smidigt med extern hårdisk. Men oj vad den vart full snabbt. Wd 2 Tb. Man måste nästan ha trådat eller trådlöst för att föra över filer till extern hårddisk annars blir det jobbigt att flytta hårddisken stup i ett.
Jag förstår att du kanske verkar skrämd av alla fel som folk skriver om. Men finns det någon mediaspelare som inte dras med buggar. Jag tänkte först på en Extreamer och den har ju funnits ett tag. Men när man läser den tråden så är det minst lika mycket problem.
Jag har också stött på problem ibland men i stort sett så är det bara att sätta sig ner i soffan slå på Boxeen och titta.
Postad 12 January 2011 - 15:16
Men så har det alltid varit tycker jag t.o.m. om man kollar filmer direkt på en dator eller på TV:n med en DVD-spelare =) Letar man fel som man gör nu när det kommit en ny hypad produkt så hittar man alltid saker att gnälla på. Men jag förstår vad du menar, läser man sådana här trådar så blir man ofta avskräckt eftersom gnället tar väldigt mycket plats i jämförelse med lovorden.
Postad 12 January 2011 - 16:48
det är just det , jag vill bara kunna lägga mig i soffan o klicka igång den utan att behöva oroa mig för om någonting ska krångla , om den ska buffra mitt i filmen som den hade gjort för någon ... eller om den ska fastna i bilden eller nått sånt.
som sagt , har en tvix 6500 jag kör med nu och har ALDRIG på 2.5år haft ett enda problem med min , peppar peppar.
va gäller extern så har jag inte såååå extremt mkt filmer , dom som är lite äldre tar jag oftast bort och gör plats för nya ... har en hårddisk på 1TB som jag inte fyllt ännu och en på 500gb som är fylld men som snart ska rensas till förmån för nya, så jag tycker inte det blir så mycket spring fram o tillbaka faktiskt.
någon här inne som kör med MAC och vet om jag kan köpa AirPort Extreme , koppla från fiberuttaget i lägenheten in till AirPorten , sen kan jag väl dra en nätverkssladd från mediaboxen till routern också eller kör man det trådlöst ?
va först inne på att köpa en AirPort Express, kanske räcker om man ska dela trådlöst o slipper dra en sladd ...
Postad 12 January 2011 - 17:03
Jag kan säkert hitta hundratals buggar på din tvix 6500 om du ger mig några timmar att testa. Om din tvix duger bra så vet jag inte varför du behöver uppgradera.
Frågan är vilka filformat du huvudsakligen tänker spela, vilka codec för bild/ljud, hur din kringutrustning ser ut, trådat eller wifi, extern eller NAS osv.
Boxee är långt ifrån perfekt i dagsläget, men det är den absolut senaste hårdvaran på marknaden. Inte ens Netgear kunde med 9 månaders betatestning få ut en bra mjukvara.
Det intressanta är att Boxee samarbetar med XBMC och vise versa. I kommande version av XBMC så kommer BD Lite introduceras, vilken källkoden är skriven av Boxee devs.
Ska du bara spela normala avi eller mkv utan HD-ljud lär du inte hitta mycket att klaga på.
Postad 12 January 2011 - 17:23
det jag menar är att jag känner många som har 6500 och 6600 (tvix) och deras spelare har krånglat , det har hänt att filmen bara stängs av , när man tittat ett visst antal minuter så fryser bilden osv ... visst det kan hända alla maskiner , men som sagt , har aldrig hänt min , så jag har väl haft tur antar jag.
jag kommer mest lira mkv-filer 720p och 1080p , men även en del riktiga bluray som ligger på 20-40gb...där kommer väl hd-ljudet osv in, när man ska köra lite mer "krävande" saker.
men då kanske jag ska titta på en billigare modell eftersom jag bara ska köra "basic" stuffs ... som typ alla andra ...
kringutr va det jag frågade lite om här om någon hade något tips ... jag kopplar in den i min onkyo receiver sen skickar den vidare bild till tvn vi hdmi ... kommer köra filmer från extern hårddisk som jag gjort hittils ... men funkar det smidigt med delat via wifi eller trådat (vilket funkar bäst) så hoppar jag givetvis på den biten också ... men som sagt tycker det verkar vara många det krånglar för på den trådlösa biten ...
varför jag ska uppgradera är för att jag ska ha en mediaspelare i vardagsrummet och en i sovrummet tänkte jag, om d ok?
Postad 12 January 2011 - 17:34
yes box , du kan få komma hem och testa den hur mkt du vill , inga problem.
det jag menar är att jag känner många som har 6500 och 6600 (tvix) och deras spelare har krånglat , det har hänt att filmen bara stängs av , när man tittat ett visst antal minuter så fryser bilden osv ... visst det kan hända alla maskiner , men som sagt , har aldrig hänt min , så jag har väl haft tur antar jag.
jag kommer mest lira mkv-filer 720p och 1080p , men även en del riktiga bluray som ligger på 20-40gb...där kommer väl hd-ljudet osv in, när man ska köra lite mer "krävande" saker.
men då kanske jag ska titta på en billigare modell eftersom jag bara ska köra "basic" stuffs ... som typ alla andra ...
kringutr va det jag frågade lite om här om någon hade något tips ... jag kopplar in den i min onkyo receiver sen skickar den vidare bild till tvn vi hdmi ... kommer köra filmer från extern hårddisk som jag gjort hittils ... men funkar det smidigt med delat via wifi eller trådat (vilket funkar bäst) så hoppar jag givetvis på den biten också ... men som sagt tycker det verkar vara många det krånglar för på den trådlösa biten ...
varför jag ska uppgradera är för att jag ska ha en mediaspelare i vardagsrummet och en i sovrummet tänkte jag, om d ok?
Jag har en 6500 i sovrummet och den uppför sig som de flesta är vana, men funkar helt ok på det stora hela. Svagheten med 6500 är ju framförallt kraften i Sigma-chipet så därför har jag en PCH A-210 som klarar av de tunga filerna och de flesta format utan problem.
Att köpa en BB kommer säkert att göra dig nöjd inom ett par månader då dess fw har stabiliserat sig för deras utvecklingsavdelning jobbar aktivt, vilket man inte kan säga om alla deras konkurrenter iaf
Jag kör trådat till min Integra.
Postad 12 January 2011 - 18:24
det är just det , jag vill bara kunna lägga mig i soffan o klicka igång den utan att behöva oroa mig för om någonting ska krångla
Det är precis så jag kör.
Jag har min BB uppkopplad mot en ComHem Netgear 100 Mbit och en MacBookPro som alla mina filer ligger på. Filmerna är iofs inte så supertunga. Den tyngsta är väl en 720p MKV som snurrar felfritt. Och boxeen är sjukt smidigt. Att den hittar alla utdelade filer på nätverket, kategoriserar dem och tar hem info från IMDB är jäkligt smidigt och snyggt.
Jag är nöjd så som mjukvaran funkar idag - men är givetvis taggad inför nya uppdateringar
Postad 12 January 2011 - 18:36
Kom för en stund sedan, läs instruktionerna om ni vill testa
Tack för den länken! Har lagt in den nu. Blev tvungen att via samma meny som man gör manuell uppdatering även göra en reset av inställningarna för att få den att fungera med ljudet av ngn anledning.
Nu håller den på att skrapa mina lokala kataloger. Skall bli intressant att se om mina problem är borta.
Postad 12 January 2011 - 18:51
Vad hade du för problem.Nu håller den på att skrapa mina lokala kataloger. Skall bli intressant att se om mina problem är borta.
Tigerofsweden:
Enda egentliga problemen är DTS-HDMA dropouts som fortfarande jobbas på och verkar inte ha blivit helt fixat i SP3 ännu. TrueHD decodas bara till PCM i dagsläget tills Intel fixar problemet.
Wifi funkar för vissa medan sämre för andra. Detta har som vanligt att göra med kompatibilitet, men jag tror det var någon fix för det i SP3.
Hos mig har trådat över SMB något snabbare laddtid än extern usbdisk , vad exakt detta beror på vet jag inte... kan ha att göra med usbdockan jag kör.
Går inte att jämföra en 3 år gammal maskin mot en som varit ute i 2.5 månad i övrigt.
Redigerat av Unregistered577c6879, 12 January 2011 - 18:53.
Postad 12 January 2011 - 19:00
jisses , va först inne på att köpa denna , men efter att ha läst igenom tråden så tycker jag den verkar ha lite för mkt buggar va , eller va säger ni ...
Jag förstår att du blir avskräckt, jag har läst en del på forums.boxee.tv och det är inte nådigt vad folk är förbannade, besvikna, lämnar tillbaks och spyr galla på Boxee Box. Det är dock enligt min mening väldigt oproportionerliga reaktioner som nog i första hand beror på de högt uppskruvade förväntningarna. Den varierande miljö som en mediaspelare lever i är svårt att testa i ett labb och det krävs helt enkelt tid ute i verkligheten för att slipa produkten.
Jag är väldigt nöjd med min, trots en del småbuggar. Och den kommer bara bli bättre hela tiden. Att den baseras på XBMC och har ett aktivt dev team bakom räcker långt för mig.
Postad 12 January 2011 - 19:10
jo men det är alltid så i början , nytt o skoj , man släpper massa uppdateringar sen skiter man i vilket typ
får ligga på is ett litet litet tag till o se hur detta med Boxee utvecklar sig ...
Postad 12 January 2011 - 20:33
Min BB har svalt allt jag matat den med helt felfritt sen jag köpt den.
Enligt mig har den allt och lite till.
Enda som fattas nu är en fet NAS med 4-6 st 2TB diskar sen är jag hemma med min helhetslösning
Redigerat av masse70, 12 January 2011 - 20:34.
Postad 12 January 2011 - 23:02
ni som kör trådlöst ... har ni PC eller MAC ? kan vara intressant och veta också eftersom jag själv kör med en iMac av senaste 21.5" modell , så d hade vart intressant o veta vem det funkar för bättre ...
jo men det är alltid så i början , nytt o skoj , man släpper massa uppdateringar sen skiter man i vilket typ![]()
får ligga på is ett litet litet tag till o se hur detta med Boxee utvecklar sig ...
Jag kör både Mac och PC(inte min!) och det funkar klockrent till båda två. Funkar att streama Blu-Ray via en Huawei B260A.
Värt att nämna är att jag kör trådlöst.
Redigerat av grenhall, 12 January 2011 - 23:03.
Postad 13 January 2011 - 09:54
Jag antar att du pratar om scraping nu för om du använder browse files så är ju detta ett icke-problem.
Har svårt att se hur man ska lösa olika scraping utan att du byter användarkonton.
Det är inte ett jätte problem men helheten hade känts bättre om man sluppit bläddra i browsefiles. Får laptopp vibbar av browsern..
Skulle gått lägga till mappar/menyval på homescreenen. En sak som är desto mer störande är om man ska spela upp en 20s så missar man 2 sekunder innan bilden visas. Spelar ju ingen större roll när man ska se en långfilm men ska man visa en kortfilm på 20 sekuknder så försvinner viktig info. Borde få ställa in så boxee spelar klippet först efter det läst in det lite mer så hela början kommer med.
Riktigt nice att Boxee låter oss testa uppdatering nu.
Postad 13 January 2011 - 13:48
Postad 13 January 2011 - 14:28
ingen som har boxee trådad eller trådlöst kopplad med någon AirPort historia från Apple.......hade vart spännande och veta om detta fungerar eller om jag måste köpa typ Netgear eller Belkin exempelvis ....
Jag kör trådlöst mot en Airport Express. Har absolut ingenting att klaga på, fungerar klockrent!
Postad 13 January 2011 - 17:26
Vad hade du för problem.
Har jag mer än 1 share upplagd så fungerar inte skrapningen, den skrapar första men inte de kommande sharen. Samma fel kvarstår i SP3 releasen kan jag nu efter ett dygn konstatera.
Dock så har jag fått tillbaka ljudet för filer som ej är AC3/DTS. Det är en förbättring och undertexterna har nu en Sans-seriff font vilket gör dem mer lättlästa. Så bättre är det men fortfarande inte bra. Min gamla tvix 6500 är fortfarande mer lättanvänd för familjens alla medlemmar än denna.
Postad 13 January 2011 - 17:28
Vad jag undrar är; Hur fasiken känner den igen filmerna och hittar omslag etc? Jag har allt mitt sparat som .ifo och .vob filer eftersom jag vill ha kvar alla DVD-menyerna och full DVD-kompabilitet. Jag har mitt bibliotek ordnat som Videor/James Bond/Leva och låta dö/[och här kommer alla VOB och IFO-filer]. I sista biblioteket så är ju dessa inte namngivna som filmerna utan bara som VOB och IFO-filer. Fixar BBn att skaffa fram omslag och allt sådant?
Kan man accessa sina filer i enlighet med den filstruktur som jag byggt upp ovan eller kommer BBn att läsa in alla mina mediefiler och själv "försöka" organisera biblioteket med mediefiler? Idag har jag ju en katalog som är döpt till "Barn" där ungarnas filmer ligger. Funkar det?
Sorry för basala frågor...
Postad 13 January 2011 - 18:51
Postad 13 January 2011 - 19:09
Kom för en stund sedan, läs instruktionerna om ni vill testa
I citatet finns länken till den som kallas SP3
Postad 13 January 2011 - 19:58
Postad 13 January 2011 - 21:43
Ja, det gick ju nästan.... Boota upp den och håll inne power knappen 5-10 sekunder. Sen bli loggan orange. Sen växlar den mellan orange och grön och på skärmen står loading... Inget mer händer. Vad är fel? Varför kommer jag inte till recover meyn??
Funkar inte för mig heller. Du har antagligen en corrupt databas som min. Bara att lämna in.
Postad 13 January 2011 - 22:36
Vart lika för mig. Väntade ett tag sen slog jag av den och på den igen snabbt. Då kom jag till recover menyn.Ja, det gick ju nästan.... Boota upp den och håll inne power knappen 5-10 sekunder. Sen bli loggan orange. Sen växlar den mellan orange och grön och på skärmen står loading... Inget mer händer. Vad är fel? Varför kommer jag inte till recover meyn??
Postad 13 January 2011 - 23:18
Testa att hålla inne knappen i +20 sek
Funkar ingen av reseten så maila [email protected]
http://support.boxee...o-change-colors
Redigerat av Unregistered577c6879, 13 January 2011 - 23:21.
Postad 14 January 2011 - 10:40
Jag gjorde tvärt emot instruktionen och bootade Boxee'n med usb minnet isatt och utan att hålla inne knappen. Då fick jag upp recover menyn....Det är en release candidate = beta, därav min uppmaning att läsa instruktionerna.
Testa att hålla inne knappen i +20 sek
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
21 bilder
59 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?