VU+ Satellitmottagare
3303 svar till detta ämne
Postad 01 januari 2011 - 14:46
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Detta är en del av att det finns skillnader emellan olika image, och lite av nöjet att testa olika . I det stora hela är prio på subtitles ganska låg då det nog är fler använadare som inte behöver detta än dom som vill ha det. Ex är ju mig veterligen PLi ett Holländskt team och där dubbas inte Tv-program utan dom använder subs, darav deras intresse av att få till en snygg textning. Tyska Tv-program behöver vi inte ens nämna, det vet väl alla att dom ännu inte kommit på att man kan använda subs ist för dubbning. Om tyskarna slutade att dubba hade gått fort att få till snyggs subs i E2,tror jag ?
I slutändan finns det betydligt fler fördelar med dessa E2 boxar än de boxar som operatörerna erbjuder, eller ?
Kan bara hålla med, man ser vad de olika teamen bakom de olika Imagen håller till ( var de kommer ifrån ) och vad de prioriterar först. Dessa E2 boxar är att föredra framför allt annat som kan erbjudas. Men det är inte bara att plugga in och hoppas allt finns och funkar från start utan man får läsa olika forum samt få hjälp av de gamla rävarna (  ) i denna tråd. God fortsättning på er alla E2 användare. PS. Har precis innan skottat mig ut från huset, har lagt nytt taktegel ( blanka 3 ggr behandlade ) och all snö rasade ner i natt. Parabolen klarade sig, tack !
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 01 januari 2011 - 15:37.
Postad 01 januari 2011 - 15:18
hansi46
-
hansi46
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tuner B = Loop trough to.....
Fungerer desværre ikke. Forsøg på at tune ind en kanal fra anden kanal giver fejlen "No free tuner!"
Postad 01 januari 2011 - 16:03
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Fungerer desværre ikke. Forsøg på at tune ind en kanal fra anden kanal giver fejlen "No free tuner!"
Jodå det funkar, gör om gör rätt
Loopt.jpg 18,54K
2 Antal nerladdningarHär spelar jag in SVT2 och då har jag bla dessa kanaler tillgängliga, jag kan tuna in en av dessa men ger ingen bild då jag ej har abbonemang för dessa.
Loop.jpg 33,3K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av Hakon, 01 januari 2011 - 16:04.
Postad 01 januari 2011 - 16:09
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Edit: dubbelpost
Redigerat av Hakon, 01 januari 2011 - 21:06.
Postad 01 januari 2011 - 17:08
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det är ganska förfärligt att man inte kan erbjuda textning som standard i E2.
Alla andra boxar och till och med vanlig skitboxar från operatörerna har ju detta val.
Finns ju en hel del andra bakom flötet saker i E2 jag inte tänker gå in på som andra boxar fixar bättre.
Det är väl en av dom dåliga saker som jag håller med om och jag har tagit upp det på DMM's forum. Men dom är inte intresserade av att inkludera openPLI's textning även fast dom har deras tillåtelse till det. Det finns inget intresse från övriga imageteams heller att bygga sina images på openPLi's kod och då hade alla haft bättre textning. Det skulle dom kunna göra eftersom openPLI har egen repository som vem som helst kan kompilera ihop eller bygga sina images på.
Redigerat av Leatherface, 01 januari 2011 - 17:11.
Postad 01 januari 2011 - 17:17
hansi46
-
hansi46
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jodå det funkar i OPEN PLi 2.0 30/12-10, gör om gör rätt.
Loopt.jpg 18,54K
2 Antal nerladdningar Här spelar jag in SVT2 och då har jag bla dessa kanaler tillgängliga, jag kan tuna en av dessa men ger ingen bild då jag ej har abbonemang för dessa.
Loop.jpg 33,3K
2 Antal nerladdningar
Har forsøgt igen men uden held. Det må have noget at gøre med opsætningen med 1 kabel og 4 satelitter som så bliver konfigureret i tuner A med single og DiSEqC A/B/C/D som skiller fra din opsætning og som giver mig problemer? Finnes andre der har en opsætning som min? Om det er tilfældet ville jeg sætte stor pris på at se deres detaljerede opsætning af de 2 tunere. På forhånd tak!
Postad 01 januari 2011 - 17:55
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Har nu efter timers kamp fået billede på både kodede CD og Via kaneler. Kører BH og har installeret cccam 214.
Problemer: 1. Har 1 kabel til box som er connected til LNB 1 input. Er opsat med Single og DiSEqC A/B/C/D. Tuner A og tuner B er opsat på samme måde med alle 4 satelitter (Thor, Sirius, Astra og Hotbird). Ved optagelse til harddisk kan kun kanaler fra samme transponder ses eller optages som andet program på harddisken. Det virker som om der kun er en tuner aktiv (tuner A). Er opsætning forkert eller kan man ikke anvende begge tunere med kun 1 kabel til boxen? 2. Med min Vantage box gik det at få ind fra Via både SV1, SV2, NRK1, NRK2 og NRK1 HD. Det kan jeg ikke med denne box og cccam 214: Kan der gøres noget der?
Vil være meget taknemlig for en løsning.
Har installeret cccam 221 og ikke 214
Du måste ha en kabel in på Tuner B också annars kan du aldrig spela in på kanaler som ligger på olika satelliter eller transpondrar. För om jag läser ditt inlägg rätt så har du bara en kabel in på Tuner A och sedan ingen på Tuner B eller hur? Upp men en kabel till och ställ in "Same as Tuner A" så ska det fungera för för det gör det hos mig
Postad 01 januari 2011 - 18:30
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Ingen som vet varför det hackar i Windows 7 men går på räls i Ubuntu med att se Live HD TV från SVT/Canal+ HD? Gäller BlackHole och kanske endast är så hemma hos mig.
Samma med Open PLi. Tittar på Gran Torino och lite hack får jag. Tillräckligt irriterande för att sluta titta. Provade kanal 5 som inte har 5.1 ljud och Teletext men hackar lika mycket ändå. Annars rätt trevlig Image den där Open PLi. Boxer har gjort sin månadsomkodning så kan ändå inte titta på DVB-T förutom skräpkanalen 6:an. Ska uppdatera boxerkortet i en godkänd box på tisdag så har några dagar på mig att prova PLi. Appropå texningen i Pli VS andra Images. Är det bara jag som har svårt att se vad jag skriver här på forumet därför de har världens minsta textfont i publiceringsläget.
Redigerat av ruva, 01 januari 2011 - 18:49.
Postad 01 januari 2011 - 18:38
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Inte säker på riktigt vad du menar men Inget fel på texten här iaf.
Och kortet ska uppdateras utan problem med rätt softcam med men annars så finns det godkända CA moduler du kan använda med.
Sen ska man vara lite petig är det ingen omkodning som sker utan kortet uppdateras med nya entitlements för det du abbonerar på.
Redigerat av Leatherface, 01 januari 2011 - 18:41.
Postad 01 januari 2011 - 18:48
hansi46
-
hansi46
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Du måste ha en kabel in på Tuner B också annars kan du aldrig spela in på kanaler som ligger på olika satelliter eller transpondrar. För om jag läser ditt inlägg rätt så har du bara en kabel in på Tuner A och sedan ingen på Tuner B eller hur? Upp men en kabel till och ställ in "Same as Tuner A" så ska det fungera för för det gör det hos mig 
Tak for svaret, så ved jeg hvad jeg skal gøre!
Postad 01 januari 2011 - 19:07
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Jag menar att jag har svårt att se vad jag skriver här men är väll ensam om det. 50 års syn-problem?
Från satellit uppdateras mitt Canal+ kort men inte boxerkortet från Boxer från DVB-T USB Ministick.
Mina problem med hack i strömmen får jag bara med Live TV inte med inspelat material från boxen. Är Vu+ Duo lite för klen för Live streaming till Windows 7?
Jag kan dock leva med detta därför att kunna se inspelningar räcker. Är dock jädrans nyfiken av mig.
(Hoppas det ordnar sig för dig hansi46).
Redigerat av ruva, 01 januari 2011 - 19:12.
Postad 01 januari 2011 - 19:33
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Kan ha kommit på vad det beror påKan ju var de nya usla drivrutinerna ATI spottat ut sedan 10.7 Ligger på förra versionen 10.11 nu då de senaste inte hostar igång en del spel. Och efter 10.7 har min Razor mus haft problem med att hosta igång om man inte loggar ut. Vet inte vad de sysslar med på AMD men efter mitt Radeon HD 5850 kommer det bli Nvidia i fortsättningen. Har ett Nvidia m8800 GTX i gamla Laptopen och där flyter det på med både trådat och WiFi (Inte HDTV trådlöst). Jag ska testa att återställa till 10.7 eller 8 som inte har hårdvarustöd för grafikaccelerering till grafikkortet (10.9 har även problem med överskalning till 16:9 skärmar) Hur blev det?Jo, det löste sig men hackar om man ställer mottagaren på samma kanal man tittar på, på sin PC, eller inspelning börjar på samma kanal, Senare... Märker att det räcker med samma transponder. Jag ger upp streaming av Live TV i Windows.
Redigerat av ruva, 01 januari 2011 - 23:36.
Postad 01 januari 2011 - 20:59
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Du måste ha en kabel in på Tuner B också annars kan du aldrig spela in på kanaler som ligger på olika transpondrar.
Fel, jag har endast en kabel in på den boxen jag visade screenshot från. Tuner A har kabel inkopplad , 16st LNB och 6st stackade DiSEqC Tuner B har ingen kabel inkopplad Tuner A loopar signalen till tuner B. Om jag spelar in på ex SVT2 11881MHz H (tunerA) kan jag på tuner B ha tillgång till alla kanaler som ligger på den horizontala polaristion och 11700MHz-12750MHz och samma LNB Personligen tycker jag det står fel i menyn för Tunerinställningar då det står looptrough till tuner A det borde väl stå looptrough från tuner A ?
Redigerat av Hakon, 01 januari 2011 - 21:12.
Postad 01 januari 2011 - 22:29
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Hakon: Nu har du ju editerat mitt citat eller hur?
Men att man kan spela in på olika transpondrar kan jag hålla med om, OM de ligger på samma satellit. Men som jag skrev så nämnde jag olika satelliter och då borde man väl behöva ha 2 kablar in eller?
Eller det kanske beror på hur man har kopplat sina diseqswitchar?
Själv kör jag på 3 olika LNB's som är kopplade till 2st 4-poliga diseqswitchar som i sin tur går ner till min VU+ med 2 kablar, en på varje ingång. Detta för att få fulla inspelningsmöjligheter oavsett vilken transponder eller satellit som kanalerna ligger på som jag vill titta på eller spela in.
Detta måste ju vara den koppling som behövs för att uppnå detta eller kan man koppla på annat sätt?
Postad 01 januari 2011 - 23:06
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Hakon: Nu har du ju editerat mitt citat eller hur? Men att man kan spela in på olika transpondrar kan jag hålla med om, OM de ligger på samma satellit. Men som jag skrev så nämnde jag olika satelliter och då borde man väl behöva ha 2 kablar in eller? Eller det kanske beror på hur man har kopplat sina diseqswitchar?
Ja jag citerade den del av det du skrev som jag uppfattade som felaktigt . "Du måste ha en kabel in på Tuner B också annars kan du aldrig spela in på kanaler som ligger på olika satelliter eller transpondrar." Man kan spela in på olika transpondrar på samma satellite så länge det är på samma IF och polarisation . Är det olika satelliter är det självklart oftast också olika transpondrar. Feltolkning av mig eller bristfälligt utryckt av dig ? Av svaret som hansi46 skrev tolkade jag det som att han inte greppat hur det funkar med looptrough. Man måste således inte ha en kabel in på Tuner B för att spela in på olika transpondrar, som han kunde på sin Vantage. Det var detta han ville ha en lösning på. Om du själv läser om så kanske du kan se att det kanske inte blev helt klart för vedebörande ? Själv kör jag på 3 olika LNB's som är kopplade till 2st 4-poliga diseqswitchar som i sin tur går ner till min VU+ med 2 kablar, en på varje ingång. Detta för att få fulla inspelningsmöjligheter oavsett vilken transponder eller satellit som kanalerna ligger på som jag vill titta på eller spela in. Detta måste ju vara den koppling som behövs för att uppnå detta eller kan man koppla på annat sätt?
Detta är rätt  BTW så har det varit problem med looptrough och OpenPLi 2.0 pga Vu drivrutiner, PLi fick backa drivisar i sin image.Men från den 29/12 funkar det igen med looptrough i PLi 2.0
Redigerat av Hakon, 01 januari 2011 - 23:35.
Postad 02 januari 2011 - 01:17
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Ja jag citerade den del av det du skrev som jag uppfattade som felaktigt .
Kanon, då är jag med. Stämmer, mitt inlägg var nog inte helt klart när jag läser det igen. Tack för hjälpen
Postad 03 januari 2011 - 17:17
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Går i tankar om att byta till denna box från canaldigitals inspelningsbara hdbox. Funkar denna skapligt? Fungerar den med deras kort? Inga problem med cardpairing? Hur funkar mediaspelaren? Mkv? Undertexter? Ets? Dvd-menyer?
Har en wd TV live att pensionera till förmån för denna?
Tack på förhand
Postad 03 januari 2011 - 18:13
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Går i tankar om att byta till denna box från canaldigitals inspelningsbara hdbox. Funkar denna skapligt? Fungerar den med deras kort? Inga problem med cardpairing? Hur funkar mediaspelaren? Mkv? Undertexter? Ets? Dvd-menyer?
Har en wd TV live att pensionera till förmån för denna?
Tack på förhand 
Du har inte orkat läsa igenom tråden va? Gör du det finner du svar på alla dina frågor. Om du inte giter läsa igenom tråden är detta ingen box för dig .
Postad 03 januari 2011 - 21:42
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Har läst igenom tråden nu och undrar nu istället något annat om mediaspelaren. Filmer i 24 fps, byter boxen uppdateringsfrekvens till 24/48 hz, eller bryr den sig helt enkelt inte? Blir besvärlig bild att titta på i så fall =/
Utöver det så insåg jag att mina två 1 tb wd green-diskar jag har liggandes inte kommer till nytta, utan man får väl skaffa en annan. Har en NAS att spela in på, en readynas duo, ansluten med nätverk via elnät, så denna kan man nog inte förlita timeshift och inspelning till.
Sen är det ju såklart det där med pairing, men man får väl hoppas på det bästa
Postad 03 januari 2011 - 23:03
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Tjena vänner. Har letat ett tag men finner inte riktigt svaret som jag letar efter. Har inte fått in internet i stugan ännu. Kommer om några dagar och vill få igång min box så man har tv i alla fall. Vad jag har fattat det som så skall man kunna koppla en nätväkskabel direkt till boxen för att få installerat CCcam eller är jag helt fel ute redan här? Har försökt att följa diverse trådar men får inte fram någon ping ifrån datorn alls. Testat köra ping i cmd på min ipadress men den är blockad. Kör för närvarande med mobilt bredband. Så nu till frågan, vet ni någon helt idiotsäker guide hur man sätter upp inställningarna i windows för att kunna föra över filerna till boxen med FileZilla?
Postad 04 januari 2011 - 07:54
krister67
-
krister67
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Funderar på att uppgradera till OpenPli 2.0 (kör 1.0) och har några funderigar.
Kan man läsa in "settings"-backupen från 1.0 till 2.0 eller måste man göra om alla personliga inställningar, kanallistor mm.? (Backup tagen med Vu+CC)
Finns alla Plugins som fanns att ladda ner via "feeds" till 1.0 i 2.0 och fungerar dom bra?
Är 2.0 stabil eller märks det att det fortfarande är en beta-version?
Postad 04 januari 2011 - 08:26
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Har en NAS att spela in på, en readynas duo, ansluten med nätverk via elnät, så denna kan man nog inte förlita timeshift och inspelning till.
I allmänhet fungerar det jättebra att köra mot en Readynas Duo. Har själv en sådan som jag använder istället för intern HDD. Fast hur det skulle funka med elnät vågar jag inte svara på... kör själv via vanlig UTP.
Postad 04 januari 2011 - 08:46
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
Någon som vet varför jag inte kan spela in ifrån 6:an? Jag satt igång en massa inspelningar via epg:n för några dagar sedan och nu när jag skulle börja kolla på programmen som jag spelat in under helgen så funkar allt utom programmen ifrån 6:an. Programnamn och datum är korrekt men alla filerna är 0kb stora.
Postad 04 januari 2011 - 10:09
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Är pli det enda alternativet om man vill ha en fullt fungerande textning? Sambon kollar mycket på tv6, så man måste kanske köra black hole?
Postad 04 januari 2011 - 10:44
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
Är det någon som har provat Gigant Image?
Gigant Image Multiboot for VU+ Duo by Webkurier 02.01.2011
The best of BH, VTI, newDE and Gemini
Based on Black Hole 1.4.2 image
* Enigma: 31.12.2010
* Drivers: 21.12.2010
Changes:
- Fixed the module TNK HD in upper slot
- Improved performance skins for gemini
- New logo
- Updated Polish locale
* Skins:
- DMConcinnity HD Transparent
- DTV HD
- HD1R2
- Glass HD 14
- HD Gradient
* Plugins:
# Black Hole Blue Panel - addons, SoftCam manager
# GeminiProject3 Blue Panel - addons, SoftCam manager (the new version 0.18-r0)
# Giant Panel - backup scripts, k * y updater, etc. (new version 31/12/1910)
# VTI Panel - addons, SoftCam Manager (New Version 2.3)
# Easy Media - Multimedia Panel
Filme der Woche # 800 - movies from the net to live (new)
# Subtitle player to DD - display subtitles in a format dtc
# DMNapi - gets from the net Polish subtitles in txt format, converts and displays the src in the movies (new version)
# My Video Player - displays the current video clips from the net
Ultime notizie # - Polish party RSS reader + TV show (BBC News, Telemagazyn)
# RSS Reader - RSS reader gemini
# BH EPG - Rytec EPG for all channels of both Polish and foreign to 7 days ahead
# Shoutcast - Internet radio with recording capability on the drive - more than 300 Polish station
# Dreamnetcast - Internet radio gemini (the most recent list of Music City RFM 80 stations)
# Weather Plugin - Weather forecasts for all cities in Poland and in Europe from the server google
# Weather - weather forecast for all cities in Poland and in Europe from the server, The Weather Channel
# Aspect Ratio Switch - switch the aspect ratio
# CCcam Prio info + maker - CCcam manager
# Multi Quickbutton - programming the remote control
# MyTube - movies from the Internet
# Meoboot - to run other images in multiboot
... And other feed available online from the BH, VTI and Gemini
Functions of the buttons on the remote control:
Blue - Blue Panel BH
Blue long - Extensions (extensions)
Yellow - RSS Reader
Yellow long - Weather Forecast
Green - A list of plugins + BH feed
Green long - list of plugins + feed VTI
Red - Gemini GP3 BluePanel
Red long - VTI Panel
EPG - Current Event (Event view)
EPG long - Cool TV Guide
TEXT - videotext
TEXT long - subkanały (subservices)
Long RADIO - Shoutcast webradio
STOP - switching formats, 4:3 / 16:9
================================================== =========================
Warning! Image does not include keys or emulators!
Some plug-ins and skins were processed for the use of the image.
Full support is installed only in the image in Flash - DHCP enabled!
================================================== =========================
Important! In case of problems with the installation, you must first start after the connect the receiver to your router and check the cable network DHCP!
Postad 04 januari 2011 - 11:19
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Någon som vet om denna kan tänkas fungera? http://www.dustinhom...5010095158.aspx146 kr inkl frakt med dustinhomes studentrabatt är ju överkomligt
Postad 04 januari 2011 - 12:23
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Någon som vet om denna kan tänkas fungera? http://www.dustinhom...5010095158.aspx
146 kr inkl frakt med dustinhomes studentrabatt är ju överkomligt 
Jag har den stickan i Blackhole, funkar perfekt.
Postad 04 januari 2011 - 16:17
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Jag har den stickan i Blackhole, funkar perfekt.
Härligt. Har fortfarande inte bestämt om jag slå köra blackhole eller pli. Vad fick dig att välja blackhole före pli, enbart dvb-t? Saknar du något som pli har?
Postad 04 januari 2011 - 16:58
Unregisteredfafe07e5
-
Unregisteredfafe07e5
-
Användare
-
-
108 inlägg
Funderar på att uppgradera till OpenPli 2.0 (kör 1.0) och har några funderigar.
Kan man läsa in "settings"-backupen från 1.0 till 2.0 eller måste man göra om alla personliga inställningar, kanallistor mm.? (Backup tagen med Vu+CC) Finns alla Plugins som fanns att ladda ner via "feeds" till 1.0 i 2.0 och fungerar dom bra? Är 2.0 stabil eller märks det att det fortfarande är en beta-version?
1. Du får ett val när du startar opp PLi 2.0, för mig låg alla kanalistor, switchinställningar kvar. 2. Det är här du måste prova dig fram. Att ta backup innan du installerar något plugin är att rekommendera. Men CCcam, CoolTVGuide, EPGImport fungerar, det är speciellt skins du bör se upp med. Men det här kan lösas med nästa dags uppgradering eller nästa .... 3. Har inga problem med stabiliteten på vu'n med de plugins jag kör. Nu fungerar även justeringen av ljudsynken som jag inte tror fungearde i PLi 1.0
Postad 04 januari 2011 - 17:59
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Härligt. Har fortfarande inte bestämt om jag slå köra blackhole eller pli. Vad fick dig att välja blackhole före pli, enbart dvb-t? Saknar du något som pli har?
Pli är mer för nybörjare tycker jag, Blackhole är mer polerat och snyggt upplagt samt att hela imagen känns mer proffsig. Sen är ju skinnen till BH det bästa, men framförallt så stöder VUplus Blackhole teamet så de har tillgång till mer resurser än dom andra teamen, alla nya drivisar implementeras nästan omgående i BH. Sen är den ruskigt stabil.
Redigerat av BGPv4, 04 januari 2011 - 18:00.
Postad 04 januari 2011 - 18:10
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Pli är mer för nybörjare tycker jag, Blackhole är mer polerat och snyggt upplagt samt att hela imagen känns mer proffsig.
Sen är ju skinnen till BH det bästa, men framförallt så stöder VUplus Blackhole teamet så de har tillgång till mer resurser än dom andra teamen, alla nya drivisar implementeras nästan omgående i BH.
Sen är den ruskigt stabil.
Börjar nog med att prova BH då, så sambon kan se sina jäkla serier på 6an.  Är bara orolig för textningen, det sägs ju att radbrytningarna inte blir rätt. Inget som rättats till? Vidare undrar man ju också hur bra den hanterar mkv och divx, verkar inte vara så många som använder dessa funktioner..
Postad 04 januari 2011 - 20:27
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Pli är mer för nybörjare tycker jag, Blackhole är mer polerat och snyggt upplagt samt att hela imagen känns mer proffsig.
Sen är ju skinnen till BH det bästa, men framförallt så stöder VUplus Blackhole teamet så de har tillgång till mer resurser än dom andra teamen, alla nya drivisar implementeras nästan omgående i BH.
Sen är den ruskigt stabil.
Blir ju svårt med BH om du skaffar en Clarke-Tech ET 9000 ? Önskar dig då välkommen i nybörjargänget... om du då blir "tvungen" att köra PLi .  Börjar nog med att prova BH då, så sambon kan se sina jäkla serier på 6an.  Är bara orolig för textningen, det sägs ju att radbrytningarna inte blir rätt. Inget som rättats till?
Vidare undrar man ju också hur bra den hanterar mkv och divx, verkar inte vara så många som använder dessa funktioner..
Då lär du missa DTS ljud på bla MKV och DVD.ISO. BTW krisar det har ju de flesta TV-apparater redan DVB-T mottagare ,men då går det inte att spela in via VU+ Duo.
Redigerat av Hakon, 04 januari 2011 - 20:35.
Postad 04 januari 2011 - 21:01
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Då lär du missa DTS ljud på bla MKV och DVD.ISO.
Klarar den inte att mata dts utan att avkoda?
Postad 04 januari 2011 - 21:26
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Klarar den inte att mata dts utan att avkoda?
Mig veterligen är det bara PLi som har stöd för mata DTS ljud, men det är väl bara nybörjare som använder DTS .Avkodningen sker i din stärkare, ex så kan din TV inte spela upp DTS ljud om VU+ är kopplad direkt till denna.Tror inte någon annan image kan hantera DTS alls.
Redigerat av Hakon, 04 januari 2011 - 21:30.
Postad 04 januari 2011 - 22:06
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
fasen inte lätt att välja. fast jag blir väl hur som helst tvungen att köra blackhole tills PLi får stöd för USB-DVB...
läst lite på deras forum, verkar ju som att det ska gå att få igång, men att man måste mecka in drivrutiner för hand.. inte för smidigit =/
Postad 05 januari 2011 - 06:56
vanos
-
vanos
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Mig veterligen är det bara PLi som har stöd för mata DTS ljud, men det är väl bara nybörjare som använder DTS
Så otroligt bra skrevet
Postad 05 januari 2011 - 09:01
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Tjena vänner. Har letat ett tag men finner inte riktigt svaret som jag letar efter. ... och en massa annan onödig text
Stryk allt. Var bara en kass kabel. Någon som har erfarenhet av någon av de stödda trådlösa usbstickorna? (ot, vad kallar man dem för? Dongel?) Hittade en lista på vilka som är stödda men är det värt att investera i eller är det bara skit? Inte jätte sugen på att dra en kabel då boxen är långt borta och på fel våning. edit - horribla stavfel
Redigerat av Johan_i_burken, 05 januari 2011 - 09:06.
Postad 05 januari 2011 - 11:27
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Varför pula med trådlösa stickor? Jag köpte en D-Link DAP-1522 Accespunkt och stoppade bara in nätverkskabeln i den så kopplar den upp sig mot din trådlös router. Den ska ställas i Bridge Mode med knappen på baksidan och som bilden visar. Du trycker på "Site Survey" och då söker den efter trådlös router och välj din där (Min heter 5GHz). Ett problem med Accepunkter kan vara om routern har 192.168. 1.1 och Accespunkten har 192.168. 0.50 så ställer näst sista siffran till det (om de inte har samma värde) med att komma in på WebUL som visas på bilden nedan.
dap.JPG 56,95K
0 Antal nerladdningarPS, jag har gått tillbaka till BlackHole Imagen. Det enda jag saknar med PLi är att inte kunna ställa in så att man kommer till filmlistan när man stoppat en film. Textningen stör mig inte alls. Tycker rent av bättre om den textning jag har nu.
Redigerat av ruva, 05 januari 2011 - 11:32.
Postad 05 januari 2011 - 12:27
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Sen är den ruskigt stabil. PLi funkar bättre för oss här i skandinavien när det gäller textning. PLi gjorda av Holländare, tror knappast det är för nybörjare. Det är ifall du behöver en DVB-T mottagare som du kan behöva en annan image än PLi. Tittar du på skinnen ( BH ) eller använder du mottagaren till att kolla på TV ? Var och en får bilda sig en egen uppfattning av vad man vill ha för image i sin mottagare men att påstå att en image är för nybörjare = skitprat.
Postad 05 januari 2011 - 14:40
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
när ni söker in kanaler med PLi, sitter ni och sorterar bort de 500 kanaler man inte har som boxen söker in?
--edit--
Jag försöker alltså söka canaldigitalkanalerna enbart, men får ju in massor av utländska kanaler som jag inte har access till.
Redigerat av KoktGrus, 05 januari 2011 - 14:47.
Postad 05 januari 2011 - 14:44
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Jag köpte en D-Link DAP-1522 Accespunkt och stoppade bara in nätverkskabeln i den så kopplar den upp sig mot din trådlös router.
Tack för svaret. Det får defenitift bli en sådan. Väldigt OT nu men kan man koppla in mer apparater i den samtidigt? Xbox står bredvid. edit - den gamla varianten utan inbyggd wifi edit2: allt stod väldigt tydligt när jag ägnade 1 min åt att läsa. Glöm allt
Redigerat av Johan_i_burken, 05 januari 2011 - 14:46.
Postad 05 januari 2011 - 15:19
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Mig veterligen är det bara PLi som har stöd för mata DTS ljud, men det är väl bara nybörjare som använder DTS .Avkodningen sker i din stärkare, ex så kan din TV inte spela upp DTS ljud om VU+ är kopplad direkt till denna.Tror inte någon annan image kan hantera DTS alls.
Det är fel, Blackhole sänder ut DTS utan problem, testade precis, förstärkaren min visar DTS i displayen och avkodar det fint. Klarar den inte att mata dts utan att avkoda?
Blackhole klarar DTS utan problem med senaste 1.4.2 imagen.
Redigerat av BGPv4, 05 januari 2011 - 15:20.
Postad 05 januari 2011 - 15:24
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
PLi funkar bättre för oss här i skandinavien när det gäller textning. PLi gjorda av Holländare, tror knappast det är för nybörjare.
Det är ifall du behöver en DVB-T mottagare som du kan behöva en annan image än PLi.
Tittar du på skinnen ( BH ) eller använder du mottagaren till att kolla på TV ?
Var och en får bilda sig en egen uppfattning av vad man vill ha för image i sin mottagare men att påstå att en image är för nybörjare = skitprat.
Så klart Pli är är mer anpassad för nybörjare eftersom allting är serverat, det är som en Volvo. Du har ju själv skrivit att den passar nya användare bättre än BH Blackhole är en mer avancerad image som kräver mer av användaren, dessutom har man alltid tillgång till senaste drivisarna eftersom Vuplus står bakom teamet. Det finns inga fördelar med Pli egentligen, undertexterna i Pli tycker jag inte är snygga så det faller bort.
Redigerat av BGPv4, 05 januari 2011 - 15:24.
Postad 05 januari 2011 - 17:20
ricki75
-
ricki75
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Det finns ingen som har så perfekta undertexter som pli, fråga mig jag har en hörselnedsättning och använder även tysk textning m.m. Använder man Blackhole får man texten i olika färger som för mig ibland blir oläsligt så plis textning faller definitivt inte bort.
Postad 05 januari 2011 - 17:53
Unregistered3ad86eea
-
Unregistered3ad86eea
-
Användare
-
-
126 inlägg
Håller helt med,
PLI imagen är väldigt bra i format och färg, men i VIX får man texten i någon lila/rosa färg och det tycker jag är helt kass. Om jag inte minns helt fel så testade jag BH också men det va samma problem där, hittade inte heller något sätt att ändra text färgen vilket gjorde att jag fick gå tillbaka till PLI.
Postad 05 januari 2011 - 18:12
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
har installerat min Nova-T-sticka, allt verkar fungera utom en sak... får inte fram kanaler när jag skannar!
vad kan det bero på? sladden är i, fungerade med CD-boxen i förmiddags...
Postad 05 januari 2011 - 18:49
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Det är fel, Blackhole sänder ut DTS utan problem, testade precis, förstärkaren min visar DTS i displayen och avkodar det fint.
Blackhole klarar DTS utan problem med senaste 1.4.2 imagen.
Ok funkar kanske med senaste image,då har dom iaf EN vettig funktion , har inte testat denna senaste och har inget behov av att göra det.  Det finns inga fördelar med Pli egentligen, undertexterna i Pli tycker jag inte är snygga så det faller bort.
Ähh erkänn du e bara avis på att PLi har korrekta subs ?
Postad 05 januari 2011 - 19:13
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
har installerat min Nova-T-sticka, allt verkar fungera utom en sak... får inte fram kanaler när jag skannar!
vad kan det bero på? sladden är i, fungerade med CD-boxen i förmiddags...
Har du aktiverat drivrutinen för stickan och sen rebootat? Du måste välja frekvensnät för Europa, det tar sin tid eftersom alla länders frekvenser ligger i den listan. Håller helt med, PLI imagen är väldigt bra i format och färg, men i VIX får man texten i någon lila/rosa färg och det tycker jag är helt kass. Om jag inte minns helt fel så testade jag BH också men det va samma problem där, hittade inte heller något sätt att ändra text färgen vilket gjorde att jag fick gå tillbaka till PLI.
VIX gillar jag inte alls, det är en utvecklare som sköter hela den imagen så allt går rätt långsamt, men det är ju bra det finns images för alla smaker, alla gillar ju inte Pli tex Ähh erkänn du e bara avis på att PLi har korrekta subs ?
Näh
Redigerat av BGPv4, 05 januari 2011 - 19:16.
Postad 05 januari 2011 - 19:31
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Har installerat och startat drivrutinen. Allt funkar att söka, förutom att kanalerna inte dyker upp 
Har sökt utan att ändra frekvenserna
Någon som vet om det finns någon pc-mjukvara för att fixa favoritlistor och andra inställningar?
Postad 05 januari 2011 - 19:38
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
när ni söker in kanaler med PLi, sitter ni och sorterar bort de 500 kanaler man inte har som boxen söker in?
Javisst tar några veckor att sortera, jag scannar av ca 1 gång i månaden å efter varje scanning sorterar jag om i några veckor osv osv...... 500 kanaler, gnäll inte, de e ju ingenting.
Sk_rmklipp.JPG 15,94K
3 Antal nerladdningarNågon som vet om det finns någon pc-mjukvara för att fixa favoritlistor och andra inställningar?
DreamBoxEdit_setup_4.0.1.0.zip 2,8MB
27 Antal nerladdningar
Redigerat av Hakon, 05 januari 2011 - 19:39.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|