Eftersom det här är min tråd så tänker jag ställa en fråga om något helt annat...
Finns det några datorproffs här...?
Jag har ett problem som jag står helt ställd över...
Jag brukar koppla upp min stationära dator till teven.. Har kört med en s-vhs kabel, och det har funkat bra. Ljudet har jag kört via en stärkare med rca-3,5 mm.
Igår började det flimmra och ######s, och sen fick jag inte igång det alls. Första tanken var att grafikkortet börjar bli gammalt och kanske borde bytas, men det är ju billigare att testa en ny kabel först..
Åkte och köpte en ny kabel, men köpte den här gången en DVI-HDMI, eftersom jag hade DVI ut på kortet.
Dom första siffrorna när man startar upp datorn, allså systeminformationen, skickas till teven, men när sen windows satartas upp blir teven svart, och en ruta med "no input signal" kommer upp... Skitskumt...
Sen satt jag och försökte hur länge som helst med olika varianter. Jag klonade skärmarna, körde teven som enda skärm, alla inställningar provade jag. Just dom inställningarna går ju att prova eftersom datorn frågar om man vill spara inställningarna, men om man inte klickar på ja, så går den ju tillbaks till ursprungsläget..
Nu till problemet...

Att jag inte lyckas få upp bilden på teven kan ju vara att grafikkortet håller på att lägga av, men jag lyckades med en annan skitdum grej...
När man högerklickar på skrivbordet (jag kör XP på den stationära) och väljer egenskaper får man ju upp en skärm med egenskaper för bildskärm..
Där finns det ett val som står något i stil med "använd skrivbordsinformation på sekundär bildskärm", eller liknande..
Dum som jag var klickade jag i den rutan och klickade på ok...
Nu har jag allså ett helt blankt skrivbord utan en enda ikon på.. Ingen startknapp eller något...
Utför jag något gissar jag att den informationen kommer upp på den sekundära skärmen, i mitt fall teven, som är helt svart, för på datorskärmen händer INGENTING oavsett vad jag gör...
Jag har provat att dra ur alla kablar och starta om datorn i hopp om att den skulle gå tillbaks till originalläget när den kände av att ingen sekundär bildskärm var ansluten, men det gör den inte...
Någon som har något tips om hur jag ska få igång skiten igen...?
Nu sitter jag och skriver på laptopen som jag HATAR, ifall det är mycket stavfel...
Redigerat av Bakerman, 29 May 2010 - 17:33.