Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers

1392 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 January 2011 - 22:29

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Nu börjar Sony köra med lite väl fula kort...
Nu har de tvingat github att ta ner filer som är relaterade till PS3-Jailbreaket.

Freedom of Speech? Nä inte om Sony får vara med och bestämma...
Om nu Sony kommer att fortsätta på detta vis så kommer jag antagligen göra mig av med min PS3'a och köpa en 360 samt en standalone-bluray spelare...

Freedom of speech.... det var stora ord !
Vadi****, sony har lagt a shitload of money på att ta fram PS3, och Sony är ett företag som säljer en PRODUKT, blanda inte ihop det med yttrandefrihet, det blir bara löjligt, det är sådana saker som 13-åringar skulla slänga ur sig !
Gillar du det inte, köp inte PS3 !
Tror du Sony har släpt PS3 för att främja yttrandefriheten ? Hur jäääävla naiv får man vara ? :D

Redigerat av what17ever, 28 January 2011 - 22:31.

Postad 28 January 2011 - 22:34

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

samt installerar rootkits och annat som ger de fullständig kontroll över dinhårdvara.

PSN får de göra exakt hur de vill med då det är en tjänst som Sony tillhandahåller, men hårdvaran har jag själv köpt för egna pengar och den ska således ej kontrolleras av Sony

Det gör knappast något så länge du inte har CFW. Har du det blir du av med åtkomsten till deras tjänst PSN.
Som du säger själv så får de göra vad de vill med sina tillhandahållna tjänster. Det är knappast så att de skickar en signal till din PS3:a som får den att brinna upp.

Så vad är egentligen problemet?

Postad 28 January 2011 - 22:40

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

. Det är knappast så att de skickar en signal till din PS3:a som får den att brinna upp.

Så vad är egentligen problemet?

Få se... det rootkit som Sony lade in på CD-skivorna som släpptes under deras bolag, förstörde inte det ett gäng cd-läsare?

Postad 28 January 2011 - 22:48

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Så du menar att det rootkit som släppts nu till PS3:an har förstört läsare? Om inte så är det bara vilda spekulationer från din sida.

Postad 28 January 2011 - 23:01

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Så du menar att det rootkit som släppts nu till PS3:an har förstört läsare? Om inte så är det bara vilda spekulationer från din sida.

Nej. Inte ännu i alla fall; Sony har däremot flera gånger kringgått lagar (bland annat att man plockade bort funktionen att köra OtherOS, vilket var ett av försäljningsargumenten från start) och det skulle inte förvåna mig om Sony "råkar" implementera en Kill-funktion i detta rootkit (Då det faktiskt är samma rootkit som installerades på CD-skivorna, bara så att det konverterats till PS3 istället för Redbook-Audio)

Postad 28 January 2011 - 23:17

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Klart de måste försvara sin produkt. De erbjöd sina kunder OtherOS men sedan var det bland annat en man som nyligen blivit tagen till rätten som var tvungen att förstöra för alla andra. Kollektiv bestraffning blev det tack vare detta då Sony var tvungen att försöka täppa till hålen som fanns där.

Hade inte denne herre börjat att hacka PS3:an så hade kunderna av de gamla PS3:orna (Fat-modellen) fortfarande haft kvar sitt OtherOS. Det är jag övertygad om. De tog bort det av 2 anledningar från Slim-versionen och det var 1: täppa igen ett säkerhetshål och 2: Inte ekonomiskt försvarbart på de nya modellerna.

Att det är samma rootkit verkar intressant, har du källa på det?

Sony är inget välgörenhetsorganisation utan ett företag som vilket annat som helst och dessa är intresserad av att tjäna pengar.

Postad 28 January 2011 - 23:18

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Nej. Inte ännu i alla fall; Sony har däremot flera gånger kringgått lagar (bland annat att man plockade bort funktionen att köra OtherOS, vilket var ett av försäljningsargumenten från start) och det skulle inte förvåna mig om Sony "råkar" implementera en Kill-funktion i detta rootkit (Då det faktiskt är samma rootkit som installerades på CD-skivorna, bara så att det konverterats till PS3 istället för Redbook-Audio)

Är du helt dum i huvudet eller? Tror du på allvar att det är samma kod som nu körs i PS3 som SonyBMG slängde med på en del CD-skivor på den amerikanska marknaden för 5 år sedan? Här är en lista på vilka skivor du kan hitta den koden btw: http://www.eff.org/d...ny-bmgs-rootkit

Postad 28 January 2011 - 23:20

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Klart de måste försvara sin produkt. De erbjöd sina kunder OtherOS men sedan var det bland annat en man som nyligen blivit tagen till rätten som var tvungen att förstöra för alla andra. Kollektiv bestraffning blev det tack vare detta då Sony var tvungen att försöka täppa till hålen som fanns där.

Hade inte denne herre börjat att hacka PS3:an så hade kunderna av de gamla PS3:orna (Fat-modellen) fortfarande haft kvar sitt OtherOS. Det är jag övertygad om. De tog bort det av 2 anledningar från Slim-versionen och det var 1: täppa igen ett säkerhetshål och 2: Inte ekonomiskt försvarbart på de nya modellerna.

Sony är inget välgörenhetsorganisation utan ett företag som vilket annat som helst och dessa är intresserad av att tjäna pengar.

Visst ska alla företag ha rätt att försvara sin produkt, men istället för att försöka täppa till säkerhetshålet så plockade de istället bort funktionen helt och hållet.

Någonstans i den långa tråden på www.ps3hax.net eller www.psx-scene.com fanns det ett uttalande om att det verkar vara samma rootkit som de använde på cd-skivorna

Postad 28 January 2011 - 23:27

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Nej. Inte ännu i alla fall; Sony har däremot flera gånger kringgått lagar (bland annat att man plockade bort funktionen att köra OtherOS, vilket var ett av försäljningsargumenten från start) och det skulle inte förvåna mig om Sony "råkar" implementera en Kill-funktion i detta rootkit (

...en massa mumbo-jumbo.....
Kringått vilka lagar ?
Ge mig en referens på det,tack !

Annars snackar du bara en massa skit.

Postad 28 January 2011 - 23:27

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
På vilket sätt skulle de kunnat täppa till OtherOS hålet?

Att någon random person på internet säger att det är samma rootkit som de endast konverterat till PS3:a är inte värt mycket.

Postad 28 January 2011 - 23:32

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
OtherOS tas bort.. då får ALLA GÖRA vad som helst för att sänka PS3:an verkar det som.. de har de rätt till.

Men Sony som investerat flera miljoner i produkten har alltså ingen rätt alls att ta bort en funktion som de tror utgör ett hot men även för att den knappast kommer att vara saknad av 90% av användarna. Om produkten skulle bli sämre eller försämra försäljningen av konsolen så skulle knappast Sony agerat på det sätt som de gjort.. om man tittar på det rent ekonomiskt.

Sen undrar jag fortfarande... ni som snackar mycket om att OTHEROS har försvunnit.. har ni använt den överhuvudtaget?

Redigerat av Unregistered1232, 28 January 2011 - 23:35.

Postad 28 January 2011 - 23:44

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

OtherOS tas bort.. då får ALLA GÖRA vad som helst för att sänka PS3:an verkar det som.. de har de rätt till.

Sen undrar jag fortfarande... ni som snackar mycket om att OTHEROS har försvunnit.. har ni använt den överhuvudtaget?

Jomen, det är ju LAG på det, ett företag som har lagt sina EGNA pengar på att ta fram en produkt kan ju inte bestämma vad produkten ska jöra, juuuuu. Det fattar du väääl ? :D
Det ska ju the community/the scene bestämma, de som har investerat sååå mycke' i att ta fram produkten som de har tvingat alla, under vapenhot, att köpa....

Postad 29 January 2011 - 00:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Är inte otheros bara en dålig undanflykt?

Tror de 3 i sverige har råd att köpa en beggad dator för några kronor och installera linux i som garanterat funkar 1 miljard ggr bättre än en ps3..

Alla vet ju ändå vad den verkliga anledningen är..

Sen att de yrar om otheros å att de vill köra hemkokta program som knappt finns är ju en annan sak..

Jag undrar vars alla nyttiga program är...

Skulle tro att utvecklarna spelar spel istället :D

Så simma lugnt och mixtra inte med PS3 så ska ni se att den funkar utmärkt att spela på.
Å gör den inte det så tror jag Sony fixar den ...

Sen att några på nätet gråter ut att de är bannade fast det inte gjort nåå är ju säkert troligt hoho..

Postad 29 January 2011 - 00:29

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Mycket hat härinne..

Jag förstår inte vissa.. Det gnälls en massa om root-kit. Vad är problemet egentligen?
Vill ni spela piratspel, köra homebrew och xbmc osv så uppdatera inte till senaste FW!
Men ni kan väl ändå inte gnälla om Sony bannar era CFW konsoller från PSN då.

Känns som att folk väntar på att Sony ska göra nåt "fel" så dom kan börja kasta skit på dem, oavsett om dom har ett intresse eller ej i ämnet. Blir ett ###### liv på vissa härinne!

MS bannar ju konsoller så fort du spelar Halo innan releasedag, det är tyligen helt OK.

Redigerat av ROCA, 29 January 2011 - 00:30.

Postad 29 January 2011 - 00:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Mycket hat härinne..

Jag förstår inte vissa.. Det gnälls en massa om root-kit. Vad är problemet egentligen?
Vill ni spela piratspel, köra homebrew och xbmc osv så uppdatera inte till senaste FW!
Men ni kan väl ändå inte gnälla om Sony bannar era CFW konsoller från PSN då.

Känns som att folk väntar på att Sony ska göra nåt "fel" så dom kan börja kasta skit på dem, oavsett om dom har ett intresse eller ej i ämnet. Blir ett ###### liv på vissa härinne!

MS bannar ju konsoller så fort du spelar Halo innan releasedag, det är tyligen helt OK.

Exakt. Finns 2 saker man kan göra.

1. stanna på 3.55 och lira piratkopior offline
2. installera senaste 3.56 och be för att konsollen inte blivit bannad från PSN och spela online.

Postad 29 January 2011 - 00:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Precis..

Det är ju inte raketforskning direkt :-)

Tycker de är bra..Då kanske de inte blir en massa fusk online..
Hoppas de iaf

Postad 29 January 2011 - 00:46

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

2. installera senaste 3.56 och be för att konsollen inte blivit bannad från PSN och spela online.

Varför be ?
Har man inte pillat med sin konsol så bör man ju inte vara orolig.. :D

Postad 29 January 2011 - 00:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Varför be ?
Har man inte pillat med sin konsol så bör man ju inte vara orolig.. :D

De som gnäller nu är väl knappast de som kör med sonys firmware eller hur? :)
Jag kommer säkert bli bannad om jag inte redan är det och det skiter jag fullständigt i. Vill jag spela online kan jag göra det på min 360 istället.

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 January 2011 - 00:57.

Postad 29 January 2011 - 00:57

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

De som gnäller nu är väl knappast de som kör med sonys firmware eller hur? :D

heheh.. sant

Postad 29 January 2011 - 05:04

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

...en massa mumbo-jumbo.....
Kringått vilka lagar ?
Ge mig en referens på det,tack !

Annars snackar du bara en massa skit.

Jesus ser dig.

/J

Postad 29 January 2011 - 05:16

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Jesus ser dig.

/J

jesus lever,
43 :-/kg

Postad 29 January 2011 - 08:10

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

jesus lever,
43 :-/kg

:D

Postad 29 January 2011 - 08:53

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Det verkar som att det börjar hända saker nu, intressant att följa detta :D

Postad 29 January 2011 - 09:29

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
I Eurogamers utmärkta tvillingpublikation Gamesindustry.biz talar man om vems rättigheter väger tyngre.
En konsolltilverkares intellektuella rättigheter eller en användares fysiska äganderätt.
Den saken sägs aldrig riktigt ha prövats. Intressant läsning. Gamesindustry.biz kräver registrering för att läsa deras artiklar.

http://www.gamesindu...-theirs-article

Postad 29 January 2011 - 10:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Du får gärna berätta för mig vad som inte är ekonomiskt försvarbart med OtherOS på slim? vad kostar det?

Postad 29 January 2011 - 10:54

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Du får gärna berätta för mig vad som inte är ekonomiskt försvarbart med OtherOS på slim? vad kostar det?

Alternativt så erbjuder du en vettig förklaring till varför man borde ha haft det kvar. Either works imho.

Postad 29 January 2011 - 11:33

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Om det är ekonomiskt försvarbart eller inte vet jag inte, men jag kan tala om vad det kostar.

För varje FW uppdatering som kommer måste Sony kontrollera att alla funktioner fortfarande fungerar på alla varianter av PS3 som har släppts. Detta kostar pengar. Det är inget glassigt jobb, men det är något som måste göras. Och genom att ta bort en funktion spara man därför pengar.

Postad 29 January 2011 - 12:26

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

De skulle rimligtvis ha kostat några anställda utvecklare.

Postad 29 January 2011 - 12:31

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

Om det är ekonomiskt försvarbart eller inte vet jag inte, men jag kan tala om vad det kostar.

Alltid coolt med folk som faktiskt har räknat på saken, till skillnad mot de flesta andra som bara spekulerar. Får jag fråga vad den beräknade kostnaden blev, och hur beräkningen ser ut?

:D

Postad 29 January 2011 - 12:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

För varje FW uppdatering som kommer måste Sony kontrollera att alla funktioner fortfarande fungerar på alla varianter av PS3 som har släppts. Detta kostar pengar. Det är inget glassigt jobb, men det är något som måste göras. Och genom att ta bort en funktion spara man därför pengar.

Ok det köper jag faktiskt.

Postad 29 January 2011 - 16:30

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Alltid coolt med folk som faktiskt har räknat på saken, till skillnad mot de flesta andra som bara spekulerar. Får jag fråga vad den beräknade kostnaden blev, och hur beräkningen ser ut?

:rolleyes:

Haha! Insåg en stund efteråt att det saknades "är som" i den meningen. Orkade inte ändra. Hade nog tänkt ta med siffror först, men ändrade mig...

Men om du tycker att en sådan beräkning vore intressant kan du väl få en. :)

1-2 anställda, 1.5-2 MSEK per person och år (svag krona, dyrt i Japan), vilket ger 1.5-4 MSEK/år. Och i detta ingår förutom löner också normala lokalkostnader, ett skrivbord och en PC var att läsa mejl på. När det gäller testning brukar det dessutom behövas speciella lokaler och utrustning vilket lätt gör att kostnaderna springer iväg.

Om besparing vore 5-10 MSEK/år skulle det inte förvåna mig det minsta. Jag (och många andra) har dock en tendens att underskatta kostnader så det kan handla om mer än så...

Redigerat av random111, 29 January 2011 - 16:30.

Postad 29 January 2011 - 16:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Räcker det? Har de inte betalat löner för de som utvecklar linuxvarianten till ps3 också? dog eller vafan den heter?

Postad 29 January 2011 - 17:55

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Räcker det? Har de inte betalat löner för de som utvecklar linuxvarianten till ps3 också? dog eller vafan den heter?

Nej, det räcker inte. Det vara bara besparing pga minskad verifiering. Det finns andra potentiella besparingar som skulle kunna vara ännu större...

Postad 30 January 2011 - 20:33

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Freedom of speech.... det var stora ord !
Vadi****, sony har lagt a shitload of money på att ta fram PS3, och Sony är ett företag som säljer en PRODUKT, blanda inte ihop det med yttrandefrihet, det blir bara löjligt, det är sådana saker som 13-åringar skulla slänga ur sig !
Gillar du det inte, köp inte PS3 !
Tror du Sony har släpt PS3 för att främja yttrandefriheten ? Hur jäääävla naiv får man vara ? ;)

+1
Bra skrivet.
Om Wixner vill byta sin PS3a mot en XBOX360 så är det fritt fram.
Jag anser att Sony har rätt att försvara sin affärsmodel för PS3an som bygger på att folk gör rätt för sig med spelinköpen. Om det i sin tur innebär att man inte kan köra egen eller 3de parts kod på sin maskin så får det vara så. Jag har köpt en ypperlig maskin som klarar att spela blu-ray, spela gryma spel och presetera någorlunda mediaegenskaper..jag gråter inte om det är allt den klarar..."It only does everything".

NU verkar ju Sony har hittat en livlina i FW3.56 som stoppar sållet samtidigt som det är helt möjligt att ligga kvar på 3.55 för den som vill trixa. Med andra ord borde alla vara nöjda...utom de som vill kunna tanka spel gratis från TPB och fuska på PSN :)

Exakt, och det positiva i allt detta är de metoder som Sony nu antagligen tar fram (serienummer på Bluray-spel, fjärrkörning av kod) leder till att man kan stänga ute piratkopior och modifierade spel från PSN.

+1

Jomen, det är ju LAG på det, ett företag som har lagt sina EGNA pengar på att ta fram en produkt kan ju inte bestämma vad produkten ska jöra, juuuuu. Det fattar du väääl ? ;)
Det ska ju the community/the scene bestämma, de som har investerat sååå mycke' i att ta fram produkten som de har tvingat alla, under vapenhot, att köpa....

Hahaha :blink:

Redigerat av e3henri, 30 January 2011 - 20:39.

Postad 30 January 2011 - 23:13

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Verkar som det är stoora problem med att få homebrew att fungera på 3.56 igen. Det kommer dröja ett bra tag innan dess. Vi snackar veckor, kanske månader, kanske inte alls. Snackas om att det krävs att flasha hårdvaran för att det ska fungera i fortsättningen.

En vanlig missuppfattning är om man hittar nycklarna i Firmwaren/hårdvaran så har man även hackat den.
Asymetrisk kryptering bygger på att även om man har nyckeln som verfierar signaturen så vet du ändå inte hur man signerar...det går inte att köra baklänges liksom.
Ungefär som att du har ett lås som du kan skruva isär och se precis hur det ser ut inuti, men lik förbaskat har du inte den blekaste aning om hur man tillverkar en nyckel som passar.
Himla smart om jag får säga mitt :)

Kul att så många ropade hurra när nycklarna i den nya FW avslöjades efter bara en timme...tja det va väl knappast ens ett hack...efter FW var dekrypterad (med redan kända nycklar) så står de ju där mer eller mindre i klartext...men nycklarna i sig är inte mycket värda om man inte har andra delen. Och det kommer inte gå att få fram igen så länge inte SOny slarvar med Randomdelen...kommer krävas ett mer avancerat exploit för att komma vidare nu.

Postad 31 January 2011 - 06:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

En vanlig missuppfattning är om man hittar nycklarna i Firmwaren/hårdvaran så har man även hackat den.
Asymetrisk kryptering bygger på att även om man har nyckeln som verfierar signaturen så vet du ändå inte hur man signerar...det går inte att köra baklänges liksom.
Ungefär som att du har ett lås som du kan skruva isär och se precis hur det ser ut inuti, men lik förbaskat har du inte den blekaste aning om hur man tillverkar en nyckel som passar.
Himla smart om jag får säga mitt ;)

Kul att så många ropade hurra när nycklarna i den nya FW avslöjades efter bara en timme...tja det va väl knappast ens ett hack...efter FW var dekrypterad (med redan kända nycklar) så står de ju där mer eller mindre i klartext...men nycklarna i sig är inte mycket värda om man inte har andra delen. Och det kommer inte gå att få fram igen så länge inte SOny slarvar med Randomdelen...kommer krävas ett mer avancerat exploit för att komma vidare nu.

Att hacka FW över 3.55 har det aldrig varit på tal om direkt heller.

Det är helt onödigt då man känner till nycklarna till metldr. I och med att man har nycklarna till en en del av PS3an som Sony inte kan patcha och som är är tidigare i processen av "chain of trust" så finns där alternativa metoder att göra FW 5.65 och senare värdelösa.

Eftersom du kan dekryptera den och se innehållet så ka du t ex, teoretiskt, ta det som är viktigt i en uppdatering och stoppa in den i 3.55 och köra den igen. Eller tvärtom som i detta fallet.

Ungefär så gör man på 360 idag, en person (som jag) som har 360n Jtagad kan ändå köra de senaste FW eftersom de hackas och patchas för att anpassas till att passa.

Så även om Sony lyckas lösa saker via mjukvaran så är det fortfarande meningslöst då där finns delar som de ej kan ändra med mjukvara och som är tidigare i säkerhetskedjan. Således blir det bara en fråga om när och i vilket form istället för om.

Postad 31 January 2011 - 06:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Å andra sidan finns det ingen anledning att lägga massa tid på att fixa homebrew för 3.56 när det funkar strålande på 3.55. Folk får helt enkelt stanna på 3.55.

Postad 31 January 2011 - 09:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nu går det att byta bluray region ;)

http://psx-scene.com...-ps3-now-78593/

Redigerat av Unregistereddc471864, 31 January 2011 - 09:15.

Postad 31 January 2011 - 09:19

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

(Då det faktiskt är samma rootkit som installerades på CD-skivorna, bara så att det konverterats till PS3 istället för Redbook-Audio)

Öh, du vet inte vad du snackar om. Det KAN inte vara samma rootkit som kom på CD-skivorna då det var ett rootkit för Windows. PS3:an kör inte Windows så det rootkitet skulle inte fungera överhuvudtaget.

Det finns dessutom inget bekräftat att de skulle vara något som ens liknar ett rootkit i dagsläget.

Postad 31 January 2011 - 09:47

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Fasiken, jag önskade att jag hade skrivit detta:

http://community.eu....10390208/page/3

--------------------------------------------------------------------------------
ALB_QAB wrote:

how can u get unbanned plz because i didnt do nothing no haking on games nothing

--------------------------------------------------------------------------------

Ah, admission of guilt through the use of a double negative, the old classic.

How to get unbanned? Well, there are many theories as to how to go about this. The most popular in today's society seems to favour taking a journey, one of self enlightenment if you will. This is normally a journey which one can only take by oneself and only when ready, any forewarnings should also be obeyed if the journey is to be a success. Should the warnings be ignored, then the consequences can be dire, would Han Solo have been put in carbonite had Luke NOT taken his Lightsaber into the cave even though Yoda advised against it? We'll never know.

What does one need to take on this journey of enlightenment? I hear you ask, well, the only thing you really need is the carbon-based vessel in which you travel and the ability to look deep within the minds eye. pack lightly though as the ground to be trodden is particularily precarious and can reveal more than you wish to know.

Where does the journey take me? That is the next question we could see forming in your brain. Well, it takes you to the journeys end, where that may be is entirely up to you and the choices you make.

It is with this knowledge in mind I bid you adieu and wish you luck.

Postad 31 January 2011 - 09:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Hahaha.

Ge fan i att bryta mot PSN's avtal så blir du inte bannad från PSN. Svårare än så är det icke.
Jävligt gött att de börjat banna massa fuskare.

Postad 31 January 2011 - 09:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Skönt ;)

Man ska inte gå all in om man inte har råd att betala :)

Postad 31 January 2011 - 13:42

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0

Skönt ;)

Man ska inte gå all in om man inte har råd att betala :(

Dagens sanning :) Det gäller ju universiellt men vill du ha tillgång till psn, bryt inte mot avtalet. Mixtra bara med cfw om du är beredd på att du kan bli bannad.

Det vore ju underbart om de lyckats täppa till det här iom 3.56 och nu pratar jag enbart om psn. Dock så har det varit blandade resultat när jag spelat mw2 efter fw-uppdateringen. Flera matcher där en börjar fuska och hacka har antingen fått "host migration" och fuskaren har försvunnit eller bara stängts ner. Men en match höll de på för fullt obehindrat så helt borta är det inte...

Mvh

Postad 31 January 2011 - 13:51

Unregisteredfdecda08
  • Unregisteredfdecda08
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Himla smart om jag får säga mitt ;)

Har inte följt allt, men är det inte slarv med randomdelen precis vad Sony gjort? Var det inte så att GeoHot re-engineerat nyckeltillverknings-algoritmen utifrån de delar av cert-nyklarna där Sony slarvat med Random?
...och sedan varit så kall och bara skapat en nyckel att signera kod med som ett "proof of concept".......och därav har Sony blockat denna (enda hittills släppta) nyckel?

Så om jag inte fattat helt fel är det väl bara en tidsfråga innan resten läcker..
....och vet man hur man skall tillverka nycklar så är ju systemet über-ägt och samtliga PS3 ägar har några år av evinnerliga "FW" uppdateringar framför sig...........suck....

Postad 31 January 2011 - 14:17

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Har inte följt allt, men är det inte slarv med randomdelen precis vad Sony gjort? Var det inte så att GeoHot re-engineerat nyckeltillverknings-algoritmen utifrån de delar av cert-nyklarna där Sony slarvat med Random?
...och sedan varit så kall och bara skapat en nyckel att signera kod med som ett "proof of concept".......och därav har Sony blockat denna (enda hittills släppta) nyckel?

Så om jag inte fattat helt fel är det väl bara en tidsfråga innan resten läcker..
....och vet man hur man skall tillverka nycklar så är ju systemet über-ägt och samtliga PS3 ägar har några år av evinnerliga "FW" uppdateringar framför sig...........suck....

De har slarvat förut, men gissningsvis har det gjort rätt i FW 3.56. Och i sådana fall finns det ingen känd metod för att ta fram de privata nycklarna. Och med "ingen känd" menar jag att trots att många forskare har försökt under lång tid och med enorma datorresurser så har ingen lyckats knäcka själva grundalgoritmen.

Postad 31 January 2011 - 14:19

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Men allvarligt, om man hackar sin ps3a får man väl endå räknas som slut i huvet om man använder sitt vanliga PSN konto
till det och sen whine`ar över att bli bannad. ;)

Btw
Är det någon som tycker på allvar att de är jobbigt att uppgradera FW i sin konsoll?
De tar ju max 3-4min.

Postad 31 January 2011 - 14:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det som är problemet . Det är ingen som vet hur man tillverkar nya nycklar. Den nykeln man använt är nu svartlistad så det går inte att köra homebrew på 3.56. Frågan är om det ngnsin kommer att gå igen.
Som sagt spelar det mindre roll. Folk får hålla sig till 3.55. Den dagen det släpps spel som kräver högre firmware så får man väl patcha bort firmware-checken på ngt sätt. Det har man fått göra tidigare med 3.41 tex.
Finns ingen anledning för geohot och de andra att släppa fler nycklar bara för att folk ska kunna spela på PSN.
De har uppfyllt vad de ville göra. Piratkopiering var inte deras mål.

Så har jag uppfattat det iaf men jag har kanske fel ;)

Postad 31 January 2011 - 14:29

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Dagens sanning :) Det gäller ju universiellt men vill du ha tillgång till psn, bryt inte mot avtalet. Mixtra bara med cfw om du är beredd på att du kan bli bannad.

Det vore ju underbart om de lyckats täppa till det här iom 3.56 och nu pratar jag enbart om psn. Dock så har det varit blandade resultat när jag spelat mw2 efter fw-uppdateringen. Flera matcher där en börjar fuska och hacka har antingen fått "host migration" och fuskaren har försvunnit eller bara stängts ner. Men en match höll de på för fullt obehindrat så helt borta är det inte...

Mvh

Det vore riktigt trevligt om Sony kan stänga av alla fuskare som jag stöter på i MW och MW2. Jag är så jä_la less på dessa sopor som förstör en annars trevlig spelupplevelse. ;)

Postad 31 January 2011 - 14:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det vore riktigt trevligt om Sony kan stänga av alla fuskare som jag stöter på i MW och MW2. Jag är så jä_la less på dessa sopor som förstör en annars trevlig spelupplevelse. ;)

Har dock föga med detta hack att göra, dock vill man gärna skylla på det.

Det som är problemet . Det är ingen som vet hur man tillverkar nya nycklar. Den nykeln man använt är nu svartlistad så det går inte att köra homebrew på 3.56. Frågan är om det ngnsin kommer att gå igen.
Som sagt spelar det mindre roll. Folk får hålla sig till 3.55. Den dagen det släpps spel som kräver högre firmware så får man väl patcha bort firmware-checken på ngt sätt. Det har man fått göra tidigare med 3.41 tex.
Finns ingen anledning för geohot och de andra att släppa fler nycklar bara för att folk ska kunna spela på PSN.
De har uppfyllt vad de ville göra. Piratkopiering var inte deras mål.

Så har jag uppfattat det iaf men jag har kanske fel :)

Nej senast har varit för enkelt. Men tror inte det är omöjligt om rätt personer tittar på det. Blir bara ett stort jobb för varje version. Finns ingen anledning att knäcka 3.56 då det inte tillför något.

Lär bli som PSP där man lägger krut på de stora uppdateringarna.

Att jaga varje Update för PSN är lönlöst, inget som homebrew killarna är intresserad av.

Postad 31 January 2011 - 14:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Absolut. Det är samma sak med upplåsning för Iphone. De brukar hoppa över en eller 2 versioner. För mycket jobb att hacka basebande varannan månad ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.