Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 13 februari 2011 - 18:28
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hur fungerar det att byta kanaler när man har 8 Favoriter?
Det står att man kan byta varje månad.
Måste man ha kanalen i en månad för att byta?
30 dagar?
Eller får man bara byta vid månadsskifte?
Ser man vilka kanaler som man får byta?
Kan man byta via Comhems sida, Mina Sidor?
Eller måste man ringa in och byta?
Utförs bytet direkt?
Du väljer vilka kanaler du vill ha på "Mina sidor" på Comhem.se. Du kan byta hur många gånger du vill men de kanaler du har den 1 i varje månad är de som du har i månad framåt. Man kan även ringa till Kundtjänst och då tar de runt 15 kronor per gång som du byter kanaler. Hela urvalet finns på mina sidor.
Postad 13 februari 2011 - 18:31
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
30 dagar?
Utförs bytet direkt?
Byte sker vid månadsskifte, så du kan ha kanalerna 1 månad för att sedan byta igen om du vill vid månadsskiftet. Du ser på dina egna sidor hos comhem, vilka kanaler du har. samt efter byte även vilka kanaler du får vid nästa månadsskifte om du har bytt. Bytet sker direkt, men du kan ångra dig ända fram till månadsskiftet.
Postad 13 februari 2011 - 20:23
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
30 dagar?
Utförs bytet direkt?
Antar att du kan byta så att du får kanalen nästa månad. Enklast är väll att bara skicka ett mail via deras hemsida.
Postad 13 februari 2011 - 22:38
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Antar att du kan byta så att du får kanalen nästa månad. Enklast är väll att bara skicka ett mail via deras hemsida.
Tror då att man åker på en avgift på 15 kronor enl nedan som är saxat från comhems hemsida: Hur byter jag kanaler i Medium 8 Favoriter? Via Mina tjänster byter du dina 8 favoritkanaler mot nya, dessutom helt kostnadsfritt. Du kan ändra kanaler när som helst men bytet sker alltid i månadsskiftet. Ett byte i 8 Favoriter via Kundservice/Support generar en administrativ kostnad om 15:-, avgiften faktureras på din nästkommande ordinarie faktura. Det är med andra ord mycket fördelaktigt att gratis byta via Mina Tjänster.
Postad 13 februari 2011 - 23:29
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Någon annan i Sollentuna som har lite hackande bild/ljud på digitalkanalerna lite då och då och låg signalstyrka de senaste dagarna? Styrkan lligger på exvis SVT1 är 21-22% och jag har för mig att det var över 50% förut och även de analoga kanalerna tycker jag ser märkbart sämre ut. En sökning på driftstörningar på mitt postnr ger följande saker: Service:NTT_2370269 serviceDate 2011-02-10T12:05:33 Information om störningen:Vi åtgärdar just nu en driftstörning på bredbands-, telefoni-, och on demandtjänsterna i ditt område. Service:NTT_2371797 serviceDate 2011-02-13T21:04:58 Information om störningen: Vi åtgärdar just nu en driftstörning på bredbands-, telefoni-, och on demandtjänsterna i ditt område. men inget om digital-tv. ComHem, kan ovanstående loggade störningar även orsaka problem med digitaltv? Jag har en Humax HDPVR.
Redigerat av rickardl, 13 februari 2011 - 23:30.
Postad 13 februari 2011 - 23:39
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Tror då att man åker på en avgift på 15 kronor enl nedan som är saxat från comhems hemsida:
Hur byter jag kanaler i Medium 8 Favoriter? Via Mina tjänster byter du dina 8 favoritkanaler mot nya, dessutom helt kostnadsfritt. Du kan ändra kanaler när som helst men bytet sker alltid i månadsskiftet. Ett byte i 8 Favoriter via Kundservice/Support generar en administrativ kostnad om 15:-, avgiften faktureras på din nästkommande ordinarie faktura. Det är med andra ord mycket fördelaktigt att gratis byta via Mina Tjänster.
Då måste dem ha ändrat det nyligen. Har hört av andra att man tidigare var tvungen att gå via deras kundtjänst för att byta.
Postad 14 februari 2011 - 11:05
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Till Comhem, Finns det några förhandlingar kring nya hd kanaler i dagens läge? Om det finns det så beöver ni bara svara ja eller nej, Förstår om ni inte kan gå ut med namn på kanalerna när förhandlignar pågår.
Hej, Förutom de som lanseras i mars så förhandlar vi med ett flertal kanaler. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice Va i kontakt med TV4 tidigare i dag ang kommande Big Brother kanalerna de nämnde att man kan ringa ComHem nu och köpa kanalen redan nu stämmer det?
vill kolla först så jag inte ringer er långa vänte kö i onödan
Hej. Det går inte nu men det kommer att gå senare i veckan . Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Postad 14 februari 2011 - 12:21
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Då måste dem ha ändrat det nyligen. Har hört av andra att man tidigare var tvungen att gå via deras kundtjänst för att byta.
Hej, På grund av ett systemproblem så kan vissa kunder i Stockholmsområdet inte byta i Medium 8 Favoriter via "Mina sidor". Vi ber om ursäkt att det tagit sådan tid att lösa detta problem, men vi arbetar för fullt på att lösa detta. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice Någon annan i Sollentuna som har lite hackande bild/ljud på digitalkanalerna lite då och då och låg signalstyrka de senaste dagarna? Styrkan lligger på exvis SVT1 är 21-22% och jag har för mig att det var över 50% förut och även de analoga kanalerna tycker jag ser märkbart sämre ut. En sökning på driftstörningar på mitt postnr ger följande saker: Service:NTT_2370269 serviceDate 2011-02-10T12:05:33 Information om störningen:Vi åtgärdar just nu en driftstörning på bredbands-, telefoni-, och on demandtjänsterna i ditt område.
Service:NTT_2371797 serviceDate 2011-02-13T21:04:58 Information om störningen: Vi åtgärdar just nu en driftstörning på bredbands-, telefoni-, och on demandtjänsterna i ditt område.
men inget om digital-tv.
ComHem, kan ovanstående loggade störningar även orsaka problem med digitaltv? Jag har en Humax HDPVR.
Hej, Svaret på din fråga är nej, felen du nämner har med returtrafik att göra vilket är något som bara bredband, telefoni och on demand använder sig av. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Postad 14 februari 2011 - 17:01
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Tack för svaren på hur man byter Kanaler i Medium 8 Favoriter!
Postad 14 februari 2011 - 17:02
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Svaret på din fråga är nej, felen du nämner har med returtrafik att göra vilket är något som bara bredband, telefoni och on demand använder sig av.
Nåväl... idag när jag kom hem så var styrkan 40% på SVT1 från 20-22% igår så det verkar ha lagat sig själv lite grand utan att jag ändrat något... Får se om det märks nån skillnad.
Redigerat av rickardl, 14 februari 2011 - 17:28.
Postad 14 februari 2011 - 17:35
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nåväl... idag när jag kom hem så var styrkan 40% på SVT1 från 20-22% igår så det verkar ha lagat sig själv lite grand utan att jag ändrat något... Får se om det märks nån skillnad.
Jag har sett någonstans att signalstyrkan bör ligga över 70% med 100% kvalitet. Speciellt HD-kanalerna kräver 70-75% signalstyrka för att inte drabbas av blockbildningar och pixling. Testa med en antennförstärkare eller be Comhem mäta uttaget om det inte fixar sig. Om det har varit bra förut är det ju felanmälan som gäller. Jag har en antennförstärkare som också fungerar som splitter eftersom jag har dubbla boxar.
Postad 14 februari 2011 - 17:43
Unregistered98bc0f60
-
Unregistered98bc0f60
-
Användare
-
-
142 inlägg
Hej,
På grund av ett systemproblem så kan vissa kunder i Stockholmsområdet inte byta i Medium 8 Favoriter via "Mina sidor". Vi ber om ursäkt att det tagit sådan tid att lösa detta problem, men vi arbetar för fullt på att lösa detta.
Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice
Jag bor i Norrland och kan inte heller byta mina 8 favoriter via Mina sidor, har dessutom 9 favoriter för tillfället  När ska man kunna lägga till sina 4 ytterligare favoriter ?.
/M
Postad 14 februari 2011 - 17:54
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Jag har sett någonstans att signalstyrkan bör ligga över 70% med 100% kvalitet. Speciellt HD-kanalerna kräver 70-75% signalstyrka för att inte drabbas av blockbildningar och pixling.
Över 70%? Det tror jag inte är så vanligt, eller? Visserligen visade min gamla Humax box en högra signalstyrka än HDPVRn men aldrig 70%. Kvaliteten var visserligen 100% även med styrka 20% men man vill gärna ha lite "headroom" för att inte drabbas av tillfälliga dippar i kvaliteten.
Postad 14 februari 2011 - 19:57
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej Comhem
Nu var jag inne på hemsidan för att försöka hitta mer information om det nya HD Paketet du skriver om och hittar enbart det gamla med ett nytt pris på 129:-/mån. Vill också gärna veta ifall jag som inte har en bindningstid på mitt gamla HD-paket kan nu uppgradera till det nya med en måndaskostnad på 129:-/mån ?
Hej, Det du ser på hemsidan är de kanaler vi har för nuvarande i HD-paketet, men från 1 mars kommer även Wild TV HD, ESPN America HD, Nat Geo Wild HD och Animal Planet HD att ingå i det HD-paket som kostar 129:-/mån. Detta gäller alltså för de som tecknat HD-paketet efter 13 januari och betalar 129:-/mån. Du som är utan bindningstid kan uppgradera till det nya för 129:-/mån. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 14 februari 2011 - 20:04
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej,
Det du ser på hemsidan är de kanaler vi har för nuvarande i HD-paketet, men från 1 mars kommer även Wild TV HD, ESPN America HD, Nat Geo Wild HD och Animal Planet HD att ingå i det HD-paket som kostar 129:-/mån. Detta gäller alltså för de som tecknat HD-paketet efter 13 januari och betalar 129:-/mån.
Du som är utan bindningstid kan uppgradera till det nya för 129:-/mån.
Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Ja, HD-paketet blir prisvärt från 1 mars - särskilt i kombination med grundabonnemang med inga eller få HD-kanaler. Obs dock frivisningen av de nya HD-kanalerna varför man egentligen inte behöver uppgradera sitt gamla HD-paket till det nya förrän tidigast från 1 april: • Animal Planet HD – Frivisas tre månader från 1 mars. • ESPN America HD – Frivisas en månad från 1 mars. • Nat Geo Wild HD – Frivisas tre månader från 1 mars. • WILD TV HD – Frivisas en månad från 1 mars.
Postad 15 februari 2011 - 08:32
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Jag har en fråga till Comhem. Jag bor i bostaddsrätt och har gruppavtal där Small ingår utan extra kostnad. Jag köpte den nya CI+ modulen för att ta del av SVTs HD kanaler. Allt funkade fint tills nu i helgen då SVT 2 HD helt plötsligt försvann. Får ett felmeddelande där det står Scrambled programme. SVT 1 HD funkar utmärkt fortfarande.
Igår ringde jag supporten och enligt dem så hade jag fått in SVT 2 HD av misstag för det ingår inte i Small paketet förän den 1:e Mars. Stämmer detta eller var det bara ngt supporten drog till med för att de inte har en aning om varför jag inte får in kanalen längre?
Postad 15 februari 2011 - 13:33
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Jag har en fråga till Comhem. Jag bor i bostaddsrätt och har gruppavtal där Small ingår utan extra kostnad. Jag köpte den nya CI+ modulen för att ta del av SVTs HD kanaler. Allt funkade fint tills nu i helgen då SVT 2 HD helt plötsligt försvann. Får ett felmeddelande där det står Scrambled programme. SVT 1 HD funkar utmärkt fortfarande.
Igår ringde jag supporten och enligt dem så hade jag fått in SVT 2 HD av misstag för det ingår inte i Small paketet förän den 1:e Mars. Stämmer detta eller var det bara ngt supporten drog till med för att de inte har en aning om varför jag inte får in kanalen längre? 
Hej, Då har vi sagt fel, beklagar detta. Troligen har du ett auktorisationsfel så vi ber dig att ringa oss igen eller att kontakta oss på twitter . Det man behöver för att få in SVT 2 HD är en HDTV-mottagare och ett programkort med minst abonnemanget Digital-tv Small. Har man en TV med inbyggd box behöver man även en TV-modul (CI+ modul). Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Postad 15 februari 2011 - 14:18
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Hej,
Då har vi sagt fel, beklagar detta. Troligen har du ett auktorisationsfel så vi ber dig att ringa oss igen eller att kontakta oss på twitter .
Det man behöver för att få in SVT 2 HD är en HDTV-mottagare och ett programkort med minst abonnemanget Digital-tv Small. Har man en TV med inbyggd box behöver man även en TV-modul (CI+ modul).
Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Twitter hade jag gärna använt om jag hade begripit hur sjutton man skickar meddelanden till er. Enligt twitter kan jag bara skicka till folk som följer en och hur ska ni kunna göra det när ni inte vet att jag finns  Förstår inte varför ni använder twitter. Varför inte en chat istället? Jag provar ringa igen sen ikväll  Hoppas man får hjälp av ngn som vet vad de snackar om.
Postad 15 februari 2011 - 14:48
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Twitter hade jag gärna använt om jag hade begripit hur sjutton man skickar meddelanden till er. Enligt twitter kan jag bara skicka till folk som följer en och hur ska ni kunna göra det när ni inte vet att jag finns  Förstår inte varför ni använder twitter. Varför inte en chat istället? Jag provar ringa igen sen ikväll Hoppas man får hjälp av ngn som vet vad de snackar om.
Tror det fungerar så att om man skriver en "tweet" med @ComHemAB fångar de upp meddelandet eftersom det ju finns en funktion som heter @Mentions i Twitter. Vill de sedan ha kontakt med dig läggs du in hos Comhem bland deras Following-konton vilket gör att du kan skicka ett DM. Man ser ofta på den sk twitterfeeden: http://twitter.com/#!/ComHemABatt kunder uppmanas skicka ett DM med kundnummer t ex. Se dock till att du är en Follower till Comhem. Fast jag håller med om att en interaktiv chat vore enklare att använda för oss kunder. Vill man inte använda Twitter så är det bra att ringa men jag har på senare tid faktiskt fått svar på mail vilket inte var så vanligt förr. Tror den biten har förbättras hos Comhem.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 15 februari 2011 - 14:52.
Postad 15 februari 2011 - 16:15
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
så man skriver bara @comhemab meddelande så hör de av sig eller hur funkar det? Till Comhem: Om ni vill man ska använda twitter så är det nog inte för mycket begärt att ni skriver ngnstans hur sjutton man använder det
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 februari 2011 - 16:22.
Postad 15 februari 2011 - 19:31
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hej Comhem, vill fråga lite om Syskon-abonnemanget.
Varför är det så att man inte fullt ut kan se de kanaler som man betalar för, t.ex Viasat, TV4 fakta? Hur har ni tänkt här egentligen? Vet att detta är en förhandlingssak med programbolagen, men detta måste fixas till  finns ingen anledning att vi skall finna oss i detta. Kommer det att ändras så att det kommer att funka i framtiden och är det nåt som diskuteras hos er?
Om jag som har Small-paketet kompletterar med ett HD-paket, kommer jag att kunna se nån av dessa kanaler
med "Syskon-kortet"? Blir det negativa svar här får ni strax ett "syskonkort " i retur.
TV1 och TV2,s fria kanaler kan ju ses i HD oxå detta fritt, Varför är inte TV4 HD då oxå fri ?
Nu till nåt annat, såg tidigare i tråden att Ni tyckte det var bra om man kunde rösta eller nått, så ni kan få ett
underlag på vilka kanaler som vi vill att Comhem skall satsa på. Detta skall ni naturligtvis göra på er egen Hemsida där
ni förhoppningsvis når mest TV-tittare, inte här. Låt alla föreslå vilka kanaler som helst, lägg upp dom med sk.
röstnings-staplar (lätt att se)..............sen har ni svaret.
Redigerat av Stagger Lee, 16 februari 2011 - 11:42.
Postad 15 februari 2011 - 19:34
wolfman74
-
wolfman74
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Hej,
Det du ser på hemsidan är de kanaler vi har för nuvarande i HD-paketet, men från 1 mars kommer även Wild TV HD, ESPN America HD, Nat Geo Wild HD och Animal Planet HD att ingå i det HD-paket som kostar 129:-/mån. Detta gäller alltså för de som tecknat HD-paketet efter 13 januari och betalar 129:-/mån.
Du som är utan bindningstid kan uppgradera till det nya för 129:-/mån.
Om man har bindningstid på det gamla HD-paketet - kan man inte uppgradera det?
Postad 15 februari 2011 - 20:21
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
så man skriver bara @comhemab meddelande så hör de av sig eller hur funkar det?
Till Comhem: Om ni vill man ska använda twitter så är det nog inte för mycket begärt att ni skriver ngnstans hur sjutton man använder det 
+1.. varför twitter?? lägg lite extra pengar på en vettig hemsida med chattfunktion! Jag har aldrig nånsin ens surfat in på twitters hemdsida!
Postad 15 februari 2011 - 21:49
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Twitter är det nya svarta så det måste man ju använda  Jag använder twitter mycket men inte för att twittra själv utan bara för att få information. Hade ingen aning om hur man skickade meddelanden till folk men nu vet jag.
SVT2 HD funkar här igen för övrigt.
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 februari 2011 - 21:49.
Postad 15 februari 2011 - 23:28
Rickard Andersson
-
Rickard Andersson
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Något nytt om hur vi skall få se Formel 1 i HD? Har ni tecknat avtal med Viasat om Viasat Motor HD?
Jag utgår från att det kommer ingå i Viasat Sport HD-paketet. Annars vet jag inte vad jag tar mig till.
Postad 16 februari 2011 - 10:56
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Något nytt om hur vi skall få se Formel 1 i HD? Har ni tecknat avtal med Viasat om Viasat Motor HD?
Jag utgår från att det kommer ingå i Viasat Sport HD-paketet. Annars vet jag inte vad jag tar mig till.
Hej, Viasat Motor HD är helt klart intressant men som vi sagt tidigare så diskutera vi inte ännu ej lanserade kanaler. Information om kanalen kommer att komma ut på comhem.se om vi tar in den. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Postad 16 februari 2011 - 11:59
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Även jag hoppas på Viasat Motor HD i Comhems utbud asap. Förstår att Comhem inte säger något förrän allt är klart med datum för lansering osv. Möjligen ligger TV3 HD och Viasat Motor HD i samma förhandlingsomgång mellan Comhem och MTG. Viasat Fotboll HD blir Comhem "tvungna" att ta in eftersom den viktiga Viasat Sport HD försvinner och Viasat Fotboll HD tar dess plats. Comhem utan Viasats sändningar från Premier League, Champions League och FA-cupen har iaf jag svårt att tänka mig. Förmodar att bytet från Viasat Sport HD till Viasat Fotboll HD blir med oförändrad kanalplats som när t ex Canal+ Comedy blev Canal+ Series. Eventuellt med byte av kanalplats som när TV400 släcktes ned och TV11 kom till. Hur som helst, odramatiskt. Kommentar från Comhem?
Postad 16 februari 2011 - 12:49
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Även jag hoppas på Viasat Motor HD i Comhems utbud asap. Förstår att Comhem inte säger något förrän allt är klart med datum för lansering osv. Möjligen ligger TV3 HD och Viasat Motor HD i samma förhandlingsomgång mellan Comhem och MTG. Viasat Fotboll HD blir Comhem "tvungna" att ta in eftersom den viktiga Viasat Sport HD försvinner och Viasat Fotboll HD tar dess plats. Comhem utan Viasats sändningar från Premier League, Champions League och FA-cupen har iaf jag svårt att tänka mig. Förmodar att bytet från Viasat Sport HD till Viasat Fotboll HD blir med oförändrad kanalplats som när t ex Canal+ Comedy blev Canal+ Series. Eventuellt med byte av kanalplats som när TV400 släcktes ned och TV11 kom till. Hur som helst, odramatiskt. Kommentar från Comhem?
Hur tror du det blir med NHL-hockeyn och Ishockey-VM som tidigare har sänts i Viasat Sport HD? Har ringt till Viasat och blivit lovad svar via telefon eller mail men deras kundtjänst är lika dålig som Comhems.
Redigerat av Unregistered9f5b1f70, 16 februari 2011 - 13:17.
Postad 16 februari 2011 - 13:16
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hur tror det blir med NHL-hockeyn och Ishockey-VM som tidigare har sänts i Viasat Sport HD? Har ringt till Viasat och blivit lovad svar via telefon eller mail men deras kundtjänst är lika dålig som Comhems.
Jag har också ställt mig den frågan faktiskt. NHL kan väl fixa sig eftersom europeisk fotboll och NHL snarare kompletterar varandra tidsmässigt. Men HD-sändningarna från Ishockey-VM i Slovakien 29 april-15 maj 2011 kommer rimligtvis att sammanfalla med fotbollen på olika sätt. Det blir ju bl a semifinaler i Champions League 3-4 maj. Det är sagt att ishockey-VM ska sändas i TV3, TV6 och Viasat Hockey och så långt är väl allt gott och väl men hur ska man få plats med ishockey och ett fullmatat fotbollsutbud i en enda HD-kanal? Enda lösningen, som jag ser det, är att även Viasat Hockey får en spegel i HD. Ishockey och fotboll måste visas i HD om det finns en inkommande HD-sändning. Allt annat är att vrida klockan tillbaka! Kommentarer? Viasat Hockey HD i tid till Ishockey-VM i slutet av april? PS. Som många kanske sett blir det TV4-gruppen som tar hand om sändningarna från VM 2012-2017. Vi kan alltså räkna med att matcherna kommer att sändas i Canal+, TV4 och TV4 Sport. Får hoppas att TV4 HD och Canal+ Sport HD kommer att sköta sig när det gäller sändningar i HD som är så viktiga för hockeyupplevelsen. Hoppas också att inte alltför mycket kommer att hamna i Canal+ Hockey-kanalen som ju bara ingår i Max-paketet.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 16 februari 2011 - 17:31.
Postad 16 februari 2011 - 15:12
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Om man har bindningstid på det gamla HD-paketet - kan man inte uppgradera det?
Jo det kan man, ring Comhem så fixar de det. Om man har det gamla HD-paketet för 99:-/mån så kan inte Comhem tvinga de att teckna det nya HD-paketet för 129:- så länge de har bindningstid kvar, men du kan själv välja att uppgradera om du vill (med ny bindningstid). Och alla som inte har hd-paketet idag kan endast teckna det nya på 129:-/månad.
Postad 16 februari 2011 - 15:42
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jo det kan man, ring Comhem så fixar de det. Om man har det gamla HD-paketet för 99:-/mån så kan inte Comhem tvinga de att teckna det nya HD-paketet för 129:- så länge de har bindningstid kvar, men du kan själv välja att uppgradera om du vill (med ny bindningstid). Och alla som inte har hd-paketet idag kan endast teckna det nya på 129:-/månad.
När man uppgraderar under bindningstid brukar antalet återstående månader vara oförändrat. Såg det nu senast när jag uppgraderade mitt bredband med 7 månader bindningstid kvar och antalet återstående månader ändrades inte. Det kan löna sig att lyssna med Comhem då och då om det finns något erbjudande där man kan få lägre pris i utbyte mot bindningstid. Tänker man inte flytta och det inte finns något alternativ till Comhem behöver det inte vara någon nackdel att teckna sig för t ex 12 månader och få ett lägre pris.
Postad 16 februari 2011 - 16:07
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
http://www.comhem.se...26/-/index.htmlidiotiskt gjort varför kan man inte beställa via hemsidan????????????
Postad 16 februari 2011 - 16:40
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
http://www.comhem.se...26/-/index.html
idiotiskt gjort varför kan man inte beställa via hemsidan????????????
Det kostar väl för mycket att bygga in i beställningssystemet. En kanal med engångskostnad är väl helt nytt. Inte värt det helt enkelt. Möjligtvis kunde man ju gjort ett beställningsformulär som resulterar i ett mail i en inkorg dedikerad för syftet.
Postad 16 februari 2011 - 16:49
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Det kostar väl för mycket att bygga in i beställningssystemet. En kanal med engångskostnad är väl helt nytt. Inte värt det helt enkelt. Möjligtvis kunde man ju gjort ett beställningsformulär som resulterar i ett mail i en inkorg dedikerad för syftet.
som vi har tagit upp tidigare.. hemsidan är under all kritik!
Postad 16 februari 2011 - 18:30
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
som vi har tagit upp tidigare.. hemsidan är under all kritik!
+1
Postad 16 februari 2011 - 19:47
xrs99
-
xrs99
-
Amatör
-
-
91 inlägg
http://www.comhem.se...26/-/index.html
idiotiskt gjort varför kan man inte beställa via hemsidan????????????
Provade att ringa och beställa, men de verkar ha missat att lägga in den i sina interna system så det gick inte heller.
Postad 16 februari 2011 - 21:52
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Provade att ringa och beställa, men de verkar ha missat att lägga in den i sina interna system så det gick inte heller.
jag beställde BB24 tidigare i dag funkade hur bra som helst.. så nu inväntar jag den 20feb och kl 21:00
Redigerat av Duckface21, 16 februari 2011 - 22:04.
Postad 17 februari 2011 - 22:45
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Tack för svaren på hur man byter Kanaler i Medium 8 Favoriter! 
lycka till säger jag bara, aldrig fungerat för mig att byta via hemsidan, får alltid ringa in
Postad 18 februari 2011 - 09:53
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Twitter hade jag gärna använt om jag hade begripit hur sjutton man skickar meddelanden till er. Enligt twitter kan jag bara skicka till folk som följer en och hur ska ni kunna göra det när ni inte vet att jag finns  Förstår inte varför ni använder twitter. Varför inte en chat istället? Jag provar ringa igen sen ikväll Hoppas man får hjälp av ngn som vet vad de snackar om.
Hej, Ska kolla om vi kan ordna en guide för hur twitter funkar så vi täcker upp detta i framtida inlägg. En av anledningarna till att vi valde twitter istället för en chatt är att vi där finner det enklare att arbeta förebyggande. På twitter kan vi se om någon skriver rent allmänt att de har problem med sin tv och vi kan då erbjuda oss att hjälpa till, detta alltså innan kunden kontakt oss. På en chatt är förhållande omvänt eftersom att det där krävs att konsumenten kommer till företaget. Att finnas på twitter är att finnas där våra kunder är. Det finns dock inget som säger att vi måste välja endera chatt eller twitter, en kombination av båda skulle säker vara jättebra, men vi är inte där idag. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 18 februari 2011 - 11:10
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej Har en fråga, när kommer ni att uppdatera mina sidor så man kan välja sina 8+4 favoriter ?. Sedan en månad tbx har jag 9 favoriter och kan inte göra några ändringar, kanalutbudet stämmer inte heller mellan min sida och om jag skulle vara ny kund !. Ringt kundtjänst tre gånger som inte riktigt förstår problemet. /M
Hej, Ber om ursäkt att svar dröjt. I dagsläget skall det inte vara något problem att välja 8 favoriter via Mina Sidor. Dock går det inte ännu att välja 4 favoriter via Mina Sidor, utan det sker endast via Kundservice. Vi kollar på en lösning på detta men har ingen tid på när det kan tänkas vara klart. Om du har möjlighet så skulle vi verkligen vilja att du kontaktar oss via Twitter så att vi kan kolla närmare på detta. Skriv att det gäller inlägg 998 här så kan vi se hela frågeställningen direkt. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 18 februari 2011 - 12:42
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Hej,
Ska kolla om vi kan ordna en guide för hur twitter funkar så vi täcker upp detta i framtida inlägg.
En av anledningarna till att vi valde twitter istället för en chatt är att vi där finner det enklare att arbeta förebyggande. På twitter kan vi se om någon skriver rent allmänt att de har problem med sin tv och vi kan då erbjuda oss att hjälpa till, detta alltså innan kunden kontakt oss. På en chatt är förhållande omvänt eftersom att det där krävs att konsumenten kommer till företaget. Att finnas på twitter är att finnas där våra kunder är. Det finns dock inget som säger att vi måste välja endera chatt eller twitter, en kombination av båda skulle säker vara jättebra, men vi är inte där idag.
Ta i stället och inför att man kan skicka PM med med sina ärenden här på Minhembio skulle underlätta radikalt
Postad 18 februari 2011 - 13:06
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej, Vi kan tyvärr inte diskutera nya kanaler och eventuella kanalplatsändringar som kan komma att ske i samband med detta innan några avtal finns spikade. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 18 februari 2011 - 13:23
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej,
Vi kan tyvärr inte diskutera nya kanaler och eventuella kanalplatsändringar som kan komma att ske i samband med detta innan några avtal finns spikade.
Nej, det vet vi vid det här laget. Jag har inte begärt något besked ännu vare sig när det gäller TV3 HD, Kanal 5 HD eller Viasat Motor HD. Förstår att det inte går att säga något under pågående förhandling med resp motpart men med tanke på att det även efter avtalet är klart tar en tid innan kanalen lanseras är det naturligt att vi abonnenter "ligger på". Se det som positivt att vi visar intresse för Comhem. Min fråga gällde endast vad som händer när Viasat Sport HD blir Viasat Fotboll HD. Det bytet inger oro eftersom många har Viasat Sport-kanalerna både för fotboll och ishockey. Säsongerna börjar överglappa varandra nu när det inte längre enbart är Allsvenskan och Elitserien som intresserar oss kunder.
Postad 18 februari 2011 - 14:24
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
andylin: Jag skulle tro att dom bara sätter in den nya kanalen på samma plats rakt av. De är väll de simplaste sättet istället för att stuva om bland kanalerna. Men detta är bara min teori.
Postad 18 februari 2011 - 14:46
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Ta i stället och inför att man kan skicka PM med med sina ärenden här på Minhembio skulle underlätta radikalt
Hej, Absolut skulle det vara en väldigt trevlig lösning. Dock har vi många olika forum, förutom minhembio, där vi bevakar och svarar på frågor, vilket gör att ett PM skulle skapa en väldigt stor administrativ hantering som skulle förlänga svarstiden. Samtidigt ser vi en fördel i att frågor ställs i en tråd istället för i PM, då man kan söka på denna tråd och få svar på en stor del av sina frågor istället för att vi svarar varje enskild individ på en specifik fråga som kanske i grund och botten kan vara en generell fråga. Av erfarenhet ser vi att Twitter, för kundfrågor, är mycket effektiv då våra kunder får svar på i snitt 5 minuter (i vissa fall sekunder) under de tider det bemannas (mån-fre 8-20 lör-sön 9-17). Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 18 februari 2011 - 14:50
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
andylin: Jag skulle tro att dom bara sätter in den nya kanalen på samma plats rakt av. De är väll de simplaste sättet istället för att stuva om bland kanalerna. Men detta är bara min teori.
Såvitt jag begriper finns det två modeller för detta: Samma kanalplats innebär bara att kanalen byter namn - typ Canal+ Comedy utgick och kanalplatsen skyltades om till Canal+ Series. Byte av kanalplats - typ TV400 utgick och TV11 kom till på annan kanalplats Jag tror att det blir enl. första alternativet när det gäller Viasat Sport HD och Viasat Fotboll HD. Problemet är väl snarast hur innehållet kommer att påverkas eftersom det måste bli konflikt hos Viasat mellan fotboll och ishockey i HD. Det kommer nog inte att lösas förrän Viasat Hockey får en HD-kompis!
Postad 18 februari 2011 - 14:57
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Av erfarenhet ser vi att Twitter, för kundfrågor, är mycket effektiv då våra kunder får svar på i snitt 5 minuter (i vissa fall sekunder) under de tider det bemannas (mån-fre 8-20 lör-sön 9-17).
Och det räcker alltså att man skriver en "tweet" (i fältet What's happening?) där "Comhem" ingår bland de 140 tecknen för att man ska få svar inom minuter/sekunder? Svarar Comhem alltid direkt till avsändaren om det ställs en konkret fråga? Antar att svaret blir offentligt på twitterfeeden så länge ni inte skickar DM?
Postad 18 februari 2011 - 15:25
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Japp så kan det också bli, Skulle tro att alla viasat kanaler kommer ha 2upsättningar kanaler snart dvs en sdkanal och 1hd kanal. Frågan är bara när. Dom startar ju viasat motor hd så det är inte helt omöjligt att viasat hockey hd kommer snart också. Såvitt jag begriper finns det två modeller för detta: Samma kanalplats innebär bara att kanalen byter namn - typ Canal+ Comedy utgick och kanalplatsen skyltades om till Canal+ Series. Byte av kanalplats - typ TV400 utgick och TV11 kom till på annan kanalplats Jag tror att det blir enl. första alternativet när det gäller Viasat Sport HD och Viasat Fotboll HD. Problemet är väl snarast hur innehållet kommer att påverkas eftersom det måste bli konflikt hos Viasat mellan fotboll och ishockey i HD. Det kommer nog inte att lösas förrän Viasat Hockey får en HD-kompis!
Postad 18 februari 2011 - 16:45
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Och det räcker alltså att man skriver en "tweet" (i fältet What's happening?) där "Comhem" ingår bland de 140 tecknen för att man ska få svar inom minuter/sekunder? Svarar Comhem alltid direkt till avsändaren om det ställs en konkret fråga? Antar att svaret blir offentligt på twitterfeeden så länge ni inte skickar DM?
Hej, Ja det stämmer. Bäst är om du nämner ComHemAB alternativt postar en "mention" - dvs inleder med @ComHemAB. Du kan även välja att följa oss via twitter och följer vi varandra kan vi sända DM sinsemellan. Skickar du en publik fråga svarar vi oftast publikt medan om det gäller ett personligt ärende ber vi dig återkomma med uppgifter via ett DM. Tänk på att ej skicka kunduppgifter eller andra uppgifter av privat karaktär via publika meddelanden. Med vänlig hälsning Magnus Hansson Kundservice
Postad 19 februari 2011 - 00:01
aziraphele
-
aziraphele
-
Användare
-
-
117 inlägg
Varför finns via Mina Sidor endast möjkighet att välja ett större paket än det man har? Sitter på ett Medium just nu men känske är intreserad att välja 8 fav istället, men den möjligheten fins inte att välja där. Finns endast Large eller Extra large som valbara alternativ.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
JBL 708i Surround + Surround Back
Anton
2025-05-21 19:42:26
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|