Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-93

1500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 januari 2012 - 15:58

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Får se när aggro versionen av mig har lugnat sig lite, om inte så kanske det ligger en säljes annons på en 93:a i ren protest, sen skaffa en Dune som tar rubbet och det via nätverk.

Sälj den till mig för en billig peng ;) Jag bryr mig inte om ISO, MKV och MP3. Däremot säger jag inte nej till en högkvalitativ BD-spelare. Känns ju inte som om det här är Oppos fel utan filmbolagens och i förlängningen, piraterna.

Postad 25 januari 2012 - 16:21

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Piraterna väljer knappast br.iso i första taget.
Kolla däremot mp3 ( vem i ****s väljer att rippa i det ?! känns ju inte så lite 90-tal ) eller mkv, eller än värre .avi DÄR har du piraterna så dom börjar ju i helt fel ände.

Postad 25 januari 2012 - 16:23

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Altså MKV och MP3 ska INTE tas bort, det var ett exempel som Niklas F skrev!

Väntar mes spänning på att någon ska hacka FW och släppa den på nätet. Nått annat AV forum som diskuterar det kanske?

Postad 25 januari 2012 - 16:34

fenix71
  • fenix71
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Så otroligt typiskt fick min 93 i dag och så läser man detta ang iso stöd då jag tänkte ersätta min mediaspelare och sunkiga bluray spelare med denna (kompetenta) spelare mkt pga den har stöd för iso.

Får hoppas att den inte är uppdaterad med senaste firmwaren och sedan låta bli att uppdatera den då jag mestadels använder iso för spela mina filmer .

Postad 25 januari 2012 - 18:39

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Poängen är väl att vi i EU skattar för att kunna kopiera till extern hdd. Vi har stöd i lagen om det. Det har tydligen Oppo på FB fattat nu och ber en deltagare kontakta Oppo Europa om det. Och vi ska väl kunna använda oss av iso om vi själva vill!

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 25 januari 2012 - 19:16.

Postad 25 januari 2012 - 18:50

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Det låter faktiskt som om man kan göra sin röst hörd iaf då.

Postad 25 januari 2012 - 18:57

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Björn på Oppo UK säger att det kommer att försvinna här med så.....

Jag använder inte .iso ofta men jag är medlem i Depeche Mode Archive och får då ta del av deras kompletta samling av DVD'er som alla medlemmar bidrar till. Då är .iso att föredra så man slipper bränna allt hela tiden. Känns väldigt bakåtsträvande detta (Så ovanligt när man har att göra med musik- och filmbranchen?) och hindrar egentligen ingen piratkopiering alls. Det är bara ett steg extra.

Redigerat av Melmac, 25 januari 2012 - 19:01.

Postad 25 januari 2012 - 19:03

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Björn på Oppo UK säger att det kommer att försvinna här med så.....

Jag använder inte .iso ofta men jag är medlem i Depeche Mode Archive och får då ta del av deras kompletta samling av DVD'er som alla medlemmar bidrar till. Då är .iso att föredra så man slipper bränna allt hela tiden. Känns väldigt bakåtsträvande detta (Så ovanligt när man har att göra med musik- och filmbranchen?) och hindrar egentligen ingen piratkopiering alls. Det är bara ett steg extra.

Det är väl redan borta iom uppdateringen, man kan inte backa som jag fattade det som.
Men dom kan ju kanske göra en update för oss i sverige där iso stödet finns pga ovanstående.

Postad 25 januari 2012 - 19:20

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Vart lite fel i det jag skrev. Vi skattar i EU en skatt som kallas kopieringsskatt. Alltså inte bara vi i Svedala alltså!

Postad 25 januari 2012 - 19:23

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Skriv till Oppo EU! ([email protected])
Som det står på FB sidan så i betalar vi i Europa för att kunna göra back-up på våra köpta CD och DVD. Så .iso uppspelning bör inte vara olagligt i Europa. Dessutom så sa man öppet att BD-iso fungerade men inte DVD-iso, vilket faktiskt gör att nu tar man bort en funktion som man har betalat för.

Postad 25 januari 2012 - 19:24

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
De skriver på Facebook att UK använder samma firmware som US, så det som händer i US firmwaren kommer även att hända här.
Sen stämmer ju det egentligen inte riktigt då det finns Netflix m.m. i de amerikanska spelarna till skillnad från våra.

Well, skit samma, jag har kunnat spela alla mina skivor och kommer jag inte kunna spela någon får jag väl se den på ett annat sätt helt enkelt. Som mkv kanske. Eller på flyget....... Surt oavsett men det är snällt av dom att varna alla innan uppdateringen.

Postad 25 januari 2012 - 19:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Som sagt, skall vi göra en namninsamlingstråd så vi får lite tryck bakom istället för att dom får fem stycken som mailar till dom?

Fixar en här och en på Component.se om ni andra inte tycker att det är en dum idé?

Postad 25 januari 2012 - 19:26

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Kör på!

Postad 25 januari 2012 - 19:27

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Det är väl redan borta iom uppdateringen, man kan inte backa som jag fattade det som.
Men dom kan ju kanske göra en update för oss i sverige där iso stödet finns pga ovanstående.

Den uppdateringen vi pratar om har ju inte kommit än. Den som tar bort iso stödet. Utan det är ju än så länge en Beta. Så har du inte uppdaterat sen den förra som kom 23/12 11 så har du iso stödet kvar.

Postad 25 januari 2012 - 19:42

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Tråden just startad, tycker ni att jag skall fylla på med annan info så hojta till där.

https://www.minhembi...howtopic=294347

Postad 25 januari 2012 - 19:49

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Det e bra. Se bara till att om det blir många som skriver på att det når Oppo EU också :)
Samt att du lägger en länk i Oppo 95 tråden också

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 25 januari 2012 - 19:51.

Postad 25 januari 2012 - 20:11

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Mailade Björn igen och fick svaret:

Sorry but there is nothing OPPO can do, you have to take the discussion with the film studios as they have requested this not OPPO.

Postad 25 januari 2012 - 20:29

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt skrivit till UIP i Sverige och talat om vad det gäller och frågat var vi kan klaga.

Redigerat av Melmac, 25 januari 2012 - 20:29.

Postad 25 januari 2012 - 20:56

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Men är det rätt instans att fråga filmbranschen om vad som gäller. Måste väl vara nån i elektronikbranschen som kan svara bättre då det är faktiska skattepengar som går till film och musikföretagen för att vi ska kunna kopiera fritt i EU till våra hdd,s och annan media . Undrar om det är riktigt laglig för dom att stoppa kopieringen på detta sätt som Oppo tagit till. Alltså att ta bort ett filstöd som dom sålt spelaren med . Med motiveringen att filmbolagen krävt det. Fan då ska vi ha tillbaks våra skattepengar ju

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 25 januari 2012 - 21:02.

Postad 25 januari 2012 - 21:04

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Får se när aggro versionen av mig har lugnat sig lite, om inte så kanske det ligger en säljes annons på en 93:a i ren protest, sen skaffa en Dune som tar rubbet och det via nätverk.

Klarar den BD 3D ISO med menyer och hela faderullan?

Jag är förbannad, som att köpa en Ferrari och sen få höra att nästa gång den är på service kommer den att strypas till 120km/h vare sig jag vill eller ej.

Postad 25 januari 2012 - 21:16

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Jag är förbannad, som att köpa en Ferrari och sen få höra att nästa gång den är på service kommer den att strypas till 120km/h vare sig jag vill eller ej.

Skriv på protestlistan då medans du e förannad :D

Postad 25 januari 2012 - 22:09

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Känner mig som någon som kommer okupera hus snart :D
UPP TILL KAAAMPEN! :D :D

Postad 25 januari 2012 - 22:16

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Vad skall jag fylla på med för info i första posten, någon som har lite input?

Postad 25 januari 2012 - 22:38

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Skriv nått om kopieringsavgiften (Skatten) som vi betalar och som går rätt ner i bolagens fickor och att dom ändå kräver att Isostödet skall upphöra i FW,n även på europamodellen. Så länge skatten finns så ska dom också supporta oss som betalar den. Såg att även Oppo reagerade över det på FB

Postad 25 januari 2012 - 22:50

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Fixat!

Postad 25 januari 2012 - 22:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Du behöver inte sälja den på blocket
Du kan lämna tillbaka den där du har köpt den och hänvisa till att de funktioner som du huvudsakligen köpte den förr
inte längre fungerar.

Vi bor i Sverige :)

Sen förstår jag inte riktigt problemet
Om man rippar sina DVD kan man lägga dom i ett annat format
Rippar man sina Bluray, kan man lägga dom i Mkv och bevara kvalitén
Vad skall man med alla onödiga menyer till ?

Fungerar BDMV ?

Själv behåller jag alla DVD och BD på skiva och använder Dune till allt annat material

Redigerat av MalcomX, 25 januari 2012 - 23:04.

Postad 25 januari 2012 - 23:06

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Du kan lämna tillbaka den där du har köpt den och hänvisa till att de funktioner som du huvudsakligen köpte den förr
inte längre fungerar.

Fungerar BDMV ?

Dom som redan rippat och köpt opppon för att den klarar det dom rippat till då. Kan ju gälla hundratals kanske mer som man då måste börja om med

Postad 25 januari 2012 - 23:39

Unregisterede2d1cd61
  • Unregisterede2d1cd61
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Surt detta med borttagningen av ISO funktionen. Det var en klart bidragande orsak till att jag köpte min 93:a.

En sak jag undrar som kanske någon här redan vet är om BD struktur fortfarande fungerar...? Jag
skrev till Oppo för ett par veckor sedan (innan jag eller någon annan visste att ISO skulle tas bort)
och frågade om de kommer införa stöd för DVD (VIDEO_TS) struktur och fick svaret att de jobbade
på det, frågan är om det fortfarande gäller... Helst hade jag förstås önskat att ISO stödet hade funnits
kvar och skulle det att gå att återinföra i EU firmware hade det ju varit guld men om Oppon åtminstone
kan spela BD och DVD stukturer skulle jag vara nöjd, fastän att man får packa upp allting...

Det jag varit mest rädd för är att Cinavia skall införas i nåt kommande firmware. Jag frågade detta
också i mailet för ett par veckor sedan och fick svaret att de inte visste ännu men skulle försöka
undvika det till varje pris. Nu läste jag följande på FB sidan, vilket känns lugnande;

"So whats this gonna mean for cinavia is it gonna be implamented soon in a future firmware, without us even knowing? "

"Will. Not. Happen. There have been multiple inquiries on Facebook and forums about Cinavia.
It is not required by our licensing and will not be added to the current BDP-8x and BDP-9x series of players."

Redigerat av Unregisterede2d1cd61, 25 januari 2012 - 23:41.

Postad 25 januari 2012 - 23:48

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Dom som redan rippat och köpt opppon för att den klarar det dom rippat till då. Kan ju gälla hundratals kanske mer som man då måste börja om med

De lämnar så klart tillbaka den

Sedan kan man ju undra varför man köper en Oppo om man rippat och rippar alla sina filmer ?

Då är ju dune för en 1/3 av priset långt mycket bättre

och så även för de som kopierar hyrfilmer och laddar ner på nätet ;)

Redigerat av MalcomX, 25 januari 2012 - 23:57.

Postad 26 januari 2012 - 07:11

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

De lämnar så klart tillbaka den

Sedan kan man ju undra varför man köper en Oppo om man rippat och rippar alla sina filmer ?

Då är ju dune för en 1/3 av priset långt mycket bättre

och så även för de som kopierar hyrfilmer och laddar ner på nätet ;)

Postad 26 januari 2012 - 10:37

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Ja det klarar den.

Postad 26 januari 2012 - 12:01

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Enligt Björn på supporten så fungerar .Vob uppspelning men inte hela DVD-funktionen i Video_TS filen. Han var väldigt tveksam till om den funktionen kommer i.o.m. borttagningen av .iso av samma skäl, filmbolagen.

Postad 27 januari 2012 - 14:58

extreme mikeover
  • extreme mikeover
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Mailade Björn igen och fick svaret:

Sorry but there is nothing OPPO can do, you have to take the discussion with the film studios as they have requested this not OPPO.

Det där är ju bara ett fegt svar. Det dom kan göra är att säga nej, nej vi har utvecklat den här produkten med dom specifikationer som våra kunder vill ha och nej vi tänker inte ta bort det för att ni tycker det.

Folk som laddar ner lite filmer köper inte en oppo för 7-10k dom köper en liten dator och kör xpmc eller kopplar en hdmi kabel från sin vanlig dator till tvn. Lika lite laddar vanliga fildelare ner bd-isos på 50Gb utan tar hem mkv,dvdeller nån skabbig divx.

Snacka om att börja i fel ände om man vill jaga pirater. Som tidigare kommentarer har nämnt finns det betydligt billigare spelare som klarar det som Oppo nu tar bort.

Postad 27 januari 2012 - 15:15

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag håller med. De som kör piratfilmer har fler vägar att gå än .iso filer. Men musik- och filmbolagen är ju som bekant en bakåtsträvande självdöd koloss.

Postad 27 januari 2012 - 18:09

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

• 1 009 inlägg
  • 0

inte längre fungerar.

Fungerar BDMV ?

Själv behåller jag alla DVD och BD på skiva och använder Dune till allt annat material

Skulle utan tvekan lämna tillbaka den spelaren och köpa en annan. Bara för att Oppo ska få tillbaka en HÖG med spelare. Då kanske de fattar vad de borde göra. För även om de lyssnar på filmbolagen är det inte filmbolagen som köper deras spelare och ger oppo sin vinst. Det är vanliga personer som vill kunna se sina säkerhetskopierade filmer själv...

Så bara att visa missnöjet genom att lämna tillbaka spelaren och köp en likvärdig ;)

Postad 27 januari 2012 - 18:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0
Nu tror jag den stora massan av Oppo ägare köpte spelaren just för den ypperliga CD/DVD/BD uppspelningen också, så det lär inte va nån större massa som skickar tillbaka sina spelare.

Verkar som de flesta missnöjda borde investera i mediaspelare istället, speciellt som ni ändå inte verkar använda skivor, eller? ;)

Postad 27 januari 2012 - 18:48

dajo
  • dajo
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Skulle utan tvekan lämna tillbaka den spelaren och köpa en annan. Bara för att Oppo ska få tillbaka en HÖG med spelare. Då kanske de fattar vad de borde göra. För även om de lyssnar på filmbolagen är det inte filmbolagen som köper deras spelare och ger oppo sin vinst. Det är vanliga personer som vill kunna se sina säkerhetskopierade filmer själv...

Så bara att visa missnöjet genom att lämna tillbaka spelaren och köp en likvärdig ;)

Nu är det ju återförsäljaren som får ta smällen OM dom utlovat ISO-stöd.
Det är DOM som i slutändan står för reklamationer enligt KKL och bara om returen följer OPPOs garantivilkor får dom i sin tur ersättning.

Oppo behöver inte ta tillbaka några spelare för att ett ISO-stöd dom aldrig sagt finns har försvunnit....

Sedan så har sannolikt Oppo fått välja mellan Bluraystöd och ISOstöd och då är ju valet lätt.
Behåller dom ISO så får dom inte någon Bluraylicens.

Postad 27 januari 2012 - 18:49

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Nu tror jag den stora massan av Oppo ägare köpte spelaren just för den ypperliga CD/DVD/BD uppspelningen också, så det lär inte va nån större massa som skickar tillbaka sina spelare.

Verkar som de flesta missnöjda borde investera i mediaspelare istället, speciellt som ni ändå inte verkar använda skivor, eller? ;)

Men det är väl det som är "knuten" här. Man har köpt Oppon för dess kompetens inklusive ISO stöd. för att kunna slippa en j..a massa olika spelare.
Sen degraderas Oppon och man är lika f..b..t tvungen och köpa en spelare till. Eller? <_< B)

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 27 januari 2012 - 18:51.

Postad 27 januari 2012 - 18:52

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0
ISO stödet har aldrig varit en standard som ingått i spelaren från början, som MKV stödet t.ex., utan nåt som oväntat dök upp med en firmware uppdatering. Så det har bara varit en tillfällig bonus helt enkelt.

Postad 27 januari 2012 - 19:03

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Låg då där vid mitt inköp alltid. Så ingen kan få mig att ödmjukt tycka det är en bonus. Utan ren och skär stöld nu när dom tar bort stödet :angry:
VVU :D

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 27 januari 2012 - 19:05.

Postad 27 januari 2012 - 19:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0
Aha, du hade senare firmware. Men om du kollar box, manual m.m. så är det inget som säger att ISO stöd ingår. m.a.o. det är fortfarande en bonus som Oppo bjöd på ;) Nåväl...

Tyvärr är det inget som Oppo kan göra nåt åt för tillfället, iallafall inte så länge som dom vill behålla sin Blu-Ray licens.

Redigerat av Svante Skoog, 27 januari 2012 - 19:13.

Postad 27 januari 2012 - 19:16

dajo
  • dajo
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0
Var inte ISO-stödet något som fanns från betastadiet av mjukvaran och som sedan av någon anledning inte togs bort när första firmwaren blev skarp?
Jag vill minnas att jag läst något sådant på Oppos Facebooksida.

Jag har en mediaspelare också så jag drabbas inte. Den fungerar dessutom mycket smidigare än vad min Oppo 93 gör/gjorde...

Postad 27 januari 2012 - 19:22

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

• 1 009 inlägg
  • 0
Ja men om dom aldrig gjort reklam för det stödet officiellt. Då är det bara att rätta in sig i ledet och le :D

För isf finns officiellt inget stöd och därmed kan de ta bort funktionen då den inte finns...
Sen är det så klart tråkigt... Men det är ju ganska enkelt...

Så om man köpte den för det stödet är det ju synd. Men som någon sa, det är nog inte därför man köpt spelaren...

Postad 27 januari 2012 - 19:40

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

ISO stödet har aldrig varit en standard som ingått i spelaren från början, som MKV stödet t.ex., utan nåt som oväntat dök upp med en firmware uppdatering. Så det har bara varit en tillfällig bonus helt enkelt.

Det låg i min spelare från början, alltså inget jag fått som bonus. Jag hade inte köpt spelaren om den inte haft stöd för att spela upp ISO då det i första hand var det jag saknade på min gamla Samsung. För mig var det en bonus att den kunde spela SACD.

Postad 27 januari 2012 - 19:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0
Som sagt, det är inte en officiellt stöd utan en bonus som kom med just den firmwaren.
Oppo har som Krozz nämner aldrig gått ut i reklam med att det stödet finns. Och det finns inte nämnt nånstans i varken box eller manual.

Skyll inte på oppo för att du lagt ut 6-7 papp för ISO stödet som, hur du än vänder och vrider på det, inte är officiellt stött.

Redigerat av Svante Skoog, 27 januari 2012 - 19:58.

Postad 27 januari 2012 - 20:14

dajo
  • dajo
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Som sagt, det är inte en officiellt stöd utan en bonus som kom med just den firmwaren.
Oppo har som Krozz nämner aldrig gått ut i reklam med att det stödet finns. Och det finns inte nämnt nånstans i varken box eller manual.

Skyll inte på oppo för att du lagt ut 6-7 papp för ISO stödet som, hur du än vänder och vrider på det, inte är officiellt stött.

ISO-stödet fanns där från början, det kom inte senare med någon uppdatering...
Men helt odokumenterat och ingenstans i bruksanvisnngen eller på Oppos hemsida stod det en bokstav om detta.
Anledningen till stödet var för att deras tekniker behövde det för att testa spelaren medan man tog fram mjukvaran.

Det är ju lite värre med dom återförsäljarna som skrivit ut ISO-stödet på sin hemsida och att en del då köpt spelaren just på grund av detta. Men det är en sak mellan köparen och återförsäljaren och inget som man kan klandra Oppo för.

Postad 27 januari 2012 - 20:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0
ISO stödet fanns inte i min 93:a när jag köpte den i April, om det inte låg gömt i bakgrunden och blev "upplåst" i senare firmware versioner?

Nåväl, det är som det är nu, och Oppo kan inget göra åt det.

Redigerat av Svante Skoog, 27 januari 2012 - 20:19.

Postad 28 januari 2012 - 12:07

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
När jag har frågat dem har de sagt at BD-iso fungerar men inte DVD-iso, så visst har funktionen funnits men DVD-iso har varit en bonus. Jag köpte min i Jan. 2011 direkt från Oppo UK

Redigerat av Melmac, 28 januari 2012 - 12:14.

Postad 28 januari 2012 - 15:02

fenix71
  • fenix71
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Såg att mjukvaran som låg i min nya oppo är en version som stöder iso uppspelning så det blir till att vara rädd om den och inte uppdatera framöver.

Postad 28 januari 2012 - 19:02

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på om BDMV fungerar ?
Kan inte testa själv, då jag converterat mina nerladdade BDMV till iso eller mkv för att undertexter skall fungera med Dune
Lade ner oppo som mediaspelare, då den är helt kass som nätverkspelare och att den sammar externa HDD om
man råkar dra ur usb kabeln innan man gått ur menyerna

Men det kan ju vara intressant om man någon gång vill ha ut Oppo kvalité ur en BDMV fil ;)

Redigerat av MalcomX, 28 januari 2012 - 19:03.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.