Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR

1276 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD AV-GP WD20EURS 64MB 2TB (Interna hårddiskar (HDD)) 3 7.5 (1) Inga priser
Samsung SMT-C7160 250GB (Digitalboxar) 3 7.864864 (36) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 16 October 2012 - 17:47

Kordon
  • Kordon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ni som bytt till fractal-fläkten, vilket håll ska den sitta åt? Alltså fractal-märket mot plåten eller in mot boxen?

Det är nästan alltid angivet på fläkten med pilar åt vilket håll den roterar och blåser. Så kolla bara pilarna och jämför med gamla och nya fläkten så ser du hur den ska sitta.

Postad 16 October 2012 - 18:04

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Det är nästan alltid angivet på fläkten med pilar åt vilket håll den roterar och blåser. Så kolla bara pilarna och jämför med gamla och nya fläkten så ser du hur den ska sitta.

Tackar, tror jag listade ut det men ska dubbelkolla pilarna.

Postad 29 October 2012 - 11:53

toffo
  • toffo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hittar inget om Anynet+ eller HDMI CEC i tråden, så jag börjar på min egna lilla tråd här.

Har tack och lov inga direkta problem, ta i trä, med någon av boxarna. Visserligen gillar jag inte fläktens av/på läge som vi märkte inatt på den box vi köpte i lördags. (extrabox) Den första boxen verkar inte ha samma problem och det ska vara samma mjukvara i dem.!?

Hur som helst, det jag verkligen saknar är Anynet+ (HDMI CEC) på den gamla boxen, något som den nya C7160 har. Den känns av vår Samsung TV, medan den gamla boxen inte känns av alls. De är givetvis inte inkopplade samtidigt. Har provat två olika HDMI kablar för att se om det var någon skillnad, har provat sätta på/stänga av Anynet på TVn.. Inget verkar fungera..

Hittar heller ingen inställning för AnyNet i boxen? :(

Någon som har någon erfarenhet av detta? gamla/nya boxar och Anynet+ / HDMI CEC?

Postad 29 October 2012 - 14:53

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Hur är mottagaren i denna box jämfört med samsung dcb-p770z (har en sån idag). Hade tänkt byta till CD Satellit men har råkat krossa ena axeln efter att ramlat ner från en stege, så jag kan inte montera och dra kablar för parabolen.
Så då tänkte jag förlänga avtalet hos comhem ett tag till, med samsung dcb-p770z så ligger jag på som bäst 40% signalstyrka och 80% signalkvalitet, och comhem vill att jag ska köpa ny antennkabel och hålla på och tjafsa. Jag har en antennförstärkare vid uttaget för att kunna skicka signalen till ovanvåningens uttag, utan den så är det ännu sämre värden, några kanaler ligger så lågt som 25% i signalstyrka.
Är mottagaren bättre i 7160n?

Postad 29 October 2012 - 20:42

Unregistered56c7759b
  • Unregistered56c7759b
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag köpte en nyligen och har testat den idag. Bläddrar man flera kanaler än 5 st låser sig boxen och man måste stänga av den på strömbrytare. När den startas igen har den tappat vissa inställningar. Det är programversion 782.
Måndagsexemplar eller?

Postad 29 October 2012 - 21:22

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Jag köpte en nyligen och har testat den idag. Bläddrar man flera kanaler än 5 st låser sig boxen och man måste stänga av den på strömbrytare. När den startas igen har den tappat vissa inställningar. Det är programversion 782.
Måndagsexemplar eller?

BRukar aldrig zappa men det låter ju som ett riktigt måndagsexemplar...

Postad 30 October 2012 - 08:10

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Hur är mottagaren i denna box jämfört med samsung dcb-p770z (har en sån idag). Hade tänkt byta till CD Satellit men har råkat krossa ena axeln efter att ramlat ner från en stege, så jag kan inte montera och dra kablar för parabolen.
Så då tänkte jag förlänga avtalet hos comhem ett tag till, med samsung dcb-p770z så ligger jag på som bäst 40% signalstyrka och 80% signalkvalitet, och comhem vill att jag ska köpa ny antennkabel och hålla på och tjafsa. Jag har en antennförstärkare vid uttaget för att kunna skicka signalen till ovanvåningens uttag, utan den så är det ännu sämre värden, några kanaler ligger så lågt som 25% i signalstyrka.

Jag har ingen erfarenhet av samsung dcb-p770z men den är definitivt sämre än Humaxboxen jag hade tidigare. Jag har 41% signalstyrka och kraftiga ljud- och bildstörningar tidvis.

Postad 31 October 2012 - 12:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0
Jag fick en uppdatering igår. Nån som vet nåt om den?

Postad 31 October 2012 - 13:35

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Jag fick en uppdatering igår. Nån som vet nåt om den?

Nu rullar vi ut en ny mjukvara till Samsung SMT-C7160. Den nya mjukvaran heter 783. Du uppdaterar din box genom att ställa den i standby tills klockan slocknar, vilket kan ta upp till fem minuter beroende på gjorda inställningar. Starta därefter boxen igen. Följ anvisningarna på skärmen.

Den nya mjukvaran löser följande problem:
  • Hängningar. Efter att boxen varit i aktivt läge en längre tid (generellt längre än 24 timmar) kunde den frysa och boxen behövde göras strömlös. Detta ska nu vara åtgärdat.
Tyvärr löses inte alla problem med den nya mjukvaran:
  • Bildstörningar som uppstått eller intensifierats efter genomförda förändringar i Com Hems nät (med start i mars 2012) kan fortsatt förekomma hos vissa kunder. Problemen kan visa sig på flera olika sätt, allt från korta frysningar till färger som ändras, regelbundet eller oregelbundet.
Tyvärr har det tagit lång tid att isolera felet eftersom att det bara uppträder på enstaka boxar hos enskilda kunder. Det här gör att det inte gått att se några mönster i problemen och drabbade vilket gjort att arbetet dragit ut på tiden. Vi beklagar detta.

https://www.comhembloggen.se/

Postad 12 November 2012 - 23:10

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Har nu fått min 7160 och jämfört den med den gamla 770. 7160 ligger på 100% signalkvalitet på alla kanaler och 100% signalstyrka på de flesta kanaler med samma gamla kablar som tidigare, de kanaler som låg på 25% med 770n ligger nu på 90% i signalstyrka med 7160 och inga störningar. 770 måste vara riktigt dålig eller så är det mitt exemplar som är ett måndagsexemplar.
Nu i efterhand så hade jag önskat att jag bytt tidigare, för jösses vilken skillnad det är på bildkvaliten på de flesta kanalerna och i princip inga störningar.

Postad 13 November 2012 - 00:21

Kordon
  • Kordon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har nu fått min 7160 och jämfört den med den gamla 770. 7160 ligger på 100% signalkvalitet på alla kanaler och 100% signalstyrka på de flesta kanaler med samma gamla kablar som tidigare, de kanaler som låg på 25% med 770n ligger nu på 90% i signalstyrka med 7160 och inga störningar. 770 måste vara riktigt dålig eller så är det mitt exemplar som är ett måndagsexemplar.
Nu i efterhand så hade jag önskat att jag bytt tidigare, för jösses vilken skillnad det är på bildkvaliten på de flesta kanalerna och i princip inga störningar.

Du kan inte jämföra olika boxars så kallade visad signalkvalitet. Det är bara en indikering för dig och inte direkt trovärdigt som jämförelse mellan boxarna. De verkliga värdet får du om du mäter med riktig utrustning i ditt antennuttag.

Postad 25 November 2012 - 12:11

Pigoo
  • Pigoo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Köpte en antennförstärkare på Kjellson & Company, har nu 100% på signalstyrka och signalkvalitet, så nu kanske man slipper dålig mottagning på vissa kanaler. Dom sålde skitbra av antennförstärkare sa dom.
Tror dock inte frysningarna av boxen och pixelattackerna kommer bli bättre.

Postad 25 November 2012 - 13:36

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Köpte en antennförstärkare på Kjellson & Company, har nu 100% på signalstyrka och signalkvalitet, så nu kanske man slipper dålig mottagning på vissa kanaler. Dom sålde skitbra av antennförstärkare sa dom.
Tror dock inte frysningarna av boxen och pixelattackerna kommer bli bättre.

Har man 100% kvalitet men låg signalstyrka är antennförstärkaren en bra lösning.
Är signalkvaliteten dålig redan i uttaget blir bild och ljud snarare sämre med förstärkaren eftersom även det som är dåligt i signalen förstärks.
Jag använder själv antennförstärkare eftersom en del HD-kanaler drabbas av blockbildningar och pixlingar om jag inte använder förstärkning.

Postad 26 November 2012 - 10:06

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Har man 100% kvalitet men låg signalstyrka är antennförstärkaren en bra lösning.
Är signalkvaliteten dålig redan i uttaget blir bild och ljud snarare sämre med förstärkaren eftersom även det som är dåligt i signalen förstärks.
Jag använder själv antennförstärkare eftersom en del HD-kanaler drabbas av blockbildningar och pixlingar om jag inte använder förstärkning.

Kanon! Vad heter antennförstärkaren på kjell & co? Hittar massa antenner för WiFi och annat och en del andra. Vilken rekommenderar ni?

Postad 26 November 2012 - 11:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Kanon! Vad heter antennförstärkaren på kjell & co? Hittar massa antenner för WiFi och annat och en del andra. Vilken rekommenderar ni?

Denna har jag:
http://www.kjell.com...re-18-db-p30110
Fung även som splitter om man vill ansluta två boxar till samma antennuttag.

Postad 26 November 2012 - 11:14

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Denna har jag:
http://www.kjell.com...re-18-db-p30110
Fung även som splitter om man vill ansluta två boxar till samma antennuttag.

Perfekt. Tusen tack. Jag skall kolla hemma vilken "Kvalitet/Signalstyrka" vi har. Är det 100% kvalitet och 8% signalstyrka som det var när jag testade i somras så köper jag denna.

Postad 26 November 2012 - 22:41

Pigoo
  • Pigoo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Denna tog jag.

http://www.kjell.com...re-25-db-p30114

Är inte så kunnig, så tog det försäljaren rekommenderade. Man skulle inte vrida upp på starkaste direkt eftersom bilden kunde bli sämre då, man skulle börja på minsta och testa sig uppåt.

Postad 28 November 2012 - 15:42

Pigoo
  • Pigoo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Pixelattackerna fortsatte trots min antennförstärkare, så jag har nu varit i kontakt med Comhems support eftersom dom ville att man skulle göra det om problemen kvarstod efter uppdateringen. Dom sa att det fanns ett 100-tal boxar kvar ute på marknaden/hos folk som har denna bugg och som ska bytas ut. Det slutade med att jag fick åka ner till Elgiganten där jag köpt min box och hämta ut denna ( och lämna tillbaka den gamla ):

https://www.comhem.s...74/-/index.html

Hoppas denna box nu fungerar bättre.

Redigerat av Pigoo, 28 November 2012 - 19:46.

Postad 28 November 2012 - 21:05

Pigoo
  • Pigoo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Inställningsmöjligheterna och menyerna på Motorolan suger jämfört med Samsungens. Menmenn.

Redigerat av Pigoo, 28 November 2012 - 22:34.

Postad 06 December 2012 - 21:20

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Funderar på att säga upp kabel-TV här hemma och nöja mig med grundutbudet som jag har i mina tre hål i väggen.
Vad jag nu undrar är om man kan spela in program med boxen via vanlig antenn sladd, eller om det bara är för mig att sälja boxen?

Postad 06 December 2012 - 22:46

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Funderar på att säga upp kabel-TV här hemma och nöja mig med grundutbudet som jag har i mina tre hål i väggen.
Vad jag nu undrar är om man kan spela in program med boxen via vanlig antenn sladd, eller om det bara är för mig att sälja boxen?

"Analog-mottagare: nej". Du kommer alltså inte ens få bild genom Samsungen när du sagt upp kabel-tv:n. Och än mindre kunna spela in något.

Postad 07 December 2012 - 07:23

sirn
  • sirn
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Så länge du är inkopplad på Comhems kabelnät så har du tillgång till det analoga och digitala grundutbudet. Du behöver inget kort för att titta på det. Jag har en gammal Samsung-låda som jag använder utan kort. Där kan jag titta på SVT-kanalerna och TV4.

Testa vad du har tillgång till genom att ta ut kortet ur din box.

Postad 07 December 2012 - 08:58

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Så länge du är inkopplad på Comhems kabelnät så har du tillgång till det analoga och digitala grundutbudet. Du behöver inget kort för att titta på det. Jag har en gammal Samsung-låda som jag använder utan kort. Där kan jag titta på SVT-kanalerna och TV4.

Testa vad du har tillgång till genom att ta ut kortet ur din box.

Fast nu gällde ju frågan om det gick att spela in de analoga kanalerna med Samsungboxen. Svaret är nej.

Redigerat av distortion2, 07 December 2012 - 08:58.

Postad 07 December 2012 - 09:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

De som bor i ett Com Hem-hus har tillgång till sju fria digitala kanaler. Det enda som behövs är en godkänd digitalbox eller en tv med inbyggd digitalbox godkänd av Com Hem.
Kunder som hittills enbart tagit emot analoga tv-signaler har alltså även tillgång till digital-tv, utan några extra abonnemangskostnader. De sju kanalerna som ingår är
SVT 1
SVT 2
Barn och Kunskapskanalen
SVT24
TV4
TV6
AXESS TV

Postad 07 December 2012 - 10:23

sirn
  • sirn
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Fast nu gällde ju frågan om det gick att spela in de analoga kanalerna med Samsungboxen. Svaret är nej.

Nej, frågeställaren nämner inget om analoga kanaler. Han undrar om han kan spela in grundutbudet och svaret på den frågan är ja, det digitala grundutbudet. Och som jag tidigare sa, det är bara att prova. Ryck ut programkortet och testa.

De analoga kanalerna kommer han förmodligen kunna se direkt på sin TV eftersom de flesta apparater har analog mottagare fortfarande. Är det en modern apparat kanske han kan spela in till ett usb-minne.

Redigerat av sirn, 07 December 2012 - 10:26.

Postad 07 December 2012 - 10:51

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Nej, frågeställaren nämner inget om analoga kanaler. Han undrar om han kan spela in grundutbudet och svaret på den frågan är ja, det digitala grundutbudet. Och som jag tidigare sa, det är bara att prova. Ryck ut programkortet och testa.
De analoga kanalerna kommer han förmodligen kunna se direkt på sin TV eftersom de flesta apparater har analog mottagare fortfarande. Är det en modern apparat kanske han kan spela in till ett usb-minne.

Helt rätt. Termen "grundutbud" är dock svårtolkad och beror på fastighetens avtal. ComHem har ett fritt digitalt utbud (se ovan) och därutöver tillhandahåller fastigheten oftast analogt minst SVT1, SVT2, Barn/kunskap och SVT24.
Samsung-boxen har bara digital mottagare (tuner) medan en tv har analog tuner och därutöver numera ofta en eller två digitala (DVB-C och DVB-T).

Postad 07 December 2012 - 13:39

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

My bad. Jag tolkade det som analoga kanalerna, men du har rätt, han kan naturligtvis spela in de fria digitala kanalerna.

Postad 07 December 2012 - 16:29

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Oj vad många trevliga svar.
Trodde inte man kunde vara otydlig med "grundutbud", men det kunde man tydligen ;)
Jag syftade på de 15-16 kanaler som jag får in via det "analoga" nätet (1-11 + några till).
Att dessa inte skulle gå och spela in misstänkte jag nästan, men de andra (1, 2, 3, 4, 6) ska alltså funka då?

Postad 07 December 2012 - 17:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Oj vad många trevliga svar.
Trodde inte man kunde vara otydlig med "grundutbud", men det kunde man tydligen ;)
Jag syftade på de 15-16 kanaler som jag får in via det "analoga" nätet (1-11 + några till).
Att dessa inte skulle gå och spela in misstänkte jag nästan, men de andra (1, 2, 3, 4, 6) ska alltså funka då?

Utan abonnemang/programkort kan du titta på och spela in de fria digitala kanalerna i ComHems utbud dvs
SVT 1
SVT 2
Barn och Kunskapskanalen
SVT24
TV4
TV6
AXESS TV
(med fri digital kanal menar man en okrypterad kanal som man alltså kan se utan Conax-nyckel. Betalkanaler och HD-kanaler kräver abonnemang och programkort i boxen).

Postad 07 December 2012 - 18:09

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Okok, ska ta och försöka hinna med att testa boxen utan kort i någon gång under helgen så jag vet exakt hur det kommer se ut.

Postad 08 December 2012 - 14:29

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

• 382 inlägg
  • 0
Har inte lusläst hela tråden varför mitt problem kanske avhandlats. Har tidigare kopplat boxen till ett Onkyo surroundförsteg via HDMI och kört vidare till bl.a. en projektor. Nu är försteget på reparation och då tänkte jag köra HDMI från boxen och direkt till projektorn och köra ljudet via den optiska utgången på boxen. Vet inte vad det är för fel men jag får inte upp någon bild på projektorn. Kan det vara synkningen mellan projektorn och boxen som är problemet?

Postad 10 December 2012 - 17:28

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Då är boxen borttagen från Comhems hemsida. Ny på G?

Postad 10 December 2012 - 17:48

Ticco
  • Ticco
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Finns undanstoppade för oss (kopparstadens hyresgäster). Ska ringa dom så jag får min nu när vi går över till Comhem.

Postad 11 December 2012 - 08:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Då är boxen borttagen från Comhems hemsida. Ny på G?

Det är motorola boxen som gäller numera ser det ut som.

Postad 11 December 2012 - 09:39

tvniklass
  • tvniklass
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har både och hemma, fick Samsungen utbytt till en Motorola, kostnads fritt då Samsungen inte fick någon vettig signalstyrka samt hade alla andra problem som e kända.
Jag tycker dock att Samsungens menysystem är ganska rappt och framför allt lättförståeligt till skillnad mot Motorola´s
Efter misslyckanden med Motorola så ska den skickas tillbaka också och bytas ut...

Mototorola Vip 1963 är helt värdelös, fjärren fungerar endast 1 m ifrån, Den hänger sig vid inspelningar, det går inte att sätta den in standby med med fjärren eller sätta på den, utan det är rycka ut strömkabeln och i med den som gäller.
Menyerna är otroligt sega.

Dock ska sägas att COMHEM´s support har skött sig exemplariskt med att återkoppla och försöka hjälpa till med problemet, men jag har fortfarande inte en fungerande HdBox efter tre veckor...
De skickar ut ännu en ny till mig, får hoppas på den...

Postad 11 December 2012 - 11:33

tvniklass
  • tvniklass
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Pratade precis med kundtjänst och det är säljstopp på den, överallt.
Förmodligen i väntan på en ny box

Postad 11 December 2012 - 11:43

Ticco
  • Ticco
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Som jag skrev ovan så är den undanstoppad för oss som blir nya kunder på Comhem.

Postad 11 December 2012 - 12:35

tvniklass
  • tvniklass
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det låter underligt Ticco, att de skulle stoppa undan boxar som inte fungerar tillfredsställande för befintliga kunder till nya.
Jag säger inte att du har fel, men jag skulle inte som strateg på ComHem skicka ut halvdanna produkter till nya kunder.

Känns inte riktigt som rätta vägen att gå.

Postad 11 December 2012 - 12:39

Ticco
  • Ticco
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Det låter underligt Ticco, att de skulle stoppa undan boxar som inte fungerar tillfredsställande för befintliga kunder till nya.
Jag säger inte att du har fel, men jag skulle inte som strateg på ComHem skicka ut halvdanna produkter till nya kunder.

Tyvärr är det så. Sitter med deras välkomsterbjudande där vi får både halva priset för Medium 8 Favoriter samt denna box för 495 Kronor.

Postad 11 December 2012 - 13:56

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Under alla år jag haft Comhem har de genomgående skickat ut utrustning som inte fungerar till fullo. Vanligen tar det minst ett år innan de lyckats avbugga t.ex. en digitalbox, ibland tar det längre tid. Ska man döma efter trådarna här på Minhembio är i dagsläget Humax HDPVR-1000 den enda välfungerande HD-boxen med inspelning. Humax har endast enstaka buggar kvar och bilden är bra. Förslagvis försöker ni hitta en begagnad Humax.

Postad 11 December 2012 - 14:00

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Vi har Samsungen och är jättenöjda.

Postad 11 December 2012 - 14:00

Ticco
  • Ticco
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Då hoppas jag också blir nöjd :)

Postad 11 December 2012 - 15:48

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Känns som "lagerutförsäljning". Jag gissar på en ny box inom 6 månader :rolleyes:

Postad 11 December 2012 - 16:05

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Pratade med dem oxå idag. Som presumtiv ny kund då vårt hus nu blir Comhem-hus. Inga problem att beställa Samsung-boxen, det var den "han" rekomenderade över Motorolan.

Jag avvaktar dock ett par dar till innan jag bestämmer mig för om det blir Samsungen eller den gamla Humaxen (Motorolan kommer jag inte ens ta i med tång). Tycker Samsungen verkar tilltalande.......

Tyvärr är det så. Sitter med deras välkomsterbjudande där vi får både halva priset för Medium 8 Favoriter samt denna box för 495 Kronor.

Vårt hur blev ett Comhemhus nu i veckan! Pratade med kundtjänst idag, de erbjöd Samsugen med Medium 8 Favoriter för 1495kr till mig, eller 100kr/mån extra i 12 månader för boxen (lite skum prisdeal, men rätt bra).

Menar du att du bara betalat 495kr?

Postad 11 December 2012 - 16:22

tvniklass
  • tvniklass
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Den hade jag också önskat funka för mig, gillade verkligen den..

Ska prova en passiv förstärkare idag, vill inte ha Motorola...

Postad 11 December 2012 - 16:22

Ticco
  • Ticco
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Pratade med dem oxå idag. Som presumtiv ny kund då vårt hus nu blir Comhem-hus. Inga problem att beställa Samsung-boxen, det var den "han" rekomenderade över Motorolan.

Jag avvaktar dock ett par dar till innan jag bestämmer mig för om det blir Samsungen eller den gamla Humaxen (Motorolan kommer jag inte ens ta i med tång). Tycker Samsungen verkar tilltalande.......

Vårt hur blev ett Comhemhus nu i veckan! Pratade med kundtjänst idag, de erbjöd Samsugen med Medium 8 Favoriter för 1495kr till mig, eller 100kr/mån extra i 12 månader för boxen (lite skum prisdeal, men rätt bra).

Menar du att du bara betalat 495kr?

Vi får denna deal med Comhem för att vi går över till Comhem från Tele2:

Medium 8 Favoriter, just nu 124:-/mån mot 248:- som är ordinarie pris i månaden.
Sen är en inspelningsbara boxen reserverade för 495:- (Samsung HD Pvr SMT-C7160)
Sammanlagt blir det 2082:- för ett år (inklusive 99:- i fraktkostnad)

Postad 11 December 2012 - 19:08

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Vi får denna deal med Comhem för att vi går över till Comhem från Tele2:

Medium 8 Favoriter, just nu 124:-/mån mot 248:- som är ordinarie pris i månaden.
Sen är en inspelningsbara boxen reserverade för 495:- (Samsung HD Pvr SMT-C7160)
Sammanlagt blir det 2082:- för ett år (inklusive 99:- i fraktkostnad)

och tack för infon. Halva priset på abbo gäller ju alla nya kunder, men er deal på boxen vad nice.
Fick ni det erbjudandet av Comhem, av Tele2 som kompensation eller nåt? eller av er hyresvärd typ?

/O

Postad 11 December 2012 - 19:15

Ticco
  • Ticco
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

och tack för infon. Halva priset på abbo gäller ju alla nya kunder, men er deal på boxen vad nice.
Fick ni det erbjudandet av Comhem, av Tele2 som kompensation eller nåt? eller av er hyresvärd typ?

/O

Det var ifrån Comhem som erbjudandet kom :) . Det roliga är att vi utanför Falun har inte haft tillgång till ytterligare val av kanaler. Har alltså inte haft möjlighet att själv få välja, så vi har aldrig behövt en digitalbox. Så nu känns det najs att äntligen få välja kanaler själv vad man vill ha. Bort med "skräpkanalerna" :) Såsom Mtv, alla sportkanaler (hatar sport). In med Discovery :D

Postad 11 December 2012 - 20:42

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Det var ifrån Comhem som erbjudandet kom :) . Det roliga är att vi utanför Falun har inte haft tillgång till ytterligare val av kanaler. Har alltså inte haft möjlighet att själv få välja, så vi har aldrig behövt en digitalbox. Så nu känns det najs att äntligen få välja kanaler själv vad man vill ha. Bort med "skräpkanalerna" :) Såsom Mtv, alla sportkanaler (hatar sport). In med Discovery :D

Sweet... en fråga till! Fick ni erbjudandet per post? anslag i huset? telefon?
Samt, när fick ni det? precis när ni fick nya jack i väggen, eller senare?

(anledning till mina 1000 frågor om detta är att vårt hus just nu konverteras till Comhem-hus. Nya jack i väggen sattes in idag i läghenheten och nu på fredag ska allt (HDTV, bredband, Telefoni + TV) vara klart. Jag försöker bara luska ut om det kan va värt att vänta på att "få ett bra erbjudande", eller om man redan nu själv ska lägga en beställning på en box + abb).

Börjar bli otålig att få tillgång till HDdigitalTV med inspelningsmöjligheter igen sedan de kopplade ur antenn på kåken (Boxer) för en vecka sedan.

Postad 11 December 2012 - 20:53

Ticco
  • Ticco
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Sweet... en fråga till! Fick ni erbjudandet per post? anslag i huset? telefon?
Samt, när fick ni det? precis när ni fick nya jack i väggen, eller senare?

(anledning till mina 1000 frågor om detta är att vårt hus just nu konverteras till Comhem-hus. Nya jack i väggen sattes in idag i läghenheten och nu på fredag ska allt (HDTV, bredband, Telefoni + TV) vara klart. Jag försöker bara luska ut om det kan va värt att vänta på att "få ett bra erbjudande", eller om man redan nu själv ska lägga en beställning på en box + abb).

Börjar bli otålig att få tillgång till HDdigitalTV med inspelningsmöjligheter igen sedan de kopplade ur antenn på kåken (Boxer) för en vecka sedan.

Fick via posten i förra veckan damp den ned. Kontraktet mellan Tele 2 och Comhem löper via månadsskiftet januari/februrari. Vet att i Falun kan det bli tidigare, enligt deras brev. Vi har inga nya kontakter (inte i Falun heller vad jag vet). Har inte fått veta om det behövs (verkar inte troligt). Vi har redan fått in bredband (via lan). Så därför tvivlar jag om att det blir nya kontakter i huset. Så vi är lite oberoende tack vare det. Detta skiftet gäller tv´n. Nåt annat har inte framkommit.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.