Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3
WD TV HD Live Media Player Gen 3
(Mediaspelare)
|
7
|
(87)
|
Inga priser |
Media Extender med Spotify? (6 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 22 September 2013 - 11:37
Postad 28 September 2013 - 10:56
Postad 01 October 2013 - 22:12
Postad 03 October 2013 - 09:01
Jag undrar bara om det funkar att använda 4TB hårddiskar till WD TV Live Gen. 3?
Jag har idag en tidigare version av mediaspelaren, och den klarar tydligen bara upp till 2TB.
Redigerat av Unregistered18321, 03 October 2013 - 09:45.
Postad 04 October 2013 - 10:17
Edit: Problem löst.
Redigerat av hellfire666, 04 October 2013 - 13:07.
Postad 05 October 2013 - 17:02
Postad 05 October 2013 - 18:15
Nån som vet varför textning i en mkv inte syns? Undertexterna är inbakade i mkv och via textalternativ får jag upp och kan välja ett helt gäng subs men dom syns inte i filmen, funkar vare sig i mediabibliotek eller via nätverksdelning, allt kablat till router.
Edit: Problem löst.
Hur?
Postad 06 October 2013 - 14:12
Händer inte mig iafVi matar väl på. är det bara jag som måste starta om från settings-menyn varje gång den stått i standby för att överhuvudtaget kunna spela upp en film?
Postad 06 October 2013 - 16:36
Hur?
Det verkar bara vara en del filer som inte funkar så jag laddade ner en srt just till den, jag "löste" det väl inte men det fungerade den här gången iallafall.
Händer inte mig iaf
Då bör det gå att fixa alltså.
Nån som har "paus problemet"? Ibland när jag pausar får jag den snurrande pilen och filmen fortsätter att gå, backar jag ur filmen så fortsätter ljudet ändå att gå tills jag gör den strömlös.
Postad 06 October 2013 - 17:29
edit: Nix, det hjälpte inte.
Redigerat av distortion2, 06 October 2013 - 17:46.
Postad 06 October 2013 - 18:04
Hejsan!
Jag undrar bara om det funkar att använda 4TB hårddiskar till WD TV Live Gen. 3?
Jag har idag en tidigare version av mediaspelaren, och den klarar tydligen bara upp till 2TB.
Ser att jag verkar inte få svar angående 4TB - så jag undrar om någon använder en 3TB hårddisk problemfritt?
Redigerat av Unregistered18321, 06 October 2013 - 18:05.
Postad 06 October 2013 - 19:41
Filen funkar bra att spela upp i PCn.
Postad 06 October 2013 - 23:16
Jag tror inte att det finns någon storleksbegränsning, men de enda filer jag spelat upp över 15GB har varit BluRay-isos. Så alltså kan jag inte vara säker. Men det finns säkert någon annan som spelat upp (eller försökt) mkv:er som är större än 16GB.Jag har problem att spela upp en 16GB mkv-fil, jag får meddelande att formatet inte stöds. Finns det nån begränsing för hur stor en fil får vara?
Filen funkar bra att spela upp i PCn.
Postad 08 October 2013 - 10:00
http://cdon.se/hemel...ea6300-23580856
Edit: Nä huvva, en snabb recension-googling och den går bort.
Redigerat av hellfire666, 08 October 2013 - 10:25.
Postad 08 October 2013 - 14:30
Jag har en 3TB WD MyBook kopplad, fungerar utmärkt! Jag har också funderat på om 4TB går lika bra.Ser att jag verkar inte få svar angående 4TB - så jag undrar om någon använder en 3TB hårddisk problemfritt?
Postad 08 October 2013 - 20:22
Jag kan för tillfället inte använda funktionen att hoppa till en specifik tidpunkt i en videofil. Då får jag upp snurrande pilen som aldrig försvinner. Får helt enkelt spola till vald plats. En factory reset kanske fixar det hela, det brukar funka. Ska testa det.
edit: Nix, det hjälpte inte.
Problemet med att HD förtsätter att gå när man pausar verkar kunna bero på upnp, har stängt av det både i nasen och routern och hittills har det funkat, detta kan ju bero på nåt liknande med lite tur.
Postad 08 October 2013 - 22:13
Jag har en 3TB WD MyBook kopplad, fungerar utmärkt! Jag har också funderat på om 4TB går lika bra.
Tackar för svar!
Ja alltså det skumma är att NetOnNet själva säger att allt över 2TB fungerar inte speciellt bra - medan vissa säger att 4TB fungerar utmärkt.
Har läst vissa skriva att 4TB inte funkar för dom dock.
Frågan är fasiken om det har med tillverkaren av HDD att göra, konstigt nog alla har nämnt någon Seagate disk på 4TB när de sagt att det funkar.
Vill minnas även att WD MyBook 4TB skall funka. Den blåögda konsumenten inom mig vill ju tro att om någon 4TB disk skall funka så är det just från WD, eftersom mediaspelaren också är WD.
Jag har precis skickat in en support ticket till WD för att fråga vad som gäller - jag uppdaterar i den här tråden om jag hör något.
Redigerat av Unregistered18321, 09 October 2013 - 09:13.
Postad 08 October 2013 - 23:38
Jag har precis inhandlat en WD Live 3-gen. Och jag har stött på en del problem.
Jag kör trådlöst och har en Asus RT-N56U. Men när jag jag in på videofilmer/nätverksresurser så hittar jag ibland inte min dator/hittar den men det går inte att komma in på den, och andra gånger går det hur fint som helst. Vet ni vad det kan bero på? Har ni någon bra guide man kan följa för att få det att fungera?
Problem nummer två är att när jag startar min WD live medans min externa hdd är ansluten så kommer jag inte åt filerna(i detta fall avsnitt av tv-serier). Jag kommer in på själva hddn men när jag ska gå in i en mapp så får jag meddelandet " Det finns inga media i den aktuella mappen". Det funkar att dra ur externa hdd kabeln och sen sätta i den igen, men det känns ju lite sunkigt att behöva göra det varje gång.
Skulle vara väldigt tacksam över hjälp då jag har börjat riva hår pga detta.
Tack på förhand
Postad 09 October 2013 - 09:25
Både "pausproblemet" och "standbyproblemet" verkar ha försvunnit i och med att jag stängde av allt som har med upnp att göra. Det är lite märkligt att lösningen inte ligger som sticky i alla wdtv forum.
Postad 09 October 2013 - 19:46
Jag har en 3TB WD MyBook kopplad, fungerar utmärkt! Jag har också funderat på om 4TB går lika bra.
Så ja, fått svar från Western Digital angående kompatibla hårddiskar:
The WD TV Live Streaming Media Player (Gen 3) supports drives larger than 2 TB. However, while most USB hard drives and flash drives will work with the WD TV Live Hub Media Center, we have done the majority of our testing using Western Digital hard drives. As a result we cannot guarantee compatibility with any specific third-party hard drives.
Please refer to the link below for more information.
Answer title: List of compatible devices for the WD TV Live Hub Media Center and WD TV Live Streaming Media Player
Answer link: http://wdc.custhelp....uQ2w=#harddrive
Vad jag kan förstå av hårddiskarna i listan så skall WDBACW hårddiskar funka (?!) - och de finns från 1TB-4TB
Känner mig faktiskt lite småsugen att köpa på mig en Gen 3. (har idag Gen 2.) och en 4TB disk.
Postad 09 October 2013 - 19:49
Följde denna artikel: http://wdc.custhelp....r-or-wd-tv-live
och backade till 1.13.18 (tips från andra forum). Upplever nu hela gränssnittet, inte bara Netflix, som betydligt snabbare!
Någon som hört något om ny firmware efter 1.16.13?
Postad 10 October 2013 - 18:44
Hur?
Samma problem igen, man får helt enkelt switcha till networkshare så funkar texten, funkar inte i nåt annat läge med just den här filen åtminstone.
WD fixar alltså inte (ett eller flera?) textformat i en mkv i mediabiblioteket men det funkar i networkshare Eller har jag fel?
Redigerat av hellfire666, 10 October 2013 - 18:57.
Postad 12 October 2013 - 15:15
Om ja, kan man pausa, spola fram och tillbaka, vid live tv?
Postad 14 October 2013 - 11:34
Postad 14 October 2013 - 12:14
Jag skulle börja med att testa en factory reset. Ibland när man uppgraderar firmware töms inte gamla inställningar korrekt verkar det som, vilket kan bli avhjälpt om man gör en factory reset. Det tar endast ett par minuter. På undersidan finns ett litet hål där det står "reset", stoppa in änden av ett gem där i 2-3 sekunder.Jag har jätteproblem. Trots att jag endast spelar upp filmer direkt från en extern hårddisk så hackar filmerna. Kan det bero på någon överföringshastighet mellan hårddisken och WDTV? Eller vad kan det annars vara? WDTV är kopplad med HDMI till reciver som sedan är kopplade till projektor.
Då startar WD:n om. Efteråt måste man koppla in utdelade resurser på nätverket igen men eftersom du inte använder nätverket så borde du inte behöva göra något alls.
Redigerat av distortion2, 14 October 2013 - 12:14.
Postad 14 October 2013 - 13:02
Så ja, fått svar från Western Digital angående kompatibla hårddiskar:
The WD TV Live Streaming Media Player (Gen 3) supports drives larger than 2 TB. However, while most USB hard drives and flash drives will work with the WD TV Live Hub Media Center, we have done the majority of our testing using Western Digital hard drives. As a result we cannot guarantee compatibility with any specific third-party hard drives.
Please refer to the link below for more information.
Answer title: List of compatible devices for the WD TV Live Hub Media Center and WD TV Live Streaming Media Player
Answer link: http://wdc.custhelp....2w%3D#harddrive
Vad jag kan förstå av hårddiskarna i listan så skall WDBACW hårddiskar funka (?!) - och de finns från 1TB-4TB
Känner mig faktiskt lite småsugen att köpa på mig en Gen 3. (har idag Gen 2.) och en 4TB disk.
Men i listan hos WD så nämns WDBACW0010HBK, WDBACW0020HBK och WDBACW0030HBK, inte WDBACW0040HBK. Alltså 1, 2 och 3 TB, men inte 4 TB. Så frågan besvaras inte helt...
Postad 15 October 2013 - 10:43
Jag kan helt plötsligt inte hämta film info, den säger att nätverket inte är tillgängligt.
Har testat nätverket och det fungerar på alla 3 punkterna. Verkar inte gå att byta meta hanterare heller?
Någon mer som har samma problem?
Löste det genom att döpa om filerna manuellt och sökte om informationen igen. Då fungerade det?! Teknikens under 😜👍
Redigerat av Fotoposen, 16 October 2013 - 07:44.
Postad 21 October 2013 - 11:19
Men i listan hos WD så nämns WDBACW0010HBK, WDBACW0020HBK och WDBACW0030HBK, inte WDBACW0040HBK. Alltså 1, 2 och 3 TB, men inte 4 TB. Så frågan besvaras inte helt...
Grymt förvirrande indeed.
En kille på ett WD TV Live forum har dock sagt att det funkar fint med hans Seagate 4TB (Seagate Backup Plus 4 TB USB 3.0 Desktop External Hard Drive STCA4000100)
Vilket får mig att undra varför det inte skulle funka med en från WD också.
Samtidigt så känns det segt att köpa på sig en 4TB WD HDD och så skulle det visa sig att det inte funkar.
Jag är rädd att köpa på mig en Seagate då jag tyckt att alla HDD jag köpt som inte varit WD har varit extra högljudda.
Hade ju i värsta fall kunnat streama via nätverk så fall, men jag har sådanna jäkla problem att få det att funka att jag inte vill chansa.
Postad 25 October 2013 - 20:10
Ny här och reggade för att förhoppningsvis få hjälp med följande problem: När jag kör videofiler (via usb-disk) med flerkanaligt ljud så kommer det ingen signal till suben. Via netflix och flerkanaligt funkar det som det ska.
Någon som upplevt liknande och som har en fix?
Mvh
Postad 28 October 2013 - 10:45
Postad 01 November 2013 - 10:43
Jag har precis kört igång min mediaspelare. Fick mecka i flera timmar för att lyckas hitta min server, upptäckte att det i mediaspelaren stod arbetsgrupp-workgroup men i min server var det arbetsgrupp-arbetsgrupp så fick byta namn så fungerade det klockrent. Jag streamar full-hd trådlöst utan problem, det främsta användningsområdet för min del.
Tidigare har jag kört HTPC och lagt alla barnfilmer som video_ts med genväg till startfilmen för att det skulle vara så enkelt som möjligt för min fru att spela upp dem då hon inte kan mounta och den spelaren jag körde med då spelade inte upp iso-filerna direkt. Nu verkar inte mediaspelaren ta video_ts-mapparna. Det bara hackar vid uppspelning, finns det något att göra åt detta eller måste jag packa upp alla filmerna igen till iso eller img?
Redigerat av Berserkr, 01 November 2013 - 10:59.
Postad 05 November 2013 - 01:57
Hur ska filerna vara döpta för att den ska hitta film info.Hejsan!
Jag kan helt plötsligt inte hämta film info, den säger att nätverket inte är tillgängligt.
Har testat nätverket och det fungerar på alla 3 punkterna. Verkar inte gå att byta meta hanterare heller?
Någon mer som har samma problem?
Löste det genom att döpa om filerna manuellt och sökte om informationen igen. Då fungerade det?! Teknikens under
Postad 10 November 2013 - 11:34
Postad 11 November 2013 - 20:15
Ny WD TV Live-ägare som hoppar in i tråden här. Jag kanske sparkar in öppna dörrar, men jag vill dela med mig av lösningen på mitt problem att Netflix var otroligt segt i navigering och uppstart (senaste firmware, 1.16.13).
och backade till 1.13.18 (tips från andra forum). Upplever nu hela gränssnittet, inte bara Netflix, som betydligt snabbare!
Tack för denna, nu funkar allt som det ska igen! :-D
Postad 11 November 2013 - 22:53
Enl Bill_S som är community manager i WD-forumet så har han fått besked om att det är en ny firmware på gång.Ny WD TV Live-ägare som hoppar in i tråden här. Jag kanske sparkar in öppna dörrar, men jag vill dela med mig av lösningen på mitt problem att Netflix var otroligt segt i navigering och uppstart (senaste firmware, 1.16.13).
Redigerat av Unregistered17177ab2, 12 November 2013 - 09:46.
Postad 13 November 2013 - 12:45
http://wdc.custhelp....C9DeVNPQmVGbA==
Postad 13 November 2013 - 16:58
Nu har jag bara 1.16 kvar att köra igen. Fick problem med mediabibliotek efter att ha testat 1.13 men lyckades med 1.15 skapa mediabibliotek igen. Paus och standby problemen finns kvar och nu går dessutom filmerna bara ca. 5 minuter innan dom stängs av, funkar inte 1.16 så är jag klar med denna apparat för gott. Uppdaterar...
Redigerat av hellfire666, 14 November 2013 - 16:22.
Postad 14 November 2013 - 22:49
Postad 19 November 2013 - 19:11
Undrar om någon har erfarenhet av wdgen3 tillsammans med D/A-omvandlare. Jag kör både film och musik från spelaren och vill gärna kunna få ut mesta av mina FLAC-filer. Tänkte därför köpa och koppla in en DAC mellan wdgen3 och min surroundreceiver. Problemet är att de DACar jag tittat på inte har hdmi-ingång vilket innebär att jag får lov att ta ut ljudet genom optisk kabel till DACen. Problemet som i sin tur följer på det är att jag inte får med bilden genom den optiska kabeln, vilket innebär att jag inte kan få upp en bild på tvn samtidigt som jag spelar musik, jag kan alltså inte se låtlistor etc.
Jag har funderat på lösningar med optisk till receivern och hdmi till tvn men då uppstår ju problem när jag vill spela upp film från wdgen3 via receivern. Jag vill helst slippa koppla om/ändra inställningar mellan musiklyssning och filmtittande!
Så: Någon som har förslag på hur jag får både ljud och bild från wdgen3 via en DAC till receiver.
Ska väl tillägga att jag inte vill lägga mer än cirka 3500 på en DAC (ny el beg). Dyra HD-DACar är alltså uteslutna!
Tack!!!!
Redigerat av Unregistered028d76d6, 21 November 2013 - 15:40.
Postad 22 November 2013 - 07:45
Ljud = check
Bild utan hack och ryck = check
Undertexter = check
WiFi = check
Netflix = check
Youtube = check
Spotify = check
O.s.v. = check
Postad 22 November 2013 - 07:49
Är det bara jag som har INGA problem alls med min WD TV Live Gen 3? Kör den visserligen bara med en extern 500GB USB disk och resten över WiFi, men iaf...
Ljud = check
Bild utan hack och ryck = check
Undertexter = check
WiFi = check
Netflix = check
Youtube = check
Spotify = check
O.s.v. = check
Inte heller jag upplever några stora bekymmer med apparaten, utöver dilemmat jag lyft ovan, men det kan jag väl knappast lasta WD för...
Postad 22 November 2013 - 08:22
inga covers eller något sådant, raderas efter sett serien/filmen.
Postad 22 November 2013 - 10:05
Edit: Fick just svar. Jag kommer att köpa en boxee av komplett (som är suveräna att handla av) när allt är klart och hoppas att den fungerar bättre i nätverk.
Jag skulle gissa på att vissa komponenter i nätverket inte funkar ihop, jag kör med netgear stora och netgear wnr3500, det funkar klockrent med ps3 men alltså inte med wdtv.
Redigerat av hellfire666, 22 November 2013 - 10:22.
Postad 22 November 2013 - 12:26
Postad 01 December 2013 - 16:01
Postad 11 December 2013 - 15:42
http://www.wdc.com/w...wdfwdtv_live_G3
Redigerat av Unregistered17177ab2, 11 December 2013 - 15:47.
Postad 12 December 2013 - 20:23
Har precis blivit med WDTV HD LIVE (gen3) och har ett par frågor.
Hur ändrar man upplösningen i youtube ???
Känns som att det INTE blir HD-kvalitet på bilden där.
Sedan har jag kopplat till ett trådlöst tangentbord - och det funkar kanon FÖRRUTOM på just youtube.
Där måste jag välja bokstäver via "scrollen" , går alltså inte att skriva på tangentbordet.
WHY ??
För det funkar ju på den där "you tube videos-appen" , som istället inte spelar en del klipp alls pga. att tv/enheten inte stödjer just detta klipp...
Som sagt - tips mottages gärna !!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Media Extender med Spotify?
281 filmer
42 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?