jag är tacksam för att jag hatar sport
Postad 16 augusti 2014 - 14:27
Postad 17 augusti 2014 - 00:06
Dock är ju den något år gammal. Hur står sig Com Hem/Tivo idag jämfört med när Tivo lanserades?
Postad 18 augusti 2014 - 10:38
Den som recenserade var så sjukt biased att det är löjligt.Vi ska få fiber nedgrävd i vårat hus och därför ska vi antagligen skaffa tv via fiber istället. Funderar på Com Hem, men blev ju minst sagt skeptisk efter denna recension. http://mobil.m3.idg....ivo--tivo-suger
Dock är ju den något år gammal. Hur står sig Com Hem/Tivo idag jämfört med när Tivo lanserades?
Hur som helst vad jag väldigt nöjd med TiVon som med lätthet slår alla andra tv-boxar jag haft, men den var inte felfri.
Det som framförallt hänt är på app-sidan. Det går att se rätt mycket via iPad eller android osv. Tanken är väl att TiVo ska bli en komplett box med netflix och alltihopa. Förmodligen är folket på forumet (eller bitterfi**an som skrev recensionen) långt ifrån målgruppen då vi redan har de flesta saker som behövs för ett komplett tv-rum.
Postad 18 augusti 2014 - 15:47
Det jag saknar mest är nog att kunna se tivo inspelningarna via tivo to go...Den som recenserade var så sjukt biased att det är löjligt.
Hur som helst vad jag väldigt nöjd med TiVon som med lätthet slår alla andra tv-boxar jag haft, men den var inte felfri.
Det som framförallt hänt är på app-sidan. Det går att se rätt mycket via iPad eller android osv. Tanken är väl att TiVo ska bli en komplett box med netflix och alltihopa. Förmodligen är folket på forumet (eller bitterfi**an som skrev recensionen) långt ifrån målgruppen då vi redan har de flesta saker som behövs för ett komplett tv-rum.
Postad 18 augusti 2014 - 16:52
Glöm inte bort att det är de som inte är nöjda som hörs mest, personligen är jag supernöjd med TiVo.när jag börjar fundera på att skaffa TIVO så är det bara att gå hit och läsa och inse att jag har det sååå mycket bättre med Netflix, Hulu och alla Play-kanaler
Exakt, visst är det så, det här är det absolut sista forumet för att få fram rätt klientel som gillar TiVo.Den som recenserade var så sjukt biased att det är löjligt.
Många negativa är säkert pojkar/flickor som sitter i sina pojk/flick-rum med sina bärbara & ligger i sängen & kollar via nätet, klart som korvspad TiVo inte passar dessa.
Även fast jag är supernöjd med TiVo så när detta går så är den totalt fulländad.Det jag saknar mest är nog att kunna se tivo inspelningarna via tivo to go...
Blev riktigt förvånad att vi till slut fick alla kanaler via TiVoToGo, det trodde jag aldrig

Postad 23 augusti 2014 - 09:25
Jag var förbi min polare lite snabbt igår som köpt ny reciver med hdmi växel (Yamaha, billig modell), jag kopplade in allt åt honom men fick inte tivon att funka genom recivern med hdmi, vaken ljud eller bild.
Kopplar jag tivon direkt till hans projje funkar det finfint, kan ju ta ut ljudet via optiska utgången men ska väl funka med hdmi? Hans xbox, wiiu och BD spelare gick fint. Nån inställning i TiVon el recivern som jag missat?
Postad 08 september 2014 - 19:31

Postad 08 september 2014 - 20:40
Hur menar du köra boxen trådlöst?Någon som provat köra boxen trådlöst, långt från sovrummet till routern.?.
Man kör ju bara vissa nätverkstjänster trådlöst om man har långt till sin router/slippa kabel/inte plats i routern. Det fungerar ju precis som allt annat bara det finns täckning.
Jag har min tivo i sovrummet och den kopplar upp trådlöst mot rt-n56u. Ca 35 meter i avstånd och det fungerar felfritt iaf.
Även kört den med homeplug sen genom en switch där jag kopplat in appletv, xbox receiver etc och de har fungerat bra det med.
Postad 08 september 2014 - 20:52
Hur menar du köra boxen trådlöst?
Man kör ju bara vissa nätverkstjänster trådlöst om man har långt till sin router/slippa kabel/inte plats i routern. Det fungerar ju precis som allt annat bara det finns täckning.
Rätt svar tack (nätverkstjänster)

Postad 26 september 2014 - 18:57
Nu är det ju så att Com Hem vill att folk ska gå över till TiVo och försöker göra det så snårigt som möjligt att slippa...
TiVo hanterar i dagsläget bilden felaktigt (matar inte ut i rätt upplösning, gör inte en korrekt avflätning/skalning, tillåter inte utmatning i YCbCr) och är därmed liksom de flesta andra boxar inte speciellt rolig. Att då inte få välja utan att behöva tjata är rätt irriterande. Själva boxen är helt enkelt inte bra.
Ni som haft Humaxboxen 1000c och gått över till Tivo, vad tycker ni?
Jag har en Humax idag men funderar på att byta till tivo pga två kanaler till jag vill ha men är osäker på om jag ska överge min Humax och 8 favoriter.
Postad 26 september 2014 - 20:47
Har inga problem med att ha Tivo inkopplad i min Yamaha RX-V673.Någon här som har problem med att koppla TiVo genom reciver?
Jag var förbi min polare lite snabbt igår som köpt ny reciver med hdmi växel (Yamaha, billig modell), jag kopplade in allt åt honom men fick inte tivon att funka genom recivern med hdmi, vaken ljud eller bild.
Kopplar jag tivon direkt till hans projje funkar det finfint, kan ju ta ut ljudet via optiska utgången men ska väl funka med hdmi? Hans xbox, wiiu och BD spelare gick fint. Nån inställning i TiVon el recivern som jag missat?
Har Tivo inställd på ljudformat "Använd Dolby-ljud". Bildformat Full, Färg på kantram Svart, Videoformat 1080i.
Inga konstigheter i övrigt, bara fungerade när jag kopplade in.
Postad 01 oktober 2014 - 13:49
Postad 13 oktober 2014 - 17:18
* Fungerar det bara på ens hemma nätverk?
* Fungerar alla kanaler på TiVoToGo (jag kommer att ha Max-paketet och Cmore Max)
* Några kända problem med recivers?
* Går det att stänga av inspelningsfunktionen så den inte spelar in vad den tror att jag gillar, jag är ju inte ensam hemma och alla har ju inte samma smak på tvutbudet
* Något annat man bör ta hänsyn till eller känna till?
Postad 13 oktober 2014 - 17:47
En del kanaler fungerar endast på hemmanätverket, dock.
Vet ej.
Ja, du kan välja om du vill spela in Tivo-tips eller inte.
Postad 13 oktober 2014 - 18:21
Anledningen till att jag frågar är att en version av boxar som ComHem hade sände hälften av kommandona från fjärren som dolda signaler.
Vore trevligt om någon kunde lista vilka kanaler som inte går att se utanför sitt privata nätverk.
Redigerat av TSU9300, 13 oktober 2014 - 18:22.
Postad 14 oktober 2014 - 10:29
Kom på en fråga till angående fjärren som följer med, sänder den dolda IR-signaler? Jag har ett behov att kunna lära min multifjärr (Philips Pronto TSU9300) de nya signalerna.
Anledningen till att jag frågar är att en version av boxar som ComHem hade sände hälften av kommandona från fjärren som dolda signaler.
Vore trevligt om någon kunde lista vilka kanaler som inte går att se utanför sitt privata nätverk.
Vad innebär dolda signaler?
Postad 14 oktober 2014 - 11:13
Kom på en fråga till angående fjärren som följer med, sänder den dolda IR-signaler? Jag har ett behov att kunna lära min multifjärr (Philips Pronto TSU9300) de nya signalerna.
Alla kanaler utav intresse kan man se utanför sitt hemma nätverk, inkl viasat och C more.
Angående fjärren vet jag inte, jag kan testa och programmera den mot min HTC ONE och se om det fungerar.
Postad 14 oktober 2014 - 12:15
Men ring Comhem kundtjänst, de borde ju veta. De har varit väldigt bra att ha att göra med senaste gångerna jag har ring. Jag vet att de fått mycket kritik tidigare, men det verkar som om de har skärpt sig. Har i och för sig varit bredbandet jag har ringt om.
Redigerat av SC-Zap, 14 oktober 2014 - 12:20.
Postad 14 oktober 2014 - 13:57
På fjärrkontrollen används knappen för att byta mellan de tre videohuvudena (dvs mellan de tre lagrade kanalerna). Detta fungerar också på det sättet med iphone. Men på android (både på min galaxy telefon och galaxy tab) kommer det upp info fönstret istället.
Någon annan som testat detta?
Har både en iphone och an android telefon. Och för android-telefonen är det lite konstigt med knappen Exit/TV på Tivo appen.
På fjärrkontrollen används knappen för att byta mellan de tre videohuvudena (dvs mellan de tre lagrade kanalerna). Detta fungerar också på det sättet med iphone. Men på android (både på min galaxy telefon och galaxy tab) kommer det upp info fönstret istället.
Någon annan som testat detta?
Postad 15 oktober 2014 - 09:09
Misstänker att det handlar om RF och inte IR. Dvs, i princip radio istället för ljus.Vad innebär dolda signaler?
Jag fick min logitech harmony att skicka RF till den och det fungerade. Jag hade min box i en stor walk in closet bakom tv-rummet och kunde använda min harmony till att byta kanal och liknade.
Då har min Harmony en RF/IR-länk som gör att den kör radio till en liten enhet som har små IR-sändare man klistrar på den utrustning man vill styra. Jag hade ingen sådan IR-sändare på tivon, men ändå så tog dem emot kanalbyten och liknande.
Postad 19 oktober 2014 - 13:22
Den har många fler funktioner än Humax men tycker att Humax menyer är bättre samt att den flyter på bättre i växling mellan menyer och tv. Humax bytte kanal på 3 sec, tivo c:a 3.5-4sec men anses ok.
Man kan inte sortera sin favoritlista i tivo vilket är dåligt.
Jag upplever att ljudet är bättre i Tivo än Humax hur det nu kan vara möjligt eftersom det är en digital signal och boxen borde inte påverka det, kan vara placebo men det borde isf var till nackdel för tivo.
Jag märker ingen skillnad mellan Humax och tivo när det gäller kvalité på HD-kanaler men SD ser sämre ut i Tivo, mer pixlit vilket är störande.
Tivo-appen är bra, enkelt att hålla koll på alla program om man jämför med tv.nu.
Postad 20 oktober 2014 - 20:28
Någon som har en bra förklaring?
Postad 21 oktober 2014 - 07:58
Har en fundering, kanske är jag som är snurr i skallen men har problem att lägga in en serieinspelning mitt i natten. Blir bara att den spelar in originalprogrammet som sändes tidigare på kvällen. Att lägga in en inspelning på natten minimerar ju krockar. Har lyckats med nåt program men vet inte hur ja gjorde?
Någon som har en bra förklaring?
Det där har vi inte lyckats med heller. Är det en repris från tidigare år som sänds tidigare på kvällen och sedan repris igen på natten så är det kört.
Postad 21 oktober 2014 - 08:23
Otroligt att samma problem har funnits i de flesta pvr-boxar sedan dessa kom för många år sedan. En modern box borde kunna vara så intelligent att den inte endast tittar på titeln och spelar in rakt av så fort titeln dyker upp. Den borde kunna läsa epg-info och verifiera vilket avsnitt det är som det handlar om också. Borde väl vara en simpel sak programvarumässigt!Det där har vi inte lyckats med heller. Är det en repris från tidigare år som sänds tidigare på kvällen och sedan repris igen på natten så är det kört.
Redigerat av agpath, 21 oktober 2014 - 08:23.
Postad 21 oktober 2014 - 08:25
Otroligt att samma problem har funnits i de flesta pvr-boxar sedan dessa kom för många år sedan. En modern box borde kunna vara så intelligent att den inte endast tittar på titeln och spelar in rakt av så fort titeln dyker upp. Den borde kunna läsa epg-info och verifiera vilket avsnitt det är som det handlar om också. Borde väl vara en simpel sak programvarumässigt!
I lägen som detta saknar jag gamla hederliga "ShowView"
Postad 21 oktober 2014 - 09:55
Tivo verkar hålla reda på avsnitt, men den spelar in programmet första gången det går på dygnet, inte andra. Håller med om att det vore bra om man kunde spela in andra gången (nattetid) istället.Otroligt att samma problem har funnits i de flesta pvr-boxar sedan dessa kom för många år sedan. En modern box borde kunna vara så intelligent att den inte endast tittar på titeln och spelar in rakt av så fort titeln dyker upp. Den borde kunna läsa epg-info och verifiera vilket avsnitt det är som det handlar om också. Borde väl vara en simpel sak programvarumässigt!
Postad 21 oktober 2014 - 10:17
Postad 21 oktober 2014 - 12:25
Du menar alltså att TiVo inte spelar in repriser om den inte spelat in avsnittet som NY först?Tivo verkar hålla reda på avsnitt, men den spelar in programmet första gången det går på dygnet, inte andra. Håller med om att det vore bra om man kunde spela in andra gången (nattetid) istället.
I och för sig logiskt men opraktiskt.
Återstår i så fall manuell inspelning av repriser om man vill spela in på tid då det inte blir konflikter.
Det är för övrigt lättare än man tror att skapa inspelningskonflikter under prime time om man förlänger inspelningar i början och slutet så de går över hel- och halvtimmesgränserna. Trots alltså att TiVo har tre tuners.
Postad 21 oktober 2014 - 12:39
Postad 22 oktober 2014 - 11:52
Precis, har den redan spelat in programmet skippar den reprisen men om du har en serieinspelning och du tar bort inspelningen på just kvällsavsnittet så spelar den automatiskt in avsnittet på natten.Vet inte hur den gör om man så att säga tvingar den att inte spela in första gången programmet går för kvällen. Vet bara att den inte spelar in reprisen om den redan spelat in tidigare på kvällen.
Postad 22 oktober 2014 - 14:33
Problemet är väl om man har flera (dvs fler än tre) serieinspelningar (eller varvat med enstaka inspelningar) och inte är hemma och aktivt kan stänga av en serieinspelning. Då blir det ju Tivo som bestämmer vilken som ska fimpas.
Postad 22 oktober 2014 - 15:34
Det spelar faktiskt ingen roll för som jag har en massa som spelar in på Torsdagar & gör jag inget så spelar den in de som ligger högst upp i prioriteringslistan & skippar de andra & spelar in reprisen istället, exempelvis spelas Arrow in natten till Lördag tror jag och Arga Restaurangen spelas in på Söndag.Den gör det, alltså? Låter ju riktigt bra.
Problemet är väl om man har flera (dvs fler än tre) serieinspelningar (eller varvat med enstaka inspelningar) och inte är hemma och aktivt kan stänga av en serieinspelning. Då blir det ju Tivo som bestämmer vilken som ska fimpas.
Kolla under inspelningar på TiVo´n och trycker du den gula "C" tror jag så ser du alla krockar och sen ser du längre fram när det istället spelas in.
Men det kan bli knas, exempelvis var inte "Atleterna" på inspelning i Lördags och då var programmet taggat fel med Atleterna.S01.E08 fast det var Atleterna.S01.E09 men det är ju dock inte TiVo´s fel

Edit : Trodde jag provat det tidigare men tydligen så fungerar det inte när man själv tar bort "kvälls-inspelningen" utan då verkar den inte spela in reprisen på natten så jag skulle rekommendera att inte göra nåt utan låta TiVo sköta allt.
Redigerat av Unregisteredf4a1db42, 23 oktober 2014 - 12:05.
Postad 23 oktober 2014 - 12:09

Det är så klart min personliga åsikt och det är helt ok om andra inte håller med mig, även om jag är övertygad att tids nog kommer jag få rätt

Redigerat av improwise, 23 oktober 2014 - 12:11.
Postad 23 oktober 2014 - 12:41
Ja, när till och med mina dagisbarn pratar om att "det ser vi på SVT Play istället" (efter att det kom in i Apple TVn) och ratar Barnkanalens tablåsändningar så undrar man om ens reguljära TV-sändningar kommer att överleva nästa generations medie-konsumenter?När jag läser om inspelningsproblematiken så är jag så glad att jag slipper det numera. Och då hade jag ändå en kraftfull HTPC med flera tuners som skötte jobbet. Hela den här grejen med att en massa människor ska hålla på att spela in sändningar och lagra hemma hos sig känns, om inte 90-tal så iaf 2005. Därmed inte sagt att de olika streaming/VOD tjänsterna skulle vara fulländade eller att just TiVo skulle vara sämre på att spela in än andra lösningar, men hela grejen med att behöva tidspassa TV:n istället för att bara välja VAD man vill se NÄR man vill se det känns inte 2014. Titta på musikbranschen t.ex. när var senast ni hörde om någon som satt och vaktade vid radion för att kunna klicka på REC när rätt låt spelades, för att sedan omvandla det hela till ett mixtape (Ni under 20 lär nog inte förstå vad jag ens pratar om
)
Det är så klart min personliga åsikt och det är helt ok om andra inte håller med mig, även om jag är övertygad att tids nog kommer jag få rätt
Postad 23 oktober 2014 - 12:46
Ja, när till och med mina dagisbarn pratar om att "det ser vi på SVT Play istället" (efter att det kom in i Apple TVn) och ratar Barnkanalens tablåsändningar så undrar man om ens reguljära TV-sändningar kommer att överleva nästa generations medie-konsumenter?
Vad säger de om ComHems Tivo?

Postad 23 oktober 2014 - 13:08
Vi har ingen sådan. Bara en vanlig PVR och den befattar de sig inte med. Ingen PVR är barnvänlig. Apple TV är barnvänlig.Vad säger de om ComHems Tivo?

Postad 23 oktober 2014 - 13:53
Personligen tycker jag inte att det är några inspelningsproblematiker.När jag läser om inspelningsproblematiken så är jag så glad att jag slipper det numera. Och då hade jag ändå en kraftfull HTPC med flera tuners som skötte jobbet. Hela den här grejen med att en massa människor ska hålla på att spela in sändningar och lagra hemma hos sig känns, om inte 90-tal så iaf 2005. Därmed inte sagt att de olika streaming/VOD tjänsterna skulle vara fulländade eller att just TiVo skulle vara sämre på att spela in än andra lösningar, men hela grejen med att behöva tidspassa TV:n istället för att bara välja VAD man vill se NÄR man vill se det känns inte 2014. Titta på musikbranschen t.ex. när var senast ni hörde om någon som satt och vaktade vid radion för att kunna klicka på REC när rätt låt spelades, för att sedan omvandla det hela till ett mixtape (Ni under 20 lär nog inte förstå vad jag ens pratar om
)
Skulle jag inte spela in det så skulle jag inte ha koll på det jag vill se.
Det där med att tidsanpassa är just det jag vill slippa med TiVo, kommer aldrig hem tidigare än 20.00-22.00 så allt har redan gått som jag vill se, därför jag spelar in allt, kollar aldrig på "live-tv".
Jag personligen vill inte anpassa mig efter tv-tablåer utan jag vill bestämma själv när jag ser materialet, därför passar TiVo mig perfekt.
Postad 23 oktober 2014 - 14:06
Personligen tycker jag inte att det är några inspelningsproblematiker.
Skulle jag inte spela in det så skulle jag inte ha koll på det jag vill se.
Det där med att tidsanpassa är just det jag vill slippa med TiVo, kommer aldrig hem tidigare än 20.00-22.00 så allt har redan gått som jag vill se, därför jag spelar in allt, kollar aldrig på "live-tv".
Jag personligen vill inte anpassa mig efter tv-tablåer utan jag vill bestämma själv när jag ser materialet, därför passar TiVo mig perfekt.
Haken är väl bara att du fortfarande måste känna till vad du vill se i förväg för att inte missa att spela in det och du är fortfarande beroende av att det du vill se faktiskt sänds på någon av de kanaler du har. Dessa problem har du inte med Video on Demand (även om det så klart inte är givet att allt man vill se finns tillgängligt bara för att man kör VoD). Tivo är en bra produkt även om den borde lanserats redan för 10 år sedan, men jag har svårt att se vad den erbjuder för fördelar som inte finns med VoD. Men jag respekterar så klart din åsikt och att du väljer det som passar bäst för dig.
Postad 23 oktober 2014 - 14:36
Jo det är sant, kör dock serieinspelning så det behöver jag inte tänka på, och sen ibland håller jag koll på om det är nåt dan efter jag vill se och spelar isåfall in det.Haken är väl bara att du fortfarande måste känna till vad du vill se i förväg för att inte missa att spela in det och du är fortfarande beroende av att det du vill se faktiskt sänds på någon av de kanaler du har. Dessa problem har du inte med Video on Demand (även om det så klart inte är givet att allt man vill se finns tillgängligt bara för att man kör VoD). Tivo är en bra produkt även om den borde lanserats redan för 10 år sedan, men jag har svårt att se vad den erbjuder för fördelar som inte finns med VoD. Men jag respekterar så klart din åsikt och att du väljer det som passar bäst för dig.
Är ingen ungdom så för mig passar det att se det som sänds på de kanaler jag har

Förstår om TiVo inte passar alla men det där med att det skulle lanserats för 10 år sedan är jag less på, dagens ungdomar hade ändå aldrig gillat det, förstår att det inte passar ungdomarna.
Den isåfall största anledningen iaf. för mig är att jag har allt material på TiVo´n och slipper komma ihåg vad jag sett/vill se.
Men som du säger, jag respekterar att vi alla tycker olika och att TiVo eller VoD passar olika människor, och jag som inte är en ungdom längre passar TiVo mig "just nu" är det bäst och säga, "man kan väl ändra sig"

Postad 23 oktober 2014 - 14:51
Det handlar inte om åldern utan snarare viljan att ta till sig och nyttja "ny" och/eller alternativ teknik för att kunna se det man verkligen vill se. Själv är jag 47.Jo det är sant, kör dock serieinspelning så det behöver jag inte tänka på, och sen ibland håller jag koll på om det är nåt dan efter jag vill se och spelar isåfall in det.
Är ingen ungdom så för mig passar det att se det som sänds på de kanaler jag har
Förstår om TiVo inte passar alla men det där med att det skulle lanserats för 10 år sedan är jag less på, dagens ungdomar hade ändå aldrig gillat det, förstår att det inte passar ungdomarna.
Den isåfall största anledningen iaf. för mig är att jag har allt material på TiVo´n och slipper komma ihåg vad jag sett/vill se.
Men som du säger, jag respekterar att vi alla tycker olika och att TiVo eller VoD passar olika människor, och jag som inte är en ungdom längre passar TiVo mig "just nu" är det bäst och säga, "man kan väl ändra sig"

Postad 23 oktober 2014 - 14:51
Om 15-20 år är även jag tveksam till att TV som vi känner det idag kommer att existera i någon stor omfattning.
Postad 23 oktober 2014 - 14:52
När våra barn själva ska teckna abonnemang så lär de knappast lägga pengarna på reguljära TV-kanaler...Den lanserades för mer än 10 år sedan, men inte här. :-)
Om 15-20 år är även jag tveksam till att TV som vi känner det idag kommer att existera i någon stor omfattning.
Postad 23 oktober 2014 - 14:56
Postad 23 oktober 2014 - 15:21
Oj känner mig genast ungDet handlar inte om åldern utan snarare viljan att ta till sig och nyttja "ny" och/eller alternativ teknik för att kunna se det man verkligen vill se. Själv är jag 47.

Instämmer till 100%, då får gammelgubben Freddie börja med ny teknik (huvaligen).Den lanserades för mer än 10 år sedan, men inte här. :-)
Postad 23 oktober 2014 - 17:56
Jo det är sant, kör dock serieinspelning så det behöver jag inte tänka på, och sen ibland håller jag koll på om det är nåt dan efter jag vill se och spelar isåfall in det.
Det där med att TiVo skulle lanserats för 10 år sedan har inget att göra med användarens ålder utan att det som TiVo kan (iaf i själva TiVo-delen) upphörde att vara "nytt och svårt" typ 2005. Diskussionen kan jämföras med "HD", där TV branschen i Sverige fortfarande anser 720p vara en premiumtjänst i teknikens framkant som man förväntas betala extra för, när det 2014 snarare borde vara att betrakta som ett absolut minimikrav. Hade det funnits något liknande TiVo för 10 år sedan hade folk haft högre krav idag. Men, som jag sagt tidigare, om jag varit VD (eller iaf ansvarig för nån del av affären) hos ComHem hade jag absolut gjort likadant, om man kan fortsätta få ut höga avifter trots rätt undermåliga tjänster, varför ändra på det innan man absolut behöver?
Precis. Men det tar ju ett bra tag innan de som vill ha TV på vanligt sätt "dör ut", å andra sidan. Frågan är ju bara när det blir för få som vill ha "vanliga" TV-sändningar.
Jo, och det är viktigt att det finns alternativ som även de som inte hänger här på forumen kan ta till sig. Iaf baskanalerna bör vara tillgängliga på alla möjliga olika sätt då alla inte kan, vill eller har möjlighet att nära sig nytt. Men vi som hänger här borde nog fixa det...oavsett ålder

Postad 23 oktober 2014 - 21:27
Postad 23 oktober 2014 - 22:44
Uhm... -> improwiseVem vill gå över till att se sport endast på streamat (typ Viaplay) så länge det bara erbjuds taskig bildkvalitet och inget DD5.1?

Spela in ett program och se när jag vill.
Eller starta samma program på en playtjänst när jag vill se det.
Ingen skillnad förutom att det inspelade programmet har samma kvalitet som när det sändes live.
2,2 miljoner såg på Så Mycket Bättre i lördags i TV4, så visst håller linjär-TV starkt fortfarande, folk tittar bara programmen håller hög kvalitet. Varför titta live via en stream på tv4play.se när dem kan se det i broadcast kvalitet i TV4 HD.
Redigerat av SweX, 23 oktober 2014 - 22:54.
Postad 24 oktober 2014 - 08:50
Det är helt klart ett problem fortfarande. Förhoppningsvis kommer detta att förbättras, frågan är ju bara när det når acceptabel nivå.Vem vill gå över till att se sport endast på streamat (typ Viaplay) så länge det bara erbjuds taskig bildkvalitet och inget DD5.1? Nä, vill man nyttja sin HD-TV/-projektor och ljudanläggning är det inget alternativ år 2014.
Postad 24 oktober 2014 - 10:24
Vem vill gå över till att se sport endast på streamat (typ Viaplay) så länge det bara erbjuds taskig bildkvalitet och inget DD5.1? Nä, vill man nyttja sin HD-TV/-projektor och ljudanläggning är det inget alternativ år 2014.
Så alla sport du kollar på är 1080p DD5.1? Vilken sport kollar du på då och med vilken leverantör?
Håller dock med dig om att de svenska sporttjänsterna fortfarande har en del förbättringspotential även om det blivit bättre senaste åren, finns dock en del utlänska som är bättre, även om de inte heller är perfekta på något sätt. Dock är det väl egentligen ingenting som säger att man inte kan sända över Internet med samma kvalité som via satellit, men finns så klart bättre och sämre alternativ, på samma sätt som det finns HD kanaler och så massor som inte är HD. Men absolut, många av de svenska streamingtjänsterna lämnar fortfarande en del att önska helt klart och överlag är nog sport som bäst via vanliga kanaler fortfarande förutsatt att man nu har tillgång till de kanalerna i högsta kvalité, vilket långt ifrån alla har.
Hur är det med ComHem, erbjuder dom sportkanalerna i samma kvalité som t.ex. Canal Digital gör (när det är som bäst)?
Redigerat av improwise, 24 oktober 2014 - 10:31.
Postad 24 oktober 2014 - 10:36
SVT kör väl fortfarande 720p?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar