Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 mars 2013 - 11:21

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Det beror ju på, om man inte kan ta bort kontot på egen begäran så är det något riktigt lurt. Dom har ju redan dragit pengar för mig efter jag avslutat tjänsten, jag har inte fått tillbaka pengarna.

jo men de är skillnad på att "avsluta" konto och ta bort konto. Gissar på att de misstolkat avsluta konto som avsluta prenumeration.

Iaf känns det som ett bra beslut från min sida att jag inte ens testat HBO gratis än.
Tjänsten verkar vara väldigt amatörmässigt driven.

Postad 30 mars 2013 - 11:39

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

jo men de är skillnad på att "avsluta" konto och ta bort konto. Gissar på att de misstolkat avsluta konto som avsluta prenumeration.

Iaf känns det som ett bra beslut från min sida att jag inte ens testat HBO gratis än.
Tjänsten verkar vara väldigt amatörmässigt driven.

Mjo det är lite B att dom inte kan sköta sig, eller ha en teknisk lösning innan dom går online så att säga. Jag har ju Netflix som mall för hur en tjänst skall vara som minimum standard.

Värsta är ju att man trodde att HBO skulle vara lika bra som Netflix, när jag testade HBO, sa jag upp den samma dag som jag testade eftersom det var VHS kvalite, sedan allt strul jag har haft med dom efteråt gör ju att man blir förbannad.

Postad 30 mars 2013 - 17:23

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Har ett par dagar kvar innan mitt abonnemang släcks ner för GOTT

Bildkvaliten är urusel och då har jag ändå samsung smart tv appen som skall vara den bästa

Bilden är sämre än en dålig download och jag kan inte förstå hur folk kan betala för den här skiten

Postad 30 mars 2013 - 20:46

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Har ett par dagar kvar innan mitt abonnemang släcks ner för GOTT

Bildkvaliten är urusel och då har jag ändå samsung smart tv appen som skall vara den bästa

Bilden är sämre än en dålig download och jag kan inte förstå hur folk kan betala för den här skiten

Jag har ju HBO via Telia och där är bilden kanon!
Speciellt förstås på HBO HD men även vanliga HBO kanalen är bra.

Är det någon här som är missnöjd med Telias HBO kanaler?
Får ni andra bara VHS kvalitet så måste det ju vara bedrövligt!?

Postad 30 mars 2013 - 21:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Beror ju på vad man har att jämföra med och vilken tv och storlek man har

Jag jämför med bilden från vanlig HDTV eller en bättre Download. Det är dessutom så långt ifrån BD kvalite
man kan komma. DVD kvalité är nog det närmaste.

Bilden på Telias TV är ju ganska dålig i sig själv, så det är ju inte någon bra jämförelse om du jämför med den.

Netflix med Superhd är hästlängder bättre

Redigerat av MalcomX, 30 mars 2013 - 21:14.

Postad 31 mars 2013 - 10:06

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Beror ju på vad man har att jämföra med och vilken tv och storlek man har

Jag jämför med bilden från vanlig HDTV eller en bättre Download. Det är dessutom så långt ifrån BD kvalite
man kan komma. DVD kvalité är nog det närmaste.

Bilden på Telias TV är ju ganska dålig i sig själv, så det är ju inte någon bra jämförelse om du jämför med den.

Netflix med Superhd är hästlängder bättre

Precis!
Allt beror ju på vad man jämför med och vilka krav man har.
Jag vet att det är många som gnäller på Telias IP-TV.
Jag tycker mig själv ha, i alla fall, ganska höga krav.
Jag har en 50" Panasonic plasma och kan inte hålla med om att
deras HD kanaler har så dålig bild som en del vill hävda.

Jag har inte testat, men kan inte tänka mig att om jag kopplade upp mig på Netflix och
körde in i TV:n skulle ge hästlängder bättre bild.
Jag menar det är ju bara och testa och titta på en bra Blu-Ray, bättre kan du ju faktiskt inte få!?

Postad 31 mars 2013 - 10:19

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Det är väldigt underligt hur olikt tjänsten fungerar hos olika personer.Jag köpte mig en Samsung BD-ES6000 för en månad sen och såg att det fanns möjlighet att köra HBO genom den.Och jag måste säga att jag är sjukt nöjd med bilden som är helt klart HD på min Panasonic Plasma 2012.Men 5:1 Ljud har jag inte lyckas fått ut än.Navigeringen på Tjänsten går verkligen att förbättra där kan HBO kolla på sin Konkurrent NETFLIX på hur det ska fungera.Men som sagt genom Samsungs BD-Spelare så är jag nöjd en så länge.

Postad 31 mars 2013 - 10:28

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Det är väldigt underligt hur olikt tjänsten fungerar hos olika personer.Jag köpte mig en Samsung BD-ES6000 för en månad sen och såg att det fanns möjlighet att köra HBO genom den.Och jag måste säga att jag är sjukt nöjd med bilden som är helt klart HD på min Panasonic Plasma 2012.Men 5:1 Ljud har jag inte lyckas fått ut än.Navigeringen på Tjänsten går verkligen att förbättra där kan HBO kolla på sin Konkurrent NETFLIX på hur det ska fungera.Men som sagt genom Samsungs BD-Spelare så är jag nöjd en så länge.

Äntligen någon som är någorlunda nöjd!
Håller med om navigeringen. Där har de mycket att jobba med.
Dålig info i HD kanalen kan jag också tycka. Sänder de något serieavsnitt står det inte
ens vilket avsnitt, eller säsong det är.
HBO biblioteket som jag har på Telia har bra SD bild men ingen HD som är utlovat.

Postad 31 mars 2013 - 10:53

Gasco
  • Gasco
  • Användare

• 195 inlägg
  • 1

Märkligt, använder också Samsung appen och bildkvaliteten är mycket bra. Något sämre än Super HD på Netflix, men inte mycket.

Postad 31 mars 2013 - 13:47

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Äntligen någon som är någorlunda nöjd!
Håller med om navigeringen. Där har de mycket att jobba med.
Dålig info i HD kanalen kan jag också tycka. Sänder de något serieavsnitt står det inte
ens vilket avsnitt, eller säsong det är.
HBO biblioteket som jag har på Telia har bra SD bild men ingen HD som är utlovat.

Om du är nöjd med detta så är det ju inga problem, dom som inte är nöjda med detta klagar naturligtvis.

För min del är jag inte nöjd med att dom drar pengar från mitt visakort trots att jag sagt upp avtalet och dom har verifierat att jag sagt upp det, ändå så försvinner pengar från mitt visa kort. Dom drar alltså pengar oavsett om man sagt upp det eller ej. Jag vet inte i vilken värld det beteende kan vara ok, eftersom det i min värld är kriminellt. Sedan att jag inte fullständigt kan få dem att radera mitt konto är ännu en orsak till att vara missnöjd.

Postad 31 mars 2013 - 14:35

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Om du är nöjd med detta så är det ju inga problem, dom som inte är nöjda med detta klagar naturligtvis.

För min del är jag inte nöjd med att dom drar pengar från mitt visakort trots att jag sagt upp avtalet och dom har verifierat att jag sagt upp det, ändå så försvinner pengar från mitt visa kort. Dom drar alltså pengar oavsett om man sagt upp det eller ej. Jag vet inte i vilken värld det beteende kan vara ok, eftersom det i min värld är kriminellt. Sedan att jag inte fullständigt kan få dem att radera mitt konto är ännu en orsak till att vara missnöjd.

Det var mest bilden jag tänkte på.
Ditt problem är ju inte acceptabelt direkt!

Det är bara att när man läser här verkar allt bara vara skit!
De som är nöjda skriver ju sällan något...

Postad 31 mars 2013 - 14:40

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Ja det gjorde jag, då det var ett påpekande av vikt då man pratade om vad som gällde i USA
och att man påstod att företaget var amerikanskt.

Men du tillförde dock ingenting

Så HBO Nordic är inte amerikanskt? HBO håller inte med dig ;)

http://hbonordic.com/home

Scrolla tills du kommer längst ned så ser du vilket bolag som driver HBO Nordic.

Postad 31 mars 2013 - 14:47

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Läste användarvillkoren lite närmare, det här känns ju tveksamt:

"Personuppgifterna kan komma att lämnas ut till andra företag i HBO-koncernen och till företag som koncernen samarbetar med för direktmarknadsföring eller annan reklam via e-post eller annan kanal av HBOs, företag i HBO-koncernens och andra företags tjänster och produkter samt för marknadsundersökningar."

Postad 31 mars 2013 - 17:17

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Läste användarvillkoren lite närmare, det här känns ju tveksamt:

"Personuppgifterna kan komma att lämnas ut till andra företag i HBO-koncernen och till företag som koncernen samarbetar med för direktmarknadsföring eller annan reklam via e-post eller annan kanal av HBOs, företag i HBO-koncernens och andra företags tjänster och produkter samt för marknadsundersökningar."

det där står i nästan alla avtal

Postad 03 april 2013 - 08:36

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Tycker kvaliten på telias linjära hbo-hd kanal är helt ok. MEN det finns ju fortfarande ingen vettig tablå, så kanalen är ju helt oanvändbar. Vilken dag i veckan har game of thrones premiär? Vikings? Varför inte lista säsong och avsnitt av serier när de visas?

Postad 03 april 2013 - 09:51

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Tycker kvaliten på telias linjära hbo-hd kanal är helt ok. MEN det finns ju fortfarande ingen vettig tablå, så kanalen är ju helt oanvändbar. Vilken dag i veckan har game of thrones premiär? Vikings? Varför inte lista säsong och avsnitt av serier när de visas?

Jag tycker att från dator till tv också är bra,inte bluray precis men ändå väldigt bra. Det som fattas är 5.1 ljud men jag fattar det som att det är Silverlight som står för den begränsningen. Några minus med tjänsten är att man måste klicka i HD samt undertextval vid varje avsnitt man ser. Lite halvjobbigt om man tänkt sig ett söndagsmaraton. En annan sak är att det verkar inte gå att lägga hela serien alt säsong i watchlist utan måste läggatill avsnitt för avsnitt. Till sist, filmutbudet är inget som förtjänar stående ovationer precis men seriedelen gillar jag. :)

Postad 03 april 2013 - 10:45

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag tycker att från dator till tv också är bra,inte bluray precis men ändå väldigt bra. Det som fattas är 5.1 ljud men jag fattar det som att det är Silverlight som står för den begränsningen. Några minus med tjänsten är att man måste klicka i HD samt undertextval vid varje avsnitt man ser. Lite halvjobbigt om man tänkt sig ett söndagsmaraton. En annan sak är att det verkar inte gå att lägga hela serien alt säsong i watchlist utan måste läggatill avsnitt för avsnitt. Till sist, filmutbudet är inget som förtjänar stående ovationer precis men seriedelen gillar jag. :)

Serierna är ju det man vill åt, och jag funderar över att (trots allt) skaffa ett konto när jag skaffar en ny Mac och kan skärmdela trådlöst till mina två Apple TV. En sak jag funderar på är om tjänsten minns var du var när du slutade titta, på det vis Netflix gör? Jag tror att jag har läst att den inte gör det, men det kan ju ha ändrats...

Postad 03 april 2013 - 10:55

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Serierna är ju det man vill åt, och jag funderar över att (trots allt) skaffa ett konto när jag skaffar en ny Mac och kan skärmdela trådlöst till mina två Apple TV. En sak jag funderar på är om tjänsten minns var du var när du slutade titta, på det vis Netflix gör? Jag tror att jag har läst att den inte gör det, men det kan ju ha ändrats...

Nej så är det tyvärr,antigen får man pausa och kika på hur långt man tittat eller så får man se klart avsnittet eller filmen. så är det på datorn hur det är med samsungs app vet jag inte. Ska testa och kika i en kvart och sen lägga till i watchlist och starta om ifrån watchlisten så får jag se om det då startar där man slutade.

Postad 03 april 2013 - 10:57

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Den kommer ihåg det för mig i min iPad, men det är lite pyssligt att hitta tillbaks. Netflix är mycket smidigare på egentligen allt praktiskt handhavande känns det som. HBO har de bästa serierna, synd att tjänsten (ännu) inte matchar dem.

Redigerat av tamias, 03 april 2013 - 10:57.

Postad 03 april 2013 - 13:48

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Vill de åt marknadsandelar får det ju bli på kundernas villkor (så länge de är rimliga) så det kommer nog förbättras vad det lider.

Postad 03 april 2013 - 18:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

Scrolla tills du kommer längst ned så ser du vilket bolag som driver HBO Nordic.

HBO Nordic AB, ett joint venture bolag som skapats i samarbete mellan Home Box Office, Inc. och Parsifal International. Står det på hemsidan.

http://www.allabolag...5/HBO_Nordic_AB
HBO Nordic AB
ORG.NR: 556865-2845
BOLAGSFORM: Aktiebolag

VD Payan, Hervé Marie Philippe
Registreringsår: 2011

F-Skatt: Registrerad

ADRESS
KUNGSTRÄDGÅRDSGATAN 20
111 47 Stockholm
Stockholms län

Ser ganska svenskt ut i mina ögon.

Postad 03 april 2013 - 19:18

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
finns HBO Nordic kvar? ;-)

Postad 04 april 2013 - 12:45

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Nya avsnitt sänds nästan alltid dagen efter.

T ex Game Of Thrones sänds i USA på Söndag kväll. Då sänds det på HBO HD på Måndag kväll. (20.00. 21.00 är det Vikings)

Postad 04 april 2013 - 13:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Tror att du skall lära dig liter mer om detta innan du pladdrar vidare ;)

HBO Nordic AB, ett joint venture bolag som skapats i samarbete mellan Home Box Office, Inc. och Parsifal International. Står det på hemsidan.

HBO Nordic AB

ADRESS
KUNGSTRÄDGÅRDSGATAN 20
111 47 Stockholm
Stockholms län

Postad 05 april 2013 - 07:36

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 1

Tror att du skall lära dig liter mer om detta innan du pladdrar vidare ;)

Home Box Office, Inc. (ett bolag som kommer från ett land rätt långt väster om Norge) äger halva bolaget (eftersom det är ett joint venture är det rimligen så), rättigheterna till sajten hbonordic och alla programrättigheter. Känns verkligen oamerikanskt..........

Ditt och Tinboys resonemang innebär att om ett internationellt bolag väljer att starta ett lokalt aktiebolag i Sverige så blir det bolaget helyllesvenskt. Då är alltså Coca cola i Sverige inte amerikanskt och Mediamarkt inte tyskt.

Vi kan väl bara komma överens om att vi är oense och prata vidare om tjänsten istället?

Redigerat av tamias, 05 april 2013 - 10:45.

Postad 05 april 2013 - 10:21

JRock
  • JRock
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
HBO Nordic suger! Jag avslutade mitt gratisabonnemang efter tre dagar (december 2012) för att inte bli debiterad efter provtidens slut, men dom drog pengar från mitt konto nu i mars i alla fall!
Läs hela historien här: http://bit.ly/10hUHMi

Postad 05 april 2013 - 10:35

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
HBO Nordic verkar ha en extremt dåligt implementerad kundsupport. Deras egna kundsupportverktyg och system verkar vara helt åt **** dåliga (använder de Teletex?) och att ha norsk kundsupport för svenska kunder är under all kritik med tanke på eventuella språkproblem som kan leda till många missförstånd.

Kommer inte våga testa HBO förräns jag vet att de skärpt sig när det gäller kundsupport.

Postad 05 april 2013 - 13:45

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

HBO Nordic AB

ADRESS
KUNGSTRÄDGÅRDSGATAN 20
111 47 Stockholm
Stockholms län

Om HBO Nordic därmed är svenskt, vad tycker du att Netflix ska räknas som?

Redigerat av tamias, 05 april 2013 - 13:45.

Postad 05 april 2013 - 20:07

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
"Iron Sky regissören lackar på HBO Nordic"
Feber länk:
http://feber.se/webb...ron_sky_lackar/

Och FB brevet till HBO :)
https://www.facebook...445784222167078

Provade själv just HBO igår för första gången, och jisses vad det sög...laggade, hoppade tillbaka till början, startar inte från paus och slutligen slutar ladda helt 17 min in i Game of Thrones S3E1 :(

Redigerat av salvion, 05 april 2013 - 20:07.

Postad 05 april 2013 - 20:08

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

Ditt och Tinboys resonemang innebär att om ett internationellt bolag väljer att starta ett lokalt aktiebolag i Sverige så blir det bolaget helyllesvenskt. Då är alltså Coca cola i Sverige inte amerikanskt och Mediamarkt inte tyskt.

Om HBO Nordic därmed är svenskt, vad tycker du att Netflix ska räknas som?

Du har missuppfattat. HBO Nordic AB är ett svenskt aktiebolag delvis ägt av Home Box Office Inc. Precis som Coca-Cola Enterprises Sverige AB och Media Markt Stockholm - Heron City TV-Hifi-Elektro AB (ett aktiebolag för varje butik) och Samsung Electronic Nordic Aktiebolag alla är svenska bolag.

Faktum är att för att få bedriva verksamhet i Sverige måste du har ett svenskt bolag eller en filial. Det är inte frågan om Coca-Cola är "helyllesvenskt" utan om att Coca-Cola Enterprises Sverige AB juridiskt sätt räknas som ett svenskt bolag och däremed lyder under svensk lagstiftning. Vilket gör att de måste följa de lagar och regler som vi har i Sverige. Så personerna som jobbar på Coca-Cola i Haninge skyddas av svenska arbetsmiljölagar och konsumenter som köper en tv på Media Markt kan lita på att konsumentköplagen gäller.

Det betyder inte att Coca-Cola eller Mediamarkt är svenska. De är varumärken som ägs av The Coca-Cola Company samt Media-Saturn-Holding GmbH.

Så HBO Nordic AB är inte ett amerikanskt bolag, det är ett svenskt. Home Box Office Inc. som delvis äger HBO Nordic AB är ett amerikanskt bolag, de äger också varumärket HBO.

Netflix har inte valt att skapa ett svenskt bolag. Det innebär också att det är svårare för en konsument som får problem med netflix då man inte kan vända sig till svenska instanser (konsumentombudsman, tingsrätt etc) för att få hjälp eller rätt mot bolaget. Varför de kan kringgå kravet på svensk bolag misstänker jag har med att göra att de är en internettjänst och inte har någon verksamhet i Sverige, kundtjänst etc är beläget i USA.

Postad 05 april 2013 - 22:21

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 1
Du beskriver på ett bra sätt varför utländska bolag startar bolag i Sverige. Oftast är det av rent legala och praktiska skäl det görs. Ingår ett bolag i en internationell koncern så räknar jag det till den koncernen.

HBO Nordic AB och de andra du nämner ingår i i stora multinationella koncerner och jag sorterar därmed in dem i respektive koncern. Så för mig är HBO och Coca-Cola amerikanska, Mediamark tyskt och Samsung koreanskt, oavsett vilken bolagsform man valt för att driva verksamheten lokalt i Sverige.

Netflix har enligt deras hemsida startat ett Luxemburgbaserat bolag för att hantera den europeiska marknaden, men jag skulle inte på något sätt kalla Netflix i Europa för luxemburgskt.

Postad 05 april 2013 - 22:28

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

HBO Nordic verkar ha en extremt dåligt implementerad kundsupport. Deras egna kundsupportverktyg och system verkar vara helt åt **** dåliga (använder de Teletex?) och att ha norsk kundsupport för svenska kunder är under all kritik med tanke på eventuella språkproblem som kan leda till många missförstånd.

Kommer inte våga testa HBO förräns jag vet att de skärpt sig när det gäller kundsupport.

Norsk kundsupport låter kreativt, men oväntat. Men antagligen dyrt, allmäna löneläget där är ju inte att leka med.

Postad 06 april 2013 - 09:41

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

HBO Nordic suger! Jag avslutade mitt gratisabonnemang efter tre dagar (december 2012) för att inte bli debiterad efter provtidens slut, men dom drog pengar från mitt konto nu i mars i alla fall!
Läs hela historien här: http://bit.ly/10hUHMi

Är det någon som ännu har fått tillbaka sina pengar?

Postad 06 april 2013 - 09:48

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Du beskriver på ett bra sätt varför utländska bolag startar bolag i Sverige. Oftast är det av rent legala och praktiska skäl det görs. Ingår ett bolag i en internationell koncern så räknar jag det till den koncernen.

HBO Nordic AB och de andra du nämner ingår i i stora multinationella koncerner och jag sorterar därmed in dem i respektive koncern. Så för mig är HBO och Coca-Cola amerikanska, Mediamark tyskt och Samsung koreanskt, oavsett vilken bolagsform man valt för att driva verksamheten lokalt i Sverige.

Netflix har enligt deras hemsida startat ett Luxemburgbaserat bolag för att hantera den europeiska marknaden, men jag skulle inte på något sätt kalla Netflix i Europa för luxemburgskt.

Tror du har missuppfattat det helt min vän

Postad 06 april 2013 - 09:58

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Okej, då sitter man här med en sprillans Mac Mini komplett med OSX Mountain Lion och den helt strålande trådlösa skärmdelningen till ATV. Så nu är mitt problem med möjligheten att se HBO i HD på TV i både vardagsrummet och sovrummet löst, nu är bara frågan hur det egentligen ser ut med kvalitén om man använder tjänsten på det här sättet. Är det någon annan som gör det och kan dela med sig av sina erfarenheter? Gärna både plus och minus. :)

Postad 06 april 2013 - 10:16

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Nej, får väl vara glad dom ännu inte sålt kortnumret

Postad 06 april 2013 - 10:16

JRock
  • JRock
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jag ska få pengarna "om en vecka" enligt samtal igår med Peter Magnell på HBO Nordic. Ska uppdatera den här tråden och min blogg om hur det går med det...

Postad 06 april 2013 - 10:51

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Okej, då sitter man här med en sprillans Mac Mini komplett med OSX Mountain Lion och den helt strålande trådlösa skärmdelningen till ATV. Så nu är mitt problem med möjligheten att se HBO i HD på TV i både vardagsrummet och sovrummet löst, nu är bara frågan hur det egentligen ser ut med kvalitén om man använder tjänsten på det här sättet. Är det någon annan som gör det och kan dela med sig av sina erfarenheter? Gärna både plus och minus. :)

Tycker det ser helt okej ut. Inte Netflix-standard men helt okej, å andra sidan är inte mina krav skyhöga. Enda problemet är att det hela blir lite bökigt, man måste aktiver HD och undertexter varje gång - något som möjligtvis kan lösas med en remot-app som stöder macron. Annars kan jag rekommendera Rowmote Pro, mycket enkel fjärrkontroll till iPhone/iPad som har en dedicerad knapp för att starta Airplay samt en virtuell touchpad.

Ang. pengar tillbaka osv. Har någon anmält det till konsumentombudsmannen alternativt (varsågod att skratta) Plus eller liknande?

Postad 06 april 2013 - 11:09

JRock
  • JRock
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Tycker det ser helt okej ut. Inte Netflix-standard men helt okej, å andra sidan är inte mina krav skyhöga. Enda problemet är att det hela blir lite bökigt, man måste aktiver HD och undertexter varje gång - något som möjligtvis kan lösas med en remot-app som stöder macron. Annars kan jag rekommendera Rowmote Pro, mycket enkel fjärrkontroll till iPhone/iPad som har en dedicerad knapp för att starta Airplay samt en virtuell touchpad.

Ang. pengar tillbaka osv. Har någon anmält det till konsumentombudsmannen alternativt (varsågod att skratta) Plus eller liknande?

Jag har anmält HBO Nordic till Konsumentverket.

--
HBO Nordic, ett gäng skojare: http://bit.ly/10hUHMi

Postad 06 april 2013 - 11:43

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Tack för svar! Det låter ju helt OK, men jag skall ändå avvakta ett tag. 129 kronor (och uppenbarligen ev mer eftersom de verkar vara oförmögna att avsluta abonnemang) är lite saftigt om jag bara vill pröva tjänsten, och 12 månader bindningstid skulle kännas surt om jag blev missnöjd. Deras support och kundkontakt verkar ju vara under all kritik.

Postad 06 april 2013 - 13:17

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag ska få pengarna "om en vecka" enligt samtal igår med Peter Magnell på HBO Nordic. Ska uppdatera den här tråden och min blogg om hur det går med det...

Jag ska enligt deras utsago få pengarna senast nästa fredag, men det tror jag inte mycket på. Om dom misslyckas den här gången så är det bara att göra en reklamation till banken så att man får tillbaka pengarna. Dom verkar ju helt borttappade på kundtjänst, sedan att dom inte vill ta bort mitt konto är ju ännu en orsak till irritation. Tror fan dom vill ha det så för att sedan påstå att jag loggat in och därmed debitera mig för ett år framåt.

Postad 06 april 2013 - 16:05

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

HBO, Coca-Cola, Mediamarkt och Samsung är alla varumärken som ägs av olika bolag. Inte blanda äpplen och päron i diskussionen.

Och ja även för mig är HBO ett amerikanskt varumärke och Samsung ett koreanskt. Så ser jag det också. Men HBO Nordic är inte ett amerikanskt bolag utan ett svenskt.

Postad 11 april 2013 - 12:43

JRock
  • JRock
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag väntar fortfarande på att HBO avslutar mitt abonnemang och betalar tillbaka mina pengar…
http://bit.ly/10hUHMi

Postad 11 april 2013 - 19:45

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag väntar fortfarande på att HBO avslutar mitt abonnemang och betalar tillbaka mina pengar…
http://bit.ly/10hUHMi

Samma här, men har jag inte fått pengar imorrn så skickar jag in ett återkrav från visa, men fanskapen tar ju inte bort kontot trots man har sagt till ett antal gånger.

Postad 12 april 2013 - 05:18

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Kan nån som har tjänsten tala om om 5.1 ljud har införts?

Postad 12 april 2013 - 17:12

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Kan nån som har tjänsten tala om om 5.1 ljud har införts?

Funderar du på allvar att skaffa HBO Nordic ? dom är ju knappt klara med tjänsten, lär ju dröja tills nästa år innan dom får igång den med normal kvalite, just nu är det bara pixelbrus i hd format.

Postad 12 april 2013 - 17:24

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
När folk jag tror på börjar skriva positivt om HBO Nordic, då skall jag överväga att återkomma som kund. Det lär dröja långe är jag rädd för.

Redigerat av MalcomX, 12 april 2013 - 17:25.

Postad 12 april 2013 - 17:47

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Funderar du på allvar att skaffa HBO Nordic ? dom är ju knappt klara med tjänsten, lär ju dröja tills nästa år innan dom får igång den med normal kvalite, just nu är det bara pixelbrus i hd format.

Självklart kommer jag prova det igen men bara om jag tror att det har skett förbättringar vilket var anledningen till min fråga.
På dig låter det som om det blivit sämre sen jag testade i Februari eftersom jag inte alls känner igen "pixelbrus i HD"

Postad 12 april 2013 - 23:15

Rupertoo
  • Rupertoo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Självklart kommer jag prova det igen men bara om jag tror att det har skett förbättringar vilket var anledningen till min fråga.
På dig låter det som om det blivit sämre sen jag testade i Februari eftersom jag inte alls känner igen "pixelbrus i HD"

Gå in på deras facebook sida och läs på alla kommentarer angående kvaliten på deras tjänst, dom verkar inte ha tillräckligt med bandbredd och därför "tvättar" dom sina filmer väldigt hårt för att det skall kunna hårdkomprimeras, vilket i sin tur leder till att man får "HD" i det avseendet att det har samma dimensioner, men inte i det avseendet att det dom visar faktiskt är bra kvalite, dvs skarpa bilder utan fyrkanter. Pixelbrus så att säga.

Postad 16 april 2013 - 10:17

Unregisteredb94c08e9
  • Unregisteredb94c08e9
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Samsung-appen för HBO är kanon.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.