HRT Stage
1784 svar till detta ämne
Postad 19 October 2013 - 15:17
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Just i en tvåvägs-högtalare så påverkar ett HP-filters inställning/delning/branthet det övriga registret, speciellt mellangregister, ganska så mycket. Nu har jag inte testat detta på just Stage, men jag har hört den skillnaden bland annat i mitt eget system.
Visst är det så. Tillsammans med maskeringseffekten så kan detta upplevas rätt tydligt i vissa fall. Dock kan jag tycka, utan att ha provat på det aktuella systemet, att mellanregistret borde låta bättre när man avlastar bas/mellanregister-elementen från dom lägsta oktaverna. Dvs precis tvärtom mot vad Fredrik upplevde. Men det är klart, Fredrik verkar ju ha haft brytfrekvensen relativt lågt ställd på sin subwoofer. Nu vet jag inte exakt hur brant och vid vilken brytpunkt Stage systemet har. Men ponera att topparna delas rätt högt så hade ju Fredrik en svacka i det lägre mellanregistret som säkert gjorde att ljudet upplevdes som lite tunnt och fattigt. Dessutom så verkar ju konstruktionen halta lite ifall det övre registret verkar bli så lidande av att köra dom delade som toppsystem. Men sådana saker kan ju lösas med dom kommande basmodulerna om dom är lite finurligt gjorda.
Postad 19 October 2013 - 15:21
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Har precis lyssnat på HRT med... hoppas verkligen att det var den taskiga demoplatsen som spökade.
VÄLDIGT mycket diskant.
Såsom de lät där så föredrar jag Mupps alla dagar i veckan. de kostar ca 500- att bygga.
Genelec hade kommit in långt före HRT med.
Postad 19 October 2013 - 15:36
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Låter som att många är mindre nöjda med stage. Det kanske är så hemskt som att stage inte spelar som ett par högtalare i såna prisklasser som dom föreslagit...
Postad 19 October 2013 - 17:51
MarkusNyberg
-
MarkusNyberg
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Sitter helt nöjd medmina stage! Dom blir kvar. Har inte jämfört sida vid sida med massa. Kan bara konstatera att jag sitter å myser till låtar som jag annars alltid hoppar över. Otroligt behagliga att lyssna på. Det var värt att vänta!
Postad 19 October 2013 - 20:54
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
 är grymt nyfiken... mina referenser bland små folket är ju piP och transmission audio m1i, skulle vara kul med ytterligare en slugger på marknaden.
Postad 19 October 2013 - 21:05
MarkusNyberg
-
MarkusNyberg
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Låter jättefint ute i friska luften. Mycket vigtig gren för mig.
Postad 19 October 2013 - 23:47
doo
-
doo
-
Användare
-
-
233 inlägg
Så Fredrik. Hur ska switchen stå för bästa resultat ?
/Olle
Postad 20 October 2013 - 00:34
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Inte minst när man är på mässor blir man medveten om att vi upplever saker relativt olika.
Någon gillar fart och fläkt, andra lite mer tillbakalutat. Det jag tycker låter hårt och påträngande tycker någon annan är det bästa de hört.
Stage på mässan idag gav mig ingenting, men det är det å andra sidan väldigt mycket dyrare prylar som inte heller gör.
Omvänt finns det väldigt mycket billigare än Stage som gör mig gladare.
Vad det är som gör en gladare kommer inte alltid an på prislappen. Detta borde inte minst HRT förstå, och en gång för alla lägga ner tramset i sin marknadsföring. Snacka mindre och låt Stage tala för dig själv. För så dåliga är de inte att kunderna måste snackas omkull.
Redigerat av laddie15, 20 October 2013 - 00:43.
Postad 20 October 2013 - 07:16
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Inte minst när man är på mässor blir man medveten om att vi upplever saker relativt olika. Någon gillar fart och fläkt, andra lite mer tillbakalutat. Det jag tycker låter hårt och påträngande tycker någon annan är det bästa de hört. Stage på mässan idag gav mig ingenting, men det är det å andra sidan väldigt mycket dyrare prylar som inte heller gör. Omvänt finns det väldigt mycket billigare än Stage som gör mig gladare. Vad det är som gör en gladare kommer inte alltid an på prislappen. Detta borde inte minst HRT förstå, och en gång för alla lägga ner tramset i sin marknadsföring. Snacka mindre och låt Stage tala för dig själv. För så dåliga är de inte att kunderna måste snackas omkull. 
Hade varit intressant att höra dina intryck efter en lyssning i det andra rummet/sviten. Så Fredrik. Hur ska switchen stå för bästa resultat ?
/Olle
I läge närmast kanten på kretskortet, alltså motsatt det i bifogad bild:
post-4213-0-25089600-1382087117.jpg 56.87K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 20 October 2013 - 08:20.
Postad 20 October 2013 - 11:06
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Hade varit intressant att höra dina intryck efter en lyssning i det andra rummet/sviten.
I läge närmast kanten på kretskortet, alltså motsatt det i bifogad bild:
post-4213-0-25089600-1382087117.jpg 56.87K
0 Antal nerladdningar
Som sagt, säkert låter Stage bättre under bättre betingelser än på mässan. Men det är mycket som styr vad man blir intreseeserad av eller inte. Utseendet ör ett; Detta ser verkligen torftigt ut. inte alls mer tilltalande än verkligt billiga datorsystem. Sedan blir jag irriterad när säljare snackar dynga. Tappar direkt lusten då. Naturligtvis bra med ett system för såhär vettiga pengar, som folk är så nöjda med. Hoppas det inte bara är en grym placebo där folk blir besvikna såfort det lagt sig.
Postad 20 October 2013 - 13:54
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Berätta om dyngan som talats  sånt är väldigt intressant att höra imo
Postad 20 October 2013 - 15:30
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Berätta om dyngan som talats sånt är väldigt intressant att höra imo 
Haha, lite som Hänt i veckan. Nej vill inte utveckla av det skälet att det, precis som Fredrik, är trevliga människor. Bara reklamdravlet jag inte köper.
Postad 20 October 2013 - 16:35
keenan
-
keenan
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hängde inte med i snacket om switchen och vad påverkar den? Varför finns den? Måste man öppna hela basenhet för att komma åt den? Vad händer med garantin när man öppnat upp enheten?
Har ju lyssnat på stege och var inte imponerad, kan ju vara denna switchen dom spökar.
Dock vore det kul att få svar speciellt på garantin och hur ska tummen mitt i handen personer komma åt switchen.
Postad 20 October 2013 - 18:23
macman
-
macman
-
Beroende
-
-
1078 inlägg
Haha, lite som Hänt i veckan. Nej vill inte utveckla av det skälet att det, precis som Fredrik, är trevliga människor. Bara reklamdravlet jag inte köper. 
Jag vet precis vad du menar.  , fast Fredrik har jag ju inte träffat
Redigerat av macman, 20 October 2013 - 18:27.
Postad 20 October 2013 - 18:29
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Så bara tre som hört systemet under den gånga Malmömässan?
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 21 October 2013 - 06:26.
Postad 20 October 2013 - 18:51
macman
-
macman
-
Beroende
-
-
1078 inlägg
Så bra tre som hört systemet under den gånga Malmömässan?
Nej jag har inte varit på mässan, det var inte det jag svarade på. Snarare att när vi människor träffas i stället för bara trilskas på forumet så har vi mycket gemensamt. Samt att jag har träffat generalagenten för HRT flera gånger och hört allt positivt mm, misstänker att laddie15 åsikt om reklamdravvel kommer därifrån.
Redigerat av macman, 20 October 2013 - 18:53.
Postad 20 October 2013 - 20:25
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Jag tror jag börjar få grepp om Stage.
Det är ett system som låter dig få en smak av det allra bästa ett högtalarsystem kan erbjuda - oavsett prisklass - så länge du inte sätter det i ett för stort eller i ett för litet utrymme.
Det har sina begränsningar, men dessa sätts imo enbart av hur stort rum du sätter det i.
Den kommande basmoulden kommer utöka applikationsmöjligheten sett till rumsvolym, då ju ett för litet rum i regel inte är ett problem, såvida man inte köper ett överdimensionerat system.
Postad 20 October 2013 - 20:45
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Tyvärr hade HRT fått mässans sämsta plats, mitt ute bland folket i entren. Där ute gjorde sig systemet mycket dåligt. Jag var däremot på en privat demo efter mässan i ett riktigt vardagsrum. Jag kan säg att det Stage system jag hörde idag är något helt annat än det prototyp-system jag hörde i våras. Stage har fått kraftig revansch på mig sedan jag hörde det sist. Återkommer med recension.
Kan du PM:a mig det vi spelade på mässan. Jag vill se hur jag upplever det här hemma.
Postad 20 October 2013 - 21:06
Unregisteredb1334109
-
Unregisteredb1334109
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Kan du PM:a mig det vi spelade på mässan. Jag vill se hur jag upplever det här hemma.
Får man gissa hur du upplever det? Chansar på ungefär såhär: """""""""""""""""""" På mässan lät det lite trist i det stora rummet men när jag kom hem och spelade samma material var det en helt annan värld. Basen var inte alls frånvarande eller bumlig utan snarare i klass med ett par större högtalare och hur dom fyllde rummet OJ Stage slutar aldrig imponera. Detaljer som jag inte ens hört i min anläggning för 50k fanns där och det är ingen tvekan om att Stage är det absolut bästa man kan köpa för mindre än 10 000kr. Systemet har en otrolig närvaro som inte ens system för många gånger pengarna kan matcha, och rösterna känns så naturliga och fina, precis som sångarn stod där i rummet. +++++ 5/5 """""""""""""""""""" Det är ungefär vad du skulle skriva tror jag. Det räcker inte med att du skriver ett eller två inlägg om hur fantastisk detta system är eller? Du måste skriva det hur många gånger? Du har ju iallafall gjort minst 20 inlägg om hur bra systemet låter. Du måste inte tjata hål i huvudet på folk. Om system verkligen är så bra kommer det visa sig med tiden och med desto fler som fått lyssnat på det.
Postad 20 October 2013 - 21:23
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Får man gissa hur du upplever det? Chansar på ungefär såhär:
"""""""""""""""""""" På mässan lät det lite trist i det stora rummet men när jag kom hem och spelade samma material var det en helt annan värld. Basen var inte alls frånvarande eller bumlig utan snarare i klass med ett par större högtalare och hur dom fyllde rummet OJ Stage slutar aldrig imponera. Detaljer som jag inte ens hört i min anläggning för 50k fanns där och det är ingen tvekan om att Stage är det absolut bästa man kan köpa för mindre än 10 000kr. Systemet har en otrolig närvaro som inte ens system för många gånger pengarna kan matcha, och rösterna känns så naturliga och fina, precis som sångarn stod där i rummet. +++++ 5/5 """"""""""""""""""""
Det är ungefär vad du skulle skriva tror jag. Det räcker inte med att du skriver ett eller två inlägg om hur fantastisk detta system är eller? Du måste skriva det hur många gånger? Du har ju iallafall gjort minst 20 inlägg om hur bra systemet låter. Du måste inte tjata hål i huvudet på folk. Om system verkligen är så bra kommer det visa sig med tiden och med desto fler som fått lyssnat på det.
Vad roligt att du engagerar dig i detta trots att du med största sannolikhet inte har en minsta susning om vad vi fyra i det rummet hörde, såvida du inte är en av de tre under falskt namn.  Jag däremot hade spelat min spellista under största delen av lördagsförmiddagen och halva eftermiddagen för att skaffa mig en uppfattning om vad rummet gjorde i förhållande till det rum jag har hemma, och just för att försöka skaffa flera uppfattningar om vad vad Stage är.
Postad 20 October 2013 - 21:46
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Vad roligt att du engagerar dig i detta trots att du med största sannolikhet inte har en minsta susning om vad vi fyra i det rummet hörde, såvida du inte är en av de tre under falskt namn. 
Jag däremot hade spelat min spellista under största delen av lördagsförmiddagen och halva eftermiddagen för att skaffa mig en uppfattning om vad rummet gjorde i förhållande till det rum jag har hemma, och just för att försöka skaffa flera uppfattningar om vad vad Stage är.
Jag delar ju inte alls din entusiasm, men gläds naturligtvis med dig för att du hittat något du finner så enastående bra.  Har ju själv samma känsla inför ett annat märke.
Postad 20 October 2013 - 21:51
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Nej jag har inte varit på mässan, det var inte det jag svarade på. Snarare att när vi människor träffas i stället för bara trilskas på forumet så har vi mycket gemensamt. Samt att jag har träffat generalagenten för HRT flera gånger och hört allt positivt mm, misstänker att laddie15 åsikt om reklamdravvel kommer därifrån.
Jo så är det. Var inte min kopp te den presentationen.
Postad 20 October 2013 - 23:15
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag delar ju inte alls din entusiasm, men gläds naturligtvis med dig för att du hittat något du finner så enastående bra. Har ju själv samma känsla inför ett annat märke.
The sugden  Finns stage hos selekterade återförsäljare, eller är det ett system som kan börja säljas på typ ellador och spnt?
Postad 21 October 2013 - 09:51
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
VeraVV Den platsen som HRT hade på mässan hade dödat vilken anläggning som helst. Hundratals kvadratmeter, mitt i entrén bland allt folk och alla utställare spelandes till höger och vänster.
Verkade finnas lokaler att tillgå. Kan ju vara en prisfråga, eller så har man valt att ställa sig så här för att synas bättre. Tycker det verkar som man stått så här på de flesta mässor man sett bilder från. I så fall ett dåligt val då de flesta av oss nog hade velat höra dessa under bättre omständigheter.
Postad 21 October 2013 - 09:55
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
The sugden 
Finns stage hos selekterade återförsäljare, eller är det ett system som kan börja säljas på typ ellador och spnt?
Ingen aning om var de skall säljas. Men borde ju passa bra i elladornas sortiment. Skulle nog också funka finfint som studiomonitorer. Ny mjukvara hade tydligen tagits fram för att de skulle funka bättre för närfälts-lyssning.
Postad 21 October 2013 - 11:26
Unregistered27d7f146
-
Unregistered27d7f146
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Vad roligt att du engagerar dig i detta trots att du med största sannolikhet inte har en minsta susning om vad vi fyra i det rummet hörde, såvida du inte är en av de tre under falskt namn. 
Jag däremot hade spelat min spellista under största delen av lördagsförmiddagen och halva eftermiddagen för att skaffa mig en uppfattning om vad rummet gjorde i förhållande till det rum jag har hemma, och just för att försöka skaffa flera uppfattningar om vad vad Stage är.
Inte för att vara sån, men du åker på mässa och lyssnar ungefär 70% av tiden på exakt samma system som du har hemma? Trodde man åkte på mässa för att höra nya saker
Postad 21 October 2013 - 11:32
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Enligt HRT själva var det den platsen som fanns tillgänglig. Som jag förstod det på andra utställare så har det mer eller mindre varit krig om platserna på mässan, och det sägs även att det var utställare som inte ens kom med alls.
Det var ju trist. Hela den vänstra gången var ju outnyttjad, allltså den när man går förbi där Focal höll till. Den har man använt tidigare år. Upplevde också årets mässa som minde än tidigare. Kan ju bero på att man nästan helt slutat med hembio. Men mitt bestående minne är det från Martin Logan. Bättre än så blir det aldrig.
Postad 21 October 2013 - 12:30
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Inte för att vara sån, men du åker på mässa och lyssnar ungefär 70% av tiden på exakt samma system som du har hemma? Trodde man åkte på mässa för att höra nya saker 
Två timmar räckte ungefär för mig att skaffa mig en hyfsad uppfattning om vad man får för respektive checkvalör i dagens läge, och det har inte hänt jättejätte mycket imo.  Nu var ju mässan förstås två dagar, och med handen på hjärtat, det var många utställare där som knappt var värda 5 minuter lyssning.
Vad jag inte fattar är varför vissa (de flesta) skall spela så inihelv***s högt!  Martin logan var mässans näst bästa ljud tycker jag. Lite väl mycket diskant. Dock i en helt annan storleksklass och prisklass jämfört med Stage såklart. Systempris på dryga 200.000 och kräver ett rum som är minst 40-50 kvm. 
Lite off-topic, men jag tror du hade gillat Qln Artec 1600.  Tillbaks till ämnet..
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 21 October 2013 - 12:31.
Postad 21 October 2013 - 12:41
MarkusNyberg
-
MarkusNyberg
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Nån här som som har erfarenhet av batteridrift på hifi-grejer? Stage drar inte så mycket ström antar jag. Kan man fixa en lösning med tex bilbatterier så man kan konka iväg med grejerna å lysnna precis var man vill!?
Postad 21 October 2013 - 12:51
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Nån här som som har erfarenhet av batteridrift på hifi-grejer? Stage drar inte så mycket ström antar jag. Kan man fixa en lösning med tex bilbatterier så man kan konka iväg med grejerna å lysnna precis var man vill!? 
Vad jag förstått så drivs försteget av USB-spänningen när den är inkopplad i tillräckligt "stark" källa, typ PC, och kräver 250 mA, men slutsteget kräver 230V.
Postad 21 October 2013 - 14:39
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Martin logan var mässans näst bästa ljud tycker jag. Lite väl mycket diskant. Dock i en helt annan storleksklass och prisklass jämfört med Stage såklart. Systempris på dryga 200.000 och kräver ett rum som är minst 40-50 kvm. 
Då missade du kanske den minsta modellen. Systempris 60000 och lät i stort lika bra. Högtalaren för sig låg på 30000. Mässans näst bästa var för mig SA:s nya stativare. Rapp och oerhört transparent, men som alla stativare som försöker spela djupt saknas lite kraft och kontroll i de lägre registren. Men i stativklassen en oerhört kompetent utmanare. Riktig intressant var för mig SA Saxo 1 i aktiv version. Kommer att ligga runt 5000Kr, Där har du en utmanare till Stage om du inte spelar så högt och klarar dig utan den lägsta basen. Får man fråga vad du upplevde som mässans bästa ljud, för du menar väl inte Stage??
Postad 21 October 2013 - 15:10
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
SA Saxo 1 tyckte jag inte alls om, jag tyckte den lät trött och ansträngd och mycket brölig i basen. Men så spelade vi i och för sig på dem ute i korridoren. Bästa ljud på mässan helt utan hänsyn till pris och storlek var lätt Dynaudio Evidence Platinum på Hegel monoblock. Men det är klart, anläggning för över en miljon... Stage är svår att sätta i en klass på mässan, men det skulle väl vara klassen "mest prisvärda system".
På Dynaudio spelade man, som så ofta på mässor, musik jag inte har minsta relation till. Men visst var det mäktigt och alldeles säker superkorrekt från 20-20kHz. Jasså de spelade på lilla Saxo? Själv har jag haft dem hemma i sin standardverson och i min rigg var de minst sagt imponerande, inte minst för 2300kr. Som komplett paket tror jag också att Stage är prisvärt, men finns ju heller inte så mycket att jämföra med. De har ju hittat en liten nisch.
Postad 21 October 2013 - 15:19
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Vad tyckte ni om Rauna Ymer och de där Tidal?
Postad 21 October 2013 - 15:32
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Är det nån i Malmö-Lund som har Stage hemma, hade varit väldigt kul att höra på dem i ett vettigt rum!
e-lite: Kommer inte heller att lägga undan pengar för att köpa ett par
Postad 21 October 2013 - 15:55
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
En ny unbiased review om Stage.
Part 2: HRT Stage, a compact audio system with high-end capabilities?
http://www.johnniefr...d-capabilities/
Lite skillnad denna gång.  Hemma hos mig spelar det ännu bättre än i sviten, jag tyckte sviten var lite "kall" och "studsig", främst kanske pga betongtaket, fast jag misstänker att du inte gillar allt för dämpade rum heller. Jag har ju mitt system på en helt öppen ovanvåning med snedtak (panel) bakom huvudet och högtalarna, spelandes mot husets långsida och i princip inget eko.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 21 October 2013 - 16:16.
Postad 21 October 2013 - 16:36
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Vad tusan, fick ni lyssna på Evidence Temptation i Malmö? De verkar ju aldrig dyka upp i stockholm...
Angående mässor låter det oftast kasst ändå iofs, om nu stackars HRT stage fick stå i ett dåligt rum bör ni inte belasta den negativt. Wilson hade ett rum på sweetspot förra året i 08 och det lät helt vidunderligt dåligt, trots kringutrustning för nästan miljonen. Dåligt rum, dåligt ljud. Oavsett kablar, förstärkare och högtalare... Kommer HRT stage dyka upp på sweetspot i sthlm till helgen?
Postad 21 October 2013 - 17:45
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Kommer HRT stage dyka upp på sweetspot i sthlm till helgen?
Vad jag hört efter samtal med Göran i helgen som var så skall det det.
Postad 21 October 2013 - 18:03
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Vad tusan, fick ni lyssna på Evidence Temptation i Malmö? De verkar ju aldrig dyka upp i stockholm...
Angående mässor låter det oftast kasst ändå iofs, om nu stackars HRT stage fick stå i ett dåligt rum bör ni inte belasta den negativt. Wilson hade ett rum på sweetspot förra året i 08 och det lät helt vidunderligt dåligt, trots kringutrustning för nästan miljonen. Dåligt rum, dåligt ljud. Oavsett kablar, förstärkare och högtalare... Kommer HRT stage dyka upp på sweetspot i sthlm till helgen?
Wilson är väl om något kända för att vara nära nog transparenta. Inte alltid man upplever det positivt oavsett om rummet funkar bra. Ett visst mått av färg år något håll är det nog många som föredrar. Personligen gillar jag få av dessa högtalare som är just omvittnat transparenta/neutrala. Jag hör ju att tex. vare sig SA eller Martin Logan är helt neutrala, men ack vad jag njuter.
Postad 21 October 2013 - 18:08
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Finns det någon i Sörmland eller angränsande län som säljer Stage eller som äger dom och bjuder på en provlyssning?
Postad 21 October 2013 - 21:00
jbl l65a
-
jbl l65a
-
Användare
-
-
110 inlägg
Finns det någon i Sörmland eller angränsande län som säljer Stage eller som äger dom och bjuder på en provlyssning?
Ställer liknande fråga som ovan gällande Kronobergslän eller angränsande?
Postad 21 October 2013 - 21:54
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Det verkar vara en liten exklusiv skara förunnat att njuta dessa mytomspunna små plastburkar.
Nästan lite av Ino över det hela.
Postad 22 October 2013 - 05:34
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Det verkar vara en liten exklusiv skara förunnat att njuta dessa mytomspunna små plastburkar. Nästan lite av Ino över det hela. 
Varför går du inte bara till din lokala butik och frågar om de kommer att ta hem systemet för demo?  Var i Sverige bor du förresten?
Postad 22 October 2013 - 06:15
macman
-
macman
-
Beroende
-
-
1078 inlägg
Var förbi Klintons i Eskilstuna för ett par veckor sen och det lät som dom skulle få in Stage. Hör med dom.
Postad 22 October 2013 - 06:27
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Varför går du inte bara till din lokala butik och frågar om de kommer att ta hem systemet för demo? Var i Sverige bor du förresten?
Utanför Lund, men jobbar i Malmö. Och HifiCenter i Malmö var ju en av de butiker som demade dem i våras, så de får säkert in dem. Tillgången är ju som bekant begränsad men snart rullar det nog på som det var tänkt.
Redigerat av laddie15, 22 October 2013 - 06:32.
Postad 22 October 2013 - 08:22
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Utanför Lund, men jobbar i Malmö. Och HifiCenter i Malmö var ju en av de butiker som demade dem i våras, så de får säkert in dem. Tillgången är ju som bekant begränsad men snart rullar det nog på som det var tänkt. 
När man hört detta system önskar man nästan man kunde varit butik och sålt det.  Tror det kommer öppna upp ögonen för folk som verkligen är musikintresserade men inte vill hålla på med lösa komponenter och lägga en orimlig mängd pengar på detsamma. Har haft hemma både grannar och goda vänner hos mig som i vissa fall bara haft TVn som främsta musikförmedlare + kanske någon bordsradio eller äldre stereosystem som nu tycker det har blivit roligt att lyssna på musik igen och upptäcka hur mycket mer det finns i musiken än bara ljud som kommer ur elektronik och högtalare. Framtidens trend är definitivt mindre system med bra ljud och trådlöshet, det har inte minst svenska audio pro också insett. I Malmö och Lund finns ju för att nämna några allt ifrån The Rock till HiFi Skåne till Malmö Bild och Ljudcenter (f.d. Malmö HiFi Center) till Ljudprodukter och för att inte nämna HiFi Klubben t ex. Problemet är bara att de ev. riskerar att kannibalisera på deras övriga försäljning..
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 22 October 2013 - 08:38.
Postad 22 October 2013 - 09:20
Unregistered22236fa5
-
Unregistered22236fa5
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Kul system utan tvekan, och intressant, om det inte vore för den mycket tråkiga designen. För 10000:- förväntar jag mig lite mer designe och finish, men smaken är bekant som baken.
Postad 22 October 2013 - 09:23
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Kul system utan tvekan, och intressant, om det inte vore för den mycket tråkiga designen. För 10000:- förväntar jag mig lite mer designe och finish, men smaken är bekant som baken.
dessutom väldigt få ingångar. en USB och en RCA/Analog?
Postad 22 October 2013 - 09:37
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
När man hört detta system önskar man nästan man kunde varit butik och sålt det. Tror det kommer öppna upp ögonen för folk som verkligen är musikintresserade men inte vill hålla på med lösa komponenter och lägga en orimlig mängd pengar på detsamma. Har haft hemma både grannar och goda vänner hos mig som i vissa fall bara haft TVn som främsta musikförmedlare + kanske någon bordsradio eller äldre stereosystem som nu tycker det har blivit roligt att lyssna på musik igen och upptäcka hur mycket mer det finns i musiken än bara ljud som kommer ur elektronik och högtalare. Framtidens trend är definitivt mindre system med bra ljud och trådlöshet, det har inte minst svenska audio pro också insett.
I Malmö och Lund finns ju för att nämna några allt ifrån The Rock till HiFi Skåne till Malmö Bild och Ljudcenter (f.d. Malmö HiFi Center) till Ljudprodukter och för att inte nämna HiFi Klubben t ex. Problemet är bara att de ev. riskerar att kannibalisera på deras övriga försäljning..
Hifi Skåne har förvisso varit min självskrivna butik sedan snart ett kvarts sekel, undrar jag om dessa faller den gode Lasse i smaken? Inte direkt någon datornörd. Men skall absolut fråga.
Postad 22 October 2013 - 09:40
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Har just påpekat designen för konstruktören tidigare, och fick då detta svar (tror det finns längre upp i tråden med): The size of the Control Center is dictated by the necessity of the functions. The width at the front is the minimum necessary to accommodate the power transformer. The height is the minimum to accommodate the heat sink and the input module. Do remember, the Control Center is much more than just a preamplifier.
We wanted the size to be as small as possible and the form to be an organic one, not just another rectangular metal box. In the end, we took a clean sheet approach to every aspect of STAGE, so there is no tradition to follow as we consider STAGE to be a category maker, not a copy cat.
Postad 22 October 2013 - 09:44
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Hifi Skåne har förvisso varit min självskrivna butik sedan snart ett kvarts sekel, undrar jag om dessa faller den gode Lasse i smaken? Inte direkt någon datornörd. Men skall absolut fråga. 
Vad har nu Stage med datornörderi att göra?  Om man inte börjar anamma andra källor an det optiskt lagrade och den på vinyl inristade, så bör man allvarligt tänka om om man har ambitionen att överleva i en bransch som inte direkt är på uppåtgående vad gäller försäljning av 2-kanals stereosystem, och där nu bandbredden är det enda hindret för att ha strömmande högupplöst musik från nätet rakt in i en bra DAC. Det sagt så är det inget som hindrar att man kopplar in en CD- eller vinylspelare i Stage.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 22 October 2013 - 09:54.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|