Apple TV 4
2304 svar till detta Àmne
Postad 14 januari 2016 - 20:17
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
ForumrÀv
-
-
555 inlÀgg
Eftersom InFuse inte transcodar lÄter det alla fall som nÀtverksproblem.
Kodi installerad fungerar klockrent SÄ har ingen aning om vad det Àr, kan inte vara nÀtverksproblem heller.
Körde Àven en BluRay.iso folder struktur film pÄ 50GB utan problem.
Installerade tillÀgg med undertexter, allt flyter pÄ perfekt.
Kodi levererar som vanligt. Hoppas den kommer som App inom kort, för det var lite halvkrÄngligt att installera.
Kan tillÀgga att jag mappat Nasen med NFS nu istÀllet, vilket inte gick i Infuse.
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 14 januari 2016 - 20:21.
Postad 14 januari 2016 - 20:41
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlÀgg
Min syn pÄ detta, bÄde Infuse samt Mr MC ger dÄligt bildflyt, VLC funkar klanderfritt gÀllande bildflyt dessutom mycket rapp vid start av film samt hoppa mellan mappar vilket ingen annan app klarar. SÄ jag ser fram i mot update av VLC.
Postad 14 januari 2016 - 22:03
Firre77
-
Firre77
-
AnvÀndare
-
-
241 inlÀgg
Kan tillÀgga att Àven jag har stora problem med att se 1080p med högre bitrate i Infuse. Har inte lyckats se en enda film utan att skiten buffrat ett antal gÄnger. Rekordet var nu ikvÀll.. 5 gÄnger pÄ drygt 15 min o filmkvÀllen avblÄst...
SÀtter mitt hopp till Kodi. Men har sen i julas försökt fÄ Kodi att hitta mina Mac datorer utan framgÄng. Osx och smb fungerar tÀmligen sket dÄligt..
edit, Jupp Infuse ger redigt dÄligt flyt i bilden. SÄg omgÄende att Vlc hanterade det mycket bÀttre.
Redigerat av Firre77, 14 januari 2016 - 22:06.
Postad 14 januari 2016 - 22:33
ESAFESA
-
ESAFESA
-
ForumrÀv
-
-
750 inlÀgg
Konstigt, jag kör Infuse. Inte hackat en enda gÄng..
Men jag kör kabel till Apple TV, dÀremot gÄr datorn genom Wifi.
Kör Serviio som server, utan nÄgon som helst konvertering.
Postad 14 januari 2016 - 22:43
r_o_n
-
r_o_n
-
ForumrÀv
-
-
535 inlÀgg
Infuse kom med en update, nu den 11/1.
http://firecore.com/forum/topic/14034
4.0.2
- Major playback improvements
- Faster playback start/seek times
- Custom artwork for favorites (use favorite.png or favorite-atv.png)
- Added more zoom options (for removing encoded black bars)
- Added sort by filename option
- Improved sorting for files like 'Toy Story', 'Toy Story 2' and 'Toy Story 3'
- Improved metadata refetching if initial attempt failed with a network error
- Improved metadata fetching efficiency
- Add Favorites via iOS Remote app (tap right side of touch screen)
- Long press to rename/remove Favorites
- Version number displayed in settings
- A handful of other minor improvements and fixes
Postad 15 januari 2016 - 08:39
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
ForumrÀv
-
-
952 inlÀgg
Infuse kom med en update, nu den 11/1. http://firecore.com/forum/topic/14034
4.0.2
- Major playback improvements
- Faster playback start/seek times
- Custom artwork for favorites (use favorite.png or favorite-atv.png)
- Added more zoom options (for removing encoded black bars)
- Added sort by filename option
- Improved sorting for files like 'Toy Story', 'Toy Story 2' and 'Toy Story 3'
- Improved metadata refetching if initial attempt failed with a network error
- Improved metadata fetching efficiency
- Add Favorites via iOS Remote app (tap right side of touch screen)
- Long press to rename/remove Favorites
- Version number displayed in settings
- A handful of other minor improvements and fixes
Varning till de som inte uppdaterat Ànnu,,,, Ser pÄ deras forum att det verkar som att mÄnga Àldre DivX filmer inte lÀngre spelar upp pÄ Infuse efter uppdateringen, och det Àr inte sÀkert att de kommer att fixa till det...
Postad 15 januari 2016 - 09:02
RonnieW
-
RonnieW
-
AnvÀndare
-
-
182 inlÀgg
De flesta som har problem med uppspelning i Infuse och AT4 verkar ha undermÄligt nÀtverk. Ni som kör via Wifi kör ni frÄn en schysst .ac router?
Jag kan sÀtta en slant pÄ att det skulle flyta pÄ bra med en router frÄn det dyrare segmentet t.ex en Linksys WRT1900AC.
Skriv nu inte "men jag har en testvinnande Asus router..." för dÄ rekommenderar jag er att Äka till Netonnet och köpa en Linksys pÄ öppet köp och testa Infuse igen.
Redigerat av RonnieW, 15 januari 2016 - 09:02.
Postad 15 januari 2016 - 10:11
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlÀgg
De flesta som har problem med uppspelning i Infuse och AT4 verkar ha undermÄligt nÀtverk. Ni som kör via Wifi kör ni frÄn en schysst .ac router?
Jag kan sÀtta en slant pÄ att det skulle flyta pÄ bra med en router frÄn det dyrare segmentet t.ex en Linksys WRT1900AC.
Skriv nu inte "men jag har en testvinnande Asus router..." för dÄ rekommenderar jag er att Äka till Netonnet och köpa en Linksys pÄ öppet köp och testa Infuse igen.
"verkar ha undermÄligt nÀtverk" vad baserar du detta pÄ ?
I mittfall sÄ har min NUC med KODI inga som helst problem, medans ATV4 med Infuse/MR MC inte klarar uppgiften, bÄda sitter pÄ ett trÄdat nÀt. Off Topic: min Asus AC66 fixar 180Mb via Wifi pÄ 10 meters avstÄnd 
Redigerat av ljudnisse, 15 januari 2016 - 10:11.
Postad 15 januari 2016 - 11:04
Firre77
-
Firre77
-
AnvÀndare
-
-
241 inlÀgg
Efter ytterligare en lÄng kvÀll/natt och antalet svordomar, fick jag dÄ Àntligen Kodi pÄ Apple Tv'n att hitta min dator, Eller snarare tvÀrt om dÄ felet hela tiden legat i OSX o dettas horribla sÀtt att hantera Smb.
Nu han jag bara hunnit testa en kortare stund, men oj.. En helt nu vÀrd öppnades. Allt verkade flyta pÄ strÄlande och Kodi hanterade uppspelningen av tunga filer ljusÄr bÀttre en infuse (dÄlig jÀmförelse, dÄ Infuse inte fungerade alls). Bra flyt i bilden och inget buffrande (dock inte hunnit plöja en hel rulle). Film biblioteket laddade mycket snabbare och var riktigt rappt. Det jag kan ge Infuse Àr hanteringen av Art work, thumbnails eller vad det nu kallas. Infuse hittade infon sjÀlv och lÀgger som bekant upp allt snyggt med omslag Àven i mapp bibliotek. I Kodi verkar man fÄ hÀmta infon sjÀlv och dÄ Äterfinns omslag o film info för aktuell fil bara. AlltsÄ inte över sjÀlva mappen. SÄ i mitt fall som har allt i mappar, sÄ ser jag bara en drös mappar med namn och nÀr jag först gÄr in i en mapp ser jag omslag o film info.
En mindre petitess, som sÀkert gÄr att rÄda bot pÄ dÄ Kodi har oÀndligt med lösningar o alternativ. Bara att sÀtta sig in i.
Men till saken.. Skit i 110:- kronors Infuse och lÀgg in gratis Kodi. Det Àr absolut inte svÄrt. Ser lurigt ut nÀr man lÀser hur man skall gÄ till vÀga, men det Àr verkligen inte speciellt invecklat.
Redigerat av Firre77, 15 januari 2016 - 11:07.
Postad 15 januari 2016 - 11:07
d-boy
-
d-boy
-
AnvÀndare
-
-
248 inlÀgg
Lustigt att folk har sÄ olika upplevelser.
Jag har inga problem med hackig bild eller annat pÄ vare sig Plex eller Infuse.
Men jag föredrar Infuse efter som den inte transcodar.
Postad 15 januari 2016 - 11:30
Firre77
-
Firre77
-
AnvÀndare
-
-
241 inlÀgg
Tror det beror mycket pÄ vÄra olika krav pÄ kvalite. (Och sÀkerligen Àven vÄran hÄrdvara, router, kabel, icke kabel mm)
Skall ut o vada i lera med att sÀga att jag har haft positiva erfarenheter med Infiuse o "scen slÀppta" 720 och Àven 1080 filer. Dock Àr inte dessa vad jag vanligtvis anvÀnder mig utav, utan dessa har jag bara matat Infuse med för att se hur och om det gick. BÀsta resultatet var "bara" en bufring under en hel film...
Matar jag dÀremot Infuce med en av mina "bÀttre" filer med betydligt högre bitrate, ja dÄ Àr det som sagt inte en lika trevlig upplevelse.
SÄ i mitt specifika fall Àr tyvÀrr Infuce idag uteslutet.
Redigerat av Firre77, 15 januari 2016 - 11:31.
Postad 15 januari 2016 - 12:31
Stefan BĂ€ckman
-
Stefan BĂ€ckman
-
ForumrÀv
-
-
976 inlÀgg
Det jag kan ge Infuse Àr hanteringen av Art work, thumbnails eller vad det nu kallas. Infuse hittade infon sjÀlv och lÀgger som bekant upp allt snyggt med omslag Àven i mapp bibliotek. I Kodi verkar man fÄ hÀmta infon sjÀlv och dÄ Äterfinns omslag o film info för aktuell fil bara. AlltsÄ inte över sjÀlva mappen. SÄ i mitt fall som har allt i mappar, sÄ ser jag bara en drös mappar med namn och nÀr jag först gÄr in i en mapp ser jag omslag o film info.
En mindre petitess, som sÀkert gÄr att rÄda bot pÄ dÄ Kodi har oÀndligt med lösningar o alternativ. Bara att sÀtta sig in i.
LÄter som att det handlar om handhavande... om jag inte misstolkat ditt inlÀgg. Har sjÀlv inte ATV4 men har kört en del XBMC/Kodi under Ären.
NÀr du lÀgger till en sökvÀg till filmer eller serier (lokal disk, nfs eller dyligt) sÄ anger man ocksÄ en scraper. Denna skannar igenom filstrukturen som du nyss lagt till och hÀmtar sedan info och bilder om filmerna eller serierna som du har. Naturligtvis kan det bli fel och dÄ fÄr man manuellt gÄ in och Àndra.
Denna information fÄr man sedan fram genom att gÄ in och titta i sitt bibliotek. Antingen genom Videos/Library eller direkt genom huvudmenyerna Movies eller TV-series. DÄ slipper man katalogstrukturer mm och blir istÀllet presenterad med bilder (fan art, thumbnails osv).
Postad 15 januari 2016 - 12:42
Firre77
-
Firre77
-
AnvÀndare
-
-
241 inlÀgg
Jupp handhavande Àr precis vad det Àr 
Jag Àr fullstÀndigt talanglös nÀr det rör Kodi.
TÀnkte förpassa kÀrringen till annan adress i helgen o fördjupa mig i Kodi.
Tack för tipset! Skall googla scraper o lÀsa pÄ  För just nu Àr det du skriver lÀtt grekiska
LÀr dyka upp fler frÄgetecken, men tÀnker att jag borde kunna flytta diskutionen till lÀmplig trÄd hÀr pÄ forat.
Postad 15 januari 2016 - 14:02
gotthard
-
gotthard
-
Wannabe
-
-
18 inlÀgg
Hej
Kanske off topic, men hur gör jag för att se Atv4 hemskÀrm pÄ min iMac?
TÀnkte försöka följa denna instruktion, https://www.youtube.com/watch?v=KFFXtGv4azw
Har Ànnu inte lÀst hela denna trÄd http://forum.kodi.tv....php?tid=245978
Glöm, hittade!
regards
Redigerat av gotthard, 15 januari 2016 - 14:32.
Postad 15 januari 2016 - 14:12
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
ForumrÀv
-
-
952 inlÀgg
AjdÄ, nu nÀr de slÀppt Neflix i all lÀnder sÄ verkar det som att de tÀnker tÀppa till DNS tjÀnsterna, sÄ att det blir svÄrare(/omöjligt?) att byta region till tex USA för större utbud. 
http://money.cnn.com...lock/index.html
Hoppas att det Àr mest prat och lite action bakom det hela. Skulle verkligen sakna att ha USA utbudet pÄ min ATV.
Postad 15 januari 2016 - 14:58
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
ForumrÀv
-
-
555 inlÀgg
Jag skulle gÀrna se mitt nÀtverk som optimalt men Àr öppen för nya förslag! Som jag beskrev har jag inga problem att streama 4k filmer 90GB med ca 85-90 i bitrate! SÄ jag tror inte mitt nÀtverk Àr dÄligt dÄ. Bara Apple TV som inte orkar spela mina större filer! Kodi löste dock problemet och allt flyter pÄ.
Kör ocksÄ Wifi och har pÄ 10 m avstÄnd 479/463 mb pÄ det trÄdlösa frÄn och till min Basstation via 802.11ac
Har köpt de vÀrsta routers för 4000 kr och haft hemma dÄ jag gick pÄ specen, men efter testande sÄ var den inte bÀttre alls Àn en 1,5 Är gammal Airport Extreme SÄ jag har slutat kolla pÄ Asus och annan skit, har under mina 10 Är med AirportŽs nog aldrig haft nÄgra problem.
Bytte dock min switch till en managed sÄ man kan gÄ in pÄ varje port och begrÀnsa eller ge fullt tryck genom.
De som har problem med infuse har nog som jag, tyngre filer och högre bitrate! Det Àr helt enkelt Infuse som inte sköter detta pÄ ett bra sÀtt!
Kodi fungerar hur bra som helst, finns ingen anledning till Infuse, VLC eller Plex överhuvudtaget! Skulle vÀl vara om man tycker det Àr jobbigt att installera Kodi, men det finns ju sÄ bra videoŽs att Àven Farmor skulle klara det, nÀstan i alla fall 
AjdÄ, nu nÀr de slÀppt Neflix i all lÀnder sÄ verkar det som att de tÀnker tÀppa till DNS tjÀnsterna, sÄ att det blir svÄrare(/omöjligt?) att byta region till tex USA för större utbud. 
Hoppas att det Àr mest prat och lite action bakom det hela. Skulle verkligen sakna att ha USA utbudet pÄ min ATV.
Har sjÀlv aldrig kört annat Àn svenska Netflix, har du koll pÄ om det finns större utbud Àven av UltraHD pÄ amerikanska Netflix ?
Postad 15 januari 2016 - 15:12
RonnieW
-
RonnieW
-
AnvÀndare
-
-
182 inlÀgg
Att stoppa dom kÀnda "Unlocator"-företagens IP och DNS:er Àr vÀl inga problem men att spÄra varje klient och sedan anpassa innehÄllet till det landet dom Àr i Àr ju lÀtt att gÄ runt. Det finns öppna DNS:er idag som inte Àr associerade till nÄgra företag som sÀljer dessa typer av tjÀnster.
Redigerat av RonnieW, 15 januari 2016 - 15:20.
Postad 15 januari 2016 - 15:14
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlÀgg
Först nÀr man kan installera Trakt som tillÀgg i Kodi eller MrMc Àr dessa ett alternativ till Plex.
För jag vill att vad jag tittar pÄ/hur lÄngt jag tittat ska synkas mellan mina enheter.
Sen mÄste scrollningen nÀr man tittar pÄ film bli mycket mycket bÀttre för nu Àr det en katastrof.
Postad 15 januari 2016 - 15:15
r_o_n
-
r_o_n
-
ForumrÀv
-
-
535 inlÀgg
Kör en testvinnande Asus, vilken jag köpte nÀr jag slÀngde ut min Airport extreme. TyvÀrr hade den bara tre portar och dessutom ett program istÀllet för en ipadress (och webblÀsare) till instÀllnkngarna.
Inga problem med lagg eller liknande i infuse4, 720 eller 1080 allt flyter pÄ.
Kör allt utom surfplattor, mobiler och en bÀrbar dator trÄdat.
SÄ fördomar om routrar p.g.a att man inte klarar av dem kÀnns lite lÄgt i diskussionen.
Postad 15 januari 2016 - 15:49
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlÀgg
Kör en testvinnande Asus, vilken jag köpte nÀr jag slÀngde ut min Airport extreme. TyvÀrr hade den bara tre portar och dessutom ett program istÀllet för en ipadress (och webblÀsare) till instÀllnkngarna.
Inga problem med lagg eller liknande i infuse4, 720 eller 1080 allt flyter pÄ.
Kör allt utom surfplattor, mobiler och en bÀrbar dator trÄdat. SÄ fördomar om routrar p.g.a att man inte klarar av dem kÀnns lite lÄgt i diskussionen.
Var har denne skrivit att denne inte klarar av den? (jösses vilken mening)
Snarare sÄ att denne har stor kunskap och kan avgöra vad som Àr bra 
Nu tycker jag att skriva 1080p sÀger absolut ingenting om hur lÀtt eller svÄrt det Àr att spela upp den.
Utan det Àr bitraten pÄ filen som spelar roll. För det sÀger sig sjÀlvt att en 1080p fil som Àr 1.5GB stor,dvs lÄg bitrare Àr lÀttare att spela mot en 35GB stor,dvs hög bitrate. Högre bitrate innebÀr mer innehÄll och dÄ blir filen större.
Postad 15 januari 2016 - 17:34
r_o_n
-
r_o_n
-
ForumrÀv
-
-
535 inlÀgg
Formulerade mig vÀl lite illa dÄ 
De 1080 jag spelar har jag inte kollat bitrate pÄ, harinte kÀnt behovet. 
Men om storleken har betydelse sÄ Àr det ca 1,5h speltid och runt 11-13gb i storlek pÄ ett ungefÀr.
Tror att om en router Àr rÀtt instÀlld sÄ spelar tillverkaren mindre roll. Sedan sÄ Àr ju specen viktigare Àn tillverkare. Just nu har jag Asus, innsn denn Apple och innan den Netgear
Postad 15 januari 2016 - 18:00
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlÀgg
Formulerade mig vÀl lite illa dÄ 
De 1080 jag spelar har jag inte kollat bitrate pÄ, harinte kÀnt behovet. 
Men om storleken har betydelse sÄ Àr det ca 1,5h speltid och runt 11-13gb i storlek pÄ ett ungefÀr. Tror att om en router Àr rÀtt instÀlld sÄ spelar tillverkaren mindre roll. Sedan sÄ Àr ju specen viktigare Àn tillverkare. Just nu har jag Asus, innsn denn Apple och innan den Netgear
Vad Àr det för speciell instÀllningar man behöver göra för att för att fÄ max hastighet?
Har aldrig behövt trixa med instÀllningarna pÄ en Apple router för att fÄ maximal hastighet.
Postad 15 januari 2016 - 18:48
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlÀgg
Mig spelar det ingen roll om det Àr en MP4 fil med 5 Mbit/s i bitrate eller en full Blu-ray rippad mkv pÄ 30 Mbit/s. Infuse "hackar" till dÄ och dÄ ÀndÄ. Plex (utan transcoding) fungerar klockrent med bra flyt i bilden (sÄ bra det kan bli med 60Hz judder).
Inget skumt med nÀtverket heller. TrÄdat Gigabit. Fungerar hur bra som helst med andra mediaspelare. SÄ nÄgot Àr det med Infuse som inte vill fungera bra.
Postad 15 januari 2016 - 19:23
r_o_n
-
r_o_n
-
ForumrÀv
-
-
535 inlÀgg
Vad Àr det för speciell instÀllningar man behöver göra för att för att fÄ max hastighet?
Har aldrig behövt trixa med instÀllningarna pÄ en Apple router för att fÄ maximal hastighet.
NÀ, men man kan ju fortsÀtta jÀmföra router mot router. DÀremot sÄ kan man Žtycka att Apple har ett sÀreget grÀnssnitt, i jÀmförelse med det mesta i routervÀg...men det Àr en annan diskussion. Detta Àr ot sÄ det rÀcker iaf. 
Postad 15 januari 2016 - 20:46
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlÀgg
NÀ, men man kan ju fortsÀtta jÀmföra router mot router. DÀremot sÄ kan man Žtycka att Apple har ett sÀreget grÀnssnitt, i jÀmförelse med det mesta i routervÀg...men det Àr en annan diskussion. Detta Àr ot sÄ det rÀcker iaf. 
SÀreget? Jag skulle kalla det anvÀndarvÀnligt. Det ska inte och behöver inte vara krÄngligt.
Vill man ha en router med miljarder instÀllningar vÀljer man nÄgot annat 
Postad 15 januari 2016 - 20:57
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlÀgg
Om ni har behov att testa vilken hastighet era nÀtverk (inkl. mediaspelare) klarar sÄ rekommenderar jag att ladda hem Jellyfish Bitrate Test Files.
Med vanliga filmer varierar bitrate normalt för mycket för att man ska kunna göra en vettig jÀmförelse. Med dessa filer ser man rÀtt snart nÀr det börjar hacka.
PÄ Dune HD Max (som jag har) kan man Àven trycka pÄ Info för att fÄ fram information om aktuell bitrate samt eventuella "buffer underruns", finns sÀkert nÄgot motsvarande pÄ ATV.
Postad 15 januari 2016 - 23:04
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlÀgg
Först nÀr man kan installera Trakt som tillÀgg i Kodi eller MrMc Àr dessa ett alternativ till Plex.
För jag vill att vad jag tittar pÄ/hur lÄngt jag tittat ska synkas mellan mina enheter.
Sen mÄste scrollningen nÀr man tittar pÄ film bli mycket mycket bÀttre för nu Àr det en katastrof.
Trakt har funnits lÀnge till Kodi.
Har inte anvÀnt det pÄ lÀnge dÄ jag sjÀlv syncar via mysql sÄ jag Àr inte insatt idag.
Postad 15 januari 2016 - 23:16
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlÀgg
Trakt har funnits lÀnge till Kodi.
Har inte anvÀnt det pÄ lÀnge dÄ jag sjÀlv syncar via mysql sÄ jag Àr inte insatt idag.
Ja det vet jag vÀl men det gÄr inte att installera Trakt som tillÀgg i MrMc eller Kodi för den delen.
För vad jag förstÄr Àr det inte tillÄtet enligt Apple.
Postad 16 januari 2016 - 11:53
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlÀgg
Gjorde ett snabbt test med dom filer som @Erik_N postade.
Laddade hem:
Jellyfish-80-Mbps-1080p-h264.mkv
Jellyfish-100-Mbps-1080p-h264.mkv
Jellyfish-110-Mbps-1080p-h264.mkv
InFuse
Klarade av 80Mbps men det ryckte i uppspelningen.
100Mbps klarade den inte ens av att starta utan appen lÄste sig.
Samma sak med 110Mbps
MrMc
Klarade av alla filer men med ryckig uppspelning.
Ryckigheten beror inte pÄ nÀtverket för klippet Àr 28s lÄngt och det tar mindre Àn 10s att föröver det manuellt i mitt nÀtverk.
Plex
Klarar av alla klipp utan problem,inga ryckigheter eller konstigheter.
Klippen transcodas inte heller utan dom Direct streamas. Dvs dom har rÀtt codec men fel container.
LĂ€nk: https://support.plex...d-Direct-Stream
Ărligt kan jag inte dra nĂ„gon slutsats av detta experiment.
För jag har filer som Àr i samma container,codecs och relativt samma storlek som bÄde Infuse och MrMc klarar av att spela.
SÄ jag Àr lost
Postad 16 januari 2016 - 12:08
r_o_n
-
r_o_n
-
ForumrÀv
-
-
535 inlÀgg
Vet inte om nÄgon tipsat innan, men hÀr Àr forumet för Infuse4 tvos.
http://firecore.com/...os-new-apple-tv
Postad 16 januari 2016 - 13:28
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
ForumrÀv
-
-
555 inlÀgg
Körde Jellyfish till Kodi fast pÄ Shield, inga problem alls med 300Mbps 2160p SÄ det kÀnns ju bra.
Postad 16 januari 2016 - 14:06
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlÀgg
Körde Jellyfish till Kodi fast pÄ Shield, inga problem alls med 300Mbps 2160p SÄ det kÀnns ju bra.
Vad det nu har med ATV4 att göra förstÄr inte jag men kul för dig.
Postad 16 januari 2016 - 15:14
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
ForumrÀv
-
-
555 inlÀgg
Vad det nu har med ATV4 att göra förstÄr inte jag men kul för dig.
Bara konstaterade att det funkar, har inte hunnit kolla Apple TV Ànnu. Det gör hela snacket om dÄligt nÀtverk uteslutet!
AlltsÄ suger Infuse. Fungerar för er som kör sÀmre kvalité helt enkelt
Postad 16 januari 2016 - 15:19
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
ForumrÀv
-
-
555 inlÀgg
Plex
Klarar av alla klipp utan problem,inga ryckigheter eller konstigheter. Klippen transcodas inte heller utan dom Direct streamas. Dvs dom har rÀtt codec men fel container. LÀnk: [url="https://support.plex...d-Direct-Stream[/url Hur kan du vara sÀker pÄ att den inte transcodas? Finns vÀl inget sÀtt at se det eller ?
Postad 16 januari 2016 - 15:24
jimjans
-
jimjans
-
MĂ€stare
-
-
3 659 inlÀgg
Hur kan du vara sÀker pÄ att den inte transcodas? Finns vÀl inget sÀtt at se det eller ?
klart det finns, bl.a kan du titta hur serven hanterar streamingen finns till och med loggar du kan plocka ut om du inte vill titta pÄ den realtid.
Postad 16 januari 2016 - 16:40
tony97
-
tony97
-
ForumrÀv
-
-
502 inlÀgg
Jag har laddat ned Plex till min ATV4. PÄ första sidan visas 11 nyligen tillagad filmer. Om jag pÄ nÄgot stÀlle vill se alla mina filmer hur gör jag dÄ? SÀkert en dum frÄga...jag ber om ursÀkt dÄ...
Redigerat av frollic, 16 januari 2016 - 20:30.
Postad 16 januari 2016 - 17:00
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlÀgg
Bara konstaterade att det funkar, har inte hunnit kolla Apple TV Ànnu. Det gör hela snacket om dÄligt nÀtverk uteslutet! AlltsÄ suger Infuse. Fungerar för er som kör sÀmre kvalité helt enkelt 
Eftersom ATV4 kör 1080p sÄ din jÀmförelse Àr orelevant. Hur kan du vara sÀker pÄ att den inte transcodas? Finns vÀl inget sÀtt at se det eller ?
DÀrför att jag sÀger det  Naturligtvis kan jag se ifall processen Plex Transcoder gÄr igÄng.
Redigerat av frollic, 16 januari 2016 - 20:30.
Postad 16 januari 2016 - 20:48
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlÀgg
Jag har laddat ned Plex till min ATV4.
PÄ första sidan visas 11 nyligen tillagad filmer.
Om jag pÄ nÄgot stÀlle vill se alla mina filmer hur gör jag dÄ?
SÀkert en dum frÄga...jag ber om ursÀkt dÄ...
Om du Àr osÀker pÄ Plex grundmÀssiga funktioner tycker jag att du ska gÄ till Plex hemsida och lÀsa.
Mer uppenbart var dina filmer ligger kan det vÀl inte bli.

Postad 17 januari 2016 - 09:07
Trhuster
-
Trhuster
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
Var och köpte mig en Apple TV4 box för att kunna se pÄ HBO. Tycker det var vÀldigt bra bild och bra undertext sÄ HBO det blev jag nöjd med. Men varför Àr undertexten sÄ vÀldigt högt upp i bilden pÄ just Netflix? Finns det nÄgot sÀtt att Àndra det? Som det Àr nu mÄste jag ju byta box till min gamla Minix X8 nÀr jag ska se pÄ Netflix för dÀr Àr undertexten placerad normalt.
Viaplay Àr jag ocksÄ vÀldigt nöjd med, bÀttre bild Àn pÄ Minix X8 och bra undertext.
Postad 17 januari 2016 - 09:57
tony97
-
tony97
-
ForumrÀv
-
-
502 inlÀgg
Om du Àr osÀker pÄ Plex grundmÀssiga funktioner tycker jag att du ska gÄ till Plex hemsida och lÀsa.
Mer uppenbart var dina filmer ligger kan det vÀl inte bli.

Fast jag hittar inte hur jag lÀgger till nya filmer i samma mapp. Varje gÄng jag lÀgger till nya filmer skapas det en ny mapp.
Postad 17 januari 2016 - 10:04
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlÀgg
Fast jag hittar inte hur jag lÀgger till nya filmer i samma mapp. Varje gÄng jag lÀgger till nya filmer skapas det en ny mapp.
SÄ hÀr skapar du ett bibliotek i Plex.
Följer du detta till punkt och pricka kan det inte misslyckas.
https://support.plex...ating-Libraries
Postad 17 januari 2016 - 10:34
r_o_n
-
r_o_n
-
ForumrÀv
-
-
535 inlÀgg
Skapa en egen trÄd om Plex. Visst, det diskuteras andra varianter pÄ den programvaran med, men det Àr lite för mycket med 80% (min nÄgot negativa uppskattning av antalet inlÀgg) inlÀgg om plex och 20% om atv4...
Postad 17 januari 2016 - 10:51
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlÀgg
Notera att Plex stÀller högre krav pÄ namngivning Àn t.ex. Kodi, annars "hittas" inte filmer/Tv-serier. Sedan blir jag inte sjÀlv klok pÄ om Plex stödjer .rar eller inte ?
PS. Sorry r_o_n
Postad 17 januari 2016 - 11:06
Trhuster
-
Trhuster
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
En bild sĂ€ger mer Ă€n tusen ord. Ăr det verkligen ingen mer Ă€n jag som inte stĂ„r ut med att ha undertexten sĂ„ högt upp i bilden?
Netflix pÄ Apple TV4:

Netflix pÄ Minix X8:

Postad 17 januari 2016 - 11:07
r_o_n
-
r_o_n
-
ForumrÀv
-
-
535 inlÀgg
Starta en atv4/plexitrÄd dÄ? 
Redigerat av r_o_n, 17 januari 2016 - 12:12.
Postad 17 januari 2016 - 12:20
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlÀgg
KÀnns ju som att trÄden kommer sjÀlvdö om vi endast ska prata AppleTV4 och inte dess bra appar frÄn olika tillverkare?
Postad 17 januari 2016 - 12:47
Unregistered7ad2a59b
-
Unregistered7ad2a59b
-
AnvÀndare
-
-
236 inlÀgg
KÀnns ju som att trÄden kommer sjÀlvdö om vi endast ska prata AppleTV4 och inte dess bra appar frÄn olika tillverkare?
Betyder ju att Apple TV4 Àr en sÄ pass bra produkt att det endast Àr apparna som diskuteras 
Postad 17 januari 2016 - 13:47
r_o_n
-
r_o_n
-
ForumrÀv
-
-
535 inlÀgg
Betyder ju att Apple TV4 Àr en sÄ pass bra produkt att det endast Àr apparna som diskuteras 
Okej dÄ. 
Tur att man iaf kan se inlÀggen i aviseringarna. DÄ slipper man iaf öppna om det Àr plex....
Postad 17 januari 2016 - 14:41
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlÀgg
Notera att Plex stÀller högre krav pÄ namngivning Àn t.ex. Kodi, annars "hittas" inte filmer/Tv-serier. Sedan blir jag inte sjÀlv klok pÄ om Plex stödjer .rar eller inte ?
PS. Sorry r_o_n
Nej Plex stödjer inte arkiverad media, sÄ som .rar.
Postad 17 januari 2016 - 14:44
Bonzichrille
-
Bonzichrille
-
ForumrÀv
-
-
825 inlÀgg
NÀr man kör KODI pÄ AT4, klarar spelaren att dÄ switcha till 23,976Hz output automatiskt dÄ man startar en blu-ray rip?
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|