Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4

2304 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 January 2016 - 20:17

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Eftersom InFuse inte transcodar låter det alla fall som nätverksproblem.

Kodi installerad fungerar klockrent :) Så har ingen aning om vad det är, kan inte vara nätverksproblem heller.

Körde även en BluRay.iso folder struktur film på 50GB utan problem. 

Installerade tillägg med undertexter, allt flyter på perfekt. 

Kodi levererar som vanligt. Hoppas den kommer som App inom kort, för det var lite halvkrångligt att installera.

Kan tillägga att jag mappat Nasen med NFS nu istället, vilket inte gick i Infuse.

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 14 January 2016 - 20:21.

Postad 14 January 2016 - 20:41

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0

Min syn på detta, både Infuse samt Mr MC ger dåligt bildflyt, VLC funkar klanderfritt gällande bildflyt dessutom mycket rapp vid start av film samt hoppa mellan mappar vilket ingen annan app klarar. Så jag ser fram i mot update av VLC.

Postad 14 January 2016 - 22:03

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Kan tillägga att även jag har stora problem med att se 1080p med högre bitrate i Infuse. Har inte lyckats se en enda film utan att skiten buffrat ett antal gånger. Rekordet var nu ikväll.. 5 gånger på drygt 15 min o filmkvällen avblåst...

Sätter mitt hopp till Kodi. Men har sen i julas försökt få Kodi att hitta mina Mac datorer utan framgång. Osx och smb fungerar tämligen sket dåligt..

edit, Jupp Infuse ger redigt dåligt flyt i bilden. Såg omgående att Vlc hanterade det mycket bättre.

Redigerat av Firre77, 14 January 2016 - 22:06.

Postad 14 January 2016 - 22:33

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Konstigt, jag kör Infuse. Inte hackat en enda gång.. 

Men jag kör kabel till Apple TV, däremot går datorn genom Wifi. 

Kör Serviio som server, utan någon som helst konvertering. 

Postad 14 January 2016 - 22:43

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Infuse kom med en update, nu den 11/1.
http://firecore.com/forum/topic/14034

4.0.2

• Major playback improvements
  • Faster playback start/seek times
  • Custom artwork for favorites (use favorite.png or favorite-atv.png)
  • Added more zoom options (for removing encoded black bars)
  • Added sort by filename option
  • Improved sorting for files like 'Toy Story', 'Toy Story 2' and 'Toy Story 3'
  • Improved metadata refetching if initial attempt failed with a network error
  • Improved metadata fetching efficiency
  • Add Favorites via iOS Remote app (tap right side of touch screen)
  • Long press to rename/remove Favorites
  • Version number displayed in settings
  • A handful of other minor improvements and fixes

Postad 15 January 2016 - 08:39

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Infuse kom med en update, nu den 11/1.
http://firecore.com/forum/topic/14034

4.0.2

• Major playback improvements
  • Faster playback start/seek times
  • Custom artwork for favorites (use favorite.png or favorite-atv.png)
  • Added more zoom options (for removing encoded black bars)
  • Added sort by filename option
  • Improved sorting for files like 'Toy Story', 'Toy Story 2' and 'Toy Story 3'
  • Improved metadata refetching if initial attempt failed with a network error
  • Improved metadata fetching efficiency
  • Add Favorites via iOS Remote app (tap right side of touch screen)
  • Long press to rename/remove Favorites
  • Version number displayed in settings
  • A handful of other minor improvements and fixes

Varning till de som inte uppdaterat ännu,,,, Ser på deras forum att det verkar som att många äldre DivX filmer inte längre spelar upp på Infuse efter uppdateringen, och det är inte säkert att de kommer att fixa till det...

Postad 15 January 2016 - 09:02

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
De flesta som har problem med uppspelning i Infuse och AT4 verkar ha undermåligt nätverk. Ni som kör via Wifi kör ni från en schysst .ac router?

Jag kan sätta en slant på att det skulle flyta på bra med en router från det dyrare segmentet t.ex en Linksys WRT1900AC.
Skriv nu inte "men jag har en testvinnande Asus router..." för då rekommenderar jag er att åka till Netonnet och köpa en Linksys på öppet köp och testa Infuse igen.

Redigerat av RonnieW, 15 January 2016 - 09:02.

Postad 15 January 2016 - 10:11

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0

De flesta som har problem med uppspelning i Infuse och AT4 verkar ha undermåligt nätverk. Ni som kör via Wifi kör ni från en schysst .ac router?

Jag kan sätta en slant på att det skulle flyta på bra med en router från det dyrare segmentet t.ex en Linksys WRT1900AC.
Skriv nu inte "men jag har en testvinnande Asus router..." för då rekommenderar jag er att åka till Netonnet och köpa en Linksys på öppet köp och testa Infuse igen.

"verkar ha undermåligt nätverk" vad baserar du detta på ?

I mittfall så har min NUC med KODI inga som helst problem, medans ATV4 med Infuse/MR MC inte klarar uppgiften, båda sitter på ett trådat nät. Off Topic: min Asus AC66 fixar 180Mb via Wifi på 10 meters avstånd ;)

Redigerat av ljudnisse, 15 January 2016 - 10:11.

Postad 15 January 2016 - 11:04

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Efter ytterligare en lång kväll/natt och antalet svordomar, fick jag då äntligen Kodi på Apple Tv'n att hitta min dator, Eller snarare tvärt om då felet hela tiden legat i OSX o dettas horribla sätt att hantera Smb.
Nu han jag bara hunnit testa en kortare stund, men oj.. En helt nu värd öppnades. Allt verkade flyta på strålande och Kodi hanterade uppspelningen av tunga filer ljusår bättre en infuse (dålig jämförelse, då Infuse inte fungerade alls). Bra flyt i bilden och inget buffrande (dock inte hunnit plöja en hel rulle). Film biblioteket laddade mycket snabbare och var riktigt rappt. Det jag kan ge Infuse är hanteringen av Art work, thumbnails eller vad det nu kallas. Infuse hittade infon själv och lägger som bekant upp allt snyggt med omslag även i mapp bibliotek. I Kodi verkar man få hämta infon själv och då återfinns omslag o film info för aktuell fil bara. Alltså inte över själva mappen. Så i mitt fall som har allt i mappar, så ser jag bara en drös mappar med namn och när jag först går in i en mapp ser jag omslag o film info.
En mindre petitess, som säkert går att råda bot på då Kodi har oändligt med lösningar o alternativ. Bara att sätta sig in i.

Men till saken.. Skit i 110:- kronors Infuse och lägg in gratis Kodi. Det är absolut inte svårt. Ser lurigt ut när man läser hur man skall gå till väga, men det är verkligen inte speciellt invecklat.

Redigerat av Firre77, 15 January 2016 - 11:07.

Postad 15 January 2016 - 11:07

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Lustigt att folk har så olika upplevelser. 

Jag har inga problem med hackig bild eller annat på vare sig Plex eller Infuse.

Men jag föredrar Infuse efter som den inte transcodar.

Postad 15 January 2016 - 11:30

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Tror det beror mycket på våra olika krav på kvalite. (Och säkerligen även våran hårdvara, router, kabel, icke kabel mm)
Skall ut o vada i lera med att säga att jag har haft positiva erfarenheter med Infiuse o "scen släppta" 720 och även 1080 filer. Dock är inte dessa vad jag vanligtvis använder mig utav, utan dessa har jag bara matat Infuse med för att se hur och om det gick. Bästa resultatet var "bara" en bufring under en hel film...
Matar jag däremot Infuce med en av mina "bättre" filer med betydligt högre bitrate, ja då är det som sagt inte en lika trevlig upplevelse.
Så i mitt specifika fall är tyvärr Infuce idag uteslutet.

Redigerat av Firre77, 15 January 2016 - 11:31.

Postad 15 January 2016 - 12:31

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Det jag kan ge Infuse är hanteringen av Art work, thumbnails eller vad det nu kallas. Infuse hittade infon själv och lägger som bekant upp allt snyggt med omslag även i mapp bibliotek. I Kodi verkar man få hämta infon själv och då återfinns omslag o film info för aktuell fil bara. Alltså inte över själva mappen. Så i mitt fall som har allt i mappar, så ser jag bara en drös mappar med namn och när jag först går in i en mapp ser jag omslag o film info.
En mindre petitess, som säkert går att råda bot på då Kodi har oändligt med lösningar o alternativ. Bara att sätta sig in i.

Låter som att det handlar om handhavande... om jag inte misstolkat ditt inlägg. ;) Har själv inte ATV4 men har kört en del XBMC/Kodi under åren.

När du lägger till en sökväg till filmer eller serier (lokal disk, nfs eller dyligt) så anger man också en scraper. Denna skannar igenom filstrukturen som du nyss lagt till och hämtar sedan info och bilder om filmerna eller serierna som du har. Naturligtvis kan det bli fel och då får man manuellt gå in och ändra. 

Denna information får man sedan fram genom att gå in och titta i sitt bibliotek. Antingen genom Videos/Library eller direkt genom huvudmenyerna Movies eller TV-series. Då slipper man katalogstrukturer mm och blir istället presenterad med bilder (fan art, thumbnails osv).

Postad 15 January 2016 - 12:42

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 1
Jupp handhavande är precis vad det är :)
Jag är fullständigt talanglös när det rör Kodi.
Tänkte förpassa kärringen till annan adress i helgen o fördjupa mig i Kodi.
Tack för tipset! Skall googla scraper o läsa på :) För just nu är det du skriver lätt grekiska
Lär dyka upp fler frågetecken, men tänker att jag borde kunna flytta diskutionen till lämplig tråd här på forat.

Postad 15 January 2016 - 14:02

gotthard
  • gotthard
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hej

Kanske off topic, men hur gör jag för att se Atv4 hemskärm på min iMac?

Tänkte försöka följa denna instruktion, https://www.youtube.com/watch?v=KFFXtGv4azw

Har ännu inte läst hela denna tråd http://forum.kodi.tv....php?tid=245978

Glöm, hittade!

regards

Redigerat av gotthard, 15 January 2016 - 14:32.

Postad 15 January 2016 - 14:12

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Ajdå, nu när de släppt Neflix i all länder så verkar det som att de tänker täppa till DNS tjänsterna, så att det blir svårare(/omöjligt?) att byta region till tex USA för större utbud.  :angry:

http://money.cnn.com...lock/index.html

Hoppas att det är mest prat och lite action bakom det hela. Skulle verkligen sakna att ha USA utbudet på min ATV.

Postad 15 January 2016 - 14:58

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna se mitt nätverk som optimalt men är öppen för nya förslag! Som jag beskrev har jag inga problem att streama 4k filmer 90GB med ca 85-90 i bitrate! Så jag tror inte mitt nätverk är dåligt då. Bara Apple TV som inte orkar spela mina större filer! Kodi löste dock problemet och allt flyter på.

Kör också Wifi och har på 10 m avstånd 479/463 mb på det trådlösa från och till min Basstation via 802.11ac 

Har köpt de värsta routers för 4000 kr och haft hemma då jag gick på specen, men efter testande så var den inte bättre alls än en 1,5 år gammal Airport Extreme ;)  Så jag har slutat kolla på Asus och annan skit, har under mina 10 år med Airport´s nog aldrig haft några problem.

Bytte dock min switch till en managed så man kan gå in på varje port och begränsa eller ge fullt tryck genom.

De som har problem med infuse har nog som jag, tyngre filer och högre bitrate! Det är helt enkelt Infuse som inte sköter detta på ett bra sätt!

Kodi fungerar hur bra som helst, finns ingen anledning till Infuse, VLC eller Plex överhuvudtaget! Skulle väl vara om man tycker det är jobbigt att installera Kodi, men det finns ju så bra video´s att även Farmor skulle klara det, nästan i alla fall :)

Ajdå, nu när de släppt Neflix i all länder så verkar det som att de tänker täppa till DNS tjänsterna, så att det blir svårare(/omöjligt?) att byta region till tex USA för större utbud.  :angry:

Hoppas att det är mest prat och lite action bakom det hela. Skulle verkligen sakna att ha USA utbudet på min ATV.

Har själv aldrig kört annat än svenska Netflix, har du koll på om det finns större utbud även av UltraHD på amerikanska Netflix ?

Postad 15 January 2016 - 15:12

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Ajdå, nu när de släppt Neflix i all länder så verkar det som att de tänker täppa till DNS tjänsterna, så att det blir svårare(/omöjligt?) att byta region till tex USA för större utbud. :angry:

Att stoppa dom kända "Unlocator"-företagens IP och DNS:er är väl inga problem men att spåra varje klient och sedan anpassa innehållet till det landet dom är i är ju lätt att gå runt. Det finns öppna DNS:er idag som inte är associerade till några företag som säljer dessa typer av tjänster.

Redigerat av RonnieW, 15 January 2016 - 15:20.

Postad 15 January 2016 - 15:14

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Först när man kan installera Trakt som tillägg i Kodi eller MrMc är dessa ett alternativ till Plex.

För jag vill att vad jag tittar på/hur långt jag tittat ska synkas mellan mina enheter.

Sen måste scrollningen när man tittar på film bli mycket mycket bättre för nu är det en katastrof.

Postad 15 January 2016 - 15:15

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Kör en testvinnande Asus, vilken jag köpte när jag slängde ut min Airport extreme. Tyvärr hade den bara tre portar och dessutom ett program istället för en ipadress (och webbläsare) till inställnkngarna.

Inga problem med lagg eller liknande i infuse4, 720 eller 1080 allt flyter på.

Kör allt utom surfplattor, mobiler och en bärbar dator trådat.
Så fördomar om routrar p.g.a att man inte klarar av dem känns lite lågt i diskussionen.

Postad 15 January 2016 - 15:49

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Kör en testvinnande Asus, vilken jag köpte när jag slängde ut min Airport extreme. Tyvärr hade den bara tre portar och dessutom ett program istället för en ipadress (och webbläsare) till inställnkngarna.

Inga problem med lagg eller liknande i infuse4, 720 eller 1080 allt flyter på.

Kör allt utom surfplattor, mobiler och en bärbar dator trådat.
Så fördomar om routrar p.g.a att man inte klarar av dem känns lite lågt i diskussionen.

Var har denne skrivit att denne inte klarar av den? (jösses vilken mening)

Snarare så att denne har stor kunskap och kan avgöra vad som är bra :)

Nu tycker jag att skriva 1080p säger absolut ingenting om hur lätt eller svårt det är att  spela upp den.

Utan det är bitraten på filen som spelar roll. För det säger sig självt att en 1080p fil som är 1.5GB stor,dvs låg bitrare är lättare att spela mot en 35GB stor,dvs hög bitrate. Högre bitrate innebär mer innehåll och då blir filen större.

Postad 15 January 2016 - 17:34

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Formulerade mig väl lite illa då :)
De 1080 jag spelar har jag inte kollat bitrate på, harinte känt behovet. :)
Men om storleken har betydelse så är det ca 1,5h speltid och runt 11-13gb i storlek på ett ungefär.
Tror att om en router är rätt inställd så spelar tillverkaren mindre roll. Sedan så är ju specen viktigare än tillverkare. Just nu har jag Asus, innsn denn Apple och innan den Netgear

Postad 15 January 2016 - 18:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Formulerade mig väl lite illa då :)
De 1080 jag spelar har jag inte kollat bitrate på, harinte känt behovet. :)
Men om storleken har betydelse så är det ca 1,5h speltid och runt 11-13gb i storlek på ett ungefär.
Tror att om en router är rätt inställd så spelar tillverkaren mindre roll. Sedan så är ju specen viktigare än tillverkare. Just nu har jag Asus, innsn denn Apple och innan den Netgear

Vad är det för speciell inställningar man behöver göra för att för att få max hastighet?

Har aldrig behövt trixa med inställningarna på en Apple router för att få maximal hastighet.

Postad 15 January 2016 - 18:48

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Mig spelar det ingen roll om det är en MP4 fil med 5 Mbit/s i bitrate eller en full Blu-ray rippad mkv på 30 Mbit/s. Infuse "hackar" till då och då ändå. Plex (utan transcoding) fungerar klockrent med bra flyt i bilden (så bra det kan bli med 60Hz judder).
Inget skumt med nätverket heller. Trådat Gigabit. Fungerar hur bra som helst med andra mediaspelare. Så något är det med Infuse som inte vill fungera bra.

Postad 15 January 2016 - 19:23

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Vad är det för speciell inställningar man behöver göra för att för att få max hastighet?

Har aldrig behövt trixa med inställningarna på en Apple router för att få maximal hastighet.

Nä, men  man kan ju fortsätta jämföra router mot router. Däremot så kan man ´tycka att Apple har ett säreget gränssnitt, i jämförelse med det mesta i routerväg...men det är en annan diskussion. Detta är ot så det räcker iaf. :)

Postad 15 January 2016 - 20:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Nä, men  man kan ju fortsätta jämföra router mot router. Däremot så kan man ´tycka att Apple har ett säreget gränssnitt, i jämförelse med det mesta i routerväg...men det är en annan diskussion. Detta är ot så det räcker iaf. :)

Säreget? Jag skulle kalla det användarvänligt. Det ska inte och behöver inte vara krångligt.

Vill man ha en router med miljarder inställningar väljer man något annat :)

Postad 15 January 2016 - 20:57

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Om ni har behov att testa vilken hastighet era nätverk (inkl. mediaspelare) klarar så rekommenderar jag att ladda hem Jellyfish Bitrate Test Files.

Med vanliga filmer varierar bitrate normalt för mycket för att man ska kunna göra en vettig jämförelse. Med dessa filer ser man rätt snart när det börjar hacka.

På Dune HD Max (som jag har) kan man även trycka på Info för att få fram information om aktuell bitrate samt eventuella "buffer underruns", finns säkert något motsvarande på ATV.

Postad 15 January 2016 - 23:04

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Först när man kan installera Trakt som tillägg i Kodi eller MrMc är dessa ett alternativ till Plex.

För jag vill att vad jag tittar på/hur långt jag tittat ska synkas mellan mina enheter.

Sen måste scrollningen när man tittar på film bli mycket mycket bättre för nu är det en katastrof.

Trakt har funnits länge till Kodi.

Har inte använt det på länge då jag själv syncar via mysql så jag är inte insatt idag.

Postad 15 January 2016 - 23:16

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Trakt har funnits länge till Kodi.

Har inte använt det på länge då jag själv syncar via mysql så jag är inte insatt idag.

Ja det vet jag väl men det går inte att installera Trakt som tillägg i MrMc eller Kodi för den delen.

För vad jag förstår är det inte tillåtet enligt Apple.

Postad 16 January 2016 - 11:53

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Gjorde ett snabbt test med dom filer som @Erik_N postade.

Laddade hem:

Jellyfish-80-Mbps-1080p-h264.mkv

Jellyfish-100-Mbps-1080p-h264.mkv

Jellyfish-110-Mbps-1080p-h264.mkv

InFuse

Klarade av 80Mbps men det ryckte i uppspelningen.

100Mbps klarade den inte ens av att starta utan appen låste sig.

Samma sak med 110Mbps

MrMc

Klarade av alla filer men med ryckig uppspelning.

Ryckigheten beror inte på nätverket för klippet är 28s långt och det tar mindre än 10s att föröver det manuellt i mitt nätverk.

Plex

Klarar av alla klipp utan problem,inga ryckigheter eller konstigheter.

Klippen transcodas inte heller utan dom Direct streamas. Dvs dom har rätt codec men fel container.

Länk: https://support.plex...d-Direct-Stream

Ärligt kan jag inte dra någon slutsats av detta experiment.

För jag har filer som är i samma container,codecs och relativt samma storlek som både Infuse och MrMc klarar av att spela.

Så jag är lost :) 

Postad 16 January 2016 - 12:08

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Vet inte om någon tipsat innan, men här är forumet för Infuse4 tvos.
http://firecore.com/...os-new-apple-tv

Postad 16 January 2016 - 13:28

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Körde Jellyfish till Kodi fast på Shield, inga problem alls med 300Mbps 2160p :) Så det känns ju bra.

Postad 16 January 2016 - 14:06

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Körde Jellyfish till Kodi fast på Shield, inga problem alls med 300Mbps 2160p :) Så det känns ju bra.

Vad det nu har med ATV4 att göra förstår inte jag men kul för dig.

Postad 16 January 2016 - 15:14

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Vad det nu har med ATV4 att göra förstår inte jag men kul för dig.

Bara konstaterade att det funkar, har inte hunnit kolla Apple TV ännu. Det gör hela snacket om dåligt nätverk uteslutet!
Alltså suger Infuse. Fungerar för er som kör sämre kvalité helt enkelt ;)

Postad 16 January 2016 - 15:19

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Plex

Klarar av alla klipp utan problem,inga ryckigheter eller konstigheter.
Klippen transcodas inte heller utan dom Direct streamas. Dvs dom har rätt codec men fel container.
Länk: [url="https://support.plex...d-Direct-Stream[/url

Hur kan du vara säker på att den inte transcodas? Finns väl inget sätt at se det eller ?

Postad 16 January 2016 - 15:24

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Hur kan du vara säker på att den inte transcodas? Finns väl inget sätt at se det eller ?

klart det finns, bl.a kan du titta hur serven hanterar streamingen finns till och med loggar du kan plocka ut om du inte vill titta på den realtid.

Postad 16 January 2016 - 16:40

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0
Jag har laddat ned Plex till min ATV4. 
På första sidan visas 11 nyligen tillagad filmer.
Om jag på något ställe vill se alla mina filmer hur gör jag då?
Säkert en dum fråga...jag ber om ursäkt då...

Redigerat av frollic, 16 January 2016 - 20:30.

Postad 16 January 2016 - 17:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Bara konstaterade att det funkar, har inte hunnit kolla Apple TV ännu. Det gör hela snacket om dåligt nätverk uteslutet!
Alltså suger Infuse. Fungerar för er som kör sämre kvalité helt enkelt ;)

Eftersom ATV4 kör 1080p så din jämförelse är orelevant.

Därför att jag säger det :)
Naturligtvis kan jag se ifall processen Plex Transcoder går igång.

Redigerat av frollic, 16 January 2016 - 20:30.

Postad 16 January 2016 - 20:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag har laddat ned Plex till min ATV4. 
På första sidan visas 11 nyligen tillagad filmer.
Om jag på något ställe vill se alla mina filmer hur gör jag då?
Säkert en dum fråga...jag ber om ursäkt då...

Om du är osäker på Plex grundmässiga funktioner tycker jag att du ska gå till Plex hemsida och läsa.

Mer uppenbart var dina filmer ligger kan det väl inte bli.

appletvreview_large_18.jpg

Postad 17 January 2016 - 09:07

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Var och köpte mig en Apple TV4 box för att kunna se på HBO. Tycker det var väldigt bra bild och bra undertext så HBO det blev jag nöjd med. Men varför är undertexten så väldigt högt upp i bilden på just Netflix? Finns det något sätt att ändra det? Som det är nu måste jag ju byta box till min gamla Minix X8 när jag ska se på Netflix för där är undertexten placerad normalt.

Viaplay är jag också väldigt nöjd med, bättre bild än på Minix X8 och bra undertext.

Postad 17 January 2016 - 09:57

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0

Om du är osäker på Plex grundmässiga funktioner tycker jag att du ska gå till Plex hemsida och läsa.
Mer uppenbart var dina filmer ligger kan det väl inte bli.

appletvreview_large_18.jpg

Fast jag hittar inte hur jag lägger till nya filmer i samma mapp. Varje gång jag lägger till nya filmer skapas det en ny mapp.

Postad 17 January 2016 - 10:04

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Fast jag hittar inte hur jag lägger till nya filmer i samma mapp. Varje gång jag lägger till nya filmer skapas det en ny mapp.

Så här skapar du ett bibliotek i Plex.

Följer du detta till punkt och pricka kan det inte misslyckas.

https://support.plex...ating-Libraries

Postad 17 January 2016 - 10:34

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 2

Skapa en egen tråd om Plex. Visst, det diskuteras andra varianter på den programvaran med, men det är lite för mycket med 80% (min något negativa uppskattning av antalet inlägg) inlägg om plex och 20% om atv4...

Postad 17 January 2016 - 10:51

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0

Notera att Plex ställer högre krav på namngivning än t.ex. Kodi, annars "hittas" inte filmer/Tv-serier. Sedan blir jag inte själv klok på om Plex stödjer .rar eller inte ?

PS. Sorry r_o_n

Postad 17 January 2016 - 11:06

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

En bild säger mer än tusen ord. Är det verkligen ingen mer än jag som inte står ut med att ha undertexten så högt upp i bilden?

Netflix på Apple TV4:

dr5l3d.jpg

Netflix på Minix X8:

120jwc9.jpg

Postad 17 January 2016 - 11:07

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 2

Starta en atv4/plexitråd då?  :)  :D

Redigerat av r_o_n, 17 January 2016 - 12:12.

Postad 17 January 2016 - 12:20

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Känns ju som att tråden kommer självdö om vi endast ska prata AppleTV4 och inte dess bra appar från olika tillverkare?

Postad 17 January 2016 - 12:47

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Känns ju som att tråden kommer självdö om vi endast ska prata AppleTV4 och inte dess bra appar från olika tillverkare?

Betyder ju att Apple TV4 är en så pass bra produkt att det endast är apparna som diskuteras ;)

Postad 17 January 2016 - 13:47

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Betyder ju att Apple TV4 är en så pass bra produkt att det endast är apparna som diskuteras ;)

Okej då. :)
Tur att man iaf kan se inläggen i aviseringarna. :) Då slipper man iaf öppna om  det är plex....

Postad 17 January 2016 - 14:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Notera att Plex ställer högre krav på namngivning än t.ex. Kodi, annars "hittas" inte filmer/Tv-serier. Sedan blir jag inte själv klok på om Plex stödjer .rar eller inte ?

PS. Sorry r_o_n

Nej Plex stödjer inte arkiverad media, så som .rar.

Postad 17 January 2016 - 14:44

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

När man kör KODI på AT4, klarar spelaren att då switcha till 23,976Hz output automatiskt då man startar en blu-ray rip? 

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.