Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2377 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,41 (123) 4 328:-
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 399:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 3 819:-
3 relaterade trådar

Postad 19 januari 2017 - 20:36

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0
Blå/röd eller grå är ju någonting man måste bestämma sig för snart.

Postad 19 januari 2017 - 20:56

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Säga vad man vill om Trump men är det något han kan är det ekonomi och affärer. Så att vi får se några festpriser kan vi glömma, tyvärr.

Han har knappt förvaltat det han ärvde.

https://www.national...ng-list-bottom4

Postad 19 januari 2017 - 21:15

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Blå/röd eller grå är ju någonting man måste bestämma sig för snart.

Tänkte på det, på de flesta ställen jag läst så verkar de flesta välja grå.

Hur ser det ut med tillgänglighet på konsoler till release? Kan det vara som så att man har större chans att få en blå/röd 3e mars om inte den har lika stor efterfrågan?

Postad 19 januari 2017 - 21:40

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 149 inlägg
  • 0

Nicallis: Cave Story, 1001 Spikes, , Hydra Castle Labyrinth, The Binding of Isaac: Afterbirth+

http://nintendoevery...nth-for-switch/

http://nintendoevery...ikes-to-switch/

nicalis.jpg

Postad 19 januari 2017 - 21:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Pro-controllern kostar bara 800 spänn? Som hittat ju. Hoppas verkligen jag blir nöjd med joycons =/.

Å andra sidan, vill man köra lokalt coop så är det nästan ett måste i vilket fall eftersom jag har svårt att se att det ska vara bekvämt att köra med EN sån joycon, ser väldigt liten ut och intrycken har varit negativa. Alla gamla kontroller man har köpt på sig är nu förbrukade.

Lite udda för en konsol som faktiskt är tänkt att vara en coop-konsol. Vill man ha mer utrymme så kan man inte använda sin gamla hårddisk än så länge utan måste köpa till minneskort som kostar minst 1500. Då är vi uppe i 6000, många kommer nog att lägga det, minst, med tiden.

De som köper amiibos ska vi inte tala om, de har ju lagt en förmögenhet redan :D

Jag vill gärna lira nya Zelda men det blir ingen Switch förrän priset halverats och det finns en massa bra spel till konsolen. Kanske aldrig alltså. :P

Köp ett begagnat Wii U istället annars, de borde väl säljas på Tradera/Blocket billigt nu eller inom kort. Sen säljer du den ;)

Postad 19 januari 2017 - 22:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0

Pro-controllern kostar bara 800 spänn? Som hittat ju. Hoppas verkligen jag blir nöjd med joycons =/.

Den är alldeles för dyr, runt 200-300 spänn dyrar än en kontroll till t.ex. PS4 och Xbox One.

Tyvärr verkar de flesta vara eniga om att placeringen av den analoga spaken på höger sida, sitter för långt ner på joycon, för att vara bekväm. Önskar att dom hade placerat dom som på Wii U paddan, men då hade det blivit problem med att "Share the Joy" ;)

Pro kontrollern ser betydligt bekvämare ut, och har fått bra omdömmen.

Så får nog bli en Pro, även om det svider i plånboken...

Postad 19 januari 2017 - 22:56

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 2

Nintendo släpper återigen en underpresterande konsol som man säljer till överpris. Tydligen kan eller vill man inte lära sig av sina misstag (läs wii U). Se bara på prestandan. Den klarar inte ens att rendera Zelda, ett portat spel från Wii U i 1080p, ett spel som inte är grafiskt krävande med dagens mått mätt. Den klarar bara 900p och de händer att bilduppdateringen dippar ner till 20-22 fps vilket verkar bero på streamingproblem. Och detta trots att GPU:n i Switch är 2.5 gånger så kraftfull som den i Wii U. Läste också att Mario som är utvecklat för konsolen tydligen bara renderas i 720p (även dockad) och så gör också Splatoon 2.

Sedan har vi priset för konsolen och tillbehören. Rena fantasipriser. Och Nintendo tror att den kommer att sälja? Ni som jämför 3DS med Switch måste ni tänka på att den förstnämnda sålde dåligt innan man sänkte priset med närmare 40%

Visst, det finns säkerligen någon miljon Nintendospelare som kommer köpa den men sedan då? Tror inte ens att Switch kommer upp i Wii Us dåliga försäljningsiffror om Nintendo inte sänker priset markant på både konsol och tillbehör.

Att Nintendo 2017 också släpper en telefonapp som tar hand om online-chat, matchmaking, lobby etc visar hur lite företaget faktiskt förstår marknaden.

Alla vill inte köpa en bärbar konsol eller betala för skärmen, batteriet och allt annat som måste till för att den ska kunna fungera som bärbar så varför släpper man inte hybriden (eller en renodlad bärbar) samt en riktig stationär konsol för oss som bara vill spela när vi är hemma och som inte vill tumma på prestandan?

Nä, det blir ingen Switch för mig.

Nästa generation släpper man kanske konsolen jag väntar på, Gamecube 2 och Metroid Prime 4.

Redigerat av Manchild, 19 januari 2017 - 22:59.

Postad 19 januari 2017 - 23:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Tyvärr verkar de flesta vara eniga om att placeringen av den analoga spaken på höger sida, sitter för långt ner på joycon, för att vara bekväm. Önskar att dom hade placerat dom som på Wii U paddan, men då hade det blivit problem med att "Share the Joy" ;)

Pro kontrollern ser betydligt bekvämare ut, och har fått bra omdömmen.

Så får nog bli en Pro, även om det svider i plånboken...

Suck.. ja, du har nog rätt. Jag kollade på videon nedan och den ser liten ut och inte helt bekväm. Lägg till det att man måste fippla med att ta ut dem ur greppet och sätta dem på dockan (eftersom det inte går att ladda på annat sätt) så kan det nog vara värt 800 pesos för att slippa de besvären under flera år. Och jag behöver ändå en för coop. FML.

http://www.youtube.c...Girv00lBd8#t=13

Läste också att Mario som är utvecklat för konsolen tydligen bara renderas i 720p (även dockad) och så gör också Splatoon 2.

Tror inte det är utvecklat för konsolen så att säga, utan det startade nog som en Wii U-titel, för det verkar ganska innehållsklart redan. Få se om de kan göra något på nio månader, men det är nog samma som med Zelda att det är Wii U-spel från början och lär inte vara särskilt optimerade för att ta vara på Switchs hårdvara. Mer än 720p borde den fixa tycker man i Mario, även om det går i 60 fps.

Zelda är iofs enormt stort till ytan och saknar nästan laddningstider, så det är krävande på det sättet, men hade de gjort det till Switch från början hade det nog inte haft såna problem. Framtiden lär utvisa. Ett Metroid skulle kunna se snyggt ut, det är trots allt en konsol som ska klara av klart bättre grafik än Crysis 3 (360) och The Last of Us.

Postad 20 januari 2017 - 03:14

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0

Blev ett byte till blue/red, tror ungarna tycker den ser lite roligare ut med lite färg.

Postad 20 januari 2017 - 05:48

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0

Blev ett byte till blue/red, tror ungarna tycker den ser lite roligare ut med lite färg.

Jag bokade samma hos spel & sånt, grå var uppbokad. Nu hoppas jag verkligen att dom kan hålla vad dom lovar angående antalet konsoler som stått på deras sida. Så d inte visar sig att dom får 20 maskiner totalt bara. 😕

Har ni inte sett stycke priset för en JoyCon då? Över 550:- och ett par för över 800:-...
Har sett någon info om hur många joycons som man kan ha parade med konsolen. Det bör väl vara minst 4 va?

Lutar nog åt att det blir en ProControll även för mig som har str. 9-10 i handstorlek.

Postad 20 januari 2017 - 12:37

Jön
  • Jön
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag kommer definitivt stötta Nintendo genom att investera i en Switch och en handfull spel.

Har ganska begränsat med speltid så då vill jag lägga den tiden på vad jag anser vara spelvärldens absoluta topp, d.v.s. Zelda, Metroid och Mario.

Värdesätter spelglädje i första hand, och där är Nintendos egna titlar oslagbara. Dessutom brukar Nintendo kunna krama ur sina maskiner till sista droppen när det gäller det visuella, så även om Switchen inte är något prestandamonster så är jag övertygad om att spelen kommer se grymt bra ut.

En stor investering, men räknat över tid med konsol och 4-5 spel på vardera runt 50-100h så är man nere på ca. 20kr/h. Inte så speciellt dyrt med tanke på den kvalitetstid det ger.

Redigerat av Jön, 20 januari 2017 - 12:45.

Postad 20 januari 2017 - 13:13

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Vilka spel har +50 timmar? Inget mario eller metroid som jag spelat iaf.

Lite roligt hur alla Nintendo spelare värdesätter spelglädje i första hand och nämner just dom 3 spelen... mario o zelda är riktigt grymma i just spelglädje perspektivet. Men metroid är som dom flesta andra fps spel, bra spel helt klart men länge sedan det kom nytt och det senaste som kom var ju bland dom sämsta metroid om inte DET sämsta.
Då finns ju bra mycket roliga spel både till Nintendos maskiner som konkurenternas.

Helt klart viktigast är ju att var och en blir nöjd med sina egna köp och bara skita i vad andra tycker för alla kommer inte hålla med ändå.

Postad 20 januari 2017 - 13:42

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Lite roligt hur alla Nintendo spelare värdesätter spelglädje i första hand och nämner just dom 3 spelen... mario o zelda är riktigt grymma i just spelglädje perspektivet. Men metroid är som dom flesta andra fps spel, bra spel helt klart men länge sedan det kom nytt och det senaste som kom var ju bland dom sämsta metroid om inte DET sämsta.
Då finns ju bra mycket roliga spel både till Nintendos maskiner som konkurenternas.

Helt klart viktigast är ju att var och en blir nöjd med sina egna köp och bara skita i vad andra tycker för alla kommer inte hålla med ändå.

Det beror ju på hur mycket man tycker om att samla och komplettera i spelen, vissa struntar i att få tre stjärnor på varje bana utan bara skyndar igenom spelet eller inte orkar samla alla bitar av hjärtan i Zelda spelen. Då blir det liksom inte många speltimmar isåfall :)

Postad 20 januari 2017 - 14:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 1

Nintendo har visat mer av Super Mario Odyssey nu. Ser ju jäkligt coolt ut. Om än en smula bekant kanske?

https://youtu.be/Ih323XXu_3w

Postad 20 januari 2017 - 14:19

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0

Det beror ju på hur mycket man tycker om att samla och komplettera i spelen, vissa struntar i att få tre stjärnor på varje bana utan bara skyndar igenom spelet eller inte orkar samla alla bitar av hjärtan i Zelda spelen. Då blir det liksom inte många speltimmar isåfall :)

Det är väl det som är lite av charmen med Nintendo titlarna. Att det finns så många saker man kan samla. Och inte ett krav för att klara av ett spel. Utan man kan köra en "speedrun" om man vill. Eller verkligen söka igenom varje litet utrymme i spelet. Då kan man med all säkerhet ligga 100+ timmar på en titel utan cheatguides etc.

Postad 20 januari 2017 - 14:24

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 695 inlägg
  • 0

Köpte kanske mina 2 sista spel till Wii U idag, Super Mario 3D world och DK TPF. Dom lär säkert dyka upp på Switch också kanske men då till fullpris. Har ca 15 talet spel till Wii U och jag tror Switch lär ha 10-15 spel som är värd att skaffa också så småningom.

Postad 20 januari 2017 - 14:29

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

Köpte kanske mina 2 sista spel till Wii U idag, Super Mario 3D world och DK TPF. Dom lär säkert dyka upp på Switch också kanske men då till fullpris. Har ca 15 talet spel till Wii U och jag tror Switch lär ha 10-15 spel som är värd att skaffa också så småningom.

Två riktigt trevliga spel det ju iaf som "sista" spel för dig.

Postad 20 januari 2017 - 14:38

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

http://www.fz.se/art...-vet-om-switch/

Man kan kanske ana viss skepticism även i den här genomgången ;)

Jag får mer och mer känslan av att detta borde ha sålts som en ren bärbar, för ett klart mycket lägre pris (1999 kr som introduktionspris), och att man sen skulle kunna köpa till dockan som en extragrej, lite som Super Game Boy fast tvärt om, typ.

Jag är fortfarande sugen på själva konsolen, på ungefär samma sätt som jag var från början, men eftersom Nintendo mest troligt aldrig kommer att sänka priset så kommer jag mest troligt aldrig skaffa en. 

Redigerat av jaQoB, 20 januari 2017 - 14:42.

Postad 20 januari 2017 - 17:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Då har du inte spelat Mario Maker ;)

Postad 20 januari 2017 - 19:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0

Nintendo har visat mer av Super Mario Odyssey nu. Ser ju jäkligt coolt ut. Om än en smula bekant kanske?

https://youtu.be/Ih323XXu_3w

Fy fan va rolig. Skrattade så jag fick ont i magen :D

Postad 20 januari 2017 - 20:12

linkhouse
  • linkhouse
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Nintendo släpper återigen en underpresterande konsol som man säljer till överpris. Tydligen kan eller vill man inte lära sig av sina misstag (läs wii U). Se bara på prestandan. Den klarar inte ens att rendera Zelda, ett portat spel från Wii U i 1080p, ett spel som inte är grafiskt krävande med dagens mått mätt. Den klarar bara 900p och de händer att bilduppdateringen dippar ner till 20-22 fps vilket verkar bero på streamingproblem. Och detta trots att GPU:n i Switch är 2.5 gånger så kraftfull som den i Wii U. Läste också att Mario som är utvecklat för konsolen tydligen bara renderas i 720p (även dockad) och så gör också Splatoon 2.

Sedan har vi priset för konsolen och tillbehören. Rena fantasipriser. Och Nintendo tror att den kommer att sälja? Ni som jämför 3DS med Switch måste ni tänka på att den förstnämnda sålde dåligt innan man sänkte priset med närmare 40%

Visst, det finns säkerligen någon miljon Nintendospelare som kommer köpa den men sedan då? Tror inte ens att Switch kommer upp i Wii Us dåliga försäljningsiffror om Nintendo inte sänker priset markant på både konsol och tillbehör.

Att Nintendo 2017 också släpper en telefonapp som tar hand om online-chat, matchmaking, lobby etc visar hur lite företaget faktiskt förstår marknaden.

Alla vill inte köpa en bärbar konsol eller betala för skärmen, batteriet och allt annat som måste till för att den ska kunna fungera som bärbar så varför släpper man inte hybriden (eller en renodlad bärbar) samt en riktig stationär konsol för oss som bara vill spela när vi är hemma och som inte vill tumma på prestandan?

Nä, det blir ingen Switch för mig.

Nästa generation släpper man kanske konsolen jag väntar på, Gamecube 2 och Metroid Prime 4.

Zelda till Switch en Wii U port och inte byggt från grunden till Switch.

Och komihåg att Switch INTE är en stationär konsol utan en hybrid, som i bärbart läge är snabbare* än Wii U.

Switch kommer gå mycket bättre än Wii U, kommer sälja bra, men inte PS4 bra, mer Xbox One bra.

*läkta specs från Foxxcon

Redigerat av linkhouse, 20 januari 2017 - 20:18.

Postad 20 januari 2017 - 20:16

linkhouse
  • linkhouse
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Mario Kart 8, Super Mario Maker och många fler.

Postad 20 januari 2017 - 20:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0

Jag hoppas att Nintendo (hur taskigt det än låter) även begraver 3DS:n inom kort.

Så att dom lägger ALL fokus på Switchen, och att maskinen får alla de JRPG, Pokemon spel osv, som annars alltid hamnar på 3DS istället.

Wii U blev rejält lidande på denna punkt, vilket gjorde att JRPG fans, inte hade nån anledning till att skaffa en Wii U.

Rädd för att det blir samma sak igen, med Switch. Men förhoppningsvis, så kommer det nya Fire Emblem spelet, som släpps nästa år, att ändra på detta.

Postad 20 januari 2017 - 20:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0

Nintendo spelen har bra replay value, vilket brukar hålla i många år framöver.

Spelar fortfarande t.ex. Super Mario Galaxy spelen efter alla dessa år, och ibland finner jag hemligheter som jag missat.

Så ger ju rätt så fin valuta för pengarna :)

Postad 20 januari 2017 - 20:36

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

Har det faktiskt så joho ;)
Ähh det kan man ju inte räkna. Där kan man ju bygga i oändlighet. Jag menar ju "riktiga" spel

Postad 20 januari 2017 - 20:41

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

Mario Kart 8, Super Mario Maker och många fler.

Läs mitt andra inlägg angående mario maker.
Samma sak med bilspel, det kan man också köra hur mycket som helst. Men nämn några av dom många fler som inte är fight, byggspel eller bilspel, partyspel osv...

Vanliga spel med ett start och ett slut

Nintendo spelen har bra replay value, vilket brukar hålla i många år framöver.
Spelar fortfarande t.ex. Super Mario Galaxy spelen efter alla dessa år, och ibland finner jag hemligheter som jag missat.
Så ger ju rätt så fin valuta för pengarna :)

Kan ju spela om alla spel om man tänker så. Ett spel som tar 3 timmar att varva kan man ju spela typ 17 men det är ändå inte ett +50 timmars spel.

Postad 20 januari 2017 - 21:23

Jön
  • Jön
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Men metroid är som dom flesta andra fps spel, bra spel helt klart men länge sedan det kom nytt och det senaste som kom var ju bland dom sämsta metroid om inte DET sämsta.

Skulle nog vilja placera Metroid minst ett par snäpp över "dom flesta andra fps spel". Prime-serien är bland det bästa som gjorts och utklassar än idag allt liknande.

Fast det är ju min personliga åsikt...

Postad 20 januari 2017 - 21:54

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 1
Jag skulle älska en Metroid Prime Trilogy remaster eller remake till Switch då säkert många inkl jag inte har spelat Prime serien än.

Postad 20 januari 2017 - 23:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Vanliga spel med ett start och ett slut

Finns ju dock inte många spel längre som är 50+ timmar från start till slut. JRPG typ. Det enda han sa var väl att han får ut 50-100 timmar per spel. Precis som de som spelar CoD får ut flera hundra timmar = bra spelvärde för dem.

Dock ja det gäller ju bara i hans fall, alla spelar spelen olika lång tid så något objektivt är det inte att priset går ner till en viss slant/h.

Redigerat av Zoiler, 20 januari 2017 - 23:02.

Postad 21 januari 2017 - 10:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 1

Jag skulle vilja se ett nytt super-metroid.

Postad 21 januari 2017 - 12:23

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

3600 Sek för kontrollen och 600Sek per spel. Lite för dyrt för de flesta tror jag. Funkar förmodligen bättre i Tokyo med 3 ggr vår inkomst och klart färre aktiviteter att spendera pengar på.

10 spel och man har slängt ut 6000 Sek på bara spel. Tror den kommer att sälja men inte i några megavolymer ställt till att man får prestandamässigt överlägset kommande konsoler för samma pengar..

Redigerat av Hoggeman, 21 januari 2017 - 12:23.

Postad 21 januari 2017 - 14:09

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Spelpriset skiljer sig gentemot dom andra hur?

Postad 21 januari 2017 - 16:30

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

Spelpriset skiljer sig gentemot dom andra hur?

Jämför t.ex: 

http://www.webhallen...l=search:result

med: 

http://www.webhallen...tcl=search:live

50 kr skiljer. Det är 2 kommande spel bägge så jämförelse tycker jag är rimlig. Dock tycker jag 50kr hit och dit är lite och det skiljer sig kanske mellan butiker. Det större problemet är kanske att det inte finns några spel som varit ute ett tag och därför finns det inga billiga, konsollen hamnar trots allt i en jämförelse med XBone och PS4 som har denna fördel. Många upplever nog att switch blir väldigt dyr, alla dessa kontroller, minneskort och annt kommer som vanligt med Nintendo bli dyra för konsumenter.

Jag ser inte hur jag skulle kunna ha en switch utan ett minneskort och ett vettigt sådant tar konsollen till ett pris en hel del dyrare än PS4 pro. 

Mycket av switchen kan jag gilla, men den är en tusenlapp för dyr. Det tror jag många känner.  

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 21 januari 2017 - 16:30.

Postad 21 januari 2017 - 16:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
50kr är inget att orda om. Priserna är likadana på konsolerna. Köp PC om man vill ha billigare.

I övrigt håller jag med. För dyr konsol, och sjukt dyra kontroller.

Postad 21 januari 2017 - 19:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Mycket av switchen kan jag gilla, men den är en tusenlapp för dyr. Det tror jag många känner.  

I alla fall 500 spänn för dyr tack vare Bergsalamomsen. Men det är inte priset på konsolen egentligen som är det största problemet, utan tillbehören och lagringen. Ett minneskort lär de flesta behöva liksom, all DLC sparas där t.ex. Medan man på PS4/XB1 får detta inräknat i priset, likaså en riktig kontroll (gamepad).

Men som sagt, det är bara att svälja och se glad ut för det går inte att spela Nintendos spel på annat håll.

Postad 22 januari 2017 - 11:28

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0
Är det nån mer som tar sig till Kungsbacka den 4/5:e februari?
Jag tar med mig mina två barn och åker upp.

Tänkte att det kan vara ett bra tillfälle att få känna lite på framförallt kontrollerna.

https://www.nintendo...re-launch-event

Postad 22 januari 2017 - 12:18

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 1
Jag hade tänkt göra det, men sen såg jag presentationen och beslöt mig för att skita i det :D

Postad 22 januari 2017 - 18:25

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0
Det är ju bara ett stenkast bort men och andra sidan släpps den på 5v så jag kan hålla mig.

Postad 22 januari 2017 - 19:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Man kan säkert vänta minst en månad med att köpa både minneskort och prokontroll så får man sprida ut det på 2 löningar?

Postad 22 januari 2017 - 21:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Man kan säkert vänta minst en månad med att köpa både minneskort och prokontroll så får man sprida ut det på 2 löningar?

Minneskort kan man iaf vänta ett tag med, Zelda tar ju bara 13 GB digitalt och sen är det väl mest småspel om man vill ha något annat.

Läste förresten angående HD Rumble att man i Dragon Quest Heroes kommer att känna materialet man slår på. Geléaktigt om man slår på en slime och hårt om man slår på en golem t.ex. Jag är skeptisk, men folk har imponerats och säger att det känns nära verkligheten så det ska bli intressant att testa. Även procontrollern har HD Rumble.

Redigerat av Zoiler, 22 januari 2017 - 21:54.

Postad 22 januari 2017 - 23:17

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 695 inlägg
  • 0

Hade varit smart av Nintendo att släppa Switch som enbart en bärbar enhet också för dom som vill det, jag tror många anser att det är en stationär konsol med bärbara möjligheter och inte en renodlad bärbar konsol man tar med sig lite överallt, skärmen är för klumpig för det.

Jag tror runt 20-25 miljoner är en bra gissning på vart Switch kan landa, risken är stor att folk i dom asiatiska länderna går över till mobilt spelande mer och mer och inte köper bärbara konsoler längre. 3DS känns som den sista riktiga bärbara konsolen, Switch är en hybrid och det kan bli ett dilemma för Nintendo då jag tror många anser att den är för dyr och med för dåligt spelutbud.

40 miljoner sa man väl om Wii U också :D

Säljer Switch 25 miljoner på 5 år tror jag Nintendo ska vara nöjda.

Postad 23 januari 2017 - 07:28

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0

Hade varit smart av Nintendo att släppa Switch som enbart en bärbar enhet också för dom som vill det, jag tror många anser att det är en stationär konsol med bärbara möjligheter och inte en renodlad bärbar konsol man tar med sig lite överallt, skärmen är för klumpig för det.

Jag tror runt 20-25 miljoner är en bra gissning på vart Switch kan landa, risken är stor att folk i dom asiatiska länderna går över till mobilt spelande mer och mer och inte köper bärbara konsoler längre. 3DS känns som den sista riktiga bärbara konsolen, Switch är en hybrid och det kan bli ett dilemma för Nintendo då jag tror många anser att den är för dyr och med för dåligt spelutbud.

40 miljoner sa man väl om Wii U också :D

Säljer Switch 25 miljoner på 5 år tror jag Nintendo ska vara nöjda.

Vi vet ju inte riktigt planerna ser ut.

Kommer man sälja dockan som tillbehör så man kan ha den till flera tvappareter utan att behöva flytta dockan. Det skulle vara ett bra drag, men då ska den inte kosta saftig biff. 

Postad 23 januari 2017 - 08:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Kommer man sälja dockan som tillbehör så man kan ha den till flera tvappareter utan att behöva flytta dockan. Det skulle vara ett bra drag, men då ska den inte kosta saftig biff. 

Dockan går att köpa separat ja, 90 dollars.

Postad 23 januari 2017 - 09:53

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0

Ett ganska acceptabelt pris, men den lär säkert ligga på 1200-1300 här i Sverige.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 23 januari 2017 - 10:02.

Postad 23 januari 2017 - 10:40

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 695 inlägg
  • 0

Men är inte en extra docka rätt onödig annat än vid tex sommarstugan, kan ios vara skönt att ha en vid sängen tex. Då skulle jag hellre ha en extra bärbar enhet som jag känner det när batteriet tar slut och man laddar den andra under tiden.

Postad 23 januari 2017 - 10:48

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Ett ganska acceptabelt pris, men den lär säkert ligga på 1200-1300 här i Sverige.

http://cdon.se/spel/...ck_set-39589717

999:- 

Men är inte en extra docka rätt onödig annat än vid tex sommarstugan, kan ios vara skönt att ha en vid sängen tex. Då skulle jag hellre ha en extra bärbar enhet som jag känner det när batteriet tar slut och man laddar den andra under tiden.

Borde inte en extra AC adapter räcka bra bredvid sängen?! :)

http://cdon.se/spel/...dapter-39597255

Postad 23 januari 2017 - 11:59

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 149 inlägg
  • 0
http://gonintendo.co...o-downgrades-fi

NIS EXPLAINS WHY DISGAEA 5 IS COMING TO SWITCH, NO DOWNGRADES, FIRMLY PLEDGES MORE SOFTWARE SUPPORT

22 January, 2017

The following comes from Nippon Ichi Software president Sohei Niikawa...
- the difficulty of porting from PS4 to Switch varies depending on how each studio approaches development
- the porting process was relatively smooth for Disgaea
- there was nothing NIS had to downgrade
- even in portable mode, the experience still remains same as PS4 version
- Disgaea 5 was chosen for Switch because it would be smooth to port
- NIS also thought it would be better to release its key product
- NIS received many requests to port it to Vita, but if this happened, it would have been necessary to downgrade the game
- NIS brought the game to Switch as a way of fulfilling the fan request for a portable version of Disgaea 5
- NIS says they are definitely making more Switch games
- They will not be making just one game and calling it quits

Postad 23 januari 2017 - 12:28

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Borde inte en extra AC adapter räcka bra bredvid sängen?! :)

http://cdon.se/spel/...dapter-39597255

Synd att det inte är med separat USB kontakt, då kunde man även koppla den till powerbanks.

Postad 23 januari 2017 - 14:18

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Synd att det inte är med separat USB kontakt, då kunde man även koppla den till powerbanks.

Borde det inte vara micro USB, som till majoriteten av telefonerna? :)

Bara att "låna" en sladd därifrån. 

NES mini kör väl det.

Postad 23 januari 2017 - 14:20

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Borde det inte vara micro USB, som till majoriteten av telefonerna? :)

Bara att "låna" en sladd därifrån. 

NES mini kör väl det.

Ännu bättre, det är USB-C = alla kommande telefoner

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.