Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX100 *

1475 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 oktober 2004 - 12:31

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Mhj: Jag vet inte om det är RGB ut från den översta SCARTen men du kan i menyn till boxen ställa in om det ska gå "S-VHS", som de kallar det, ut från den understa SCARTen, eller om det ska vara vanlig "VHS". Jag kör s-video från min box, via förstärkare till projektor, och det funkar finfint.

Postad 30 oktober 2004 - 13:08

Unregistered2b88a8fc
  • Unregistered2b88a8fc
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Genom vga ingången på projektorn kan du endast ta in RGB+HV=5pin, en scart ger endast RGB+Sync = 4pin. Om du skall använda scart rgb måste det bli Component ingångarna + Composite ingången för sync.

-kalin

Postad 31 oktober 2004 - 13:31

Mhj
  • Mhj
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
OK då får det bli S-video från boxen till Projektorn, tack för hjälpen.

/Mattias

Postad 01 november 2004 - 21:44

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Hej !

Har även postat det här under HTPC tråden men jag tänkte att jag kanske kunde få fler svar här. Jag vet att det är några här som kör grafikkort (DVI) till projjen.

Jag har fått hem en oehlbach 10 meters DVI-D. Jag har kopplat den till mitt grafikkort (club 3d radeon 9600xt 256) och sedan till min tx-100. Jag får tyvärr ingen bild det står "no input is detected on DVI". Jag har försökt med det mesta men får ingen bild.

Hur ska jag få det att funka? jag blir galen snart. Ska man köra i en speciell ordning dvs starta datorn först eller projjen först, eller vad?
Eller är det speciella bildskärmsinställningar jag ska tänka på? Det är säkert nåt enkelt...Som vanligt....
Tackar för hjälpen.

Postad 02 november 2004 - 13:56

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Never mind, fick det att fungera igår. Juxade lite med bildskärmsinställningarna.

En sak kan jag iaf säga....Jag blir mer och mer imponerad av tx-100. Tyckte att bilden var suverän redan när jag körde progressiv komponent från en pioneer DV470 . Nu när jag kör DVI så är jag helt övertygad, tx-100 sparkar bak.

Jag kan förresten varmt rekommendera Oehlbachs 10 meter DVI-D. Inga bling bling kromat, guldplätterat krims krams flash text, helt enkelt tjock och gedigen. Jag vet inte men när jag kollade på kabeln kom jag att tänka på Cable Guy filmen ;)

Lägger upp bilder så fort jag får min digis, den är på långsemester för tillfället <_<

Postad 02 november 2004 - 14:09

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Var hittar man Oehlbachs DVI-kabel i Sverige?

Postad 02 november 2004 - 14:18

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Var hittar man Oehlbachs DVI-kabel i Sverige?

I Sverige vet jag inte, jag importerade min från tyskland.

Postad 02 november 2004 - 17:34

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Ebola: Från vilken affär? Vad gav du för kabeln?

Postad 02 november 2004 - 20:04

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Beställde min från PIPRO i tyskland.

Prata med Patrik på PIPRO, har inte hans mailadress här hemma. Vill du ha den kan jag skriva in det imorgon. Tror dock att det finns en användare som heter PIPRO här på forumet, släng iväg ett PM om du inte orkar vänta till imorgon.

Postad 03 november 2004 - 01:46

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Det skulle vara intressant att läsa fler medlemmars bildinställningar på sina TX100:or för att jämföra skillnader, likt de blackcola plitade ner för ett tag sedan. Naturligtvis måste man då samtidigt nämna vilken typ av duk man kör med för totalt rättvist resultat.

Postad 03 november 2004 - 08:33

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Fredrik, skulle just till att skriva samma grej...du snodde bokstäverna ur munnen på mig <_<

Precis som Fredrik säger:
Satt och gick igenom tråden igår för att hitta lite inställningar på DVI, det var ett tag sedan någon skrev något om inställningar. Det mesta som skrivits handlar om leveranser och strul, så ska det väl inte vara? Det är ju trots enligt min mening en superbra projje...Nu kanske jag får på k-ften av de som fortfarande har sina på service men ni kanske har nytta av det här sen.

Det är på tiden att vi delar med oss av intryck och erfarenheter. Några har ju haft projjen ett tag och kanske hunnit leka mer än andra men alltid får man en aha upplevelse av någon.

Skriv lite om vilka inställningar ni har beroende på vad ni matar (DVI, VGA, komponenet, S-video). Typ av duk, storlek på bilden (tum), Avstånd projektor ->projicerad vägg, Tittavstånd. Ös på bara helt enkelt.

Postad 03 november 2004 - 16:39

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Precis, man kan få ut grymt mycket av vad folk kör för inställningar. En kompis till mig skaffade en TX100, vi körde diverse kalibreringsskivor utan gott resultat. Testade då blackcolas inställningar och voila! En kalasbild.

Postad 03 november 2004 - 17:55

Esox Lucius
  • Esox Lucius
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Jag kör med de inställningar som Blackcola men har dragit upp skärpan till 4. När jag spelar så drar jag upp ljusstyrkan och kör med 5 i skäärpa

Postad 03 november 2004 - 18:30

Unregistered3410768f
  • Unregistered3410768f
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hej hopp.

Nu har vi fått in fler TX-100 till vårt kontor i Helsingborg,
maila oss snarast innan de tar slut! [email protected]

Pris: 15 000:- Inkl. moms !!!

Redigerat av Unregistered3410768f, 22 november 2004 - 23:43.

Postad 03 november 2004 - 18:47

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Hej hej

Har nu kört min TX-100 ett par timmar, har dock inte hunnet laborera med inställningarna ännu,men jag har lite funderingar

Min fläkt låter rätt mycket, och inte som en fläkt brukar låta, utan den tickar liksom lite

Och sen blöder den lite färger också. Syns inte så ofta, men i en film som hitta Nemo blev det ganska så tydligt. Är detta nått man får leva med eller kan man sjystera bort det?

/Pajje

Postad 03 november 2004 - 19:04

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

Hej hopp.

Nu har vi fått in fler TX-100 till vårt kontor i Helsingborg,
maila oss snarast innan de tar slut! [email protected]

Har mailat :)

Postad 04 november 2004 - 13:07

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0

Och sen blöder den lite färger också. Syns inte så ofta, men i en film som hitta Nemo blev det ganska så tydligt. Är detta nått man får leva med eller kan man sjystera bort det?

Hur kopplar du in bildsignalen? S-video? Component? RGBs? DVI?

Postad 04 november 2004 - 13:10

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0
Provade BlackColas inställningar igår.

Bilden blev extremt blaskig, MEN då hade jag också 7,5 IRE inställt på min spelare, alltså att den visar bildinformation som är "blacker than black".
Är det ngn som vet ifall inställningarna är gjorda med "blacker than black" eller utan? :D :)

Fick också en viss gulsotseffekt i ansiktsfärger, men det kanske bara är en vanesak, eller så var det bara den filmen som jag provade med...

Har märkt att då man försöker få till en bra gråskala utan färgstick från svart till vitt, så är det inte svårt alls att lyckas med i Hitachi:n, däremot så blir bilden oftast ganska "trist" i jämförelse med t.ex. CINEMA-läget.
Med BlackColas inställningar så blev det inte riktigt lika "trist" som det har blivit när jag har gjort det själv. :D

Postad 04 november 2004 - 17:25

Unregisteredf9700265
  • Unregisteredf9700265
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Är det någon som kan och vill vara snäll och lägga ut Blackcolas inställningar?!

Tycker att det är jobbigt att leta i den numera så stora tråden.

Postad 04 november 2004 - 22:04

Unregisteredd8db1c15
  • Unregisteredd8db1c15
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Provade BlackColas inställningar igår.

Bilden blev extremt blaskig, MEN då hade jag också 7,5 IRE inställt på min spelare, alltså att den visar bildinformation som är "blacker than black".
Är det ngn som vet ifall inställningarna är gjorda med "blacker than black" eller utan?  :D  :)

Fick också en viss gulsotseffekt i ansiktsfärger, men det kanske bara är en vanesak, eller så var det bara den filmen som jag provade med...

Har märkt att då man försöker få till en bra gråskala utan färgstick från svart till vitt, så är det inte svårt alls att lyckas med i Hitachi:n, däremot så blir bilden oftast ganska "trist" i jämförelse med t.ex. CINEMA-läget.
Med BlackColas inställningar så blev det inte riktigt lika "trist" som det har blivit när jag har gjort det själv. :D

Har kört min Hitachi cirka 50 timmar nu kopplad med komponent. Även jag har upptäckt gula ansikte på flera filmer. När jag rullar med lenshiften har färgerna ändrats ibland. Detta verkar inte normalt. Är det någon mer som upplevt samma sak?

Postad 04 november 2004 - 22:12

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0
Notera att den gula ansiktsfärgen enbart uppstår med blackcolas inställningar och även med "DYNAMIC" som är förinställd.
De flesta andra förinställningar ger mer röda än gula ansikten. :)

Postad 04 november 2004 - 23:02

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Beställde min från PIPRO i tyskland.

Prata med Patrik på PIPRO, har inte hans mailadress här hemma. Vill du ha den kan jag skriva in det imorgon. Tror dock att det finns en användare som heter PIPRO här på forumet, släng iväg ett PM om du inte orkar vänta till imorgon.

"PIPRO" är en tysk kollega från huvudkontoret (som ej talar svenska), så hör av dig till mig om du undrar över något, PM eller info @ pipro.se

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Postad 05 november 2004 - 00:11

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
komponent infrån dvd-spelaren, dvi ifrån datorn
Har iof bara sett det när jag kört dvd

Postad 05 november 2004 - 12:43

Unregistered25737341
  • Unregistered25737341
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Har alla fått sina projektorer från Webhallen nu?

Är bara nyfiken eftersom det var en så het diskussion tidigare...dessutom såg jag ju att Webhallens leveransinformation verkade oförändrad.

Postad 05 november 2004 - 15:58

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
NiklasW, det är nog en hel del som avbeställt sina projjar från Webhallen.
Jag gjorde det iaf, alldeles för mycket strul kommer aldrig mer beställa något från Webhallen.
De inger inget förtroende alls, återigen min åsikt men den verkar delas av många...

Postad 06 november 2004 - 00:51

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0
Har nu provat lite längre stund med BlackColas inställningar från avsforum.
De är kanon! Som jag misstänkte lite, så hade jag "vant mig" vid de lite "rödtintade ansiktena" vilket gjorde att jag upplevde en gul ton i ansiktena istället.
Efter att ha tittat på en film nyss så kan jag bara säga: kanoninställningar! :D Åtminstone då det gäller färgerna. Är dock lite osäker på brightness/black level. DVD-spelaren har två olika inställningar för black level och projektorn en (kör DVI), med två alternativ på varje så blir det rätt många kombinationer (8 st?) så det kan ta en stund att komma fram till "rätt"... ;)

Postad 06 november 2004 - 21:34

Unregistered524bfdda
  • Unregistered524bfdda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Hur är det med import från england?

12800 utan frakt från Detta ställe Vad brukar frakten hamna på?

Och vilka garantier gäller i sverige för denna projektor, om den är importerad från england?

Någon som har en aning?

Eller är det bättre att betala 2000 extra i sverige?

Postad 06 november 2004 - 22:14

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
Import från England går utmärkt, jag med flera här på forumet har gjort det. Jag köpte min projje från just detta ställe. Eftersom jag just då var i England så var jag och besökte dem. Mycket trevligt företag faktiskt. Vi körde igång min projje på plats i deras demorum och kollade efter döda pixlar och ev VB.

Priset som de skriver på sin sida är utan moms. 17,5% moms tillkommer. Då blir priset ca 13800 kr plus frakt. Frakten går på ca 5-600 kr. Jag fick min projje för 13000 kr, men då kostade PJ100an ca 20000 kr i Sverige.

ALLA garantier som gäller för en Hitachi-proj inköpt i Sverige gäller för en projje inköpt i England! Skitbra!

Postad 06 november 2004 - 23:13

Unregistered524bfdda
  • Unregistered524bfdda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
tack nima01!

Det verkar ju värt att importera då.. jag måste överväga det först bara. kanske kan få en gratis weekend till england betald när jag köper den <_<

exakt vilka garantier gäller för projjen förresten om någon orkar förklara (det står väl säkert i denna oändliga tråd någonstans förstås)?

Redigerat av Unregistered524bfdda, 06 november 2004 - 23:37.

Postad 06 november 2004 - 23:43

Unregistered524bfdda
  • Unregistered524bfdda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
förresten nima01:

Vart ligger den affär jag länkat till.. i london eller?

Postad 07 november 2004 - 00:40

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
Den ligger i ett samhälle söder om London som heter Horsham. Du åker tåg dit på cirkus 30 minuter...

Postad 07 november 2004 - 01:29

Unregistered524bfdda
  • Unregistered524bfdda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Den ligger i ett samhälle söder om London som heter Horsham. Du åker tåg dit på cirkus 30 minuter...

tack, vad bra! då kanske man svänger förbi där och tar med tjejen till london och julhandlar.. resan får man ju nästan på köpet

Postad 07 november 2004 - 01:55

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Mm. Ryanair är ju inte så väldans dyra direkt...

Postad 07 november 2004 - 20:57

vandeurs
  • vandeurs
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag fick min TX-100 från Webbhallen för 10 dagar sen. Jag hade väl väntat i ca 3 veckor på den och ringt och tjatat en hel del.

Hur som helst jag fick i alla fall köpa den för det billigare priset som jag hade beställt den för 15199:- trots att priset hade gått upp 800 :- när jag löste ut den.

Än har jag bara testat den lite grand och den har funkat bra än så länge. Jag håller dock på och bygger en komplett hemmabio som blir klar snart och då kommer den att bli hårdtestad. <_<

/Fredrik WvD

Postad 08 november 2004 - 00:05

MrBlew
  • MrBlew
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt en sak angående "brummandet" som kan uppstå när man takmonterar sin TX100 upp-och-ner. (Jag hade inga problem med detta innan jag vände på projjen.) I mitt fall beror brummandet på att projektorns chassi kommer i resonans. Då kan man klämma ihop chassit med handen, så slutar det att låta. [Se bilden nedan.] Ibland får man testa flera gånger innan det slutar, men jag har lyckats få bort brummandet varje gång jag försökt.

Postad bild

Jag funderar på om man kan stoppa in något ljuddämpande innanför chassit, som förhindrar självsvängningarna, men man får ju inte öppna chassit av garantiskäl... Så det blir svårt. Jag får hitta på en annan lösning. Men, i alla fall, det verkar inte som om det är fläkten det är fel på, utan chassit, åtminstone i mitt fall.

Redigerat av MrBlew, 08 november 2004 - 00:06.

Postad 08 november 2004 - 00:22

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Ähum...... :D
Postad bild

Postad 08 november 2004 - 08:58

Unregisteredf9700265
  • Unregisteredf9700265
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
MrBlew

Ang fläktljudet så är jag inne på samma spår. Min projektor är monterat på en tv-hylla i plåt från biltema. Först monterade jag den direkt på plåten med skruvar och då började den ganska omgående att låta illa. Det ljudet försvann när jag lyfte projektorn från plåten. Jag lade sedan lite dämpmaterial mellan anläggningsytorna och då låter det ännu mindre, tyvärr inte helt bra enligt min mening. Projektorn är ganska tyst tills det har gått en stund och blivit väldigt varm. Då kommer oljudet mer och mer och det hjälper inte att klämma på den som tidigare.

Hur blir era projektorer när dom har gått en tid? Blir dom väldigt varma och ökar fläktljudet? Ska man kunna kräva att den är så tyst som den är i början hela tiden?

Postad 08 november 2004 - 09:09

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Signature: Man ska givetvis kräva att fläkten eller chassit aldrig någonsin vibrerar på ett sätt som de inte ska vibrera på. Med tanke på priset man betalar ska man få en perfekt produkt, allt annat är pinsamt för Hitachi.

Postad 08 november 2004 - 17:57

Unregisteredba14ec31
  • Unregisteredba14ec31
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Måndagsexemplaret?

Förutom att fläkten ger mig huvudvärk så har börjat projektor flimmra. Den skiftar i ljusstyrka, mörkare, ljusare och så håller den på såhär. Suck.....
På toppen av det blev man dissat av svenska hitachi, när man ringer deras servicechef Leif Magnusson så vill han först veta ifall man är företags- eller privatkund. Så fort man nämner det första så pissar han på en rätt phet.

Fler som upplever samma fel med flimmer???

Är detta alla projektorer som sturlar oavsätt modell och tillverkare? Eller så har jag bara haft otur? Börjar ångra köpet.

Postad 08 november 2004 - 19:21

Zippocage
  • Zippocage
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Brunöga: har det problemet kombinerat med ett större område med blå missfärgning. Inne på service nu. Satt på en pall hos Anta men är förhoppningsvis hos det nya stället.

Något som hört av det nya serviceföretaget?

Postad 08 november 2004 - 22:37

MrBlew
  • MrBlew
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
KarlXII: Hehe B) Varför inte? Men det skulle inte vara så snyggt kanske... B)

Signature: Ja, jag har samma problem som du. Brummandet kommer efter ett tag, när projektorn blivit varm och fläkten måste gå fortare. :) Däremot har jag lyckats tysta projektorn varje gång jag försökt. Vilket iofs inte är så många gånger, i och med att jag bara har haft projektorn i knappt två veckor hittills.

Min projektor blir också väldigt varm efter ett tag, men det är nog ofrånkomligt (om man inte vill ha en kraftigare fläkt, vilken förmodligen skulle låta ännu mer) i och med att lampan har en så hög effekt. Tyvärr har jag ingen möjlighet att ha ett separat maskinrum, det hade varit perfekt annars! Då hade man ju sluppit allt det här med ljudproblemen... När det en gång i framtiden blir ett hus, då ska det definitivt bli ett separat maskinrum.

Brunöga: Har inte råkat ut för samma problem med flimmer som du. Men som sagt, har inte haft projektorn så länge... Tråkigt att du har dessa problem, det är verkligen något som Hitachi borde ta på sig att fixa!

Postad 09 november 2004 - 00:38

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
Zippocage: Jag ringde dem i fredags. De var mycket bättre att snacka med än Anta. De förklarade hur det låg till. Hur de skulle göra. Att man kunde söka efter sin projje på deras websida så att man hela tiden kunde se status. SKV verkar bra det jag hittils haft med dem att göra.

Postad 09 november 2004 - 14:06

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0
Var i landet ligger SKV?

Postad 09 november 2004 - 16:23

Unregisteredde1d8897
  • Unregisteredde1d8897
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Var i landet ligger SKV?

SKV Service AB Järfälla
(Service for Business and Domestic Products)

Kaminvägen 1
176 77 Järfälla
Sweden
Sweden

Tel:+46 8 562 71130

Webb:http://www.skvservice.se

Hoppas nu SKV verkligen sköter garantiärenden bättre än Anta. Min projektor är nu inne på sin 3:e vecka hos Teleplan & Anta Servicepartner. Inte ett ljud har jag hört från dem...

Postad 09 november 2004 - 18:13

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
Sen föra veckan har inte Anta någon service på Hitachi-produkter längre. SKV istället...De har inlämningsställen i Malmö och Göteborg också förutom Järfälla.

kallo: prova att söka på SKVs hemsida. Skriv in ditt rms-nummer du fått och se status på din reparation.

Jag själv är uppe i 6 veckor utan projje nu! jippii

Redigerat av Unregisteredbf364490, 09 november 2004 - 18:18.

Postad 11 november 2004 - 13:36

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0
Har dragit ned grön svartnivå ganska drastiskt (till -16), fast med Blackcolas inställningar i övrigt. Nu ser bilden riktigt bra ut! :) Något sämre generell ljusstyrka, men nada grönstick i <50% grått.
Prova vetja! :D

Postad 11 november 2004 - 13:58

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0

............
Hoppas nu SKV verkligen sköter garantiärenden bättre än Anta. Min projektor är nu inne på sin 3:e vecka hos Teleplan & Anta Servicepartner. Inte ett ljud har jag hört från dem...

Om någon skulle fråga mig vilken som är den sämsta serviceverkstaden i sverige skulle jag tveklöst säga SKV. De är för stora helt enkelt. Servicegången/servicetiden hos SKV är minst sagt pinsam. :)

Te.x. mycket Philipsprodukter servas av SKV, men just nu håller Philips på att förhandla bort denna verkstad då de inte sköter sig som de ska. Tack för det!

Detta är bara min åsikt efter ett ANTAL förbannade kunder som vart utan produkter ganska lång tid hos SKV. De måste skärpa till sig tycker jag.

Postad 11 november 2004 - 19:31

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Jag har min projje i ett maskinrum som jag ventilerar med en utomstående fläkt som står på vinden. Det blir nästan för kallt där inne, mätte för ett par dagar sen och då var det 13 grader innne i det rummet, men det är ju bra för projen iallafall, skickar en kall, filtrerad luftström rätt in i insuget på den.

Förresten, på vilken sida liger blackcolas inställning, hittar fan inte den :)

Pajje

Postad 11 november 2004 - 20:36

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
BlackCola´s Inställningar

Picture
Brightness +3
Contrast +0
Gamma - Custom 4
(+11,+9,+7,+4,+1,-4,-8,-11)
Color Temperature - Custom
(+6,0,-6,+18,+18,+18)
Sharpness 3

Setup
Keystone +0
Whisper Whisper
Iris 4

Postad 11 november 2004 - 21:52

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0
Mina inställningar (med DENON DVD-2910) ser då ut som följer (hade visst sänkt brightness lite också:)):

Picture
Brightness +0
Contrast +0
Gamma - Custom 4
(+11,+9,+7,+4,+1,-4,-8,-11)
Color Temperature - Custom
(+6,-16,-6,+18,+18,+18)
Sharpness 3

Setup
Keystone +0
Whisper Whisper
Iris 4

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.