Ny generation Samsung plasma till kanonpris!
2163 svar till detta ämne
Postad 01 september 2005 - 19:06
Unregisterede4bc69dc
-
Unregisterede4bc69dc
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Vad menas med dynamisk bild?? Finns standard, movie och någon till att välja bland, vilken är den bästa???
Jag har ingen fjärr så jag kan inte pilla för mycket.
<{POST_SNAPBACK}>
Surt med alla problem du haft med din tv Danhill. Hoppas att du får en ny tv med nästa leverans från Inwarehouse. Dynamisk bild är en av de olika bildinställningarna du har att välja på. Det finns 4:a st. Du kan laborera med alla om du önskar. Jag har dragit ner färgen lite på "film", då får jag den bästa bilden enligt mig. Sen har jag ställt in "Personlig" lite annorlunda för att passa fotbollssändningen på C+. Men som sagt alla har olika smak vad det gäller bild. Så det är nog bäst att du pillar lite och provar dig fram, det tar inte lång tid att ställa in det. Jag har köpt ny antennkabel från hembiobutiken, märke => Goldkabel. Vet inte om det blir bättre bild. Upplever dock att det tar bort lite störningar som kan förekomma. Den är väl bättre avskärmad. Tror jag... Hoppas du blir nöjd med ditt ex. Good luck!
Postad 01 september 2005 - 21:58
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Vad menas med dynamisk bild?? Finns standard, movie och någon till att välja bland, vilken är den bästa???
Jag har ingen fjärr så jag kan inte pilla för mycket.
<{POST_SNAPBACK}>
Surt med alla problem du haft med din tv Danhill. Hoppas att du får en ny tv med nästa leverans från Inwarehouse.
Dynamisk bild är en av de olika bildinställningarna du har att välja på. Det finns 4:a st. Du kan laborera med alla om du önskar. Jag har dragit ner färgen lite på "film", då får jag den bästa bilden enligt mig. Sen har jag ställt in "Personlig" lite annorlunda för att passa fotbollssändningen på C+. Men som sagt alla har olika smak vad det gäller bild. Så det är nog bäst att du pillar lite och provar dig fram, det tar inte lång tid att ställa in det.
Jag har köpt ny antennkabel från hembiobutiken, märke => Goldkabel. Vet inte om det blir bättre bild. Upplever dock att det tar bort lite störningar som kan förekomma. Den är väl bättre avskärmad. Tror jag...
Hoppas du blir nöjd med ditt ex.
Good luck!
<{POST_SNAPBACK}>
Tack Raoul Duke för ditt svar. Jag testa de olika inställningarna sedan, men en liten fråga, vad menas med dynamisk bildinställning, är det den inställningen som gör att kontrasten justeras automatiskt??
Postad 01 september 2005 - 22:06
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Har för mig att det ska vara så men en snabbtitt i menyn så ser du att kontrasten är på MAX, det är inte bra.
Själva "ögoneffekten" har jag inte märkt av alls.
//Lorryquai
Postad 01 september 2005 - 22:12
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Har för mig att det ska vara så men en snabbtitt i menyn så ser du att kontrasten är på MAX, det är inte bra.
Själva "ögoneffekten" har jag inte märkt av alls.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Tack Lorryquai, vad menar du med "ögoneffekten"
Postad 01 september 2005 - 22:58
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Enligt samsung så ska den ha ett inbyggt öga som kan känna av rummets ljushet och sedan ställa om bilden till den bästa. Provade att tända lampan och släcka den ett flertal ggr men inget märkbart hände.
//Lorryquai
Edit: jo, det vanliga, stavfel...
Redigerat av Lorryquai, 01 september 2005 - 23:00.
Postad 05 september 2005 - 16:09
Magnus79
-
Magnus79
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Är grymt besviken på Samsungs 42S5HX. Redan vid då jag skulle göra inställningarna tyckte jag att den surrade ganska mycket. När jag testade "white screen" surrade den riktigt högt. Samma fenomen oavsett bildkälla (PC, DVD, analogTV). Samsung tyckte att det lät som ett fabriksfel och kallade tillbaka den via Inwarehouse(!). Inwarehouse tyckte att den lät precis som deras andra ex och vill inte skicka någon ny.
Har någon annan lagt märke till detta surrande?
<{POST_SNAPBACK}>
Min surrar oxå, ljusare bild, mera surr. Sprang igenom EXPERT och hörde inget surr från deras demoex. Det ska inte vara så, har bara inte haft tid att börja rota i det än.
Postad 05 september 2005 - 16:16
Magnus79
-
Magnus79
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Enligt samsung så ska den ha ett inbyggt öga som kan känna av rummets ljushet och sedan ställa om bilden till den bästa. Provade att tända lampan och släcka den ett flertal ggr men inget märkbart hände.
//Lorryquai
Edit: jo, det vanliga, stavfel...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har fått för mig att "ögat" bara används i läge "autospar". Varför man döpt profilen till Dynamisk vet jag inte, kanske det dynamiska surret eller den lätt dynamiska bildkvaliten, detta får di lärde tvista om.....
Postad 05 september 2005 - 21:14
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Har provat i alla lägen, alla bildinst. men utan resultat. Detta var endast med halogenljus, den kanske reagerar på ultraviolett?
Vem vet? Kanske bara "words"...
//Lorryquai
Postad 06 september 2005 - 11:58
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Har provat i alla lägen, alla bildinst. men utan resultat. Detta var endast med halogenljus, den kanske reagerar på ultraviolett?
Vem vet? Kanske bara "words"...
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Min byter ljusstyrka titt som tätt om jag ställer den på autospar, men jag tyckte det blev irriterade efter en stund och bytte till superspar så länge..
Postad 07 september 2005 - 06:23
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
En liten uppdatering rörande min skärm.
Jag fick en ny nu från Inwarehouse och denna gången är den ny!! Fick även en fjärrkontroll denna gången :-)
Inwarehouse skötte det fint, bad så hemskt mycket om ursäkt och lämnade den nya tv;n samma dag som de tog den gamla.
Nu slapp jag med andra ord byta kanal via videon, men märkte att tv bilden blev något sämre från analog sändning, när jag bytar till videon blir det stor skillnad, bilden blir alltså mycket bättre om man kör kanalerna via videon, jag brukar spela in en hel del. Överlag så är det en kanon tv, dvd via komponent är grymt bra, ska dock investera i en nyare inspelningsbar dvd med HDMI då bör det bli ännu bättre bild, min nuvarande dvd är från 1998-1999. Nån som har något tips om hur man ska "bränna" in denna tv??
Redigerat av Danhill, 07 september 2005 - 06:36.
Postad 07 september 2005 - 06:30
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Kör med låg kontrast samt ljusstyrka. Sen kan du ju dra ner den röda färgen också
//Lorryquai
Postad 07 september 2005 - 06:35
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Kör med låg kontrast samt ljusstyrka. Sen kan du ju dra ner den röda färgen också 
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Tack Lorryquai. P.S har du fått din tv tillbaka??
Postad 07 september 2005 - 06:44
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Nope, först skulle jag få en ny. Det tog 2veckor att konstatera, sedan ändrade någon sig och den ska repareras. Hur som helst så kommer jag häva köpet, förr eller senare, det ser ut att bli en lååång väntan mao.
Får nöja mig med nya ljudanläggningen som ska dyka upp på fredag eller måndag:) Nya högtalare samt stärkareär aldrig fel.
En liten fråga ang. din tv. Hur hanterar den svärtan? Flyter grått ihop med närliggande färger vid mörka scener?
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 07 september 2005 - 06:46.
Postad 07 september 2005 - 07:03
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Nope, först skulle jag få en ny. Det tog 2veckor att konstatera, sedan ändrade någon sig och den ska repareras. Hur som helst så kommer jag häva köpet, förr eller senare, det ser ut att bli en lååång väntan mao.
Får nöja mig med nya ljudanläggningen som ska dyka upp på fredag eller måndag:) Nya högtalare samt stärkareär aldrig fel.
En liten fråga ang. din tv. Hur hanterar den svärtan? Flyter grått ihop med närliggande färger vid mörka scener?
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Uschhh, jag lider verkligen med dig, hoppas du kan häva köpet, förresten hur fungerar det, är det någon sorts öppet köp?? Angående svärtan så försökte jag hitta det felet som flera personer tog upp i denna tråden men kunde inte hitta problem med det varken på den gamla tv;n eller den nya. Jag är visserligen inte 100% säker på vad som menas med att svärtan flyter ihop, men jag har kollat på vanlig analog tv sändning, dvd filmer, HD filmer via PC, samt lite gamla videoband. Och jag tycker att svart är verkligen svart, alltså samtliga färger är vad de ska vara och ingeting smetas ut eller blir konstigt med. Dock så har jag märkt en sak, det är antingen på tv3 eller kanal 5 när jag kör via tv;n så kallat, bilden kan vara riktig dålig beroende på vad som visas, ex är det en äldre film så kan det blir korningt och gryning och ibland blir persornera helt suddiga i ansiktet och färgerna blir lite konstiga, ex det var en snubbe som hade slips i någon film och på slipsen så syntes det en sk flimrig regnbåge, men det kan ju ha berott på eventuell en dålig signal för det är itne så på andra kanaler. Sen undrar jag också gällande energispar, jag har min på superspar, finns även autospar samt standard, vad händer där egentligen, som jag uppfattar det så är det bilden som blir ljusare, mörkare eller superljust typ. Men inte samma sorts ljus som man kan ändra i de vanliga inställningar, det är en annan sorts ljus, rätta mig gärna om jag har fel här.
Postad 07 september 2005 - 07:14
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Uschhh, jag lider verkligen med dig, hoppas du kan häva köpet, förresten hur fungerar det, är det någon sorts öppet köp??
Angående svärtan så försökte jag hitta det felet som flera personer tog upp i denna tråden men kunde inte hitta problem med det varken på den gamla tv;n eller den nya.
Jag är visserligen inte 100% säker på vad som menas med att svärtan flyter ihop, men jag har kollat på vanlig analog tv sändning, dvd filmer, HD filmer via PC, samt lite gamla videoband. Och jag tycker att svart är verkligen svart, alltså samtliga färger är vad de ska vara och ingeting smetas ut eller blir konstigt med.
Dock så har jag märkt en sak, det är antingen på tv3 eller kanal 5 när jag kör via tv;n så kallat, bilden kan vara riktig dålig beroende på vad som visas, ex är det en äldre film så kan det blir korningt och gryning och ibland blir persornera helt suddiga i ansiktet och färgerna blir lite konstiga, ex det var en snubbe som hade slips i någon film och på slipsen så syntes det en sk flimrig regnbåge, men det kan ju ha berott på eventuell en dålig signal för det är itne så på andra kanaler.
Sen undrar jag också gällande energispar, jag har min på superspar, finns även autospar samt standard, vad händer där egentligen, som jag uppfattar det så är det bilden som blir ljusare, mörkare eller superljust typ. Men inte samma sorts ljus som man kan ändra i de vanliga inställningar, det är en annan sorts ljus, rätta mig gärna om jag har fel här.
<{POST_SNAPBACK}>
Du har rätt att häva köpet innom en 30 dagarsperiod om du köpt varan över nätet. 30+ är en krånglig procedur, hehe vad glad jag är...not. Jag kommer att lyckas, frågan är bara när. Fördelen jag har är att min var trasig och e på service. Efter två servicebesök så har du rätt att häva köpet. Ok, kolla på LOTR, där ser man tydligt dessa "sammanflytningar". Observera de gråmörka scenerna. 3:an och 5:an har taskig sändning. Småstörningar blir tydligare på en högupplöst. Energilägerna har bara en enda betydelse: spara ström via ändrad ljushet. Autospar: Spekuleras att det är här tvn ändrar ljusstyrkan självmant. Standard: Max ljusstyrka Superspar: Minst ljusstyrka //Lorryquai
Postad 07 september 2005 - 07:19
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Uschhh, jag lider verkligen med dig, hoppas du kan häva köpet, förresten hur fungerar det, är det någon sorts öppet köp??
Angående svärtan så försökte jag hitta det felet som flera personer tog upp i denna tråden men kunde inte hitta problem med det varken på den gamla tv;n eller den nya.
Jag är visserligen inte 100% säker på vad som menas med att svärtan flyter ihop, men jag har kollat på vanlig analog tv sändning, dvd filmer, HD filmer via PC, samt lite gamla videoband. Och jag tycker att svart är verkligen svart, alltså samtliga färger är vad de ska vara och ingeting smetas ut eller blir konstigt med.
Dock så har jag märkt en sak, det är antingen på tv3 eller kanal 5 när jag kör via tv;n så kallat, bilden kan vara riktig dålig beroende på vad som visas, ex är det en äldre film så kan det blir korningt och gryning och ibland blir persornera helt suddiga i ansiktet och färgerna blir lite konstiga, ex det var en snubbe som hade slips i någon film och på slipsen så syntes det en sk flimrig regnbåge, men det kan ju ha berott på eventuell en dålig signal för det är itne så på andra kanaler.
Sen undrar jag också gällande energispar, jag har min på superspar, finns även autospar samt standard, vad händer där egentligen, som jag uppfattar det så är det bilden som blir ljusare, mörkare eller superljust typ. Men inte samma sorts ljus som man kan ändra i de vanliga inställningar, det är en annan sorts ljus, rätta mig gärna om jag har fel här.
<{POST_SNAPBACK}>
Du har rätt att häva köpet innom en 30 dagarsperiod om du köpt varan över nätet. 30+ är en krånglig procedur, hehe vad glad jag är...not. Jag kommer att lyckas, frågan är bara när. Fördelen jag har är att min var trasig och e på service. Efter två servicebesök så har du rätt att häva köpet.
Ok, kolla på LOTR, där ser man tydligt dessa "sammanflytningar". Observera de gråmörka scenerna.
3:an och 5:an har taskig sändning. Småstörningar blir tydligare på en högupplöst.
Energilägerna har bara en enda betydelse: spara ström via ändrad ljushet. Autospar: Spekuleras att det är här tvn ändrar ljusstyrkan självmant. Standard: Max ljusstyrka Superspar: Minst ljusstyrka
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Ok ska kolla på LOTR, vilken del förresten 1,2 eller 3 :-) och spelar det någon roll vilken koppling man har rgb eller komponent, jag har ju kopplat min uråldriga dvd via komponent. Angående ljusstyrkan så är det väl inte samma ljusstyrka som i färinställningarna väl, jag upplevede inte det som så i alla fall. Jag hoppas det löser sig för dig verkligen, det är surt att du ska behöva betala så mycket pengar och ****** fungerar inte som det ska. Jag hade själv varit ***** sur. EDIT: Angående svärtan, uppstår den bara i LOTR eller är det överallt??
Redigerat av Danhill, 07 september 2005 - 07:25.
Postad 07 september 2005 - 08:23
villeman
-
villeman
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag trodde att ångerrätten för nätköp gällde i 14 dgr.
Har jag fel?
Postad 07 september 2005 - 10:51
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Lorry: hur länge tog det från att du ringde dom till:
1, nån tekniker hörde av sig?
2, nån faktiskt kom och hämtade tv:n.
jag har tyvärr blivit tvungen att ringa samtalet nu, men nån tekniker har inte hört av sig ännu.
Jag betalar jag inte ~26 papp för en tv som hänger sig ofta vid texttv och som har kass övergång från grått till svart..
Postad 07 september 2005 - 15:59
Unregisteredba341f94
-
Unregisteredba341f94
-
Användare
-
-
135 inlägg
Kolla första scenen (slaget) i första LOTR så kommer du märka om det flyter ihop eller inte  . På min tv krävs 100% kontrast i stort sett för att överhuvudtaget kunna tycka att det går att se dessa scener...
Btw nu är min samsung hd950 på väg med posten, kommer förhoppningsvis innan helgen så då får vi se vad tvn presterar med hdmi och uppskalning, recension utlovas
Postad 07 september 2005 - 16:29
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Kolla första scenen (slaget) i första LOTR så kommer du märka om det flyter ihop eller inte . På min tv krävs 100% kontrast i stort sett för att överhuvudtaget kunna tycka att det går att se dessa scener... Btw nu är min samsung hd950 på väg med posten, kommer förhoppningsvis innan helgen så då får vi se vad tvn presterar med hdmi och uppskalning, recension utlovas 
<{POST_SNAPBACK}>
Tack meanhenke, jag har kollat samtliga LOTR filmer och inte märkt någon flytning eller något skumt, blev bara sugen på att se filmerna igen Överalag är jag 100% + nöjd med bilden, det enda jag har att klaga på är att den analoga signalen genom videon ger rätt så taskig bild, prövade att koppla antennen direkt i tv;n och det blev stor skillnad, bilden var mycket mycket bättre. OCh dessutom kan man ha PIP på tv;n när jag har videon inkopplad.  vem behöver 2 tuners lol Har också beställt en dvd spelare, en Dennon 1920 får den förhoppningvist i nästa vecka.
Postad 07 september 2005 - 18:07
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Lorry: hur länge tog det från att du ringde dom till: 1, nån tekniker hörde av sig? 2, nån faktiskt kom och hämtade tv:n.
En tekniker hörde av sig drygt en vecka efter att supporten konstaterat att det behövdes. 2,5 vecka efter snacket med supporten åkte tvn iväg, via en budbil från "jet pak". Idag verkar det som om hönsen har ändrat sig igen. Jag ska få en ny... Hopplöst. Hoppas att det är nåt galet med den så man kan returera den. //Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 07 september 2005 - 18:08.
Postad 07 september 2005 - 18:38
alex6699
-
alex6699
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Det vore väl bra om den vore felfri. Det var väl det du strävade efter när du köpte den?
Postad 07 september 2005 - 18:56
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Yepp, men jag är trött på svärtan. Allt grått och svart fyter ihop. Vill ej ha samsungen längre.
//Lorryquai
Postad 07 september 2005 - 19:20
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
hello alla Samsung ägare.
Tänkte bara dela med mig lite av intryck S5h och lite HDTV matreial!!
Kör Hdtv med en D-vhs som har HDMI till sammyn självklart till hdmi ingången!!
Kan bara säga HERRE JÄ**AR vilken bild!!
Om bilden var bra med dvd så är det här helt jäkla sjukt!!!
Färger skärpa och kontrast!! allt blir jag måste nästan säga DUBBELT så bra jämfört med dvd!! Blir som en helt ny Plasma!!
Så nästa gång ni sätter på tvn och blir griniga på at tv bilden är Sunkig vänta bara nån månad eller två tills ni kan få tag i HDTV(CMORE)
Ni kommer då inte ångra era inköp!!
mvh mikee
Ps såg precis AVP i 1080i och bilden var helt BRUTAL!!
Redigerat av mikee, 07 september 2005 - 19:24.
Postad 07 september 2005 - 19:25
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Det har påpekats förut av mig. Vet att tvn funkar fint med HD-klipp men svärtan är ända inte på topp. Allt annat än HD är sisådär på samsungen.
//Lorryquai
Postad 07 september 2005 - 19:30
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
Skämtar du??
Jag vet att tv bilden är sådär, men har kopplat in en 3910 till sammyn och bilden är kanon både i 720p och 1080i via Hdmi.
och jag tycker Svärtan är mycket bra med den dvdn. Tv bilden vill jag inte utala mig pga att jag inte ens har en digital box för tillfället!!
mitt inlägg är inte tycket menat jag blir bara så förvånad att du tycker att svärtan är så kass!!
vad har du testat med för DVD?
mvh mikee
Postad 07 september 2005 - 19:32
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
Hoppas att du har haft tillfälle att se HELA HDTV filmer och inte bara klipp!! Desto mer man ser desto mer fattar man att det är en riktigt bra BILD den Presterar!! mikee Det har påpekats förut av mig. Vet att tvn funkar fint med HD-klipp men svärtan är ända inte på topp. Allt annat än HD är sisådär på samsungen.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 07 september 2005 - 19:44
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Jovisst. Har ett flertal _filmer_ varav jag kan hänvisa till Snatch som vid vissa tillfällen är rätt så grå/svart i sin helhelt. Där kan man hitta flera "fel" i bildhanteringen.
//Lorryquai
Postad 07 september 2005 - 19:50
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
Nu tar du en av de sämre släppen på sistone!!
Ta istället Nya släppet på Gladiator med grymt hög bitrate!!
Och streama den till sammyn så skall du se på bra bild.
En fråga streamar du Ts strömmarna genom din bärbara?
Då kan ju lite av felet ligga där?? Den verkar ju inte riktigt snabb nog för att streama precist!!
mvh mikael
Redigerat av mikee, 07 september 2005 - 19:53.
Postad 07 september 2005 - 20:49
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Svärtan är ingen bra, thats it! Den var inte bra på min, likaså på den som fanns inne i expert. Edit: Nu tar du en av de sämre släppen på sistone!! Ta istället Nya släppet på Gladiator med grymt hög bitrate!! Och streama den till sammyn så skall du se på bra bild. En fråga streamar du Ts strömmarna genom din bärbara? Då kan ju lite av felet ligga där?? Den verkar ju inte riktigt snabb nog för att streama precist!!
mvh mikael
Då återgår vi till att tv måste ha top of the line kvalite för att kunna visa en bra bild, det är inte det som är syftet. Då den har 12-bitars signalbehandling så ska den kunna ge en hyffsad bild från nästan vad som helst. Enligt mig så håller den ej måttet. Vad tycker du om svärtan i LOTR, The Machinist och The Matrix, alla 720p... Min åsikt: knappt godkänd. //Lorryquai
Redigerat av AgentFlynt, 08 september 2005 - 12:16.
Postad 07 september 2005 - 21:12
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
Svärtan är ingen bra, thats it! Den var inte bra på min, likaså på den som fanns inne i expert.
Edit:
Nu tar du en av de sämre släppen på sistone!! Ta istället Nya släppet på Gladiator med grymt hög bitrate!! Och streama den till sammyn så skall du se på bra bild. En fråga streamar du Ts strömmarna genom din bärbara? Då kan ju lite av felet ligga där?? Den verkar ju inte riktigt snabb nog för att streama precist!!
mvh mikael
Då återgår vi till att tv måste ha top of the line kvalite för att kunna visa en bra bild, det är inte det som är syftet. Då den har 12-bitars signalbehandling så ska den kunna ge en hyffsad bild från nästan vad som helst. Enligt mig så håller den ej måttet.
Vad tycker du om svärtan i LOTR, The Machinist och The Matrix, alla 720p... Min åsikt: knappt godkänd.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Det är tråkigt att du ej är nöjd, försök få Samsung att erkänna att svärtan inte är bra på din plasma så kanske du får pengarna tillbaka. Annars så är det ju så att Samsung har några försök på sig att reparera/ersätta din plasma. Ifall du ej får den utbytt så kan du alltid sälja den med en liten förlust. Jag tror säkert att det finns flera personer som köper den av dig om priset är rätt för trots allt så är det många som är nöjda med Samsungen. Kan tillägga att en vanlig crt tv visar alltid bättre bild än dagen plasmatv:en särskilt när signalen är dålig du får också tänka på att plasman är en 42 tummare och då ser man alla skavanker bättre än på en mindre tv... Det viktigaste är att man är nöjd med sin plasma och felen du ser på din plasma kanske andra anser är ok, allting beror på vad man förväntar sig av sin plasma.
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 08 september 2005 - 12:16.
Postad 07 september 2005 - 21:49
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
Svärtan är ingen bra, thats it! Den var inte bra på min, likaså på den som fanns inne i expert.
Edit:
Nu tar du en av de sämre släppen på sistone!! Ta istället Nya släppet på Gladiator med grymt hög bitrate!! Och streama den till sammyn så skall du se på bra bild. En fråga streamar du Ts strömmarna genom din bärbara? Då kan ju lite av felet ligga där?? Den verkar ju inte riktigt snabb nog för att streama precist!!
mvh mikael
Då återgår vi till att tv måste ha top of the line kvalite för att kunna visa en bra bild, det är inte det som är syftet. Då den har 12-bitars signalbehandling så ska den kunna ge en hyffsad bild från nästan vad som helst. Enligt mig så håller den ej måttet.
Vad tycker du om svärtan i LOTR, The Machinist och The Matrix, alla 720p... Min åsikt: knappt godkänd.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
vet inte vad det är för releaser du hänvisar till i 720p. har Båda trilogierna i 1080i (.TS)  och det är kanon bild i de delarna jag kollat på!! Tycker Svärtan är Bra i det HDTV utbud jag har kollat på So Far!! Har ju ca 3TB att kolla igenom Och det är det jag är ute EFTER!! ha det nu mikee
Redigerat av AgentFlynt, 08 september 2005 - 12:17.
Postad 07 september 2005 - 22:09
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Nu har jag granskat mer än hälften av mina filmer (DVD), ärligt talat så förstår jag inte vad det är för fel som folk upptäcker med svart bild, jag är ingen expert eller så är jag kanske en noob eller färgblind men jag har konstaterat att svart är svart och vit är vit osv. Jag har försökt titta i mörka partier på filmer och se ifall svart inte är svart men har sett att svart är svart, vad är det man ska titta efter??
En sak som jag märkte nu under fotbollsmathen var att när jag körde analog tv via videon så hade de spelare som sprang spöken efter sig typ, så jag rykte ut den j*** videon och pluggade antenen direkt i tv och fick bättre bild och inga spöken, är det ett vanligt fel på Samsungen eller är det känt överlag att plasma appareter visar "spöken" vid taskiga scener??
Postad 08 september 2005 - 07:21
Unregistered1d985f58
-
Unregistered1d985f58
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej ni pratar om att svärtan flyter ihop? Jag har märkt att svart/mörkt hår flyter ihop personerna ser ut att ha väldigt fett hår!! är min plasma ett måndags ex eller är det här normalt?
En orolig Samsung ägare
Postad 08 september 2005 - 07:24
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Vet precis vad du menar. Tror ej att det är en defekt utan att det "ska" vara så.
Nämner det igen, svärtan är ej den bästa.
//Lorryquai
Postad 08 september 2005 - 10:44
stsnol
-
stsnol
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag gråter av glädje varje dag när jag kommer hem från jobbet till min Samsung.
Redigerat av AgentFlynt, 08 september 2005 - 13:46.
Postad 08 september 2005 - 11:11
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Vad varje plasmaköpare/ägare bör veta/ska veta är att man inte kan jämför en vanlig CRT och en plasma på det sättet många gör..
Ex analog signal CRT vs analog signal Plasma .. hmm... Plasman är inte riktigt till för analoga signaler så köp då ingen plasma om man tänkt sig kolla på analog tv.
Helt klart är att lcd och plasma har en bit att gå till innan de når upp till alla förväntningar. Tekniken rör på sig hela tiden och skulle det inte vara för konsumenter så vill prova på ny teknik så skulle inte företagen som tillverkar den nya tekniken ha råd att utveckla något nytt.
Jag är nöjd med min plasma trots vissa olika tendenser som den visar, den är dock långt ifrån dålig ! De tendenser jag pratar om finns på alla plasmaapparater idag så som hudtoner, gråskalor och svärta osv osv. Går dock att få till riktigt ok genom att se till att det man kör upp på tv:n är digitalt och inget annat. Är man dock perfektionist/pedant så ska man nog hålla i sin köpkåthet och vänta... Men ja hur var det nu ??
Trött på allt gnäll undvik att köpa, lämna tillbaka, sälj eller krossa.. whatever !
Eller gör som många andra njut av ny teknik  , det kommer ALLTID nåt bättre.
/Motin
Postad 08 september 2005 - 11:45
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Jag gråter av glädje varje dag när jag kommer hem från jobbet till min Samsung.
<{POST_SNAPBACK}>
Ha den var bra, jag känner dock igen det där, varje gång man kommer är det mums mums!!
Redigerat av AgentFlynt, 08 september 2005 - 13:47.
Postad 08 september 2005 - 12:19
Jag har städat upp lite bland de senaste inläggen i denna tråd. För de som inte bekantat sig med Prisjakts regler så säger dessa bl a:
Följ allmän "netikett" och uppträd på ett trevligt och civiliserat sätt.
Inlägg som är (eller bär tydliga tecken av att vara) avsedda att genera, förolämpa, håna eller förlöjliga enskilda personer, grupper eller det ämne som tråden diskuterar anses alltid avvika från ämnet och är därmed inte tillåtna.
Prisjakts forum är till för flera användare. Vill du bara säga något (av personlig eller privat natur) som inte har med trådens ämne eller frågeställning att göra måste PM- eller e-postfunktionen användas.Edit: vill också nämna att har man åsikter om en moderatoråtgärd skall detta tas upp via PM och INTE ett nytt inlägg i tråden.
Redigerat av AgentFlynt, 08 september 2005 - 16:09.
Postad 08 september 2005 - 12:44
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Hej ni pratar om att svärtan flyter ihop? Jag har märkt att svart/mörkt hår flyter ihop personerna ser ut att ha väldigt fett hår!! är min plasma ett måndags ex eller är det här normalt?
En orolig Samsung ägare
<{POST_SNAPBACK}>
Det är det vi pratar om ja, asiatiska personer m svart hår ser inte helt ok ut. Vissa av oss har detta och vissa andra verkar inte ha det så troligtvis är det ett fel, min åker in på service på måndag pga detta och att text-tv hänger sig m.m, så tyvärr kan din tv vara ett måndagsex, beklagar.. Men testa att ändra inställningarna för kontrast/ljus färger m.m.
Postad 08 september 2005 - 16:59
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Jag ska få en ny tv i början på nästa vecka. Får se hur den behandlar svärtan.
Ska bli spännande att se, är den lika dålig så bedömmer jag att svärtan är usel på hela serien. Då har jag tre skärmar som bevis.
Har du kvar din tv än Leven?
//Lorryquai
Postad 08 september 2005 - 18:03
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Jag ska få en ny tv i början på nästa vecka. Får se hur den behandlar svärtan.
Ska bli spännande att se, är den lika dålig så bedömmer jag att svärtan är usel på hela serien. Då har jag tre skärmar som bevis.
Har du kvar din tv än Leven?
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Hoppas du får ett bra ex Lorryquai, jag vet hur det måste kännas just nu.
Postad 08 september 2005 - 18:07
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Det är aldrig kul när NY elektronik strular. Men ej så ovanligt heller.
//Lorryquai
Postad 08 september 2005 - 18:15
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Håller med dig där Lorryquai.
P.S Har uppdaterat mitt galleri för de som vill se
Postad 08 september 2005 - 18:18
Fimpan
-
Fimpan
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Första inlägget här.
Sitter & väntar på att min samsung ska dyka upp.
Grejade boxer abb, med en Humax VA-FOXT box så länge.
Vad är bäst att mata plasman med?
Coaxial, går den att använda?
Vanlig scart?
Er inte direkt proffs på detta...
Tacksam för svar.
//Jimmy
Postad 08 september 2005 - 18:23
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Danhill: Oh, känner igen klippet... Endevour eller?
Fimpan: Om du nämner vad du har för utgångar på din box så blir det litte lättare för oss att tipsa dig.
//Lorryquai
Postad 08 september 2005 - 18:26
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Fimpan: Om du nämner vad du har för utgångar på din box så blir det litte lättare för oss att tipsa dig.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Jepp stämmer alldeles riktigt, jag tappade nästan andan när man såg jorden ovanifrån, kvalitén är som att stoppa ut huvudet genom fönstret. Bara synd att man måste släpa hela datorn till vardagsrummet för att kunna se detta.
Postad 08 september 2005 - 18:26
Fimpan
-
Fimpan
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Ahh, sorry. Den har coaxial, S-video & Scart med RGB
Postad 08 september 2005 - 18:30
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Danhill: Jepps, den är inte att leka med... är det K2 man ser där nere, har inte lyckats klura ut det än. Hur som helst så är bilden faktiskt het otrolig. Visade lite hd-klipp tll en polare för nån dag sen och han tappade hakan helt.
Fimpan: Scart RGB Helt klart.
//Lorryquai
Postad 08 september 2005 - 18:33
Fimpan
-
Fimpan
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Fimpan: Scart RGB Helt klart.
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, tackar för det. Får man fråga varför? Coaxial låter ju grymt på namnet, men det är alltså inget att ha?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|