* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 26 februari 2010 - 12:48
Såg att parabolnissarna får höjda priser på Canal+
Canal+ prishöjer samtliga kanalpaket från 1/4 2010.
De nya priserna för er som har abonnemang på dessa paket blir:
Canal+ Total prishöjs till 299 kr/mån.
Canal+ Sport prishöjs till 259 kr/mån.
Canal+ Film prishöjs till 219 kr/mån.
Lär väl synas hos oss med Canal+ via Telia också.
Idag fick jag beskedet om det nya priser som kommer att gälla fr.o.m. 1 april 2010.
Det nya priset för Canal+ och Stor blir 329 kr/mån.
Höjningen blir då 70 kr i månaden för detta paket.
Jag har ett avtal som löper t.o.m. november 2010 så det nya priset skulle gälla när avtalet går ut.
Postad 26 februari 2010 - 13:27
Klickar på OK och väntar....nu 3 timmar senare försöker boxen fortfarande på att uppdatera utan att lyckas.
Steg 1 uppdateras till 100% men sen fastnar boxen på steg 2. Boxen startas om och samma sak igen.
Väntade 58 minuter i kö till chatten, kom fram, chattade med Lisa, och blev utslängt från chatten mitt i samtalet.
Det sista Lisa frågade var om jag visste hur man går in i bootmenyn på boxen...
Jag har testad flera omstart (strömlös) men det hjälper inte.
Väntar i chatten nu, plats 4 i kön, väntetid 1 timme och 22 minuter....
Någon som kan tipsa hur man går i bootmenyn och vad ska jag göra där.....lite lagom förbannad nu att jag redan lagt drygt tre timmar på detta nu....
Postad 26 februari 2010 - 13:40
håll in info på fjärren
sätt i sladden
Nu ska du få upp en meny.
Postad 26 februari 2010 - 13:44
Postad 26 februari 2010 - 13:47
Jag tror Lisa vill att du skall gå in i Bootmenyn å helt ta bort programvaran så att boxen kan ladda in ny programvara pånytt.
Hjälper tyvärr inte. Testade två gånger. Återställer till fabrikationsinställningar, startat om, idkoden och kontrollkoden på nytt, laddar bara steg 1 av 2....samma som tidigare......får ringa till Telia och försöka lösa detta ....
Redigerat av Unregistereda360a43b, 26 februari 2010 - 13:58.
Postad 26 februari 2010 - 15:58
Hjälper tyvärr inte. Testade två gånger. Återställer till fabrikationsinställningar, startat om, idkoden och kontrollkoden på nytt, laddar bara steg 1 av 2.... samma som tidigare.... får ringa till Telia och försöka lösa detta....
Du har alltså testat både Remove Software och Factory Reset i Firmware Configuration Menu?
Postad 26 februari 2010 - 15:58
Hjälper tyvärr inte. Testade två gånger. Återställer till fabrikationsinställningar, startat om, idkoden och kontrollkoden på nytt, laddar bara steg 1 av 2....samma som tidigare......får ringa till Telia och försöka lösa detta ....
Det ska var åtgärdat nu såvitt jag förstår.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 26 februari 2010 - 16:01
Det ska var åtgärdat nu såvitt jag förstår.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Vet du vad nya program versionen innehåller för ändringar?
Postad 26 februari 2010 - 17:11
Du har alltså testat både Remove Software och Factory Reset i Firmware Configuration Menu?
Yes, jag har provat båda alternativen ganska många gånger. Det hjälper inte.
En konstig sak dock, när jag tar bort mjukvaran eller återställer till fabrikationsinställningar så får jag enbart "Reboot without saving". Rutan ovan "Save and Reboot" kan tyvärr inte väljas.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 26 februari 2010 - 17:16.
Postad 26 februari 2010 - 17:17
Redigerat av echotuva, 26 februari 2010 - 17:18.
Postad 26 februari 2010 - 17:23
Vet du vad nya program versionen innehåller för ändringar?
Inget förutom fixa av tiderna när det är lokalnyehter.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 26 februari 2010 - 17:27
Du har väl inte laddat ner något att spara när du väljer att radera. Så det finns väl inget att spara?
Ingenting är laddad men jag tänkte lite logiskt och jag tyckte att det borde vara "Save and reboot" då "save" borde vara tillståndet efter att jag plockar bort mjukvaran eller återställer. Och på så sätt "save" en box utan någon mjukvara som i sin tur installeras vid nästa omstart.
Vid alternativet "Save and reboot" inom parantes står "No changes exist"
Redigerat av Unregistereda360a43b, 26 februari 2010 - 17:30.
Postad 26 februari 2010 - 17:35
Postad 26 februari 2010 - 17:40
Hej Jag har exakt samma problem när jag startade min box i morse...funkar fortfarande inte har gjort allt som du har gjort omstarter resetat mm...Har pratat med supporten 2ggr i dag...hjälper inte alls...Vad ska jag göra...hela OS helgen är förstörd Hjälp mig ngn snälla....!
Fick kontakt med supporten via telefon som meddelar att jättemånga har samma problem som jag och att dem försöker hitta en lösning på detta. Jag skulle avvakta och testa då och då under dagen idag och imorgon.
Postad 26 februari 2010 - 17:46
ok tack för ditt svar så din funkar fortfarande inte
Min fungerar inte och supporten sa att dem fått meterlånga listor på personer som har samma problem.
Lite synd att man inte kan backa till tidigare version.
Postad 26 februari 2010 - 17:51
Postad 26 februari 2010 - 17:55
sitter nu och väntar på supporten igen men det är nog meningslöst bara att lägga på..tack för ditt svar trodde jag var ensam om detta
Jag hoppas bara att Telia kundtjänst kan gå in här i forumet och skriva så att vi kan prova när dem tror att det bör fungerar. Jag har redan lagt 4-5 timmar på detta idag och känner att jag inte kan gå runt och prova hela tiden.
Ett sms vore utmärkt i detta läge.
Postad 26 februari 2010 - 18:56
Inget förutom fixa av tiderna när det är lokalnyehter.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Kan också bekräfta att enda skillnaden mellan 5_0_21_4 till 5_0_21_5 är tiderna för när det är lokalnyheter under Gomorron Sverige:
- GOMORRON_SVERIGE_FIRST_START: "07:05:00", - GOMORRON_SVERIGE_FIRST_END: "07:08:30", + GOMORRON_SVERIGE_FIRST_START: "07:10:00", + GOMORRON_SVERIGE_FIRST_END: "07:13:30", GOMORRON_SVERIGE_SECOND_START: "07:40:00", GOMORRON_SVERIGE_SECOND_END: "07:43:30", - GOMORRON_SVERIGE_THIRD_START: "08:05:00", - GOMORRON_SVERIGE_THIRD_END: "08:08:30", + GOMORRON_SVERIGE_THIRD_START: "08:10:00", + GOMORRON_SVERIGE_THIRD_END: "08:13:30", GOMORRON_SVERIGE_FOURTH_START: "08:40:00", GOMORRON_SVERIGE_FOURTH_END: "08:43:30", - GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_START: "09:05:00", - GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_END: "09:08:30", + GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_START: "09:10:00", + GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_END: "09:13:30",
/Peter Cigéhn
Postad 26 februari 2010 - 19:34
Postad 26 februari 2010 - 19:43
Enl en datorröst på supporten så skulle mitt problem vara avklarat vid 22:00 i kväll...bara att hoppas.....
Ok, då får vi hoppas att det kommer igång hos dig och hos oss andra också.
Det lustiga är att villaområdet som jag bor i har ett avtal med Tele2 och vi har 7-8 kanaler som ingår. Jag plockade bort tele2 boxen för en vecka sedan då jag tänkte att jag inte kan ha två boxar framme, en massa sladdar och annat.
Nu var jag tvungen att plocka upp det igen och det känns lite tråkigt att behöva ha ett backup box för att inte bli utan tv hel, så för min del är kvällen räddat.....
Postad 26 februari 2010 - 19:49
Jag hoppas bara att Telia kundtjänst kan gå in här i forumet och skriva så att vi kan prova när dem tror att det bör fungerar. Jag har redan lagt 4-5 timmar på detta idag och känner att jag inte kan gå runt och prova hela tiden.
Ett sms vore utmärkt i detta läge.
Jag jobbar inte före måndag som det ser ut just nu men geografiskt sett verkar det vara området kring Kalmar som är drabbat. Återkommer när jag vet något mer.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 26 februari 2010 - 19:51
Jag jobbar inte före måndag som det ser ut just nu men geografiskt sett verkar det vara området kring Kalmar som är drabbat. Återkommer när jag vet något mer.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Tack för svaret. Och det stämmer ganska bra med tanke på att jag finns i Kalmar.
Postad 26 februari 2010 - 20:02
Hur ser det ut med att få HD-kanaler via ADSL?
Med tanke på denna fråga så kanske följande pressrelease från Ericsson kan vara av intresse. Mer finns att läsa i följande artikel i Elektroniktidningen också.
/Peter Cigéhn
Redigerat av Unregistered2c1997ae, 26 februari 2010 - 20:02.
Postad 26 februari 2010 - 20:11
och jag finns på Öland....hmmm
men det är konstigt..för en kille 2km härifrån har inga problem...skumt..
Postad 26 februari 2010 - 20:17
Varför kan man inte gå ut med info på Telias hemsida...och berätta om problemet..Det tycker jag är extremt konstigt...borde väl vara lätt för ett sådant stort företag att informera sina kunder om problem uppstår...och jag kan lova dig att det finns ingen sådan information att tillgå...riktigt dåligt...Tack för svaret. Och det stämmer ganska bra med tanke på att jag finns i Kalmar.
Postad 26 februari 2010 - 20:20
Ja då har du en utväg tack och lov...men i mitt fall så är jag stekt om inte det går i gång igen....fick lite destruktiva tankar...att dom lovar vid 22:00....för då stänger supporten i kväll...men hoppas att det bara var en fix ide' jag fick...för efter 22:00 kan man inte terrorisera dom..haha
Jag tror att det har fullt upp med att försöka lösa då det verkar som att många har problem med detta, så testa då och då och hoppas att du kommer igång snart....och samma sak hos mig...jag fick också lite konstiga vibbar när jag ringde sist men en mycket trevlig kille på kundtjänst förklarade ganska bra och tydligt att problemet verkar vara omfattande och att de testar hela tiden och även han trodde att det skulle lösas under kvällen, men vågade inte lova något.
Jag tänkte faktiskt koppla bärbara till TV och se om det finns något kul. Frugan och barnen har laddad med chips, dipp och annat och hade ingen aning att det inte fungerade.....och dottern missade en premiären på Disney...jag önskade bara att man hade tillgång till kanalerna via webben också.....
är du också i Kalmar?
Postad 26 februari 2010 - 20:22
skulle vara riktat mot vår trevliga representat från Telia här i kväll inte mot dig FlashM..Detta var ingen ironi mot dig Markus Johansson på Telia tvärtom tycker det är schysst att du delger oss info om vad som händer..Varför kan man inte gå ut med info på Telias hemsida...och berätta om problemet..Det tycker jag är extremt konstigt...borde väl vara lätt för ett sådant stort företag att informera sina kunder om problem uppstår...och jag kan lova dig att det finns ingen sådan information att tillgå...riktigt dåligt...
Finns på Öland..Jag tror att det har fullt upp med att försöka lösa då det verkar som att många har problem med detta, så testa då och då och hoppas att du kommer igång snart....och samma sak hos mig...jag fick också lite konstiga vibbar när jag ringde sist men en mycket trevlig kille på kundtjänst förklarade ganska bra och tydligt att problemet verkar vara omfattande och att de testar hela tiden och även han trodde att det skulle lösas under kvällen, men vågade inte lova något.
Jag tänkte faktiskt koppla bärbara till TV och se om det finns något kul. Frugan och barnen har laddad med chips, dipp och annat och hade ingen aning att det inte fungerade.....och dottern missade en premiären på Disney...jag önskade bara att man hade tillgång till kanalerna via webben också.....
är du också i Kalmar?
Postad 26 februari 2010 - 20:27
skulle vara riktat mot vår trevliga representat från Telia här i kväll inte mot dig FlashM..Detta var ingen ironi mot dig Markus Johansson på Telia tvärtom tycker det är schysst att du delger oss info om vad som händer..
Finns på Öland..
Jag uppfattade, och jag håller med dig.
Kollade också under dagen på driftinfo och inget info där. Ganska synd med tanke på att det varit problem hela dagen.
När jag söker på mitt nummer under felanmälan så framgår att jag inte kan felanmäla det på nätet och måste göra via telefon på 90200. Jag tror att det har att göra med att jag har bbtelefoni, men lite info borde ändå finnas på hemsidan, så att man vet vilka som är drabbade. Tills jag fick kontakt med dig och sen även med kundtjänst via telefon så trodde jag att jag var ensam med detta problem.
Postad 26 februari 2010 - 20:37
Med tanke på denna fråga så kanske följande pressrelease från Ericsson kan vara av intresse. Mer finns att läsa i följande artikel i Elektroniktidningen också.
/Peter Cigéhn
Mycket spännande att följa upp hur VDSL2 kommer att utvecklas. Lite synd att man tappar så mycket på avståndet så det återstår att se hur mycket får de som bor 2-3 km i distans.
Postad 26 februari 2010 - 22:37
Ja då har du en utväg tack och lov...men i mitt fall så är jag stekt om inte det går i gång igen....fick lite destruktiva tankar...att dom lovar vid 22:00....för då stänger supporten i kväll...men hoppas att det bara var en fix ide' jag fick...för efter 22:00 kan man inte terrorisera dom..haha
och jag finns på Öland....hmmm
men det är konstigt..för en kille 2km härifrån har inga problem...skumt..
Nu är klar tiden framsatt till efter midnatt.
Att det inte drabbar alla kunder beror på att den bara drabbar kunder som startar om boxen. Kunder som inte stänger av boxen, utan redan tittar på tv kan fortsätta med det.
Det har varit ett liknande problem i Stockholm för några veckor sen om jag inte missminner mig. Det kan vara samma fel nu fast på ett annat ställe.
Ska väl säga att det jag säger nu inte är 100% säkert men mest troligt.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 26 februari 2010 - 22:45.
Postad 27 februari 2010 - 02:36
Nu är klar tiden framsatt till efter midnatt.
Om någon kan bekräfta om det fungerar eller inte fungerar under natten eller tidiga morgontimmarna vore det tacksamt.
Nu går jag och lägger mig. Hoppas de löst problemet.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 27 februari 2010 - 07:30
Om någon kan bekräfta om det fungerar eller inte fungerar under natten eller tidiga morgontimmarna vore det tacksamt.
Nu går jag och lägger mig. Hoppas de löst problemet.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Provade att uppdatera vid 7-tiden. Problem fortfarande. Finns på Öland.
/P
Postad 27 februari 2010 - 10:15
/P
Fungerar inte hos mig heller.
Håller på att testa och klockan är 10:15.
Finns i Kalmar.
//
Fick kontakt med kundtjänst som meddelar att tiden är framskjuten till 12:00.
Även denna tid är preliminär.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 27 februari 2010 - 10:42.
Postad 27 februari 2010 - 11:54
/P
Nu fungerar det och versionen är 5_0_21_5_swe.
/P
Postad 27 februari 2010 - 12:19
Nu fungerar det och versionen är 5_0_21_5_swe.
/P
Fungerar inte hos mig ännu.
På fjärde pricken blir skärmen helt vit och händer inget mer.
Tidigare uppdaterades steg 1 av 2, men nu inte ens det...
Redigerat av Unregistereda360a43b, 27 februari 2010 - 12:27.
Postad 27 februari 2010 - 12:34
Fungerar inte hos mig ännu.
På fjärde pricken blir skärmen helt vit och händer inget mer.
Tidigare uppdaterades steg 1 av 2, men nu inte ens det...
Det indikerar att den inte botar upp som den ska, kan du prova göra remove software?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 27 februari 2010 - 12:40
Det indikerar att den inte botar upp som den ska, kan du prova göra remove software?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Oavsett vilket jag gör så fastnar det på fjärde eller femte punkten, sen blir skärmen vit och händer inget mer.
Har testad med att återställa till fabrikationsläge och att ta bort mjukvaran helt.
Samma resultat oavsett åtgärd.
Postad 27 februari 2010 - 12:54
Brukar hända mig varje gång som mjukvaran har uppdaterats i 1963-boxen att skärmen blir vit. Jag har löst det genom att rycka strömsladden och starta om ända tills det fungerar. Det var likadant för denna uppgradering och det räckte med att jag ryckte sladden en gång.Oavsett vilket jag gör så fastnar det på fjärde eller femte punkten, sen blir skärmen vit och händer inget mer.
Har testad med att återställa till fabrikationsläge och att ta bort mjukvaran helt.
Samma resultat oavsett åtgärd.
/P
Postad 27 februari 2010 - 12:59
Brukar hända mig varje gång som mjukvaran har uppdaterats i 1963-boxen att skärmen blir vit. Jag har löst det genom att rycka strömsladden och starta om ända tills det fungerar. Det var likadant för denna uppgradering och det räckte med att jag ryckte sladden en gång.
/P
En bra funktion som borde finnas med i manualen....

Jag har förmodligen dragit ut strömsladden 100 gånger sedan igår och det blivit lite av en familjegrej nu att testa, dra ut och försöka igen....
Jag har aldrig behövt göra det tidigare nämligen, alltså vid uppdateringar.
Postad 27 februari 2010 - 13:51
En bra funktion som borde finnas med i manualen....
![]()
Jag har förmodligen dragit ut strömsladden 100 gånger sedan igår och det blivit lite av en familjegrej nu att testa, dra ut och försöka igen....
Jag har aldrig behövt göra det tidigare nämligen, alltså vid uppdateringar.
Det ska inte behövas med i detta fallet var det ju ett nätfel. Den informationen jag har var att kunderna som får vit bild löses genom omstart med strömsladden och omstart av ev. Thomsson modem.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 27 februari 2010 - 14:57
Redigerat av lundstrom.emil, 27 februari 2010 - 14:57.
Postad 27 februari 2010 - 15:41
Det ska inte behövas med i detta fallet var det ju ett nätfel. Den informationen jag har var att kunderna som får vit bild löses genom omstart med strömsladden och omstart av ev. Thomsson modem.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Yes, nu fungerar det.
Omstart av Telia Smart (Thomson) gjorde att jag kom igång nu.
Tack Markus för tipset om Thomson.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 27 februari 2010 - 16:15.
Postad 27 februari 2010 - 15:55
Yes, nu fungerar det.
Omstart av Telia Smart (Thomson) gjorde att jag kom igång nu.
Tack Marcus för tipset om Thomson.
Varsågod, jag borde ha sagt det från början iom att man styrt om trafiken och således får en annan gateway. Alternativet hade varit att vänta tills leaseteaden för för IP adressen gått ut så hade det börjat fungera då istället för direkt när man startar om Thomson modemet. Boxen använder ju bara muticast under tiden tills boxen hamnar med vit bild och då behöver inte default gateway vara rätt.
Markus Johansson
Telia Kundservice
P.S. stavar fortfarande med K...
Postad 27 februari 2010 - 16:21
Varsågod, jag borde ha sagt det från början iom att man styrt om trafiken och således får en annan gateway. Alternativet hade varit att vänta tills leaseteaden för för IP adressen gått ut så hade det börjat fungera då istället för direkt när man startar om Thomson modemet. Boxen använder ju bara muticast under tiden tills boxen hamnar med vit bild och då behöver inte default gateway vara rätt.
Markus Johansson
Telia Kundservice
P.S. stavar fortfarande med K...
Nu är man igång igen så helt ok, men lite info på hemsidan hade uppskattats av många.
Ber om ursäkt för "c" istället för "k". Har ändrat i inlägget ovan och ska lägga det på minne framöver.
Två tips som Telia kanske borde titta på framöver skulle vara:
- möjligheten att använda tidigare version
- möjligheten att spara egen kanallista på webben för att vid behov lägga in den på nytt.
Postad 27 februari 2010 - 16:36
- möjligheten att spara egen kanallista på webben för att vid behov lägga in den på nytt.
Möjligheten att skapa och administrera kanallistor via webben har jag skickat internt som förbättringsförslag för en tid sedan. Jag fick positiv feedback på förslaget, men har ingen aning om och i så fall när det kan bli aktuellt.
/A
Redigerat av hallberg, 27 februari 2010 - 16:36.
Postad 27 februari 2010 - 17:05
Möjligheten att skapa och administrera kanallistor via webben har jag skickat internt som förbättringsförslag för en tid sedan. Jag fick positiv feedback på förslaget, men har ingen aning om och i så fall när det kan bli aktuellt.
/A
Då får vi hoppas att det kommer framöver. Man upptäcker hur sårbart allting är när det blir problem och kan man underlätta en del saker så borde vara en bra lyft för tjänsten.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar