Redigerat av Manord, 19 October 2010 - 21:04.
Postad 19 October 2010 - 21:03
Postad 19 October 2010 - 22:24
Ni är så omtänksamma .. tack... Tro mig då jag säger att det betyder mycket..
Postad 19 October 2010 - 22:38
Snyggt. Väldigt macroaktigt också. Har du beskurit bilden mkt?vid havet
Postad 20 October 2010 - 05:40
Smutsigt glas mellan
85000.jpg 113.7K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Johanpixels, 20 October 2010 - 05:43.
Postad 20 October 2010 - 06:51
Tack, nä det tror jag inte, det är med 35/1.8 och så tätt det går. Dottern brukar ta makrot så jag brukar få hållas med 35'an, men den funkar fint den också. 35'an sitter faktiskt på ganska ofta just nuSnyggt. Väldigt macroaktigt också. Har du beskurit bilden mkt?
Postad 20 October 2010 - 09:12
Snyggt Grokken
Tackar! Riktigt häftig bild där Mikael, kul att fel kan bli så rätt iblandMycket trevlig bild!
En fel exponerad bild jag lekte med liiite....
DA 15 Ltd.
Fint porträtt!Stora dottern efter Konserten där mellansyrran deltagit.. Då passade jag på att ta en bild.
Long time no see...Nobody cares
Park Guell

Pentax K200D +DA40 Ltd
Redigerat av GroKKen, 20 October 2010 - 09:13.
Postad 20 October 2010 - 09:38
Julia vid . tror det kallas "keybord"...
Bifogad fil(er)
Redigerat av mayro, 20 October 2010 - 09:46.
Postad 20 October 2010 - 13:05
Bifogad fil(er)
Postad 20 October 2010 - 16:10
Postad 20 October 2010 - 17:23
Mycket snygg bild Que! Något för Ikea kanske?vid havet
Trä ä gott
Snyggt fotat!Från Alcatraz:
Nått gammalt fäbod grejs.
IMGP8940.jpg 632.43K
0 Antal nerladdningar1/1600 @ f2,8 @ 100mm @ ISO-200
Redigerat av Mikael_R, 20 October 2010 - 17:28.
Postad 20 October 2010 - 17:37
Redigerat av overhard, 20 October 2010 - 17:37.
Postad 20 October 2010 - 20:49
I hjärtat utav västerbottens inland. Bara första snön ännu, märk väl. Mycket kan hända.Snö ? VART
Postad 21 October 2010 - 06:41
701.jpg 380.31K
0 Antal nerladdningar
Postad 21 October 2010 - 15:28
Underbar bild! Det är sånt här jag själv inte ser när jag är ute med kameran. Bra jobbat.Detta som kallas utomhusmöbel?
The Red Sofa
Pentax K200D +DA40 Ltd
Redigerat av torvaldur, 21 October 2010 - 16:02.
Postad 21 October 2010 - 17:41
Riktigt häftig bild! Snyggt.Börjar bli svårt att veta vilka bilder man lagt upp, har för mig att jag lade upp en annan version av denna båten för ca 2 år sedan.
Toppen bild! Underbart fotatThe Red Sofa
Pentax K200D +DA40 Ltd
Trevlig bild med snygg symmetri och motljuset är fränt. Ser en del strålar (ner mot marken) som kanske kunde förtydligas!Ett av korten
Fäbodjäntans bod för bearbetning av falukorvar.
IMGP8906.jpg 1.73MB
0 Antal nerladdningarRedigerat av Mikael_R, 21 October 2010 - 17:43.
Postad 21 October 2010 - 19:47
Underbar bild! Det är sånt här jag själv inte ser när jag är ute med kameran. Bra jobbat.
Håller med grym bild! Är det utanför Bollen?
Tack, jättekul att ni gillade den, det gör jag med =). Håller helt med dig Torvaldur brukar inte heller så sådana här saker så då var det kul att faktiskt göra det och kunna ta en sådan bild. Japp Malko det är BollenToppen bild! Underbart fotat
Redigerat av GroKKen, 21 October 2010 - 19:47.
Postad 21 October 2010 - 19:49
Postad 21 October 2010 - 20:07
Oj, vet inte om jag håller med där men tack ändåGrokken och Malko är kungarna av att se symmetri. Riktigt proffsigt foto-seende. Helt underbara bilder från er hela tiden nu. Ångesten växer sig starkare varje gång man kikar in här och kommer på att man har för lite fritid.
Postad 21 October 2010 - 21:26
Riktigt häftig bild! Snyggt.
Toppen bild! Underbart fotat
Trevlig bild med snygg symmetri och motljuset är fränt. Ser en del strålar (ner mot marken) som kanske kunde förtydligas!
Fäbodjäntans bod för bearbetning av falukorvar.![]()
IMGP8906.jpg 1.73MB 0 Antal nerladdningar
Tack, angående de strålar så har du rätt, tänkte faktiskt inte ens på de innan du nämnde dem
Tack, jättekul att ni gillade den, det gör jag med =). Håller helt med dig Torvaldur brukar inte heller så sådana här saker så då var det kul att faktiskt göra det och kunna ta en sådan bild. Japp Malko det är Bollen
. För de som inte känner till Bollen så är det ett studentboende med inte allt för hög standard
. Snyggt Malko, får posta min version imorgon, har redan förbrukat min dagens bild
, kan vara kul att se en annan variant av samma bild i stort sett
Tack, ska bli kul att se din variant!
Grokken och Malko är kungarna av att se symmetri. Riktigt proffsigt foto-seende. Helt underbara bilder från er hela tiden nu. Ångesten växer sig starkare varje gång man kikar in här och kommer på att man har för lite fritid.
Ah nu är du allt för snäll
Postad 22 October 2010 - 06:23
800_c.jpg 128.31K
0 Antal nerladdningarEdit: ljusat upp den lite
Redigerat av Johanpixels, 22 October 2010 - 06:36.
Postad 22 October 2010 - 06:26
Postad 22 October 2010 - 07:09
+1Väldigt stilfullt. Proffsigt och mysigt är också ord som kommer upp. Bra där!
Så här gjorde jag min bild. Det är ju inte så stor skillnad på bilden direkt egentligen då vi hade typ samma brännvidd och stod i stort sett på samma ställe men ändå. Min exponering är lite mörkare än din känns det som, men jag gillar personligen din efterbehandling bättre, den känns mer proffsig

Pentax K200D +DA40 Ltd
Postad 22 October 2010 - 08:06
Hahaha, ja precis. Och de där ställningarna som håller upp kraftledningarna, de stör också lite...Jag hade nog försökt att redigera bort kraftledningarna
Nä men allvarligt, jag gillar tonen i Malkos version men jag gillar hur strålarna framträder genom molnen och hur den vänstra stolpen liksom gömts i Grokkens version.
Postad 22 October 2010 - 09:38
Fint fotat Johan!Edit: ljusat upp den lite
Tycker det är riktigt roligt att ni postat era bilder som ni tagit på samma platser. Det roliga ligger mest i att se hur olika eller lika NI ser på sakerna framför er.Så här gjorde jag min bild. Det är ju inte så stor skillnad på bilden direkt egentligen då vi hade typ samma brännvidd och stod i stort sett på samma ställe men ändå. Min exponering är lite mörkare än din känns det som, men jag gillar personligen din efterbehandling bättre, den känns mer proffsig
.
Pentax K200D +DA40 Ltd
Håller med Overhard om bilden. Gillar strålarna/himlen bättre i GroKKen's. Däremot så tycker jag helheten i Malko's bild är bättre. För mig är det beskäringen samt färgerna som jag gillar i Malko's bild. GroKKens är liiiiite för tajt skuren.
När jag är ute på "stolp foto"
Redigerat av Mikael_R, 22 October 2010 - 09:39.
Postad 22 October 2010 - 09:38
+1
Så här gjorde jag min bild. Det är ju inte så stor skillnad på bilden direkt egentligen då vi hade typ samma brännvidd och stod i stort sett på samma ställe men ändå. Min exponering är lite mörkare än din känns det som, men jag gillar personligen din efterbehandling bättre, den känns mer proffsig.
Pentax K200D +DA40 Ltd
Snyggt, som overhard säger föredrar jag din bild när det gäller komponering och hur strålarna framträder.
Postad 22 October 2010 - 09:51
Snyggt Malko! Härlig redigering också.Snyggt, som overhard säger föredrar jag din bild när det gäller komponering och hur strålarna framträder.
min blygsamma fäbod studie fortsätter.....
IMGP8916.jpg 1.09MB
0 Antal nerladdningar1/1000 @ F4 @ 100mm @ ISO-200
Postad 22 October 2010 - 11:30
Malko: Du är som en duracellkanin fast på ett fototekniskt vis kan man säga. Du bara kör på och levererar bild efter bild medan de andra har svårt att hänga med.
Postad 22 October 2010 - 17:49
Instämmer där. Tycker det är kul att se och dessutom blir man uppmärksam på saker som t.ex. Malkos bild ovanför det motivet såg inte jag alls men det var ju riktigt snyggtTycker det är riktigt roligt att ni postat era bilder som ni tagit på samma platser. Det roliga ligger mest i att se hur olika eller lika NI ser på sakerna framför er.
Grymt snyggt redigerat tycker jag, den typen av redigering gillar jag skarpt!Snyggt, som overhard säger föredrar jag din bild när det gäller komponering och hur strålarna framträder.
Postad 22 October 2010 - 19:47
Bifogad fil(er)
Redigerat av mayro, 22 October 2010 - 19:51.
Postad 22 October 2010 - 20:56
hoppas jag inte lagt ut denna tidigare
En av de snyggaste på länge. ingen störande bakgrund och lite fundering på hur det hela hänger ihop. Bra!
Postad 23 October 2010 - 01:07
Passade på att byta ytterdörren idag när det ändå snöar lite

(köptes för 2mån sen)
Redigerat av Timpolanen, 23 October 2010 - 01:07.
Postad 23 October 2010 - 09:57
Snyggt Malko! Härlig redigering också.
Tack
Snygga takplattor.
Malko: Du är som en duracellkanin fast på ett fototekniskt vis kan man säga. Du bara kör på och levererar bild efter bild medan de andra har svårt att hänga med.
Haha, tack.. Ska försöka hålla batterierna i liv...
Gillar bilden... snyggt que
+1 Mycket stillsam och intressant bild.
Tack!Instämmer där. Tycker det är kul att se och dessutom blir man uppmärksam på saker som t.ex. Malkos bild ovanför det motivet såg inte jag alls men det var ju riktigt snyggt
![]()
Grymt snyggt redigerat tycker jag, den typen av redigering gillar jag skarpt!
Håller helt med
![]()
En fabrik
Pentax K200D +DA40 Ltd
Mycket bra fångat
Lite mer motljus från i torsdags!
Postad 23 October 2010 - 10:27
Jag satte på dig dina ringar där vid kistläggningen då du fick dina fina kläder vi hade köpt för att ha då du skulle komma hem frisk...Du var så ledsen du ej kunde ha ringarna medans du var sjuk..Dina fingrar var ju så smala av sjukdomens oerhörda kraft .. Men du var ändå alltid så makalöst vacker under din sjukdom och ända in i den sista vandringen där jag ej fick följa med. Och den vandringen gör du med ringarna på dig ihop med en mjuk kyss som den du fick då vi gifte oss älskling. Så jag är i hjärtat med dig vännen såsom din man och make...
Våra äktenskapslöften säger att "tills döden skiljer oss åt" Lena.. Men jag accepterar inte det riktigt Älskling. Du vet jag alltid har lite egna tankar om saker och ting..Och då gud skapade dessa löften glömde han nog bort att kärleken dör inte bara för livet dör. Kärleken finns kvar.
Jag har läst mycket om hur svår fråga detta med ringarna är för så många Lena.. Och där finns många sätt att hantera det på för den som är kvar.. En del lägges i lådan. En del hängs i halsband. En del bärs på fingret. En del säljs eller annat... Och jag tycker inget utav dom sätt att hantera frågan på passar för mig och vårt äktenskap vännen.
Så Lena. Jag tänker lämna in min ring i veckan som kommer och låta göra ett nytt kors utav den. Och älskling. Den smälts inte. Utan den delas samt rätas ut . Så kapas den utav och löds ihop till ett nytt kors i stället för det kors jag alltid bär runt halsen..Så texten blir kvar där på korset . Därmed så kommer jag aldrig behöva ta av mig ringen för att gå vidare med helandet och lära mig leva med sorgen och saknaden som det heter. . Inte ha ångesten att jag tagit av den..
Eller ens tänka på att den gör så ont så ont där den sitter på fingret,, Därför den skriker att du ej finns här med mig längre..
Med mitt beslut vännen så kan jag komma ut ur detta oerhört tunga känslostormande kaos. Jag kan bära den med mig. Och jag kan alltid hedra vår kärlek med att ringen med våra äktenskapslöften får samma betydelse fast med en annan utförmning... Löften som då blir ett tecken för hopp och liv. Inte en skrikande smärta av saknad som idag där jag ser ringen på fingret och tårarna bara rinner var jag än är... Och jag vet du gillar sättet jag hanterar detta på. Och jag vet du ler där du är då du vet att jag försöker allt jag kan ta mig vidare och stå upp för barnen och familjen och vår kärlek och äktenskap ..
Men Lena älskling.. Beslutet har kostat så många tårar så du anar inte.. Detta var inte ett enkelt beslut.. Och som alltid talade jag med barnen om mina tankar också innan beslut. Dom tyckte också detta var en bra lösning. Så familjen håller ihop exakt som förr och talar om alla stora beslut som alltid vännen...Så du kan sova lugnt ..
Jag älskar dig..
http://www.youtube.c...feature=channel
http://www.youtube.c...feature=channel
Stöd gärna Fotografer mot Cancer med ert bidrag via länken jag bifogar här under.Inget bidrag är för litet. Inget för stort.
http://www.cancerfon...collection=2069
DSC00700_jpeg.jpg 336.76K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av mayro, 23 October 2010 - 13:41.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder

106 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?