Frågan är varför de överhuvudtaget lägger till en kryptering som man lätt kan filtera bort ?Synd att CD fixade en mjukvara då som gjorde att jag inte kan använda den längre då utan att köpa dyra extratillbehör.
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 05 november 2011 - 18:57
Postad 05 november 2011 - 21:19
Postad 05 november 2011 - 21:26
Undrar när de ska inse det?
Redigerat av AC3, 05 november 2011 - 21:27.
Postad 06 november 2011 - 02:03
Skyll er själva säger jag bara. Pissar man på sina kunder så sticker de. Konstigt...
Word
Postad 06 november 2011 - 10:01
I veckan gav min box upp... Blinkar 01 vid start, oftast går den igång om jag startar om genom att hålla in "on" knappen i några sekunder. Men nu är jag trött på skiten och köpte en Miraclebox 9 istället. Bättre bild, snabbare, 2 samtidiga inställningar osv. Vilket lyft!
ADB-boxen var inget alternativ så länge CD vidhåller sin prispolicy och idiotin att göra egen mjukvara, dessutom vill jag inte vara utan möjligheten att spela in två program samtidigt.
Ajöss Sagem, jag kanske skulle fira genom att gå ut och sätta en yxa i sk-tboxen?
Jaha då har man hittat sin julklapp för i år då

Postad 07 november 2011 - 10:21
En mycket bättre lösning är om du skaffar en komponentkabel+en ljudkabel (vanlig stereo eller en digital om du har en förstärkare för 5.1-ljud med S/PDIF) för att koppla ihop TV:n och ev. förstärkaren med satmottagaren. Du får HD-bild med bra kvalitet utan problem med HDCP.Synd att CD fixade en mjukvara då som gjorde att jag inte kan använda den längre då utan att köpa dyra extratillbehör.
/Tomas
Postad 07 november 2011 - 11:00
Men va fan grabbar, Canal Digital har ju sveriges nöjdaste kunder om man får tro dom och deras annonser...Bra att ni säger upp era abonnemang. Det är det enda som biter! Jag såg i veckan att Canal Digital har börjat skicka ut försäljare. De har sjunkit till mobiltelefonbolagens nivå nu. Här i Eslöv stod de på Ica Kvantum. Det lär ju behövas eftersom de troligen har tappat en hel del kunder. Skyll er själva säger jag bara. Pissar man på sina kunder så sticker de. Konstigt...

Hur nu detta går ihop sej med tanke på denna forumtråd kan nog ingen begripa...

Postad 07 november 2011 - 11:04
Men va fan grabbar, Canal Digital har ju sveriges nöjdaste kunder om man får tro dom och deras annonser...

Postad 07 november 2011 - 11:06
De ljuger alltså inte, de har statistik att luta sig tillbaka på.
Postad 07 november 2011 - 12:36
Postad 07 november 2011 - 12:43
Postad 07 november 2011 - 12:49
http://www.canaldigi...dast-i-Sverige/
och de länkar till
http://www.kvalitets..._Datakom_11.pdf
(och ärligt, om moderator läser detta, flytta till tråden OM Canal Digital)
Postad 07 november 2011 - 13:12
Fick inget riktigt svar. Är / var det fel på alla Sagemboxarna eller finns det exemplar som fungerar som dom ska?Var det fel på alla Sagemboxarna?
Postad 07 november 2011 - 14:16
Trevliga nyheter !
CANAL+ sänder landskampen Danmark-Sverige direkt från Parken fredagen den 11 november. Matchen visas också som pay-per-view.
Landskampen mellan Sverige och Danmark direktsänds på Canal+ Sport 1. Matchen finns även tillgänglig som pay-per-view hos Canal Digital om man saknar Canal+ i sitt utbud. Studiosändningen på CANAL+ Sport 1 börjar klockan 18.45 och matchstart är klockan 19.00. Matchen kommenteras av Lasse Granqvist och expert är Jens Fjellström.
vänligen
Mikael
Postad 07 november 2011 - 14:18
Hej alla,
Trevliga nyheter !
CANAL+ sänder landskampen Danmark-Sverige direkt från Parken fredagen den 11 november. Matchen visas också som pay-per-view.
Landskampen mellan Sverige och Danmark direktsänds på Canal+ Sport 1. Matchen finns även tillgänglig som pay-per-view hos Canal Digital om man saknar Canal+ i sitt utbud. Studiosändningen på CANAL+ Sport 1 börjar klockan 18.45 och matchstart är klockan 19.00. Matchen kommenteras av Lasse Granqvist och expert är Jens Fjellström.
vänligen
Mikael
Ingen HD sändning alltså?
/Fredrik
Postad 07 november 2011 - 14:36
Ingen HD sändning alltså?
/Fredrik
Hej Fredrik
Tyvärr kommer matchen ej sändas i HD.
vänligen
Mikael
Postad 07 november 2011 - 19:59
Postad 07 november 2011 - 23:00
Aktiviteten i denna tråden har ju avtagit markant, vilket ju troligen tyder på att de senare uppdateringarna faktiskt har fått bukt med det mesta.
Tja,jag gick över till Viasat i juli,och efter det har jag inte skrivit ett ont ord om Canal Digitals inspelningsbara box:)
Postad 08 november 2011 - 00:16
Fick inget riktigt svar. Är / var det fel på alla Sagemboxarna eller finns det exemplar som fungerar som dom ska?
Eftersom det egentligen inte är fel på boxen utan mjukvaran, så är det ju fel på alla boxar med den mjukvaran. Men vissa tycker det är acceptabelt att man inte ska kunna titta på det man spelat in, om den spelat in. Att man ska gå fram och behöva starta om den lite då och då osv osv. Alla klagar inte, men det är fel på alla boxar.
Postad 08 november 2011 - 11:05
Fick inget riktigt svar. Är / var det fel på alla Sagemboxarna eller finns det exemplar som fungerar som dom ska?
Vi har faktiskt en box som fungerar i princip utan problem. Visst blir det någon enstaka hängning någon gång men det är sällan. Jag köpte den begagnad på Blocket för snart 1,5 år sedan. Är kanske ingen jätteavancerad användare men spelar in en del både via TV Guide och direkt. Kör på senaste mjukvaran.
Postad 08 november 2011 - 12:40
Och det är ju en stor del av problemet "Visst blir det någon enstaka hängning någon gång men det är sällan." I vilket annat sammanhang accepteras dessa problem?Vi har faktiskt en box som fungerar i princip utan problem. Visst blir det någon enstaka hängning någon gång men det är sällan. Jag köpte den begagnad på Blocket för snart 1,5 år sedan. Är kanske ingen jätteavancerad användare men spelar in en del både via TV Guide och direkt. Kör på senaste mjukvaran.
"Min telefon funkar bra, bara något samtal ibland som inte kommer fram",
"Jag är nöjd med min bil, den fungerar i nästan alla högersvängar" eller "Morgontidningen kommer i.a.f. 4 av 5 dagar"? Skulle ni som är "nöjda" kunder acceptera detta?
Ursäkta blev lite off-topic där, fortsätter gärna i Canaldigitaltråden
Postad 09 november 2011 - 14:43
Detta var iallafall för mig ett nytt fel. Någon som har en idé?
Postad 09 november 2011 - 18:32
I alla fall, efter senaste mjukvaru-uppdateringen fick en kund problem med sin 106S. Jag var där nyss och mätte signalen och allt är helt OK. Felet är att boxen totalhänger sig efter ca 10 minuters tittande. Den fastnar alltså med en stillbild och enda lösningen är rycka strömsladden, så att man kan fortsätta titta tio minuter till!

Kunden har häromdagen fått en ny likadan box hemskickad, men med den är det exakt samma fel. I huset finns även en Sagem HD-PVR och den funkar som de brukar, alltså med de vanliga buggarna som man kan läsa om i den här mastodonttråden.
Signalen är alltså OK, men vad har hänt efter senaste uppdateringen? Någon som har samma problem?
Redigerat av AC3, 09 november 2011 - 18:35.
Postad 10 november 2011 - 22:01
Hej alla,
Trevliga nyheter !
vänligen
Mikael
Du tror alltså på allvar att någon som huserar i denna tråden kommer att beställa ppv på Sagem-boxen? Du är rolig du. Jag kan lika gärna gå ner och slänga ett par sedlar i kaminen i källaren.
Postad 10 november 2011 - 22:08
Hej alla,
Trevliga nyheter !
vänligen
Mikael
159 kr för något som ska vara gratis….
Tips de som vill se matchen gratis så sänder TV2 Danmark den
Postad 11 november 2011 - 21:25

"Det uppstod ett problem, boxen kommer att startas om"
Den verkar sträva mot de sälla jaktmarkerna. Blir bara mer och mer konstigheter.
@ Canal Digital. Kan vi förvänta oss några fler uppdateringar för denna boxen?
Postad 12 november 2011 - 13:22
Jag pratade med nån tjej på supporten förra veckan när jag lackade ur på boxen. Enl henne så fanns det ingen uppdatering vad hon visste, men trodde att det skulle komma någon i början på nästa år...
Frågade om dom inte hade en lösning på alla problemen, då skickade hon bara vidare mig till reklamation. Men dom kan ju uppenbarligen inte konsumentköplagen, så det är ju helt meningslöst.
Min sambo blev dessutom rätt nöjd när Greys Anatomy inte blev inspelat i veckan (alla repriser dock). Missade ett par andra program i onsdags också. Och igår blev inspelningen av Modern Family 24 minuter istället för 30 som programmet är. Bra CD.
Postad 12 november 2011 - 13:34
Med andra ord, uppdateringar lär det komma även framöver. Har inte den blekaste om när en sådan kan komma dock, inte en susning.
Jag ska medge, det vore trevligt om någon från Canal Digital officiellt kan säga vad deras planer för denna box är.
Postad 12 november 2011 - 19:00
Annars hade jag köpt en ny 3 e parts box istället men nu säager jag väl upp skiten och går
över till boxer. Ger fan i HD kanalerna och köper hyr bluray istället.
//
PS var på en mässa i somras och ett par CD försäljarr fick sina fiskar varma tyvärr DS
Postad 13 november 2011 - 10:53
Det går utmärkt att använda en 3:e parts box til Canal Digital.
Redigerat av prelatur, 13 november 2011 - 10:54.
Postad 13 november 2011 - 11:10
Menar du att ett pairat kort kan användas i en VU+ eller liknande box?CD har visserligen infört pairing med det är boxen som är pairad med kortet.
Det går utmärkt att använda en 3:e parts box til Canal Digital.
Redigerat av AC3, 13 november 2011 - 11:11.
Postad 13 november 2011 - 11:19
Så fungerar det idag, fråga mig inte varför de har denna lösning, men så är det.
Postad 16 november 2011 - 08:41
Sådär ja, då var man invigd.
"Det uppstod ett problem, boxen kommer att startas om"
Den verkar sträva mot de sälla jaktmarkerna. Blir bara mer och mer konstigheter.
Hej Iwarsson
Det är ny mjukvara på gång, dock har vi inte något datum på när den släpps
då den inte är färdigtestad ännu.
Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra mjukvaran i denna boxen och har
inga avsikter att sluta med det bara för att vi släppt en ny produkt.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 16 november 2011 - 16:56
Samma svar har rullat på så länge jag har haft denna boxen i mina ägor.
Postad 22 november 2011 - 09:58
Så om det inte fungerar med ny strömadapter, vad är det för hårddisk man ska ha? Visst är det 2.5" Sata och max 250 GB? Några andra tips?
Postad 22 november 2011 - 11:01
250 GB är exakt vad boxen använder, inte en millibyte mer men en disk på 1 TB fungerar nog. Dock 750 MB som inte används.
Hoppas nätadaptern hjälper.
Redigerat av Monshi, 22 november 2011 - 11:03.
Postad 22 november 2011 - 11:32
Avvaktar som sagt tills jag testat nätadaptern, men altid bra att veta i förväg
Postad 22 november 2011 - 13:04
Postad 25 november 2011 - 13:24
Detta har inträffat några gånger bara denna veckan.
Andra problem som uppstår och är störigt:
Timeshift.
Ljud försvinner, bildproblem.
Menyn över inspelade program.
Boxen "hoppar ner" i listan över inspelade program lite som den känner för. Man står på översta raden och vill starta det inspelade... då får boxen för sig att hoppa ner att par rader och starta den istället.
HD-sändningar:
Ljudet försvinner då och då... man blir tvungen att pausa och starta igen för att ljudet skall komma tillbaka. Även här har jag problem med bilden då och då.
Postad 28 november 2011 - 08:53
I fredags hade vi programmerat inspelning av Idol. Under näst sista låten kom "Det uppstod ett problem, boxen kommer att startas om om 10 sekunder". Omstarten gjordes och inspelningen fortsatte. Problemet var dock att vi tittat på detta med timeshift-funktionen och när vi ville gå tilbaka och se de minuter vi missat på grund av omstarten så var hela inspelningen borta.
Boxen verkar inte ens klara en enkel inspelning...vad skall man då ha en pvr-box till?
Kan ni svara på det, Canal Digital?
Börjar bli ganska irriterad.
Postad 28 november 2011 - 09:12
Med lite tur kanske omstarterna minskar i omfattning.
Postad 28 november 2011 - 10:25
Kurvis - testa att göra en fabriksåterställning av boxen. Jag vet, jag låter som CDs kundtjänst men vad annat kan man göra?
Med lite tur kanske omstarterna minskar i omfattning.
Det har jag provat. Har haft samma fel på de 3 senaste boxarna. Denna är bara någon månad gammal och har redan fått en fabriskåterställning.
Tack för tipset men min tro på att CD skall lyckas fixa denna boxen till något som går att lita på har kraftigt avtagit.
Postad 28 november 2011 - 10:34
Jag utgår från att CDs kundtjänst gett dig alla de tips och råd de brukar? ja, de tips och råd som går att ge.
Som exempelvis att kontrollera antenninstallationen.
Antar även att du gått igenom ett antal nätadaptrar.
Eller ge upp denna box, pressa CD och se till att få ett bra erbjudande på ADB-boxen.
Postad 28 november 2011 - 10:43
jadu Kurvis. Vad ska man säga. Tre boxar med samma fel, jag tror det är dags för att en tekniker gör ett hembesök hos dig. För ärligt, något i din närmiljö måste det vara som får alla boxar att bete sig på samma vis.
Jag utgår från att CDs kundtjänst gett dig alla de tips och råd de brukar? ja, de tips och råd som går att ge.
Som exempelvis att kontrollera antenninstallationen.
Antar även att du gått igenom ett antal nätadaptrar.
Eller ge upp denna box, pressa CD och se till att få ett bra erbjudande på ADB-boxen.
Jag är mer inne på din sista kommentar.
3 boxar..några nätadapterbyten, fabriksåterställningar, riktat om parabol, kontrollerat kablar samt hängt på luren och rapporterat alla mina fel till kundtjänst varje gång något felat.
Postad 29 november 2011 - 14:17
Postad 30 november 2011 - 06:43
Canal digital har ju faktiskt det bästa utbudet och flest HD kanaler. Synd att deras sunkiga boxar sänker ryktet. Det måste väl vara bättre att fokusera 100% på kanalutbudet och sändningstekniken och lämna boxar och dess utveckling till den fria marknaden.
Undrar när de ska inse det?
Inköpspriserna på boxarna ligger på under tusenlappen, och de "rear" dem i sin tur till dig för runt 2,500.........
Besvarar det din fråga ?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar