Postad 11 November 2010 - 19:35
Postad 11 November 2010 - 20:18
Var ute lite med kamera+stativ nyss, hade två bilder i tanken när jag drog iväg. En av dem syns nedan
Snygga bilder!Andra bilden:
Snyggt fotat Knobbe! Charmig bildMer sv/v från mig (sitter och går igenom bilder på datorn)
Postad 11 November 2010 - 20:29
Jag kan förstå behovet av att sätta ihop flera bilder med ett 35mm, har gjort det själv nån gång. Men jag förstår inte behovet om man har ett 8mm. Vad vill man mer få med i en bild som inte 8mm kan ta in? Kamerahuset eller?4 bilder därför att jag har ett 8mm, sen ett 35 mm, så kan man inte backa mer så får man sätta ihop bilder för att få med allt som man vill få med.
Tack Micke, både för kommentaren och det nya smeknamnet.Snyggt fotat Knobbe! Charmig bild
Postad 11 November 2010 - 21:38
Ja, varför 4 bilder? är det för du vill ha måååånga pixlar? Fina bilder över lag från K-5'an
Snyggt, gillar kvällsbilder! Är det från Norrköping?
Tack
Snygga bilder!
Tack!
Postad 12 November 2010 - 07:33
Nedan ett första försök att göra en melander, den blir något bättre om man tar upp den i fullformat. Kanske inte de bästa förutsättningar inne i stad, men man kan ju se att något fastnade på bilden. Svårt var det också att ställa in avståndet, kanske är det något man ska göra i dagsljus? oändligt är ju inte ändläge och kameran hade vissa svårigheter att sätta AF mot en stjärna
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered124686ac, 12 November 2010 - 07:45.
Postad 12 November 2010 - 12:41
Jag kan förstå behovet av att sätta ihop flera bilder med ett 35mm, har gjort det själv nån gång. Men jag förstår inte behovet om man har ett 8mm. Vad vill man mer få med i en bild som inte 8mm kan ta in? Kamerahuset eller?
![]()
Tack Micke, både för kommentaren och det nya smeknamnet.
Gick inte att använda 8mm då den har så långt utstickande element, då det regnar så blir det fort väldigt mycket prickar
Postad 12 November 2010 - 18:48
Snygga kvällsbilder, gillar de från vägen bästVar ute lite med kamera+stativ nyss, hade två bilder i tanken när jag drog iväg. En av dem syns nedan
Trevlig bild, vad är det för filmmanus? =)Dagens...
Oj 18mm, imponerande att komma så när^^
Från förra helgen
_IGP0135.jpg 336.31K
0 Antal nerladdningarPentax K-5 +DA40 Ltd
f2.8 | 1/160s | ISO 160
Postad 12 November 2010 - 19:24
Trevlig bild, vad är det för filmmanus? =)
Från förra helgen_IGP0135.jpg 336.31K 0 Antal nerladdningar
Pentax K-5 +DA40 Ltd
f2.8 | 1/160s | ISO 160
Denna bok/film:
http://www.dokument....s...g&book=2305
Så inget jag har gjort själv. Tyvärr
Riktigt härlig höstbild förresten!
Postad 12 November 2010 - 20:38
Stiligt Johan, och fränt att du lyckats komma så nära.
Mycket stiligt! Vad fränt att vägen blir röd tonad på ena sidan och vit tonad på andra sidan av bilarnas lysen....
Postad 12 November 2010 - 21:56
Grokken: Har du slutat använda dina övriga objektiv?
Postad 12 November 2010 - 22:59
Aha på så vis, tack ska du haDenna bok/film:
Så inget jag har gjort själv. Tyvärr
Riktigt härlig höstbild förresten!
Ja lite så är det, får lite dåligt samvete när jag tänker på det, men men... Får kompensera och fota mer med de andra på jullovet kanskeGrokken: Har du slutat använda dina övriga objektiv?
Förstår varför...
Postad 13 November 2010 - 08:06
Bifogad fil(er)
Postad 13 November 2010 - 08:23
que
Snygg Johanpixels (även om den i någon variant har visats förr, men den blir ju inte sämre för det). Hade nog tagit bort trädäcket till höger.
-Stämmer bra de någon liknande, du minns du ^^
Hade tänkt att klona bort staketet men eftersom svanen hade sån smutsig hals orkade jag inte fixa halsen och så fick det va.
Malkovic
Grymt!
-Tack
GroKKen
Oj 18mm, imponerande att komma så när^^
- Kan säga att den var 1 decimeter från mig som minst när den hugg efter mig!
overhard
Håller med Micke om din bild Johan. Imponerande att du vågade dej fram så nära.
-Kommer ut och fota svanar igen och försöka få dem ännu närmare, kommer ha uvfilter och motljusskydd på denna gången hehe.
*
Hur är det med bildrättigheterna tillfaller dem Prisjakt?
Redigerat av Johanpixels, 13 November 2010 - 08:25.
Postad 13 November 2010 - 08:31
Hade tänkt att klona bort staketet men eftersom svanen hade sån smutsig hals orkade jag inte fixa halsen och så fick det va
Kan inte var möjligt, men jag har inte läst reglerna. Dock så har jag sålt någon bild som då jag gav bort rättigheten till köparen och då tog jag också bort bilderna från forumet.Hur är det med bildrättigheterna tillfaller dem Prisjakt?
Postad 13 November 2010 - 12:56
Hur är det med bildrättigheterna tillfaller dem Prisjakt?
Fråga: Vad innebär det att "Minhembio/Prisjakt får fritt förfogande över bilden" jag laddar upp?
Svar: Det innebär inte att Minhembio/Prisjakt har rätt att sälja vidare bilden, utan syftar på att galleribilden kan komma att visas på andra ställen än i just ditt galleri. Den kan t.ex. visas i olika topplistor på Minhembio, på Prisjakts förstasida (i form av miniatyrbild) eller under fliken "Bilder" på Prisjakts produkter (om man har kopplat en produkt till bilden).
Under FAQ
Postad 13 November 2010 - 19:39
Jag leker lite med vatten...
tarning.jpg 63.33K
0 Antal nerladdningarCanon 1000d 50mm 1:320 F3.2
Postad 14 November 2010 - 14:29
_DSC4846liten.jpg 337.09K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av xray, 14 November 2010 - 14:33.
Postad 14 November 2010 - 17:31
Bra fångatEn blåmes, fotad med extern blixt.
Mmm ser varmt ut =)Lite värme kan vara skönt i höstmörkret...
Riktigt bra bild!
Lite mer old news
_IGP0223.jpg 614.65K
f6.3 | 1/160s | ISO 640
Postad 14 November 2010 - 17:57
En nötväcka, har testat i helgen att fotografera småfågel med blixt (då det har varit ett uselt väder) det har gått riktigt bra tycker jag
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered124686ac, 14 November 2010 - 19:31.
Postad 14 November 2010 - 20:03
snygg bild notimetochill, svårt att uppskatta storleken, kan se ut som en trollskog med droppar stora som äpple
En nötväcka, har testat i helgen att fotografera småfågel med blixt (då det har varit ett uselt väder) det har gått riktigt bra tycker jag
Tack Que, fin fågel där
Ja strl blev inte den bästa men gjorde den till de godkända måtten här på forumet iaf
Postad 14 November 2010 - 20:17
tack, jag menade inte storleken på bilden utan att det var svårt att se skalan på det du fotograferat allt från ett träd till nåt makroTack Que, fin fågel där
Ja strl blev inte den bästa men gjorde den till de godkända måtten här på forumet iaf
Postad 14 November 2010 - 20:39
tack, jag menade inte storleken på bilden utan att det var svårt att se skalan på det du fotograferat allt från ett träd till nåt makro
Jaha:) hihi, tittat in min fotohemsida ?
Postad 15 November 2010 - 17:32

En exponering, lyft fram molnen som inte syntes alls på den ursprungliga exponeringen för att inte överexponera själva månen
Pentax K-5, Pentax DA*50-135
Edit: Den ser mycket bättre ut om ni trycker på bilden och ser den mot grå bakgrund. Annars försvinner molnen
Redigerat av Unregistered0b884712, 15 November 2010 - 17:35.
Postad 15 November 2010 - 19:59
Postad 15 November 2010 - 21:35
Stiligt!
Snyggt redigerat!Lite mer old news
Pentax K-5 +DA40 Ltd
f6.3 | 1/160s | ISO 640
Ser ut som att det funkar riktigt bra. Snyggt fotat!En nötväcka, har testat i helgen att fotografera småfågel med blixt (då det har varit ett uselt väder) det har gått riktigt bra tycker jag
Finare i stort ja, men det är en konstig kant utmed högra sidan på månskäran. Är det rörelse oskärpa, av att saker rör på sig?Moon and clouds
Edit: Den ser mycket bättre ut om ni trycker på bilden och ser den mot grå bakgrund. Annars försvinner molnen
Postad 15 November 2010 - 22:45
En blåmes, fotad med extern blixt.
Nice!
Är det någon som vet vad Malkovic sysslar med på Tradera? Är han på väg att skaffa en zoom kanske? 24-70 möjligtvis? Bara spekulationer från min sida...
Nja stuvar om lite i kameraväskan lite bara:) Kände att 85an var lite nära 50an. Ett 24-70 har jag redan haft och jag släpar gärna inte på det i onödan då jag tycker att ett 50mm funkar lika bra i den regionen så att säga
Från idag:
Postad 16 November 2010 - 00:59
Redigerat av RedMarathon, 16 November 2010 - 01:18.
Postad 16 November 2010 - 07:37
Härlig bild på vattnet Malkovic, men vad har du gjort med himmelen (ser lite konstig ut)? eller skall det vara så?
Tack.
Moln + ljus + lång exponering. Inte gjort något konstigt med den. Tycker personligen inte heller att det ser särskilt konstigt ut:)
Postad 16 November 2010 - 08:42
Nä, ser snyggt ut, men jag hade nog försökt att räta upp huslinjerna något i kanternaTack.
Moln + ljus + lång exponering. Inte gjort något konstigt med den. Tycker personligen inte heller att det ser särskilt konstigt ut:)
Postad 16 November 2010 - 16:24
Snyggt redigerat!
Ser ut som att det funkar riktigt bra. Snyggt fotat!
Finare i stort ja, men det är en konstig kant utmed högra sidan på månskäran. Är det rörelse oskärpa, av att saker rör på sig?
Tror det bror på att hånen var bakom molenen
Postad 16 November 2010 - 18:09
Tack.
Bilden är mycket bra, det som jag reagerade på var en gulbruna himmel att det inte speglade sig i vattnet. Trodde du gjort någon efterbehandling och undrade i så fall vad, men lång ex.tid skapar överaskande fenomen!
Postad 16 November 2010 - 18:22
_IGP0210.jpg 573.34K
Postad 16 November 2010 - 19:21
Nä, ser snyggt ut, men jag hade nog försökt att räta upp huslinjerna något i kanterna
Jag funderade faktiskt på att göra det men kände att jag inte orkade
Bilden är mycket bra, det som jag reagerade på var en gulbruna himmel att det inte speglade sig i vattnet. Trodde du gjort någon efterbehandling och undrade i så fall vad, men lång ex.tid skapar överaskande fenomen!
Ja, borde ju speglas sig mer än det gör, har förstärkt kontrasten aningen mer i himlen men i originalen syns inte reflektionen särskilt mycket heller.
Kan kanske bero på att molnen rört sig mycket och haft ett varierande "mönster" och ljus och därefter har inte speglingen blivit lika tydlig?
Men nu svarar jag utan att tänka överhuvudtaget...typ
Postad 16 November 2010 - 21:26
IMG_0441_1.jpg 327.55K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Mordred, 16 November 2010 - 23:44.
Postad 16 November 2010 - 22:42
du kan börja med att titta i denna tråd, och ställ sedan vidare frågor i stativtrådenEn liten Månbild, finns väl redan ett gäng här skulle jag tro, taget på frihand skulle väl bli bättre bilder med ett lämpligt stativ så man kan lattja med slutartider och sådant någon som har något förslag på ett smidigt och bra stativ ?
https://www.minhembi...howtopic=205615
Postad 17 November 2010 - 21:18
Bra som vanligt malkovic!
I en annan del av stan:
Tack gillar din bild med!
Snyggt Malko!
Tack
Postad 18 November 2010 - 14:24
Värst vad du producerad notimetochill! Snyggt också!
Tack
Postad 20 November 2010 - 10:12
Bifogad fil(er)
Postad 20 November 2010 - 12:02
Men antagligen är jag för långsam för inte ens kattf-n ville sitta stilla medan jag ställde in kameran.
Men kanske så syns inte rörelseoskärpan så tydligt ändå...
DSCF1061__1.jpg 168.03K
1 Antal nerladdningar
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

12 bilder
586 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?