Bugg1: Går inte att stanga av och på kanaler, ändra kanal ordning eller koppla en progam tablå till en tv-kanal.
Bugg2: Miss på schemalagda inspelningar.
* Officiell tråd - MCE2005 *
Startad av
Unregisteredbf364490
, okt 08 2004 23:20
1602 svar till detta ämne
Postad 07 april 2006 - 08:56 Bugg1: Går inte att stanga av och på kanaler, ändra kanal ordning eller koppla en progam tablå till en tv-kanal. Bugg2: Miss på schemalagda inspelningar. Postad 07 april 2006 - 09:49 Hej! Någon som har fått dessa att fungera? För mig funkar de inte. Jag har programmerat fjärrens volymknappar till att styra min förstärkare och så långt funkar det. Men de små ir-sändarna verkar inte repetera signalen. Jag har läst på andra forum att man måste köra mce setup en gång till för att få det ska funka men jag har prövat det också. Hittar inte någonstans i menyerna något som skulle ha med dessa ir-sändare att göra. Borde ju bara vara att plugga in dem och så repeterar de signalerna som mottagaren tar emot, men tyvärr så enkelt verkar det inte vara. Vh Andreas Postad 07 april 2006 - 14:41 Tyvärr, så lätt är det inte. Sladdarna används bara av MCE för att styra set-top-box om man har en sån. Däremot finns ett separat projekt där man byter utt drivrutinen och då kan man använda ir-sändarna till annat. Sök efter HIP. Ska själv testa men har inte hunnit....... /Oscar Postad 08 april 2006 - 17:28 Jag har nyss fått upp min burk med MCE 2005 men har en liten fråga. När jag visar upp bilder i MCE hur får jag dom se det täcker hela bilden ? /Jakob@ Postad 08 april 2006 - 23:58 Vad är en mux? Jag har nackamasten på andra sidan huset ..så tyvärr måste bordsantennen ta emot lite svagare signaler. Funderar på att löda fast en sladd ut i stuprännan och se om den kan fungera som antenn :-)
Postad 10 april 2006 - 10:40 ![]() Efter att jag har insallerat mce 2005 så står det endå omman högerklickar på "den här datorn" att det är mce 2002. Sedan gäller det filmer som jag har lagt till i mce men två går inte att spela upp och en syns inte. De två som jag inte kan spela upp är avi filmer tror jag och den som inte syns är nfn. Jag har pure video installerat så dvd filmer fungerar toppen ! Sedan min tidigarefråga om att få bilderna inte tecker hela skärmen när man visar upp dom. /Jakob@ Postad 11 april 2006 - 12:56 ![]() Postad 11 april 2006 - 15:22 För att få Boxer att fungera så är det Fire/FloppyDTV som gäller. Vilket som ska användas beror alltså på.... FloppyDTV-T inkl. cam för boxer -> 2.000 - 2.500:- Internt DBV-T utan CI -> från c:a 750:- Den allmänna uppfattningen är att dom flesta DBV-T-kort är kräsna på hur bra signal man har. /Nex Postad 11 april 2006 - 16:31
Ok tack för svaret. Googlade lite och hittade FloppyDTV. Det stod att den ansluts via firewire?! Hur funkar det när den spelar in? Påverkar det datorns prestanda när den spelar in till disk? Har läst att tex Hauppage(stavning)korten har hårdvaruencoding vilket inte påverkar datorns övriga prestanda. Postad 11 april 2006 - 19:57
Datorns prestanda påverkas inte så mycket när man spelar in från dvb, eftersom att man bara sparar ner mpeg2 strömmen på hårddisken utan att det sker någon omkodning alls, signalen är redan digital i det fallet. Använder man istället ett analogt kort så måste signalen först digitaliseras o sedan komprimeras för att den ska kunna sparas, därför så kräver det mer av datorn eller HW-encoder på tvkortet. Postad 11 april 2006 - 20:34 Postad 11 april 2006 - 21:42
Prova tex dvrmstoolbox Finns kanske fler på TGB kolla under 3rd party aplications. I första tråden finns en massa plugin listade. Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 11 april 2006 - 21:44. Postad 12 april 2006 - 06:04
Nu när jag läst ditt inlägg så förstår jag ju att så är fallet. Lite hjärnsläpp för mig där tror jag. Tack ![]() Förövrigt finns det default i mce2005 det här med inspelning, tv-tablåer etc etc .. tänker på svenska mce2005. Eller behöver man ladda hem massa program och trixa och fixa? ![]() Postad 12 april 2006 - 06:28
Det finns svensk epg, både i den svenska o engelska versionen. Kör man den engelska så kommer det med rollup2. Tyvärr är det så att vissa kanaler fortfarande saknas, vad jag förstått. Jag har inte märkt så mycket av det eftersom att alla kanaler jag verkligen tittar på finns med. Det är möjligt att det tillkommit eftersom att jag inte kollat på ett tag och microsoft hela tiden förhandlar o utökar det sortimentet. Postad 12 april 2006 - 07:46 Har kollat lite på HIP, men det verkar som om det blir strul om man vill få mce-tangentbordet att funka med det. Såg tidigare i tråden att någon önskade att man kunde stänga av time shift funktionen när man går ur tv-tittandet. Det tycker jag också vore önskvärt. Någon som har en lösning? Min dator står på dygnet runt och hårddisken buffrar hela tiden. Har även två andra problem som jag hoppas någon har en lösning på. 1) När jag stänger ner mce poppar det snart upp igen. Verkar helt omöjligt att stänga av det. Det enda som funkar är att minimera mce så slipper man få det överst på skrivbordet hela tiden. 2) Får inte magnus radio att fungera. Funkar bra att få upp den i mce och välja station men det enda som händer är att skärmen blir blå med en vit rand ute till höger och med texten "no content" eller nått liknande uppe i vänstra hörnet. Har satt brandväggen till att släppa igenom allt utan resultat. Vh Andreas Postad 18 april 2006 - 10:57 ![]() Jag använder mig av Viasats Satellit-TV och Canal Digitals Bredbands-TV för att se på TV, nu undrar jag om jag på något sätt kan koppla in båda dessa mottagare i mitt Mediacenter för att komma åt att spela in/se på samtliga kanaler som jag har tillgång till. I mitt Mediacenter har jag ingångar för två TV-tuners men vad jag har läst mig till så måste de vara av samma märke (???), har testat lite grann men inte fått det att fungera, så nu undrar jag om det är jag som gör något fel och om det är någon som fått en sådan konfiguration att fungera??? Postad 23 april 2006 - 15:10 Videoavkodaren fungerar inte eller är inte installerad. starta om Media Center eller Datorn. Nu har jag installerad Nvidia drivaren flera gånger här. uppdaterad MCE men Still NoGo skall jag testa ta bort Tv korten och lägga till de igen ? Allt ser bra ut i enhetshanteraren hilfe bitte.. ![]() Postad 24 april 2006 - 11:04 Postad 24 april 2006 - 14:42
Vet inte om det kan vara för att dom håller på att bereda plats för några nya kanaler, vissa kanaler har redan fått sin programplats men sänder inte än, några av kanalerna hos boxer kommer att bli flyttade till andra programplatser. Det kommer flera nya fria kanaler och flera kodade, någon kanal skulle plockas bort och någon skulle få sända på ledig tid ihop med någon annan kanal. Länk till info Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 24 april 2006 - 14:46. Postad 27 april 2006 - 20:37
jag har samma problem, ligger 9 timmar före. Hur löste du det? tack på förhand! Postad 27 april 2006 - 23:47 ![]() Men jag får inte igång Mediacentern. Jag testar med att sätta in en musik-CD och kör den i MCE och då får jag en del frågor att besvara inne i MediaCenter, där ska man testa högtalarna (som fungerar!) men i den testen så avbryts allt och följande text kommer: "Avkodarfel Videoavkodaren fungerar inte eller är inte korrekt installerad. Starta om mediacenter eller datorn." Vad måste jag göra? ![]() ![]() Postad 27 april 2006 - 23:52
Du måste installera en mpeg2 codec, tex Nvidia pure video decoder eller Cyberlink Powerdvd 6 för att mce ska funka. Postad 28 april 2006 - 00:34 Jag håller på nu mad att lada ner PowerDVD, då ska problemet vara löst snart då. ![]() Vill ha igång det innan jag ska till jobbet imorn bitti så att man kan bjuda över polarna på Pizza,öl och MCE premiär imorn kväll! ![]() Postad 28 april 2006 - 10:51
Kolla så att ni har rätt tidzon inställd i datorn i kontrollpanelen. Postad 08 maj 2006 - 10:22 Om jag har förstått det här rätt, så går det att kolla på en kanal och spela in på en annan, om det är på samma mux. Funkar detta i mce? (har dubbla analoga i mce nu) / C Postad 08 maj 2006 - 10:26
Har inte lyckats med det i MCE, annat än med dubbla mottagare. I DvbViewer och vdr är det inga problem. Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 08 maj 2006 - 10:27. Postad 09 maj 2006 - 13:48 Tack för infon. En liten offtopic fråga: -Funkar det i mediaportal? /C Postad 09 maj 2006 - 18:03
Klockrent, precis vad jag letade efter. Finns det något motsvarande till Symbian 60-series telefoner? Tänkte införskaffa en nokia N80... finns det något liknande alternativ till mediaportal? Redigerat av sebrock, 09 maj 2006 - 20:09. Postad 11 maj 2006 - 08:39 Postad 15 maj 2006 - 21:49
Jag har samma problem och det är extremt irriterande eftersom man inte kan spela in någonting från 6an så att det stämmer... Dessutom så har det gått mer än en vecka innan 6an startade så man tycker ju att dem borde ha fixat tablån vid det här laget... Anledningen till att du fortfarande har Z-tv på 6an är att 6an ligger på samma frekvens som Z hade och Ztv har nu bytt frekvens (jag har inte kvar Ztv alls i mitt nät längre). Postad 16 maj 2006 - 01:06 ![]() Postad 16 maj 2006 - 14:23 Installationen går bra och själva redigeringen, men jag får en massa felmeddelanden i loggen när jag försöker köra det jag har lagt i kön. ![]() Eller är det bara att leta efter nåt annat redigering/komprimerings-program? /Nex Edit: Såg svaret lite högre upp.... kanske får prova dvrmstoolbox istället.... men det vore trevligt att försöka få Dcut att fungera iallafall... ![]() Redigerat av Nexexplo, 16 maj 2006 - 14:28. Postad 16 maj 2006 - 15:31
Subtitle i dvdfilmer?
Finns det någon snabbtangent eller snabbknapp på fjäären för att välja
![]() Postad 16 maj 2006 - 15:53 Lite fler: http://www.microsoft....asp?Product=42 Kräver ju lite binding via tex Girder förstås om du saknar knapp för subs. Är snart klar med ett program för att assigna diverse funktioner på alla knappar på fjärren med orginaldrivare, men behöver lite tid till... Redigerat av golleman, 16 maj 2006 - 15:56. Postad 16 maj 2006 - 15:56 ( Länken till genvägar i mce lär ju vara postad i denna tråd, men jag gör det igen: http://www.microsoft...sremoteview.asp och svar på frågan är control och U ) Redigerat av joniS, 16 maj 2006 - 15:57. Postad 16 maj 2006 - 17:24 Låter väldigt spännande! Kommer Du att släppa det till andra åxå? I så fall ställer jag gärna upp som betatestare! M V H Oscar Postad 16 maj 2006 - 17:26 Det där ser jag fram mot!!!!! Jag kör Hotkeyz f.n. men den har en hel del begänsningar. Har inte lyckats mappa upp "sätt skärmen i standby" på någon knapp än.... Postad 16 maj 2006 - 18:21 Jag befinner mig i ett litet analogt kabelnät (Gothnet). Jag använder mig av MCE 2005 engelsk version och Bladerunner Pro för att importera o2grabber info in i MCE. Tyvärr funkar det inte:-(. Jag antar att de kanaler som redan är default i o2grabber inte stämmer. Vissa kanalnamn är rätt, typ TV4. På SVTkanalerna står det "SVT test mnstext" och inget mer, på vissa står det bara vilken kHz kanalerna ligger på. På nåt sätt kommer det in ngn info men hur och vilken info som laddas in går inte att säga. När jag bara scannar av nätet får jag in 22 kanaler (vilket är rätt) men de heter inget förutom kHz platsen de ligger i nätet. Och sen när jag använder mig av o2+BRP blir det som beskrivit ovan. När jag försöker att lägga till Guide på en kanal (TV4) så står det "No listings to show on this channel", vilket innebär att det är bara namnet som har kommit med men inget mer. Samma sak på alla kanaler. Vad göra... Finns det några inställningar jag kan göra i info-filen som o2grabber laddar ner som gör att det funkar för mig? Blie det fel "ChannelID" för mig eftersom jag ligger i ett lokalt kabelnät? Kan jag ändra i ID:et och vad ska jag skriva? o2grabber verkar ju vara den bästa programvaran men det kanske inte unkar för mig... Om det inte går att lösa med o2grabber+BRP vet du ngt annat som kan funka för mig? Tack på förhand! Mvh Fredrik K Postad 17 maj 2006 - 09:16 /Nex Postad 17 maj 2006 - 11:17
Tackar och bockar er båda! ![]() Hittade detta: Change the DVD subtitles selection - CTRL+U Change the DVD audio selection - CTRL+SHIFT+A Postad 18 maj 2006 - 13:46
Du är min gud om du löser det där med fjärren! ![]() Postad 18 maj 2006 - 21:26 Det är som sagt en lyssande idee! Jag har dessutom ett yterliggare önskemål - att man via ditt program skulle kunna använda ir-sändaren och lära den "koder". I mitt fall har jag lärt fjärren till att styra förstärkaren, dessvärre fungerar det lite sådär, man måste rikta den väldigt nogrant för att den ska ta. Till ms-mottagaren fungerar det mycket bättre. Därför skulle det vara suveränt om man kunde använda ms mottagaren som i sin tur sänder en ir-signal till förstärkaren. M V H Oscar Postad 19 maj 2006 - 00:43 JonasI; jag har satt min blåa teletext-knapp till att skicka ctrl+u, och det funkar mkt bra. Ett exempel på hur den binden ser ut om ngn är nyfiken: <button id="TeletextBlue"> <sendkeys ctrl="true" shift="false" alt="false" win="false" key="U"/> </button> Ett exempel på en mer avancerad action, som kan delas av flera knappar, typ ett makro: <customAction id="monoff"> <sendkeys ctrl="false" shift="false" alt="false" win="false" key="F8"/> <sendkeys ctrl="false" shift="false" alt="false" win="true" key="D"/> <wait value="500" /> <macro id="monitoroff" /> </customAction> Det makrot gör 1) slå av allt ljud 2) minimera alla fönster (typ Visa Skrivbord). Av någon anledning väcker MCE min monitor ur standby om jag kör LiveTV ochMCE-fönstret inte är minimerat. 3) väntar en halvsekund så MCE hinner sänkas 4) ropar på ett inbyggt makro i programmet som skickar monitorn i standby kan tex bindas till en knapp så här: <button id="TeletextRed"> <action id="monoff" /> </button> Vill inte avslöja för mkt om det nu visar sig bli skräp av alltihop.. ![]() Postad 19 maj 2006 - 12:06
*mumma* hur kan jag implementera detta hos mig? Kanske måste vänta på ditt fräsiga program? ![]() Postad 13 juni 2006 - 01:47 Postad 16 juni 2006 - 10:38
Jag har hittat en lösning som gör att man kan spola framåt (bakåt går inte) i MCE. I reclcok som används för att synka bild och ljud och även åstakomma bättre ljud så ändrar man vilket filter MCE använder sig av (detta för att ej få felmeddelanden vid uppstart av datorn) och vips så kan man spola framåt i filmer! Se denna tråd för info om reclock:
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |