Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2vision Digital TV Box

2306 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 May 2008 - 09:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
nja dom flesta boxers kanaler brukar ligga mellan 2.5-3mbit/s VBR men det stämmer att Tele2 har högre bitrate än så över 5mbit på en del kanaler tom.... fast nu är det inte bara bitraten som har betydelse utan hur bra kodarna är med som muxar ihop skiten :) sen kan ju självklart bilden aldrig bli bättre än vad kanalen sänder ut också ska man tänka på...
Men jag håller med Tele2 har bättre bild än boxer sitter själv med både och just nu... fast då dom inte bryr sig om våran stad och fixar fulla utbudet så får man fundera på flytta nånstans där jag kan sätta upp parabol istället...

Redigerat av Leatherface, 13 May 2008 - 09:11.

Postad 13 May 2008 - 14:59

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
PVR-boxen

går nu att delbetala på 12 199:- eller 24Mån 99:-
finns även lite erbjudanden med tv1000

Lite positivt att slippa bet 1990:- i en klump summa.

Postad 13 May 2008 - 20:31

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

bara att felanmäla

Jo, men nu har jag ju gjort det tre gånger och varje gång så säger ni att problemet är känt och man jobbar på det, men kan inte svara på hur lång tid det tar.
Igår så ringde jag in igen och fick beskedet att man tydligen ska byta ut EPG servern och det kan ta några månader (sedan ska det vara en vecka EG på alla kanaler istället för 2 dagar eller 2 program för viasat).
Det borde dock inte spela någon roll för varför kanal5 inte skickar ut något nu.

Jag fick räkningen på PVR-boxen igår. Har stor lust att bestrida den fakturan då jag inte fått den tjänst jag blivit lovad (pratade extra noga med kundtjänst angående innehållet på EPG innan jag beställde - det var ju därför jag köpte boxen - HDD recorder hade jag innan)

PVR-boxen

går nu att delbetala på 12 199:- eller 24Mån 99:-
finns även lite erbjudanden med tv1000

Lite positivt att slippa bet 1990:- i en klump summa.

Jaha typiskt att fakturan på hela boxen kom igår.
Kan även meddela att boxen kostar 2014:- eftersom det tillkommer 24kr i fakturaavgift (jag har inte blivit informerad om att man skulle kunna slippa denna på något sätt och jag blev inte informerad om att denna skulle tillkomma då jag gjorde min beställning via telefon). Får man lägga på det hur som helst vid telefonförsäljning?

Redigerat av e3henri, 13 May 2008 - 20:28.

Postad 14 May 2008 - 06:30

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Har också tröttnat på den undermåliga EPG:n, så det blir nog att jag hämtar den via Internet istället (kör med HTPC).

Postad 14 May 2008 - 17:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
jo då har man 2 veckor framåt med :D

Postad 15 May 2008 - 16:57

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Är det vanligt att man har en signal styrka på 16 % ? Styrkan dyk direkt efter uppdateringen som gjordes för 2 veckor sen från runt 55% som det var då.... någon annan som mdet hänt ? Vi har ju en tele 2 are i tråden svara gärna om du kan.

Postad 15 May 2008 - 17:52

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
om den ligger på 16% så borde du felanmäla bör ligga på minst 70%... åtminstone med orginalboxen men 16% är för lite för vilken box som helst...

Redigerat av Leatherface, 15 May 2008 - 17:54.

Postad 15 May 2008 - 19:04

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

om den ligger på 16% så borde du felanmäla bör ligga på minst 70%... åtminstone med orginalboxen men 16% är för lite för vilken box som helst...

Jag har en humax utan pvr som jag fick vid nyår ungefär, då ska jag ta ett samtal till er imorgon då . Vad ligger problemet i tror du? Vad blir lidande av dålig signal ? Bild eller missar jag någon kanal,epg ?Tack för snabbt svar!

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 15 May 2008 - 19:05.

Postad 15 May 2008 - 20:05

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

jo då har man 2 veckor framåt med :)

Den nya EPG-servern skulle ju klara en vecka iallafall.
Ett klart framsteg från dagens normala 2 dagar (2 program för viasat och inget alls för kanal5)

Jag har en humax utan pvr som jag fick vid nyår ungefär, då ska jag ta ett samtal till er imorgon då . Vad ligger problemet i tror du? Vad blir lidande av dålig signal ? Bild eller missar jag någon kanal,epg ?Tack för snabbt svar!

Med 16% så borde du nog inte få bild alls
Annars är det vanligast med frysningar eller grova pixeliseringar (eller vad det heter på svenska).

Postad 15 May 2008 - 20:57

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Med 16% så borde du nog inte få bild alls
Annars är det vanligast med frysningar eller grova pixeliseringar (eller vad det heter på svenska).

Lite lätt frysning i ett par sekunder kan jag få ibland det fick jag inte innan, bildmässigt ser jag ingen skillnad mot innan men 55 % är ju lågt det med vilket jag hade innan. Tack, fick konstigt nog tillbaka epg på kanal 5 ikväll samtidigt som jag börjat skriva lite om mina tele 2 problem här i forumet...då är det bara singnal styrkan kvar!

Postad 15 May 2008 - 21:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

innan du ringer och felanmäler så kolla ifall det kanske beror på dålig kabel först och kanske kolla med nån granne ifall dom har samma problem.
Om det är dålig signal så blir det som andra sagt frysningar på bilden eller ingen bild alls som jag tycker borde vara mer troligt med bara 16% signal så måste ju vara signalmätarn som buggar eller nåt...

Redigerat av Leatherface, 15 May 2008 - 21:08.

Postad 15 May 2008 - 22:33

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
[quote name='Leatherface' date='May 15 2008, 22:05 ' post='1914028']
innan du ringer och felanmäler så kolla ifall det kanske beror på dålig kabel först och kanske kolla med nån granne ifall dom har samma problem.
Om det är dålig signal så blir det som andra sagt frysningar på bilden eller ingen bild alls som jag tycker borde vara mer troligt med bara 16% signal så måste ju vara signalmätarn som buggar eller nåt...
[/quote

jag testade 2 kablar när jag instalerade allt för 5 månader sen en high end och en standard det gjorde nästan ingenting på styrkan sen dyk det upp direkt efter uppdateringen så det har garanterat med den att göra, likadant kommer en blå ruta fram när jag byter kanal på vissa kanaler "åtkomst" någonting står det vilekt också kom då.

Men som du säger 16% borde innebära mycket större problem med bilden än jag har.Vilka åtgärder brukar göras ?byte av kontakt ,digital box eller hur löser ni sådana problem?

tillägg : När kommer HD tv till tele2 ,jag frågade sist jag ringde till er och då visste inte tjejen i luren något det var 2 månader sen.

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 15 May 2008 - 22:36.

Postad 15 May 2008 - 22:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Jag jobbar inte på Tele2 men nån gång under 2008 är det väl sagt iaf att HDTV ska komma igång.
Om inte byte av kablar osv hjälper så då är det inte så mycket annat och göra än felanmäla.
Du kan ju kolla med nån granne också för om det är bra bild där så kan det bero på boxen... isf så byts den ju självklart ut.

Redigerat av Leatherface, 15 May 2008 - 22:57.

Postad 16 May 2008 - 10:47

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Jag jobbar inte på Tele2 men nån gång under 2008 är det väl sagt iaf att HDTV ska komma igång.
Om inte byte av kablar osv hjälper så då är det inte så mycket annat och göra än felanmäla.
Du kan ju kolla med nån granne också för om det är bra bild där så kan det bero på boxen... isf så byts den ju självklart ut.

Ok, där ser man missförstånd från min sida det verkade som du jobbade där :) 2008 låter trevligt än så länge är det den ända nackdelen jämfört med comhem som var leverantör här innan. Ska kolla med grannarna också. tackar!

Postad 16 May 2008 - 19:41

Unregistered44735aad
  • Unregistered44735aad
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Om nån skulle vara intresserad, så vet jag att var det finns hackade dekodrar (alltså inte hembyggda piratdekodrar) J.e.r.r.o.l.d orginal som visar alla kanaler , men detta är alltå bara för det analoga utbudet.
PM'a mig isåfall.

Redigerat av Unregistered44735aad, 16 May 2008 - 19:41.

Postad 16 May 2008 - 20:07

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

. Tack, fick konstigt nog tillbaka epg på kanal 5 ikväll samtidigt som jag börjat skriva lite om mina tele 2 problem här i forumet...då är det bara singnal styrkan kvar!

Japp kanal5 har tydligen börjat fungera...nästan. Tyvärr kör kanal5 nu enligt VIASAT med enbart nuvarande och kommande program i EPGn. Så var de inte innan. De andra kanalerna i canal digital sfären (kanal9+canal+) skickar som tidigare ut 2 dagar. Suck ,varför fixade de inte 5an ordentligen :)
Nåja, inga jordbävningar och mat på bordet..så jag kan klarar mig bra ändå...

Om nån skulle vara intresserad, så vet jag att var det finns hackade dekodrar (alltså inte hembyggda piratdekodrar) J.e.r.r.o.l.d orginal som visar alla kanaler , men detta är alltå bara för det analoga utbudet.
PM'a mig isåfall.

Hur j-vla dum får man bli?
Läs lite regler innan och använd sunt förnuft.
Eftersom du är så klantig att lägga in sån skit här så kan man ju även hoppas att du inte använt anonymt IP när du postade så du blir extra lättspårad för polisen...

Redigerat av e3henri, 16 May 2008 - 20:04.

Postad 30 May 2008 - 20:23

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

TV400 kommer inom kort finnas tillgänglig för alla Tele2 kunder och resterande kanaler kommer att finnas i ett speciellt TV4 paket.

Märkte idag att dom nu sänder ut TV400 ;)
okodad, som de andra kanalerna som ingår gratis..

Redigerat av Unregistered753e84df, 30 May 2008 - 20:25.

Postad 31 May 2008 - 15:42

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Märkte idag att dom nu sänder ut TV400 :(
okodad, som de andra kanalerna som ingår gratis..

bara göra en ny sökning om man inte hittar kanalen..

tv4 paketet kommer komma tills den 1juli

Postad 02 June 2008 - 13:48

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
För er som har missat att tele2 kommit ut med ett maxpkt.
väldigt bra om man har många interssepaket

Max-paketet
Maxpaketet består av totalt 50 kanaler vilket är samtliga kanaler som ingår i våra paket - Nöje, Fakta, Dokumentär, Sport, Film, Barn och Musik. 50 kanaler för 299 kr/mån, 12 månaders bindningstid.

Maxpaketet inkl PVR
Maxpaketet består av totalt 50 kanaler vilket är samtliga kanaler som ingår i våra paket - Nöje, Fakta, Dokumentär, Sport, Film, Barn och Musik. Maxpaketet inkl PVR, 359 kr/mån, 24 månaders bindningstid.

Postad 02 June 2008 - 14:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Dyrt för dom som inte kan få in alla paketen och dessutom borde man få rabatt med eftersom 1 intressepaket ingår i hyran hos många....

Postad 02 June 2008 - 17:30

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Dyrt för dom som inte kan få in alla paketen och dessutom borde man få rabatt med eftersom 1 intressepaket ingår i hyran hos många....

det är fortfarande billigare än köpa de styckvis.
även om man bor i en 60-ort
även om vinsten inte alls är lika stor

nöje 69
dok 69
fakta 69
sport 69
barn 49
showtime 29
totalt 354

Postad 03 June 2008 - 10:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
285:- blir det här för vi betalar redan för 1 intressepaket i hyran... alltså blir det dyrare att ta totalpaketet än styckevis... Tele2 kan ju inte mena att man ska betala för 1 intressepaket 2 gånger?
Och varför ska dom som inte kan se alla kanalerna betala lika mycket som dom som har fulla utbudet? 199:- hade varit ok för dom med 60 utbudet då det är 12 kanaler som vi inte kan se i maxpaketet där...
Eller ännu bättre gör en mellanvariant som alla kan se för 199:- med dom där kanalerna och sen maxpaketet som bara dom med fulla utbudet kan välja för 299:-

Redigerat av Leatherface, 03 June 2008 - 11:02.

Postad 03 June 2008 - 17:57

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag bor i Alingsås och gjorde av en slump en ny kanalsökning på en av boxarna idag. Upptäckte till min smått hysteriska glädje att vi nu har tillgång till det kompletta kanalutbudet! Och vi har INTE något bredband i vårat område. Möjligen är det tack vare att andra på orten har det?

Nu har jag hur som helst ringt och beställt Musikpaketet som jag så länge längtat efter. :)

Postad 04 June 2008 - 22:08

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

285:- blir det här för vi betalar redan för 1 intressepaket i hyran... alltså blir det dyrare att ta totalpaketet än styckevis... Tele2 kan ju inte mena att man ska betala för 1 intressepaket 2 gånger?
Och varför ska dom som inte kan se alla kanalerna betala lika mycket som dom som har fulla utbudet? 199:- hade varit ok för dom med 60 utbudet då det är 12 kanaler som vi inte kan se i maxpaketet där...
Eller ännu bättre gör en mellanvariant som alla kan se för 199:- med dom där kanalerna och sen maxpaketet som bara dom med fulla utbudet kan välja för 299:-

Håller med. Det där paketet var inte så lockande.

Något som jag dock skulle kunna betala en extra slant för är HD.
Så hur tusan går det med HD? Var det inte första halvåret 2008? Varför ska Tele2 alltid ligga så himla långt efter. NU har ju t.o.m. Viasat satellite HD. Boxer skulle köra HD om inte regeringen begränsade frekvenserna.
Tele2 har ingen ursäkt..vi fick vänta oändlig tid på digital-TV...ska vi få vänta lika länge på HD?

Postad 06 June 2008 - 12:28

OMX-dulfer
  • OMX-dulfer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Klart man vill se fotbolls EM och OS i HD format. Står själv i valet och kvalet hur jag skall göra, då tele2 inte är med på banan...
I min förening tittar man på att byta till Com hem, då får man ju iaf HD kanaler men med kassa pairade boxar. Jag vill ju använda min HTPC till allt och inte ha en massa olika boxar. Den enda lösningen är då CD via parabol, eller finns det något annat alternativ?
Har även testa telias Iptv(via ADSL) som laggade som f*n, då jag har 4,5km till stationen.
Har slut på uppslag, några förslag?

Postad 21 June 2008 - 19:28

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Klart man vill se fotbolls EM och OS i HD format. Står själv i valet och kvalet hur jag skall göra, då tele2 inte är med på banan...
I min förening tittar man på att byta till Com hem, då får man ju iaf HD kanaler men med kassa pairade boxar. Jag vill ju använda min HTPC till allt och inte ha en massa olika boxar. Den enda lösningen är då CD via parabol, eller finns det något annat alternativ?
Har även testa telias Iptv(via ADSL) som laggade som f*n, då jag har 4,5km till stationen.
Har slut på uppslag, några förslag?

Tråden handlar ju om just Tele2 (och inte HD i allmänhet) så du kanske ska ställa din fråga i en annan tråd där du kan få bättre svar...
Vad jag vet så tillåter inte ens CD oparade HTPC till sina HD abonnemang

Redigerat av e3henri, 21 June 2008 - 19:29.

Postad 28 June 2008 - 13:58

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
HDTV!

Mailade idag Tele2 och frågade om när HDTV kommer.
Frågade också om det blir någon inspelningsbar box.

Återkommer med svaret.

Fler borde visa intresse. Har tidigare fått uppmannigen av en kille på TELE2.
Enligt honom var det ett svalt intresse från oss kunder.

MVH
JOEKO

Postad 29 June 2008 - 01:57

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

HDTV!

Mailade idag Tele2 och frågade om när HDTV kommer.
Frågade också om det blir någon inspelningsbar box.

Återkommer med svaret.

Fler borde visa intresse. Har tidigare fått uppmannigen av en kille på TELE2.
Enligt honom var det ett svalt intresse från oss kunder.

MVH
JOEKO

Hejsan

kan svara på detta istället,

hdtv är planerat till kvartal4 i år
detta håller på att byggas redan i dagsläget.
inspelningsbar box. finns ingen information om

Men kan hålla med om att intresset inte har varit så stort.

ang Kjearullf boxarna,
eller tele2 eller digitalaity

samma box men olika namn.

vill ni ha dessa utbytta finns ett fel ni alltid kan säga att den gör...

"röda start lampan blinkar"
och ingen bild.

finns ingen normal på felanmälan som felsöker dessa utan bara byter ut den utan att fråga nått mer.

Redigerat av Hexxia, 29 June 2008 - 01:58.

Postad 29 June 2008 - 09:54

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Varför står det att alla Tele2 kunder med digitalbox kan se TV400 då det endast gäller dom som har fulla utbudet?
vi har då inte sett röken av den kanalen här iaf..

Redigerat av Leatherface, 29 June 2008 - 09:54.

Postad 29 June 2008 - 13:12

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Varför står det att alla Tele2 kunder med digitalbox kan se TV400 då det endast gäller dom som har fulla utbudet?
vi har då inte sett röken av den kanalen här iaf..

gör ny sökning och ska ligga på kanalplats 13 om ja inte minns helt fel

Postad 29 June 2008 - 16:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
gjorde de senast för några timmar sen och hittar inget·...

Postad 29 June 2008 - 19:08

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Hejsan

kan svara på detta istället,

inspelningsbar box. finns ingen information om

Men kan hålla med om att intresset inte har varit så stort.

samma box men olika namn.

vill ni ha dessa utbytta finns ett fel ni alltid kan säga att den gör...

"röda start lampan blinkar"
och ingen bild.

finns ingen normal på felanmälan som felsöker dessa utan bara byter ut den utan att fråga nått mer.

Ni kan ju inte ta för givet att folk som inte hör av sig, inte vill ha HD-kanaler. Jag har suktat efter HD-kanaler i ett par år nu. Men ska jag behöva trycka på för att ni ska göra något åt saken?
Det blir ju allt vanligare med HD-apparater i hemmen också, så intresset är nog större än ni tror. Varför inte skicka ut en blankett till varje Tele2-hushåll och undersöka saken?

Postad 30 June 2008 - 00:25

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Ni kan ju inte ta för givet att folk som inte hör av sig, inte vill ha HD-kanaler. Jag har suktat efter HD-kanaler i ett par år nu. Men ska jag behöva trycka på för att ni ska göra något åt saken?
Det blir ju allt vanligare med HD-apparater i hemmen också, så intresset är nog större än ni tror. Varför inte skicka ut en blankett till varje Tele2-hushåll och undersöka saken?

som jag sa förut.....

men inspelningsbar box. finns ingen information om

en blankett till varje Tele2-hushåll
vore en bra lösning om det inte vore så att de kostar så mkt. både att skicka ut och att sammanställa datan man får in.

gjorde de senast för några timmar sen och hittar inget·...

kontakta felanmälan om detta problem.
inget jag kan svara på då jag inte längre finns kvar på tele2

Postad 30 June 2008 - 10:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
jo får väl göra det men jag tror bara det är dom som har fulla utbudet som kan se det...

Postad 06 July 2008 - 10:32

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Apropå det fulla utbudet så har inte Tele2 knystat det minsta om att vi numera har fullt utbud i Alingsås. Att jag av en slump upptäckte tillgången till alla nya kanaler för någon månad sedan är nog ingenting som majoriteten abonnenter har gjort.

Att Tele2 inte har gått ut med brev till berörda om att kanalutbudet har dubblerats är för mig en fullständig gåta. Kundservice och information verkar definitivt inte vara den starka sidan.

Postad 18 July 2008 - 03:36

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Som ÄNNU ett tecken på den fullständiga indolens Tele2 TV's marknadsavdelning lider av (om nu marknadsavdelningen existerar över huvud taget?) fick jag av en slump igår reda på att tillvalspaketet med TV4-kanalerna nu är lanserat (sedan 1 juli). 69:-/mån ger tillgång till samtliga TV4:s nischkanaler - fulla av amerikansk smörja och skåpmat! ;)

Postad 18 July 2008 - 12:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Här lär vi få vänta till år 2020 innan vi får fulla utbudet...

Postad 19 July 2008 - 23:31

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Här lär vi få vänta till år 2020 innan vi får fulla utbudet...

Vilken ort bor du på?

Jag måste tillstå att jag är förvånad över att lilla Alingsås (som jag bor i) så snabbt blev uppgraderade. Fast det har fortfarande inte gått ut någon information till abonnenterna om detta. Det stod något om maxpaketet för 299:-/mån på senaste fakturan men det lär inte många läsa.

Tele2 TV är verkligen fullständigt idolenta när det gäller att informera om nyheter och förändringar. Man skulle kunna tro att de inte VILL ha nöjda kunder och/eller intäkter över huvud taget.

Postad 20 July 2008 - 07:47

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Piteå och inte ens i närheten av nån info om att vi skulle bli uppgraderad och kabelnätet är från 80 talet så om det måste uppgraderas så kan vi nog glömma nå fler kanaler... tycker det borde gå fixa ändå ingen här i stan vill ha nån skräp internet från Tele2 när dom har 100mbit fiber redan in i lägenheterna och även många hus... och Tele2 har inte ens vett att byta ut en del Al-Jalla kanaler mot kanaler som svenskar vill ha åtminstone....
Det stod om maxpaketet för 299:-/mån även på min faktura fast jag inte kan få det och att ta det då jag inte ens kan få alla paketen och kanaler skulle kosta 14:- mer än vad det kostar att ta dom styckevis då det skulle bli 285:- då vi redan betalar för 1 paket i hyran...
199:- för dom som inte kan få fulla utbudet skulle vara mer läm pligt och kanske kalla de mellanpaket...
börjar bli jävligt less och måste hitta mig nån bostad snart där jag kan sätta upp parabol på balkong istället...

Redigerat av Leatherface, 20 July 2008 - 08:23.

Postad 26 July 2008 - 19:57

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är en SATA eller IDE hårddisk i Humax CX PVR-9200C boxen?

Postad 27 July 2008 - 13:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Någon som vet om det är en SATA eller IDE hårddisk i Humax CX PVR-9200C boxen?

IDE

Redigerat av Leatherface, 27 July 2008 - 13:38.

Postad 02 August 2008 - 20:34

Unregistered8790c3de
  • Unregistered8790c3de
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fungerar någon av dessa och isåfall vilken? Räcker det med den billigare?

http://www.webhallen...o...sol=&genre=

Redigerat av Unregistered8790c3de, 02 August 2008 - 20:35.

Postad 03 August 2008 - 08:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Båda borde funka men det ibland händer det att vissa CAMs inte funkar i en viss TV eller box osv... DVB-C boxar brukar normalt ha conax inbyggt... om det står att boxen är för comhem så har den det iaf...

Postad 15 August 2008 - 14:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Alla i Piteå borde ringa Pitebo och klaga på att dom skiter totalt i dom som i deras lägenheter och vägrar kosta på en uppgradering av nätet... dom tycker vi ska klara oss med dom kanaler vi redan har och behöver inga flera.... sätt press på Tele2 med så det blir nån lösning på problemet...
annars kommer vi i Piteå få klara oss med dagens skitutbud och inga HD kanaler...

Redigerat av Leatherface, 15 August 2008 - 14:04.

Postad 15 August 2008 - 17:40

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Chattade med TELE2 idag om HD BOX.

Kommer under 2008 var svaret.
Om den var inspelningsbar kunde de inte svara på.

MVH
JOEKO

Postad 18 August 2008 - 10:28

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1139 inlägg
  • 0
Vet inte om min fråga ska läggas här men det är ju tele2 så...

I förrgår så märkte jag att Eurosport 1 , Eurosport 2, TV 4 sport, extreme sport samt ESPN Classic var borta.
Jag brydde mig inte så mycket och tänkte mest att det var något tillfälligt men så igår så skulle jag se Real-Valencia och då fungerade det givetvis inte heller.
Det konstiga är att jag har ljud på ESPN classics, sen står det ngt i stil med kan inte avkoda kanal men det står även på TV1000 ibland och där har jag bild så det ser jag mer som småbuggar och inget jag bryr mig om.

Någon som vet om de tagit bort de kanalerna så man isf. får betala extra för det?
Jag har iaf inte fått hem några papper om det.

Mvh
Kim

Postad 18 August 2008 - 13:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
dom kanalerna ligger i sportpaketet tillsammans med viasat sport 3 och kostar 69:-/mån... om du har kunnat se kanalerna utan att abbonera på dom så har du bara haft tur eller så har du nyss fått kortet och kan då se alla intressepaketen i 2 veckor... anledningen att du har ljud på ESPN Classics är för att dom helt enkelt inte slagit på kodning för ljudet på den kanalen...

Redigerat av Leatherface, 18 August 2008 - 15:12.

Postad 18 August 2008 - 13:44

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1139 inlägg
  • 0
Kortet har jag haft i över ett år och jag har tidigare köpt till Viasat sport paketet så då ska de ingå där?

Jag har precis mailat Tele 2 så vi får se vad de säger för då är det uppenbart ngt fel.

Postad 18 August 2008 - 15:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nej Viasat Sport paketet innehåller bara Viasat Sport 1-3... Sportpaketet innehåller dom kanaler du skrev + Viasat Sport 3... om du bara har Viasat Sport paketet så ska du inte kunna se på dom utan du måste ha båda...

Postad 18 August 2008 - 16:26

proban
  • proban
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tele2 har börjat att ta ut 20kr/mån i boxhyra för mig. Någon mer som betalar boxhyra?
Jag har den vanliga Humax boxen.

På deras sida står det också om en programkortsavgift på 249 kr/halvår. Då kan det bli dyrt per månad. :D
Kollar jag deras FAQ om detta står det så här:

Vad är programkortsavgift?

Det är standard i TV-branschen att, i det fall man valt att särskilja dessa, ta ut kortavgifterna halvårsvis.
Tele2 ser ingen anledning att avvika från normen i branschen och upplever att detta är vad kunderna
över tid vant sig vid.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.