* Officiell tråd - TVIX M-4000/5000 *
1769 svar till detta ämne
Postad 22 February 2007 - 00:40
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
1) Jag lämnade tillbaks en tvix som brunnit till webhallen för bara en vecka sen, den började osa redan första kvällen.
2) Kan någon snäll själ upplysa en a/v-klant som jag? Såhär är det: jag har en loewe individual lcd och en denon avr-4306 och en (ny) twix. När jag ställer in tvixen på 1080i ut (som ju ska vara idealiskt för lcd har jag hört) så får jag en lodrät svart "remsa" på vänster del av skärmen, samma sak med 720. Alltså, skärmen täcks inte av vare sig GUI eller film. Vad som fungerar är antingen 480P/576P eller 1024*768, den senare gör att tvixen växlar om till NTSC och därför inte går att starta utan att sitta och hacka på tv-out sju gånger och därefter göra om inställningen till 1024*768 (tvixen blir obrukbar för min flickvän).
Vad är detta? Det verkar inte spela någon roll om jag kör throughput på scalern i min receiver eller inte, så problemet verkar inte ligga där. Jag vet snart varken ut eller in.
OBS: Jag kör alltså dvi ut till receivern och därifrån hdmi rätt in i lcd:n. Med 480/576P skalas bilden enligt info på loewen till 750*576, 50 hz och med 1024*768 blir det 1024*768, 60 hz.
MYCKET tacksam för alla eventuella råd från er med koll! Jag känner mig som ett trött 
<{POST_SNAPBACK}>
Testa med att koppla tvixen direkt till TV:n och se hur tv:n reagerar . Blir det rätt så är det ju receivern som är fel inställd. 1080i eller 720P skall funka bra. Edit: du har väl kopplat digitalt? DVI-HDMI annars kan det ju vara nedanstående problem Det står i här att: Med hjälp av den inbyggda Faroudja-videoprocessorn med uppskalning till 1080i kan AVR-4306 konvertera mellan alla analoga videosignaler och sedan överföra dem via komponentutgången (reglerna för kopieringsskydd tillåter inte uppskalning av signaler via HDMI-utgången på förstärkare och receivrar).
Redigerat av Biggles2002, 22 February 2007 - 00:54.
Postad 22 February 2007 - 11:13
Yoghurt Abborre
-
Yoghurt Abborre
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tjenare, har testat att koppla direkt till TV:n med samma resultat. Jag kör alltså DVI till HDMI och kan inte få 1080i att fungera. Vid 1080p flippar bilden, men det kanske är normalt. Vid 1080i får jag alltså en lång svart remsa på LCDns (LOEWE Individual 32 tum) vänstra sida.
MVH
Daniel
Postad 22 February 2007 - 14:06
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Tjenare, har testat att koppla direkt till TV:n med samma resultat. Jag kör alltså DVI till HDMI och kan inte få 1080i att fungera. Vid 1080p flippar bilden, men det kanske är normalt. Vid 1080i får jag alltså en lång svart remsa på LCDns (LOEWE Individual 32 tum) vänstra sida.
MVH Daniel
<{POST_SNAPBACK}>
Har du nån form av underscan aktiverat på tv:n så avaktivera den isåfall.
Postad 23 February 2007 - 06:03
SonnyF
-
SonnyF
-
Användare
-
-
105 inlägg
Men, men. Nu till en annan sak:
Om någon dag ska jag lägga ut lite bilder på TViXHelper, en kul applikation som hjälper oss TViX:are såväl att smidigt tanka upp media som att mickla lite med interfacet. Utvecklar nu det allra sista...
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket bra initiativ! Vilka funktioner kommer programmet att ha? Det här ser vi fram emot.  /S
Postad 23 February 2007 - 08:13
nlindholm
-
nlindholm
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Men, men. Nu till en annan sak:
Om någon dag ska jag lägga ut lite bilder på TViXHelper, en kul applikation som hjälper oss TViX:are såväl att smidigt tanka upp media som att mickla lite med interfacet. Utvecklar nu det allra sista...
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket bra initiativ! Vilka funktioner kommer programmet att ha? Det här ser vi fram emot. 
/S
<{POST_SNAPBACK}>
Jag bugar och tackar med. Får man fråga vad den skall göra ? "Tanka upp Media" ? Je ne comprend pas Missförstå mig inte. Jag älskar allt som hjälper mig att använda tvix enklare så jag är mest nyfiken Ha de gött Nik
Postad 23 February 2007 - 10:22
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Finns det någon vänlig själ som kan berätta för mig steg för steg, hur jag ska gå till väga för att köra trådlöst nätverk. Min twix är en 5000U å wifi stickan är den ompratande linksys. Min router är D link DI-624+ . Tänkte om nån vet vad det är för inställningar jag ska köra, fattar ingenting av nätverk jag  Twixen hittar ju mitt trådlösa nätverk wep 64, skrivit in lösen och får upp information. Net share är igång och jag delar ut D:\tvixhd1
Postad 23 February 2007 - 13:05
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Hanterar denna 4000 att skicka YCbCr över DVI?
Postad 23 February 2007 - 18:06
tocr
-
tocr
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Vilka funktioner kommer programmet att ha?
Hmm, ska försöka göra en snabb spec: 1. Peka ut en katalog och TViXHelper laddar smidigt upp median i den via FTP. Tack vare att man kan specificera lokal sökväg och önskad FTP-sökväg till sin media så kan vald filstruktur kopieras automatiskt. Till exempel om man lagrat en DVD-ISO i en struktur liknande "C:\Filmer\Action\Rocky I" så erbjuder TViXHelper dig automatiskt att ladda upp din ISO:n till "/VIDEO/Filmer/Action/Rocky I" (sökvägar skapas givetvis också). Funkar också för Ljud/Spellistor/Foto. 2. Skapa/ladda upp bakgrunder av en bakgrundsfil + album/DVD-art. Man anger ett filnamn i varje katalog som man vill använda som "art" och TViXHelper slår sedan ihop den med en bakgrundsbild för att ge en illusion av att TViX klarar att visa album/DVD-art i kataloger. Bakgrundsbild + filnamn är valfria. Svårt att förklara, ni fattar när ni ser det. 3. "Skin"-hantering: Byt ut bakgrunden ovan, skapa sedan automatiskt nya bakgrundsfiler (enligt ovan) och tanka upp dem direkt till rätt katalog på FTP:n. Kul om man som jag gillar omväxling ibland... 4. Mycket parametrar = man kan styra programmet lite som man vill. Det var nog huvuddelen. Ska försöka fixa lite screenshots till helgen, endast sluttest av programmet återstår.
Postad 23 February 2007 - 19:01
Unregistered1600b4ab
-
Unregistered1600b4ab
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag har nu läst hela tråden, tog en stund, och mina frågor blev besvarade utom EN:
Går det att ansluta en Extern usb DVD läsare till Tvixen och på så sätt titta på en hyr-dvd film utan att behöva "bearbeta" / föra över den till hårddisken?
Postad 23 February 2007 - 21:01
Unregistered3ad86eea
-
Unregistered3ad86eea
-
Användare
-
-
126 inlägg
Har precis köpt en M-4000 och undrar vad rekomenderas för disk i den storlek och märke som gärna skall vara hyffsat tyst.
Postad 23 February 2007 - 21:58
Unregisteredd8860d4b
-
Unregisteredd8860d4b
-
Användare
-
-
106 inlägg
Är det bara för mig som Tvixen (bilden) fryser när man spelar .avi filer?
Har även märkt att när jag spolar en del filmer i 16x eller 32x hastigheten så fryser bilden när man väl trycker på play. Hela tvixen avstannar och det enda som rör sig är symbolen för "diskavläsning". Är detta ett allmänt "känt" problem eller beror det på någon inställning/inställningar?
Postad 24 February 2007 - 10:04
Tresor
-
Tresor
-
Användare
-
-
139 inlägg
Jag har nu läst hela tråden, tog en stund, och mina frågor blev besvarade utom EN: Går det att ansluta en Extern usb DVD läsare till Tvixen och på så sätt titta på en hyr-dvd film utan att behöva "bearbeta" / föra över den till hårddisken?
<{POST_SNAPBACK}>
OM jag har förstått allt rätt så går inte detta då iom. att Tvixen inte kan dekryptera filmen :/ Så tyvär hade annars varit lysande. Någon som vet ifall tvixen kan visa text filer? Om inte så får ni gärna hjälpa mig att påverka dem till att implementera det  //NJ
Postad 24 February 2007 - 11:02
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Tresor: http://www.tvix.co.kr/eng/faq/ om du menar textning av filmer. Massa olika format. Om du menar rena textfiler så är svaret nej, och det är en bra idé tycker jag. På dom bara! DeFrost: se min post här: http://www.avsforum....449#post9863449För samma problem på mpeg-filer (även .ts) rekommenderar jag Mpeg2Repair och HDTVtoMpeg2 Det har funkat med de flesta filer som krånglar vid snabbspolning för mig. /J
Postad 24 February 2007 - 16:00
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Tresor: http://www.tvix.co.kr/eng/faq/ om du menar textning av filmer. Massa olika format. Om du menar rena textfiler så är svaret nej, och det är en bra idé tycker jag. På dom bara!
<{POST_SNAPBACK}>
Problemet med rena textfiler (.txt) är att de inte säger något om vilket textningsformat informationen skulle ligga lagrad i (Subrip, Sami, Subviewer etc...). Läs mer här: http://www.doom9.org...x.html?/sub.htm
Redigerat av Teppic, 24 February 2007 - 16:00.
Postad 24 February 2007 - 16:54
Tresor
-
Tresor
-
Användare
-
-
139 inlägg
Är ålltså inte intreserad av textning av filmer utan bara att ha möjligheten att visa en textfil på tv/projjen som kan innehålla information om vad det är för film eller om det är kort från fabror bosses 63års kalas.
//NJ
Postad 24 February 2007 - 22:20
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Då så. Har du reggat en fråga på "My Q&A"?
/J
Postad 25 February 2007 - 13:27
Tresor
-
Tresor
-
Användare
-
-
139 inlägg
Japp reggat en fråga där och hoppas på ett snabbt och positivt svar imorgon när utvecklarna kommer tillbaks från sina nyårsfiranden fulla av iver att knacka kod igen.
//NJ
Postad 26 February 2007 - 01:29
tocr
-
tocr
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Lovade lite screenshots av TViX Helper, här kommer de (med enklare beskrivning så länge):
Inställningstabben. Här ställer man in FTP, vilka bilder man ska använda som bakgrund och mappbild (att slå ihop med bakgrunden), storlekar, sökvägar m.m.
tvhelper1.jpg 111.89K
12 Antal nerladdningar
Så här gör man när man ska ladda t.ex. upp ett nyinköpt album. Peka ut mappen på din lokala dator och TViX Helper listar alla filer i mappen och erbjuder dig då bl.a. att skapa en bakgrund (tvix.jpg)...
tvhelper2.jpg 132.91K
9 Antal nerladdningar
...och här har vi klickat på "Merge with bakgrund" varpå TViX Helper skapar en ny tvix.jpg att ladda upp tillsammans med filerna...
tvhelper3.jpg 129.74K
7 Antal nerladdningar
Här en annan feature om man t.ex. vill ändra bakgrunden i TViX och därmed skapa nya tvix.jpg:s... Välj mediatyp, klicka på "Create backgrounds" och TViX Helper skapar nya filer och erbjuder dig att ladda upp dem direkt till rätt folder i TViX:en...
tvhelper4.jpg 124.49K
8 Antal nerladdningar
Mer information kommer
Postad 26 February 2007 - 01:47
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Mycket trevligt! Är det okej att lägga det där i första inlägget?
Postad 26 February 2007 - 03:16
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Starkt jobbat tocr! 
Kommer den funka på 3100 versionen också?
Postad 26 February 2007 - 08:23
tocr
-
tocr
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jadå  Kommer den funka på 3100 versionen också?
3100 har väl ingen FTP, så de funktionerna är ju borta... Men det borde gå utmärkt att använda TViX Helper till att skapa bakgrunder (då den stödjer tvix.jpg): Anslut den till datorn, peka ut katalogerna på USB-disken som lokala sökvägar och inaktivera FTP-stödet...
Postad 26 February 2007 - 08:32
nlindholm
-
nlindholm
-
Amatör
-
-
51 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jadå 
Kommer den funka på 3100 versionen också?
3100 har väl ingen FTP, så de funktionerna är ju borta... Men det borde gå utmärkt att använda TViX Helper till att skapa bakgrunder (då den stödjer tvix.jpg): Anslut den till datorn, peka ut katalogerna på USB-disken som lokala sökvägar och inaktivera FTP-stödet...
<{POST_SNAPBACK}>
Underbart tocr ! Eftersom jag var den frågvise så fick jag verkligen svar på tal. det är bara att luta sig bakåt. Ta en stor fet snus och invänta en länk så jag kan ladda ner ditt fantastiska program och börja "modda" mina bilder till DVD fimerna jag älskar detta forum Ha det Nik
Postad 26 February 2007 - 08:58
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Nu måste jag köpa denna Tvix  Snyggt program
Postad 26 February 2007 - 13:15
Carl Slånemyr
-
Carl Slånemyr
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej!
Troligen kan jag hitta svar på mina frågor om jag läser alla inlägg men som ny medlem kan jag väl få vara lite lat!
Är på väg att handla TVIX. 4000 har varit mitt första val. Efter att ha läst stora delar av tråden blir jag fundersam.......
Jag har inte jättebråttom med att handla men senast i höst! Kommer i huvudsak att använda den till att spela upp video/filmer.
1. Vad finns det för prognoser för en TVIX som klarar mpeg4???? Berätta gärna varför jag ska vänta tills en sån maskin blir tillgänglig!
2. Fördelar/nackdelar med att montera hd i TVIXen?
3. Fördelar/nackdelar att ansluta TVIX via router vs via (extra) nätverkskort i datorn.
4. Bra anledningar att välja 5000 i stället för 4000? TV-tuner???
hej o hå
Carl
Postad 26 February 2007 - 15:29
Viking69
-
Viking69
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Kan man spela upp rar arkiv direkt eller måste man packa upp filmerna först?
Jag har försökt hitta någon info men inte lyckats.
Postad 26 February 2007 - 15:39
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Packa upp tyvärr...
Eftersom jag var van vid raruppspelning från XBMC frågade jag Dvico och dom har inga planer på att fixa stöd för det heller tyvärr.
Men man vänjer sig. Jag har nästan glömt bort hur smidigt det var med raruppspelning nu.
Postad 26 February 2007 - 17:45
Yoghurt Abborre
-
Yoghurt Abborre
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har precis köpt en M-4000 och undrar vad rekomenderas för disk i den storlek och märke som gärna skall vara hyffsat tyst.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag langade i en 500GB Seagate som fick min Tvix att börja osa bränt  , vet iofs inte om det var disken men misstänker det. I min nya Tvix var jag lite mer konservativ och langade in motsvarande 320GB (7200, 16 MB Cache) och den ser ut att må bra tycker jag.
Postad 27 February 2007 - 12:53
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Suck  Nu när man äntligen har bestämt sig och ska lägga en beställning så är den rackarn (Tvix M-4000) slut
Får väl hoppas att de får upp ångan igen och kan börja leverera
MVH Kribban
Postad 27 February 2007 - 20:48
SonnyF
-
SonnyF
-
Användare
-
-
105 inlägg
Snyggt tocr!
Nu kommer jag definitivt att köpa mig en Tvix.
/S
Postad 27 February 2007 - 22:53
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
När släpper du progget tocr?
Postad 27 February 2007 - 23:13
tocr
-
tocr
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Tack för alla glada tillrop! Men ni har ju inte sett TViX Helper live ännu...
Programmet kommer att släppas inom kort, troligen i helgen. Det återstår egentligen bara att skapa installationsprogrammet och lägga ut det på nätet men man har ju ett jobb att sköta också...
Postad 28 February 2007 - 08:08
nlindholm
-
nlindholm
-
Amatör
-
-
51 inlägg
"man har ju ett jobb att sköta också... "
Elas ! Man har ju det. Men det blir en låång väntan till Helgen :-)
Go tocr .... gooo ! hehe
Nik
Postad 28 February 2007 - 08:52
Unregistered1600b4ab
-
Unregistered1600b4ab
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Det ligger något i uttrycket:
Enda anledningen till att jag jobbar är för att kunna finansiera min fritid.....
Väntar med spänning på att det ska bli helg.
Postad 28 February 2007 - 16:32
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Tydligen har det nu släppts en TViX liknande M5000U/A med exakt samma funktioner, fast nu också med inbyggd PVR som spelar in i 1080i (!) genom en ATSC HD-tuner! Modellen heter TViX PVR M-5010P. Jag råkade hitta den tyska Ebay! Var precis på väg att köpa en M5000A men nu vill jag ju självklart ha denna istället =)
Postad 28 February 2007 - 18:28
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Tydligen har det nu släppts en TViX liknande M5000U/A med exakt samma funktioner, fast nu också med inbyggd PVR som spelar in i 1080i (!) genom en ATSC HD-tuner! Modellen heter TViX PVR M-5010P. Jag råkade hitta den tyska Ebay!
Var precis på väg att köpa en M5000A men nu vill jag ju självklart ha denna istället =)
<{POST_SNAPBACK}>
Vad ska du med en ATSC-tuner till här i Sverige?
Postad 01 March 2007 - 14:20
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Visst är det så att det inte går att spela upp filer (det är väl dv-r eller vad det nu är för ändelse) som spelats in direkt från Media Center (Vista)?
Jag spelar in en hel del serier på min Mediacenter i mitt arbetsrum och tänkte utnyttja Tvixen för att kunna se dem på vår TV på övervåningen. Men om jag fattat det rätt behöver jag konvertera dem på min MCE först?
Jag är hittills relativt nöjd med den. Har ingen hårddisk i den utan låter den streama allt från min Media Server. Jag har rippat en del extra DVD's där (t ex Mupparna) och det funkade ok även om vi hade lite problem med att meny-knappen inte funkade när jag spelade upp img-filen. Vi fick snällt se igenom all miljardtals reklam först.
tocr - behöver du hosting-hjälp för din fil säg till.
/B
Postad 01 March 2007 - 17:30
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Det finns halv-billiga (och dyyyra) konverterare som konverterar till ATSC i realtid.
Postad 01 March 2007 - 17:43
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Det finns halv-billiga (och dyyyra) konverterare som konverterar till ATSC i realtid.
<{POST_SNAPBACK}>
Vadå, ska du konvertera boxers DVB-T sändningar till ATSC och köra in i tvixen?? Då kan du ju lika gärna ha ett DVB-T kort istället? Eller är det Canal Digitals/ComHems HD-sändningar som skall konverteras till ATSC menar du? Verkar dömt att misslyckas. ATSC-tunern blir väl värdelös i Sverige hur du än har tänkt dig?
Postad 01 March 2007 - 18:36
Unregistered3ad86eea
-
Unregistered3ad86eea
-
Användare
-
-
126 inlägg
Är det någon som har någon bra bakgrundsbild man kan ha i resp katalog
Photo
Video
Audio
????
Redigerat av Unregistered3ad86eea, 01 March 2007 - 21:38.
Postad 02 March 2007 - 00:22
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Vadå, ska du konvertera boxers DVB-T sändningar till ATSC och köra in i tvixen?? Då kan du ju lika gärna ha ett DVB-T kort istället? Eller är det Canal Digitals/ComHems HD-sändningar som skall konverteras till ATSC menar du? Verkar dömt att misslyckas.
"Vadå, ska du konvertera boxers DVB-T sändningar till ATSC och köra in i tvixen??" - Precis! "Då kan du ju lika gärna ha ett DVB-T kort istället?" - Fast det finns ju ingen TViX med inbyggd DVB-T-kort, eller hur? Som jag har förstått det så finns det konverterare som som sagt konverterar i realtid, och varför skulle det då inte funka?
Redigerat av shapic, 02 March 2007 - 00:24.
Postad 02 March 2007 - 08:35
nlindholm
-
nlindholm
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Photo Video Audio
????
<{POST_SNAPBACK}>
Har bara denna till Video bakgrund. Hoppas du gillar den. Den är ingen jag gjort men funkar för mig Om någon har för AUDIO och PHOTO så lägg gärna ut dom Nik
Postad 02 March 2007 - 11:52
michepiche
-
michepiche
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Photo Video Audio
????
<{POST_SNAPBACK}>
Har bara denna till Video bakgrund. Hoppas du gillar den. Den är ingen jag gjort men funkar för mig Om någon har för AUDIO och PHOTO så lägg gärna ut dom
Nik
<{POST_SNAPBACK}>
Bara jag som inte kan ladda hem bilden? Blir phpfil...märkligt...
Postad 02 March 2007 - 11:58
nlindholm
-
nlindholm
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Bara jag som inte kan ladda hem bilden? Blir phpfil...märkligt...
Kan va lilla jag som gjort fel prova härifrån istället ! Nik
Postad 02 March 2007 - 12:08
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Hade inga bekymmer  Öppnade den med paint
Postad 02 March 2007 - 15:01
NalliZ
-
NalliZ
-
Användare
-
-
239 inlägg
Nån som kan säga vilken firmware fil jag skall lägga in i TVIX M-4000 för uppgradering.
Finns flera att välja på.
tvix_2.1.0_ntsc_eng.fwp
tvix_2.1.0_pal_eng.fwp
Kör jag pal filen så försvinner den när jag startar maskinen för uppgradering.
Kör jag ntsc filen så säger den att det är inte en giltig fil.
Postad 02 March 2007 - 16:58
Mohawk
-
Mohawk
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Tror det är bra om du packar upp rarfilen innan du lägger den i din TviX. För det andra så kvittar det vilken fil du tar. Båda fungerar lika bra och båda innehåller både NTSC och PAL.
/Mohawk
Postad 02 March 2007 - 17:10
tocr
-
tocr
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Nån som kan säga vilken firmware fil jag skall lägga in i TVIX M-4000 för uppgradering. Finns flera att välja på. tvix_2.1.0_ntsc_eng.fwp tvix_2.1.0_pal_eng.fwp Kör jag pal filen så försvinner den när jag startar maskinen för uppgradering. Kör jag ntsc filen så säger den att det är inte en giltig fil.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag stötte på en kul grej när jag skulle uppdatera firmware till 2.1.0, kanske är det vad som spökar för dig också. Efter att du kopierat in den uppackade filen via USB, stäng av TViX:en, dra ut sladden och vänta några sekunder innan du sätter tillbaka kabeln och startar upp den igen. Det var först då, efter den totala omstarten, som jag såg filen (tvix_2.1.0_pal_eng.fwp) dyka upp i rotkatalogen...
Postad 02 March 2007 - 17:19
KingD
-
KingD
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Har precis köpt en M-4000P och en Seagate barracuda 750 Gb IDA-disk...
Datorn hittar HDD'n efter formatering men Tvixen säger att den inte hittar disken... Varför? vad gör jag för fel????
Tacksam för förslag på åtgärder!
/KingD
Postad 02 March 2007 - 17:47
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Har precis köpt en M-4000P och en Seagate barracuda 750 Gb IDA-disk...
Datorn hittar HDD'n efter formatering men Tvixen säger att den inte hittar disken... Varför? vad gör jag för fel????
Tacksam för förslag på åtgärder!
/KingD
<{POST_SNAPBACK}>
Tvixen stödjer inte så stora diskar. Om det inte är något som är åtgärdat i någon av de senaste firmwaren.
Redigerat av Martin, 02 March 2007 - 17:47.
Postad 02 March 2007 - 17:51
Mohawk
-
Mohawk
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Nej 500gig är det som gäller fortfarande.
/Mohawk
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|