(Filmer)
|
1
|
(35)
|
Inga priser | |
(Filmer)
|
2
|
(184)
|
98:- | |
Avatar - Limited SteelBook (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(19)
|
Inga priser | |
Avatar - Limted SteelBook Combipack (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
0
|
(15)
|
Inga priser | |
()
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Avatar - Extended Collector's Edition (Blu-ray)
(Filmer)
|
4
|
(87)
|
Inga priser | |
Avatar - Ultimate Collector's Set (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(19)
|
Inga priser | |
(Filmer)
|
2
|
(27)
|
Inga priser |
Äntligen släpps Avatar 3D i butik! (23 inlägg)
|
13 år sedan |
Avatar 3D Bluray påväg ut (48 inlägg)
|
13 år sedan |
Blu-ray 3D filmer (305 inlägg)
|
13 år sedan |
Avatar Collector's Edition Blu-Ray funkar inte på min LG BD550! (61 inlägg)
|
15 år sedan |
Avatar Extended Collectors 6 Disc (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Avatar infriar förväntningarna (140 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 31 October 2010 - 18:53
Postad 31 October 2010 - 19:36
Tycker det är bra när man köper animerade filmer till ungarna, då får jag BD, och dottern får DVDn, perfekt för mig!
+1
Postad 02 November 2010 - 12:26
För min del får det gärna vara lite mörkare och brutalare, men det spelar igentligen ingen roll så länge storyn och det tilltalar mig.
Postad 11 November 2010 - 20:24
Postad 13 November 2010 - 14:08
Fick hem Avatar Extended från Zavvi idag. Ska bli trevligt att se extramaterialet. Blev lite putt när det inte fanns på den vanliga utgåvan. Sålde den, otroligt nog för samma pengar som jag köpte den för..
Är den digi Uk versionen?
Postad 13 November 2010 - 14:26
Fick hem Avatar Extended från Zavvi idag. Ska bli trevligt att se extramaterialet. Blev lite putt när det inte fanns på den vanliga utgåvan. Sålde den, otroligt nog för samma pengar som jag köpte den för..
Var det några bra 16min, är den värd att införskaffa?
Postad 13 November 2010 - 16:00
N är jag nog inte helt med. digi version, är väl en sån man får en digital kopia eller? tror inte det är det. det är 3 disc collectors editionÄr den digi Uk versionen?
har inte hunnit se filmen än. Jag var mest ute efter att ha extramaterial att se på än själva de extra minuterna.Var det några bra 16min, är den värd att införskaffa?
Jag tycker filmen är bra och vill ha den, men blev som sagt besviken på att den förra versionen inte hade ett enda extra material. Här finns ju 45 min deleted scenes och över 8 timmars extra material. 18 pund är helt ok.
verkar vara samma som discshops version, fast de har valt att stoppa med 3 dvder också för en högre peng som jag inte vet vad jag skulle ha till. (dvdskivorna alltså. känns dumt att betala mer för nåt som jag inte vill ha.)
lite bilder

Redigerat av Bulldog76, 13 November 2010 - 16:14.
Postad 13 November 2010 - 16:37
N är jag nog inte helt med. digi version, är väl en sån man får en digital kopia eller? tror inte det är det. det är 3 disc collectors edition
har inte hunnit se filmen än. Jag var mest ute efter att ha extramaterial att se på än själva de extra minuterna.
Jag tycker filmen är bra och vill ha den, men blev som sagt besviken på att den förra versionen inte hade ett enda extra material. Här finns ju 45 min deleted scenes och över 8 timmars extra material. 18 pund är helt ok.
verkar vara samma som discshops version, fast de har valt att stoppa med 3 dvder också för en högre peng som jag inte vet vad jag skulle ha till. (dvdskivorna alltså. känns dumt att betala mer för nåt som jag inte vill ha.)
lite bilder
Jag pratar om fodralet Digipack.
http://www.google.se...v...q=&gs_rfai=
Postad 13 November 2010 - 16:49
Redigerat av Bulldog76, 13 November 2010 - 16:55.
Postad 14 November 2010 - 14:23
Jag såg Avatar för några år sedan men då med namnet Pocahontas. HAHA bara tvungen läste någonstans på nätet om alla gemensamma nämnare dessa två filmer har...
Fast det är klart Avatar har ju bra mycket större underhållsvärde för mig. När planeras uppföljarna komma ut ?
Observera hela inlägget ovan är skrivet med glimten i ögat:)
Postad 16 November 2010 - 22:06
Postad 16 November 2010 - 22:27
Postad 17 November 2010 - 08:58
Jag har då aldrig varit med om att en film (analog) ser bättre ut på bio än hemma på BD. Oavsett version av filmen.Jag har bara sett några minuter av filmen, men jag tycker att denna version ser bättre ut än den förra jag hade (Avatar Steelbook). färger är bättre och detaljrikedomen också. När jag såg Avatar på min Panna G20l, tänkte jag, jaha, det var väl inte så speciell bild som jag mindes på bio, men nu är det mycket klarare och skapare. Jag tycker det är en markant förbättring
Postad 17 November 2010 - 09:21
Ok, lite dåligt skrivet av mig, jag menar inte att den skulle vara lika bra som på bio egentlgien, men bättre än tex Dark Knigt eller åtminstone i den kategorin. men jag upplevde den inte så skarp o fin som andra bd filmer jag hade sett. men denna versionen är mycket bättre än den förra jag ägde.Jag har då aldrig varit med om att en film (analog) ser bättre ut på bio än hemma på BD. Oavsett version av filmen.
Jag har provat på både min 4 år gamla samsung och den nyare panasonic. Riktigt bra bild på båda apparaterna.
Postad 17 November 2010 - 19:10
Jag har bara sett några minuter av filmen, men jag tycker att denna version ser bättre ut än den förra jag hade (Avatar Steelbook). färger är bättre och detaljrikedomen också. När jag såg Avatar på min Panna G20l, tänkte jag, jaha, det var väl inte så speciell bild som jag mindes på bio, men nu är det mycket klarare och skapare. Jag tycker det är en markant förbättring
Det tycker Bill Hunt oxå!!
In fact, it almost seems a little more natural looking, with just a hair less compression artifacting in the most detailed scenes. The differences aren't enough that I felt the track deserved a higher grade than the previous edition, but it's quite an achievement considering that this new cut has 16 additional minutes of footage to contend with
Postad 18 November 2010 - 01:04
Om du läst en sida tillbaka så hade du vetatNär planeras uppföljarna komma ut ?
http://www.wired.com...avatar-sequels/
Postad 19 November 2010 - 11:24
Tur jag inte hann trycka på beställ på CDON där de tar 329.
Postad 19 November 2010 - 17:43
Redigerat av Unregistered962, 19 November 2010 - 17:44.
Postad 19 November 2010 - 22:31
Kanske var därför de valde ett dåligt ljudspår på originalutgåvan för att bereda mer plats åt bilden?
Postad 20 November 2010 - 12:38
Postad 20 November 2010 - 14:27
Postad 20 November 2010 - 15:26
Rent subjektivt så går hela Avatar miljön mer åt "dvd hållet" än tidigare. I mina ögon är det absolut ingen bildreferens längre...
Postad 20 November 2010 - 17:01
Postad 20 November 2010 - 18:17
Har för mig att första utgåvan var fylld till bristningsgränsen med främst film då eftersom en stor del av ljudet inte var med på originalskivan.
Det måste ju i så fall ha varit ett allvarligt konstruktionsfel på föregående version om den skulle ha sämre eller likvärdig bild med lägre bitrate, ljudspår som tar större plats och en längre film.
My 2 cents.
Postad 20 November 2010 - 19:45
Postad 20 November 2010 - 20:39
Kan hända. Men min fru såg några minuter också och upplevde samma sak UTAN ätt jag nämnde nåt eller frågade nåt om det.Det kallas för hjärnspöke.
Din hjärna spelar dig ett spratt...
Postad 20 November 2010 - 21:17
Postad 21 November 2010 - 10:37
Gissa om jag hatar fenomenet att blanda BD och DVD i samma utgåva!
Blir till att byta på Maxi idag och hoppas på att de inte har gjort fler i fler boxar.
Postad 22 November 2010 - 09:00
Vid andra försöket så blev det rätt diskar! Hoppas det bara var en enstaka företeelse att de packat fel. Det är ju skitstörigt att upptäcka att det är fel skivor i en box.Crap! När jag skulle plocka fram BD 1 ur boxen så upptäckte jag att någon klant har stoppat i 2 st av DVD 1 istället för en av varje!
Gissa om jag hatar fenomenet att blanda BD och DVD i samma utgåva!
Blir till att byta på Maxi idag och hoppas på att de inte har gjort fler i fler boxar.
Tittade på Special Edition, den mellanlånga, igår och de har verkligen fått till integreringen av de nya scenerna bra. Bra också att det finns menyer som listar de extra scenerna i de nya versionerna.
Någon som vet vad som menas med att Special Edition är "Re-Release"? Har den visats förut?
Postad 22 November 2010 - 09:53
Någon som vet vad som menas med att Special Edition är "Re-Release"? Har den visats förut?
Ja den visades på bio i Holland om jag minns rätt! Såg xtramaterialet i går och man kan inte bli annat än impad med allt jobb de lagt ner...herregud alltså!! Cameron uppger att det är den jobbigaste film han jobbat med och då kommer det ifrån mannen som gjort T2 ,Aliens och Titanic!!
Postad 22 November 2010 - 09:59
Vid andra försöket så blev det rätt diskar! Hoppas det bara var en enstaka företeelse att de packat fel. Det är ju skitstörigt att upptäcka att det är fel skivor i en box.
![]()
Tittade på Special Edition, den mellanlånga, igår och de har verkligen fått till integreringen av de nya scenerna bra. Bra också att det finns menyer som listar de extra scenerna i de nya versionerna.
Special Edition kallas väl "Re-Release" för att det var den version som visades i vissa länder under hösten, när AVATAR gick upp på bio en andra gång, då med 8 min mera film för att locka biopubliken till ännu ett besök.
Postad 22 November 2010 - 10:16
Misstänkte något sådant. Här har den dock inte gått igen på bio (Linköping). Det var antagligen den första och sista gången vi såg på "mellan"-versionen. I fortsättningen lär det bara bli den längstaSpecial Edition kallas väl "Re-Release" för att det var den version som visades i vissa länder under hösten, när AVATAR gick upp på bio en andra gång, då med 8 min mera film för att locka biopubliken till ännu ett besök.
Någon mer än jag som har reagerat på att Disc 1 tar evigheter på sig att ladda? Jag menar flera minuter och inget timglas eller något visas som indikerar att något händer! Sen startar den med Theatrical och när man byter till de förlängda versionerna så får man vänta ett tag till...
Postad 22 November 2010 - 12:34
Någon mer än jag som har reagerat på att Disc 1 tar evigheter på sig att ladda? Jag menar flera minuter och inget timglas eller något visas som indikerar att något händer! Sen startar den med Theatrical och när man byter till de förlängda versionerna så får man vänta ett tag till...
Nä..har en PS3 och där laddar allting kanon fort!
Redigerat av vinncent, 22 November 2010 - 12:34.
Postad 22 November 2010 - 22:14
"The long and short of it is that this Extended Collector's Edition looks exactly the same as the original release, despite what the bit rate meter may say. I defy anyone to tell them apart."
Låter troligt.
Postad 22 November 2010 - 23:13
Varför skulle Avatar så likadan ut med lägre bitrate för? Det är ju enligt mig ett bevis för att så inte är fallet.
Men jag är ju bara en lekman i sammanhanget.
Postad 22 November 2010 - 23:28
Postad 23 November 2010 - 10:41
Jag har också en Sony. BDP-550.Nä..har en PS3 och där laddar allting kanon fort!
När jag försökte igår kommer den bara till Fox-introt och sedan händer inget mer.
Postad 23 November 2010 - 15:15
Tja, antingen så har jag eller han hjärnspöken. Skillnaden är att han inte har några fakta bara subjektiva åsikter att backa upp det med...
Varför skulle Avatar så likadan ut med lägre bitrate för? Det är ju enligt mig ett bevis för att så inte är fallet.
Men jag är ju bara en lekman i sammanhanget.
Du kanske har rätt, vad vet jag. Har du kört samma scen först med den ena och sedan direkt med den andra?
Jag vet ju inte facit men logiskt sett borde en liten bitratesänkning inte påverka så mycket (tycker jag).
Redigerat av hassesolo, 23 November 2010 - 20:50.
Postad 23 November 2010 - 20:41
Jag bytte USB-minne till ett större och därtill tomt. Sen startar skivan utan annat problem än att det tar sin tid.Jag har också en Sony. BDP-550.
När jag försökte igår kommer den bara till Fox-introt och sedan händer inget mer.
Postad 24 November 2010 - 06:19
Min slutsats: Original utgåvan roligare att titta på och nya utgåvan roligare att lyssna till.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Äntligen släpps Avatar 3D i butik!
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?