Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC TyTN II ( Kaiser)

1154 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Kommer du att köpa HTC Kaiser? (120 medlem(mar) har röstat)

Kommer du att köpa HTC Kaiser?

1. Ja (70 röster [58.33%])

Procent av omröstning: 58.33%

2. Nej (32 röster [26.67%])

Procent av omröstning: 26.67%

3. Vet inte (18 röster [15.00%])

Procent av omröstning: 15.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
HTC TyTN II 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 7.966666 (29) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 04 November 2007 - 06:04

BenPerl
  • BenPerl
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

En fråga rakt ur det blå- Tänkte köpa en sådan men såg rätt snabbt att på Megastore att det står just "SVE" efter, inebär detta att det är ett Svenskt OS? Vill hel klart ha en Engelsk sådan...

Det är nog inga större problem att byta ROM: http://forum.xda-dev...ad.php?t=334679

Jag ville ha min på engelska också. Men körde på megastores svenska.
Den kom med svenskthårdvaru tangentbord med ÅÄÖ vilket var ballt.
Kanske nått att fundera på..

Postad 13 November 2007 - 09:08

tobii
  • tobii
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Säljer min TyTn2 efter ca 1,5v. Inte för att jag är missnöjd, utan för att jag är i stort behov av pengar.
Har satt ut den på locket nyligen för 6000kr men bvsa.

Hör av er om någon skulle va intresserad!
Upplåst så fungerar med alla operatörer!

[email protected]

Peace!

Postad 13 November 2007 - 16:58

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
jaha, ännu en lycklig ägare till denna lilla tingest, var ute och gick på stan idag och kom på att jag behövde en ny mobil med bra syncmöjlighet och WLAN. Jag har precis köpt en K850i men den får min fru ta över nu istället så kan jag leka med TyTN 2 som är såååååå mycket roligare än K850an.

Den känns redig gedigen och ska när jag kommer hem ikväll efter jobbet hårdköras litegrann.

som sagt, denna maskin verkar helt perfekt för det jag vill ha den till.

Någon som vet hur den är i jämförelse med Iphone? Polaren har en sådan och han säger såklart att den roxxar allt men jag tror honom inte, kan någon specen för Iphone i relation till HTC TyTN2?

Postad 13 November 2007 - 20:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Grattis till ditt köp :P

Iphone har inte

MMS
3g/HSDPA/HSUPA
Inbyggd GPS
Qwerty tangentbord
Minneskort

Sen tror jag att det finns mycker mer program till WM

Det som kan vara bra med den är 3,5 tums skärm och operativsystemet.

Kolla in forumet för TyTn II leksaksförmedlingen

Postad 16 November 2007 - 14:18

Netno
  • Netno
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Lite tips, tricks och buggar i TyTn II.

Har haft min i en vecka nu. Kanontelefon, men dock lite långsam i menyerna tycker jag.

Det första jag retade mig på var att jag inte kunde lägga in nya alarmsignaler, vilket jag är van vid.
Det går, men man får klistra in en fil, wav eller mid i Windowskatalogen så hittar telefonen dessa alarmsignaler.
Windowskatalogen är dock en dold katalog så den ser man inte via activesync om man inte ändrar lite i utforskaren på sin dator. Räcker att kryssa i "Show hidden files and folders" så dyker den upp.
Andra buggar jag har upplevt är att det fortfarande står "Telefon" kvar i taskbaren när man slutat prata och att den inte går tillbaka till standardläge (så man ser startmenyn). Tydligen en fix på G för detta.

Tycker också dispalyen tonar ut på tok för fort vid samtal . Kanske 15 - 20 sekunder. Inte bra om man ringer en företagsväxel med en massa menyalternativ, och vill komma åt knappsatsen. Detta kunde vara ställbart.

Knapparna för samtal lyser heller inte i mörkret, exempelvis om man sitter i en bil på kvällen. Slocknar väldigt fort. Dom kunde gott lysa så fort man är inne på numpaden (nummertangenterna).

En annan sak som jag saknade var "Tyst" vid samtal in. Man kanske inte alltid vill visa att man är anträffbar, utan bara trycka tyst. Finns ingen knapp eller funktion för detta.
Dock fungerar det att dra scrollhjulet på sidan nedåt vid samtal in. Det ger samma effekt.

Kan också rekommendera att dra in nordenkartorna för TomTom till GPS:en. Fungerar klockrent.
Trafikinformation och allt är aktiverat.
Finns att ladda ned som torrents. Ca 270 Mb.

Ställer samma fråga som jag sett tidigare. Är det någon som lyckats köra telefonen i HDSPA-läge och fått et H i taskbaren?

Redigerat av Netno, 16 November 2007 - 14:21.

Postad 16 November 2007 - 14:35

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

En annan sak som jag saknade var "Tyst" vid samtal in. Man kanske inte alltid vill visa att man är anträffbar, utan bara trycka tyst. Finns ingen knapp eller funktion för detta.
Dock fungerar det att dra scrollhjulet på sidan nedåt vid samtal in. Det ger samma effekt.

För att få "Tyst på ringsignalen" är det bara att snurra på "hjulet" på telefonens vänstra sida. Kanske en ej dokumenterad feature?

Redigerat av jerrynybom, 16 November 2007 - 14:35.

Postad 16 November 2007 - 14:43

Netno
  • Netno
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hittade nyss lite mer info om buggen att "Telefon" står kvar i taskbaren efter samtal. Det har tydligen med knapplåset att göra.
Om detta är enablat och man pratar så pass länge att skärmen tonar ned, så hamnar telefonen i ett låsläge.
Ringde HTC support om detta och dom sa jag skulle göra en "mjuk" reset, och om detta inte hjälpte en "hård" reset, men jag har redan gjort detta och preblemet kvarstår. Då jag sa det rekommenderade dom att jag skulle byta telefonen, men det verkar som detta problem är på samtliga TyTn II om knapplåset är aktiverat, så det hjälper nog tyvärr inte.

Någon annan som upplever detta problem här i sverige?

Se dessa trådar
http://www.mobilepla...ft.aspx?k=97632
http://www.modaco.co...re-t258974.html

Tillägg:
Ska nog inte skriva knapplåset utan låskoden. Den man kommer åt på "Lås" under fliken "Personligt" under inställningar.

Tillägg2:
Pratade nyss med HTC, och dom komemr inte göra något åt problemet förrän tillräckligt många hör av sig om det.
Lustigt förfarande.
Telefonummer dit är: 08-50 55 64 38 om någon vill ringa.

Redigerat av Netno, 16 November 2007 - 16:41.

Postad 16 November 2007 - 17:30

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Hittade nyss lite mer info om buggen att "Telefon" står kvar i taskbaren efter samtal. Det har tydligen med knapplåset att göra.
Om detta är enablat och man pratar så pass länge att skärmen tonar ned, så hamnar telefonen i ett låsläge.
Ringde HTC support om detta och dom sa jag skulle göra en "mjuk" reset, och om detta inte hjälpte en "hård" reset, men jag har redan gjort detta och preblemet kvarstår. Då jag sa det rekommenderade dom att jag skulle byta telefonen, men det verkar som detta problem är på samtliga TyTn II om knapplåset är aktiverat, så det hjälper nog tyvärr inte.

Någon annan som upplever detta problem här i sverige?

Se dessa trådar
http://www.mobilepla...ft.aspx?k=97632
http://www.modaco.co...re-t258974.html

I tråden från Modaco som du hänvisar till finns tre lösningar, att trycka på "Power knappen" två gånger efter samtalet, ett program som gör detta automatiskt samt till sist en registerförändring som gör att skärmen inte stängs av under samtal (dock med risk för oavsiktliga tryck på skärmen).

Postad 16 November 2007 - 20:43

Netno
  • Netno
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jodå, jag vet att man kan trycka på powerknappen för att fixa detta. Men det är en lite fånig bugg tycker jag. Att den slunkit igenom. Har stängt av pinkoden så länge tills dom fixat buggen.

Däremot såg jag inte det där med registersettingen för att displayen inte skall tona ned. Det har jag nu fixat på min telefon och det fungerar fint, så numer är dispalyen alltid tänd under samtal.
Väldigt irriterande att den stängde av efter 10 sekunder.
Väldigt svårt att använda vissa funktioner under samtal då.

Postad 19 November 2007 - 20:51

stefansjo
  • stefansjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
TIll Netno

Jag har fått upp H. Har Tele2 abon. Vad jag kan komma ihåg så har det bara skett på Stockholm C.

Det är snabbt att surfa då. :rolleyes:

/Stefan

Postad 19 November 2007 - 23:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Titta in i forumet nedan..Rätt skönt med ett svenskt forum :rolleyes:

TyTn II forum

Postad 02 December 2007 - 18:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Här var det dött..Mår som illa över att TyTn II tråden faller i glömska så ja tänkte tipsa om ett program som heter HandiTV ...Streama amerikanska tv-program direkt till TyTn II
Sitter vid min bärbara åså har ja min T2 brevid mig som en bebis laptop åså har ja igång finansnyheterna..Hör man nått intressant så är de bara å titta en stund..

Funkar kungligt :)

Edit..Nu man verkligen börjar vilja ha HDSPA för att få lite fart

Redigerat av moparman, 02 December 2007 - 18:33.

Postad 06 December 2007 - 08:52

Unregisterede92885bb
  • Unregisterede92885bb
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Enkel fråga kanske men jag får inte igång alarm klockan :) , jag
har ställt in tid och veckodag, väckar klocks symbolen kommer fram men alrmet
går inte igång ?

Postad 06 December 2007 - 10:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har du telefonen ställd på att bara vibrera fungerar inte larmet..

Edit

Kolla in youtube när en snubbe spelar Quake 1 å 2 på sin T2...Tufft :)

Om man nu bara kunde lira quake 3 eller Unreal Tournament heh

Redigerat av moparman, 10 December 2007 - 00:12.

Postad 17 December 2007 - 18:26

Whiz
  • Whiz
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
En liten fråga angående skärmen: Hur hårt måste man trycka för att få respons?
Känns det lätt och snabbt eller måste man mer trycka ordentligt?

Postad 17 December 2007 - 20:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Personligen så tycker jag att den reagerar snabbt och de behövs inte mycket tryck.
Men det är ju svårt att veta vad du tycker är snabbt :D

Har haft en P990 och de är då ingen skillnad tycker ja..Förutom att T2 är mycket snabbare och bättre :D

Postad 18 January 2008 - 16:17

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Ganska död tråd men här är en heads up för de som funderar på att köpa telefonen:
www.htcclassaction.org

Inte så vackert gjort av HTC. Jag har själv en TyTN II och kan intyga att prestandan är allt annat än tillfredställande vad det gäller kameran, touchscreenen och allt som har med bild att göra (2D/3D och Video).

Postad 18 January 2008 - 17:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tjaa..Inte tycker jag att det är nått större problem..
Går bra att se film på T2 tycker jag iaf..
Sen att prestandan inte är så mycket bättre än tidigare pga drivrutiner är väl trist men..

touchscreenen är det väl inget fel på?
Och att den är rätt dålig på att ta kort om du inte håller den helt stilla eller har dåligt ljus har väl inget att göra med att du inte får ut dom fps i en film som man borde få ut jämfört med tidigare modeller ?

Postad 18 January 2008 - 21:41

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Jag kollar personligen inte mycket på video i min telefon så jag kan inte säga att jag har hårdtestat min TyTn II. Dock kan jag inte se att det skulle vara problem enligt det som beskrivs här.

Klart det vore bra om HTC tog fram drivisar som faktiskt utnyttjar chipets hela potential... Men från att inte kunna kräma ur allt ur chipet är det långt till att säga att enheten är kass!

Postad 20 January 2008 - 12:08

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Tjaa..Inte tycker jag att det är nått större problem..
Går bra att se film på T2 tycker jag iaf..
Sen att prestandan inte är så mycket bättre än tidigare pga drivrutiner är väl trist men..

touchscreenen är det väl inget fel på?
Och att den är rätt dålig på att ta kort om du inte håller den helt stilla eller har dåligt ljus har väl inget att göra med att du inte får ut dom fps i en film som man borde få ut jämfört med tidigare modeller ?

Det går ju i princip inte att använda viewfindern när det är mörkt och fördröjningen mellan det att man trycker på foto knappen tills bilden tas är så lång att motiven (i regel personer eller djur eller bilar tex) hinner röra sig.
Så visst har det lite att göra med att hålla kameran stilla men jag menar en normal kamera tar ju fotot typ max en, en och en halv sekund efter att man trycker på knappen, på min TyTN II (i mörka omgivningar) tar det bokstavligt talat fem sekunder, det kan hända rätt mycket på de sekunderna som förstör bilden och det är jäkligt svårt att hålla kameran blickstilla så länge.
När man tar bilder i ljusa omgivningar tar det bara 2.5 sekunder för kameran att ta bilden.

Har aldrig varit med om en sämre kamera faktiskt, någonsin. Visst blir bildena bra om man kan hålla kameran helt still, tar bilderna i ljusa miljöer och inget rör sig under den tiden det tar för mobilen att ta själva fotot.
De få gånger jag har behövt använda det har jag fått ta i genomsnitt tre eller fyra foton "per motiv" för att få något som ens är i närheten av användbart.

Angående touchscreenen så märks det inte så mycket i några applikationer förutom spel.
Dock kan man kontrollera uttalandena och det stämmer faktiskt att CPU:n peakar på 100 % när man trycker eller drar något över skärmen. Även om man inte ser att det drar ner prestandan i något annat än spel (och en fördröjning om man använder handwriting) så innebär det ju att det förbrukas på tok för mycket batterikraft.

Samma sak gäller allt som har med bilden att göra. Även om man kanske inte ser på video, störs av den något slöa 2D-renderingen, bristen på accelererad 3D etc. så innebär det fortfarande två saker:
Att inte använda det dedikerade videominnet snor minne från enheten och slöar ner den något eftersom enheten hela tiden måste skriva till det vanliga RAM-minnet.
Det innebär också att anheten inte använder de strömbesparingar som det innebär att kunna köra ultralågvoltsminnet i Imageon-delen.

Jag kan inte påstå att jag direkt "lider" av något förutom just kameran och den rätt så dåliga batteritiden men bara de två punkterna är ju nog för att jag gärna vill se de där drivrutinerna. Det enda stället jag egentligen verkligen störst mig på 2D/3D-prestandan är i TomTom, jämfört med även mycket äldre mobiler så flyter det så extremt dåligt att jag knappt tror mina ögon. Det har hänt mig, inte allt för sällan, att den inte hinner uppdatera bildskärmen i innerstadstrafik när man svänger så att den bara blir helt obrukbar när det är många svängar på raken.

Jag har testat lite att se på video och så länge man kör med lågupplöst video (dvs man konverterar ner sina filer) så funkar det bra. Jag tror dock det som folk efterfrågar är att man bara ska kunna dra över sina befintliga filmer till telefonen och slippa en massa tidsödande och kvalitetssänkande omkodning.
Vid närmare eftertanke tror jag nog att jag också hade använt videouppspelningen lite mer om det hade funkat så. Men i vilket fall är det ju långt ifrån en dealbreaker för mig.

Förhoppningsvis bakar de ju också in Windows Mobile 6.1 och kreditkortsscanningen för skandinaviska tecken samt nya versionen av TouchFLO i en samtidig uppgradering.
(Tro det eller ej men just visitkortscanningen var en av sakerna som jag verkligen ville ha när jag köpte telefonen så jag blev lite förbluffad när det inte fanns på den "än".)

Postad 19 February 2008 - 13:53

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Livar upp denna tråden :) Köpte denna telefonen idag.. Denna frågan har säkert blivit ställd tusen gånger i tråden men den är ju oändligt lång. Vilka program MÅSTE man ha? Vad ska man göra direkt osv? Vad jag kommer på direkt är den bästa GPS-klienten, nästa webbrowsern och en bra timer-funktion.. med stegring av ljud, lätt att snooza osv. Och finns det nån lättöverskådlig sida med program? Kanske med betyg, topplista osv så man lätt kan hitta de värda programmen.

Postad 19 February 2008 - 14:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Grattis till ditt köp :-)

De flesta gillar IGO/MIomaps och TomTom
Vilken man gillar bättre är väl en fråga om smak..

Den inbyggda explorer är bra om du vill surfa på "riktiga Youtube" kräver dock TCPMP+ flasbundle..
Annars är ju Opera Mini riktigt bra..Finns väl även nån ny Beta...

Jag använder Ptravelalarm som väckarklocka.
Den har snooze och timer...Den funkar även med ljudet avstängt vilket inte den inbyggda gör.

Har precis flashat min till WM 6.1
Djäkligt skoj att testa ollika ..
Där ingår visitkortsscanner programet :-)

Ett tips är att du reggar dig på den svensla TyTn II forumet..
http://www.leksaksfo...hpbb2/index.php

Postad 19 February 2008 - 14:24

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
www.xda-developers.com :)
Där finns det mesta (dock inga grafikkortsdrivrutiner...... )

Postad 20 February 2008 - 00:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Shit va bra Duttys 6.1 är...Lägger upp nå bilder så ni har nå vackert att se på :)

Bifogad fil  today.jpg   16.06K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  today1_1.png   41.06K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  action_1.jpg   11.93K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  action_2.jpg   13.29K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  action_3.jpg   16.25K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 February 2008 - 11:25

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Ah tack :) Pillat och fått in lite nu men känns som all tid i världen inte skulle räcka till.. har reggat mig på leksaksförmedlingen också så kommer väl komma upp ett antal frågor där B)

Postad 01 March 2008 - 09:39

Unregistered30519
  • Unregistered30519
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej,

Ska börja på ett nytt jobb inom några måndader och ska då äntligen byta upp mig från min K750 mobil.
Har under lång tid sneglat på TyTNII. Använder mycket kalender, kontakter och mailfunktioner.
Ser det också som en jättefördel att köra WM för att kunna ha diverse program.

Batteritiden kan jag leva med (köper en billaddare, har nämligen 30 min till och från jobbet).

Är detta rätt mobil för mig?

// Coz

Postad 01 March 2008 - 11:37

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Om du gillar att installera, testa, pilla, pilla lite till, ha kontroll över din mobil... m.m.... Så är den rätt.

Om du bara vill kunna läsa mail, titta i kalendern och ringa så är Nokia E serien ett bättre val.

För mig personligen är valet enkelt.... Windows Mobile äger!

Redigerat av jerrynybom, 01 March 2008 - 11:37.

Postad 01 March 2008 - 12:10

Unregistered30519
  • Unregistered30519
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag är en riktig "pillare" så det får bli en HTC. Klockrent....

Postad 01 March 2008 - 14:36

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
One ROM to rule them all:
DSC 1.7

Fördelar:
inte så mycket skräp
bygger på senaste WIndows 6.1-builden (till skullnad från duttys)
alla kompabilitetsproblem som många Windows Mobile 6.1-roms har är lösta
snabb som attans
JoahnDCS som gör dessa ROMs uppdaterar dem så fort har lyckats lösa nya buggar (vissa tycker det är störigt för att de känner att de måste uppdatera hela tiden, personligen brukar jag bara uppdatera om det är någon ny stor funktion elle rnågon bugg som jag stött på så för mig är det bara ett plus. ser hellre att jag kan få en lösning snabbt än att man förpackar allt vilket gör att man måste vänta länge)

angående att kunna göra mycket:
jag kör följande i min mobil
VNC eller remote desktop för att kunna styra min hemdator från telefonen
PuTTY för att kunna mata kommandon till servern på jobbet
FTP för attlada upp och ner filen från jobbservern
google maps med inbyggda GPSen (asbra när man vill använda GPSen till fots, för bilen kör jag TomTom)
windows live messenger
flash video bundle för att kolla riktiga youtube (och liknande siter)
coreplayer 1.2 för att glo på XviD utan att behöva konvertera filerna först (spela rupp 700 MB "releaser" utan problem)
officepaketet för att skapa och redigera powerpoint, word och excel
(måste dock säga att excel funkar extremt dåligt i 320x240 om innehållet är mer än bara siffror och text, alla dokument där jag har diagram är i princip oanvändbara på telefonen)

Postad 01 March 2008 - 20:31

KnifeFed
  • KnifeFed
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

bygger på senaste WIndows 6.1-builden (till skullnad från duttys)

Bygger inte båda på build 5.2.19716?

Postad 02 March 2008 - 14:38

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att köpa en sån här eller en Touch Cruise (eller båda :P) men en sak gör att jag tvekar...hur väl fungear den för det man normalt använde telefonen till 95% av tiden, dvs i mitt fall ringa, SMSa och som musikspelare? Att den är kanon när man sitter vid sitt skrivbord i lugn och ro och kan använda 2 händer tvivlar jag inte på, men när man står i fullpackad tunnelbanevagn med bara en hand ledig, hur väl fungerar det då?? Hade tidigare i en Qtek 9090...som fick rejält underkänt i denna kategori, för lite telefon och för mycket dator helt enkelt.

Och, gällande just TyTN II....hur mkt problem är vikten? Inte att bära i handen då menar jag, utan t.ex. i en kavajficka eller liknande?

/pJ

Postad 03 April 2008 - 12:13

Unregistered49c9c121
  • Unregistered49c9c121
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
(borttaget)

Redigerat av Unregistered49c9c121, 03 April 2008 - 12:17.

Postad 11 April 2008 - 21:43

Unregistered30519
  • Unregistered30519
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Denna tråd får inte glömmas bort,

Vad säger ni som använt den i ett ½ år.???

Bra köp

fördelar, nackdelar m.m....

Let me know your opinon,,,,

Postad 11 April 2008 - 23:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Måste säga att jag är väldigt nöjd fortfarande...Fast jag tidigare bara haft SE så ångrar jag mig inte en sekund.

Fördelar
Helt super att skriva med..kan inte tänka mig många andra som är lika bra.
Bra community..Har du problem så är det väldigt ofta du kan hitta lösningar eller få hjälp.
Att det finns så mycket program.
Att man kan leka med att flasha telefonen osv.
Perfekt med inbyggd gps och att man själv kan välja vilket program man vill köra med...Du är inte låst..
Vill du ha kartor för att hitta i skogen så är de lugnt eller IGO eller vad du vill..
GPS får låsning på 15sek ca.
Wlan
HSDPA
Funkar kanon att se film så länge man kör rätt upplösning.
Helt suverän kvalitet..Slajd mekanismen är fortfarande som ny...Inget knirrande/knarrande..
Vikten.känns som kvalitet..Inte som tjejens N95...plast rackel som faller i bitar å väger inget :)
--------------------------------------------------------------------------------------
Nackdelar

Ingen radio.
Kunde vara bättre batteritid.(dock inte sämre än nån annan)
Lite bökigare att skriva sms med en hand medans jag kör bil.
Att man måste konvertera filmer(dock är de så med de flesta mobiler)
Kunde vara lite snabbare.
kanske högre upplösning så länge inte batteritiden blir lidande...

på det stora hela skulle jag lätt rekommendera T2 om man är ute efter en telefon som har det mesta och framför allt om man skickar mycket sms/mail...Jag skickar väl 1200sms/månad men använder den även till att surfa 1 timme/dag och ser serier varje lunch på jobbet....Men vill man bara ha en enkel telefon utan att behöva bry sig och man mest bara ska ringa å kanske skriva nått enstaka sms så kanske en annan mobil passar bättre.

Finns även ett svenskt forum för T2 vilket är en stor fördel även om mycket går att läsa sig till på engelska men

Postad 12 April 2008 - 19:27

mape78
  • mape78
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Yo moparman: Testa senaste CorePlayer, 1.2.2. Funkar fint att köra filmer utan att konvertera först..

Postad 12 April 2008 - 19:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hmm..Jasså ?
Det har jag lyckats missa :)

Så du kan bara föra över xvid/divx å de funkar ?

Postad 13 April 2008 - 10:35

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
+ och - jämfört med andra liknande produkter.

Fördelar:
Hög byggkvalitet.
Stort utbud av mjukvara (ROMs) från hemutvecklare.
Perfekt om man skriver mycket men inte har allt för stora fingrar.
Har det mesta (GPS, WiFi, Turbo3G, kamera, QWERTY-tangentbord, pekskärm osv. Det är lätt att hitta en telefon som har det mesta av det här men det är ganska få på marknaden som har allt.)

Nackdelar:
Slö respons på det mesta grafiska (windows gränssnitt, videouppspelning, spel osv.).
Inget stöd för OpenGL ES och Direct3D Mobile.
Ganska sunkig batteritid.
Ingen FM-radio.
Dyr.
Låg skärmupplösning.
Inget stöd för HSUPA.
Extremt dålig (slö och låg bildkvalitet) kamera så fort man inte tar bilden i perfekta förhållanden.

Personligen tycker jag inte att den här telefonen är så "värd". SE's kommande XPERIA känns som den telefon TyTN II borde ha varit. (FM-radio, grafikdrivrutiner och högre upplösning på skärmen). Med stor sannolikhet kommer XPERIA, trots sin högre upplösning men tack vare förekomsten av accelererad grafik, att ha bättre batteritid också.

Sen går det att fixa till videouppspelningen med hjälp av CorePlayer 1.1.3 och senare. Men det känns ju för jäkligt att man ska behöva lägga ytterligare 30 dollar för att få sin 1000-dollarstelefon att fungera ordentligt.
Hade HTC bara skött mjukvaran i sin telefon ordentligt hade detta inte behövts.

Redigerat av Unregistered92d7e447, 13 April 2008 - 10:45.

Postad 13 April 2008 - 11:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm vist men tänk då på att T2 redan funits ute rätt länge och att det fortfarande nästan inte finns nån som är bättre...Sen att Xperia kommer att vara bättre om 6mån-1år är ju rätt ointressant för då kommer garanterat HTC med en ny T3 ..

Funderar själv lite över upplösning,om det verkligen blir så mycket bättre med högre upplösning ???
Funkar det bättre att surfa ? eller blir texten för liten?
Skulle vara roligt att testa nån med högre upplösning...Det jag läst iaf är att dom haft väldigt kass batteritid.Och det varit problem med vissa program eftersom alla är anpassade för 320x240 nästan

Postad 13 April 2008 - 14:01

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Hörde rykten om att TyTn III kommer till sommaren...

Tunnare och vga utgång är några utav nyheterna.

Postad 13 April 2008 - 14:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Stämmer det så är de dags att börja fundera över hur man ska kunna skrammla ihop 7000 spänn typ :)

Edit
Precis testat ett avsnitt 70s show okonverterat och det funkar att se men det funkar inte perfekt.
Känndes lite ryckigt och nästan att det gick för snabbt.
Fortfarande mycket bättre att konvertera för mig iaf

Redigerat av moparman, 13 April 2008 - 15:04.

Postad 14 April 2008 - 09:22

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Mm vist men tänk då på att T2 redan funits ute rätt länge och att det fortfarande nästan inte finns nån som är bättre...Sen att Xperia kommer att vara bättre om 6mån-1år är ju rätt ointressant för då kommer garanterat HTC med en ny T3 ..

Funderar själv lite över upplösning,om det verkligen blir så mycket bättre med högre upplösning ???
Funkar det bättre att surfa ? eller blir texten för liten?
Skulle vara roligt att testa nån med högre upplösning...Det jag läst iaf är att dom haft väldigt kass batteritid.Och det varit problem med vissa program eftersom alla är anpassade för 320x240 nästan

Så är ett sätt att se på saken. Mitt sätt att se på saken är att oavsett när telefonen kom ut så höll den inte vad HTC lovade och den presterade inte så som en apparat för 9000 kronor bör fungera. (Priset vid lansering när jag köpte utan abbonnemang.)

XPERIA är i princip en TyTN II, det är samma chipset, samma funktioner, samma tillverkare osv.
Visst ericsson har lagt till sina "tiles" och processorn är 100 MHz snabbare och skärmen har högre upplösning men i övrigt är det mesta identiskt. Tom. de fysiska aspekterna.

Angående högre upplösning så beror ju det på vad du använder den till. Att surfa det här forumet ser inte allt för vackert ut i 320x240 ;)
Om texten blir för liten beror nog på hur gammal man är, själv är jag närmre 30 och än har inte mina ögon svikit mig. Jag kör all text på "smallest" på min TyTN II och hade tom. klarat av lite mindre än så.

Hela office-sviten blir betydligt mer intressant i VGA-upplösning och det samma gäller många andra program, det går helt enkelt att göra mer med telefonen och själva "handdator"-delen blir betydligt mer användbar.

Postad 14 April 2008 - 10:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
*nickar*
Jo jag håller med att det trots allt är dåligt gjort av HTC..
Joo jag vet mycket väl vad Xperi är ;)

Och eftersom det istort sett är en pimpad T2 så är jag helt övertygad om att HTC kommer att släppa en som är minst lika bra vid samma tidpunkt eller tidigare..
SE är ju inte direkt kända för att släppa sina telefoner snabbt.

Jag kommer helt klart att köpa en ny TyTn III eller xperia beroende på vilken som kommer att bli bättre..
Tycker ändå att WM är operativsystemet för mig..
Blir de bättre att surfa så är det nummer 1 för mig.Och drivare

Postad 29 August 2008 - 15:12

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Räcker det med att använda fingret när man går genom menyer mm?

Postad 01 September 2008 - 19:53

TrenCarbe
  • TrenCarbe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
förresten, ursäkta en dum fråga... :)

Kontakterna man har i den här "mobilen" antar jag man ringer upp genom att leta upp dem eller genom en snabbmeny... Men vanliga nummer då?
Den här "mobilen" har ju inga numeriska tangenter att ringa med som med en vanlig mobiltelefon, hur slår man vanliga tel nr såsom 08-12345678??

Postad 01 September 2008 - 20:19

mape78
  • mape78
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

förresten, ursäkta en dum fråga... :)

Kontakterna man har i den här "mobilen" antar jag man ringer upp genom att leta upp dem eller genom en snabbmeny... Men vanliga nummer då?
Den här "mobilen" har ju inga numeriska tangenter att ringa med som med en vanlig mobiltelefon, hur slår man vanliga tel nr såsom 08-12345678??

Finns inga dumma frågor :) Bara mindre smarta... nädå. Du får fram virtuella knappar på skärmen som du trycker på istället, funkar kanon. Och gillar man inte "telefonprogrammet/callern" som är standard i Windows Mobile är det inte vidare svårt att lägga in nåt annat. Likadant med tangentbord osv..

Postad 15 February 2009 - 22:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Dags att lyfta upp tråden igen :-)

Precis flashat till Win Mob 6.5...En hybrid mellan WM6.1 och 6.5

Postad bild

Postad bild

http://forum.xda-dev...ad.php?t=474869

edit
kolla även in på http://htcanvandarfo...th.cx/index.php om ni funderar över nå på WM

Redigerat av moparman, 15 February 2009 - 22:22.

Postad 16 February 2009 - 07:38

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Det är väldigt mycket snyggare design jämfört med dom tidigare WM-versionerna.

Postad 18 February 2009 - 01:44

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Dags att lyfta upp tråden igen :-)

Precis flashat till Win Mob 6.5...En hybrid mellan WM6.1 och 6.5

http://forum.xda-dev...ad.php?t=474869

edit
kolla även in på http://htcanvandarfo...th.cx/index.php om ni funderar över nå på WM

Vad tycker du, kör själv PDA Experts v17 (21139 WM6.1) som jag gillar starkt (Manilla2D-interface och ganska lagom mycket inbakade program och funktioner).
Har hört att de här WM6.5 beta hybriderna är slöa som attan, stämmer det?

Postad 18 February 2009 - 08:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har du nån länk till den ? testade söka på xda å hittade inget..

Kör [4 February 2009] HyperDragon IV IOLITE -Based on HTC IOLITE nu och den tycker jag funkar grymt bra..
Alltid varit nöjd med HyperDragon ROM ..

Yepp den 6.5 Beta jag körde var på tok för slö..Inget jag står ut med iaf..
Ofta får man vänta en stund efter man tryckt på en knapp innan nå händer.

Men som sagt är de ju en beta..Brukar ju bli bättre med tiden..

Ändå otroligt att det fortfarande kommer bra ROM till TyTn 2...
Vore det inte för det hade jag nog tröttnat för länge sen :)

Men nu börjar ja va ruggigt sugen å byta mobil..

Postad 15 April 2009 - 17:46

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Hej!

Har just fått ärva en HTC Tytn II av min chef, och tänkte, åtminstone till att börja med, använda den utan SIM-kort, främst för att skriva ned tankar och idéer i Word.

Men - hur gör man för att använda den utan SIM-kort? Vad jag än trycker på meddelar apparaten att "SIM-kortet saknas". ;)

Fråga nr. 2 gäller huruvida det går att koppla något slags extern mikrofon till telefonen. Jag antar att den har en enkel inbyggd mikrofon där man typ kan läsa in korta påminnelser till sig själv men jag skulle vilja ha en som ger betydligt bättre ljud. Är detta möjligt så länka gärna till lämplig produkt eftersom jag inte blir hjälpt av råd av typen "det är väl bara att koppla en tjottofnyladapter på RCMPCBIXA-porten och sedan köra med en vanlig fasvänd GX-trea". :P

Tacksam för svar!

/ Fnulan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.