Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray - Nyheter och Rykten

1786 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 december 2007 - 15:07

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Lite väl mycket rykten som kommer från ytterligare rykten... Känns mer som min kompis känner en som känner en som sa ...
Själv tror jag inte Warner väljer sida nästa år men det återstår att se. CES 2008 blir spännande iaf:)

Väldigt spännande ja ;)
Tråden heter ju Blu-ray - Nyheter och Rykten:lol:
Att det pågår saker bakom kulisserna råder det nog inget tvivel om, jag känner lite vibbar att detta inte är en done deal än dock.
Jag håller inte med om "kompis kompis kompis" resonemanget, det ligger betydligt mer bakom det hela än så.

Redigerat av Unregistered992, 11 december 2007 - 15:10.

Postad 11 december 2007 - 18:22

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
European PS3 sales up to 200k, says Sony CEO

Bifogad fil  thisisilvingpod.jpg   19,24K   0 Antal nerladdningar

Maybe the "This is Living" campaign is really working. Sony CEO Howard Stringer commented from Japan that sales of the PS3 console have gained significant momentum since the launch of the 40GB model. As many as 200,000 PS3 machines were selling a week in Europe, while 40,000 to 50,000 PS3s were selling a week in Japan, Stringer said. He notes the success not only to the price cuts, but to the shortage of Wii systems as well.

Going forward, the CEO focused on bringing back "the wow factor" to the Sony brand. "The next cycle is actual innovation," he said. He mentioned the PSN's future plans to deliver non-gaming content. Sony's ownership of movie and music studios should make it a force to reckon with -- although, no actual timeline has been revealed.

In regards to the current HD format war, Stringer notes that Blu-ray currently has the edge. However, that doesn't mean victory is close. "We have momentum," he said. "But that's all we have at the moment."

Källa: PS3fanboy.com

Postad 12 december 2007 - 10:24

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Från Criterion Forum:

This may be in some other thread... The latest Sound & Vision magazine is covering their helping Criterion redo their new screening room, tied with their move to new facilities. The first article discussed the preliminaries, with article(s) due later to provide details about what is/will-be put in place. Interesting article, recommend checking it out.

Relevant snippet from it: "We've mastered in high-definition for years now. We just have to take the tapes and compress them in an HD codec. We did a Blu-Ray test of one of our titles, and we're really happy with the results."

De är redo så fort det blir ett slut...

Postad 12 december 2007 - 10:48

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0
http://www.soundandv...room-page2.html

The 23-year-old company has yet to jump into high-def, by the way, shunning both Blu-ray Disc and HD DVD for standard DVDs. "We're waiting for the formats to figure themselves out," says Lee. "If we wind up liking Blu-ray but Casablanca is only on HD DVD, we don't want people to have to choose. And we also don't want to confuse them by siding with one format over the other, because it's not our place to decide. Both HD DVD and Blu-ray have merit to us, and both look really good."

Postad 12 december 2007 - 12:23

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Det finns så sjukt många exempel där företag förnekat och hållt på och sedan kort där efter så har "ryktet" slagit in iaf. Vi får helt enkelt vänta och se. Pentons senaste inlägg får väl runda av för tillfället tycker jag:

The WW II (Warner Watch) situation.
Many folks asking if I am truly in the loop on this thing and if it is just another one of those rumors like the one started by that AVS member that came trolling around here on our forum a few months ago perpetrating WW I.

Answer –
This current WW is nothing like the crap posted by that troll (which, if memory serves, I shot down in 15min. or so as per your guys’ request for the truth). This situation has substance.

Yes, I’m in the loop, just as I was when Paramount got mounted ………………
http://www.avsforum....p;postcount=124
(posted prior to Nikki’s leak on her website….bless her heart)

http://www.avsforum....=1#post11353541

Has quill-pen hit paper(s) yet, you ask?
No, not yet, so keep buying those WB Blu-rays this holiday season and when we look back in retrospect on this situation we can all proudly claim that we won this thing truly on consumer merit- so that the *piiiiiiiiip* cry foul as other dominos fall successively.
I will try awfully hard to give you guys a heads-up(with an appropriate YouTube link)- even if it’s just the day before any formal format announcement but, I make no promises.
And please don’t hold your breaths for impending news as things take time.

http://forum.blu-ray...;postcount=6834

*piiiiiiiiip* = censur

Postad 12 december 2007 - 13:04

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Vart har tråden om Samsungs BD-UP5000 tagit vägen?

Postad 12 december 2007 - 13:25

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Vart har tråden om Samsungs BD-UP5000 tagit vägen?

Här. :)

Postad 12 december 2007 - 14:29

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Källa: Prylportalen.se

Lite kul att Betamax får mer än VHS...hehe.. Och att folk röstar på VHS S8 och Betamax....säger en del om hur seriöst folk röstat kanske :)

Redigerat av Jokkmokksjocke, 12 december 2007 - 15:06.

Postad 12 december 2007 - 20:14

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
HEHE. håller med

Postad 12 december 2007 - 20:25

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Hur går det med Uthyrningen av BD ? Blir de nått drag ?

Postad 12 december 2007 - 20:31

Andrfolk
  • Andrfolk
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Här I Karlstad vet jag att Nöjesbutiken har ett tjugotal med filmer för uthyrning!
Riktigt kul faktiskt :)

Postad 13 december 2007 - 01:04

J-mannen
  • J-mannen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag tog två gratismånader på Lovefilm.se genom aftonbladet, och där fanns ett tjugotal blu-ray filmer. Ett bra sätt att hålla nere kostnaderna för sitt HD-beroende. :D

Postad 13 december 2007 - 07:38

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Third Pirates sells 8 million units in first week

DEC. 12 | Pirates of the Caribbean: At World’s End has sold about 8 million copies in North America during its first week on sale, according to multiple industry sources, helping to raise hopes for a strong December at retail.

The third installment of the Walt Disney Studios Home Entertainment franchise, which streeted Dec. 4, appears to be running neck-and-neck with Transformers as the top fourth-quarter title in 2007. Paramount Home Entertainment reported that Transformers sold a little more than 8 million units in its first street week, but this figure included sales into the rental channel. The Pirates estimate only spans direct-to-consumer sell-through, add sources.

Disney execs declined comment.

Also, consumers sailed away with an estimated 160,000 Pirates Blu-ray copies, according to sources, another indication of the title’s strength, sources say. Sony Pictures Home Entertainment singled out Spider-Man 3 as its best Blu-ray seller to date, with 130,000 copies sold over its first six days on sale.

Prior to Thanksgiving, the fourth quarter was proving softer than anticipated, after initial sales of Spider-Man 3 and Shrek the Third were deemed not as large as industry insiders had hoped, given their blockbuster box-office grosses.

At that point, some execs began to predict that 2007 DVD spending might be off by double-digit percentage points from 2006. But sources believe that due to a number of healthy December releases, including Pirates and Dec. 11 quick-starters Harry Potter and the Order of the Phoenix from Warner Home Video and The Bourne Ultimatum from Universal Studios Home Entertainment, the year could end flat or, at worst, be down by single digits.

Sources say that counting sales into the rental channel, The Bourne Ultimatum has sold 3 million copies on its first day on sale in North America. That is strong considering Shrek the Third, which trumped Bourne at the box office by about $100 million,was estimated to have sold about 1.5 million to 2 million on its first day. Bourne grossed $227 million in the U.S., to Shrek’s $321 million.

20th Century Fox Home Entertainment’s Live Free or Die Hard, released Nov. 20, also appears to have legs at retail.

Warner, Universal and Fox did not comment at deadline.

Källa: Videobusiness.com

Postad 13 december 2007 - 08:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Mao, BD står för 2% av Pirates3 försäljning. En bit kvar till "mass-market" men alltid nått. :D

Postad 13 december 2007 - 12:58

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Senaste Nielsen lyder 76:24 :D
Bilder borde väl droppa in snart antar jag.

Postad 13 december 2007 - 13:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Mao, BD står för 2% av Pirates3 försäljning. En bit kvar till "mass-market" men alltid nått. :D

Undra om inte BD då utgör 4% av värdet på den filmen.

Postad 13 december 2007 - 15:43

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Blu-ray slår hd-dvd - en miljon filmskivor sålda i Europa

Sony ser ut att ro hem formatkriget. Nu är antalet sålda blu-ray-filmer i Europa över en miljon och därmed leder blu-ray stort över konkurrerande formatet hd-dvd.
Av alla hd-filmer som säljs i Europa är 73-procent i formatet blu-ray. Därmed leder Sonys stort i det omskrivna formatkriget för de högupplösta filmerna. Statistiken kommer från Media Control Gfk International.

Försäljningen tilltog mot slutet av mätperioden och sista mätveckan, i slutet av oktober, innebar ett försäljningsrekord för formatet med 66 000 sålda filmer. Framgången har till stor del sin grund i lanseringen av filmer såsom 300, Spider-Man 3 och Die Hard 4.0.

Hittills är det filmen 300 som sålt bäst i Sverige. Filmen toppar även listorna i Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien och Benelux.

Utöver filmer säljs även spel lagrade på blu-ray-skivor. Med dessa ökar siffran rejält. Även Sony själva skriver om något som de kallar för ”Playstation-effekten” i ett pressmeddelande. Den syftar till Playstation 3 som en drivande faktor till formatets stora framgång. De menar även att det gjort det möjligt att hålla nere priserna eftersom produktionsvolymerna drivits upp.

Källa: Idg.se

Postad 14 december 2007 - 10:56

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Här I Karlstad vet jag att Nöjesbutiken har ett tjugotal med filmer för uthyrning!
Riktigt kul faktiskt ;)

Tänkte på Agneus , han har BD och HDDVD i sin videobutik.

Postad 14 december 2007 - 12:26

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1 776 inlägg
  • 0
Nån som vet något om Pioneer BDP-95HD?

Postad 14 december 2007 - 13:27

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
Det verkar som det är CES som gäller för Warner.-.
"Warner Home Video is expected to announce in January support for only one HD format – thus ending the 18 months of format neutrality which has seen many titles, including 300 and Superman Returns, released on both Blu-ray and HD DVD. Of course, no-one is certain yet which format the movie studio is likely to back at its press conference at the Consumer Electronics Show 2008, in Las Vegas"

http://www.homecinem...ews.php?id=9416

http://blog.homecine...mat_war_the_end

Postad 14 december 2007 - 13:39

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

"Warner Home Video is expected to announce in January support for only one HD format – thus ending the 18 months of format neutrality which has seen many titles, including 300 and Superman Returns, released on both Blu-ray and HD DVD. Of course, no-one is certain yet which format the movie studio is likely to back at its press conference at the Consumer Electronics Show 2008, in Las Vegas"

*suck*... Inget nytt, helt tomt med substans: Vad grundar dom det hela på? Rykterna som gått ett tag? Dom verkar inte har något mer att tillföra eller kunna ange någon källa som pekar mot att det verkligen blir så.

Men CES blir ju spännande att följa. :P

Redigerat av crest, 14 december 2007 - 13:39.

Postad 14 december 2007 - 15:05

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

*suck*... Inget nytt, helt tomt med substans: Vad grundar dom det hela på? Rykterna som gått ett tag? Dom verkar inte har något mer att tillföra eller kunna ange någon källa som pekar mot att det verkligen blir så.

Men CES blir ju spännande att följa. :P

Jaså, varför det? :wub:

Redigerat av JockeJ, 14 december 2007 - 15:07.

Postad 14 december 2007 - 18:30

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Senaste Nielsen lyder 76:24 :P
Bilder borde väl droppa in snart antar jag.

Postad bild
Postad bild

Postad 14 december 2007 - 19:25

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
har väl lite över 30 titlar på båda formaten i min videobutik och just nu är det jämt skägg mellan formaten. ett tag hade bd 80 % men nu har hd jämnat till det.

Postad 15 december 2007 - 13:34

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0
Enbart Blu-ray på Ica Maxi i Linköping, och nyligen droppade Pirates 3, Oceans 13 och Spider-man 3 in, det börjar röra på sig!

Postad 15 december 2007 - 13:52

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
ICA MAXI ute vid Media Markt i Gbg hade typ 2 BD titlar instängda bakom en glasmonter :(

Postad 15 december 2007 - 14:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Hela ICA Maxi kedjan kör endast Blu-Ray då de säljer PS3 men ingen HD DVD spelare.

Dock har jag fått höra från JJ att de ska tydligen ta gamla DVD-filmer och packat om dem i Blu-Ray fodral :(

Postad 15 december 2007 - 14:22

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Hela ICA Maxi kedjan kör endast Blu-Ray då de säljer PS3 men ingen HD DVD spelare.

Dock har jag fått höra från JJ att de ska tydligen ta gamla DVD-filmer och packat om dem i Blu-Ray fodral :(

Det är köttfärsen all over again, att de aldrig lär sig. :D

Postad 15 december 2007 - 14:28

necrio
  • necrio
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0

funny, eller? :D

Redigerat av necrio, 15 december 2007 - 14:29.

Postad 15 december 2007 - 14:32

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

funny, eller? :(

Humor om ett aktuellt ämne kan man ju säga :D

Men nu lämnar vi det även om det var riktigt roligt ;)

Postad 16 december 2007 - 12:13

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
2005, Warner blir neutral:

Despite Time Warner's long alliance with Toshiba, CEO Richard Parsons asked Jeff Bewkes, chairman of the company's entertainment unit, to reconsider the best way to recharge DVD sales. Bewkes decided that the studio should forget appearances and back Blu-ray if it was the format most likely to win consumers' hearts.

http://businessweek...._9074_tc024.htm

2008, Warner blir exklusiv?

NEW YORK - Time Warner Inc. (NYSE:TWX) today announced that its Board of Directors has elected Jeffrey L. Bewkes as Chief Executive Officer of Time Warner Inc., effective January 1, 2008. Mr. Bewkes currently serves as President and Chief Operating Officer, and he will retain the title of President. Mr. Bewkes will succeed Richard D. Parsons as CEO, and Mr. Parsons will remain as Chairman of the Board.

En kommentar i insider-tråden om saken:

going Blu-ray exclusive at this point would be a natural progression of the decision in 2005 based on the goal of subsidizing DVD sales with high definition on disc sales, while going back to HD DVD exclusivity at this point could make both Parsons and Bewkes look very bad to shareholders if it didn't end the war. I know I wouldn't want to explain to shareholders why I had made 2 decisions that resulted in a long term stalemate and stagnated sales when I could explain to shareholders why I had made 2 decisions which resulted in one strong winner to carry the next gen flag.

http://forum.blu-ray...;postcount=7204

Man kan arguemntera hur mycket man vill om hur Warner Bros har behandlat formaten, vilket dom har föredragit etc. Sanningen är dock den att beslutet ligger hos Time Warner, så några förnekelser från WB i Nya Zeeland och BD vs. HD DVD i WB's ögon lär inte spela någon roll här.
Precis vad som hände med Viacom och Paramount <_<

Redigerat av Unregistered992, 16 december 2007 - 12:20.

Postad 16 december 2007 - 17:40

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1 776 inlägg
  • 0
När kommer Pioneers och Denons nya BluRay-spelare?

Postad 16 december 2007 - 19:50

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

När kommer Pioneers och Denons nya BluRay-spelare?

Vi vet nog vid CES '08.

Postad 17 december 2007 - 11:43

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Nu kostar Sony BDP-S300 $299 i USA.

Postad bild

Postad 17 december 2007 - 19:10

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0

Dock har jag fått höra från JJ att de ska tydligen ta gamla DVD-filmer och packat om dem i Blu-Ray fodral :D

Humor... :D Fast idag när jag köpte prinskorvarna oså såg jag Pirates 3 BD stående på hyllan på ICA maxi Sandviken och blev naturligtvis tvungen att plocka med mig en kopia hem.

Bluray på Ica? kan det bli mera mainstream? ;)

Postad 17 december 2007 - 19:27

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Humor... Fast idag när jag köpte prinskorvarna oså såg jag Pirates 3 BD stående på hyllan på ICA maxi Sandviken och blev naturligtvis tvungen att plocka med mig en kopia hem.

Bluray på Ica? kan det bli mera mainstream?

Pris?

Tycker att ICA håller en rätt hög prisnivå på tex. nyare dvder.

Postad 17 december 2007 - 19:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Humor... Fast idag när jag köpte prinskorvarna oså såg jag Pirates 3 BD stående på hyllan på ICA maxi Sandviken och blev naturligtvis tvungen att plocka med mig en kopia hem.

Pris?

Runt 299kr

Anledningen är för att Nordisk Film packat på ICA att filmerna kommer säljas bra med PS3. ICA säljer ju PS3:an, har fått en hel del propaganda från Disney, Sony och Nordisk Film om Blu-Ray på jobbet.

Postad 17 december 2007 - 20:47

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Imorgon kommer det en uppdatering som uppgraderar Blu-rayfunktionen i Playstation 3 till BD profil 1.1.

:D

Postad 17 december 2007 - 20:59

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
PS3 to Go Blu-ray Profile 1.1 With New Firmware Update

Postad bild
It looks like Sony's PlayStation 3 is on the verge of receiving a firmware upgrade which will make it a Profile 1.1 Blu-ray player.

That's according to documentation posted earlier today on the UK PlayStation website, which lists the firmware 2.10 update with a European release date of Tuesday December 18 (UPDATE: Sony appears to have since pulled the page down).

At press time it wasn't clear when the update might find its way to the US, but it's expected soon.

An upgrade to Profile 1.1 would make the PS3 capable of playing back discs encoded with "true" picture-in-picture functionality, which requires decoders for secondary video and audio. (For a detailed overview of Blu-ray profiles, read Josh Zyber's High-Def FAQ: Blu-ray Profiles Explained.)

As we've previously reported, the first discs to incorporate Profile 1.1 features are scheduled to hit store shelves in January 2008. To date, announced titles include 'Resident Evil: Extinction' from Sony Pictures Home Entertainment, 'Sunshine' from 20th Century Fox Home Entertainment, and both 'War' and '3:10 to Yuma' from Lionsgate Entertainment. All Profile 1.1 discs are expected to function normally in existing players as far as movie playback and traditional bonus features go, but the new 1.1 enhanced features will not be accessible without a Profile 1.1 compliant player.

Sony's documentation for the update also outlines a new "BD Data Utility," which was described as saving management data used by Blu-ray Disc. Other outlined features include a new voice changer feature for voice and video chat, DivX and WMV video playback and a "Type 3" bitmap audio option.

http://www.highdefdi...are_Update/1274

Postad 17 december 2007 - 22:39

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0

Pris?

Ja, 289 riksdaler. En smula dyrt, fast om man bara köper "impulsköper" nån film då och då så är det ju inga problem, jag brukar köpa på nätet till ett bättre pris.

Men ibland kan man bara inte låta bli :D

Redigerat av Unregistered8147b14e, 17 december 2007 - 22:39.

Postad 17 december 2007 - 22:45

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

PS3 to Go Blu-ray Profile 1.1 With New Firmware Update

Postad bild
and a "Type 3" bitmap audio option.

http://www.highdefdi...are_Update/1274

Någon som vet vad Type 3 bitmap audio option är?

Postad 18 december 2007 - 14:22

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Nu när PS3:an blir 1.1 så seglar den ju upp som en solklar pris/prestanda-vinnare, om nu någon inte tyckte det förut. Dessutom så tror jag det är möjligt att den blir 2.0 i framtiden också, jag kan inte se att den skulle sakna något som krävs för det. Vad jag kan se så är skillnaden mellan 1.1 och 2.0 att det kräva 1Gb lokalt minne vs 256 i 1.1 och det krävs internetåtkomst. Well, PS3:an uppfyller ju det med bravur.

Postad 18 december 2007 - 16:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Nu när PS3:an blir 1.1 så seglar den ju upp som en solklar pris/prestanda-vinnare, om nu någon inte tyckte det förut. Dessutom så tror jag det är möjligt att den blir 2.0 i framtiden också, jag kan inte se att den skulle sakna något som krävs för det. Vad jag kan se så är skillnaden mellan 1.1 och 2.0 att det kräva 1Gb lokalt minne vs 256 i 1.1 och det krävs internetåtkomst. Well, PS3:an uppfyller ju det med bravur.

Med vad? PS3 har inte 1gb lokalt minne, "endast" 512 varav 256 är för CPUn och 256 är till GPUn.

Edit, såg att det ska vara local storage, alltså en hårddisk och inte intern minne. :lol: Lokalt Minne har jag alltid sett som RAM.

Redigerat av PalmiNio, 18 december 2007 - 16:56.

Postad 18 december 2007 - 19:18

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
PlayStation 3 Officially Goes Profile 1.1
http://www.highdefdi...ofile_1.1_/1278

Postad 19 december 2007 - 09:44

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Med vad? PS3 har inte 1gb lokalt minne, "endast" 512 varav 256 är för CPUn och 256 är till GPUn.

Edit, såg att det ska vara local storage, alltså en hårddisk och inte intern minne. :P Lokalt Minne har jag alltid sett som RAM.

Sorry, lite begreppsförvirring från min sida :)

Å andra sidan, Peter Jackson ska producera två nya filmer varav den ena ska handla om The Hobbit! Äntligen!!!

Vad har det med denna tråd att göra? New Line och MGM är distributörer, vilket betyder Blu-Ray exklusivt i dagsläget! :P (dock får vi vänta till 2010-11)

Postad 19 december 2007 - 10:05

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
New line är Neutrala

Postad 19 december 2007 - 10:48

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

New line är Neutrala

Måhända, men MGM ägs av Sony så jag tvivlar på att de är neutrala, dessutom har New Line distributionsrätten i staterna och MGM i resten av världen. Gissa vart vi bor? :P

Postad 19 december 2007 - 10:50

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

New line är Neutrala

Måhända, men MGM ägs av Sony så jag tvivlar på att de är neutrala, dessutom har New Line distributionsrätten i staterna och MGM i resten av världen. Gissa vart vi bor? :P

Distributionsrätten för den filmen behöver inte vara precis som den alltid har varit. Den som lever får se. Det är som sagt några år kvar. Typ 2010? Och då är formatkriget över ändå. Och HD VMD har vunnit ...

Postad 19 december 2007 - 10:53

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

New line är Neutrala

Då jag är Neutral så kan jag inte påstå att jag bryr mig , men tack för inputen :) :P

Postad 19 december 2007 - 12:07

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

New line är Neutrala

Distributionsrätten för den filmen behöver inte vara precis som den alltid har varit. Den som lever får se. Det är som sagt några år kvar. Typ 2010? Och då är formatkriget över ändå. Och HD VMD har vunnit ...

Nja, enligt press releasen så är det precis så distributionsrätten är satt för de två nya filmerna, alltså jag hittar inte på detta utifrån hur det såg ut sist :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.