NHL 08 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 01 May 2008 - 12:37
Postad 01 May 2008 - 13:05
Pittsburgh tar jag
Postad 01 May 2008 - 13:12
Jobbigt när man inte kan kolla igen om spelarna i lagen men jag kan inte vänta...
Pittsburgh tar jag
Haha, ska se till att göra rent på kontoret för dig Topper. Se till att du blir varmt mottagen i stålstaden. Men du får vänta ett tag till med att flytta in:)
Wade: Har du inte kollat upp matchtid med Kihmari??
Redigerat av RealDaBratt, 01 May 2008 - 13:12.
Postad 01 May 2008 - 13:26
Är det så att vi preliminär bokar lag inför nästa säsong vill inte jag vara sist ut.
RealDaBratt: Anaheim Mighty Ducks
Förutsatt att Whillis lämnar sin post efter vad som ser ut att kunna bli ett succéartat slutspel:)
Detta innebär då att Pens söker efter en efterträdare till Manager DaBratt.
Avgår för Anaheim Ducks efter denna säsong.
Detroit kör jag gärna med nästa säsong
Postad 01 May 2008 - 14:31
Postad 01 May 2008 - 15:19
Angående kvartsfinalen:
Jag har försök men vill inte tjata. Börjar dock tröttna på att vänta. Vi måste för nästa säsong komma på något bra sätt att lägga upp något slags spelschema.
Redigerat av Unregistered24038, 01 May 2008 - 18:20.
Postad 01 May 2008 - 15:32
Postad 01 May 2008 - 15:40
Ta en match med aktuella laget mot varandra. Vinnaren får det i ligan:) Görs det upp på sportsligt vis iaf.
Exempelvis tre personer som vill ha populära Ottawa.
Redigerat av RealDaBratt, 01 May 2008 - 15:43.
Postad 01 May 2008 - 16:44
Ska säga att colorado nu leder med 3-0 i matcher, spelade en 4´e match där dallas äntligen fick in lite mål, ledde med 3-0 sedan i tredje perioden så visade colorado vad för bra spelare dom har och dom gör 3 snabba/snygga mål. Övertid, och inget lag gör mål, straffar, colorado gör 1 mål, dallas missar sin första, sedan när foppa ska avgöra så tappar vi anslutningen till varandra. Ska väl säga som så att jag gjorde ingeting, hade redan räknat ut att colorado även skulle vinna 4´e matchen. Ska se hur vi ska lösa detta ..
Postad 01 May 2008 - 17:37
Käre Wade vet inte om hissen inte går ända upp eller vad det är men om jag sagt på torsdag och fredag så antog jag att det var på torsdag eller fredag vi bestämde inte måndag eller någon annan dag... Men om det känns bättre så gnäll gärna lite mer på mig i forumet.. whatever makes you happy
Starkt jobbat, första inlägget sedan 19mars så börjar du med ett personligt påhopp.
Känns ganska bra faktiskt. Fick dig att skriva något...
Övertid, och inget lag gör mål, straffar, colorado gör 1 mål, dallas missar sin första, sedan när foppa ska avgöra så tappar vi anslutningen till varandra. Ska väl säga som så att jag gjorde ingeting, hade redan räknat ut att colorado även skulle vinna 4´e matchen. Ska se hur vi ska lösa detta ..
Straffar? Trodde vi spelade tills någon gjorde mål? Tycker ni borde starta en ny match som blir er sudden, med 5 man och 20 min.
Redigerat av Unregistered24038, 01 May 2008 - 18:15.
Postad 01 May 2008 - 18:15
Starkt jobbat, första inlägget sedan 19mars så börjar du med ett personligt påhopp.
Känns ganska bra faktiskt. Fick dig att skriva något...
Nej men vi har ju redan diskuterat det här över xboxlive och sen snackar du skit i tråden så då tänkte jag mest bara förklara hur det låg till.
Postad 01 May 2008 - 18:24
Jag kommer hur som helst vara online i stort sett hela tiden efter kl 15:00 imorgon fram till lördag eftermiddag (lite sömn någon gång
Redigerat av Unregistered24038, 01 May 2008 - 18:25.
Postad 01 May 2008 - 18:33
Postad 01 May 2008 - 18:39
Postad 01 May 2008 - 18:49
För att få Continuos OT
My NHL08 / Settings / Rules / Tie break - continuos ot
(spara profil)
sen
xbox live / online game modes / online versus play / create session / unranked / Rules - custom
sen väljer man private där och inviterar den man vill spela mot.
2 hemma för bäst rankad - 2 borta efter det varannan...
Ang hur slutspel spelas...
Postad 02 May 2008 - 13:58
Bratt kommer falla i kvarten. Favorittrycket blir för hårt för stackaren
Men Vincent, jag vet hur svårt det är för dig att tänka på hockey efter alla dina psykiskt påfrestande förluster. Dock måste jag påpeka att jag redan är klar för semi efter 4-0 i matcher mot Marcus.
Redigerat av RealDaBratt, 02 May 2008 - 13:59.
Postad 02 May 2008 - 14:42
Men Vincent, jag vet hur svårt det är för dig att tänka på hockey efter alla dina psykiskt påfrestande förluster. Dock måste jag påpeka att jag redan är klar för semi efter 4-0 i matcher mot Marcus.
Har ju hämtat mej efter dina förnedrande lekstugematcher mot mej , så nu är ja åter igen den självsäkre vinnaren på isen
Att du är klar för semi vet ja ju , så det var ett skrivfel
Postad 02 May 2008 - 16:25
http://www.youtube.c...h?v=mUCHRudon3U
Postad 02 May 2008 - 18:39
Nu väntar en tuff matchserie mot Anaheim.
Postad 02 May 2008 - 19:22
Vancouver vidare efter 4 raka mot Chicago.
Nu väntar en tuff matchserie mot Anaheim.
He he
Postad 02 May 2008 - 22:14
Här är klippet som jag pratade om DaBratt, om fanset som får stryk av Tie Domi:
http://www.youtube.c...h?v=mUCHRudon3U
Haha, shit vad härligt. Hur kan man vara så skönt övertänd att man slänger sig mot plexit för att nita en spelare på det sättet, i NHL dessutom. Den publiken är väl inte känd för att vara heltänd direkt, inte på det sättet iaf.
Väntar vi bara på Soulmate och Berra så är Semifinalerna klara för start!
Redigerat av RealDaBratt, 02 May 2008 - 22:25.
Postad 04 May 2008 - 19:59
Match 4 slutade 3-2 till dallas efter ett ganska så sent mål i 3´e perioden. Dallas spelaren drog en djup suck framför tv´n och såg fram emot ännu en match mot colorado.
Match 5 blev en match som dallas kommer minnas länge, vet inte om colorado gjorde massa ändringar i kedjor men laget var sig inte lik, blev en tidig ledning för dom, men sedan rullade på oerhört för dallas, 4-5-6-7-8 .. !! 8-1 sedan gör dom ett mål mot slutet av matchen, även dallas lyckas göra ett, 9-2 !!!! 2 eller 3 boxplay mål lyckades vi göra.
Match 6 har jag inte mycket minne av, går ju på moln efter ha vunnit med 9-2 mål colorado, den vann dock dallas med 6-4.
Match 7 .. den sista för 1 av oss, colorado öppnade oerhört starkt, 1 mål, även 2 och 3-0 kommer oerhört fort och dallas inser att det gäller att börja göra lite mål nu, svär en aning, skriker, spottar, och svär lite till, 3-1 lyckas vi göra, sedan gör colorado 4-1, vi svär lite till, inser att det är över, men gör 4-2 i första halvlek (tror jag). Sedan gör colorado 5-2, och inser att nu är det nog kört, MEN .. då låser sig internet för colorado (tror vi). Haft det problemet 1 match tidigare. Så nu är det så att ställningen är 3-3 i matcher, dessvärre var jag tvungen att springa efter tvätten för tanten börja skrika, näsat gång vi springer på varandra på live så kommer vi nog fram till hur vi ska göra. Hade hoppats på få göra bort matcherna så semifinalerna kan komma igång. Antar att ni är lagomt sugna?
Redigerat av soulmat, 04 May 2008 - 20:05.
Postad 04 May 2008 - 20:12
Semifinalsuget är stort:)
Redigerat av RealDaBratt, 04 May 2008 - 20:13.
Postad 05 May 2008 - 07:54
Frågan är om vi ska köra om hela sista perioden eller bara dom sista 10 minutrarna ?
Eller hela matchen ?
Jag vet inte riktigt hur ni har gjort upp reglerna, men det är ju surt att leda med 5-2 och sen bli urloggad och bli tvungen att spela om hela matchen i en 7e avgörande. Men jag kan gå med på att spela om sista perioden och låtsas att det står 5-2. Gör tex Soulmat 3-0 i första perioden så är det sudden death. Gör jag 1-0 så är det 6-2, ja ni fattar hur jag menar.
Tråkigt att det ska strula med internet ibland
Postad 05 May 2008 - 08:30
Postad 05 May 2008 - 21:47
Resultatet blev 4-2 till slut efter 1 period och därmed så vann han med 9-4 den sista matchen. Grattis colorado till semifinalsplatsen :-) ses kanske nästa turnering om vi har tur. Lycka till
Colorado - Dallas
4-3 i matcher
Postad 05 May 2008 - 22:01
Postad 06 May 2008 - 08:46
Postad 06 May 2008 - 09:36
Soulmat har fått igång ett duktigt passningsspel och han dominerade dom 3 matcherna han lyckades vinna, jag skule säga att han spelade ganska likt Realdabratt, men det ville sig inte riktigt med målskyttet alla matcher. Jag hade en jämnare målskörd och det var detta som avgjorde för Colorados fördel till slut.
Postad 06 May 2008 - 09:38
Har dock några frågor till er gamla nhl rävar som lirat detta ett tag.
**Läste någonstans om fler lag än NHL, AHL, Elitserien och Finska ligan?! Men detta måste väl vara på den ICKE europeiska varianten?
**Har sedan ställt in på automatiska kedjebyten MEN...motståndarlaget spelar ju sin förstakedja i 60 min ändå, ska tilläggas att jag kör dynastymode...Någon som kan säga varför? Kör på Rookie just nu för att lära mig skillstick, kan det vara just för att jag kör på Rookie?
**Sen ska det väl gå att göra uppdateringar på Laguppställningar via nätet? Hur går detta till?
Tacksam för svar!
Postad 06 May 2008 - 09:41
Formen och självförtorendet är på topp i Anaheim inför mötena mot Vancover. Hade dock lovat mig själv att inte köra ngn träningmatch mot Wade inför semifinalen. Men var på Wade´s hemmaplan i söndags och vi kunde inte motså frestelsen att lira ett par träningsmatcher. Vancover vann första matchen med 2-1 efter en stor Anaheim dominans de 2 första perioderna. Andra matchen vann Anaheim med 4-2. Och sista träningsmatchen så blev vi totalt utspelade målmässigt utav Vancover, torsk med 8-1.
Men Anaheim har klara mål med sin Semifinal. Det är finalen som gäller.
Så nu ######r Wade blir det åka av.
Postad 06 May 2008 - 10:10
marcuspresident
PS. lycka till till alla i semifinal
Postad 06 May 2008 - 11:44
Får hoppas på att Wades hund biter honom i skillsticktummen(den lilla hunden ;-) )
marcuspresident
Ja, en annan blir ju inte så full att man skär av sig fingrarna....
Postad 06 May 2008 - 12:00
Postad 06 May 2008 - 12:47
Får hoppas på att Wades hund biter honom i skillsticktummen(den lilla hunden ;-) )
marcuspresident
Ifall Wade´s hund biter, så biter hon bara inte i tummen, hon nafsar av hela armen
Postad 06 May 2008 - 13:01
Redigerat av marcusthebabe, 06 May 2008 - 13:02.
Postad 06 May 2008 - 13:04
Hunden ligger i hårdträning för att kunna attackera vid eventuell förlust.
bentugg.jpg 47.21K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered24038, 06 May 2008 - 13:06.
Postad 06 May 2008 - 13:13
Whillis har du hälsat på denna enligt myten monsterstora hund?! Isf sitter väl du i rullstol utan både armar och ben
He he. Jag och Wade är väldigt när vänner. Så jag har sett Koiera från hon var liten valp till denna stora hund hon är idag
Postad 06 May 2008 - 13:14
Postad 06 May 2008 - 15:10
Tut tut! Fick lov att skaffa 360 pga att NHL serien inte längre görs till vanliga boxen, köpte NHL08 förra veckan jippiiiii! Kul att det inte är lika enkelt som det varit i andra tidigare versioner, drygt med skillstick men man vänjer sig, har dock svårt att göra mål (42 skott varav 2 mål)...Helt kanon också att blanda NHL och AHL! Skitsnyggt efter att jag kopplat in HD kabeln
![]()
Har dock några frågor till er gamla nhl rävar som lirat detta ett tag.
**Läste någonstans om fler lag än NHL, AHL, Elitserien och Finska ligan?! Men detta måste väl vara på den ICKE europeiska varianten?
**Har sedan ställt in på automatiska kedjebyten MEN...motståndarlaget spelar ju sin förstakedja i 60 min ändå, ska tilläggas att jag kör dynastymode...Någon som kan säga varför? Kör på Rookie just nu för att lära mig skillstick, kan det vara just för att jag kör på Rookie?
**Sen ska det väl gå att göra uppdateringar på Laguppställningar via nätet? Hur går detta till?
Tacksam för svar!
Tjena,
Angående flera lag bör det rimligtvis vara PS2 varianten av NHL08. Vet att NHL07 hade det på gamla generationen.
Kedjebyten är relaterat till Rookie mycket riktigt. Kör Pro.
Finns i menyn att ladda ner nya rosters. Xbox Live -> "Något" -> Download rosters. Du hittar:)
Spela hårt!
Postad 07 May 2008 - 10:22
Tjena,
Angående flera lag bör det rimligtvis vara PS2 varianten av NHL08. Vet att NHL07 hade det på gamla generationen.
Kedjebyten är relaterat till Rookie mycket riktigt. Kör Pro.
Finns i menyn att ladda ner nya rosters. Xbox Live -> "Något" -> Download rosters. Du hittar:)
Spela hårt!
Tackar för svar!
Jo jag testade igår att köra Pro för nu börjar det funka lite bättre med högertummen och då blev det som du sa byten i det andra laget.
Ska kika lite på det där med nerladdningar, har nått sånt där månadskort tror jag om jag inte minns helt fel, sen borde det lösa sig allt för undan tycker jag?!
Har problem med att sätta tacklingar vilket pajar mitt spel totalt eftersom jag spel en väldigt fysisk hockey, är som sagt inte van vid nhl på 360:n, var det lika svårt med tacklingar på 07:an på 360:n?
Tut tut!
Postad 07 May 2008 - 10:36
marcuspresident
Postad 07 May 2008 - 16:31
Kom gärna med lite förslag om vad som kan förbättras.
Redigerat av Unregistered24038, 07 May 2008 - 16:32.
Postad 07 May 2008 - 17:34
Förslag från mig:
-Vid inmatning eller liknande, alla lag i dropdown-lista (slipper felstavningar mm)
-Infon till höger om deltagarna kanske utökas? Namn, lag, antal säsonger, ja sånt junk
-Flik med info om inställningar, 5min matcher, skillstick, hur man ställer in så att slutspel blir korrekt etc
-Flik med info om ligan, antal säsonger, hur många omgångar, hur slutspel spelas etc
Viktigast, namn på ligan stort och tydligt...
Postad 07 May 2008 - 22:12
Tre matcher är nu spelade i Semifinal 2.
Första matchen var oerhört jämn, lagen följdes åt fram till 3-3. Detta ståg sig ända fram tills 1.01 kvar av tredje perioden. Då tryckte Vancouver in 4-3 på en kontring efter en farlig Anaheim chans. Luften gick då ur Anaheim som hann släppa in 2 mål till innan matchen var slut.
6-3 i matchen. 1-0 till Vancouver i matcher.
Andra Matchen.
Matchen börjar med två slumpmå. 1-0 till Vancouver genom ett slagskott från blå. Anaheim kvitterade långt ner ifrån vänsterkanten efter försök till skott innanför blå som inte blir något skott utan petas bort med en pokecheck av försvararen, forwarden får dock tillbaka pucken och slänger iväg en backand som går in mellan benen på den så vanligt säkre Luongo. Resterande delen av matchen minns jag inte så mycket av. Dock lyckades Vancouver vinna denna med 6-2.
2-0 i matcher till Vancouver.
Bägge dessa matcher var mycket jämna och speglas inte riktigt av resultatet.
Tredje Matchen.
Första matchen hemma hos ankorna. Man väntade ett massivt tryck av hemmalaget men det hände inte. Vancouver gick upp till 3-0 och matchen kändes länge över. Men i sista perioden tryckte Anaheim 2 mål och det blev lite nerv i matchen. Vancouver lyckades hålla undan och matchen slutade 3-2
3-0 i matcher till Vancouver.
Redigerat av Unregistered24038, 08 May 2008 - 11:39.
Postad 08 May 2008 - 09:15
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
15 bilder
172 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?