Hur lirade ni sen? Spela ni med silencer och UAV-jammer?
Det var tidigare någon som skrev något om en guldfärgat AK-47a. När var det man fick det? Efter att man har klarat av alla challenges med det vapnet eller alla challenges med alla vapen?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
48 relaterade trådar
Postad 11 January 2008 - 08:57
Var bara med en snabbis igår på banan Crash. Jag tror nog det är min favvo bana! Det går i alla fall nästan alltid bra för mig på den banan.
Hur lirade ni sen? Spela ni med silencer och UAV-jammer? Det var tidigare någon som skrev något om en guldfärgat AK-47a. När var det man fick det? Efter att man har klarat av alla challenges med det vapnet eller alla challenges med alla vapen? Postad 11 January 2008 - 08:58 Har i stort sett samma problem som tidigare. Rätt så ofta får jag invites när jag är inne och spelar och då jag accepterar får jag antingen "Server is full" eller "Host connection lost" och så hamnar jag i en tom lobby. Har ni andra koll på vad det är som händer då man får "Host ended" precis innan spelet skall starta? Det hände ju vid ett flertal tillfällen igår och det är riktigt surt när man redan fått vänta en lång stund på att hitta ett spel... När vi lirade igår fick jag en hel massa invites (tackar primare2, eldoro, Evil_Rodge mfl.), men fick ofta problem att joina. Kan se ut som om man inte vill vara med, men det är ju självklart tvärtom. Så, fortsätt gärna att skicka invites! Förr eller senare lyckas man ju komma med! Precis. Min uppfattning är att då vi kör private match så verkar det alltid lira. Som vanligt riktigt kul att lira igår och det känns faktiskt som om jag blir bättre och bättre, även om jag ligger lååångt ner på listan bland MHB:are. Några av er var ju helt grymma igår, kul att se! Jag höll på att hamna i "andra" laget igår och fick direkt höra att man var "svart får". Som tur var kom den matchen aldrig igång! Kör ni andra något med "Stealth-klass", dvs. ljuddämpare och UAV-jammer, när vi kör ihop? Redigerat av stone, 11 January 2008 - 08:59. Postad 11 January 2008 - 09:13
Ja jo jag vet att jag inte varit med på någon vecka (fick hem Gran Turismo 5 Prologue), men jag har inte lämnat er
Postad 11 January 2008 - 09:21 Då jag hamnade i fel lag berodde det på att vi var för många på ena sidan. Vi var 7 och skulle spela TDM som bara rymmer 6 i varje lag, om jag inte minns fel. Så det var inget fel, utan jag hade bara lite otur. Normalt sett så hamnar vi alla i samma lag då man bjudit in via "Party Invite". Det hänger ju förstås på hur många vi är och vilken speltyp vi väljer att köra. Har lirat ett par matcher då vi varit fullt lag på Ground War, det är mäktigt! Postad 11 January 2008 - 10:00 Aha, det är så det funkerar! Då är jag med.Då jag hamnade i fel lag berodde det på att vi var för många på ena sidan. Vi var 7 och skulle spela TDM som bara rymmer 6 i varje lag, om jag inte minns fel. Så det var inget fel, utan jag hade bara lite otur. Postad 11 January 2008 - 10:34
Här är jag,(PSN id) Kainsel, det är bara att lägga till.
Redigerat av Vilo, 11 January 2008 - 10:36. Postad 11 January 2008 - 12:56
Hej!
Jag läggs gärna med på COD4 listan ! PSN id : Haruchai30 heter jag där. Hoppas vi ses redan i eftermiddag! Postad 11 January 2008 - 13:05 Dessvärre håller jag med... Hoppas att detta åtgärdas omgående!!! Postad 11 January 2008 - 13:09 Grattis! jag lyckades med 6 i går ;-) Postad 11 January 2008 - 13:36 Grattis! Det är ju aldrig fel! sorry, var tvungen Postad 11 January 2008 - 14:53 Det är lugnt! Det är på rätt väg i alla fall....:-)Grattis! Jag kör offensiva taktiken och springer ofta rakt in i tumultet :-) Ingen bra taktik att överleva en längre tid.... Postad 11 January 2008 - 14:57
Jag tror att primoo syftade på att du skrev att du lyckats med sex (om än skrivet med 6) Postad 11 January 2008 - 15:07 Sex, vad är det för något?? Jag är ju datanerd så sånt håller jag inte på med :-) (heheh...I ärlighetens namn så är jag faktiskt en gift man :-) Redigerat av Numero1, 11 January 2008 - 15:08. Postad 11 January 2008 - 23:51
vidriga skitspel..
...går det inte så bra som ni föreställt er?, blir väntan i lobbyn blir för lång?, vägrar folk skicka invites till er?, när ni väl kommit in har ni dött 10 gånger innan er första kill.. ja då finns det bara en lösning, joina protest clanen [BÖGR]. Här håller vi samman, inlindade i bomull ger vi manlig kärlek till varandra tills vi är mogna att joina Moderclanen [MHB]. (tack vincentvega, primare etc för invites) Postad 12 January 2008 - 01:29
Va inne o spelade lite COD4 online.
Riktigt kul... Men fy bubblans vilket lagg det är!! Själv är man ju en Counter-Strike räv i datorvärlden och där vet man verkligen vad lagg förstör ens spel. Ibland kund man stå o skjuta rakt på någon utan att man träffade. De måste ju ta tag i detta och göra så att det kan skapas servrar med lite bandbredd och helst i samma land. Kändes som man sprang runt med över 100 ping i många lägen. Det andra så blev man rätt vansinnig på hur komplicerat det är att sikta med tummarna, nada precision när det gäller o sikta snabb. Skulle va grymt kul och det fanns hostade servrar utan detta enorma lagg, samt med -bord o mus samt om dom släppte en uppdatering för att köra med t-bord och mus samt kunna spela på PC världens servrar // Cineoholic Postad 12 January 2008 - 08:42
Nej usch, igår fungerade det inte alls bra. Det laggade bitvis något helt otroligt och jag fick mängder med avbrutna matcher och "connection interrupted" Tack för alla invites i alla fall! Merger, Eldoro m.fl.
Vad än IW gjorde för arbete på sina servrar tidigare i veckan så verkar det inte ha haft någon som helst praktisk betydelse. Postad 12 January 2008 - 09:26
Mmm, jag satt o lira inatt, men fick 3 olika error meddelanden och sen dog spelet helt och hållet! Kunde inte ens sätta på online-läget efter det.
Redigerat av SonySamppa79, 12 January 2008 - 09:26. Postad 12 January 2008 - 10:35
Det verkar som om det blev sämre och sämre allt eftersom...Ska dra ner på byn och köpa ett headset idag så jag kan vara med er andra stora grabbar och prata lite. Vi hörs!
Postad 12 January 2008 - 10:44
Upplevde oxå en hel del problem när det lirades igår, och efter ett av avbrotten så dog allt även för mig. Då fungerade inget.
Blev även grymt sugen på headset så man kan prata med övriga hembio nördar. Vad kör ni andra med för headset? Postad 12 January 2008 - 11:37
Vilka är egentligen IW?
Är det dom som hostar samtliga servrar runt om i världen? // Cineoholic Postad 12 January 2008 - 12:18
IW= Infinity Ward
http://www.infinityward.com/ Det är dom som har gjort spelet. "Demonware som hostar alla servrar" - L2ickard Redigerat av Ballybompa, 12 January 2008 - 17:30. Postad 12 January 2008 - 12:46
Tack för kul lir igår även om det krånglade en hel del.
Dags för den där (riktiga) serverfixen nu. PSN Anex81 Postad 12 January 2008 - 14:19
Jahaa.
Vet någon var de har sina servrar utplacerade? Att försöka sig på att att hosta servrar till alla som kör COD4 PS3 online själva, är väl lite o ta sig vatten över huvudet? Det lär väl vara flera tusen som spelar detta spel online och för flyt lär det behövas iaf 1 server per 50 samtidiga spelare? aja, får hoppas dom öppnar upp så det blir öppen hosting av servrar likt Valve's variant.¨ //Cineoholic Postad 12 January 2008 - 14:31
Det är Demonware som hostar alla servrar, dom om någon borde kunna det här med spel servrar...men det var ingen som trodde COD4 skulle bli så populärt online har dom sagt. Men lagg som du sa att du upplever har jag bara haft nån enstaka gång. Så det kanske bara är du som har dålig lina/peering mot dom. Postad 12 January 2008 - 15:36
l2ickard: Ja, det måste väl vara något sånt, uppkopplingen jag har räcker och blir över då jag pingar bra emot CS servrar.
Dock spelar man ju bara där emot servrar i Sverige. Vet någon om de har servrar lokaliserade i sverige, annars kan man ju räkna med att pingen stiger lite i form av delays i alla routrar på vägen. En snabb fråga helt OT: måste konsolen vara på för att man skall ladda kontrolern med USB sladden? Verkar som det iaf, hade min inkopplad med konsolen på stand-by när man batteriet var dåligt på kontrollern, men när jag satte igång senare o skulle spela så varnade den fortfarande. // Cineoholic Postad 12 January 2008 - 15:47
Ja, du måste ha konsolen igång för att ladda handkontrollen. Ett tips är att stoppa in laddkabeln i en pc i stället, jag har en pc som alltid är igång här hemma och då kan man lika gärna ladda handkontrollen från datorns usb-port i stälet.
Postad 12 January 2008 - 15:54
Nä dom har absolut inga i Sverige, vet inte ens om dom har några i Europa. Men jag som har US versionen av spelet blir "tvingad" för tillfället att spela mot Amerikaner/US servrar men tycker det faktiskt fungerar väldigt bra trots det. Postad 12 January 2008 - 16:32
Angående lagg så verkar det inte spela någon roll vad för lina man har. Har 100/10 lina ingen router mellan och det laggar som fa**n ibland. Lite kul när man skjuter nån i ryggen och dör själv, kollar på killcam så siktar han på dig.
Postad 12 January 2008 - 17:31
Vi är ni 54 st i COD4 klanen.. någon som saknas eller någon vi kan ta bort?
Postad 12 January 2008 - 17:39
Ballybompa>> Kan du lägga till en 2:a bakom mitt nick så det blir rätt.
Prövade spela med min nya handkontroll nu på eftermiddagen och vilken skillnad det blev......nu har man lite känsla igen.....blir det något spel ikväll då.....jag ska över till min kusin en sväng runt 20.00 men sen blir det nog spel från 22 och framåt för min del.... Postad 12 January 2008 - 17:47 Nej, tror precis som du att detta snarare har med servrarna att göra. Har 100/100 från BBB och ibland tok-laggar det i allafall. Nej, som Komgomannen sa, igår var ingen bra kväll. Mer problem än någonsin med alla möjliga felmeddelanden förutom de gamla vanliga "Connection interrupted" etc. Tillråga på allt så spelade jag sämre än någonsin. Lyckades trots allt att komma upp i 18 i kill streak! Nytt personligt rekord för min del. Spelade mot ett gäng tomtar som inte hade koll på banan eller hur man utnyttjar kill-cam. Trodde knappt det fanns folk som är sämre än jag på detta spel. Det är ju så otroligt trist att det är så mycket problem. När spelet fungerar är det ju vansinningt kul online! Vi får väl se om det går bättre i kväll. Vi ses därute! Har du skaffat en DS3, mao? Funkar skaket? Postad 12 January 2008 - 18:00
Just ja, har inte lagt ditt nya PSN id. Har fortfarande ditt gamla kvar på listan. Postad 12 January 2008 - 18:17
Ja är gärna med! Sirus2000 Postad 12 January 2008 - 18:19 Nej, tror precis som du att detta snarare har med servrarna att göra. Har 100/100 från BBB och ibland tok-laggar det i allafall. Nope....har bara köpt en ny vanlig kontroll...den gamla var duktigt sliten....spaken hade fastnat så man rörde sig alltid lite framåt hela tiden.... Postad 12 January 2008 - 18:24
Hehe, min spak är rätt sliten den med. När man pillar på den, så låter den ganska rejält. Postad 12 January 2008 - 18:27 Nej, tror precis som du att detta snarare har med servrarna att göra. Har 100/100 från BBB och ibland tok-laggar det i allafall. Tsss, efter krogbesök kommer kontrollproblem.. Då var dom bortförklaringarna upptagna Postad 12 January 2008 - 19:21
Jag har en DS3 handkontroll inget skak i cod4 men har provat snakeball där funkar det.
Beställde från yesasia kan rekomenderas gå in på ps3bloggen.se där står hur man beställer du får dessutom rabatt Blir nästan halva priset mot en vanlig siaxis här i svedala. Postad 12 January 2008 - 23:02
Jag har med en ny handkontroll men använder bara den gamla, tycker de går så segt att sikta med den nya Postad 12 January 2008 - 23:25
Det är nog så, man använder det som är inarbetat. Provade att spela lite med det andra handkontrollen jag har, den är lite använd. Och den kändes seg och svår att sikta med!
Postad 13 January 2008 - 08:45 hittar inte mig själv i listan, "shaman958". tack för spel i går, trävligt....många duktiga MHB`are, man får öva upp sig för att komma på nivå:-) Postad 13 January 2008 - 16:13
Jag tror du kan plocka bort Jockeff från Cod-clanen....tror inte han har det spelet.....
Postad 13 January 2008 - 16:30
PSN: wickedkman
Spel: Resistance och Warhawk. Förhoppningsvis också Cod4 snart! Postad 13 January 2008 - 16:49
Jag satt och addade folk som friends till cod4 och fick precis "the maximum number of people has been reached" :/
Postad 13 January 2008 - 22:25
... jag verkar oxå saknas i listan
PSN: pinheadgbg Är det bara att joina MHB eller behöver man göra nått speciellt? Jag har tillgång till "tag clan". Postad 13 January 2008 - 22:41
Det är bara att joina. Postad 13 January 2008 - 22:49
thank you...
Jag gjorde nyss det. Nu gäller det bara att hitta er andra. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |