Lg KU990 va tror ni om denna?
1146 svar till detta ämne
Postad 05 July 2008 - 22:27
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Njaa...Tycker de är ruggigt stabilt....Kan köra hur mycket program som helst samtidigt utan problem...
Men vist en del saker tar lite tid att starta men det gör alla mer avancerade telefoner jag testat..
Funkar perfekt att se film så länge man konverterat till rätt format....Nu har jag ju inte senaste WM telefonen så dom nya är säkert snäppet bättre....Bättre grafik drivare i dom nya iaf
Postad 05 July 2008 - 22:33
skolmen
-
skolmen
-
Rookie
-
8 inlägg
Njaa...Tycker de är ruggigt stabilt....Kan köra hur mycket program som helst samtidigt utan problem... Men vist en del saker tar lite tid att starta men det gör alla mer avancerade telefoner jag testat.. Funkar perfekt att se film så länge man konverterat till rätt format....Nu har jag ju inte senaste WM telefonen så dom nya är säkert snäppet bättre....Bättre grafik drivare i dom nya iaf
ok, härligt att höra det iaf men nu en lite töntig fråga ^^ angående spelen i mobilerna  klarar båda telefonerna lika bra spel? har hört att viewty'n ska vara riktigt bra med sitt grymma grafikkort?
Postad 06 July 2008 - 11:01
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Jo viewtyn har ett geforce 8600 fast med lite mindre minne, 128mb... Kunde inte låta bli.. IRONI
Postad 06 July 2008 - 11:07
skolmen
-
skolmen
-
Rookie
-
8 inlägg
Jo viewtyn har ett geforce 8600 fast med lite mindre minne, 128mb... Kunde inte låta bli.. IRONI
vad menar du med "IRONI"? ^^
Postad 06 July 2008 - 13:13
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Det var ett skämt om att det sitter ett geforce grafikkort i Viewtyn. Lät så roligt när du skrev att det var ett bra grafikkort i viewtyn, det är väl snarare en liten "krets" som sköter skärmen i den
Postad 06 July 2008 - 13:55
skolmen
-
skolmen
-
Rookie
-
8 inlägg
Det var ett skämt om att det sitter ett geforce grafikkort i Viewtyn. Lät så roligt när du skrev att det var ett bra grafikkort i viewtyn, det är väl snarare en liten "krets" som sköter skärmen i den 
aha ^^ jaja, är inte så insatt i mobiler  är mer en datormänniska
Postad 06 July 2008 - 15:37
Unregisteredb7e5102f
-
Unregisteredb7e5102f
-
Användare
-
-
135 inlägg
Har knäppt nåra bilder med Viewtyn och slängt in dom i mitt galleri, tycker dom är ganska ok förutom 1 iaf. Kolla och kommentera gärna, bilderna är oredigerade och knäppta av mig (en helt oerfaren fotograf ^^ ). Tipsa mig gärna hur jag kan förbättra bildkvalitet med både inställningar och fotograferingsteknik. Inställningarna jag har är:ISO-100 Macro: PÅ 5 MP Superfin vitbalans på AUTO Färgton på NORMAL Mode på AUTO
Postad 07 July 2008 - 14:57
_stars_
-
_stars_
-
Rookie
-
8 inlägg
Om man tittar närmare så står det faktiskt: Menu in English and French Å andra sidan har jag en knapp för att lägga ett lock över linsen 
Jag har precis beställt en LG Viewty från Pixmania och missade tydligen det där med Engelska & Franska menyer, jag trodde att det skulle finnas Svenska menyer automatiskt. Lite smått panikslagen funderar jag nu om det finns att ladda ner någon programvara så man får svenska menyer? Hur & var? Annars kommer jag illa kvickt avbeställa mobilen och handla från en svensk butik.
Postad 07 July 2008 - 23:23
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Ja du kan med lite pill byta programvara, jag har en backup här med 3-s brandade programvara. Men vet inte om det ligger någon obrandad svensk programvara på nätet, kolla det brittiska forumet mer om du vill lära dig.. ku forum
Postad 08 July 2008 - 06:42
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag har precis beställt en LG Viewty från Pixmania och missade tydligen det där med Engelska & Franska menyer, jag trodde att det skulle finnas Svenska menyer automatiskt. Lite smått panikslagen funderar jag nu om det finns att ladda ner någon programvara så man får svenska menyer? Hur & var?
Annars kommer jag illa kvickt avbeställa mobilen och handla från en svensk butik.
Personligen hatar jag pixmania.. de är verkligen usla då något går sönder. Så jag skulle nästan råda till att skicka tillbaka den och välja annan butik :-P Sen vet nog ingen riktigt om byte av programvara bryter garatin eller inte, eller vet nån säkert?
Postad 08 July 2008 - 12:19
_stars_
-
_stars_
-
Rookie
-
8 inlägg
Ja, nu efter detta så avskyr jag verkligen Pixmania, har tidigare köpt en extern hårddisk därifrån som det blev en massa krångel med. Tänkte att det var ett undantagsfall och att de förbättrat sig efter 4 år men tydligen icke. Fattar inte hur jag kunde missa den pyttelilla texten att menyerna endast är på franska/engelska. Vilket i sig är konstigt med tanke på alla mobiler jag ägt har haft en stor blandning av menyspråk. Att den endast har franska/engelska är ju mystiskt. Och en till grej, så stod det i den tekniska specifikationen: Språk Franska, tyska, engelska danska, spanska, finska, italienska, nederländska, norska, polska, portugisiska, tjeckiska, turkiska, ryska, slovakiska, slovenska, grekiska, ungerska Trodde de missat svenska när jag titta igenom den bara, haha. Men men, jag får skylla mig själv för att jag tänkte vara snål denna gång  Nä, det blir att skicka tillbaka telefonen så fort jag får den och köpa från en svensk butik, det är ju inte direkt en gratis mobil och man vill ju ha menyerna på sitt eget språk när man slänger iväg över 3000kr. Blir spännande hur många veckor det tar innan man får tillbaks pengarna. Billigast är verkligen inte bäst. Tack för tipsen & svaren iallafall
Postad 08 July 2008 - 13:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Så länge de är engelska så spelar de väl inte så stor roll ?
Brukar inte va så svårt att lära sig....Går nog snabbare att lära sig engelska än att få tillbaka pengarna från pixmania
Postad 08 July 2008 - 21:22
_stars_
-
_stars_
-
Rookie
-
8 inlägg
Nä det har du rätt i, har även hört nu i efterhand att de ska vara rätt sega på att återbetala, så man blir lite fundersam hur man ska göra. Engelska är egentligen inga problem, brukar inte vara så kräsen av mig, var bara lite trist att svenska inte fanns när man är van att ha det på mobilen. Svensson svensson som man är, allt ska vara så enkelt som möjligt  haha
Postad 09 July 2008 - 11:17
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Har ett 8gb minneskort om någon är intresserad.
Postad 14 July 2008 - 23:56
Biokillen
-
Biokillen
-
Användare
-
-
202 inlägg
Är det nån som har testat en blåtands GPS till sin Viewty. Är sugen på att testa men tänkte höra om
någon redan gjort det?
- Vilket märke på GPS?
- Vilket program för kartor användes?
- Provat Geocaching med den? Roligt när man är ute o vandrar på stan...
Skulle vara väldigt glad om någon hade testat och kunde ge svar.
Postad 15 July 2008 - 23:54
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej!
Är sugen på denhär luren 
Antar att kamerabilderna ser bra ut på telefonen?
Hur är det att skriva sms (gör det väldigt mkt!)
Kan man skriva utan att titta på tangenterna, gör det nu med en vanlig tele men det kanske är svårare när det är "platt"
Det som jag är mest fundersam på är mp3 spelaren:
1. Hur lång speltid får man ut?
2. Är den snabb och lättanvänd?
3. Hur bra är ljudkvaliten, både i medföljande lurar och i andra?
Redigerat av Killbom, 15 July 2008 - 23:56.
Postad 18 July 2008 - 08:03
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Är det nån som har testat en blåtands GPS till sin Viewty. Är sugen på att testa men tänkte höra om någon redan gjort det?
- Vilket märke på GPS? - Vilket program för kartor användes? - Provat Geocaching med den? Roligt när man är ute o vandrar på stan...
Skulle vara väldigt glad om någon hade testat och kunde ge svar.
Jag har en gps mottagare men har ännu inte lyckats hitta någon vettig programvara till Viewtyn, jag flyttar över mitt simkort till min Nokia N70 när jag behöver gps-a mig (Navicore). Jag skulle också uppskatta om någon får igång något gps program i Viewtyn !!
Postad 18 July 2008 - 10:44
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Postad 18 July 2008 - 18:28
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Snackar cirka 30min om dagen o laddar var 3-e dag cirka, då är den inte helt slut ändå. Kör man mp3 o video någon / några timmar per dag får du ladda den varje natt i stort sett.
Postad 18 July 2008 - 23:36
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Om man lyssnar på musik några timmar per dag då? Klarar den minst 2 dagar då?
Postad 19 July 2008 - 16:23
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Postad 24 July 2008 - 19:27
Killbom
-
Killbom
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Skulle vara gött om någon kunde posta lite bilder tagna i dunkla miljöer! Men även sådana som ni tycker blivit bra!
Postad 25 July 2008 - 20:40
Unregistered3ba3c618
-
Unregistered3ba3c618
-
Rookie
-
8 inlägg
tagen för några dagar sedan på wasamuseet, och jag kan lova att där var mörkt. Blev ganska hyfsade bilder ändå,..
P210708_15.33.JPG 4.67MB
0 Antal nerladdningar
Postad 26 July 2008 - 10:52
Unregistered8f6eb6ec
-
Unregistered8f6eb6ec
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hjälp! Problem, problem!
Grabben skulle byta till ett av teleonens teman och rsultatte blev att den fastnat i läget "refreshing"!
Har just nu bara en gul bild med dem texten på skärmen. Telefonen startar inte :-(
EDIT: Det fanns en beskrivning på den engelska sidan, men LGAPP finns på telefonne, så det är inte samma orsak :-(
Redigerat av Unregistered8f6eb6ec, 26 July 2008 - 11:15.
Postad 31 July 2008 - 12:50
Unregistered45bbaa14
-
Unregistered45bbaa14
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag fick min Viewty igår och laddade den och använde den i ett par timmar kanske. Kollade lite på en video som jag testat att lägga över osv. Nu på morgonen var den död när jag skulle sätta igång den, är det nåt fel på batteriet eller?
Jag har nu laddat telefonen igen, får se om det funkar bättre den här gången.
Postad 01 August 2008 - 20:24
Lord_rataxes
-
Lord_rataxes
-
Rookie
-
2 inlägg
asså shit så om man köper mobilen från pixmania så får man klara sig utan svenska menyer och utan svenskt T9?
det e ju helt stört, går det inte att fixa svenskt T9 på annat vis?
Eller kan man adda Å Ä Ö och sen köra med tagnentbords-funktionen?
nån som har någon erfarenhet om det?
Redigerat av Lord_rataxes, 01 August 2008 - 20:30.
Postad 01 August 2008 - 23:30
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Om du söker på forumet så har en nyligen postat om sin pixmania köpt telefon, tror bl.a att jag svarade att man kan byta ut programvaran på telefonen om man har tid / kunnande / ork att hålla på x antal timmar med diverse program o manövrar för att byta programvaran i luren. NEJ det går inte få t9 o svenska i luren utan att byta ut programvaran helt på EGEN RISK. Britiskt forum för den avancerade användaren
Postad 06 August 2008 - 10:06
Harrymannen
-
Harrymannen
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej!
Är sugen på denhär luren  Antar att kamerabilderna ser bra ut på telefonen?
Hur är det att skriva sms (gör det väldigt mkt!) Kan man skriva utan att titta på tangenterna, gör det nu med en vanlig tele men det kanske är svårare när det är "platt"
Det som jag är mest fundersam på är mp3 spelaren: 1. Hur lång speltid får man ut? 2. Är den snabb och lättanvänd? 3. Hur bra är ljudkvaliten, både i medföljande lurar och i andra?
sent svar kanske men ändock.. Jag har tidigare gjort en del inlägg om den , i mina ögon, usla kvalitén på bilderna. Främst i dunkelt ljus blir det dåligt. I princip bara i bra dagsljus bilderna blir bra. Jag skriver ca 300-500 sms/månad och jag kan störa mig rätt bra på tangentbordet. Klart det gåratt skriva utan att titta men det blir helt klart fler missar än med vanligt tangentbord. Den är lite seg, speciellt när man ska ha 2 bokstäver efter varandra som sitter på samma siffra, t ex "BAra", Det blir lätt "bra" istället då. i bland får luren för sig att man markerat ett helt stycke om man skriver snabbt och när du sen trycker på nästa bokstav så försvinner det markerade stycket. Telefonen är skön när man är kompis med dne men jag får gång på gång intala mig att jag inte stör mig så mycket på sms-funktionen som jag verkligen gör... :-( Vad det gäller mediaspelaren så har jag inte testat den så mycket. mycket pga av den inte sorterar låtar så bra (vad jag läst iaf...). Ljudet är inget att höja till skyarna. min 4-5 år gamla mp3spelare från archos är klart bättre. En annan sak man ska tänka på är att när batteriet gått ner till 2 staplar (av 4 möjliga) är det bäst att ha laddaren redo. Efter lite surfande och ringande så går det ner till en stapel och sen har du ca bara någon timme kvar på batteriet, förutsett att du inte använder telefonen. Med andra ord skulle jag inte våga använda den som mediaspelare eftersom risken att man står med dött batteri är alldeles för stor. Jag har vid tillfällen haft 3 pluppar på batteriet och surfat lite på väg till jobbet (ca 15 minuter) på morgonen. Efter några samtal,en del sms och lite mer surfande har batteriet dött helt på eftermiddagen.. På andra telefoner är man ju van vid att varje plupp på batteriet representerar en viss tid t ex varje plupp=4 timmar. På denna lg är det mer som att första pluppen =4 timmar, andra=2 timmar, tredje=1 timme och sista pluppen = 20 minuter.... Men i övrigt gillar jag telefonen. den har ändå en jäkligt skön känsla som tilltalar!
Postad 19 November 2008 - 16:09
Fesoj
-
Fesoj
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Nu har jag läst genom hela tråden. Shit.. det har tagit nästan hela ###### dan:) Iaf... har en fråga som jag inte kunde se att någon ställt ännu. Kan man ansluta till telefonen med EFS utan USB-kabeln och köra genom Bluetooth istället?
Postad 19 November 2008 - 16:18
ROK
-
ROK
-
Användare
-
-
163 inlägg
överallt man tittas så knäcker KU990 apples iphone med råge.. både prestandamässigt och prismässigt... älskar mac, men iphone har mycket att ta igen.
Postad 20 November 2008 - 01:44
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Jo visst är vår kära Viewty bra, men operativ systemet är ju inte i närheten av Iphonen's "flyt". Och att visa bilder är ju inte att tänka på då det tar evigheter när man ska bläddra bild. Sen att det inte komma en uppdatering som fixar buggar i telefonen är ju märkligt av LG. Måste säga att telefonen är ju grymt rolig att mecka med då den är så lätt modifierad med teman o bröte! Har dock lagt in XP tema för x antal månader sen o nu får jag nog kämpa nån dag om jag skulle vilja byta tema då jag är nollad igen
Angående om det går med bluetooth via efs vet jag inte, men varför vill man det? Det är ju ursegt...
Postad 20 November 2008 - 18:39
ROK
-
ROK
-
Användare
-
-
163 inlägg
på tal om uppdatering, har någon hört någonting om hur det går med det?
Postad 21 November 2008 - 01:20
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Det kommer ingen uppdatering, det kom en ny lur istället. Renoir tror jag den hette!
Postad 27 November 2008 - 17:25
Unregisteredb7e5102f
-
Unregisteredb7e5102f
-
Användare
-
-
135 inlägg
hm...har precis åkt på lite problem med mobilen.
Fick nyss (igår) hem den från service, där den varit för att en av .pxo-filerna blev korrupta efter en misslyckad back-up. Det dom gjorde var att byta en konding(!) och reflasha den helt, nya pxo och allt.
Dock nu när jag äntligen fick tillbaka den, och den funkade direkt, fullt batteri och så.
Men! får varningen "inget nät" i viloläget och kan inte ringa eller nått, inte heller nyttja internet eller liknande. Jag har Halebop kontantkort, hade tidigare lite strul med internet och så men lyckades fixa det med inställningar. Men nu när jag inte får nått nät över huvud taget (bara nödsamtal) så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Att försöka kontakta halebops support känns lite meningslöst då mina tidigare erfarenheter av dem är inte de bästa.
Finns det några inställningar som jag kanske ska prova att ändra?
P.S. Provade mitt sim i en annan mobil och det funkade utan problem att ringa.
tacksam för all hjälp.
Postad 11 January 2009 - 20:43
paj21
-
paj21
-
Rookie
-
5 inlägg
hejsan, har haft min KU990 rätt länge nu men jag vet inte hur jag sa få in filmer till den  hur ska jag konvertera dem och vilken bitrate video bitrate ska jag ha? och vilket format ska jag ha? vilken filmstorlek ska jag ha på skärmen? har försökt innan men då blev det att ljudet kom före munnen
Postad 12 January 2009 - 18:58
Unregisteredb58b8bd7
-
Unregisteredb58b8bd7
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
hejsan, har haft min KU990 rätt länge nu men jag vet inte hur jag sa få in filmer till den hur ska jag konvertera dem och vilken bitrate video bitrate ska jag ha? och vilket format ska jag ha? vilken filmstorlek ska jag ha på skärmen? har försökt innan men då blev det att ljudet kom före munnen 
om du har med en skiva (fick en med renoir och där visades bilder på viewty också) så finns en divx converter. Du drar filmklippet och släpper på convertern å klickar på knappen. Sen är det bara att lägga över på nallen och titta
Postad 12 January 2009 - 19:06
paj21
-
paj21
-
Rookie
-
5 inlägg
jag installerade skivan och DivX converter men det blev samma problem ljudet kom före munnarna  hur fixar jag så att ljudet hänger ihop med munnarna?? vilken form ska jag konvertera till? home teather, qmobile, mobile osv vilken ska jag ta? och vilken bitrate och video och sound bitrate ska jag ha?
Postad 12 January 2009 - 20:09
Borgaaan
-
Borgaaan
-
Rookie
-
3 inlägg
Vilken av silver och svart e snyggast?
Postad 12 January 2009 - 20:59
paj21
-
paj21
-
Rookie
-
5 inlägg
Postad 22 January 2009 - 11:34
Unregistered8e1f5d3c
-
Unregistered8e1f5d3c
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej! En fråga till Viewty-ägare. Finns det någon möjlighet att välja länkar via knappsatsen när man surfar? Jag testade en Nokia 5800 när jag var i England och gick exempelvis in på svt:s text-tv. Då fick jag problem med att trycka på länkarna (det var alldeles för smått för mig). Finns det möjlighet att flytta runt en markör med knappar i det läget?
Postad 31 January 2009 - 11:56
Superbaxer
-
Superbaxer
-
Rookie
-
3 inlägg
Har länge suttit och suktat efter SE W960i. Men efter att ha sett denna så kommer jag absolut köpa den istället. Enda nackedelen jag ser så här långt är att den inte har någon Wlan och att den bara kan ha minneskort upp till 2GB (vilket kommer bli irriterande, pga en 5-mp kamera och en väldigt fin video-spelare). Man får nog köpa många 2GB-kot som man kan använda som filmminne.
Och priset verkar heller inte allt för högt 
Det står så för att det fanns bara 2 gb när den gjordes . jag har 8gb i min och tusen foton och det går nog med 16 också.
Postad 09 February 2009 - 13:11
Unregistered8e1f5d3c
-
Unregistered8e1f5d3c
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag har nu skaffat en Viewty och den funkar över lag bra men jag har två problem. Nummer ett är att högtalaren skränar när jag pratar utan handsfree (inte i högtalartelefonlläge). Någon som har liknande problem? Nummer två är att jag inte kan snabbt ändra läge från ringsignal till tyst i handsfreeläge. Måste man ändra i själva profilens inställningar för det?
Postad 14 February 2009 - 01:42
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Välkommen till en grym telefon, men med lite buggar. Angående högtalaren så antar jag att du får sänka volymen lite, eller så har du haft otur o spräckt högtalaren, men det betvivlar jag. Angående handsfree läget så går det inte ha den "tyst". Inte heller kan man få att det bara ringer i hörlurarna enbart, utan det ringer i själva luren också. Du kan ju göra en ljudfil som är "tyst" som ringer om du inte vill ha någon signal..
Postad 06 March 2009 - 20:39
lekerol
-
lekerol
-
Rookie
-
9 inlägg
Har precis köpt mig en Ku990.
Funderar lite på minneskort. Står ju att det ska vara micrSD (max 2gb), men eftersom jag vill ha ett litet större kort i så funderar jag på om telefonen klarar av microSDHC????
Någon som har testat???
Var samma sak med Nokia N95, men det funkade galant med ett microSDHC.
men du kan stoppa dit kort i telefonen fast det är över 2 giga men du måste lura telefonen så om du har 8 giga så måste du sätta int filmer,bilder (eller vad du vill ha på telefonen) så du har fyllt dit 8 gigas minnes kort till 6 gigas då har du 2 giga kvar som du kan använda plus att du har allt de där du satt in så minneskortet.
Postad 08 July 2009 - 16:07
CCC
-
CCC
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Vad är skillnanden mellan KU990 och KU990i? Gissar på att det är kanske lite buggfixar och så?
Postad 16 August 2009 - 16:30
Bloink
-
Bloink
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Köpte en Viewty idag och när jag öppnade paketet låg där endast telefonen och laddaren. Brukar man inte få med handsfree, penna, USB-kabel ? Det har i alla fall jag fått till mina andra telefoner under de senaste 5 åren.
Postad 16 August 2009 - 21:12
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
Köpte en Viewty idag och när jag öppnade paketet låg där endast telefonen och laddaren. Brukar man inte få med handsfree, penna, USB-kabel ? Det har i alla fall jag fått till mina andra telefoner under de senaste 5 åren.
det plus stereolurar ska medfölja
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|