Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.

4854 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010 (Spelkonsoler) 9 9.241134 (140) Inga priser
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013 (Spelkonsoler) 9 9.253288 (303) Inga priser
31 relaterade trådar
Playstation 4 (9134 inlägg) 5 år sedan
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg) 5 år sedan
Playstation 4 kameran (119 inlägg) 9 år sedan
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg) 9 år sedan
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg) 10 år sedan
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg) 10 år sedan
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 10 år sedan
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg) 10 år sedan
Spelkonsollstips (6 inlägg) 10 år sedan
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg) 10 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 11 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 11 år sedan
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg) 11 år sedan
HD ljud problem. (0 inlägg) 12 år sedan
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg) 12 år sedan
Köpa ny PS3 konsol .. 12 Gb ???? (36 inlägg) 12 år sedan
Inställning för att koppla dac till ps3-slim? (9 inlägg) 13 år sedan
Multizone eller Zone 2 (5 inlägg) 14 år sedan
Hur uppgraderar jag mitt system? H/K, Kef och Audio Pro (9 inlägg) 14 år sedan
MellandagsREA 2011 - Här samlar vi allt (95 inlägg) 14 år sedan
Problem med 1080p (3 inlägg) 14 år sedan
Glittrig/grynig bild på Samsung TV->PS3 (27 inlägg) 14 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 14 år sedan
PS3 bakom stängd lucka? (5 inlägg) 15 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 15 år sedan
Svenskt PS2 eller PS3, amerikansk TV? (8 inlägg) 15 år sedan
Köpråd "Gamer TV" (142 inlägg) 15 år sedan
Koppla ihop enheter funktionellt och snyggt? (2 inlägg) 15 år sedan
PS3 320gb billigare än 160gb (2 inlägg) 15 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 15 år sedan

Postad 20 February 2009 - 12:56

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Nu har jag pratat med Gamestop i Stenungsund. Där gäller INTE erbjudandet längre iaf, de sa även att det var sista dagen igår för samtliga butiker i sverige.

I stenungsund hade de inte fått någon information om detta med begagnat-dvd från huvudkontoret, heller inga skylltar eller reklam skickat till butiken så de var som frågetecken när jag ringde till dom och frågade vad det var som de menade med reklamen på deras hemsida.

De ringde tillbaka till ig på kvällen och berättade att jag hade rätt, att de hade ett sånt erbjudande.
Nu hann inte jag åka in till dem igår, så när jag ringde idag så sa de att detta inte gäller längre, dvs.
att de körde denna raiden i st-sund endast igår, torsdag så ska de göra ett undantag för mig. (phu).

Har inte så många filmer men ändå, ser hellre en 1000 lapp istället för någon av de filmerna.

Postad 20 February 2009 - 14:40

matt766
  • matt766
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Beställde sonys officiella playstation 3 messenger väska förra veckan från play.com (kom fram idag) för 428 kr...... kanske ingen rea, men ändå ett köptips (särskilt då väskan kostar en 650-700 spänn här i Sverigei och enbart fins i ett par enstaka butiker)

http://www.play.com/...ct.html?cur=258

Postad 20 February 2009 - 15:05

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Nu har jag pratat med Gamestop i Stenungsund. Där gäller INTE erbjudandet längre iaf, de sa även att det var sista dagen igår för samtliga butiker i sverige.

I stenungsund hade de inte fått någon information om detta med begagnat-dvd från huvudkontoret, heller inga skylltar eller reklam skickat till butiken så de var som frågetecken när jag ringde till dom och frågade vad det var som de menade med reklamen på deras hemsida.

De ringde tillbaka till ig på kvällen och berättade att jag hade rätt, att de hade ett sånt erbjudande.
Nu hann inte jag åka in till dem igår, så när jag ringde idag så sa de att detta inte gäller längre, dvs.
att de körde denna raiden i st-sund endast igår, torsdag så ska de göra ett undantag för mig. (phu).

Har inte så många filmer men ändå, ser hellre en 1000 lapp istället för någon av de filmerna.

Håller med faktiskt, de olika butikerna hade ju inte så väldigt bra info ute i butiken om detta erbjudande..
man fick ju fråga personalen.. och via hemsidan var det ju tydligen fler som missade det?

Bra erbjudande iaf.. för 500kr fick man en DS3 + KillZone 2 + Resident Evil 3 :wub:

//najkks

Postad 20 February 2009 - 15:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Beställde sonys officiella playstation 3 messenger väska förra veckan från play.com (kom fram idag) för 428 kr...... kanske ingen rea, men ändå ett köptips (särskilt då väskan kostar en 650-700 spänn här i Sverigei och enbart fins i ett par enstaka butiker)

http://www.play.com/...ct.html?cur=258

vad ska man ha väskan till? inte så ofta man bär omkring på sin STATIONÄRA konsol väl? :(

Postad 20 February 2009 - 15:26

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
För de skeptiker som inte trodde det skulle gå bra.. så kan jag berätta att det var grönt ljus för mig att lämna in filmer även idag, inga problem mot presentkort eller cash..

resulterade i 3st banankartonger till med 275st filmer, dock ville de ha till imorgon att gå igenom dem :(

stor elogé till Gamestop som står vid sina ord och kan tillämpa regler efter individuella sammanhang!

//najkks

Postad 20 February 2009 - 15:29

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Gamestop i uddevalla har fortf erbjudandet med dvdfilmer, dom tog tom emot mina fd hyrdvd :( .

Postad 20 February 2009 - 15:36

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Bra erbjudande iaf.. för 500kr fick man en DS3 + KillZone 2 + Resident Evil 3 :(

//najkks

??? Vad menar du med detta?

Postad 20 February 2009 - 15:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

För de skeptiker som inte trodde det skulle gå bra.. så kan jag berätta att det var grönt ljus för mig att lämna in filmer även idag, inga problem mot presentkort eller cash..

resulterade i 3st banankartonger till med 275st filmer, dock ville de ha till imorgon att gå igenom dem :blink:

stor elogé till Gamestop som står vid sina ord och kan tillämpa regler efter individuella sammanhang!

//najkks

gött,, vad är det dom ska gå igenom? kollar dom så alla filmer funkar eller är det vissa filmer sopm inte går att byta in? dom kan ju inte ha en lista med alla filmer i världen somdom går igenom när någon kommer in med filmer

lät jobbigt att gå igenom 275 filmer i vilket fall tycker jag :(

Postad 20 February 2009 - 15:50

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Gamestop i uddevalla har fortf erbjudandet med dvdfilmer, dom tog tom emot mina fd hyrdvd :( .

Ofan... hyrdvd??

Mina tog de också, förutsatt att "hyr" endast stod på dvd-ryggen, och inte i stor text på framsidan!

//najkks

Postad 20 February 2009 - 15:51

matt766
  • matt766
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

vad ska man ha väskan till? inte så ofta man bär omkring på sin STATIONÄRA konsol väl? :(

Beror på hur ofta man tar med sig sin konsol till polarna för att lira, själv har jag ju inte 50 tummare eller projektor så då blir det att dra iväg till de som har detta, gör man det ofta som jag så är en sådan väska helt klart eftertraktad (slippa ta med sig maskinen i originalförpackningen plus spel/kontroller i väska som det annars har blivit och det är ju inte så skoj) ...

Postad 20 February 2009 - 15:52

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

??? Vad menar du med detta?

Sorry, tror en del av inlägget åkte puts väck..

menade att jag i inbyte fick DS3 + (förbokade) RE5 & KZ2 för 500kr

alltså.. på $store har de filmerna för 10kr/st (alltså 50st filmer) gav 1700kr i inbyte hos Gamestop!

//najkks

Postad 20 February 2009 - 15:58

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

gött,, vad är det dom ska gå igenom? kollar dom så alla filmer funkar eller är det vissa filmer sopm inte går att byta in? dom kan ju inte ha en lista med alla filmer i världen somdom går igenom när någon kommer in med filmer

lät jobbigt att gå igenom 275 filmer i vilket fall tycker jag :(

Faktum e att första raiden jag var där och lämnade in ca. 50st filmer (hade med 61st egentligen)
så gick de igenom alla - matade in dem i datorn dvs.. - och kollade så att det inte stod "hyr-dvd" med fet-text på framsidan.. (stod det däremot "hyr" på ryggen på fodralet så gick det igenom fint)

Men iaf.. stod nog där en halvtimme medans han matade in och kollade av dem.. blev en liten kö bakom :blink:
värre nu idag då när de ska kolla 275st filmer till..

Samt att många av dessa är dubletter, tex. 35st ex av en och samma film.. vilket var helt okej så länge jag hade nån form av kvitto som uppvisade att det faktiskt var filmer som jag ägde - rädda för häleri eller nåt maybe?

//najkks

Edit:..

Ett slags köptips! (ev redan diskuterat här men..)

Att Gamestop även köper in film året om.. mellan 15 - 45kr /dvd-film

Dvs. om du kan hitta filmerna på $store för 10kr/st så kan du göra ett klipp! ;)
rimligtvis borde ju inplastade nya filmer vara värda minst 20kr/st på Gamestop?

Redigerat av Unregisterededb978dd, 20 February 2009 - 16:00.

Postad 20 February 2009 - 16:06

HAL 9000
  • HAL 9000
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Precis direkt efter att jag skrivit detta inlägget ska jag ner och byta in lite filmer då min lokala butik även har erbjudandet i dag (sista dagen) Ska försöka skrapa ihop 160 st så jag kan få ännu en PS3 med 2 st spel för 4.995 kr. Annars blir det spel för hela slanten. Återkommer.

Edit: Blev ännu en PS3 80 GB med två spel. :(

Redigerat av HAL 9000, 20 February 2009 - 17:59.

Postad 20 February 2009 - 16:15

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Precis direkt efter att jag skrivit detta inlägget ska jag ner och byta in lite filmer då min lokala butik även har erbjudandet i dag (sista dagen) Ska försöka skrapa ihop 160 st så jag kan få ännu en PS3 med 2 st spel för 4.995 kr. Annars blir det spel för hela slanten. Återkommer.

Lustigt, verkar som vissa butiker e "snälla" och låter folk byta in även idag, trots stoppet! :(

Bara bra.. så får man ju bort lite filmer man aldrig ser, och nån annan kanske kan köpa dem..
Jag tog själv inte allt på presentkort, för så många ps3or eller kontroller behöver jag inte..
däremot körde jag cash-systemet (då 80% av inbytesvärdet) vilket räckte mer än väl.. :blink:

//najkks

Postad 20 February 2009 - 17:18

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Gamestops inbytespolicy?

Jag tänkte på årets vanliga dagar, när de byter in filmer för 15 - 45kr/st..
vad är det för krav på dessa? Stenhårda krav som under "3 för 100kr" -kampanjen?

Har nämligen en hel del barn-film/serier, animé-serier, manga etc liggandes.. allt Region 2 givetvis!
I princip alla är inplastade och alltså helt nya, kan nån gissningsvis säga vad dessa bytes in för?

Jag menar, får man 20kr /st så är det ju helt klart intressant som inbytesvärde!

//najkks

ps. Pc-spel? Har ca. 45st inplastade nya pc/dvd-spel, går dessa att byta in hos gamestop?

Postad 20 February 2009 - 17:58

HAL 9000
  • HAL 9000
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ännu en PS3 80 GB med två spel. :(

Gamestops inbytespolicy?

Verkar som om 15 kr är normalpriset för en film så har du inte köpt filmerna riktigt billigt går du nog med förlust.

Postad 20 February 2009 - 18:21

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Samt att många av dessa är dubletter, tex. 35st ex av en och samma film.. vilket var helt okej så länge jag hade nån form av kvitto som uppvisade att det faktiskt var filmer som jag ägde - rädda för häleri eller nåt maybe?

//najkks

Haha..35 st ex av samma film? va fan :( vilken var det?

Postad 20 February 2009 - 18:24

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Faktum e att första raiden jag var där och lämnade in ca. 50st filmer (hade med 61st egentligen)
så gick de igenom alla - matade in dem i datorn dvs.. - och kollade så att det inte stod "hyr-dvd" med fet-text på framsidan.. (stod det däremot "hyr" på ryggen på fodralet så gick det igenom fint)

Men iaf.. stod nog där en halvtimme medans han matade in och kollade av dem.. blev en liten kö bakom :(
värre nu idag då när de ska kolla 275st filmer till..

//najkks

Ett slags köptips! (ev redan diskuterat här men..)

Att Gamestop även köper in film året om.. mellan 15 - 45kr /dvd-film

Dvs. om du kan hitta filmerna på $store för 10kr/st så kan du göra ett klipp! :blink:
rimligtvis borde ju inplastade nya filmer vara värda minst 20kr/st på Gamestop?

Igår sa du att du hade med 400 filmer och att det tog ca: 2 timmar. Nu har dom blivit till endast 50 på 30 minuter?
Till vilken nytta är det att ljuga på ett forum?

Postad 20 February 2009 - 18:27

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Gick bra för mig oxå att byta in/sälja filmerna. Jag var lite osäker på om det skulle fungera så jag plockade endast med mig 33 filmer. Egentligen var det stopp, men om jag tog presentkort eller inbyte fick jag enligt kampanjen. Så jag plockade med mig FEAR 2 & AC DC Rockband. :( Skitnöjd med det eftersom det är ungefär dubbla värdet gentemot filmerna.

Orsaken till denna kampanj är att samtliga gamestop-butiker ska börja sälja filmer & de gör detta för att få ihop en grund.

Erbjudandet kommer att återkomma framöver. Håll utkik!

Postad 20 February 2009 - 18:33

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

//najkks

Haha..35 st ex av samma film? va fan :( vilken var det?

Oj, att minnas det.. var typ 5st olika titlar.. men omkring 20 - 35 exemplar av varje titel :blink:

knatade ut ur affären med 2st kundvagnar fullastade ;)

//najkks

Igår sa du att du hade med 400 filmer och att det tog ca: 2 timmar. Nu har dom blivit till endast 50 på 30 minuter?
Till vilken nytta är det att ljuga på ett forum?

Sorry men nu var det så att en kille gjorde 50st filmer på ungefär en halvtimme, dvs kollade av dem i systemet,
två killar gjorde lådorna på omkring 2-2½ timme (dock var jag inte med i butiken under tiden.. utan på stan)

borde inte rimligtvis den som lämnade in filmerna veta ungefär hur lång tid det tog? :D

dessutom, det är en uppskattningsbar tid, vad skulle det ge mig att säga 2 timmar istället för tex. 5 timmar?

//najkks

Edit:.. för att klargöra för "killen som uppenbarligen inte hajade", jag var där vid TRE olika tillfällen totalt!
Ena gången med omkring 4st omlastade banankartonger (dvs 2 stora flyttkartonger..), andra gången med ca. 61-62 filmer som jag kvittade mot DS3, RE5 + KZ2, tredje gången med ca. 270-275st filmer (dvs idag)

Fan, är detta något slags tredje-graden-800W-i-ansiktet-förhör eller? Lol :D

Redigerat av Unregisterededb978dd, 20 February 2009 - 18:36.

Postad 20 February 2009 - 18:38

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Oj, att minnas det.. var typ 5st olika titlar.. men omkring 20 - 35 exemplar av varje titel :(

knatade ut ur affären med 2st kundvagnar fullastade :blink:

//najkks

Sorry men nu var det så att en kille gjorde 50st filmer på ungefär en halvtimme, dvs kollade av dem i systemet,
två killar gjorde lådorna på omkring 2-2½ timme (dock var jag inte med i butiken under tiden.. utan på stan)

borde inte rimligtvis den som lämnade in filmerna veta ungefär hur lång tid det tog? ;)

dessutom, det är en uppskattningsbar tid, vad skulle det ge mig att säga 2 timmar istället för tex. 5 timmar?

//najkks

Inte för att vara otrevlig eller något sånt men det låter som lite för mycket BS från dig.

Oj, att minnas det.. var typ 5st olika titlar.. men omkring 20 - 35 exemplar av varje titel :D

knatade ut ur affären med 2st kundvagnar fullastade :D

//najkks

borde inte rimligtvis den som lämnade in filmerna veta ungefär hur lång tid det tog? :D

//najkks

Edit:.. för att klargöra för "killen som uppenbarligen inte hajade", jag var där vid TRE olika tillfällen totalt!
Ena gången med omkring 4st omlastade banankartonger (dvs 2 stora flyttkartonger..), andra gången med ca. 61-62 filmer som jag kvittade mot DS3, RE5 + KZ2, tredje gången med ca. 270-275st filmer (dvs idag)

Fan, är detta något slags tredje-graden-800W-i-ansiktet-förhör eller? Lol :D

Igår sa du att det var 400 filmer idag sa du att det var 50 filmer, nu säger du att ha nkollade 50? det står ju klart och tydligt att du var där med 50 filmer =) nu har du dessutom varit där en 3:e gång?

Som sagt, det ser inte ut som du är helt ärlig.

Postad 20 February 2009 - 18:39

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Gick bra för mig oxå att byta in/sälja filmerna. Jag var lite osäker på om det skulle fungera så jag plockade endast med mig 33 filmer. Egentligen var det stopp, men om jag tog presentkort eller inbyte fick jag enligt kampanjen. Så jag plockade med mig FEAR 2 & AC DC Rockband. :( Skitnöjd med det eftersom det är ungefär dubbla värdet gentemot filmerna.

Orsaken till denna kampanj är att samtliga gamestop-butiker ska börja sälja filmer & de gör detta för att få ihop en grund.

Erbjudandet kommer att återkomma framöver. Håll utkik!

Hade det på känn också, att de skulle börja sälja film.. men fan vad rat de fått in under veckan.. :blink:
lär ju vara omkring 30-40% av allt inlämnat som folk kommer hoppa över utan att ens kasta en glimt..
men å andra sidan, vad vet man - beror ju lite på vad för priser de sätter (kanske runt 50 - 90kr/st minst)

//najkks

ps. så om jag fixar filmer inplastade för runt 10kr/st och kan lämna in dem för 15kr/st.. blir ju 500kr på varje 1000!

Postad 20 February 2009 - 18:43

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Inte för att vara otrevlig eller något sånt men det låter som lite för mycket BS från dig.

Igår sa du att det var 400 filmer idag sa du att det var 50 filmer, nu säger du att ha nkollade 50? det står ju klart och tydligt att du var där med 50 filmer =) nu har du dessutom varit där en 3:e gång?

Som sagt, det ser inte ut som du är helt ärlig.

Givetvis, det stämmer ju! 400st filmer & 50st filmer! (2 olika tillfällen du vet, som i "ej samtidigt"!)

Haha.. tre gånger totalt alltså! Vad är det som inte är uppenbart?

Första gången var omkring 400st filmer (dock fick jag med mig ca. 25-35st hem - dvs hyrfilmer)
Andra gången fick jag bara med mig omkring 50st som de tog in (bara ett fåtal med mig hem)
Tredje gången (dvs imorse) hann jag lämna av några kartonger till.. omkring 275st totalt (inga med hem igen)

Whats the problem?

Betalade omkring 10kr/st totalt, eftersom jag köpt på mig alla dvd-filmer via $stores!

//najkks

Edit:.. BS? jasså, du menar att du var där dvs - i kön bakom mig då eller?

Kanske är det detta som är diagnostiserat som "svensson-avund"? ;D
allt som allt lämnade jag alltså in omkring +700st filmer, och fick med mig ca. 40-55st hyrfilmer hem igen!

Poängen i det hela är väl det faktum att det är ett väldigt juste erbjudande av dem att ta in gammal film,
samt att jag som kund gör en bra deal om jag endast lagt ned 10kr/st i butikspris vid inköpet?

Redigerat av Unregisterededb978dd, 20 February 2009 - 18:46.

Postad 20 February 2009 - 18:47

morberg
  • morberg
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Sluta mata trollet. Om du bara ignorerar honom så tröttnar han nog så småningom.

Postad 20 February 2009 - 18:50

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Sluta mata trollet. Om du bara ignorerar honom så tröttnar han nog så småningom.

Du hann före, precis tanken efter att ha postat inlägget!

Får bara hoppas att fler ser kampanjen (vid återkomst) nästa gång, och att de liksom kan annonsera lite i butikerna med.. det var ju i princip tack vare forumet som man ens fick nys om att de bytte in filmer till en så pass bra deal..

//najkks

Edit:.. faktum är att jag alltså inte tog presentcheck, eller ett sånt där litet plastkort (jo för 2000kr totalt), men resten cash.. så det innebär ju att man fick 80% mindre.. men vem behöver egentligen mer än en Ps3? :(

Redigerat av Unregisterededb978dd, 20 February 2009 - 18:51.

Postad 20 February 2009 - 19:24

metaxa
  • metaxa
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Undrar om man kan lita på att kampanjen återkommer? Det kan ju isf vara värt att investera i lite billiga skitfilmer..

Något som inte nämnts tidigare är iaf att Game ger 400 kr i inbytesvärde för Little big planet, men bara denna veckan. 400 kr får ses som väldigt generöst med tanke på att det kostar lite drygt 200 kr med frakt att importera från England.

Postad 20 February 2009 - 19:34

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Måste bara säga att detta dvd erbjudandet var välldigt bra. Inte för att jag använde det.

Om man hittade filmer för 10 kr då tjänade man ca 23 kr per film. Om sedan istället tog det i kontanter så fick man ut ca 18,5 kr per film. Då jag tror man får 80% av inbytes värdet om man tar pengar.
Sedan är det bara multiplicera vinsten.

10 filmer =185 kr i fickan
20 fimler = 370 kr i fickan
100 fimler = 1850 kr i fickan

Synd bara att man inte hade någon bra affär i stan som hade billiga filmer...

Redigerat av Unregistered24235, 20 February 2009 - 19:35.

Postad 20 February 2009 - 19:43

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Måste bara säga att detta dvd erbjudandet var välldigt bra. Inte för att jag använde det.

Om man hittade filmer för 10 kr då tjänade man ca 23 kr per film. Om sedan istället tog det i kontanter så fick man ut ca 18,5 kr per film. Då jag tror man får 80% av inbytes värdet om man tar pengar.
Sedan är det bara multiplicera vinsten.

10 filmer =185 kr i fickan
20 fimler = 370 kr i fickan
100 fimler = 1850 kr i fickan

Synd bara att man inte hade någon bra affär i stan som hade billiga filmer...

Japp, precis det jag gjorde.. $store här hade iaf. omkring 1000st filmer på hyllorna för 10kr/st
dock var det ju extremt många "dubletter" av varje film, men det verkade inte göra Gamestop nåt!

Frågan är ju nu, ska man våga investera i fler filmer?
Säljer man i dagsläget till dem för 15kr/st. blir ju vinsten endast 5kr/film (i inbytesvärde dvs)

//najkks

Postad 20 February 2009 - 19:53

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Japp, precis det jag gjorde.. $store här hade iaf. omkring 1000st filmer på hyllorna för 10kr/st
dock var det ju extremt många "dubletter" av varje film, men det verkade inte göra Gamestop nåt!

Frågan är ju nu, ska man våga investera i fler filmer?
Säljer man i dagsläget till dem för 15kr/st. blir ju vinsten endast 5kr/film (i inbytesvärde dvs)

//najkks

Hehe vad skulle du gjort om de inte vill ha massor av dina dubletter?
Jag skulle då tyckt det kändes lite konstigt att köpa 700 filmer, men du köpte kanske inte alla vid samma tillfälle?

Postad 20 February 2009 - 19:59

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Jag ser det som ett grymt bra tillfälle att bli av med en massa film & få mer för dem än "vanligt". Vem f-n orkar gå och planera inför nästa kampanj :( Har en hel drös med billiga filmer jag inte sett ännu. Dessa åker nästa gång.

Postad 20 February 2009 - 20:03

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Hehe vad skulle du gjort om de inte vill ha massor av dina dubletter?
Jag skulle då tyckt det kändes lite konstigt att köpa 700 filmer, men du köpte kanske inte alla vid samma tillfälle?

Hehe.. jadu, som tur var tänkte jag inte på det, hade nog fått kalla fötter då :(

köpte vid totalt 4-5 tillfällen, sist var igårkväll då jag tittade förbi på $stores igen
och såg att de fått in lite nya filmer (grymt blandat med mycket hyr-film också tyvärr),
men resulterade iaf. i 2st fullastade kundvagnar, och ca. 3000kr fatiigare (iaf för dagen)

Var ju rena flaxen att jag fick lämna in dem idag - med tanke på att driven tog slut igår (enligt många butiker)

//najkks

Edit:.. men oavsett så ger de ju 15kr min-per film, så jag hade fått igen mina pengar anyway :blink:

Redigerat av Unregisterededb978dd, 20 February 2009 - 20:04.

Postad 20 February 2009 - 20:11

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
.

Givetvis, det stämmer ju! 400st filmer & 50st filmer! (2 olika tillfällen du vet, som i "ej samtidigt"!)

Haha.. tre gånger totalt alltså! Vad är det som inte är uppenbart?

Första gången var omkring 400st filmer (dock fick jag med mig ca. 25-35st hem - dvs hyrfilmer)
Andra gången fick jag bara med mig omkring 50st som de tog in (bara ett fåtal med mig hem)
Tredje gången (dvs imorse) hann jag lämna av några kartonger till.. omkring 275st totalt (inga med hem igen)

Whats the problem?

Betalade omkring 10kr/st totalt, eftersom jag köpt på mig alla dvd-filmer via $stores!

//najkks

Edit:.. BS? jasså, du menar att du var där dvs - i kön bakom mig då eller?

Kanske är det detta som är diagnostiserat som "svensson-avund"? ;D
allt som allt lämnade jag alltså in omkring +700st filmer, och fick med mig ca. 40-55st hyrfilmer hem igen!

Poängen i det hela är väl det faktum att det är ett väldigt juste erbjudande av dem att ta in gammal film,
samt att jag som kund gör en bra deal om jag endast lagt ned 10kr/st i butikspris vid inköpet?

Så lät det inte förut :( Som sagt jag är säker på att du ljuger. förut sa du att FÖRSTA vändan var det 50 filmer. Du nämnde inget om den såkallade "andra gången" mer än att du sa att det var idag med 275 filmer.

Nu har du tydligen köpt alla på samma stäle för en tia st ungefär. Igår var det ju massa gamla filmer som du sparat på dig.

Sluta ljug istället, du vet ju inte själv vad du säger från dag till dag.

Redigerat av Fiddey, 20 February 2009 - 20:12.

Postad 20 February 2009 - 20:34

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

.

Så lät det inte förut :( Som sagt jag är säker på att du ljuger. förut sa du att FÖRSTA vändan var det 50 filmer. Du nämnde inget om den såkallade "andra gången" mer än att du sa att det var idag med 275 filmer.

Nu har du tydligen köpt alla på samma stäle för en tia st ungefär. Igår var det ju massa gamla filmer som du sparat på dig.

Sluta ljug istället, du vet ju inte själv vad du säger från dag till dag.

Ja suck, dagens ungdom!

Det har inte slagit herrn att samma butik kanske alltid har filmerna för 10kr /st?

Trodde ju personligen det var möjligt att köpa dem vid olika tillfällen - men i samma butik?

Sant ja, köper jag Gamla filmer - så är det ju Gamla filmer jag "samlat på mig", oavsett hur lång tid det tar!
Det kan vara under loppet av 1år, några månader - eller i princip 1 vecka (gamla filmer är Gamla filmer!)

Varför skulle jag, av olika skäl som du säkert ser viss rimlighet i, beskriva exakt hur man går tillväga
för att tjäna något - eller hur mycket - på de filmer man lämnar in? Du får väl tänka lite själv också?

Anyway.. blir mitt sista svar på dina hiskeligt infantila inlägg - som inte ens handlar om köptips,
utan rent principiellt endast handlar om provokation från din sida, oh.. grow up..

//najkks

Postad 20 February 2009 - 20:39

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Thats it,,,nu skiter jag i att prenumerare på denna skittråd med allt jidder om dvdfilmer.

Att det skall vara så svårt att hålla sig till köptips,,,jag skiter fullkommligt alla gamars 500 dvd-filmer som fyller kvoten, och gör att andra inte kan uttnyttja erbjudandet.

Skippa allt detta nu tack!

Postad 20 February 2009 - 20:44

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Thats it,,,nu skiter jag i att prenumerare på denna skittråd med allt jidder om dvdfilmer.

Att det skall vara så svårt att hålla sig till köptips,,,jag skiter fullkommligt alla gamars 500 dvd-filmer som fyller kvoten, och gör att andra inte kan uttnyttja erbjudandet.

Skippa allt detta nu tack!

Kan dels berätta om att den "kvoten" måste vara Väldigt udda från butik till butik..
bor själv på en ort med drygt 10 000 invånare, och de hade då ingen kvot om 1000st filmer..

Frågade själv, och han sa att han inte hade hört något om exakt antal filmer de kunde ta in..
enligt honom hade de redan fått in ca. 3-400st filmer.. och säkerligen har det ramlat in fler efter dess!

Så länge "jag" inte fyllde kvoten där du bor så är det väl no harm?

KÖPTIPS: Spelbutiken.se (som ju har gratis frakt), kör Splinter Cell : Double Agent för 149:-
Kan ju vara bra om man behöver inbytes-spel nån gång - eller helt enkelt vill spela själv! :(

//najkks

Postad 20 February 2009 - 20:44

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Då säger jag till från och med nu:

Slut på diskussioner om deras inbyteskampanj, numera är det tips till PS3 som gäller.
Andra inlägg kommer att tas bort utan pardon.

Redigerat av Berggren, 20 February 2009 - 20:44.

Postad 20 February 2009 - 20:48

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
KÖPTIPS: för de som inte hunnit med LBP (little big planet) ännu, blahdvd.com har den för 204kr inkl frakten!
KÖPTIPS: kollar man på blahdvd.com ser man att de har några titlar på "köp 2 för 30£", vilket är en bra deal.
Omräknat i valuta blir det ju omkring 205kr /st för tex:
dynasty warriors 6
overlord raising hell
OBS! har ej kollat i svenska butiker vad de kostar - sannolikt inte mycket billigare iaf. eller?

Du kan även slå till på Uncharted för ca. 179:- inkl. frakten

KÖPTIPS: ginza.se har Medal of Honor : Airborna för 159:-

Minns att det var kul till pc iaf.. men FPS, som COD-serien, funkar ju bra även på konsoll så :(

Edit:.. vet dock ej om detta är inkl. frakten, själva pris-infon angav ej detta! Tror inte ginza är dyra i frakt.

KÖPTIPS på playstation 3-tillbehör

Det där original-headsetet är en verklig höjdare!
I svenska nätbutiker tar de ca. 428kr (cdon) inkl frakten (de som har lägsta pris på den i lager i dagens läge)
på blahdvd.com hittar du Exakt samma headset för ca. 286:- inkl frakten (vad jag betalade förra veckan iaf.)
Det gör en diff. på hela 142:- vilket kan räcka för ett beg. spel på tex Gameshop :blink:

Här hittar ni länk till hur headsetet ser ut: https://www.prisjakt...kt.php?p=371850

Ska tydligen (har jag hört) fungera bra som mobil-headset med.. typ en "allt-i-ett lösning" så att säga!

för er som letar sådana där "real triggers" eller vad de nu kallas (kärt barn har många namn),
iaf. de små plastbitarna man monterar på R/L-2 knapparna så finns de billigast från play.com

i Sverige är spelbutiken billigast med 69kr/st (vilket jag antar avser 2st. "plastbitar"?)
Play.com tar för samma "triggers", 51kr inkl. frakten (Japp det är omräknat i EURO) ;)

//najkks

Redigerat av Unregisterededb978dd, 20 February 2009 - 21:14.

Postad 20 February 2009 - 21:41

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Najkks, du måste hitta en annan hobby :blink:. Du är här allt för mycket :( Och posta gärna NYA och bra TIPS, inga gamla som de flesta redan känner till. Peace and out!

Postad 20 February 2009 - 21:46

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Najkks, du måste hitta en annan hobby :blink:. Du är här allt för mycket :( Och posta gärna NYA och bra TIPS, inga gamla som de flesta redan känner till. Peace and out!

Ah, sorry.. men triggersen var väl ändå ok? ;) några kronor billigare iaf, köpte dem själv! Mycket nöjd!
Sant, för mycket fritid.. eller för mycket tid över till just sådana där prisjämförelser.. hehe

//najkks

Postad 20 February 2009 - 21:56

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Tips: FEAR II : project origin (demo finns på psn) finns för 508:- inkl frakt hos dustinhome

play.com tar 442:- för samma spel (omräknat till Euro och inkl. frakten)

blahdvd.com tar 437:- för samma spel (inkl. frakten)

Hyffsat nytt spel iaf. Ni kan ju testa demot och avgöra om det är värt ett köp :(

//najkks

Postad 20 February 2009 - 22:37

Speero
  • Speero
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
LBP för 266 spänn hos AxMu: http://www.axelmusic...ls/711719998853

Postad 20 February 2009 - 22:47

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

LBP för 266 spänn hos AxMu: http://www.axelmusic...ls/711719998853

Bra pris!

..och som alternativ numero deux, 204:- hos blahdvd (alltid inkl frakt)

//najkks

Postad 20 February 2009 - 23:39

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Tips: Februari-rea hos spelbutiken, de tar 199:- för Quantum of Solace & 229:- för MGS 4 :(

Allt fraktfritt naturligtvis!

//najkks

Postad 20 February 2009 - 23:42

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Ett tips till från play.com är Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 (Platinum) för 147 :- inkl frakt givetvis.
Inte världens bästa spel men klart värt dom pengarna..tycker jag :(

http://www.play.com/...-2/Product.html

Postad 21 February 2009 - 00:01

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Tips: Februari-rea hos spelbutiken, de tar 199:- för Quantum of Solace & 229:- för MGS 4 :(

Allt fraktfritt naturligtvis!

//najkks

Perfekt! Ett MGS4 blir det!

Postad 21 February 2009 - 00:04

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Ett tips till från play.com är Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 (Platinum) för 147 :- inkl frakt givetvis.
Inte världens bästa spel men klart värt dom pengarna..tycker jag :(

http://www.play.com/...-2/Product.html

Kanontips!! Tack :blink:

klart värt att spela.. sen kan man ju ha det som inbyte också!

//najkks

Perfekt! Ett MGS4 blir det!

Körde på det jag med!

Såg att de inte hade det i lager idag, men att det bör komma in nu på måndag efter helgen..

De kostar ju typ närmare 300:- på tradera begagnat.. så bra köp från spelbutiken var det ;)

//najkks

Postad 21 February 2009 - 00:14

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Skulle råda er att passa på att beställa Metal Gear Solid fort som ******** av spelbutiken...av erfarenhet av dom så höjer dom priset ännu snabbare så fort dom får en bunt beställningar...skulle gissa på att priset har gått upp med ca 100 :- på det inom en snar framtid, då jag har märkt att dom gjort så innan...bl.a Mortal Kombat.

Postad 21 February 2009 - 00:48

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Skulle råda er att passa på att beställa Metal Gear Solid fort som ******** av spelbutiken...av erfarenhet av dom så höjer dom priset ännu snabbare så fort dom får en bunt beställningar...skulle gissa på att priset har gått upp med ca 100 :- på det inom en snar framtid, då jag har märkt att dom gjort så innan...bl.a Mortal Kombat.

Jupp, minns det jag med.. beställde nämligen Mortal Kombat Vs. medan det var 199kr..
däremot kan man ju lugnt säga att det var en flopp i storformat, kalkonspel a la grövre modell ;D

Passade iaf på att beställa både MGS 4, COD world at war & Quantum of Solace

man ska nog kika in där varje vecka, ibland försvinner erbjudandena förbluffande snabbt..

tur detta forum finns!

Letar du en snyggt designad fjärr till din ps3a?

Kolla upp: Gioteck BD-01

finns på http://www.mymemory.co.uk, kostar 15.95£ inkl frakten

Ett annat hett tips är Dark Sector för under 10£ med frakten inkluderad!

du hittar det på: www.mymemory.co.uk

//najkks

Postad 21 February 2009 - 18:13

ToniM
  • ToniM
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Guitar hero 3 inklusive gitarr till samtliga konsoler för 399:- i Maxi Botkyrka
Bildbevis :)

Redigerat av ToniM, 21 February 2009 - 18:21.

Postad 21 February 2009 - 19:18

metaxa
  • metaxa
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Guitar hero 3 inklusive gitarr till samtliga konsoler för 399:- i Maxi Botkyrka
Bildbevis :)

Man får en extra gitarr för 100 spänn extra hos CDON.se

http://cdon.se/spel/...uitars)-4064352

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.