* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 22 juli 2008 - 11:16
Xen1
-
Xen1
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
är int säker att de går just nu...går de inte så kommer det säkert en lösning...var iaf så för min TyTn II..man kör in orginal rom/radio/bootloader.
det är något bökigare än att flasha men.
ok tackar för klarhet i frågan får fundera vidare lite lite rädd för att göra något fel när man ska flasha, om man råkar göra något fel och det inte går att starta upp mobilen går det att fixa en brickad touch diamond på något vis? eller kommer det att komma kanske?
Postad 22 juli 2008 - 12:05
Pax81
-
Pax81
-
Användare
-
-
158 inlägg
För er som vill lägga till era egna platser i väderapplikationen,
följ instruktioner i bifogad pdf.
Har också bifogat de 2 program som måste installeras i telefonen.
Fungerade utmärkt för mig,
nu går det även lägga in ganska små byar i väderappliklationen.
Går även döpa dem till vad man vill (exvis döpte jag en plats till "Stugan").
Tack till snubbarna på xda-devs
Redigerat av Pax81, 22 juli 2008 - 12:07.
Postad 22 juli 2008 - 12:15
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Ok, imorgon ska jag starta ett litet experiment, hoppas detta kan vara till nytta och nöje för er.
Jag ska spela Mp3 hela dagar i sträck och se hur länge batteriet håller med dom olika mp3 spelarna som finns tillgängliga för just WM6. Så dom jag ska testa är:
HTC's Egna spelare CorePlayer 1.2.5 Build 4506 S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon typ) Windows Media Player (Wm6 egna spelare)
så jag kommer skriva sen hur länge batterierna håller för jusst detta ändamål då detta är något jag gärna använder mobilen till.
Hoppas ni finner detta hjälpande när det kanske handlar om att skaffa den här mobilen...
ps. Jag ska försöka att inte göra något annat under tiden fast räkna med iallafall runt 10 - 20 minuters mobil snack och möjligtvis album byte däremellan .ds
EDIT: Just det kanske smart o skriva vilka roms o radio jag kör med... HardSPL Unsigned Diamond Project Team Rom Release V2 Lite Diamond Radio 1.00.25.05 (Lätt den bästa hittills)
UPDATE: HTC's Egna Spelare = 5timmar och fortfarande 2 pluppar batteri, och så har jag snackat i 30min... imponerar starkt på mig hittils... håller den tills jag kommer hem (Runt 17:00) så är jag VÄLDIGT imponerad över hur batteri snål dom har gjort sin egna mp3 spelare... som sagt, konstant på med musik... och föresten, testade DiVX uppspelning igår med CorePlayer, kunde kolla runt 4 timmar plus minus för det var inte med en HELT ny laddad mobil. Så vi kan säga 4,5h med fulladdad mobil. DiVX Uppspelning med CorePlayer: 4 - 4,5h HTC's Egna spelare: Testing CorePlayer 1.2.5 Build 4506: Pending S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon typ): Pending Windows Media Player (Wm6 egna spelare): Pending EDIT: Kanske bra att nämna att jag har 3G Avstängt under detta test och har enbart på GSM/GPRS med hjälp av Nadavis Connection Manager, WiFi av oxo... Bluetooth oxo...
Redigerat av Gucci, 22 juli 2008 - 12:20.
Postad 22 juli 2008 - 12:54
BalleX
-
BalleX
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Någon som vet hur tjock mobilen blir ifall man köper detta batteri? http://www.clove.co....DD-44D1B2BEF716
Postad 22 juli 2008 - 12:55
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
För er som vill lägga till era egna platser i väderapplikationen, följ instruktioner i bifogad pdf.
Fungerade utmärkt för mig, nu går det även lägga in ganska små byar i väderappliklationen. Går även döpa dem till vad man vill (exvis döpte jag en plats till "Stugan").
Snyggt, funka klockrent
Postad 22 juli 2008 - 13:30
jontaw
-
jontaw
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hejsan.
Hur ändrar man vad man vill ha i "IDAG" när man vill köra med touchflo. Nu är det ju bara klockan, samtalshistorik och kalender som syns. Kan man ändra bakgrundsbild när man kör med touchflo-menyerna, får det inte att funka.
/ Jonas
Postad 22 juli 2008 - 13:52
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
UPDATE: HTC's Egna Spelare = 5timmar och fortfarande 2 pluppar batteri, och så har jag snackat i 30min... imponerar starkt på mig hittils... håller den tills jag kommer hem (Runt 17:00) så är jag VÄLDIGT imponerad över hur batteri snål dom har gjort sin egna mp3 spelare... som sagt, konstant på med musik...
och föresten, testade DiVX uppspelning igår med CorePlayer, kunde kolla runt 4 timmar plus minus för det var inte med en HELT ny laddad mobil. Så vi kan säga 4,5h med fulladdad mobil.
DiVX Uppspelning med CorePlayer: 4 - 4,5h HTC's Egna spelare: Testing CorePlayer 1.2.5 Build 4506: Pending S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon typ): Pending Windows Media Player (Wm6 egna spelare): Pending
EDIT: Kanske bra att nämna att jag har 3G Avstängt under detta test och har enbart på GSM/GPRS med hjälp av Nadavis Connection Manager, WiFi av oxo... Bluetooth oxo...
Bra testing, men du måste testa FM radion oxå!
Postad 22 juli 2008 - 15:26
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Ok, imorgon ska jag starta ett litet experiment, hoppas detta kan vara till nytta och nöje för er.
Jag ska spela Mp3 hela dagar i sträck och se hur länge batteriet håller med dom olika mp3 spelarna som finns tillgängliga för just WM6. Så dom jag ska testa är:
HTC's Egna spelare CorePlayer 1.2.5 Build 4506 S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon typ) Windows Media Player (Wm6 egna spelare)
så jag kommer skriva sen hur länge batterierna håller för jusst detta ändamål då detta är något jag gärna använder mobilen till.
Hoppas ni finner detta hjälpande när det kanske handlar om att skaffa den här mobilen...
ps. Jag ska försöka att inte göra något annat under tiden fast räkna med iallafall runt 10 - 20 minuters mobil snack och möjligtvis album byte däremellan .ds
EDIT: Just det kanske smart o skriva vilka roms o radio jag kör med... HardSPL Unsigned Diamond Project Team Rom Release V2 Lite Diamond Radio 1.00.25.05 (Lätt den bästa hittills)
UPDATE: Accecories Used: Jays m-JAYS Stereo musikadapter till HTC - Svart Sennheiser HD212 Pro DiVX Uppspelning med CorePlayer: 4 - 4,5h HTC's Egna spelare: 8h + 30min Telefon Pratande så lägg till lite till ifall ni inte pratar telefon  CorePlayer 1.2.5 Build 4506: Testar 23/7 S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon typ): 24/7 Windows Media Player (Wm6 egna spelare): 25/7 GSM/GPRS ON 3G OFF WiFi OFF... Bluetooth OFF...
Redigerat av Gucci, 22 juli 2008 - 15:32.
Postad 22 juli 2008 - 16:05
Stefaan
-
Stefaan
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Min FriSurf från Tele2 börjar fungera imorgon. Ser fram emot att testa webläsarna.
Förresten, är det någon som hittat något rolig program eller spel som man kan använda på Diamonden, Jag skulle vilja ha ett bildredigerarprogram eller liknande, däremot inte ett lasersvärd
MvH
Postad 22 juli 2008 - 18:21
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
För er som vill lägga till era egna platser i väderapplikationen, följ instruktioner i bifogad pdf.
Suveränt! Nu kunde jag lägga till Sundbyberg... och Aqaba (Jordanien) som jag ska åka till på semester om ett par månader
Postad 22 juli 2008 - 19:09
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Okej!! Jag ger upp! suttigt här i 4 h nu och försökt att få mailen/eposten att funka med htc'n. Jag kommer så långat att jag får ner mina mail till mobilen, men när jag ska skicka eller svara på de så är det KÖRT =) tycker att jag testat allt..vill nån vara SNÄLL och hälpa mig. jag använder mig av Home.se konto. Berätta hur jag ska gå till väga och vad som ska stå och vart för att det ska blir rätt =) Kram
Postad 22 juli 2008 - 19:21
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Någon mer än jag som tycker ljudet ur mp3-spelaren är helt uselt? Började med att testa de medföljande lurarna.. Inge bas at all! Jag satte på equaliser (?) med extra bas men det hjälpte inte. Testade lite andra förinställningar såsom R&B, HipHop osv osv.. Kasst, klent ljud hela tiden. Tänkte att det var sunkiga hörlurar så jag beslutade mig för att beställa hem denna: http://www.webhallen...od.php?id=84015och koppla in min Koss PortaPro som har en ###### bas när jag kör dom till min iPod. Men ärligt, ljudet är exakt lika klent i dom.... Helt värdelöst. Någon som har någon idé eller tycker samma som mig? Har läst på xda forum att man kan plocka ner nya drivare för ljudet. Någon som testat det? Eller har jag missat någon inställning?
Postad 22 juli 2008 - 19:37
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hoho, nu är telefonen beställd.. Kommer bli otroligt kul att när jag har den i handen. Räkna med att jag kommer ställa många frågor framöver, hoppas ni kan hjälpa mig!

Från vilken affär beställer du ifrån?
Postad 22 juli 2008 - 19:47
zeraph
-
zeraph
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
UPDATE:
Accecories Used: Jays m-JAYS Stereo musikadapter till HTC - Svart Sennheiser HD212 Pro
DiVX Uppspelning med CorePlayer: 4 - 4,5h HTC's Egna spelare: 8h + 30min Telefon Pratande så lägg till lite till ifall ni inte pratar telefon  CorePlayer 1.2.5 Build 4506: Testar 23/7 S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon typ): 24/7 Windows Media Player (Wm6 egna spelare): 25/7
GSM/GPRS ON 3G OFF WiFi OFF... Bluetooth OFF...
Jag laddade in och körde en ljudbok med core player 1.2.5 och klarade över 10 timmar, sedan provade jag inge mer. perfekt för min kommande resa till thailand där restiden är runt 10 timmar.
Postad 22 juli 2008 - 20:03
Unregistered765e6ebc
-
Unregistered765e6ebc
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Har en liten fråga. Tankar mobilen ned saker hela tiden som man måste betala för? Är det möjligt att stänga av dessa tjänster?
Postad 22 juli 2008 - 20:23
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Jag laddade in och körde en ljudbok med core player 1.2.5 och klarade över 10 timmar, sedan provade jag inge mer. perfekt för min kommande resa till thailand där restiden är runt 10 timmar.
Mjo CorePlayer eller TCPMP som det hette förr har alltid varit snällare mot batterier när det handlar om mp3, men med mitt test ville jag se hur mycket det kan skilja... Fast nu kanske mitt test blir lite skevt, installerade nån ny HD-Drivrutin och en ny ROM som förstärker ljudet ut. SwiftBL WWE Diamond ROM v3.2 men jag hoppas inte det förändrar något :/ hoppas som sagt... Har en liten fråga. Tankar mobilen ned saker hela tiden som man måste betala för? Är det möjligt att stänga av dessa tjänster?
Passa dig för vädret, det uppdaterar typ så fort du kommer dit om du inte ändrar det... annars så e det nog fritt... kolla bara så du inte har program körandes i bakgrunden genom att klicka längst uppe till höger på home rutan, där ser du vad som är igång. Mycket viktig... speciellt om du kör med Stock Svensk Rom som e buggig som as...
Postad 22 juli 2008 - 20:43
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Någon mer än jag som tycker ljudet ur mp3-spelaren är helt uselt? Började med att testa de medföljande lurarna.. Inge bas at all! Jag satte på equaliser (?) med extra bas men det hjälpte inte. Testade lite andra förinställningar såsom R&B, HipHop osv osv.. Kasst, klent ljud hela tiden.
Alla har väl lite olika uppfattningar om vad som är klent eller helt ok ljud... Men jag upptäcke igår,att mitt ljud ändrats till riktigt tunt och nästan ihåligt, ungefär som om hörlurskontakten (provade flera, bla adapter och Porta Pro) inte var i riktigt, men det var den. Från helt OK ljud när jag tidigare lyssnat på Resco Radio till ren bedrövelse. Tänkte lämna in den på service, ifall det berodde på att kontakten i telefonen blivit dålig. Tur nog så gjorde jag först en Hard Reset på min Diamond och efter det så blev ljudbilden helt annorlunda: Schysst tryck på webbradion och låtarna jag fört över igen. Lyssnar alltid på musiken i mina WM telefoner med Koss Porta Pro.
Redigerat av crest, 22 juli 2008 - 21:30.
Postad 22 juli 2008 - 20:49
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Okej!! Jag ger upp! suttigt här i 4 h nu och försökt att få mailen/eposten att funka med htc'n. Jag kommer så långat att jag får ner mina mail till mobilen, men när jag ska skicka eller svara på de så är det KÖRT =) tycker att jag testat allt..vill nån vara SNÄLL och hälpa mig. jag använder mig av Home.se konto. Berätta hur jag ska gå till väga och vad som ska stå och vart för att det ska blir rätt =)
Kram
Nu vet jag inte vilka inställningar du har, men på utgående mail: har du skrivit in din teleoperatörs smtp adress?
Postad 22 juli 2008 - 20:52
sentow
-
sentow
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nu vet jag inte vilka inställningar du har, men på utgående mail: har du skrivit in din teleoperatörs smtp adress?
det brukar ju vara ett vanligt fel som jag själv suttit med i antal timmar.
Postad 22 juli 2008 - 20:59
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Alla har väl lite olika uppfattningar om vad som är klent eller helt ok ljud... Men jag upptäcke igår,att mitt ljud ändrats till riktigt tunt och nästan ihåligt, ungefär som om hörlurskontakten (provade flera, bla adapter och Porta Pro) inte var i riktigt, men det var den. Från helt OK ljud när jag tidigare lyssnat på Resco Radio till ren bedrövelse. Tänte lämna in den på service, ifall det berodde på att kontakten i telefonen blivit dålig. Tur nog så gjorde jag först en Hard Reset på min Diamond och efter det så blev ljudbilden helt annorlunda: Schysst tryck på webbradion och låtarna jag fört över igen. Lyssnar alltid på musiken i mina WM telefoner med Koss Porta Pro.
Tro mig, jag är inte kräsen när det gäller ljud, men känner igen dig med ihåligt och tunt ljud.. Tycker ljudet är helt bedrövligt. Har dock för mig att jag tyckte det var bättre precis när jag fick telefonen. (???) Kan någon snabbt förklara skillnaden på hard-reset och soft-reset, samt hur man utför dessa båda handlingar. Kanske dags att göra det. Gjorde dock en form av reset härom dagen (tryckte in den röda som finns vid pekpinnen) som frigjorde massa minne av ngn anledning då telefonen var seg. Det blev mycket bättre men ljudet still the same..
Postad 22 juli 2008 - 21:07
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Soft reset (som du kan göra genom att trycka pennan på den röda "knappen" startar om telefonen), en mjukstart alltså.
Med en Hard Reset så tömmer du allt som finns i telefonen och startar upp med fabriksinställningarna.
Enklast att göra en Hard reset om man kan komma in i telefonen, vilket du borde göra är:
Tryck på Start
Inställningar
System
Rensa Lagrat
I "rullgardinen" väljer du "Rensa minnet och formatera internminnet"
Slå in 1234 och tryck på JA
Kom ihåg att ALLT som du lagt in kommer att raderas.
Se till att du har alla dina kontakter synkade med din Outlook (eller vilket program du än synkat med) så du lätt kan synka tillbaka dom senare. För över alla dina bilder till datorn om du använt kameran, osv...
Gör först en backup med andra ord.
När telefonen startar upp så är den helt ren och är i det skick som när du köpte den.
Redigerat av crest, 22 juli 2008 - 21:31.
Postad 22 juli 2008 - 21:15
Unregistered9ea0ded7
-
Unregistered9ea0ded7
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Någon mer än jag som tycker ljudet ur mp3-spelaren är helt uselt? Började med att testa de medföljande lurarna.. Inge bas at all! Jag satte på equaliser (?) med extra bas men det hjälpte inte. Testade lite andra förinställningar såsom R&B, HipHop osv osv.. Kasst, klent ljud hela tiden.
Tänkte att det var sunkiga hörlurar så jag beslutade mig för att beställa hem denna: http://www.webhallen...od.php?id=84015 och koppla in min Koss PortaPro som har en ###### bas när jag kör dom till min iPod.
Men ärligt, ljudet är exakt lika klent i dom.... Helt värdelöst. Någon som har någon idé eller tycker samma som mig? Har läst på xda forum att man kan plocka ner nya drivare för ljudet. Någon som testat det? Eller har jag missat någon inställning?
Jag har samma problem, och det verkar vara en bug. Åtgärd: 1. Stoppa musikspelaren. 2. Gå till "Ljudförstärkaren", stäng av eq'n och klicka utför. 3. Dra ur headset, stoppa tillbaks. 4. Starta musikspelaren. 5. Et voila! Basen har kommit tillbaka. Hoppas dom fixar denna bug i någon ny ROM uppdatering snart, för det är riktigt irriterande. /M
Redigerat av Unregistered9ea0ded7, 22 juli 2008 - 21:17.
Postad 22 juli 2008 - 21:21
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har samma problem, och det verkar vara en bug. Åtgärd: 1. Stoppa musikspelaren. 2. Gå till "Ljudförstärkaren", stäng av eq'n och klicka utför. 3. Dra ur headset, stoppa tillbaks. 4. Starta musikspelaren. 5. Et voila! Basen har kommit tillbaka.
Hoppas dom fixar denna bug i någon nu ROM uppdatering snart, för det är riktigt irriterande.
/M
Kan vara bra att prova innan man gör en formatering av internminnet. När jag gjorde en Hard Reset i morse så saknades content/music, content/wallpapers mapparna efter den nya uppstarten. Skapade nya content mappar själv istället. Orkade inte göra ännu en hard reset idag, utan gör väl det vid behov längre fram. Men ljudet blev ju bra iallafall.
Postad 22 juli 2008 - 21:26
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
ROFL.
När jag läste att du klagade på Ljudet så kändes det som om jag hade hört det förut...
Tydligen e det en bugg på dom ÄLDRE ROM versionerna, jag kör ju med nyaste och jag tänkte shit du måste va typ "Audio Studio" Nörd om du tycker att ljudet från den här telefonen e kass... Jag tycker den e bättre än min förra mobil och iPod...
Så det förklarar det mesta... fixxen skrev killen från tidigare post...
Postad 22 juli 2008 - 23:17
Mike T
-
Mike T
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag har två funderingar.
1. I Musik där man bläddrar bland albumen i touch flow så kommer de upp flera likadana omslag trots att jag har bara två olika foldrar med endast ett omslag i varje folder och som är då döpt till "FOLDER.JPG" Går man sedan in i Bibliotek och Album så ligger det bara 2 olika album. Så vill jag inte ha det. Det skall bara komma upp de album jag har, sedan vill jag bara "peta på det albumet som jag vill Diamanten skall spela. Nån inställning eller har jag gjort nått galet?. Det ligger endast EN playlist i varje folder.
2. Eftersom jag har två e-mail konton i outlook 2007 så synkas den varje gång man kör "Active sync". Har den då även syncat e-post inställningarna så jag inte behöver göra nått åt dem för att komma åt dem via 3g eller WLAN. Annars vart går man in så den kan både nyttja syncningen och hämta båda eposten från Gmail och en exchange server
Postad 22 juli 2008 - 23:37
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Nu har det löst sig efter mycket knep o knåp..gick in på min gammla S/E u880 och kollade mail innställningen i den och kopierade ...sen funka det fint, Nu e det bara att få igång gps'en kvar, ska styra med det på tor, var och köpte en bil-laddare idag..det lär behövas =)
Postad 23 juli 2008 - 00:35
Clemenza
-
Clemenza
-
Rookie
-
7 inlägg
Har du en dator med TV-kort hemma kan du använda Orb (http://www.orb.com/). Funkar perfekt för att streama all typ av media från din dator och alltså även direktsänd TV till din mobiltelefon.
tomasn, Tack för tipset men tyvärr har jag inget TV-kort i datorn hemma och om jag hade det så skulle jag väl i så fall bli tvungen att lämna datorn där hemma påslagen och uppkopplad, känns lite sådär för mig. Fast jag är kanske lite old fashion; Såg att bl.a. Kjelle & co har en "mottagare för marksänd digital-TV". Finns det ïnte någon motsvarande grunka med program för smart phones?
Postad 23 juli 2008 - 07:18
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Jag har samma problem, och det verkar vara en bug. Åtgärd: 1. Stoppa musikspelaren. 2. Gå till "Ljudförstärkaren", stäng av eq'n och klicka utför. 3. Dra ur headset, stoppa tillbaks. 4. Starta musikspelaren. 5. Et voila! Basen har kommit tillbaka.
Hoppas dom fixar denna bug i någon ny ROM uppdatering snart, för det är riktigt irriterande.
/M
Haha, låter ju sannerligen som ett annorlunda sätt att återställa basen, men jag skall absolut testa det när jag kommer hem idag. Tusen tack!
Postad 23 juli 2008 - 07:35
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
ROFL.
När jag läste att du klagade på Ljudet så kändes det som om jag hade hört det förut...
Tydligen e det en bugg på dom ÄLDRE ROM versionerna, jag kör ju med nyaste och jag tänkte shit du måste va typ "Audio Studio" Nörd om du tycker att ljudet från den här telefonen e kass... Jag tycker den e bättre än min förra mobil och iPod...
Så det förklarar det mesta... fixxen skrev killen från tidigare post...
Haha! Audio-studio-nörd. Kul! Nej, det är jag verkligen inte. Du som verkar testa en del av de hemma-kokade sakerna. Har du testat denna eller är den kanske redan inbyggd i din ROM? http://forum.xda-dev...ad.php?t=355725
Postad 23 juli 2008 - 08:26
lunkan001
-
lunkan001
-
Rookie
-
7 inlägg
Hoppas dom fixar denna bug i någon ny ROM uppdatering snart, för det är riktigt irriterande.
/M
Tack för hjälpen BassPassion! Började allvarligt fundera på att överge telefonen som mp3-spelare  Synd bara att man inte kan använda EQ längre.
Redigerat av lunkan001, 23 juli 2008 - 08:31.
Postad 23 juli 2008 - 09:25
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Haha! Audio-studio-nörd. Kul! Nej, det är jag verkligen inte.
Du som verkar testa en del av de hemma-kokade sakerna. Har du testat denna eller är den kanske redan inbyggd i din ROM? http://forum.xda-dev...ad.php?t=355725
Som du ser så är det faktiskt problem med den och en Diamond... du länkar till en Kaiser Forum  Vissa får extrema problem med den som inte går bort av att flasha ny ROM och sånt testar jag ganska ogärna :/ Kommer väl en ny snart...
Postad 23 juli 2008 - 09:26
Freddaz
-
Freddaz
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Fungerade utmärkt för mig, nu går det även lägga in ganska små byar i väderappliklationen. Går även döpa dem till vad man vill (exvis döpte jag en plats till "Stugan").
Hejsan tack för tippset. Men jag kan inte köra filerna som du bifogade på min diamond? måste man zippa upp det idatorn först för att få fram .cab fil? sitter på jobbet just nu och har ej tillgång till zip program, så jag har ej provat det. Tacksam för svar. \Freddaz
Postad 23 juli 2008 - 09:44
Stefaan
-
Stefaan
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Tror ni denna emulator skulle fungera att installera på HTC:n? http://www.sunbug.ne.../PocketGBA.htmlMvH
Postad 23 juli 2008 - 10:42
bugfix2k
-
bugfix2k
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nu har det löst sig efter mycket knep o knåp..gick in på min gammla S/E u880 och kollade mail innställningen i den och kopierade ...sen funka det fint, Nu e det bara att få igång gps'en kvar, ska styra med det på tor, var och köpte en bil-laddare idag..det lär behövas =)
Om det är nån annan som får problem med detta och gör en sökning så vill jag länka till en mycket bra sida för att se vilken smtp server som bör användas för att exempelvis skicka mail från mobilen eller ditt favorit mailprogram i datorn. http://www.ports.net/support/smtp.asp
Postad 23 juli 2008 - 10:51
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Undrar om någon har hittat en svensk återleverantör av 1800mAh batteriet?
Kan någon skicka länk.
Ev. kommentarer på Jays m-JAYS Stereo musikadapter till HTC? Funkar bra eller?
/W
Postad 23 juli 2008 - 10:58
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Som du ser så är det faktiskt problem med den och en Diamond... du länkar till en Kaiser Forum  Vissa får extrema problem med den som inte går bort av att flasha ny ROM och sånt testar jag ganska ogärna :/ Kommer väl en ny snart...
Haha, jo jag vet att länken blev lite knas, hittade inte den jag egentligen var ute efter menjag har hittat den till diamond en gång tidigare.
Postad 23 juli 2008 - 11:44
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Undrar om någon har hittat en svensk återleverantör av 1800mAh batteriet? Kan någon skicka länk.
Ev. kommentarer på Jays m-JAYS Stereo musikadapter till HTC? Funkar bra eller?
/W
Jays m-JAYS funkar fint, klart o fint ljud från microfonen i den... det enda jag kan klaga på e väl att knappen kan vara lite för överkänslig... händer ibland att jag böjer mig på jobbet och råkar klicka igång den med min tröja O_o Men jag rekomenderar den...
Postad 23 juli 2008 - 11:57
sentow
-
sentow
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Är det ingen av er som kan lägga ut bilder på och av diamanten eller något clip på youtube?
Postad 23 juli 2008 - 12:42
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Är det ingen av er som kan lägga ut bilder på och av diamanten eller något clip på youtube?
Om du googlar så hittar du väl alldeles tillräckligt?
Postad 23 juli 2008 - 12:49
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
ah, hade jag haft kvar min k810i kunde jag fotat ett par bilder medans snyggingen ligger och vilar ( laddas )
23h kvar tills jag kan sitta och leka ordentligt med den
jag kommer dra igång (eller ja, den är igång, behöver bara ställa in allt när det finns intresse) en FTP för diverse filer för diamonden... allt från program till texter, dock behöver jag hjälp att fylla på program och sånt, så om ni är villiga att hjälpa till vore det guld värt
ftp:n står på i stort sett 24/7 och ligger på en 100/10 lina för er som vill veta det.
Postad 23 juli 2008 - 15:12
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
HTC's Egna spelare CorePlayer 1.2.5 Build 4506 S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon) Windows Media Player (Wm6 egna spelare)
UPDATE: Accecories Used: Jays m-JAYS Stereo musikadapter till HTC - Svart Sennheiser HD212 Pro DiVX Uppspelning med CorePlayer: 4 - 4,5h HTC's Egna spelare: 8h + 30min Telefon Pratande så lägg till lite till ifall ni inte pratar telefon  CorePlayer 1.2.5 Build 4506: 7,2h + 10min Telefon Pratande ( WTF!? As besviken O_o? ) *** S2P Player 0.40 WM5 (iPod klon typ): 24/7 Windows Media Player (Wm6 egna spelare): 25/7 GSM/GPRS ON 3G OFF WiFi OFF... Bluetooth OFF... *** Ritkigt konstigt, CorePlayer's föregångare TCPMP var bättre med andra ord  Preliminär Slutsats: Hmmm HTC Har gjort en helt suverän mp3 spelare som tydligen är riktigt snål på batteriet...
Redigerat av Gucci, 23 juli 2008 - 15:16.
Postad 23 juli 2008 - 16:15
Pax81
-
Pax81
-
Användare
-
-
158 inlägg
Hejsan tack för tippset. Men jag kan inte köra filerna som du bifogade på min diamond? måste man zippa upp det idatorn först för att få fram .cab fil? sitter på jobbet just nu och har ej tillgång till zip program, så jag har ej provat det. Tacksam för svar. \Freddaz
Ja du får packa upp zip-filerna och lägga cab-filerna på telefonen och köra dem därifrån. (det var inte tillåtet att ladda upp cab-filer här på forumet)
Postad 23 juli 2008 - 16:23
wbm
-
wbm
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har precis fått min Diamond och har tänkt flasha den med ett cooked rom, har tänkt följa guiden på http://modmydiamond.info men vet inte riktigt vilken rom jag ska ta, tycker att xda forumet är ganska rörigt. Gucci kan du rekomendera Diamond Project Team Rom Release V2 Lite som du kör med? Och isåfall kan du länka till var man kan tanka det.
Postad 23 juli 2008 - 19:33
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Har precis fått min Diamond och har tänkt flasha den med ett cooked rom, har tänkt följa guiden på http://modmydiamond.info men vet inte riktigt vilken rom jag ska ta, tycker att xda forumet är ganska rörigt.
Gucci kan du rekomendera Diamond Project Team Rom Release V2 Lite som du kör med? Och isåfall kan du länka till var man kan tanka det.
Jag tycker den e stabil men jusst nu kör jag med SwiftBL WWE Diamond ROM v3.2 [Build 19965.1.2.3] den e helt OK, tycker den hanterar ActiveSync problemen bättre än vad Project Diamond v2 gör och är snabbare O_o? riktigt bra rekomenderad... http://forum.xda-dev...ad.php?t=408109Kan va lite buggig med Bluetooth iconer och headset icon... annars helt ok, men för hur snabb den är så e det inga problem för mig... alltid under 52% använd RAM
Postad 23 juli 2008 - 19:37
wbm
-
wbm
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tack för tipset, kör in Swifts rom först isf och testar, mkt bättre upplägg i den posten också :]
Redigerat av wbm, 23 juli 2008 - 19:38.
Postad 23 juli 2008 - 19:51
Fedral
-
Fedral
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tänkte kolla om någon här har testat Orb (www.orb.com) Om inte så MÅSTE ni ha det, funkar hur bra som helst med HTC Diamond. Jag kan streama film(alla format som datorn klarar), lägga/titta foton, lyssna på internetradiokanaler, man ska även kunna spela upp sin musik från min. Fast det sista så säger den ifrån därav min fråga, Det står att formatet inte stöds  är det nån inställning i orb jag missat? just musiken funkar inte, dock funkar internetradio igenom där.
Postad 23 juli 2008 - 20:11
bongomatic
-
bongomatic
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Tja, två korta frågor:
1) Finns det någon fjärrkontroll för musik etc? Eller något smidigt sätt att byta låt ala walkman telefonerna?
2) Om jag köper den via 3 och sen kör in en ny rom, kan jag få in Skype etc som de har? Går det att läsa ut den gamla firmwaren etc?
Tack!
Postad 23 juli 2008 - 20:55
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Tja, två korta frågor:
1) Finns det någon fjärrkontroll för musik etc? Eller något smidigt sätt att byta låt ala walkman telefonerna?
2) Om jag köper den via 3 och sen kör in en ny rom, kan jag få in Skype etc som de har? Går det att läsa ut den gamla firmwaren etc?
Tack!
Jag vet att tydligen så är Skype i en beta version till Diamond med en Beta ROM... Mycket instabilt än men ge det ett par veckor så kommer nog den nya ROM'en som final med Skype inkluderat
Postad 23 juli 2008 - 21:03
Royael
-
Royael
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
När kommer en officiell ROM? HTC sida är ju värdelös, borde vara bättre info om saker som de. Har inte vågat flasha om min än med en cooked ROM, vill ha en mer detaljerad beskrivning först innan jag ger mig på det.
Postad 23 juli 2008 - 21:16
wbm
-
wbm
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
När kommer en officiell ROM? HTC sida är ju värdelös, borde vara bättre info om saker som de. Har inte vågat flasha om min än med en cooked ROM, vill ha en mer detaljerad beskrivning först innan jag ger mig på det.
På http://modmydiamond.info finns det ju en väldigt bra och enkel guide för hur man gör, är det något du undrar över är det säkert någon som kan svara här.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|