Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 13 juli 2008 - 17:37

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Får man skriva upp sig i butikerna eller inte? Bajsbutiken i Kiruna sa blankt nej. Men enligt bilden på macfeber så går det.
Postad bild
Ska det inte vara samma lika överallt? Ska strax flyga hem till Stockholm ett par dagar och får väl hänga på låsen då.

Strunta i butikerna och gå på webben istället. På www.telia.se kan man ju beställa redan nu och få den gratis levererad med smsavisering och allt. Ja levererad så snart de får den i lager igen förstås!

Väntan känns just nu smått olidlig. Men jag går helt på www.netcom.no som tydligt skriver att de får nya iPhoneleveranser varje onsdag. Får vårt grannland detta så bör det ju innebära att Sverige får något liknande. Lite synd att inte Telia kan vara lika öppna med sina leveransbesked som norska netcom. Jag inbillar mig att de är strategiska. Att fler, redan nu, beställer från nätet/bokar från butik i någon slags oro över att de inte skall hinna med att få ett av exemplaren från nästa ev leverans. Jaja... bara spekulationer. Men hoppas som sagt att även Sverige får en skeppslast en gång i veckan framöver.

Postad 13 juli 2008 - 18:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Stödjer inte hotmail pop eller imap?

Bara pop men det är en betaltjänst. Fattar inte varför folk envisas med hotmail när Gmail är tusen gånger bättre.

Postad 13 juli 2008 - 18:37

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Bara pop men det är en betaltjänst. Fattar inte varför folk envisas med hotmail när Gmail är tusen gånger bättre.

grejen är nog att många hade nog hotmail innan gmail hade kommit och inte orkat byta eller så, så är det för mig iallafall ;)

Postad 13 juli 2008 - 18:38

ReflEz
  • ReflEz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag läste på ett annat forum att man kunde återställa telefonen för att få ny Firmware. Jag hade version 2.0 (345) innan och efter återställning fick jag 2.0(347) har inte provat om det är stor skillnad ännu.

Postad 13 juli 2008 - 18:45

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Strunta i butikerna och gå på webben istället. På www.telia.se kan man ju beställa redan nu och få den gratis levererad med smsavisering och allt. Ja levererad så snart de får den i lager igen förstås!

Väntan känns just nu smått olidlig. Men jag går helt på www.netcom.no som tydligt skriver att de får nya iPhoneleveranser varje onsdag. Får vårt grannland detta så bör det ju innebära att Sverige får något liknande. Lite synd att inte Telia kan vara lika öppna med sina leveransbesked som norska netcom. Jag inbillar mig att de är strategiska. Att fler, redan nu, beställer från nätet/bokar från butik i någon slags oro över att de inte skall hinna med att få ett av exemplaren från nästa ev leverans. Jaja... bara spekulationer. Men hoppas som sagt att även Sverige får en skeppslast en gång i veckan framöver.

Jag gillade verkligen planscherna och tröjorna Telia personalen hade på sig "iPhone, Vi har den!".
lol ... i en halvtimme ja ;)
Och detta måste dom ha kunnat förutspå när alla butiker hade väldigt få ex. i lager. Karlskronabutiken hade t.ex. sammanlagt 18 st!

Postad 13 juli 2008 - 19:55

Onebuying
  • Onebuying
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Riktigt intressant tråd det här, roligt att alla är så aktiva!

Jag går och funderar på om jag ska köpa en iPhone eller inte. Ringde till lokala Telia-butiken idag och frågade när de får in nästa leverans. "Det ska komma under veckan" sade han. Jag skrev upp mig på en bokningslista, så de hör av sig när telefonen finns hemma. Så tydligen går det att göra så, åtminstone på vissa Telia-butiker.

Har en Nokia N95 idag och det känns som att man byter ner sig till viss del om man köper iPhone, som t.ex. kameran. Å andra sidan har jag ägt en hög med iPod:s och inget går upp emot Apples användargränssnitt. Bara älskar hur lätt allt funkar med Mac och iPod. När jag tänker efter är det inte jätteofta jag använder kameran i N95:an. Har ofta med mig en digitalkamera om jag vet att jag kommer att ta bilder.

Frågan är vilket abonnemang man bör ta? Jag ringer inte mycket idag men skickar en del SMS. Skulle gissa att det här abonnemanget som kostar 99 kr i månaden + 199 kr för datatrafik är det bästa valet för mig. Är det någon som räknat på om abonnemanget för 199 + 199 kr är mer lönsamt i längden, för då blir ju mobilen lite billigare i inköp?

Har med intresse läst om er lyckostar som fått era telefoner. Fortsätt rapportera om bra och dåliga sidor, det hjälper oss andra att ta rätt beslut - att köpa eller inte köpa. Men jag kommer väl i vanlig ordning att falla för det otroligt snygga utseendet och användarvänligheten... har gjort det förut med iPod och kommer nog göra det med iPhone... ;)

Skulle ni som äger iPhone säga att ni totalt sett är nöjda med era köp hittills, eller känns det som att ni hade högre förväntningar som inte infriats?

Ha en skön söndag!
Henrik

Postad 13 juli 2008 - 20:09

LinusNilsson
  • LinusNilsson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hm, man kan väl vidarebefodra all post från sin Hotmail till ett nyskapat Gmail-konto?

Postad 13 juli 2008 - 20:16

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Phindus, det är lugnt, missförstånd sker så lätt.

Big-Mamba, skalet är ju inget riktigt skal. Bara ett... eh, skal man stoppar in sin lur i. Inte riktigt samma sak. Var också ute efter samma sak då de hade vita 16-giggare kvar där jag tänkte handla. Men tyvärr har jag inte hittat nåt än. Går det månne att lämna in den på "reparation" och få nytt skal i annan färg för en rimlig penning?

looptune, jag HAR beställt men... vem orkar vänta i veckor? Jag ska försöka få tag på en lur genom butik och i så fall avbeställa orden. Vill ha den NUUU! Hmf! Är fortfarande så bitter över att den innan mig tog den sista svarta 16-giggaren.

ReflEz, jag är inte helt säker, men det kan vara en uppdatering som justerar skärmen en aning och gör den aningens mindre gul i tonen.

Har en näve frågor också:

1. Är det nån som har testat ORB på sin telefon förresten? Eller TVersity? Funkar det bra?

2. Nån som har testat spegelskyddet? Mattar den av skärmen? Blir det inte för mycket reflektioner, t ex när man kollar film?

Vad tusan, jag har glömt resten av frågorna? Jaja, får väl återkomma med fler sen helt enkelt.

Redigerat av peppe eng, 13 juli 2008 - 20:17.

Postad 13 juli 2008 - 20:54

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Riktigt intressant tråd det här, roligt att alla är så aktiva!

Jag går och funderar på om jag ska köpa en iPhone eller inte. Ringde till lokala Telia-butiken idag och frågade när de får in nästa leverans. "Det ska komma under veckan" sade han. Jag skrev upp mig på en bokningslista, så de hör av sig när telefonen finns hemma. Så tydligen går det att göra så, åtminstone på vissa Telia-butiker.

Har en Nokia N95 idag och det känns som att man byter ner sig till viss del om man köper iPhone, som t.ex. kameran. Å andra sidan har jag ägt en hög med iPod:s och inget går upp emot Apples användargränssnitt. Bara älskar hur lätt allt funkar med Mac och iPod. När jag tänker efter är det inte jätteofta jag använder kameran i N95:an. Har ofta med mig en digitalkamera om jag vet att jag kommer att ta bilder.

Frågan är vilket abonnemang man bör ta? Jag ringer inte mycket idag men skickar en del SMS. Skulle gissa att det här abonnemanget som kostar 99 kr i månaden + 199 kr för datatrafik är det bästa valet för mig. Är det någon som räknat på om abonnemanget för 199 + 199 kr är mer lönsamt i längden, för då blir ju mobilen lite billigare i inköp?

Har med intresse läst om er lyckostar som fått era telefoner. Fortsätt rapportera om bra och dåliga sidor, det hjälper oss andra att ta rätt beslut - att köpa eller inte köpa. Men jag kommer väl i vanlig ordning att falla för det otroligt snygga utseendet och användarvänligheten... har gjort det förut med iPod och kommer nog göra det med iPhone... ;)

Skulle ni som äger iPhone säga att ni totalt sett är nöjda med era köp hittills, eller känns det som att ni hade högre förväntningar som inte infriats?

Ha en skön söndag!
Henrik

Jag är helnöjd, men jag har ju kört iPhone ett tag. Är man Apple användare så får man ju mycket mer utav den än om man är windows användare dock. Mitt råd är att testa och lek med den lite. Se om det är något som passar dig och fundera på om det är något du kommer att sakna som du vant dig från N95:an.

Postad 13 juli 2008 - 21:22

Schaudin
  • Schaudin
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag är helnöjd, men jag har ju kört iPhone ett tag. Är man Apple användare så får man ju mycket mer utav den än om man är windows användare dock. Mitt råd är att testa och lek med den lite. Se om det är något som passar dig och fundera på om det är något du kommer att sakna som du vant dig från N95:an.

Här kommer en oerhört dum fråga från en windowsanvändare, men... vad mer får man ut från iphonen som redan Apple-användare?

Frågar som en nyfiken som flera gånger funderat på att byta till imac...

Postad 13 juli 2008 - 21:31

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Här kommer en oerhört dum fråga från en windowsanvändare, men... vad mer får man ut från iphonen som redan Apple-användare?

Frågar som en nyfiken som flera gånger funderat på att byta till imac...

Du har hela iLife sviten som integreras för export och synkning. Mobileme får ju en helt annan mening med synkning av bokmärken lösenord etc. Du får integrationen av webgalleries i iPhoto och i iPhone och iDisken som alltid är integrerad i systemet. Dessutom så fungerar ju iTunes betydligt smidigare och passar in bättre. Du har massa Apple-program som lägger in speciellt stöd för iPods och iPhone.

För att nämna lite grejer. Bara det att ha en telefon som synkar med min mac, är underbart ;).

Postad 13 juli 2008 - 21:35

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

looptune, jag HAR beställt men... vem orkar vänta i veckor? Jag ska försöka få tag på en lur genom butik och i så fall avbeställa orden. Vill ha den NUUU! Hmf! Är fortfarande så bitter över att den innan mig tog den sista svarta 16-giggaren.

Bra tips! Så skall jag också göra... eller förresten om man nu lyckas komma över att köpa en lur i en Teliabutik borde inte den beställningen man gjorde via nätet automatiskt avregistreras. Alltså nissarna i Teliabutiken och nissarna på telia.se borde ju köra samma datorsystem? Dessutom får man ju endast skaffa en iPhone 3G per man. Borde jag inte vara riktig på den gissningen?

När beställde du från nätet? Tror du att de går efter när man beställde från websidan... som ett kösystem? (Dum fråga kanske)

Man tycker ju att de borde få in många fler lurar till weborder.

Ahhh... känner att jag dregglar på tangentbordet bara på tanken av att inom en snar framtid kommer även jag ha ett ex av iPhone 3G i min hand. F*n man är lite småpatetisk men väntan är riktigt jobbig... har spenderat alldeles för mycket tid på nätet och läst om allt kring denna underbara uppfinning. Är lite småbesatt känner jag. Hypen har förvrängt hjärnan på mig!! ;)

Postad 13 juli 2008 - 21:50

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Jag tänkte först beställa redan vid tolvslaget, men då stod det att jag skulle få den först veckan efter. Pft, inte ens chans tänkte jag och hoppades på fredagsmorgonen. Som gick åt pipan precis på mållinjen. Var lite tveksam till webbköp då det är en speciell känsla att köpa i butik. Men till slut efter många om och men så tänkte jag att det är bättre att få den överhuvudtaget. Beställningen petades in... strax efter halv ett på eftermiddagen enligt mejlet. Fick för mig att det var senare än så, men tydligen inte.

Men ja, om jag lyckas få tag på en lur i butik så borde ju ordern upphöra med automatik. Och kösystem är det nog garanterat. Sjävklart ett dumt och orättvist sådant då inte jag ligger förstast av alla. (O;

Åååh! Jag bara måste ha en nu i veckan!

Postad 13 juli 2008 - 21:55

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Haha!

Ja då var du snabbare än mig Peppe. Tvekade och lallade länge och väl... så det blev ca 12 timmar efter din beställning. Ojojoj så låååångt efter jag måste ligga i kön. ;)

Postad 13 juli 2008 - 22:00

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Såna rykten gillar jag!! "Det ska komma under veckan" låter ju riktigt lovande. Kan ju faktiskt spä på min önskan kring den norska netcom som påstår att de får nya leveranse varje onsdag och att detta även skall gälla svenska Telia.

Postad 13 juli 2008 - 22:08

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Hah! Hoppas det! Hihi! PO: Synd bara att jag inte var smart och beställde den redan vid tolvslaget. Men men...

Måste bara köpa mig en Mac också så jag kan utveckla lite sköna apps. Trist att de ska vara så förbaskat dyra.

Och som pricken över laxen så måste jag jobba måndag och tisdag så jag kan inte rusa omkring och söka lur i den utsträckning jag vill heller. På onsdagen ska jag flyga upp igen strax efter lunch så det blir bara stresshäng på nån butik i city vid öppningsdags. Suck... Väntan är verkligen frustrerande.

Postad 13 juli 2008 - 22:08

ozzon
  • ozzon
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Någon annan som har upplevt att den kromade ramen på framsidan har millimeter små fliser som sticker ut?

Postad 13 juli 2008 - 22:11

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Går med i din frustrationsklubb Peppe!

Kanske bra att man skall jobba lite så kan man fokusera på annat. Så länge man har annat att fokusera på och inte sitter här vid forumet och häckar (eller vid andra sidor som rör iPhone) så känns inte väntan fullt lika jobbig.

Är man patetisk eller är man!!?

(Har nog sett presentationsfilmen om iPhone minst 10 gånger!)

Postad 13 juli 2008 - 22:17

Schaudin
  • Schaudin
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Du har hela iLife sviten som integreras för export och synkning. Mobileme får ju en helt annan mening med synkning av bokmärken lösenord etc. Du får integrationen av webgalleries i iPhoto och i iPhone och iDisken som alltid är integrerad i systemet. Dessutom så fungerar ju iTunes betydligt smidigare och passar in bättre. Du har massa Apple-program som lägger in speciellt stöd för iPods och iPhone.

För att nämna lite grejer. Bara det att ha en telefon som synkar med min mac, är underbart ;).

Tack för snabbt svar och tips. Ser nu iphonen mer och mer som den sista brickan som vinner Othello-brädet... får ta och börja lära mig lite mer om maskiner och program som börjar på litet i... ;)

Jaa, är det hajp så är det!!

Postad 13 juli 2008 - 22:24

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Hmm, meningslös klurfråga. Eftersom många tycker att den är lite segare i textskrivandet jämfört med första generationen, går det snabbare att skriva med eller utan ordboken då? När jag nyttjade en kompis gamla iPhone förra året, då utan ordbok vill jag minnas, så gick det asbra redan vid första testet och jag blev frälst.

Redigerat av peppe eng, 13 juli 2008 - 22:25.

Postad 13 juli 2008 - 22:29

Onebuying
  • Onebuying
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jo, nog verkar det vara en härlig telefon, trots att den saknar ditt och datt som man kanske hade förväntat sig. Men en del grejer kan ju komma i framtida mjukvaruuppdateringar också.

Går och funderar på om man ska välja abonnemanget 99 eller Bingo. Det förstnämnda innebär högre samtalsavgifter men en billigare telefon, och tvärtom för Bingo. Jaja, I-landsproblem egentligen.

En undran om GPS:en och Google Maps: Är kartorna uppdaterade med intressepunkter? På Apples presentation sökte de efter pizzerior (vilket verkar vara den vanligaste sökningen...) och vips kom det upp en hel hög med "nålar" på kartan. Men varifrån kommer dessa intressepunkter? Uppdateras dem löpande, är det Google som lägger in dem eller kan användare själva lägga till t.ex. en restaurang som inte finns med från början? Tror nämligen man kan ha en del nytta av just den kartfunktionen, men det förutsätter ju att allt är uppdaterat.

Och ni som diskuterade iLife tidigare; det är faktiskt en bra samling program. Trevliga att använda på nåt vis. Inte tusentals finesser, men snyggt utformade och enkla att använda. Dvs ungefär som iPhone då. Så Schaudin, det är bara att skaffa en Mac nu när du ändå är igång. ;)

Tack på förhand!

Postad 13 juli 2008 - 22:40

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
jag och tjejen köpte varsin iphone 3g igår, det var lite impuls men fan va mycket man får för pengarna:D

Postad 13 juli 2008 - 22:44

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jo, nog verkar det vara en härlig telefon, trots att den saknar ditt och datt som man kanske hade förväntat sig. Men en del grejer kan ju komma i framtida mjukvaruuppdateringar också.

Går och funderar på om man ska välja abonnemanget 99 eller Bingo. Det förstnämnda innebär högre samtalsavgifter men en billigare telefon, och tvärtom för Bingo. Jaja, I-landsproblem egentligen.

En undran om GPS:en och Google Maps: Är kartorna uppdaterade med intressepunkter? På Apples presentation sökte de efter pizzerior (vilket verkar vara den vanligaste sökningen...) och vips kom det upp en hel hög med "nålar" på kartan. Men varifrån kommer dessa intressepunkter? Uppdateras dem löpande, är det Google som lägger in dem eller kan användare själva lägga till t.ex. en restaurang som inte finns med från början? Tror nämligen man kan ha en del nytta av just den kartfunktionen, men det förutsätter ju att allt är uppdaterat.

Och ni som diskuterade iLife tidigare; det är faktiskt en bra samling program. Trevliga att använda på nåt vis. Inte tusentals finesser, men snyggt utformade och enkla att använda. Dvs ungefär som iPhone då. Så Schaudin, det är bara att skaffa en Mac nu när du ändå är igång. ;)

Tack på förhand!

jag kan svara på gps å google maps om du vill, jag å tjejen sökte på café inne i stan å det kom upp massa, sen så väljer man en å färdbeskrivning på det så visar den vägen perfekt:) tror de får det från google å inte från gps men jag vet inte:P

Postad 13 juli 2008 - 22:45

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Tack på förhand!

Telefonen kopplar upp sig till Googles databas via GPRS/3G och går igenom den efter din sökning. Det kostar med andra ord pengar p.g.a uppkopplingen (förutsatt att man inte har fast uppkopplingspris - har ej koll på hur det funkar med iMini abonnemangen osv.)

Postad 13 juli 2008 - 22:52

Unregistered4c7019b2
  • Unregistered4c7019b2
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag är en utav alla dem som blev utan iPhone och fick skriva upp sig på bokningslistan. Kvinnan i affären sa att nästa leverans skulle komma i mitten av nästa vecka och att det skulle fortsätta komma en leverans i mitten av varje vecka. Förhoppningsvis har jag en på onsdag eller torsdag men det var faktiskt en hel del som hade hunnit skriva upp sig innan så jag kanske blir utan den här gången också. Ska i vilket fall som helst åka dit på onsdag och höra, jag litar inte på att de ringer upp mig.

Postad 13 juli 2008 - 23:00

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Alla smarta företagare ser till att skriva in sina uppgifter och peka ut var man har sina butiker inne på www.googlemaps.com. Söker man på tex pizza är det således bara de pizzeriorna som aktivt registrerat sig på googlemaps som kommer ploppa upp som en blå pin i var mans iPhone.

Postad 13 juli 2008 - 23:01

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag är en utav alla dem som blev utan iPhone och fick skriva upp sig på bokningslistan. Kvinnan i affären sa att nästa leverans skulle komma i mitten av nästa vecka och att det skulle fortsätta komma en leverans i mitten av varje vecka. Förhoppningsvis har jag en på onsdag eller torsdag men det var faktiskt en hel del som hade hunnit skriva upp sig innan så jag kanske blir utan den här gången också. Ska i vilket fall som helst åka dit på onsdag och höra, jag litar inte på att de ringer upp mig.

De kanske ringer upp när de fått in de i lagret, för de har ingen aning om när leveranserna är, det sköter apple till telia.

men när de har ringt å berättar att de fått 40 mobiler är de redan borta innan du hinner till butiken:)

man jag gick bara dit för att kolla hur iphone såg ut å köpte 2 för att de va coola:)
(tycker synd om er som verkligen vill ha denna mobil)

Postad 13 juli 2008 - 23:12

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

De kanske ringer upp när de fått in de i lagret, för de har ingen aning om när leveranserna är, det sköter apple till telia.

men när de har ringt å berättar att de fått 40 mobiler är de redan borta innan du hinner till butiken:)

man jag gick bara dit för att kolla hur iphone såg ut å köpte 2 för att de va coola:)

Självklart måste man väll få en iphone om man skrivit upp sig på deras bokningslista, eller?

Postad 13 juli 2008 - 23:15

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0
Är det någon som vet ifall det finns någon manuell EQ att installera på iphone?

Postad 13 juli 2008 - 23:16

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Nyfiken och undrar... varför köper man två mobiler? En på jobbet och en hemma eller en till dig och en till sambon?

Tycker det verkar krystat att Telia skall sätta sig vid telefonen och ringa runt till alla som står på intresselistan och berätta att mobilen finns i butik. Det gäller nog, som du säger, att pallra sig in i butikerna och kolla läget själv så att man snabbt får tag i en innan de försvinner.

På sätt och vis känns det rätt lugnt att man beställt den via nätet. Så slipper man sticka näsan in och ut i Teliabutiker bara för att kolla om de inte fått in några nya!

Postad 13 juli 2008 - 23:23

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Nyfiken och undrar... varför köper man två mobiler? En på jobbet och en hemma eller en till dig och en till sambon?

Tycker det verkar krystat att Telia skall sätta sig vid telefonen och ringa runt till alla som står på intresselistan och berätta att mobilen finns i butik. Det gäller nog, som du säger, att pallra sig in i butikerna och kolla läget själv så att man snabbt får tag i en innan de försvinner.

På sätt och vis känns det rätt lugnt att man beställt den via nätet. Så slipper man sticka näsan in och ut i Teliabutiker bara för att kolla om de inte fått in några nya!

en till mig, å sambon ville inte vara sämre hon:D
men jag e rätt säker på att den där listan e en info lista, kanske får ett sms...

men lycka till med köpet av telefonen, den e sjukt rolig:)

Postad 13 juli 2008 - 23:51

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Och detta måste dom ha kunnat förutspå när alla butiker hade väldigt få ex. i lager. Karlskronabutiken hade t.ex. sammanlagt 18 st!

Haha, ja svärmor från karlskrona berättade det och jag höll på att dö av skratt ;) Det roligaste var att det var ca 25 personer i kö vilket innebär att de sista sju komiskt nog inte fick någon ;P

Hm, man kan väl vidarebefodra all post från sin Hotmail till ett nyskapat Gmail-konto?

Nej, det kan man inte med sunk-hotmail. Däremot finns det andra tjänster som kan vidarebefordra din hotmail-mail till en annan mail, som t.ex. Gmail, så det går att komma runt problemet.

ReflEz, jag är inte helt säker, men det kan vara en uppdatering som justerar skärmen en aning och gör den aningens mindre gul i tonen.

Har en näve frågor också:

1. Är det nån som har testat ORB på sin telefon förresten? Eller TVersity? Funkar det bra?

2. Nån som har testat spegelskyddet? Mattar den av skärmen? Blir det inte för mycket reflektioner, t ex när man kollar film?

Jag kör ORB på min 1.1.4 varje dag, fungerar briljant.

Spegelskydd vet jag inte vad det är riktigt, men om du menar något som är som t.ex. Invisible Shield så kan jag verkligen rekommendera den. Den är mer eller mindre lika osynlig som namnet antyder!

Alla smarta företagare ser till att skriva in sina uppgifter och peka ut var man har sina butiker inne på www.googlemaps.com. Söker man på tex pizza är det således bara de pizzeriorna som aktivt registrerat sig på googlemaps som kommer ploppa upp som en blå pin i var mans iPhone.

Nja, det behöver man egentligen inte göra, räcker om man finns på Eniro, Google köper informationen från Gula Sidorna.

Postad 13 juli 2008 - 23:58

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Ett skydd med speglande egenskaper. Finns ett otal varianter och fabrikat. Här är ett klipp: http://www.youtube.c...h?v=2qdcH4zgOzE

Har tänkt köpa Invisible Shield men är ändå nyfiken på spegelvarianten.

Postad 14 juli 2008 - 00:01

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Ett skydd med speglande egenskaper. Finns ett otal varianter och fabrikat. Här är ett klipp: http://www.youtube.c...h?v=2qdcH4zgOzE

Har tänkt köpa Invisible Shield men är ändå nyfiken på spegelvarianten.

Oh my god, varför skulle man vilja ett sådant skydd? ;) Ser ju bedrövligt irriterande ut!

Postad 14 juli 2008 - 00:08

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Oh my god, varför skulle man vilja ett sådant skydd? ;) Ser ju bedrövligt irriterande ut!

helt meningslöst, glömt att du kan använda mobilen på dagen:P

Postad 14 juli 2008 - 00:12

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Haha! Jag är nyfiken, det är allt. Sådär ja, har precis beställt tre stycken Invisible Shield. Skulle tro att syster och svåger också vill ha.

Postad 14 juli 2008 - 00:21

filleman
  • filleman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
ingen som vet om vi kommer att kunna använda iphonen med tre, hade varit nice!

Postad 14 juli 2008 - 00:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Haha! Jag är nyfiken, det är allt. Sådär ja, har precis beställt tre stycken Invisible Shield. Skulle tro att syster och svåger också vill ha.

Glöm inte att regga dem sen på deras hemsida, så får du livstids garanti.

Postad 14 juli 2008 - 00:57

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Ojoj... verkar som att man behöver ingenjörsutbildning för att få på det där skyddet utan att få bubblor eller damm på insidan. Kan vara en riktig nagelbitare! Men verkar synnerligen vara det bästa skyddet till sin lur.

Postad 14 juli 2008 - 06:55

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Ja, får väl titta videosarna ett gäng gånger innan man ger sig i kast med det. Haah! jag har inte ens luren och klurar redan på hur jag ska applicera skyddet på den. Suck.

Postad 14 juli 2008 - 08:08

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Applestore har ju ochså något liknande, Crystalshield undrar vilken av dom man ska välja!

Postad 14 juli 2008 - 08:09

Ola Johansson
  • Ola Johansson
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Nej, det kan man inte med sunk-hotmail. Däremot finns det andra tjänster som kan vidarebefordra din hotmail-mail till en annan mail, som t.ex. Gmail, så det går att komma runt problemet.

Jag försökte med detta, men lyckades inte, det stod "Det uppstod ett problem med att ansluta till mail.hotmail.com Kontakta Microsofts support om du vill ha mer information om POP-åtkomst." Är det för att hotmail tar betalt för pop-tjänsten? (som någon nämnde) Eller äre fel port lr nåt? det stod 110 som default.

Postad 14 juli 2008 - 09:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag försökte med detta, men lyckades inte, det stod "Det uppstod ett problem med att ansluta till mail.hotmail.com Kontakta Microsofts support om du vill ha mer information om POP-åtkomst." Är det för att hotmail tar betalt för pop-tjänsten? (som någon nämnde) Eller äre fel port lr nåt? det stod 110 som default.

Ja. POP är en betaltjänst. Det är bara deras webinterface som är gratis. Riktigt sniket tycker jag.

Postad 14 juli 2008 - 09:19

Ola Johansson
  • Ola Johansson
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Ja. POP är en betaltjänst. Det är bara deras webinterface som är gratis. Riktigt sniket tycker jag.

så med andra ord går det inte att få hotmailen vidarebefodrad till iPhonen utan att betala.. that sux. Aja det går ju att surfa in på hotmailen via safari i värsa fall, men det är ju en smula bökigare.

Postad 14 juli 2008 - 10:39

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
http://omiphone.se/n...one-3g-i-itunes

En liten bugg fix

Postad 14 juli 2008 - 11:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Ojoj... verkar som att man behöver ingenjörsutbildning för att få på det där skyddet utan att få bubblor eller damm på insidan. Kan vara en riktig nagelbitare! Men verkar synnerligen vara det bästa skyddet till sin lur.

Ja, får väl titta videosarna ett gäng gånger innan man ger sig i kast med det. Haah! jag har inte ens luren och klurar redan på hur jag ska applicera skyddet på den. Suck.

Att sätta på slyddet på framsidan = Piece of cake! En tvååring skulle kunna göra det.
Att få på skyddet på baksidan = omöjligt. Jag gav upp efter att ha försökt i 45minuter. Usch va arg jag var.

Postad 14 juli 2008 - 11:31

Schaudin
  • Schaudin
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Uj,uj. Ringde precis Telias kundtjänst. Min iphone skickas idag (svart 16GB)...
Snål som jag var beställde jag segaste leveransen på invisible shielden... kommer först om en vecka! Nåja, det finns mycket att hetsa upp sig för så här i semestertider :)

Postad 14 juli 2008 - 11:37

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Varifrån beställde ni som har beställt invisble shield? zagg?

Edit; stavfel.

Redigerat av Unregisteredae963e03, 14 juli 2008 - 11:40.

Postad 14 juli 2008 - 11:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Varifrån beställde ni som har bestält invisble shield?

http://www.zagg.com/

Postad 14 juli 2008 - 12:19

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Okej jag beställde ett direkt. Har mycket hellre ett sådant runt min framtida Iphone än att jag klämmer in den i ett fult fodral. Helt okej pris. Tog 6 dollarsfrakten!

Bonus att handgreppet blir säkrare.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.