Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 December 2008 - 21:15

pimmen
  • pimmen
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
om jag kopplar optisk kabel från PCH till mitt surround, vad krävs då av filmen jag spelar upp för att det ska bli 5.1?

Postad 20 December 2008 - 21:17

froven
  • froven
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

om jag kopplar optisk kabel från PCH till mitt surround, vad krävs då av filmen jag spelar upp för att det ska bli 5.1?

Att den har 5.1-ljud. :rolleyes:
//P

Redigerat av froven, 20 December 2008 - 21:18.

Postad 20 December 2008 - 21:27

piraya01
  • piraya01
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Jag får nog tacka mig själv! Löste det, så nu kan jag få ut Spotify trådlöst ut i hemmabio högtalarna! Men jag vet i fan om jag är så nöjd med ljudkvalliten!

Måste man ha hårddisk i sin PCH för att detta ska fungera?

Postad 21 December 2008 - 02:25

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Måste man ha hårddisk i sin PCH för att detta ska fungera?

Icke, det funkade utan! Lite knep och knåp sedan funkar det! Men det blir en fördröjning på ljudet ca:20 sekunder efter man startat låten och det är ju en smula irriterande! Sedan måste ljudet stå på på datorn också. Jag har min laptop ståendes i samma rum som min popcorn fast inte på samma ställe, så det funkar ju inte så klockrent för mig pga detta!

För hoppningsvis kommer det en lösning i en senare FW uppdatering!

/*Pappahårding

Postad 21 December 2008 - 03:13

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag kan rekommendera "YAMJ" från http://omertron.com/pch/ som Movie Jukebox. Lätt att få det att fungera och det blir riktigt snyggt!

Postad bild
Postad bild

Postad 21 December 2008 - 03:20

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
ett bra tips jag kör mina filmer via nätet inga problem för mej köpt bara 1 tb hårdis sen en ny cpu fläkt nu hörs inget alls bara projektorn innan lätt datorn som fan har typ allt i samma rum har aldrig haft problem med det snart får man väll köpa en till hårdisk =)=)

Postad 21 December 2008 - 15:33

piraya01
  • piraya01
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Icke, det funkade utan! Lite knep och knåp sedan funkar det! Men det blir en fördröjning på ljudet ca:20 sekunder efter man startat låten och det är ju en smula irriterande! Sedan måste ljudet stå på på datorn också. Jag har min laptop ståendes i samma rum som min popcorn fast inte på samma ställe, så det funkar ju inte så klockrent för mig pga detta!

För hoppningsvis kommer det en lösning i en senare FW uppdatering!

/*Pappahårding

Härligt då har man något att leka med under julhelgen! jag kör digitalt ut från datorn så jag kan stänga av ljudet på den externa dekodern så det är inga problem för mig :rolleyes:

Postad 21 December 2008 - 17:23

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jag kan rekommendera "YAMJ" från http://omertron.com/pch/ som Movie Jukebox. Lätt att få det att fungera och det blir riktigt snyggt!

Postad bild
Postad bild

Ja det va inte så enkelt att ens hitta alla filer man behöver men här är en länk som visar hur allt går till.
http://code.google.c...epByStepInstall

Samt en länk till hur det ser ut:
http://www.youtube.c...h?v=94ESwOsEBWk

Postad 21 December 2008 - 20:23

Castel
  • Castel
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Kanon, tack för tipsen om YAMJ.
Kikade precis på postens paketsökning och nu är det på väg. Imorgon på förmiddagen ska det pillas :rolleyes:

*wee* :rolleyes:

Postad 22 December 2008 - 09:15

pimmen
  • pimmen
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
jag har kommit på en sak dom senaste dagarna, jag tror jag ska få mig en popcorn hour te jul av frugan, och har dessutom köpt en DVE Digital Video Essentials DVD, och då undrar jag ju genast hur jag gör för att ställa in allt på tv:n på PCH:ns HDMI uttag, jag kan ju inte gärna stoppa in en DVD i PCH:n o sen konfigurera alltsammans, någon som klurat ut någon egen fin fin lösning? Mvh /Daniel

Postad 22 December 2008 - 10:48

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

jag har kommit på en sak dom senaste dagarna, jag tror jag ska få mig en popcorn hour te jul av frugan, och har dessutom köpt en DVE Digital Video Essentials DVD, och då undrar jag ju genast hur jag gör för att ställa in allt på tv:n på PCH:ns HDMI uttag, jag kan ju inte gärna stoppa in en DVD i PCH:n o sen konfigurera alltsammans, någon som klurat ut någon egen fin fin lösning? Mvh /Daniel

Har också funderat på det där lite, det jag kommer att göra är att skapa en image fil av DVE skivan och sedan spela upp den från hårddisken på popcornen.

Postad 22 December 2008 - 12:14

Unregistered13b1d648
  • Unregistered13b1d648
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ang YAMJ som funkar klockrent.. ända till man vill lägga till fler filmer i bibloteket (jag fick ingen ordning på det iaf)

Här finns en del bra info om hur man går till väga då!

[edit] lättast är ändå *.bat för uppgradering! läs här!

Redigerat av Unregistered13b1d648, 22 December 2008 - 12:44.

Postad 22 December 2008 - 13:55

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Ang YAMJ som funkar klockrent.. ända till man vill lägga till fler filmer i bibloteket (jag fick ingen ordning på det iaf)

Här finns en del bra info om hur man går till väga då!

[edit] lättast är ändå *.bat för uppgradering! läs här!

Det är ju riktigt enkelt att uppdatera biblioteket i YAMJ iallafall tycker jag det, bara att köra "YAMJ GUI Config" igen och sedan köra My_YAMJ.cmd som skapas när man kört "YAMJ GUI Config", då lägger den till alla nya filmer som den känner av och tar bort de filmer som man kastat bort.

Postad 22 December 2008 - 13:57

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
nån som har en svensk manual man kan se...

Postad 22 December 2008 - 16:27

rannagarden
  • rannagarden
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Inköpt A-110 sedan ett par veckor men haft idel trubbel. Jag vill endast använda externa HDD´s via USB (Ja, jag har använt sökfunktionen på allsköns forum men hittar inte svaret). Hoppas på hjälp här.

En WD MyBook 750GB omkonverterades från FAT32 till NTFS - laddades med 300GB film och hittas inte av PCH. Eller rättare sagt hittas, men när disken skall läsas in efter "USB-enhet istallerad" så tuggar PCH´n i 5min och konstaterar att "Förfrågan kunde ej utföras". Disken är fullt frisk och funktionsduglig i Vista.

Läste då en massa hemskheter om Western Digital och köpte en Fujitsu-Siemens 1TB hårddisk (också extern) för att testa istället. PCH hittade den direkt och den inlagda testfilmen på 2,2GB spelade för glatta livet. Lycka! Men denna disk var också i FAT32 så den konverterades till NTFS och fick ta emot 100GB film för lite seriösare tester. Nu gör PCH likadant med denna externa disken som med den första? Hittar USB men tuggar bara i 5min för att konstatera att "Förfrågan ej...". Också denna disk är problemfri i Vista.

USB-sticka på 8GB med film funkar galant.

Vad jag förstått så skall PCH inte ha några problem med NTFS på externa HDD? Någon som sitter på svaret på problemet?

/M

Postad 22 December 2008 - 16:27

ove_yxa
  • ove_yxa
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Gör en ISO-fil av DVDn och ladda in den i PCH:n. Borde funka.

Postad 22 December 2008 - 19:16

woco
  • woco
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
[A-110] Har införskaffat mej en A-110,som jag tänkt att
koppla till min tjock TV via S-VHS och ljudet via den Optiska
utgången på A-110. Stämmer det att det inte går att få
ut DD5.1 på detta sätt eller har jag missat något.
Någon som har något tips??

Postad 22 December 2008 - 19:18

piraya01
  • piraya01
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

[A-110] Har införskaffat mej en A-110,som jag tänkt att
koppla till min tjock TV via S-VHS och ljudet via den Optiska
utgången på A-110. Stämmer det att det inte går att få
ut DD5.1 på detta sätt eller har jag missat något.
Någon som har något tips??

Ja det bör fungera.

Postad 22 December 2008 - 19:21

woco
  • woco
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ja det bör fungera.

Får det inte att fungera,Funkar klockrent om det är DTS men inte
om det är DD.5.1. Behöver man göra någon speciell inställning eller
behöver man installera något??

Postad 22 December 2008 - 20:38

Castel
  • Castel
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Då kom den idag! And I Love It!

Funkar klockrent!
YAMJ va väldigt behändigt o ha att göra med.
Allt jag matat PCHn med har den svalt och HD material blir väldigt bra.

Postad 22 December 2008 - 21:17

Unregistered13b1d648
  • Unregistered13b1d648
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det är ju riktigt enkelt att uppdatera biblioteket i YAMJ iallafall tycker jag det, bara att köra "YAMJ GUI Config" igen och sedan köra My_YAMJ.cmd som skapas när man kört "YAMJ GUI Config", då lägger den till alla nya filmer som den känner av och tar bort de filmer som man kastat bort.

a jag försökte det, men YAMJ GUI Config vägrade göra som jag ville.. gjorde säkert något fel men nu funkar det iaf bra :)

Postad 22 December 2008 - 22:33

K-E Larsson
  • K-E Larsson
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Får det inte att fungera,Funkar klockrent om det är DTS men inte
om det är DD.5.1. Behöver man göra någon speciell inställning eller
behöver man installera något??

Kolla i ljud och bild inställningarna i PCH att AC3 är inställt på RAW.

Redigerat av K-E Larsson, 22 December 2008 - 22:34.

Postad 22 December 2008 - 23:19

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Man kan ju lägga till nya Webb-tjänster.... men då funderade jag på, VART finns det webbtjänster som man kan använda? Vad har ni lagt till för extra webbtjänster tex.?

Postad 23 December 2008 - 00:20

Gallardo
  • Gallardo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Fick min A-110 idag efter några dagars väntan.

Fixade allt med sladdar och diverse som behövdes, så allt är rätt inkopplat.

MEN!

Jag kan inte hitta PCHn i mitt nätverk. Har kollat så att IP stämmer och läst manualen 10 gånger känns det som.

Någon som har en idé?

EDIT: Har nu hittat den i min arbetsgrupp men kommer inte åt den.

Får upp detta meddelande:

\\Pch-a110 är inte tillgänglig. Kanske har du inte behörighet att använda den här resursen. Be serverns administratör om hjälp.
Nätverkssökvägen kan inte hittas

Redigerat av Gallardo, 23 December 2008 - 01:00.

Postad 23 December 2008 - 02:09

dl47
  • dl47
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Fick min A-110 idag efter några dagars väntan.

Fixade allt med sladdar och diverse som behövdes, så allt är rätt inkopplat.

MEN!

Jag kan inte hitta PCHn i mitt nätverk. Har kollat så att IP stämmer och läst manualen 10 gånger känns det som.

Någon som har en idé?

\\Pch-a110 är inte tillgänglig. Kanske har du inte behörighet att använda den här resursen. Be serverns administratör om hjälp.

Prova ansluta den som en nätverksenhet. \\ip-adress\share
Klicka sen på annat användarnamn och ange användare: nmt lösen: 1234 (om du inte ändrat lösen till något annat förstås.)

Postad 23 December 2008 - 07:18

pimmen
  • pimmen
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Har också funderat på det där lite, det jag kommer att göra är att skapa en image fil av DVE skivan och sedan spela upp den från hårddisken på popcornen.

bra tänk, det får bli lösningen, tack och bock

Postad 23 December 2008 - 07:26

rannagarden
  • rannagarden
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Inköpt A-110 sedan ett par veckor men haft idel trubbel. Jag vill endast använda externa HDD´s via USB (Ja, jag har använt sökfunktionen på allsköns forum men hittar inte svaret). Hoppas på hjälp här.

En WD MyBook 750GB omkonverterades från FAT32 till NTFS - laddades med 300GB film och hittas inte av PCH. Eller rättare sagt hittas, men när disken skall läsas in efter "USB-enhet istallerad" så tuggar PCH´n i 5min och konstaterar att "Förfrågan kunde ej utföras". Disken är fullt frisk och funktionsduglig i Vista.

Läste då en massa hemskheter om Western Digital och köpte en Fujitsu-Siemens 1TB hårddisk (också extern) för att testa istället. PCH hittade den direkt och den inlagda testfilmen på 2,2GB spelade för glatta livet. Lycka! Men denna disk var också i FAT32 så den konverterades till NTFS och fick ta emot 100GB film för lite seriösare tester. Nu gör PCH likadant med denna externa disken som med den första? Hittar USB men tuggar bara i 5min för att konstatera att "Förfrågan ej...". Också denna disk är problemfri i Vista.

USB-sticka på 8GB med film funkar galant.

Vad jag förstått så skall PCH inte ha några problem med NTFS på externa HDD? Någon som sitter på svaret på problemet?

/M

Fick rådet att nedgradera firm.ver till den förra (har just nu den senaste från november) för att se ifall den tar mina NTFS-diskar bättre. Men då missar jag väl DTS-avkodningen via hdmi? *suck*

Eller är det bättre att fomratera diskarna till EXT3 och hoppas på bättre kompabilitet? Ingen som råkat ut för att PCH´n inte vill läsa NTFS ordentligt?

Redigerat av rannagarden, 23 December 2008 - 07:49.

Postad 23 December 2008 - 12:28

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Fick rådet att nedgradera firm.ver till den förra (har just nu den senaste från november) för att se ifall den tar mina NTFS-diskar bättre. Men då missar jag väl DTS-avkodningen via hdmi? *suck*

Eller är det bättre att fomratera diskarna till EXT3 och hoppas på bättre kompabilitet? Ingen som råkat ut för att PCH´n inte vill läsa NTFS ordentligt?

Varför i hela friden envisas du med NTFS? om disken ska användas till PCH:n mest/uteslutande så ska du naturligtvis ha dess native format Ext3 för att minimera evt problem.

Redigerat av Nisken, 23 December 2008 - 12:31.

Postad 23 December 2008 - 16:19

rannagarden
  • rannagarden
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Envisas och envisas... Snarare var det så att det var smidigt (kör med Vista) och att överallt man hittar så säger alla att NTFS är inga problem. Kompisen var förbi härom dagen med sin externa NTFS-hdd och den spelade för glatta livet i PCH. Bara mina surdiskar som, efter konvertering FAT32 till NTFS, vägrar visa sig i PCH´n.

Sitter just nu och formaterar (ingen snabbformatering) min 1Tb Fujitsu-Siemens Storagebird till NTFS för att kolla ifall en djupare formatering hjälper. Funkar inte det så får det bli EXT3 i externa hdd´n och en brygga i Vista för att hantera den. Jag förstår inte vart felet ligger eller varför PCH´n inte diggar mina diskar.

Har sett en handfull trådar på diverse forum om externa hdd´s som inte hittas av PCH, men ser inga svar.

Postad 23 December 2008 - 16:54

karlbertil_johnsson
  • karlbertil_johnsson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Tidigare i tråden eftersöktes en installationsguide för llink. Jag har försökt hitta om någon av er svarat på den (men har inte hittat det), för jag har samma fundering, hur får man llink att fungera? Jag är helt novis på detta!

Rätta mig nu om jag har fel men som jag fattat det så ska llink ligga på datorn som delar ut filer (dvs inte på PCH). Jag kör WinXP och den fil jag tagit ner från lundman.net är llink-2.2.0-win32.zip. Förväntas jag packa upp och köra llink.exe och ha igång den processen hela tiden då PCH ska ha tillgång till rar-filer etc? Eller har jag missuppfattat syftet med llink?

I nuläget kör jag XBMC på min gamla xbox men har önskan om att köpa nyare (och självklart fräckare) prylar såsom projektor, PCH etc, men jag vill kolla så att allt "fungerar bättre" än vad XBMC gör idag för mig. :)

Tacksam för hjälp och svar...

UPDATE: jag glömde skriva att jag även hittade llink-2.2.0-nmt.tar.gz och Link-installer.zip. Ska PCHn trots allt ha mjukvara installerad på sig samtidigt som win32an är igång på WinXP?

Ber om ursäkt om mitt inlägg blev rörigt men det är ganska rörigt för mig här också :lol:

Redigerat av karlbertil_johnsson, 23 December 2008 - 16:59.

Postad 23 December 2008 - 20:32

K-E Larsson
  • K-E Larsson
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Vad har du för brandvägg på datorn?
Det är med stor sannolikhet en inställning i brandväggen.

Redigerat av K-E Larsson, 23 December 2008 - 20:32.

Postad 24 December 2008 - 06:43

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Har precis installerat senaste firmware, och den enda skillnaden jag hittills märkt är att jag inte längre hittar min PCH A-110 på nätverket. Går jag in i min routers inställningar och kollar inkopplade prylar så hittar jag den inte där heller, vilket alltså innebär att jag inte har någon aning om vilken ip-adress den har. Det funkar alltså inte att hitta den via den ip-adress den hade innan firmwareuppgraderingen.

Förmodligen är det enkelt, men just nu är jag för trött för att komma på den själv. Plus att jag är på jobbet. Vissa får slita på julafton... Vilket påminner mig: God jul på er förresten, och tack på förhand för den hjälp jag kommer få... :)

Postad 24 December 2008 - 09:19

rannagarden
  • rannagarden
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Envisas och envisas... Snarare var det så att det var smidigt (kör med Vista) och att överallt man hittar så säger alla att NTFS är inga problem. Kompisen var förbi härom dagen med sin externa NTFS-hdd och den spelade för glatta livet i PCH. Bara mina surdiskar som, efter konvertering FAT32 till NTFS, vägrar visa sig i PCH´n.

Sitter just nu och formaterar (ingen snabbformatering) min 1Tb Fujitsu-Siemens Storagebird till NTFS för att kolla ifall en djupare formatering hjälper. Funkar inte det så får det bli EXT3 i externa hdd´n och en brygga i Vista för att hantera den. Jag förstår inte vart felet ligger eller varför PCH´n inte diggar mina diskar.

Har sett en handfull trådar på diverse forum om externa hdd´s som inte hittas av PCH, men ser inga svar.

Formaterade Fujitsu-Siemens Storagebird 1Tb disken över natten - NTFS. Lade in en film i morses och... PCH´n svarade med att "USB-enhet installerad", men gick sedan över till att tugga i 5min och avsluta med ett "Förfrågan kunde ej utföras". Hmm... Någon som kan bidra med idéer på vad som är fel?

I annat fall får det bli Ubuntu och en omformatering till EXT3 (men 2 veckors troubleshooting ger inte mycket hopp så här på högtidsdagen). :) ;)

Postad 25 December 2008 - 00:41

rannagarden
  • rannagarden
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Oookej... Körde Ubuntu och formaterade disken till Ext3. Men fick inte patchen från fs-driver.org att funka tillfredsställande (hittade Linux-disken men Vista ville bara formatera den för att använda den och att skriva till den var inte att tala om). Formaterade då om disken igen(!) i Ubuntu till NTFS - utifall Vista gjorde nåt skumt med disken vid formateringen (några dolda filer och skräp).

Sedan lade jag in Kung-Fu Panda i mkv på 2.2Gb på NTFS-disken och PCH´n hittade den! :) I morgon (eg. idag) skall jag testa ifall det går att lägga in större filmen och fler mappar och om PCH´n fortfarande hittar disken. För då vet jag att Vista förmodligen "fular" med disken vid formateringen som hindrar PCH´n att hitta disken.

Kan vara en lösning, men vågar inte hoppas.

Postad 25 December 2008 - 01:50

Gallardo
  • Gallardo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Prova ansluta den som en nätverksenhet. \\ip-adress\share
Klicka sen på annat användarnamn och ange användare: nmt lösen: 1234 (om du inte ändrat lösen till något annat förstås.)

Tack! Det löste sig! :)

Postad 25 December 2008 - 06:07

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Oookej... Körde Ubuntu och formaterade disken till Ext3. Men fick inte patchen från fs-driver.org att funka tillfredsställande (hittade Linux-disken men Vista ville bara formatera den för att använda den och att skriva till den var inte att tala om). Formaterade då om disken igen(!) i Ubuntu till NTFS - utifall Vista gjorde nåt skumt med disken vid formateringen (några dolda filer och skräp).

Sedan lade jag in Kung-Fu Panda i mkv på 2.2Gb på NTFS-disken och PCH´n hittade den! :) I morgon (eg. idag) skall jag testa ifall det går att lägga in större filmen och fler mappar och om PCH´n fortfarande hittar disken. För då vet jag att Vista förmodligen "fular" med disken vid formateringen som hindrar PCH´n att hitta disken.

Kan vara en lösning, men vågar inte hoppas.

Alltid roligt att det dels funkar, dels verkar vara "pyttemjuks javvistja!" som strular. Gates brukar prata om terrorister som orsakar lidande, men det lidande Windows orsakat är mångdubbelt större. Tänk bara på alla hjärnblödningar Windows orsakat!

eehh God helg oxå!

Redigerat av Nisken, 25 December 2008 - 06:08.

Postad 25 December 2008 - 07:29

Jack_OldNo7
  • Jack_OldNo7
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej, är det någon som vet något om "kvaliten" på PCH'ns nätverkskort? Är det några problem med "streamning" om man har en nätverkskabel på ca. 30 meter? Jämför med Dreambox DM-500 som har ett "svagt" nätverkskort (det finns olika tips om att lösa problemet m.h.a att löda på extra kondensatorer). Så för att förtydliga min fråga, lider PCH A-110 av samma "nätverksproblem" som Dreambox DM-500?

Postad 25 December 2008 - 09:15

rannagarden
  • rannagarden
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Alltid roligt att det dels funkar, dels verkar vara "pyttemjuks javvistja!" som strular. Gates brukar prata om terrorister som orsakar lidande, men det lidande Windows orsakat är mångdubbelt större. Tänk bara på alla hjärnblödningar Windows orsakat!

eehh God helg oxå!

Jahopp. Lade över lite tyngre filmer i större mappar osv. och nu tar PCH´n min externa USB-HDD som handsken. Troligtvis så är det så att Windows smiter in några "ful-filer" på disken när man formaterar diskarna till NTFS i Vista så att den inte fungerar med PCH.

Så botemedlet mot att PCH inte hittar en extern HDD kan vara att man får formatera den till NTFS (eller till annat valfritt system) i Linux. Jag gjorde en Ubuntu boot-cd och körde G-parted.

God helg tebaka. :)

Postad 25 December 2008 - 10:27

pimmen
  • pimmen
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
går det inte att spela filmer och annat direkt från rar, en kompis har gjort en film från hultsfred som han delat upp i många små rarfiler, och jag vill ju inte behöva packa upp den för att kolla, det behövde man inte när gamla xboxen agerade media center.. Mvh Daniel

Postad 25 December 2008 - 12:01

Unregistered71a74942
  • Unregistered71a74942
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jahopp. Lade över lite tyngre filmer i större mappar osv. och nu tar PCH´n min externa USB-HDD som handsken. Troligtvis så är det så att Windows smiter in några "ful-filer" på disken när man formaterar diskarna till NTFS i Vista så att den inte fungerar med PCH.

Så botemedlet mot att PCH inte hittar en extern HDD kan vara att man får formatera den till NTFS (eller till annat valfritt system) i Linux. Jag gjorde en Ubuntu boot-cd och körde G-parted.

God helg tebaka. :)

Kul att du fick i ordning på PCH.
Min funkade perfekt när jag formaterade med Disc magic tool.
Go fortsätning

Postad 25 December 2008 - 14:54

devon
  • devon
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej!

Jag fick en A-110 i julklapp och har börjat pillat med den. Jag har inledningsvis 2 frågar som mycket väl kan ha blivit besvarade tidigare, men som jag inte hittat vid en snabb genomsökning i denna tråd.

1. Ljud till min Samsung A656 via HDMI, fungerar det? I så fall hur!? Jag har ställt in HDMI audio on i popen och även testat både analogt och digitalt. Det är dödstyst i TVn. Jag har testat både xvid och x264 klipp. Bilden fungerar hur bra som helst.
Jag har kollat runt i menyn på TVn men det finns ju nästan inga inställningar för ljud i den. Snälla hjälp mig, utan ljud blir det ju inget roligt :/

2. Hur spelar man IMG/ISO DVD filmer? Jag ser ju att flera har fått igång dessa men för mig syns inte ens filerna.

Tack för direkta svar alternativt länkar till tidigare svar.

/Jonas

Postad 25 December 2008 - 15:17

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Har en HDD i min PCH och laddat upp lite filmer på den, men hur ser man hur mycket ledigt utrymme som finns kvar på den?

Postad 25 December 2008 - 15:48

Nizze_Hult
  • Nizze_Hult
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

1. Ljud till min Samsung A656 via HDMI, fungerar det? I så fall hur!? Jag har ställt in HDMI audio on i popen och även testat både analogt och digitalt. Det är dödstyst i TVn. Jag har testat både xvid och x264 klipp. Bilden fungerar hur bra som helst.
Jag har kollat runt i menyn på TVn men det finns ju nästan inga inställningar för ljud i den. Snälla hjälp mig, utan ljud blir det ju inget roligt :/

2. Hur spelar man IMG/ISO DVD filmer? Jag ser ju att flera har fått igång dessa men för mig syns inte ens filerna.

Tack för direkta svar alternativt länkar till tidigare svar.

/Jonas

Mycket riktigt finns problemen avhandlade i tråden, den som söker han finner...

1. Du har förmodligen valt fel i bildformatslistan... Välj format som står under HDMI.

2. ISO/IMG funkar inte via nätverk. Du måste ha filen på en intern HDD eller USB-sticka/drive.

GOD FORTSÄTTNING!

Postad 25 December 2008 - 15:56

peffen
  • peffen
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Är mycket nära ett köp av denna maskin. Har sökt i tråden men ej hittat bra svar om det går att koppla upp den mot en macbook som jag använder. Går det att föra över filer via USB från mac till en intern HDD? Det borde väl finnas en ext2/3 fil även till mac som till PC? Tänkte även köra ljudet till tv initialt innan jag köper ljudsystem och hoppas att stödet för DTS downmixing kommit nu.

Postad 25 December 2008 - 15:59

devon
  • devon
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Mycket riktigt finns problemen avhandlade i tråden, den som söker han finner...

1. Du har förmodligen valt fel i bildformatslistan... Välj format som står under HDMI.

2. ISO/IMG funkar inte via nätverk. Du måste ha filen på en intern HDD eller USB-sticka/drive.

GOD FORTSÄTTNING!

Vilken stjärna du är Nizze!!!!! Det funkar hur bra som helst. Hade missat det precis som du sa. Jag hade valt 1080p 60hz i den övre delen av listan. Nu sökte jag mig neråt och det fungerar hur bra som helst. Tack än en gång :)

Postad 25 December 2008 - 18:49

2000
  • 2000
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Jag har problem med nätverksanslutningen. kan inte uppdatera firmware eller komma åt några webtjänster. När jag ansluter nätverkskabeln får PCH ett ipnummer men jag kan inte se den i nätverket. inte ens i routern kan jag se att den finns ansluten... trots att den fått ipnummer, hmmm??
Finns det någon som kan det här bättre än jag som kan ge mig en liten guide.

Postad 25 December 2008 - 18:53

K-E Larsson
  • K-E Larsson
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

ISO/IMG funkar alldeles utmärkt att streama på nätverket via SMB eller NFS men inte via http.

Redigerat av K-E Larsson, 25 December 2008 - 18:55.

Postad 25 December 2008 - 21:06

jimmpa83
  • jimmpa83
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tja..

Ja undrar om man kan spela upp bluray iso filer i popcornen ? .

För när jag för över en iso bluray så fastnar den alltid nånstans.

Sen vet ja ja att man kan mouta dom med deamon och sen köra stream katalogen men det blir så jobbigt när man får byta varje kapitell manuellt :)

/j

Postad 25 December 2008 - 22:12

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Jimmpa83:

Nix, du kan inte köra BluRay ISO... det går inte, pga av licensproblem och annat! Du kan inte räkna med att detta kommer heller, förhoppningsvis kommer det något nytt från Popcorn Hour under 2009 som kanske skulle kunna lösa det, men det är enbart spekulationer! Enda lösningen idag är HDi Dune HD, de har både med och utan inbyggd BD-läsare! Ganska ny spelare, finns att mer om på MPCclub.com

:)

Postad 26 December 2008 - 00:46

2000
  • 2000
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Ny popcorn hour och massa problem. Vilka nätverksinställningar ska man använda för att få det att fungera?
Med automatisk IP får min PCH ett ipnummer utanför routerns dhcp range och med statisk ip blir det ju svårt att få alla andra enheter på nätverket att fungera...

Och en annan sak, kan man inte stega till nästa låt (eller nästa bild i ett fotoalbum) med pil framåt eller nåt liknande. Måste man stänga, backa och stega till nästa? SÅÅÅÅ uselt KAN det ju ändå inte vara måste vara jag som missat nått, eller?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.