Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 May 2010 - 09:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ähh :-)

Jag ställer väckaren på 0345 och så startar jag kaffebryggaren..Sen ser jag UFC och direkt efter det så åker jag och arbetar 10 timmar :)

Postad 28 May 2010 - 09:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ähh :-)

Jag ställer väckaren på 0345 och så startar jag kaffebryggaren..Sen ser jag UFC och direkt efter det så åker jag och arbetar 10 timmar :)

Shit! Det finns inte en chans i helsike att jag skulle klara av det, måste ha min nattsömn. :D

Postad 28 May 2010 - 09:48

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Fasen vad folk håller på Chucken! Jag har alltid gillat Ortiz och hoppas han vinner. Tyvärr för honom så är väl Liddells stil rena motgiftet mot Titos... Det är jämnare nuförtiden tror jag, hade det varit Prime-Chuck mot Prime-Tito så vinner ju Chuck 9/10 möten. Nu tror jag på 60/40 till Liddells fördel.

Jag har aldrig gillat Chuck och alltid tyckt att både han och Ortiz varit överskattade. Men jag hade nog också hållit på Ortiz om dom 2 hade mötts. Ibland blir det så att alla måste hata en viss fighter, i och för sig är väl inte Ortiz direkt sympatisk så i det fallet kan man förstå det. Men att tex alla plötsligt hatar Machida efter första matchen mot Shogun bara för att han vann ett domslut dom en del inte höll med om. Är ju inte hans fel, en mer sympatisk fighter får man leta länge efter.

Så här tror jag:
Rashad Evans vs. Quinton Jackson - Quinton på KO, Rashad har chansen att vinna på poäng inget annat.
Brilz vs. Antonio Rogerio Nogueira - Rogeiro tar ännu ett steg närmare titelmatch. En till seger efter detta borde räcka.
Michael Bisping vs. Dan Miller - tyvärr
Todd Duffee vs. Mike Russow - egentligen svårtippad match, men chansar med Duffee
John Hathaway vs. Diego Sanchez - Diego borde vinna enkelt
Dong Hyun Kim vs. Amir Sadollah - Stun Gun dominerar med sin styrka, men han kan förlora om han inte har förbättrat sin cardio
Dan Lauzon vs. Efrain Escudero
Melvin Guillard vs. Thiago Tavares
Luiz Cane vs. Cyrille Diabate
Aaron Riley vs. Joe Brammer
Jesse Forbes vs. Ryan Jensen

Dream14:

Hayato Sakurai vs. Nick Diaz - Ganska jämn match, men Sakurai har sett sina bättre dagar
Joachim Hansen vs. Hiroyuki Takaya - Hansen förlorade en jämn titelmatch sist, måste vinna nu.
Ralek Gracie vs. Kazushi Sakuraba - Hoppas verkligen att Sakuraba spöar ännu en Gracie, men Ralek är ju ganska mycket större så det känns som Gracie är favorit.
Norifumi Yamamoto vs. Kiko Lopez - Kid vinner enkelt
Ikuhisa Minowa vs. Imani Lee - Minowaman vinner oavsett hur stora hans motståndare är
Yoshiro Maeda vs. Kenji Osawa
Hideo Tokoro vs. Akiyo Nishiura
Kazuyuki Miyata vs. Takafumi Otsuka

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 28 May 2010 - 10:13.

Postad 28 May 2010 - 10:18

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Jag hade väldigt svårt för Chuck med, speciellt efter hans intåg i UFC 76 där de verkligen försöker hype:a honom (gott att Randy visade vem som bestämmer). Nu för tiden säger jag nog varken bu eller bä... Kommer nog inte hålla på någon av Ortiz eller Ice Man...

Håller med om att det kom väldigt många Machida-haters på en gång, själv har jag kanske aldrig sett Shoguns storhet så jag tycker väl egentligen att det enda bra som kom av hans vinst är att han har en roligare stil att kolla på, för ärligt talat så, även om Machida är grym på det han gör, är hans fighter allt som oftast sömnpiller att kolla på =)

Själv kommer jag också se UFC dagen efter, mest pga att jag ibland brukar köra en kombinerad UFC/PS3 dag med en kompis där vi kollar ufc och lirar lite hederligt tv-spel :)

Ska bli kul att se om Todd Duffee är the real deal eller inte, mycket imponerad av hans debut iaf :D

Hoppas precis som Fred2 på Sakuraba, kan inte förklara det men han har alltid vart en smyg-favvo hos mig...

Postad 28 May 2010 - 21:20

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag hade väldigt svårt för Chuck med, speciellt efter hans intåg i UFC 76 där de verkligen försöker hype:a honom (gott att Randy visade vem som bestämmer). Nu för tiden säger jag nog varken bu eller bä... Kommer nog inte hålla på någon av Ortiz eller Ice Man...

Håller med om att det kom väldigt många Machida-haters på en gång, själv har jag kanske aldrig sett Shoguns storhet så jag tycker väl egentligen att det enda bra som kom av hans vinst är att han har en roligare stil att kolla på, för ärligt talat så, även om Machida är grym på det han gör, är hans fighter allt som oftast sömnpiller att kolla på =)

Själv kommer jag också se UFC dagen efter, mest pga att jag ibland brukar köra en kombinerad UFC/PS3 dag med en kompis där vi kollar ufc och lirar lite hederligt tv-spel :)

Ska bli kul att se om Todd Duffee är the real deal eller inte, mycket imponerad av hans debut iaf :)

Hoppas precis som Fred2 på Sakuraba, kan inte förklara det men han har alltid vart en smyg-favvo hos mig...

Dagen efter räcker bra för mig också, föredrar att se i bra HD-kvalitet också.

Sakuraba sa på presskonferensen att han var lite orolig för Gracies storlek, han väger nog 15-20 kg mer än Saku. Nick Diaz kom för sent till invägningen och var förvånad och besviken över att Dream 14 skulle vara i en bur. Han gillade dom gamla pridereglerna i en ring som premierar en teknisk fighter och inte en fysisk brottare. Jag håller med, Nick Diaz är en mycket vis man.

Såg på Bellator XX tidigare ikväll, även det i HD. Jag hade nog gärna sett den i SD nu i efterhand, riktigt otäck knäskada som inte var så kul att titta på. När man såg hur han försökte ställa sig upp och knäet bara gled åt sidan, så fick man vända sig bort från TV'n. När sedan läkaren ryckte knäet helt ur led blev det ju inte direkt trevligare.

Postad 28 May 2010 - 23:16

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Hideo Tokoro vs. Akiyo Nishiura

Hideooo Tokooooroooooo!

Har helt missat att dreamgalan går i natt. Det blir en supersöndag i soffan den här helgen! :)

EDIT: Och sen är det ju med skräckblandad förtjusning man ser Saku gå upp i rungen numera. Jag vill inte att hans storhet från pridetiden som "the gracie killer" skall befläckas, kanske skulle han lägga handskarna på hyllan och pyssla med annat, för han börjar bli ganska punchig... Det var ju Sakuraba som fick mig intresserad av MMA på riktigt, före Saku var jag mer intresserad av K-1 och Muay Thai. Nåväl, Hoppas att Sakuraba vinner på Kimura eller benlås, det vore suveränt! :)

Redigerat av Unregistered8147b14e, 28 May 2010 - 23:22.

Postad 28 May 2010 - 23:19

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Har ingenting mot Machida som person eller så men jag gillar inte hans sätt att fightas, hur effektivt det än må vara. Hans avslut kan vara riktigt trevliga men fram till dess är det mest....gäsp!!
Så det har absolut ingenting alls med Shogun fighten att göra, det går bra mkt längre tillbaka än så...
Sen tycker jag att alla som har en nolla i förlustprotokollet borde få prova på åka på lite däng :)

Kan absolut hålla med om att Chuck är överskattad och han är absolut inte en favorit men mot Tito så skulle jag hålla mina tummar rätt hårt för att "smalt mellan ögonen" ska förlora...Bara det att det är han som får xxxxx på Jenna Jameson och inte en annan är nästan skäl nog.

Visst är det så att Chucks stil passar Tito rätt dåligt, det har vi ju sett tidigare och precis som någon sagt så lär det bli jämnare idag om de skulle mötas, ja jag tror det i alla fall...Fast när man ser Chuck i TUF11 så verkar han vara bra mkt mer taggad och på g än Tito är i närheten utav..jag tror det är till Chucks fördel!

Kommer nog också vänta till dagen efter med att se galan, är inne i en trött period där jag sover väldigt lite så det blir till att passa på när tillfälle ges..

Postad 29 May 2010 - 12:14

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Tito gängar Jenna Jameson, och det skall man vara avundsjuk på???

Postad bild

Postad bild

KNAPPAST!

Redigerat av Unregistered8147b14e, 29 May 2010 - 12:16.

Postad 29 May 2010 - 23:04

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Inte alls de bilderna jag har i mitt huvud...tack för att du förstörde allt :)

Hmm, borde sova nu om jag ska orka titta på galan inatt...blir till att spela in tror jag

Postad 30 May 2010 - 00:54

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Tito gängar Jenna Jameson, och det skall man vara avundsjuk på???

Postad bild

Postad bild

KNAPPAST!

Hon va snygg för MÅNGA år sen men fy f-n hur hon ser ut idag.

Postad 30 May 2010 - 01:20

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Det var därför jag skrev tre av fyra ovan.. :) . Tack för tipset om Abu Dhabi Submission Championship (ADCC)!
Jag håller med om att det tillför en extra dimension som verktyg, men det ser så jäkla brutalt ut med armbågar mot ett ansikte stumt mot golvet.

Herregud, man undrar ju lite hur de resonerar efter att ha fått pisk och ser ut som råbiff i ansiktet: "- Det här var kul, det måste jag göra igen!". Jaja, det är tur att man är olika.

Har för mig att Paolo hävdar att kampsporter inte är så farligt. Samtidigt så hörde jag honom skrocka i någon sändning att "han lär inte vara ett ämne för universitetsstudier efter dom smällarna" eller något liknande. Hm, hur ska han ha det?

Det klart att kamsport är skadligt men det är ju fotboll också, att gå ut på gatan kan också va farligt.
Dom som pysslar med MMA el full kontakt sporter vet ju riskerna men tycker det är värt det pga dom stora pengarna som erbjuds och sen har dom ett stort behov av att fightas och mäta sej med andra.
Japanerna har ju sin bushido grej som innebär ära osv.
Tänk dej gladiatorspelen då, då va det till döds.
Det va farligt om nåt.
Sen lär man sej att leva med smärta, dom får ju pisk i gymmet varje dag och lär sej tåla.
Paolo ville väl göra sej lite lustig med den kommentaren antar jag.
Hoppas du fick lite klarhet i det hela, är en gammal kamsportare som höll på med Tae-Kwon-Do i många år.
Sitter just nu och väntar på UFC 114, det blir riktigt spännande med dom 2 rivalerna Evans och Jackson.

Redigerat av Lion_Paw, 30 May 2010 - 01:21.

Postad 30 May 2010 - 02:21

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
-Rampage vs Rashad Evans
Hoppas verkligen att Rampage knockar skiten ur Rashad.

-Michael Bisping vs Dan Miller,dec

-Antonio Rogerio Nogueira vs. Jason Brilz, T/KO rond 1

-Diego Sanchez vs. John Hathaway,dec

WAR RAMPAGE!!!!

Postad 30 May 2010 - 02:33

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Inte långt kvar nu! :)

Postad 30 May 2010 - 03:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
iiiiiiiits time

Postad 30 May 2010 - 03:05

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Yes,yes,yes...
Som mr Diego Sanchez brukar säga.

Postad 30 May 2010 - 05:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Helt klart en skaplig gala :-)

Dags för Rampage att dominera :)

Postad 30 May 2010 - 05:19

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0

Helt klart en skaplig gala :-)

Dags för Rampage att dominera :)

Respekt!
...krossa Rashad

Postad 30 May 2010 - 05:26

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Fan vad nervös ja är.Rampage är min absoluta favorit fighter.
WAR RAMPAGE...

Redigerat av Noah06, 30 May 2010 - 05:26.

Postad 30 May 2010 - 06:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 30 May 2010 - 07:34

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Spoiler

Tycker inte riktigt du har rätt..
Spoiler

Postad 30 May 2010 - 08:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
t
Spoiler

Postad 30 May 2010 - 20:52

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jahapp, då har man sett UFC 114... En ok gala, inte mycket mer. Lil Nog underpresterade och kunde lika gärna fått domslutet emot sig. Duffee gick på en mina, jag var tyvärr en av dom som hade hoppat på hypetåget. Pinsamt! :)
Diego Sanchez?! Guarden var ju nere vid knäna, vilken dålig boxning. Hakan stack rakt ut. Skämmes tamejfan.

Evans vann, men som kommentatorerna var inne på - han blir mer och mer en större version av GSP. 100 % taktik. Det här var dock en roligare fight än den senaste, då var det ju GSP till hundra procent.
Han var MYCKET snabbare än Jackson, det avgjorde verkligen fighten. Jag trodde Rampages blytunga händer skulle fälla avgörandet men han träffade ju bara en gång. Då hade han ju inte flås till att följa upp tillräckligt väl.
Det bevisar en sak, Wolfslair är ett horribelt dåligt camp om man vill förbereda sig mot en brottare. Sparringen är på tok för dålig. Rashad sparrar mot Shane Carwin, Rampage sparrar mot Bisping (!!!) och har Mike Dolce som kostrådgivare. B)
Om Rampage kommer tillbaka till USA och tränar med bra killar som pressar honom och som inte låter honom bli fet igen knockar han Evans nästa gång, idag var han dock snudd på utklassad. Jag gillar verkligen inte Rampage damp-/adhdbeteende, men killen har grymma förutsättningar och det är synd att kasta bort dom i norra England för att man tränar med sopor. Vad sägs om Rampage mot Handy nu? Det är en fight jag skulle vilja se!

Redigerat av Kamui, 30 May 2010 - 20:53.

Postad 30 May 2010 - 21:20

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Såg 114 idag och tycker väl egentligen att Rashad vs Rampage hade kunnat gå åt båda hållen, men Rashad var klart dominerande i matchen förutom en smocka som hittade rätt. Även om jag gillar Rampages fightingstil mer än Rashads så tycker jag inte det var något snack om att Rashad vann den.

Lustigt att båda blev så ödmjuka när matchen var över dock... :)

Duffee gick på en riktig mina, någon mer som ser likheten i matchen mellan Manhoeff och Lawler? Tycker fortfarande att det är svårt att säga något om honom förutom att han kanske har en klen haka?

Sanchez trodde jag skulle ta det lätt men britten överraskade mig enormt positivt...

Matchen mellan Nog och Brilz tror jag båda gick stärkta ur fighten, som jag persnligen tycker var kvällen fight, den svängde härligt fram och tillbaks. Brilz förlorade förvisso men visade att han platsar bland den kalibern av fighters + att han tog matchen på kort tid. Nog vann och stärkte därför sina kort med... B)

Postad 30 May 2010 - 21:27

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jahapp, då har man sett UFC 114... En ok gala, inte mycket mer. Lil Nog underpresterade och kunde lika gärna fått domslutet emot sig. Duffee gick på en mina, jag var tyvärr en av dom som hade hoppat på hypetåget. Pinsamt! :)
Diego Sanchez?! Guarden var ju nere vid knäna, vilken dålig boxning. Hakan stack rakt ut. Skämmes tamejfan.

Evans vann, men som kommentatorerna var inne på - han blir mer och mer en större version av GSP. 100 % taktik. Det här var dock en roligare fight än den senaste, då var det ju GSP till hundra procent.
Han var MYCKET snabbare än Jackson, det avgjorde verkligen fighten. Jag trodde Rampages blytunga händer skulle fälla avgörandet men han träffade ju bara en gång. Då hade han ju inte flås till att följa upp tillräckligt väl.
Det bevisar en sak, Wolfslair är ett horribelt dåligt camp om man vill förbereda sig mot en brottare. Sparringen är på tok för dålig. Rashad sparrar mot Shane Carwin, Rampage sparrar mot Bisping (!!!) och har Mike Dolce som kostrådgivare. B)
Om Rampage kommer tillbaka till USA och tränar med bra killar som pressar honom och som inte låter honom bli fet igen knockar han Evans nästa gång, idag var han dock snudd på utklassad. Jag gillar verkligen inte Rampage damp-/adhdbeteende, men killen har grymma förutsättningar och det är synd att kasta bort dom i norra England för att man tränar med sopor. Vad sägs om Rampage mot Handy nu? Det är en fight jag skulle vilja se!

Ja, Rampage såg inte riktigt 100%ig ut, han skulle behöva bättre träning. Tror att Rampage är mer intresserad av Hollywood och att han inte kommer att fightas mer. Rashad vann på 100% taktik, fruktansvärt tråkig taktik som bara går ut på att trötta ut Rampage, men väldigt effektivt mot en otränad Rampage.

Bisping imponerade, men också det en ganska tråkig match.

Duffee var totalt överlägsen, men han har bevisligen en riktig glaskäke efter att Russow träffade med sitt lösa första slag.

Lil Nog hade tur att han vann i sin match, inte imponerande.

Hathaway var riktigt grym och var dominant i sin seger mpt Sanchez. Verkar som om BJ förstörde Diego.

Diabate såg bra ut mot Cane. Stun Gun Kim såg stark ut, starkt att dominera en så stark motståndare. Guillard såg också bra ut.

Totalt sett var ufc114 inte så kul. För mycket taktik och försiktighet i huvudmatcherna.

Dream14 var nog lite bättre, trots att Saku förlorade på poäng mot Gracie. Kid såg vass ut, Minowaman såg bra ut även om han är förtjänt av bättre motstånd nu. Nick Diaz ser mer och mer ut som en av världens bästa fighters. Jag blev riktigt deprimerad när jag såg Hansens match, usch. Den sex-sidiga vita buren, Hexagonen, är bra även om jag föredrar ringen. Hmm, synd om Tokoro, som fick en förödmjukande present (en väckarklocka med sin motståndare Wicky's röst) och dessutom blev knockad.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 30 May 2010 - 21:33.

Postad 31 May 2010 - 07:29

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ja, Rampage såg inte riktigt 100%ig ut, han skulle behöva bättre träning. Tror att Rampage är mer intresserad av Hollywood och att han inte kommer att fightas mer. Rashad vann på 100% taktik, fruktansvärt tråkig taktik som bara går ut på att trötta ut Rampage, men väldigt effektivt mot en otränad Rampage.

Bisping imponerade, men också det en ganska tråkig match.

Duffee var totalt överlägsen, men han har bevisligen en riktig glaskäke efter att Russow träffade med sitt lösa första slag.

Lil Nog hade tur att han vann i sin match, inte imponerande.

Hathaway var riktigt grym och var dominant i sin seger mpt Sanchez. Verkar som om BJ förstörde Diego.

Diabate såg bra ut mot Cane. Stun Gun Kim såg stark ut, starkt att dominera en så stark motståndare. Guillard såg också bra ut.

Totalt sett var ufc114 inte så kul. För mycket taktik och försiktighet i huvudmatcherna.

Dream14 var nog lite bättre, trots att Saku förlorade på poäng mot Gracie. Kid såg vass ut, Minowaman såg bra ut även om han är förtjänt av bättre motstånd nu. Nick Diaz ser mer och mer ut som en av världens bästa fighters. Jag blev riktigt deprimerad när jag såg Hansens match, usch. Den sex-sidiga vita buren, Hexagonen, är bra även om jag föredrar ringen. Hmm, synd om Tokoro, som fick en förödmjukande present (en väckarklocka med sin motståndare Wicky's röst) och dessutom blev knockad.

Stentrist taktik, men ändå tyckte jag detta var en roligare fight än den mot Silva. Då stod ju tiden stilla. Dom måste ändra poängsystemet, en nedtagning ger alldeles för mycket poäng... Inför Prides bedömningssystem!
Duffees glaskäke var tragisk att se, men det kan ha varit en engångsgrej. Jag väljer att hoppas på det. :)
Diego tappade så mycket muskelmassa när han försökte ta sig ner till 155 att han numer är snudd på för liten för ww. Han befinner sig i ingenmansland, men jag tycker han måste ner i 155 igen om han ska klara sig.

Dream var helt ok men ringen ger (IMO) alltid roligare fighter än buren. Man slipper Greg Jackson-taktiken med att trycka upp folk mot buren och trötta ut dom. Jag skulle gärna se att UFC införde ring också, men det är väl lika troligt som att man kommer börja spela med bandyboll i NHL. Hur som helst, Nick Diaz blir bättre för varje fight - han är nästan den fighter som jag ser helst av alla nuförtiden! Sakuraba förlorade, det var tråkigt men jag håller inte lika stenhårt på honom längre som förr. Kid är alltid kul att se, särskilt vid vinst!

Postad bild

Postad 31 May 2010 - 09:44

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Stentrist taktik, men ändå tyckte jag detta var en roligare fight än den mot Silva. Då stod ju tiden stilla. Dom måste ändra poängsystemet, en nedtagning ger alldeles för mycket poäng... Inför Prides bedömningssystem!
Duffees glaskäke var tragisk att se, men det kan ha varit en engångsgrej. Jag väljer att hoppas på det. :)
Diego tappade så mycket muskelmassa när han försökte ta sig ner till 155 att han numer är snudd på för liten för ww. Han befinner sig i ingenmansland, men jag tycker han måste ner i 155 igen om han ska klara sig.

Ja jag tror att Diego passar bäst i 155, även om han blev totalt utklassad mot BJ. Nu blev han ju utklassad av en okänd britt och Diego såg för liten ut. Han måste nog cutta vikt igen om han skall ha någon framgång.

Prides bedömningssytem var perfekt för MMA, framförallt att matchen bedömdes som en helhet och inte rond för rond.

Russow har börjat liknas vid Homer Simpson. Homer gjorde ju karriär som proffsboxare i ett avsnitt av Simpsons, hans taktik var att låta motståndarna slå sig trötta mot hans huvud eftersom det inte gick att knocka honom. Russow var listig och körde samma taktik.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 31 May 2010 - 10:03.

Postad 31 May 2010 - 10:22

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ja jag tror att Diego passar bäst i 155, även om han blev totalt utklassad mot BJ. Nu blev han ju utklassad av en okänd britt och Diego såg för liten ut. Han måste nog cutta vikt igen om han skall ha någon framgång.

Prides bedömningssytem var perfekt för MMA, framförallt att matchen bedömdes som en helhet och inte rond för rond.

Russow har börjat liknas vid Homer Simpson. Homer gjorde ju karriär som proffsboxare i ett avsnitt av Simpsons, hans taktik var att låta motståndarna slå sig trötta mot hans huvud eftersom det inte gick att knocka honom. Russow var listig och körde samma taktik.

Och att bli utklassad av (en riktigt taggad) BJ Penn är ju knappast något att skämmas för. Har han sagt varför han flydde från 155?

Postad 31 May 2010 - 16:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag gillar Octagon mer men däremot måste reglerna ändras...

Gärna avdrag i pengapåsen om det efter varningar inte händer nå i en match...

Nedtagningar utan skada ska inte ge nå plus.....
Fasthållning mot octagon.. Stand&Pray ska inte ge plus..
Lay&Pray ska brytas snabbt och absolut inte räknas som Octagon control och ge plus..
Återinför knän på mattan.

Brottning/wrestling ska inte enbart kunna ge en seger...

Postad 01 June 2010 - 12:40

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Är det någon härlig MMA-gala på g innan nästa ufc?

Postad 01 June 2010 - 14:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Det är väl en Bellator på G, den 10:e, dom brukar ju bjuda på underhållning! Annars är det väl UFC 115 som gäller, men jag blir sömnig bara av att titta på vilka fighter som är på det kortet. :P

Postad 01 June 2010 - 14:07

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Det är väl en Bellator på G, den 10:e, dom brukar ju bjuda på underhållning! Annars är det väl UFC 115 som gäller, men jag blir sömnig bara av att titta på vilka fighter som är på det kortet. :P

Ska inte Chuck och Crocop delta i 115?
Båda kanske numera är passe? Crocop är en gammal personlig favorit fast det var längesedan han imponerade nu tyvärr.

Postad 01 June 2010 - 14:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ska inte Chuck och Crocop delta i 115?
Båda kanske numera är passe? Crocop är en gammal personlig favorit fast det var längesedan han imponerade nu tyvärr.

Ja det stämmer, båda fightas på 115. Men du har rätt i att dom är passé. Som Pride-nuthugger vill jag helst inte se CroCop längre, han har ju ingen killer instinct kvar. :P Chuck möter Rich Franklin och den fighten kommer jag nog se iaf, men resten skippar jag nog.

Postad 01 June 2010 - 19:09

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Det var iaf intressant att se hur jäkla arg Chuck blev när han fick höra att inte Tito skulle slåss, undrar om deras match någonsin blir av nu...

Postad 05 June 2010 - 08:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Fasen vad trist att Yaeger förlorade mot dvärgen (namn?)! Jag trodde verkligen på The Dirty Q-Tip. Han fick iaf iväg några riktiga sköna moves innan soppan tog slut. Det var lite synd att han spände sig så att orken tröt. Om han tar den här förlusten på rätt sätt så tror jag vi får se betydligt mer av honom.

Synd med Tito, men vi får hoppas att operationen gick bra och att fighten blir av. Nu tror jag på Franklin mot Chuck, tror inte Chuck kommer kunna skaka honom tillräckligt för att vinna. Jag tippar på att fighten blir ungefär som Wand-Franklin.

Förresten, "vad är upp" med Hammortrees mancrush på Tito? Hans ansiktsuttryck när Tito kom in i huset visade ren och skär lycka :) Jag trodde det var Ring som var gay... Ring har för övrigt en brutal mustasch.

Redigerat av Kamui, 05 June 2010 - 08:54.

Postad 06 June 2010 - 10:06

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Jag kan hålla med om att det var tråkigt att Yaeger förlorade, han har en väldigt publikfriande stil. Men att ge upp pga trötthet tycker jag personligen känns som en konstig inställning från killar som snackar om att de har "heart".

Jag tror jag har nämnt något tidigare om Yaeger vs någon som kan ta ned honom och jag tyckte vi fick svar i förra fighten. Däremot tycker jag att Yaeger har en enorm potential och jag hoppas definitivt att UFC pushar honom.

Franklin kommer ju från en viktklass under (?), så frågan är väl hur det påverkar matchen. Anderson Silva vann ju direkt när han hoppade upp en viktklass, men Franklin är inte Silva. Ska bli mycket kul att se iaf och strongt av Franklin att kliva fram! Jag kommer absolut hålla på Franklin men är inte så övertygad om att han tar det...

Hehe ja antingen är Hammortree lagd åt det hållet (inget fel med det) eller så är han fortfarande ung och förvirrad och behöver en stark mansfigur att se upp till. Är Ring gay eller är det spekulationer? Själv har jag inte ens funderat på det, men hans mustasch i senaste avsnittet gör ju att man ställer sig frågande =)

Postad 06 June 2010 - 10:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag kan hålla med om att det var tråkigt att Yaeger förlorade, han har en väldigt publikfriande stil. Men att ge upp pga trötthet tycker jag personligen känns som en konstig inställning från killar som snackar om att de har "heart".

Jag tror jag har nämnt något tidigare om Yaeger vs någon som kan ta ned honom och jag tyckte vi fick svar i förra fighten. Däremot tycker jag att Yaeger har en enorm potential och jag hoppas definitivt att UFC pushar honom.

Franklin kommer ju från en viktklass under (?), så frågan är väl hur det påverkar matchen. Anderson Silva vann ju direkt när han hoppade upp en viktklass, men Franklin är inte Silva. Ska bli mycket kul att se iaf och strongt av Franklin att kliva fram! Jag kommer absolut hålla på Franklin men är inte så övertygad om att han tar det...

Hehe ja antingen är Hammortree lagd åt det hållet (inget fel med det) eller så är han fortfarande ung och förvirrad och behöver en stark mansfigur att se upp till. Är Ring gay eller är det spekulationer? Själv har jag inte ens funderat på det, men hans mustasch i senaste avsnittet gör ju att man ställer sig frågande =)

Ja det var svagt att ge upp av trötthet. Men som jag sa så hoppas jag att han tar förlusten på rätt sätt. Han har nu chansen att rannsaka sig själv lite och se att det inte bara räcker att gå på talang för att vinna. Han kommer behöva jobba lite också. Börjar han göra det så tror jag personligen han har stora chanser att bli en bra fighter.

Nej Franklin gick ju upp efter Lutter-fighten. Sen dess har han tre fighter i lhw och två i 195 så det ska nog inte vara några problem storleksmässigt. Jag såg iofs någon bild på Chucks dagsform och han ser faktiskt rippad ut! Det kanske blir en rolig fight ändå. Postad bild

Hehe, jag tror inte Hammortree är gay men han är som en femåring som har farsan som idol. Och han blev lika glad att se Tito som en hundvalp blir när husse kommer hem, det fick mig att skratta högt i soffan. För övrigt tycker jag Hammortree verkar vara en riktigt schysst kille.
Ring är väl knappast gay heller men det har varit ett ganska stort samtalsämne på många amerikanska forum. Om du lyssnar på hur killen pratar (Oh no you didn't och så vidare) med läspningar, kroppspråk och tonläge i rösten så låter han lite som Brian i Family Guys släkting om ni vet vem jag menar? Den andra hunden... :)

Postad 08 June 2010 - 08:20

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Vad tror ni om Kruth vs. Sapp då?

http://www.k-1.se/

Sapp har väl ingen ork att tala om väl? Men han är ju en riktig ###### best!
Klarar sig Kruth undan hans första bull-rushningar kan han nog knocka honom sedan. Hoppas på det iaf.

Postad 08 June 2010 - 12:26

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Mja, om det hade varit samma Bob Sapp som misshandlade Big Nog så hade han ju mördat Kruth. Men dagens slagrädde gentle giant tror jag inte särskilt mycket på... Kruth vinner säkert!

Postad 08 June 2010 - 14:09

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Mja, om det hade varit samma Bob Sapp som misshandlade Big Nog så hade han ju mördat Kruth. Men dagens slagrädde gentle giant tror jag inte särskilt mycket på... Kruth vinner säkert!

Hoppas det! Ska iaf bli riktigt kul att se. Biljetterna släpps på måndag.

Postad 08 June 2010 - 23:06

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Fan vad coolt, men vad liten kruth såg ut på bilden...

Postad 09 June 2010 - 07:30

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
188 cm och 93 kg jämfört med 196 cm och 159 kg :) Klart skillnaden blir enorm! För övrigt håller jag stenhårt på Sapp, älskar freaks och han har bjudit på mycket kul under åren. Fighten mot Nog är ju legendarisk, F-N vad bra Sapp var där! Lite skillnad mot dagens hundvalp som börjar gråta för minsta petning.

http://www.sherdog.c...gen-Kruth-45316
http://www.sherdog.c...r/Bob-Sapp-4416

Postad 09 June 2010 - 10:09

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Förlorade inte Sapp mot Nog?

Postad 09 June 2010 - 10:33

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Förlorade inte Sapp mot Nog?

Jo men innan armbaren kastade han ju runt med Noggen som om han vore en trasdocka! En piledriver hann han med också :)

Postad 09 June 2010 - 21:36

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Det var ju inte någon som helst ide för Nog att streta emot utan bara försöka flyta med så gott det gick när Sapp släppte loss all sin kraft...men som många gånger innan, när muskler möter teknik, och efter med för den delen...så kom läget och då spelar vare sig tyngd eller styrka så stor roll...and i like it :P

Postad 10 June 2010 - 09:40

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Det var ju inte någon som helst ide för Nog att streta emot utan bara försöka flyta med så gott det gick när Sapp släppte loss all sin kraft...men som många gånger innan, när muskler möter teknik, och efter med för den delen...så kom läget och då spelar vare sig tyngd eller styrka så stor roll...and i like it :P

Det är andra tider nu skulle jag påstå - med UFC:s regler vinner ju nästan alltid den stora killen. Kolla Lesnar och Carwins våldtäkter på Mir eller GSP:s kross av BJ.

Mer freaks till folket, kommer alltid föredra en Hong Man Choi - Bob Sapp framför att se Maynard - Sherk eller nåt i den stilen. :D

Postad 11 June 2010 - 07:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vad tror ni om helgens fighter ?
UFC 115 är ju nära nu..

Liddell vs Franklin

Cro Cop vs Pat Barry

Paulo Thiago vs Martin Kampmann

Ben Rothwell vs Gilbert Yvel

Carlos Condit vs Rory MacDonald

Det blir nog mitt bet....Satsad hunka ger 1156 kronor..

Postad 11 June 2010 - 08:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Angående det sista avsnittet i TUF:

Spoiler

Postad 11 June 2010 - 08:17

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Angående det sista avsnittet i TUF:

Spoiler

Vf har det kommit?! Måste kika i eftermiddag då! (återkommer med kommentarer) :P Jag ska även försöka mig på en tippning av nästa UFc då... :)

Postad 11 June 2010 - 08:24

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Någon som har koll på ifall MMA-handskar funkar som säckhandskar? Är det tillräcklig slagabsorption?

Postad 11 June 2010 - 08:40

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Varför vill du ha det som säckhandskar om man får fråga? Jag föredrar helt klart att köra 16 oz på säck. Men då är jag i grunden gymråtta/brottare och kör inte ofta säck mer än på skoj. Fördelen med att köra 16 oz på träning och sen köra grapplinghandskarna kan ju vara att du upplever dig som snabbare när du kör 4 oz.

Älskar din avatar förresten, KUNGEN av boxning. Min favoritboxare genom tiderna! :)

Vf har det kommit?! Måste kika i eftermiddag då! (återkommer med kommentarer) :) Jag ska även försöka mig på en tippning av nästa UFc då... :)

Ja klart det har sänts redan, kom in i matchen! :P

Förresten, jag vet inte om ni har hört snacket från Koscheck att han vill ha olympiska dopningtester (dom kan testa dig när som helst) inför fighten mot GSP? Det är absolut inte konstigt enligt mig, men Dana White vill absolut inte ha det!

""I think that's what an athletic commission is for," White told the Las Vegas Sun during media scrum just after the UFC 115 prefight press conference. "The athletic commissions have been around for a long time. When fighters start talking about other guys being drug tested? Shut up. Worry about you.""

:P

Redigerat av Kamui, 11 June 2010 - 08:36.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.