Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 eller PS3

1171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB (Spelkonsoler) 4 9,16 (383) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Arcade 2007 (Spelkonsoler) 3 7,95 (131) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 2008 60GB (Spelkonsoler) 6 8,79 (107) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9,02 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9,14 (78) Inga priser
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 4 år sedan
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg) 5 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 7 år sedan
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg) 7 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 9 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 9 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 10 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 10 år sedan
Xbox 360- Problem (2051 inlägg) 10 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 11 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 11 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 12 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 12 år sedan
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg) 13 år sedan
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 13 år sedan
Ny på PS3 (26 inlägg) 14 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 14 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 14 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlägg) 14 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 14 år sedan
Call of Duty 5 (1976 inlägg) 14 år sedan
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg) 14 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 14 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 14 år sedan
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg) 14 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 14 år sedan
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg) 14 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 14 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 15 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 15 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 15 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 15 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 15 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 15 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 15 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg) 15 år sedan
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg) 15 år sedan
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg) 15 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 15 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 15 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg) 15 år sedan
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg) 16 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 16 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg) 16 år sedan
Billigaste PS3an? (12 inlägg) 16 år sedan
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg) 16 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 16 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 16 år sedan
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 16 år sedan
PS3 80Gb (330 inlägg) 16 år sedan
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg) 16 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 16 år sedan
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg) 16 år sedan
ps3 (12 inlägg) 16 år sedan
Import från England (1 inlägg) 16 år sedan
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg) 16 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 17 år sedan
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 17 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 17 år sedan

Postad 31 maj 2010 - 11:24

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Du läser tydligen inte mina inlägg överhuvudtaget. Jag gillar inte något av spelen så för mig kvittar det. Dessutom har jag ägt två 360 men bara en enda PS3, så jag har nog sponsrat MS mer än Sony. :)

Du har fortfarande ingen fakta att komma med vad gäller ditt uttalande att Halo har bättre känsla enligt de flesta, det är bara det jag inte gillar. Säger jag att Elektrolux gör bättre diskmaskiner än Bosch enligt de flesta så kommer väl du kräva en källa på det, eller? Säg då hellre att Halo är ett bättre spel enligt DIG eftersom du inte har en aning om varför "de flesta" gör sina val. Det är problemet med såna här trådar, många lägger fram saker som fakta som absolut inte är det. Det enda vi kan se med säkerhet är att Halo säljer bättre.

Nej du, försök inte med mig. Din PS3a bör ha kostat dig lika mycket eller mer än 2st 360 (iallafall om du är någorlunda prismedveten), dessutom så har du inte sponsrat någon av dem. De säljer dig en konsol subventionerat i hopp om att du ska köpa spel (och sony även filmer) som de sen tjänar pengar på.

Jag har inte tillräcklig handson erfarenhet av Kz2 för att säga att Halo är bättre enligt MIG, men den allmänna opinionen verkar ju peka på att så är fallet. En liten övertolkning från min sida kanske, men jag garanterar dig att tvärtom inte är fallet.

Sen att Elektrolux skulle göra bättre tvättmaskiner än bosch, det får du nog ta och bevisa för jag har båda och jag är ganska säker på att så är inte fallet.
=)

Postad 31 maj 2010 - 11:35

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1 316 inlägg
  • 0

Nej du, försök inte med mig. Din PS3a bör ha kostat dig lika mycket eller mer än 2st 360 (iallafall om du är någorlunda prismedveten), dessutom så har du inte sponsrat någon av dem. De säljer dig en konsol subventionerat i hopp om att du ska köpa spel (och sony även filmer) som de sen tjänar pengar på.

Jag har inte tillräcklig handson erfarenhet av Kz2 för att säga att Halo är bättre enligt MIG, men den allmänna opinionen verkar ju peka på att så är fallet. En liten övertolkning från min sida kanske, men jag garanterar dig att tvärtom inte är fallet.

Sen att Elektrolux skulle göra bättre tvättmaskiner än bosch, det får du nog ta och bevisa för jag har båda och jag är ganska säker på att så är inte fallet.
=)

Du är rolig du! Då börjar vi med ditt missförstånd att jag för något korståg mot MS när jag i själva verket bara ifrågasätter hur du presenterar "fakta".

Jag har nog faktiskt gett mer för mina 2 360. Jag köpte en Elite när den kom, det var över 3000 kr (minns inte det exakta priset). Sen sålde jag den och skaffade en Jasper när den kom, då var jag väl strax under under 3000 kr. Så vi kan säga att jag gett 5500 för båda. PS3:an (250 gb) köpte jag förra veckan för 2890. Jag har fem spel till den och har haft totalt 20 spel till 360:n. Hur får du detta till att PS3:an har kostat mig mer? Jag inväntar spänt ditt svar :)

Halo är säkert bättre än den allmäna opinionen om man tittar på försäljningssiffrorna, det jag har svårt för (jag säger det igen) är att du lägger fram egna åsikter och förhoppningar som att det vore fakta. Du säger att "de flesta" tycker att känslan är bättre i Halo, jag ställer frågan igen: vilka är de flesta? Majoriteten av alla spelare i världen? Din bekantskapskrets? Påstår man något måste man kunna visa på detta med hjälp av en källa.

Ser du skillnaden mellan att säga:

A: Jag tycker att Mario är en bättre spelserie än Sonic
B: Sonic är en bättre spelserie än Mario enligt de flesta

A är en åsikt, B läggs fram som att det finns något underlag för detta. Utan källhänvisning är den helt värdelös.

Bosch/Elektrolux var bara en jämförelse, jag hoppas du insåg det?

Redigerat av Kamui, 31 maj 2010 - 11:41.

Postad 31 maj 2010 - 11:44

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Du är rolig du! Då börjar vi med ditt missförstånd att jag för något korståg mot MS när jag i själva verket bara ifrågasätter hur du presenterar "fakta".

Jag har nog faktiskt gett mer för mina 2 360. Jag köpte en Elite när den kom, det var över 3000 kr (minns inte det exakta priset). Sen sålde jag den och skaffade en Jasper när den kom, då var jag väl strax under under 3000 kr. Så vi kan säga att jag gett 5500 för båda. PS3:an (250 gb) köpte jag förra veckan för 2890. Jag har fem spel till den och har haft totalt 20 spel till 360:n. Hur får du detta till att PS3:an har kostat mig mer? Jag inväntar spänt ditt svar :)

Halo är säkert bättre än den allmäna opinionen om man tittar på försäljningssiffrorna, det jag har svårt för (jag säger det igen) är att du lägger fram egna åsikter och förhoppningar som att det vore fakta. Du säger att "de flesta" tycker att känslan är bättre i Halo, jag ställer frågan igen: vilka är de flesta? Majoriteten av alla spelare i världen? Din bekantskapskrets? Påstår man något måste man kunna visa på detta med hjälp av en källa.

Bosch/Elektrolux var bara en jämförelse, jag hoppas du insåg det?

Öh, ja, därav smileyn.

Jag får ta tillbaka där, du har verkligen gett mycket för dina krysslådor och din PS3a. Men det handlar mest om att ha priskoll.
Min åsikt representeras inte, men när man börjar ta grafik och kalla det känsla så är man fel ute (orkar inte citera inlägget tidigare i tråden). Jag har läst väldigt många recensioner(utspritt på tiden, läser det mesta nya i onlinepressen) på båda spelen och vad jag lyckats utläsa så är en generell konsensus att Halo (enligt recensenter) har betydligt bättre känsla (kanske för att det flyter bättre, kanske pga vapnen, ljudet ellet nåt annat). Detta går inte att länka till effektivt , all information finns inte på nätet, allting är inte weblänkar. Om du vill ha informationen får du börja läsa, som jag har gjort, det finns ingen genväg till riktig kunskap.

Du kan inte förvänta dig att folk ska mata dig med information, sök upp den själv om det betyder något för dig, eller strunta i att kommentera folk.

Redigerat av theonlyix, 31 maj 2010 - 11:47.

Postad 31 maj 2010 - 11:56

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1 316 inlägg
  • 0
Jag tvivlar absolut inte på att Halo är ett bättre spel, på de egenskaper du nämner i ditt inlägg ovan låter det som att det är helhetsintrycket som gör att Halo vinner. Det köper jag helt klart. Men då är det ju enligt vissa recensenter, att få ut vad majoriteten av alla spelare tycker är väldigt svårt - förmodligen snudd på omöjligt. Då krävs det marknadsundersökningar, och dom kan det ju variera mycket i när man bara frågar 1000 personer.
Att bedöma konst (spel, målningar, musik etc) är ju egentligen bara personliga åsikter, det är extremt sällan man kan komma med något faktabaserat. Det enda är väl försäljningssiffror, men enligt dom så är ju typ Britney Spears bättre än Nirvana och Titanic bättre än Gudfadern... :) :) Och jag begär inte att folk ska mata mig med information, bara att man ska kunna källhänvisa om man lägger fram något som om det vore fakta.

Redigerat av Kamui, 31 maj 2010 - 11:56.

Postad 31 maj 2010 - 11:58

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Jag tvivlar absolut inte på att Halo är ett bättre spel, på de egenskaper du nämner i ditt inlägg ovan låter det som att det är helhetsintrycket som gör att Halo vinner. Det köper jag helt klart. Men då är det ju enligt vissa recensenter, att få ut vad majoriteten av alla spelare tycker är väldigt svårt - förmodligen snudd på omöjligt. Då krävs det marknadsundersökningar, och dom kan det ju variera mycket i när man bara frågar 1000 personer.
Att bedöma konst (spel, målningar, musik etc) är ju egentligen bara personliga åsikter, det är extremt sällan man kan komma med något faktabaserat. Det enda är väl försäljningssiffror, men enligt dom så är ju typ Britney Spears bättre än Nirvana och Titanic bättre än Gudfadern... :) :) Och jag begär inte att folk ska mata mig med information, bara att man ska kunna källhänvisa om man lägger fram något som om det vore fakta.

Jag godtar din ursäkt. Läser inte ens igenom vad du skrivit.

Postad 31 maj 2010 - 12:17

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1 316 inlägg
  • 0

Jag godtar din ursäkt. Läser inte ens igenom vad du skrivit.

:)

Det är nog lika bra!

Postad 31 maj 2010 - 15:24

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

:P

Det är nog lika bra!

Argumenten från theonlyix har varit på lågstadienivå. Att du ens försökte förklara för honom hur man ska vara källkritiskt får mig bara att skratta :).

Bra försök iaf :)

Redigerat av Unregistered1232, 31 maj 2010 - 15:28.

Postad 31 maj 2010 - 16:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1 316 inlägg
  • 0

Argumenten från theonlyix har varit på lågstadienivå. Att du ens försökte förklara för honom hur man ska vara källkritiskt får mig bara att skratta :).

Bra försök iaf :)

Jag är glad att det roade någon! :P

Postad 31 maj 2010 - 17:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

det finns ingen genväg till riktig kunskap.

True dat :)

Postad 31 maj 2010 - 22:27

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Reklam film för PS3 move... lite humor på slutet :) Pew, pew

http://www.youtube.c...h?v=w0puP8nrIU8

Redigerat av Unregistered1232, 31 maj 2010 - 22:34.

Postad 31 maj 2010 - 23:15

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0

Såg en lite kul grej som är lite anknyten till det här - Det är rätt många fler trådar/svar under PS3-delen än Xbox360-delen här på Minhembio, det kanske tyder på något också? :P

Kanske för att detta är ett hembioforum (om du nu har missat det) och PS3:an lämpar sig bättre i den miljön tack vare multimediamöjligheter tex. Och därför väljer många som har hembio som intresse den.

Redigerat av belzebubb, 31 maj 2010 - 23:21.

Postad 01 juni 2010 - 06:48

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
PSN lär börja casha in snart.

"I can assure you that the current PSN as you know it will remain a free service. It is something that our competitors don’t offer and something that shows our loyalty to the PlayStation Community. However, Kaz Hirai stated a few months ago that we were looking at a premium service to sit alongside the current free service and that objective has not changed. You’ll learn more about it very soon."

Postad 01 juni 2010 - 07:38

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0
Öööld news :P

MHB-tråd: PSN blir betaltjänst?

Postad 01 juni 2010 - 08:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Kanske för att detta är ett hembioforum (om du nu har missat det) och PS3:an lämpar sig bättre i den miljön tack vare multimediamöjligheter tex. Och därför väljer många som har hembio som intresse den.

Har man hört förr.

Vad, förutom BluRay, är alla dessa multimedia saker som inte 360 klarar av. Vi har redan ebnat av det innan, inegn av dem stödjer fler av de stora formaten än någon annan och båda kan köra media servrar mot dem. Så vad är det nu som är så speciellt med PS3 och multimedia.......

Postad 01 juni 2010 - 08:28

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Han skriver ju att eftersom detta är ett hembioforum så är det inte så konstigt att PS3 med bättre
multimediamöjligheter(dvs bluray) diskuteras flitigt, bluray är nämligen ett populärt ämne på olika hembio-
forum runt om inklusive MHB. Tycker inte detta är särsklit märkligt eller svårt att förstå.

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 01 juni 2010 - 08:29.

Postad 01 juni 2010 - 08:33

Unregistered7790dfc3
  • Unregistered7790dfc3
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Utan tvekan ps3an!

Varför?
1. Kvalitetskänslan. PS3an är snyggare (MYCKET) och bättre byggd. XBOXEn känns som en småbarnsleksak medans ps3an andas multimediamaskin!
2. LJUDET!!!! man orkar knappt ha på xboxen. Redan när man startar den låter den mycket mer (samt med mer störande frekvens) än ps3an. När sedan DVD-läsaren börjar läsa kan man knappt vara i samma rum längre, då den konstant låter som en dammsugare i princip. Att den dessutom är extremt känslig för repor i skivorna, och hoppar ur spelen lite då o då om man råkat få en repa gör det inte bättre :S
3. Handkontrollen är mycket skönare och andas mer kvalitet (O då har jag gigantiska händer). Det enda som är bättre med xboxdosan är att man inte tappar "triggerbuttons" lika lätt som på ps3an.
4.Menyer osv, känslan innan man startar spelet och gör inställningar osv. Än en gång xboxen andas leksak ps3an känns "proffsig". Detta kanske inte är viktigt för alla, men jag stör mig rentutav på de färglada menyerna och den dåliga översikten på xboxen. XMB är bättre att navigera i / bättre designat helt enkelt. Även menyerna i spelen är generellt bättre på ps3an (iaf på de exklusiva spelen)! Både snyggare och mer navigationsvänligt dvs.
5. Heavy rain och kommande GT5 :P

Blueray är ju även det en fördel om man inte har en annan spelare för det.

De är inte rangordnade korrekt, men de absolut mest störande är dammsugarljudet som totalt förstör spelupplevelsen (iaf för mig som är känslig för fläktljud). PS3an är inte knäpptyst, men man lägger inte alls märke till ljudet lika mycket. Därefter kommer dosan som jag gillar ps3an mycket mer.

Det ENDA som talar till xboxens fördel (utom om man nu vill åt något exklusivt spel) är live som - om man betalar för det - har en bra mycket större spelarbas än psn + lite mer funktionalitet.

Men jag röstar för ps3an utan att tveka p.g.a ovannämnda anledningar! (Jag äger den gamla tjocka modellen + xbox360 och har så gjort under några års tid så har haft tid att utvärdera båda).

Redigerat av Unregistered7790dfc3, 01 juni 2010 - 08:38.

Postad 01 juni 2010 - 08:37

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
PSN lär ta betalt inom kort.

Zune video marketplace filmer i HD direkt över linan.

Postad 01 juni 2010 - 09:05

gulamonstret
  • gulamonstret
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ps3 är lätt den bästa konsolen. Något som slår Xbox totalt är handkontrollerna. Xbox kontrollerna är extremt fula, medan Ps3 kontrollerna har ett klassiskt utseende. Knapparna är jävligt oergonomiska på Xbox och det är inte alls skönt att köra med de kontrollerna samt att införskaffningen på batterier är asjobbigt. Ps3 kontrollen är askön men kunde ha varit lite större.

Det är också av rent smaksak när man säger vilka spel som kommer till konsollen. Gears of War och Halo serierna tyckte jag var faktiskt ganska tråkiga. Däremot God of War på Ps3 är ett av de bästa spel jag någonsin kört. (Hoppas red dead redemption kan slå det.)

Sen är är det online kostnaden som är pain, även fast det är fler "engagerade" på live så förstör kostaden mycket att lusten att lira online. Även fast jag inte har nämt alla fördelar med Ps3 så är det utan tvekan den bästa konsolen.

Postad 01 juni 2010 - 09:10

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Den här ser snygg ut :P

Postad bild

Postad 01 juni 2010 - 09:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Vad, förutom BluRay, är alla dessa multimedia saker som inte 360 klarar av. Vi har redan ebnat av det innan, inegn av dem stödjer fler av de stora formaten än någon annan och båda kan köra media servrar mot dem. Så vad är det nu som är så speciellt med PS3 och multimedia.......

Förutom Blu-ray så kanske DLNA, HDMI-styrning, och relativt tyst gång vara lockande.

Postad 01 juni 2010 - 10:13

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Jag undrar vart ni som anser att 360 låter som en dammsugare köper era dammsugare? Jag skulle hemskt gärna bli vid en sådan. För jag har då aldrig någonsin hört ett 360 som ens låter i närheten av vad en dammsugare gör.

För dem som tycker att "införskaffningen av batterier är asjobbigt"; jag byter aldrig några batterier i mina 360-kontroller. Jag sätter kontrollen i laddstationen efter att jag spelat klart så är saken biff.

Postad 01 juni 2010 - 10:38

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
förstår heller inte det. spelar folk utan ljud eller vad? :P

Postad 01 juni 2010 - 10:47

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

förstår heller inte det. spelar folk utan ljud eller vad? :P

Oavsett produkt är det inte svårt att förstå att ett konstant surrande är irriterande. Går dessutom oftast igenom det ljud man vill höra och lägger sig som en matta i rummet. Finns en anledning till att folk vill ha tysta maskiner.

Postad 01 juni 2010 - 10:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
klart det är, men det är inget som märks när man sitter och spelar eftersom det ljudet med lätthet överröstar surrandet. jag hör inte min såvida jag inte verkligen lyssnar efter den vid låg volym, eller det är helt tyst, och jag sitter ändå ganska nära. min kompis som har en tidigare box (2006 nån gång i believe) har jag aldrig hört klaga heller. antagligen för att han sitter och lyssnar på ljudet från tvn istället för att försöka hitta störningsmoment runtomkring.

Postad 01 juni 2010 - 10:59

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1 812 inlägg
  • 0
Min Xbox 360 låter mindre än mitt både mitt Wii och laptop när den är igång (och spelar spel). Spelar man från DVD:n så får man skylla sig själv.

PS3:an är tyst när den startas upp. Den är även betydligt tystare än 360:n när man jämför uppspelning från skiva (då DVD:n i 360:n även kan överrösta en session i Guitar Hero).

Däremot så låter PS3:orna en hel del efter att de har varit igång ett tag. Då hörs även Slim-versionen.

Tycker det är dags att sluta beskylla 360:n för något som var aktuellt för 3-4 år sedan. Dagens maskiner är betydligt tystare om man bortser från DVD-läsarna (som blivit snabbare och väsnas mer).

Postad 01 juni 2010 - 12:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Om man intstallerar spelet så blir den ju tyst när man spelar. Fast det kanske är jobbigt, PS3 gör det trots allt automatiskt vid uppstart.

Postad 01 juni 2010 - 13:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Han skriver ju att eftersom detta är ett hembioforum så är det inte så konstigt att PS3 med bättre
multimediamöjligheter(dvs bluray) diskuteras flitigt, bluray är nämligen ett populärt ämne på olika hembio-
forum runt om inklusive MHB. Tycker inte detta är särsklit märkligt eller svårt att förstå.

Dock förutsätter det att man tycker BluRay är viktigare. Är trots allt lite punkter där 360 kan men ps3 inte kan. Så att utryvka sig bättre MM maskin så är det för mig att den kan mer, inte att den kan någon punkt hit eller dit. Oavsett vad så är det månag som har basunerat ut MM möjligheterna men sedan inte insett att det som de trodde bara funkade till ps3 också funkade tlll 360.

Senast var det någon som påstod man inte kunde streama på samma vis till 360, så som mkv.

Så nej det är inte självklart.

Postad 01 juni 2010 - 13:18

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Förutom Blu-ray så kanske DLNA, HDMI-styrning, och relativt tyst gång vara lockande.

Wow HDMI styrning. 360 har IR så du kan använda alla multimedia fjärrisar, ska vi gå in på skitdetaljer ytterliggare? Eller visst ja på PS3 kan man ju köpa extra för att få IR men när man köper extra till PS3 är det ok men behöver man till 360 då är det usch och fy.

DNLA är något som Sony pushar hårt. Helt ok, men andra standarder som extender funkar fin fint. Du kan t ex inte göra lika mycket via MC till PS3 som MC till 360.

Så vi kan väl lägga ner det här "min pappa kan det" "men min pappa kan det" stilen.

Det enda av riktigt värde är BluRay kanske men att påstå den ena är mer en MM än den andra köper jag inte. Speciellt när PS3 ändå 'är hårt begränsad utan stream och stream funkar lika bra till båda vilket därmed är oftast bästa lösningen.

Allt blir ändå en konst att få smådetaljer att verka större än vad det är bara för att framhäva en maskin över en annan.

360 är inegn damsugare när man kör den som MM spelare men PS3 är nog tystare men fortfarande låter den för mucket för att vara en bra MM. Nä blir bara BluRay som är en klar fördel, resten är peanuts från båda håll.

Postad 01 juni 2010 - 13:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Så vi kan väl lägga ner det här "min pappa kan det" "men min pappa kan det" stilen.

Men bra, lägg ner den här tråden då. Det enda den handlar om är just det du säger.

Allt blir ändå en konst att få smådetaljer att verka större än vad det är bara för att framhäva en maskin över en annan.

Trodde du var pro sådant, speciellt om man läser de där grafiktrådarna.

Postad 01 juni 2010 - 13:31

Henkedge
  • Henkedge
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Jag har både PS3 och 360, och gillar dem båda på olika sätt, så jag tänkte lista lite fördelar med respektive maskin:

Fördelar PS3
  • Tystare
  • Uncharted 1 & 2, Killzone 2, God of War 1, 2 & 3, Heavy Rain
  • Blu-ray
  • Bättre byggd och högre kvalitetskänsla överlag

Fördelar 360
  • Större spelutbud och snyggare grafik på de flesta multiformatsspel
  • Gears of War 1 & 2, Mass Effect 1 & 2, Halo 3
  • Xbox Live
Summa summarum: Har du inte en Blu-ray-spelare och vill ha en, köp PS3 så får du en helt ok BD-spelare + en riktigt bra spelkonsol på köpet. Är du främst ute efter att spela, köp en 360. Xbox Live är en helt annan värld än PSN, riktigt genomtänkt och fungerar väldigt bra. Dessutom tycker jag att handkontrollen till 360 är långt bättre än Dual Shock 3, men det är ju en smaksak.

Postad 01 juni 2010 - 13:40

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

+1 :P

Postad 01 juni 2010 - 13:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

:P

Postad 01 juni 2010 - 15:03

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Men bra, lägg ner den här tråden då. Det enda den handlar om är just det du säger.

+1 :P

Postad 01 juni 2010 - 15:26

ljungberg_sthlm
  • ljungberg_sthlm
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
För er som gillar PS3:ans kontroller, har ni kvinnohänder eller? :P Känns som att hålla i en box gjord av balsaträ.

OBS! ironi för Er som inte klarar av sådant, lika bra att skriva det i förväg.

Postad 01 juni 2010 - 15:39

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1 812 inlägg
  • 0

Om man intstallerar spelet så blir den ju tyst när man spelar. Fast det kanske är jobbigt, PS3 gör det trots allt automatiskt vid uppstart.

Den snabba DVD-läsaren i 360 är som gjord för det. Det säger bokstavlingen "bwwwwwwwwrrrrrrooooom" så är det klart! Tar ofta mindre än 5min att installera ett spel :P

Postad 01 juni 2010 - 16:09

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

Jag undrar vart ni som anser att 360 låter som en dammsugare köper era dammsugare? Jag skulle hemskt gärna bli vid en sådan. För jag har då aldrig någonsin hört ett 360 som ens låter i närheten av vad en dammsugare gör.

För dem som tycker att "införskaffningen av batterier är asjobbigt"; jag byter aldrig några batterier i mina 360-kontroller. Jag sätter kontrollen i laddstationen efter att jag spelat klart så är saken biff.

PS3-folket har ju inte så mycket annat negativt att komma med när dom måste klaga på 360 för att dom tycker PS3 är bättre.

Då är det ljudet som är allt ifrån dammsugare till jetplan, jobbigt att byta batterier och såklart att Halo/gears of war är tråkiga och kassa spel, precis som att det är dom enda spelen som finns till den :P Tur iaf för dom att alla spel till PS3 är grymma..... förutom FF13 eftersom att många tröttnade på FF spelen när det kom ut att 360 också skulle få det ;)
Säga vad man vill men sköna är dom iaf.

Postad 01 juni 2010 - 16:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Snacka om att jämföra äpple med päron

Grafik är mätbart och likt de flesta siffror du kan hitta med motpoler, mätas. 4xAA är alltid bättre än 2xAA, 720p är alltid bättre än 640p. 60fps är alltid bättre än 30 fps.

Har argumenten gått på det torra så du måste göra liknelser till helt andra ämnen?

Jag sa aldrig att tråden ej var befogat får det pratet. Det som var poängen, innan du nu har gått in på 5 andra områden, var att lyfta fram PS3ans MM egenskaper känns lite seglivat numera då den bästa lösningen för flesta formatstöd är stream från dator med någon form av convert on the fly vilket båda har. Sen var du tvungen att jämföra små blåbär med små hallon.

Utöver det får folk dra upp alla smådetaljer de vill. Personligen finns det detaljer som känns mer konsumentavgörande på stor skala, som BluRay eller inte, än andra, så som HDMI link.

Redigerat av PalmiNio, 01 juni 2010 - 16:25.

Postad 01 juni 2010 - 18:01

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Blu-ray var dealbreakern för mig.
Det gör PS3:an till en komplett multimediamaskin för mina behov.

Såsom att se på Blu-ray filmer, se på bilder och lyssna på musik.

Edit: Spela spel också förstås :P

Redigerat av JockeJ, 01 juni 2010 - 18:43.

Postad 01 juni 2010 - 19:13

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

PS3 installerar bara en del av spelet eftersom Blurayn har för långsam accesstid.

Postad 01 juni 2010 - 19:20

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Min Xbox 360 låter mindre än mitt både mitt Wii och laptop när den är igång (och spelar spel). Spelar man från DVD:n så får man skylla sig själv.

PS3:an är tyst när den startas upp. Den är även betydligt tystare än 360:n när man jämför uppspelning från skiva (då DVD:n i 360:n även kan överrösta en session i Guitar Hero).

Däremot så låter PS3:orna en hel del efter att de har varit igång ett tag. Då hörs även Slim-versionen.

Tycker det är dags att sluta beskylla 360:n för något som var aktuellt för 3-4 år sedan. Dagens maskiner är betydligt tystare om man bortser från DVD-läsarna (som blivit snabbare och väsnas mer).

Helt rätt. Har nyligen införskaffat en ps3 slim 256gb och den låter mer än min 360 efter en stund när den blivit varm (om vi bortser från min 360s dvd som låter ytterst lite mer än ps3an blåstråle).

Sen som någon skrev så kan ju 360 betydligt mer som mediaextender iochmed WMC, där ps3 lämnar en del att önska.
För mig kvittar bluray, streamar hellre allt.
360ns HD on-the-fly rentals är grymt bra!!

Hade jag rekommenderat någon något idag om man ska spela eller använda den som media extender så hade jag definitivt rekommenderat 360. Att kunna använda fjärris är riktigt bra när man kör enbart den som mediaextender ex. i sovrummet.

PS , min 360 är en JASPER och de är riktigt tysta imho (har 2)

Postad 01 juni 2010 - 19:25

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

:P klockren.

Postad 01 juni 2010 - 21:01

Boeddi Baneman
  • Boeddi Baneman
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

I princip allt på PS3 nu för tiden släpps samtidigt Worldwide. Ibland har dock Japanerna istället fått vänta, t.ex. på GTA IV. Därför är PS3:an, till skillnad från 360:n, regionsfri när det gäller spel, eftersom de släpper allt samtidigt i världen behövs ingen regionskodning.

Du har långt kvar grabben. Jag spelade på Intellivision.

Nja, Jag spelade på Mastersystem, men min första konsol var Philips G7000. Har fortfarande kvar den men handkontrollerna är döda sen länge. Vet inte vilken som är äldst G7000 eller Intellevision.

Kul att Sony insett att alla kunder är lika viktiga. Utan den insikten skulle de nog inte ha en chans i dagens stenhårda konkurans om spelarna. Oavsett vilken konsol som är bäst måste det finnas minst två som konkurerar. Annars stannar utvekcklingen och priserna skuter i höjden och alla spel hade troligen sett likadana ut.

Postad 01 juni 2010 - 22:45

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2 254 inlägg
  • 0
sony bryr sig ju inte ett skvatt om europa marknaden... det ska dom ha skit för fortfarande. Bara den attityden gjorde att iaf jag väntade bra länge innan jag skaffade ps3 ;)

Postad 02 juni 2010 - 07:41

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Sen som någon skrev så kan ju 360 betydligt mer som mediaextender iochmed WMC, där ps3 lämnar en del att önska.

Hade jag rekommenderat någon något idag om man ska spela eller använda den som media extender så hade jag definitivt rekommenderat 360. Att kunna använda fjärris är riktigt bra när man kör enbart den som mediaextender ex. i sovrummet.

Nä, om man bortser från Bluray är det ingen större skillnad mellan 360:n och PS3:an när det gäller multimedia. PS3:an har ett något större video- och ljudformatstöd än 360:n har. PS3:an funkar med WMC också, genom att WMC har DLNA stöd.

Fjärrkontroll finns ju till PS3:an också, den officella bluray fjärren t.ex.

Redigerat av SirIdot, 02 juni 2010 - 07:43.

Postad 02 juni 2010 - 16:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Nä, om man bortser från Bluray är det ingen större skillnad mellan 360:n och PS3:an när det gäller multimedia. PS3:an har ett något större video- och ljudformatstöd än 360:n har. PS3:an funkar med WMC också, genom att WMC har DLNA stöd.

Fjärrkontroll finns ju till PS3:an också, den officella bluray fjärren t.ex.

Exakt vilka fler format är det som PS3 klarar? PS3 klara t ex inte hela katalogen av ljud och bild från MS, WMA o WMV (kan var logiskt dock). Så även där går det båda hållen.

Fjärrkontrollen hjälper föga den som kör multifjärr. Med tanke på kostnaden för ett IR öga så kommer jag aldrig förstå varför de hoppade den på PS3. Inte riktigt sugen på att lägga X antal 100 för Logitechs converter

Redigerat av PalmiNio, 02 juni 2010 - 16:35.

Postad 02 juni 2010 - 19:56

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1 316 inlägg
  • 0

Exakt vilka fler format är det som PS3 klarar? PS3 klara t ex inte hela katalogen av ljud och bild från MS, WMA o WMV (kan var logiskt dock). Så även där går det båda hållen.

Fjärrkontrollen hjälper föga den som kör multifjärr. Med tanke på kostnaden för ett IR öga så kommer jag aldrig förstå varför de hoppade den på PS3. Inte riktigt sugen på att lägga X antal 100 för Logitechs converter

För det första så är det väl ingen av dom två maskinerna som är särskilt bra som mediacenter? I alla fall inte för film... PS3+PMS är marginellt bättre och smidigare än 360+PMS (360:n fixar inte 5.1-ljud), men den är ju inte bra för det. Inget jag byter bort min htpc för iaf.

IR-öga måste väl PS3:an ha? Jag kan styra min PS3 (Slim) med min fjärr iaf, både orignalfjärren till tvn och min Logitech Harmony One. Men det kanske inte är via IR? Ingen direkt dealbreaker för mig om det inte hade funkat!

Redigerat av Kamui, 02 juni 2010 - 19:56.

Postad 02 juni 2010 - 21:20

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
Båda är rätt mediokra när det gäller att använda dom som mediacenter, om man inte använder stream dvs.
PS3 klara både WMA och WMV, måste dock aktiveras i System Settings först. Frågan är hur många använder sig av dessa format egentligen?

Sen tror jag att chansen är ganska stor att den även får MKV stöd inom en snar framtid, med tanke på att flera av Sonys nya Bluray-spelare har det stödet. Men det kan ju lika gärna till komma 360 med.

Jag är mer nöjd med min PS3 än min 360. Tycker att den är mer komplett som "underhållningsmaskin".
Jag älskar småsakerna som bl.a Photo Galley, VidZone och AVCHD stödet!
Det är dessa smådetaljer( och att PS3s exklusiva spelen tilltalar mig mer) som gör att jag i dagsläget skulle rekommendera PS3 framför 360.

EDIT: Sen så är det ett STORT plus att den har blåtand! Jag har PS3 i vardagsrummet och med hjälp av en HDMI switch så kan jag ligga och spela i sängen 10 m bort.
En annan fördel som jag glömde nämna är att PS3 stöder upp till 7 trådlösa handkontroller, och det är mycket uppskattat när jag spelar sportspel med polarna.

Redigerat av ROCA, 02 juni 2010 - 21:25.

Postad 03 juni 2010 - 07:03

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

De format som PS3 klarar som 360 inte klarar är:

Video:
AVCHD
5.1 ljud på h.264 (360 endast stereo)
DivX 3 (360 endast DivX 4 och uppåt)

Audio:
ATRAC
MP3 surround (360 endast stereo)

Som ROCA sa så spelar PS3 både WMV och WMA.

Jag känner inte till något format som 360 klarar som PS3 inte klarar.

Hela grejen här var att theonlyix sa att han rekommenderade 360 p.g.a att den bl.a. har fjärrkontrol, och det har ju även PS3. Multifjärr eller inte är en helt annat diskussion.

Redigerat av SirIdot, 03 juni 2010 - 07:05.

Postad 03 juni 2010 - 19:27

Boeddi Baneman
  • Boeddi Baneman
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Det kvittar faktiskt hur dom behandlar EU (men man blir inte alls misshandlad som EU-kund längre), PS3 är ju regionsfri så det är bara att importera spelen om du vill. Dessutom blir oftast priset lägre då. :D

Jag hade tidigare en amerikansk PS2 just på grund av att spelen aldrig släpptes i EU, så verkar inte vara fallet nu. Jag har inte ett enda spel som jag suktar efter till PS3 som inte finns i Europa. Det har blivit MYCKET bättre. Jag importerar fortfarande spelen iofs, men det är mest av gammal vana.

Det låter ju bra att de har skärpt sig. De hade nog inte haft en chans i dagens konkurens om de bara struntat i eu. Regionsfri ps3:a? på spel menar du. Inte på film väl? För det gäller ju 360 med. Men blir inte filmerna sämre i en amerikansk ps3:a? Den är väl ntsc kodad och inte pal?

Postad 03 juni 2010 - 19:41

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Det låter ju bra att de har skärpt sig. De hade nog inte haft en chans i dagens konkurens om de bara struntat i eu. Regionsfri ps3:a? på spel menar du. Inte på film väl? För det gäller ju 360 med. Men blir inte filmerna sämre i en amerikansk ps3:a? Den är väl ntsc kodad och inte pal?

Ps3:an är regionsfri på spel ja, inte på Blu-ray film. =)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.