Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell köptipstråd Xbox 360 ***

2203 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Forza Motorsport 4 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,08 (12) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 08 oktober 2009 - 13:19

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1 680 inlägg
  • 0
Jag brukar krama om min gamestop personal och hyssja "såja såja" varje gång jag byter in ett ex av beowulf och superman. Det tar udden av det hela tycker jag. I sin tur brukar de ringa upp mig och trösta mig när de krängt av ännu en överprissatt ex av Fable istället för ett nytt ex och säga "lille gubben, du är säkert inte den utvecklare som ryker för att du har något lägre omsättning på dina varor". Och sen brukar jag tänka "allt löser sig sen när det fysiska mediet dör ut och spel säljs på licens nedladdningsbart (som all annan mjukvara)".

Postad 08 oktober 2009 - 13:20

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Funkar inte deras kampanjer får dom väl skriva dit fler ogiltiga spel helt enkelt. Vi är ju deras kunder ffs. De flesta av kunderna betalar 699 kr för spel som inte ens är värda hälften.

Vi köper ett spel för 700 och byter in det en vecka senare för typ vadå? 200kr? Av bekvämlighet.

Har alltid tyckt att det har varit skumma deals detta med att byta in tvspel. Det är väl inte konstigt att kunderna vill spara pengar? Har man dåliga system så är det väl så.

Dom går garanterat plus i slutändan och gör dom inte det byter dom taktik tills dom konkar och så får vi köpa våra tvspel hos elektronikkedjorna där dom har råd att gå lite back på ett spel nån gång ibland vid nån hypad release.

Spel är för dyra idag.

Postad 08 oktober 2009 - 14:15

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

bla bla....

hehe :) du har rätt i det du säger.

Edit: Var inne på gamestop så var det en kund som köpte GTA IV och han i kassan nämnde det att dom har det begagnat så det blir lite billigare, vet inte om han bara ville vara trevlig eller om dom kanske tjänar mer på begagnat helt enkelt.

Redigerat av derpious, 08 oktober 2009 - 14:16.

Postad 08 oktober 2009 - 14:57

Unregistered0a9e20f1
  • Unregistered0a9e20f1
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Borderlands £30.94 inkl. frakt.

Får väl ses som okej, finns väl ingen inbytes kampanj på det ? Verkar rätt grymt, roligt med 4 spelare co-op!

Postad 08 oktober 2009 - 15:03

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0

Jag brukar krama om min gamestop personal och hyssja "såja såja" varje gång jag byter in ett ex av beowulf och superman. Det tar udden av det hela tycker jag. I sin tur brukar de ringa upp mig och trösta mig när de krängt av ännu en överprissatt ex av Fable istället för ett nytt ex och säga "lille gubben, du är säkert inte den utvecklare som ryker för att du har något lägre omsättning på dina varor". Och sen brukar jag tänka "allt löser sig sen när det fysiska mediet dör ut och spel säljs på licens nedladdningsbart (som all annan mjukvara)".

Jag har en jättebra relation med mina GameStop, de är alltid supertrevliga mot mig även om jag inte köper så mkt och mest byter in spel. De vet vad jag heter så de hittar mig direkt, vet hur man bokar spel snabbt, etc. Igår sa tom Andreas att jag nog kunde få mer för ett spel om jag bytte in det separat (han misstog gamla harry potter för nya).

De brukar alltid ge mig promogrejjer som hör till förbokningar även om jag inte bokat, de brukar spara undan Limited Editions åt mig så jag får dem istället för den vanliga och jag bemöts alltid med ett leende. Alltid kul att stå och snacka skit om spel med dem (när de har tid). Behövde inte ens betala den där 1kr längre, det fixar de själva.

Och därför respekterar jag dem tillbaks. Jag kommer med spel de vill ta emot, jag tjafsar aldrig emot om de inte vill ta något (ex regfritt NTSC) och jag kommer inte och bokar 10 spel samtidigt med 2 olika inbytesspel. Var trevlig, så ska du se att de i butiken också är härliga spelintresserade människor!

Borderlands £30.94 inkl. frakt.

Får väl ses som okej, finns väl ingen inbytes kampanj på det ? Verkar rätt grymt, roligt med 4 spelare co-op!

Sjukt billigt, Pundet är ju nere i nästan 11kr så blir typ 340kr med frakt.

Postad 08 oktober 2009 - 15:26

Morte
  • Morte
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Bra pris för Borderlands.
Finns på inbyteskampanj, två spel och 199:-
http://www.ebgames.s...ands_oct_A3.pdf

Postad 08 oktober 2009 - 15:31

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1 727 inlägg
  • 0
Vet inte om det nämns i tråden men Gamestop får garanterat fler som "köper" (byter in spel) nya spel om det finns kampanj på dem. Tror att de får en riktig boost på det.

Postad 08 oktober 2009 - 15:47

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Var väl någon som nämnde något om att gamestop får sjukt mycket pengar för reklam i samband med releaser, osv.
Sen tror jag det säljs mer begagnat än nytt i de där butikerna, så de tackar i alla fall mig gladeligen när jag kommer och byter in spel.

Postad 08 oktober 2009 - 17:23

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

off topic....... måste få... svara.. gah.. here it goes

Vaaa? =) Företagen som har dessa kampanjer vill alltså inte att någon ska utnyttja dom? För att företagen går back på varje byte? Detta låter otroligt konstigt.

Om nu företaget håller på att gå åt pipan pga dåliga affärsidéer så är det väl knappast personalens ansvar att styra upp läget genom att vara snorkiga mot kunder som enligt reglerna utnyttjar dessa kampanjer. Tror företaget ändrar taktik när de går med förlust. Att säga upp butikspersonalen hoppas jag inte är första steget.

Edit:
Vill tillägga att jag själv aldrig bytt in ett enda spel hos något företag. Har för långt att åka. Jag köper det mesta online och om jag säljer så blir det via Tradera.

Njeaoo. Grejen är väl att när dom gör kampanjerna så räknar dom väl antagligen på att folk ska byta in sina gamla spel "överlag", och förväntar sig då antagligen att få in en jämn flora av spel.

Det är ju svårt som fan att få med alla billiga spel på exkluderingslistan... Det som därför blir lite skevt är när priset sänks på äldre spel och folk köper upp just dessa enbart för att byta in.
Visst hade dom kunnat haft ett system med en exkluderingslista som ändras oftare än 1 gång per månad, men det hade nog bara skapat irritation bland kunder.

Jag vet inte hur det är i andra städer, men iaf i stockholm hade dom sist jag var inne 20-30-40 ex av dom "billiga" spelen på nätet/webhallen, rätt sjukt.. Inte en chans att dom kommer sälja av alla dom... (framförallt inte när det var skitspel som golden compass och wall-e :))

Postad 08 oktober 2009 - 17:35

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Bra pris för Borderlands.
Finns på inbyteskampanj, två spel och 199:-
http://www.ebgames.s...ands_oct_A3.pdf

"Billigare" att köpa från t.ex. zavvi.co.uk för 350kr.

Edit: Såg inte att det stod i posten ovanför dig så det kanske ni redan visste.

Redigerat av derpious, 08 oktober 2009 - 17:37.

Postad 09 oktober 2009 - 05:51

7thWound
  • 7thWound
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tror nog Gamestop överlever...

http://games.ign.com...5/985478p1.html

Postad 09 oktober 2009 - 06:16

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Köpte precis en arcade, men är jävligt förbannad på att jag märkte att om jag sätter i HDMI kablen så kan jag inte köra ljud via AV kabalen, då sitter i vägen för varandra, vill då inte spela med tvljud :S, finns de nån lösning? länka gärna!

Är väldigt noob på xbox.. :)

Postad 09 oktober 2009 - 06:59

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Köpte precis en arcade, men är jävligt förbannad på att jag märkte att om jag sätter i HDMI kablen så kan jag inte köra ljud via AV kabalen, då sitter i vägen för varandra, vill då inte spela med tvljud :S, finns de nån lösning? länka gärna!

Är väldigt noob på xbox.. :)

kolla här eller direkt här.. sen var det kanske fel tråd att fråga i ;)

Redigerat av Majorglenn, 09 oktober 2009 - 07:01.

Postad 09 oktober 2009 - 07:13

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

kolla här eller direkt här.. sen var det kanske fel tråd att fråga i :)

Holy shit de funka när man tog bort plasten runt om ;) tusen tack

Ahh såg de nu, var lite ivrig. sorry

Postad 09 oktober 2009 - 16:14

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Bifogad fil  utgaende.jpg   146,44K   0 Antal nerladdningar

NAJS!

https://www.minhembi...s...t&p=2606477 :)

edit: Siba i Södertälje som vanligt, men kan mycket väl förekomma i andra sibabutiker i landet.

Redigerat av McAn_, 09 oktober 2009 - 16:15.

Postad 09 oktober 2009 - 16:21

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0

NAJS!

https://www.minhembi...s...t&p=2606477 :)

edit: Siba i Södertälje som vanligt, men kan mycket väl förekomma i andra sibabutiker i landet.

OMG! De där ville de ha 99kr för i Lund =(

Postad 09 oktober 2009 - 17:11

thomast
  • thomast
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Personalen på gamestop blev lite purkna idag, efter bokning av tre spel (två förra veckan, ett idag), och hintade att det kanske inte var så bra att vi bytte in skitspel. Men det gick ändå bra att boka vid tillfället.

Redigerat av thomast, 09 oktober 2009 - 17:12.

Postad 09 oktober 2009 - 17:27

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Personalen på gamestop blev lite purkna idag, efter bokning av tre spel (två förra veckan, ett idag), och hintade att det kanske inte var så bra att vi bytte in skitspel. Men det gick ändå bra att boka vid tillfället.

Tur att jag har två butiker i stan, brukar variera mellan dom och inte boka så många spel samtidigt så det är oftast olika personal också.
7st spel förbokade vid tillfället.

Postad 09 oktober 2009 - 17:37

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

NAJS!

https://www.minhembi...s...t&p=2606477 :angry:

OMG!! Södertälje verkar vara skiten när det gäller att köpa snorbilliga spel till Xbox 360. Kanske värt en bilresa på 45 minuter.

Postad 09 oktober 2009 - 18:35

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Åkte förbi och bytte in lite spel, sen hade jag några minuter till stängningsdags, så jag for förbi Siba igen och köpte tre till.
Stod några nysvenskar före mig i kön @ gamestop, killen i kassan försökte ju hinta om inbyteskampanjerna, men sa att butikscheferna tydligen fått skit för att somliga säger till kunder var de kan hitta billiga spel och byta in, lol?
Han kände igen mig så han sa typ: "killen bakom er är bäst i världen på att hitta billiga spel att byta in, fråga honom".
Har således aldrig haft några problem att byta in skitspel, de blir lika glada varje gång :angry:

OMG!! Södertälje verkar vara skiten när det gäller att köpa snorbilliga spel till Xbox 360. Kanske värt en bilresa på 45 minuter.

Är väl det enda Södertälje är när det gäller "skiten", om man inte talar ordagrant alltså :angry:

Om du inte vill åka ~45 minuter i onödan, så skulle jag kunna överväga att åka och kolla/köpa upp några
inbytesbara spel åt dig, så köper du de av mig, eller något.

Redigerat av McAn_, 09 oktober 2009 - 18:35.

Postad 09 oktober 2009 - 20:22

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Blir så trött på det där, dom står ju inte på exkluderingslistan... Dom kan ju inte bli sura för man kommer med crap-spel.. Knappast så att man byter in 2 precis nysläppta spel, bättre sälja dom på blocket eller dylikt. Att förvänta sig att folk ska komma och byta in "värdefulla" spel vore ju som att idiotförklara kunderna :angry:

Postad 09 oktober 2009 - 22:39

thomast
  • thomast
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har game några roliga kampanjer just nu?

Postad 10 oktober 2009 - 02:43

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0
Var inne på game, dom hade ett par erbjudanden att man kan byta in 3 spel och få 50kr värdecheck, dom hade t.o.m. en exkluderingslista framme som är första gången nånsin för Game såvitt jag vet.
Jag gluttade lite på listan och det var typ 50 spel på den, jämfört med gamestops som innehåller typ 15... alla 99kr spel som jag har sett på rusta osv var med på listan, då brydde jag mig inte mer om det.

Postad 10 oktober 2009 - 09:05

Dodds
  • Dodds
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Liten uppdatering ang. byte av norsk/danska spel. Gamestop på Triangeln i Malmö tog det utan problem. Tekken 6 och Avatar bokade nu :angry:

Postad 10 oktober 2009 - 10:56

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Var inne på game, dom hade ett par erbjudanden att man kan byta in 3 spel och få 50kr värdecheck, dom hade t.o.m. en exkluderingslista framme som är första gången nånsin för Game såvitt jag vet.
Jag gluttade lite på listan och det var typ 50 spel på den, jämfört med gamestops som innehåller typ 15... alla 99kr spel som jag har sett på rusta osv var med på listan, då brydde jag mig inte mer om det.

Byta in 3 spel och få 50kr i värdecheck? Menar du 500kr i värdecheck? Annars är det ju rena rånet...

Postad 10 oktober 2009 - 11:17

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1 115 inlägg
  • 0

Byta in 3 spel och få 50kr i värdecheck? Menar du 500kr i värdecheck? Annars är det ju rena rånet...

Jag tror väl ändå han menar 1 nytt spel och 50 kr i värdecheck? :angry:

Rätt smart av Game att lura in folk i sina begagnathyllor. Vi får hoppas inte Gamestop tar till sig denna metod i sina kampanjer. Jag vill i varje fall inte ha några presentkort.

Postad 10 oktober 2009 - 11:49

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0
Jag menar alltså byt in 3 spel och förboka ett nytt +50kr värdecheck.

Postad 10 oktober 2009 - 12:40

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Det lät lite bättre iaf :angry:

Postad 10 oktober 2009 - 13:46

Goset666
  • Goset666
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Kom precis hem från Siba vid NOVA, Lund.

Där kunde man få 5 XBOX 360 spel för priset av 3st 99kronors. dvs köp 5 betala för 3.

Dock fanns det bara "Meet the Robinsons" samt "Narnia-Prince Caspian" kvar så det fick bli 3 Narnia samt 2 Meet the Robinsons.

Två åkte direkt in på byte hos Gamestop på Nova och i morgon blir det en tur in till både Entre och Triangeln för att besöka Gamestop butikerna. Plockade också upp ett 99kronors spel så det blir jämna inbyten. :angry:

Postad 12 oktober 2009 - 10:34

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Jag tror väl ändå han menar 1 nytt spel och 50 kr i värdecheck? :)

Rätt smart av Game att lura in folk i sina begagnathyllor. Vi får hoppas inte Gamestop tar till sig denna metod i sina kampanjer. Jag vill i varje fall inte ha några presentkort.

Gamestop körde nån sån förut vill jag minnas, men då fick man 100:- på presentkortet. Jag la till 39:- och köpte ett begagnat spel som jag sedan använde i nästa inbytes-vända :unsure:

Problemet med GAME (som redan nämts) är att i stort sett alla spel som går att få tag på någorlunda billigt är exkluderade, så att byta in 3x spel blir en dyr historia från början, och sen behöver man mängder av inbyten som ger 50:- st innan man har nog med pengar på sitt GAME-kort att köpa nått spel från dom som sedan fungerar i en kampanj..

Om det ändå är nånsom är intresserad så verkar cdon ha lite titlar i sin 99:- kampanj som inte verkar ligga på GAME`s lista
OBS!!! KÖP PÅ EGEN RISK, jag tar inget ansvar för att detta är 100% korrekt!
http://cdon.se/spel/...'s_story-882744
http://cdon.se/spel/kengo_zero-794428
http://cdon.se/spel/bulletwitch-701284
OBS!!! KÖP PÅ EGEN RISK, jag tar inget ansvar för att detta är 100% korrekt!

Postad 12 oktober 2009 - 11:19

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
stuntman ignition för 57 kr exkl frakt

Postad 12 oktober 2009 - 13:24

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1 115 inlägg
  • 0

Problemet med GAME (som redan nämts) är att i stort sett alla spel som går att få tag på någorlunda billigt är exkluderade, så att byta in 3x spel blir en dyr historia från början, och sen behöver man mängder av inbyten som ger 50:- st innan man har nog med pengar på sitt GAME-kort att köpa nått spel från dom som sedan fungerar i en kampanj..

Ja, Gamestops två spel mot ett tycker jag är rätt juste, 3 mot 1 börjar ju närma sig en dålig deal om man säger så. Men jag fattar att GAME har en rätt lång exkluderingslista och skulle väl själv inte kalla det "problem". De ska ju ändå tjäna pengar på de spel de plockar in, förstår dem helt och hållet. Däremot är jag rätt förvånad över att Gamestop har en såpass generös lista, även om jag såklart inte gnäller över det. Fast själv byter jag bara in spel jag redan spelat till leda och de håller ju bättre kvalitet än Meet the Robinsons kan jag tänka mig. <_<

Har Gamestop haft såna här generösa listor länge? Har bara haft min box i 15 månader och först fått upp ögonen för deras kampanjer det senaste kvartalet. Man tycker ju att de borde inse att de får in skitspel i mängder. Eller folk gör kanske mest som jag och byter in "bättre" spel? Hade jag varit listansvarig hos Gamestop hade jag i varje fall sett till att på direkten utöka den där listan med ett 20-tal spel eller så.

Postad 12 oktober 2009 - 13:39

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0

.

Nja, du glömmer ju bort att "vi" är kanske 1% av deras kundkrets, de flesta som går dit är kids, mammor och pappor etc utan någon som helst clue i världen som byter in hur bra spel som helst.

Redigerat av maximm, 12 oktober 2009 - 13:40.

Postad 12 oktober 2009 - 13:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Själv byter jag in spel jag också har köpt 'på riktigt'. Visst, vissa av dem har varit av den billigare sorten men jag har faktiskt aldrig köpt ett spel bara för att slita bort plasten och byta in det direkt.

Hade jag varit listansvarig hos Gamestop hade jag i varje fall sett till att på direkten utöka den där listan med ett 20-tal spel eller så.

Har svårt att tro att de inte har koll på det. Skulle tro att de har en databas med alla inköpta spel och vad de i genomsnitt får det sålt för som begagnat. När det väl sjunker under en viss nivå, eller att de får för många av just det spelet, så åker det upp på listan.

Postad 12 oktober 2009 - 14:10

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

Själv byter jag in spel jag också har köpt 'på riktigt'. Visst, vissa av dem har varit av den billigare sorten men jag har faktiskt aldrig köpt ett spel bara för att slita bort plasten och byta in det direkt.

Har svårt att tro att de inte har koll på det. Skulle tro att de har en databas med alla inköpta spel och vad de i genomsnitt får det sålt för som begagnat. När det väl sjunker under en viss nivå, eller att de får för många av just det spelet, så åker det upp på listan.

När de får in tillräckligt många så hoppar den upp på listan. Hur annars kan man förklara att GTA IV finns med på deras PS3-lista?

Och eftersom vi är så få som byter in de riktigt billiga spelen så spelar det ingen roll för butikerna. De flesta kommer nog med sina Gears of War 2 etc. som de tröttnat på.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 12 oktober 2009 - 14:11.

Postad 12 oktober 2009 - 16:42

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Street Fighter IV för 175 pix inklusive frakt från zavvi...

Postad 12 oktober 2009 - 21:30

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
går det att byta in brittiska utgåvor på gamestop?

Postad 12 oktober 2009 - 21:56

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

går det att byta in brittiska utgåvor på gamestop?

En tumregel man kan gå efter är ju att så länge det är PAL så är det lugnt.

Svaret på din fråga är alltså det vet du mannen, som webhallen skulle sagt <_<

Postad 14 oktober 2009 - 08:40

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0
Fuel €16.79

Postad 14 oktober 2009 - 10:23

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Nånting gick fel när jag handlade koder på cheapxboxlivecodes. Jag fyllde i mitt kortnummer och allt såg okej ut. Fick ett mail från PayPal att betalningen hade gått igenom. Fick direkt ett mail till från Pypal att säljaren CXLC inte accepterar kreditkortsbetalningar och att jag ska få en refund/återbetalning. Men det är draget 292:- från mitt bankkonto men inte återinsatt något trots refundmailet. Har det något med att göra tror ni att jag inte hade verifierat mitt kreditkort på PayPal på ett tag?!...

Vill ha LIVE och mina pengar :D

Redigerat av marcusthebabe, 14 oktober 2009 - 10:23.

Postad 14 oktober 2009 - 10:29

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1 115 inlägg
  • 0

Nånting gick fel när jag handlade koder på cheapxboxlivecodes. Jag fyllde i mitt kortnummer och allt såg okej ut. Fick ett mail från PayPal att betalningen hade gått igenom. Fick direkt ett mail till från Pypal att säljaren CXLC inte accepterar kreditkortsbetalningar och att jag ska få en refund/återbetalning. Men det är draget 292:- från mitt bankkonto men inte återinsatt något trots refundmailet. Har det något med att göra tror ni att jag inte hade verifierat mitt kreditkort på PayPal på ett tag?!...

Vill ha LIVE och mina pengar :D

Kan ju tyvärr hända att paypal kommer sitta på de där pengarna ett par dagar, men de borde ju komma tillbaka. Någon som har erfarenhet av paypals återbetalningar kan kanske ge ett bättre svar? Men det var ju mysko det här att betalningen inte gick igenom. Men håll oss gärna uppdaterade om vad som händer! Jag hade själv tänkt handla poäng därifrån om några veckor, lagom till nästa GTA dlc, men detta låter oroväckande. :)

edit: du kanske kan testa att maila dem och kolla om de har några tekniska problem för tillfället eller så? [email protected]

Redigerat av jayreso, 14 oktober 2009 - 10:36.

Postad 14 oktober 2009 - 10:42

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0
En sak jag glömde skriva om tidigare, detta gäller Gamestop.

Jag var inne igår för att förhandsboka Uncharted 2 som släpps idag. Då började killen i affären att yra om jag eventuellt inte kunde göra det för de hade fått så många förhandsbokningar! Så han var tvungen att räkna på om jag kunde få förhandsboka. Vad är det för struntprat, det står det inget om i deras annonser, att erbjudandet skulle bara gälla ett visst antal exemplar i butiken. Detta var Gamestop Kista.

Jag fick förhandsboka men kommer att få en vanlig utgåva, ingen limited edition för dessa var slut. Det kan jag däremot köpa när man kommer in dagen innan.

Postad 14 oktober 2009 - 10:46

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Kan ju tyvärr hända att paypal kommer sitta på de där pengarna ett par dagar, men de borde ju komma tillbaka. Någon som har erfarenhet av paypals återbetalningar kan kanske ge ett bättre svar? Men det var ju mysko det här att betalningen inte gick igenom. Men håll oss gärna uppdaterade om vad som händer! Jag hade själv tänkt handla poäng därifrån om några veckor, lagom till nästa GTA dlc, men detta låter oroväckande. :D

edit: du kanske kan testa att maila dem och kolla om de har några tekniska problem för tillfället eller så? [email protected]

Har precis gjort detta. I keep you posted :)

Postad 14 oktober 2009 - 11:32

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Vill ha LIVE och mina pengar ;)

Due to a high volume of fraudulent transactions we can no longer email codes to buyers who do not pay directly through PayPal. In other words payments made via credit/debit card outside of PayPal will not be accepted and a full refund will be given (in such a case payments can take up to 7 days to be refunded back into the buyer’s bank account).

Further more buyers from the USA and UK must have a confirmed PayPal delivery address, as well as a verified PayPal account. Any buyers who have not met this criteria will be given a full refund.

Jag har beställt där med min svågers paypalkonto. Kontot var inte verifierat men fick ett mail att jag skulle fylla i den adress och vem som visakortet var registrerat på. Gick någon minut så fick jag koden.

Postad 14 oktober 2009 - 11:49

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1 115 inlägg
  • 0

Jag var inne igår för att förhandsboka Uncharted 2 som släpps idag. Då började killen i affären att yra om jag eventuellt inte kunde göra det för de hade fått så många förhandsbokningar! Så han var tvungen att räkna på om jag kunde få förhandsboka. Vad är det för struntprat, det står det inget om i deras annonser, att erbjudandet skulle bara gälla ett visst antal exemplar i butiken. Detta var Gamestop Kista.

Jag fick förhandsboka men kommer att få en vanlig utgåva, ingen limited edition för dessa var slut. Det kan jag däremot köpa när man kommer in dagen innan.

Det står ju på deras kampanjblad att "Vi reserverar oss för tryckfel samt slutförsäljningar". Det var samma sak när jag frågade om det i Göteborg, men det var inga problem just då. Men jag antar att de inte kan beställa in hur många som helst från sin leverantör? Så jag tycker det verkar helt naturligt att de inte kan ta obegränsat med bokningar.

Postad 14 oktober 2009 - 12:26

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

Det står ju på deras kampanjblad att "Vi reserverar oss för tryckfel samt slutförsäljningar". Det var samma sak när jag frågade om det i Göteborg, men det var inga problem just då. Men jag antar att de inte kan beställa in hur många som helst från sin leverantör? Så jag tycker det verkar helt naturligt att de inte kan ta obegränsat med bokningar.

Slutförsäljning är inte samma sak, här var det frågan om han ville ta emot min förhandsbeställning eller inte för han hade "nått sin maxgräns". Han hade fler spel men ville ha kvar för att kunna sälja imorgon. Kanske skulle klargjort det från början. Det tycker jag är två vitt skiljda saker.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 14 oktober 2009 - 12:29.

Postad 14 oktober 2009 - 12:59

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0

Kan ju tyvärr hända att paypal kommer sitta på de där pengarna ett par dagar, men de borde ju komma tillbaka. Någon som har erfarenhet av paypals återbetalningar kan kanske ge ett bättre svar? Men det var ju mysko det här att betalningen inte gick igenom. Men håll oss gärna uppdaterade om vad som händer! Jag hade själv tänkt handla poäng därifrån om några veckor, lagom till nästa GTA dlc, men detta låter oroväckande. ;)

Jag gjorde samma misstag, även fast jag läst att ditt kort måste vara verifierat så testade jag ändå. Och fick också en refund men mina pengar kom tillbaka (dock så förlorar du nån tia då paypal tar en avgift när du tar emot pengar), kommer dock inte ihåg hur snabbt det gick, kan kolla när jag kommer hem. Att verifiera kortet är enkelt och då går köpet igenom, men de kommer somsagt be dig maila din adress för att kunna verifiera din adress också.

Det finns ju ett annat ställe som säljer lika billiga 2100p men ett pund dyrare xbox live för ett år. Där behöver du inte paypal men däremot registrera ditt kort på google accounts.
http://live-codes.co.uk/

Sen finns ju även http://www.xboxliveuk76.com/ men där har jag själv aldrig handlat tror jag. Verkar också ta paypal, vet dock inte om du måste ha verifierat kort.

Postad 14 oktober 2009 - 21:10

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

...

Min kompis förbokade också igår, kassakillen sa då också att det var förbokat, men enda problemet var att han kunde kanske inte få det idag, releasedagen, men när dom fick fler får han ju hämta det då.

Postad 16 oktober 2009 - 12:35

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
någon som har erfarnhet av att beställa från zavvi? leveranstiden verkar...lång. haha.

Postad 16 oktober 2009 - 12:58

pimmelmann
  • pimmelmann
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

någon som har erfarnhet av att beställa från zavvi? leveranstiden verkar...lång. haha.

Jo, visst är den lång (sa flickan :-)
Finns prylarna i lager så räkna med ca 10 dagar innan du har dem i din brevlåda.
Annars är det inga problem och man kan göra riktigt bra fynd.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.