Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 02 August 2009 - 01:38

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Tre har avslutat sitt samarbete med Telenor. Tre anser att deras 3G-täckning är tillräckligt bra och därför slutat erbjuda GSM.

Källa: mobil.se

Kanon, då har vi rett ut det :(

Trist att de inte erbjuder detta längre men å andra sidan har jag aldrig någonsin haft några direkta täckningsproblem att tala om under mina fyra år som Tre-kund.

Postad 02 August 2009 - 06:51

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

När Telia la ut att man kunde förboka 3gs så gick jag in och läste om leveransvillkor.
Det stod tydligt att det kunde ta över en vecka efter lanseringsdatumet att få sin Iphone.
Det var därför jag inte bokade en utan valde att köa.
Är det ingen annan som läst det?
Så att kalla telia för fjasko tycker jag är fel i den frågan.
Jag vill inte strö salt i såren men jag är lite förvånad över denna reaktion.
/Simz

men det är för att skydda sig från problem med leveransen via posten och inte att de inte får tillräckligt många iphones.

Det stora problemet är att absolut ingen har fått absolut ingen information från Telia om vilken status deras beställning har.
Tills dess att Telia lär sig kommunicera riktigt med sina kunder kommer jag pressa på dem så ###### mycket jag kan.

Redigerat av Christopher_A, 02 August 2009 - 07:01.

Postad 02 August 2009 - 08:09

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0

Från det ena till det andra...
Vilka appar kan man inte vara utan?
/Simz

Får man vara så fräck och hänvisa hitåt? :(

https://www.minhembi...howtopic=235374

EdIT

Sorry smellymarq. Såg inte din länk för all text, mitt misstag.
Skyller på att jag just gick upp ur sängen.

Redigerat av Outrage, 02 August 2009 - 08:13.

Postad 02 August 2009 - 08:37

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Med tre måste abonnemangstiden löpa ut innan man kan låsa upp. Så i iPhones fall handlar det om 18/24 månader.

Men det går ju faktiskt att köpa iPhonen utan abonnemang hos tre för 6995:- (32GB-modellen), så då borde det väl gå att låsa upp den per omgående eller?

Hos Telia gäller tyvärr att man måste vänta 12 mån. innan man kan låsa upp den, men jag hittar inget om detta hos tre, så mitt tips till den som är intresserad är att kolla detta med tre.

Mvh Henke

Postad 02 August 2009 - 09:19

Unregistered81225ea5
  • Unregistered81225ea5
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Är de ingen som kan slänga up lite bilder som e tagna med iphone 3gs...och berätta lite...
För de finns en del nu som har fått sin nu....

Postad 02 August 2009 - 09:59

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
mms på iphone 3gs???
hur???

Postad 02 August 2009 - 10:10

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
iPhone har inte separata program för SMS & MMS. När du skapar ett SMS så trycker du på kameran till vänster om textfältet, där kan du välja att lägga till en bild eller ta en nya.
iPhonen känner sen skälv om det ska skickas som SMS eller MMS...

Riktigt smidig lösning av Apple rycker jag. :(

Postad 02 August 2009 - 10:15

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
jag fattar inte...hittar inte nån kamera knapp där du anvisar mej till...
har även provat att mottaga ett mms men det kommer inte nåt

Postad 02 August 2009 - 10:31

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Gå in i inställningar/meddelanden och kolla så MMS är påslaget...

Postad 02 August 2009 - 10:42

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
finns inget sånt val...bara upprepa påminnelse å nåt annat val inget om mms....

Postad 02 August 2009 - 10:44

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på om radio streaming app fungerar över bluetooth med a2dp och avrcp? Vilket app rekommendras isf för detta ändamål?

Postad 02 August 2009 - 11:11

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

finns inget sånt val...bara upprepa påminnelse å nåt annat val inget om mms....

Har du verklgen 3.0 i din telefon? Kolla det i Inställningar/Allmänt/Om under Version...
Annars kanske det är MMS-inställningarna Om inte finns...
Dom kollar du under Inställningar/Allmänt/Nätverk/Mobilt Datanätverk och där ser du om du har fått inställningar från din operatör för MMS. Har du inte det får du skriva in dom.

Postad 02 August 2009 - 11:19

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
har 3.0....
när jag är inne i nätverksinställningarna så har jag dessa val:
aktivera 3g på
data roaming off
internet delning av
vpn ej konfigurerad
wifi ej ansluten

vad är fel??

Postad 02 August 2009 - 11:25

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Har du alltså ingen knapp som heter Mobilt Datanätverk där inne?

Jag tycker du ska återställa telefonen. Det verkar vara knas med mjukvaran...
Om du "bara" har 3.0 i din så kanske det räcker med att du laddar ner och installerar 3.0.1. Då kanske dom valen hoppar igång.
Känner några som inte kunde se Internetdelning när 3.0 släpptes. Den knappen fanns liksom inte. Dom gjorde en återställning och då funkade det efter det.

Uppdatering och återställning gör du från iTunes (visste du säkert redan men ändå :()...

Postad 02 August 2009 - 11:38

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Ringde tele2 nyss, de hade fått in ett fåtal iphones som nu var slut, hon visste inte när dom skulle få in flera. Men hon sa att med säkerthet så skulle de börja sälja iphone snart, men hon visste inte när... Hmm undrar om det är sanning eller om det var ett trick för att försöka hålla mig kvar ett tag till, hotade med att byta till 3...

Får avvakta sålänge

Postad 02 August 2009 - 11:54

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
skall kolla lite....hur hittar jag 3.01??
någån som vet om man kan ha mp3 som ringsignaler å sms signaler??

hittade 3.01 nu

Redigerat av Unregistered46f62999, 02 August 2009 - 11:55.

Postad 02 August 2009 - 12:54

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Sök efter uppdatering i iTunes när du har iPhonen inkopplad så hittar den 3.0.

Du kan inte ha mp3 rakt av som signal. Det finns massa program för att fixa mp3:or för att kunna ha dom som ringsignaler i iPhonen. Bara Googla. :(
SMS-signal kan du tyvärr inte välja förutom dom som Apple skickat med.

Självklart gäller inte den här infon om du jailnreakar. Då kan du föra vad du vill. ;)

Postad 02 August 2009 - 13:38

borkafan
  • borkafan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag som snart är en nybliven iphone 3gs ägare snart har en fråga om en sak.

Jo det är så här att jag har en del trevliga ring och sms signaler på min gamla mobiltelefon. Så nu undrar jag om dessa kommer att fungera på den nya iphone. Har nämligen inte haft någon iphone förut. Svar uppskattas väldigt mycket

Postad 02 August 2009 - 13:54

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Är de ingen som kan slänga up lite bilder som e tagna med iphone 3gs...och berätta lite...
För de finns en del nu som har fått sin nu....

Läs lite i tråden innan du postar... åtminstone kan du väl läsa samma sida som du postar i? :(

Jag som snart är en nybliven iphone 3gs ägare snart har en fråga om en sak.

Jo det är så här att jag har en del trevliga ring och sms signaler på min gamla mobiltelefon. Så nu undrar jag om dessa kommer att fungera på den nya iphone. Har nämligen inte haft någon iphone förut. Svar uppskattas väldigt mycket

Sms-signal går inte att lägga till i iPhone (konstigt nog). Rignsignalerna måste du föra över till datorn och konvertera och sen lägga in i iTunes och synka över till iPhonen.

Postad 02 August 2009 - 14:05

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jaha, Var inne hos Tre i Frölunda. Kunde inte förlänga mitt abonnemang föränn om två veckor. Men säljaren sa att de inte ens gick att boka för att de fanns tillräckligt med telefoner. De var ju segt

Postad 02 August 2009 - 15:07

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Här kommer en bild och en film tagen med 3gs för er som är intresserade.
Bifogad fil  Test.jpg   394.21K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Test_film.MOV   5.79MB   135 Antal nerladdningar
/Simz

Postad 02 August 2009 - 15:11

Seren
  • Seren
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Suveränt Simz! Ser awesome ut =)

Mvh Seren.

Postad 02 August 2009 - 15:53

Seabaz
  • Seabaz
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Kan ju även jag lägga in några smakprov då.... måste säga att jag är fruktansvärt missnöjd med kameran i iPhonen. Men det visste jag ju innan. Bra bilder när det finns MYCKET ljus... annars... nej.Känns som om min gamla Samsung D500 tog bättre bilder på 1.3mp om jag inte minns fel :(

Bifogad fil  IMG_0061.JPG   1.17MB   2 Antal nerladdningar

Filmklipp från igår ;)

Bifogad fil  IMG_0063.MOV   7.28MB   91 Antal nerladdningar

Postad 02 August 2009 - 16:16

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Ingen som kan svara på följande?:
Som jag skrev tidigare i tråden så klantade Telia till det lite med min förbeställning. Dom hade lagt undan en svart istället för en vit. Dom löste det hela med att jag fick ta den svarta så länge och sedan får jag komma in och byta den mot en vit om ca 2v.
Har suttit och fixat till alla mina kontakter eftersom det blev lite strul när jag förde över mina gamla från sim-kortet.
Säkerhetskopieras alla kontakter i itunes och alla redigerade kontakter kommer föras över till min nya iphone ? Eller måste jag göra om allt igen när jag får min nya iphone?

Postad 02 August 2009 - 16:47

Unregisteredd5cd3d3c
  • Unregisteredd5cd3d3c
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Yes, fick en iPhone 3GS i fredags.

Ett problem hittills bara, och det är mitt nätverk hemma. Routern är en Netgear och fler verkar ha problem. Ansluter perfekt men Internet bara står och tuggar, liksom appsen som kräver uppkoppling. Slutar med att "kunde inte kontakta servern" eller liknande. Ska tilläggas att det kan fungera sekundsnabbt ibland, kommer liksom fram till en adress men sen låser den sig igen och tuggar.

Har försökt med tipset i denna tråd http://www.everythin...lems-11562.html och tror att jag har förstått, men problemet kvarstår.

Förklaring, anyone?

Postad 02 August 2009 - 16:52

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Tjejen hade ett likande problem med sin Ipod Touch (2nd gen). Funkade klockrent att koppla upp min ipod men inte henns. Fick tipset att göra en uppdatering eller likande i itunes och efter det funkade det klockrent.

Redigerat av DennisA, 02 August 2009 - 16:53.

Postad 02 August 2009 - 17:00

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Ingen som kan svara på följande?:
Som jag skrev tidigare i tråden så klantade Telia till det lite med min förbeställning. Dom hade lagt undan en svart istället för en vit. Dom löste det hela med att jag fick ta den svarta så länge och sedan får jag komma in och byta den mot en vit om ca 2v.
Har suttit och fixat till alla mina kontakter eftersom det blev lite strul när jag förde över mina gamla från sim-kortet.
Säkerhetskopieras alla kontakter i itunes och alla redigerade kontakter kommer föras över till min nya iphone ? Eller måste jag göra om allt igen när jag får min nya iphone?

Precis innan du lämnar din svarta gör du en säkerhetskopiering. Sen när du kopplar in din vita i iTunes kommer du få frågan om du vill återställa från en backup eller lägga in den som en helt ny iPhone.
Du väljer så klart säkerhetskopian och vips ser din vita ut precis som din svarta gjorde.
Det ända du kommer behöva är att skriva in lösenord till mailkonton igen.
Jag har gjort så när jag bytte från min 2G till 3G och ni senast när jag bytte min 3G till 3Gs...

Postad 02 August 2009 - 17:16

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Precis innan du lämnar din svarta gör du en säkerhetskopiering. Sen när du kopplar in din vita i iTunes kommer du få frågan om du vill återställa från en backup eller lägga in den som en helt ny iPhone.
Du väljer så klart säkerhetskopian och vips ser din vita ut precis som din svarta gjorde.
Det ända du kommer behöva är att skriva in lösenord till mailkonton igen.
Jag har gjort så när jag bytte från min 2G till 3G och ni senast när jag bytte min 3G till 3Gs...

Tack, ktd. Var det jag trodde med vill vara säker.

Postad 02 August 2009 - 20:05

ak_
  • ak_
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Stödjer 3gs tex svt play? någon som vet?

Postad 02 August 2009 - 20:14

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Tyvärr har inte iPhone stöd för Flash vilket svtplay använde sig av.
Vi får hoppas flash kommer till iPhone snart. HTC Hero som precis släppts har stöd för flash så nu är det upp till bevis för Apple! :)

Postad 02 August 2009 - 20:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Vi får hoppas flash kommer till iPhone snart. HTC Hero som precis släppts har stöd för flash så nu är det upp till bevis för Apple! :)

Apple verkar ha satt sig på tvären när det gäller Flash. Däremot så har Apple valt att stödja HTTP streaming så man kan ju hoppas att allt fler siter börjar stödja detta i stället då flash enligt mig är ett ganska dåligt video-format (bara att titta på CPU användandet när en flash-film drar igång).

Postad 02 August 2009 - 21:02

Seabaz
  • Seabaz
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Snabba kommentarer från mig:

+ Upplevelsen
Min första iPhone! Kunde inte hålla mig längre efter att ha testat polares och fingrat i butiker på ngn sådär någongång. Jag är fortfarande imponerad över att det man gör händer DIREKT. Går inte att jämföra med exempelvis LG Arena.... HTC Magic, ligger inte långt efter, men iPhone är DIREKT RESPONS... (nu snackar vi respons på skärmen och textinmatning osv)

+ Skärmen
Underbart stor o härlig skärm.

+ Ljudet
Nu menar jag inte högtalaren som är som vilken mobilhögtalare som helst, utan ljudet som kommer ur telefonen. Riktigt bra även att pumpa ut genom hörlursutgången till stereon. Galet att göra så men ändå låter det bra!

+ iTunes + Appstore
Ok, iTunes som program är kanske lite ovant och styrt åt ett håll. Men Appstore är ju bara underbar... så mycket roligt det finns där som egentligen bara snor dyrbar tid från mitt liv :)

+ Skriva meddelande
Mycket enkelt att skriva mess och få överblick över allt!

- BATTERITIDEN
Det är faktiskt RIKTIGT dåligt detta. Använt 2h nu och batteritiden är nere på 58%... då har jag inte ens ringt / kört video / lyssnat musik... bara lite knappande, testande och fixande. USELT

- KAMERAN
Alltså, visst, den blir inte bättre än vad de sätter in hos Apple. Men det är ju där problemet ligger. Hade denna telefonen haft en blixt eller en LIIIIITE bättre optik så hade denna telefonen vart 10/10p men nu är inte fallet så.

Favoritapps såhär långt:
- Facebook
- Bloombergs (aktier)
- Trails
- feX (synca telefonbok med Facebook)
- Allsvenskan (aftonbladet)

Postad 02 August 2009 - 21:55

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Snabba kommentarer från mig:

+ Upplevelsen
Min första iPhone! Kunde inte hålla mig längre efter att ha testat polares och fingrat i butiker på ngn sådär någongång. Jag är fortfarande imponerad över att det man gör händer DIREKT. Går inte att jämföra med exempelvis LG Arena.... HTC Magic, ligger inte långt efter, men iPhone är DIREKT RESPONS... (nu snackar vi respons på skärmen och textinmatning osv)

+ Skärmen
Underbart stor o härlig skärm.

+ Ljudet
Nu menar jag inte högtalaren som är som vilken mobilhögtalare som helst, utan ljudet som kommer ur telefonen. Riktigt bra även att pumpa ut genom hörlursutgången till stereon. Galet att göra så men ändå låter det bra!

+ iTunes + Appstore
Ok, iTunes som program är kanske lite ovant och styrt åt ett håll. Men Appstore är ju bara underbar... så mycket roligt det finns där som egentligen bara snor dyrbar tid från mitt liv :)

+ Skriva meddelande
Mycket enkelt att skriva mess och få överblick över allt!

- BATTERITIDEN
Det är faktiskt RIKTIGT dåligt detta. Använt 2h nu och batteritiden är nere på 58%... då har jag inte ens ringt / kört video / lyssnat musik... bara lite knappande, testande och fixande. USELT

- KAMERAN
Alltså, visst, den blir inte bättre än vad de sätter in hos Apple. Men det är ju där problemet ligger. Hade denna telefonen haft en blixt eller en LIIIIITE bättre optik så hade denna telefonen vart 10/10p men nu är inte fallet så.

Favoritapps såhär långt:
- Facebook
- Bloombergs (aktier)
- Trails
- feX (synca telefonbok med Facebook)
- Allsvenskan (aftonbladet)

Tack tack...

Kul med lite små resentioner av luren....
Börjar bli lite less på leverans inlägg...

//Micke

Postad 02 August 2009 - 22:57

Seabaz
  • Seabaz
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Det var så lite så!

Dessutom...

+ Röststyrningen
Detta är nog första gången jag känner att jag kommer använda den!!! Funkar super och jag ÄLSKAR att man måste säga försvenskade namn på allt man vill spela upp. "Spela låtar med Irånn mAAIIdenn"

Postad 02 August 2009 - 23:03

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Det var så lite så!

Dessutom...

+ Röststyrningen
Detta är nog första gången jag känner att jag kommer använda den!!! Funkar super och jag ÄLSKAR att man måste säga försvenskade namn på allt man vill spela upp. "Spela låtar med Irånn mAAIIdenn"

Eh vänta nu, är röststyrningen svensk?? Går det att välja språk?

Postad 02 August 2009 - 23:11

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jo, Hero har flashstöd och det finns även browsers för Windows mobile som klarar flash, dock är upplevelsen knappast särskilt angenäm på någon av plattformarna. Jag menar, to.m. en "vanlig" dator kan ju tvingas ned på knä av flash-tunga sidor så att förvänta sig att en mobil palttform med den hårdvara som är standard just nu skulle klara det bra är rätt optimistiskt.
Men, om man kunde skyffla över jobbet på grafikkretsen i iPhonen skulle det nog kunna bli något.

Postad 02 August 2009 - 23:36

mikkluss
  • mikkluss
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Det var så lite så!

Dessutom...

+ Röststyrningen

Haha den tyckte jag va rolig. Men visst de e häftigt man vrickar nog tungan nån gång oxå för att få de något så när rätt..

Postad 02 August 2009 - 23:37

Seabaz
  • Seabaz
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Eh vänta nu, är röststyrningen svensk?? Går det att välja språk?

Ja... oj, lite oklart där... "självklart" kan man det, du kan få säga "Spiel songs von, Ironnn mäden" också om du vill...

Dvs. Det finns massor med språkinställningar, inte bara för telefonen i sig, utan även röststyrningen... Det är bara det att "mannen" som pratar med mig på Svenska är otroligt underhållande. Han låter verkligen som en okunnig person som säger roliga saker försvenskat :)

Postad 02 August 2009 - 23:49

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jo, Hero har flashstöd och det finns även browsers för Windows mobile som klarar flash, dock är upplevelsen knappast särskilt angenäm på någon av plattformarna. Jag menar, to.m. en "vanlig" dator kan ju tvingas ned på knä av flash-tunga sidor så att förvänta sig att en mobil palttform med den hårdvara som är standard just nu skulle klara det bra är rätt optimistiskt.
Men, om man kunde skyffla över jobbet på grafikkretsen i iPhonen skulle det nog kunna bli något.

Adobe räknar med att kunna släppa en mobil variant av Flash 10 under senhösten/tidig vinter.
Det som kommit nu är "bara en bit på vägen" enligt Adobe själva.

Sen om Apples Safari kommer få det stödet får vara osagt, men till WM och Android hoppas dom på en lansering i oktober/november.

Redigerat av crest, 02 August 2009 - 23:50.

Postad 02 August 2009 - 23:50

mikkluss
  • mikkluss
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har en fråga som säkert har frågats tidigare... Ska man välja en 16Gb eller 32Gb.. Undrar om de e lönt att ha en 32Gb.. Lite musik på 5gb då rör de sig ändå om ca 800 låtar i bra kvalitet och sen kanske 5gb filmer och de blir kanske en 10 filmer där, men vem har de i en mobil. Och sen appsen och spelen vet jag inte riktigt men min dotter har en Ipod Touch och hon har ca 90 spel i sin och de har tagit knappt 1Gb inkluderat appsen oxå. Och sist men inte minst bilderna och då ska de väl finnas ca 3-4Gb kvar på en 16Gb och de blir en hel del bilder och så många har man inte på en mobil ( inte jag ivf ).. Andras tankar är mkt välkomna...

Postad 02 August 2009 - 23:54

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Har en fråga som säkert har frågats tidigare... Ska man välja en 16Gb eller 32Gb.. Undrar om de e lönt att ha en 32Gb.. Lite musik på 5gb då rör de sig ändå om ca 800 låtar i bra kvalitet och sen kanske 5gb filmer och de blir kanske en 10 filmer där, men vem har de i en mobil. Och sen appsen och spelen vet jag inte riktigt men min dotter har en Ipod Touch och hon har ca 90 spel i sin och de har tagit knappt 1Gb inkluderat appsen oxå. Och sist men inte minst bilderna och då ska de väl finnas ca 3-4Gb kvar på en 16Gb och de blir en hel del bilder och så många har man inte på en mobil ( inte jag ivf ).. Andras tankar är mkt välkomna...

Jag brukar resonera: "Bättre för mycket än för litet"... speciellt om det inte skiljer sig så värst mycket i pris. :)

Postad 02 August 2009 - 23:59

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Varje gång jag köpt ny telefon har jag tänkt precis som du gör nu, och varje gång har jag fått suttit och rensat ut saker för att ha plats med nytt material. Från polyfoniska ringsignaler till (lite senare i utvecklingen) podcasts och filmklipp. Min senaste telefon jag köpte (Nokia 5800) kom med 8gb minneskort, det var 4 ggr så mycket som jag hade haft innan, så jag tänkte att jag aldrig kommer fylla detta, men det räckte inte många månader. 32gb kostar runt 1000kr mer än 16gb, jag ser 32gb som ett självklart val.

Min åsikt är att det är synd att snåla för att sedan märka att du vill ha mer utrymme och inte kan utöka med minneskort. Ska du bara ha lite låtar på den är kanske 32gb overkill för dig, men jag som prenumererar på runt 10 podcasts och vill ha hela mitt musikbibliotek med mig, behöver så mycket utrymme som möjligt. Tänk på andrahandsvärdet också, en 32gb iPhone är nog bra mycket enklare att sälja än en 16gb iPhone.

Postad 03 August 2009 - 00:02

Seabaz
  • Seabaz
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Tänk på andrahandsvärdet också, en 32gb iPhone är nog bra mycket enklare att sälja än en 16gb iPhone.

Sälja??

Om 2 år har vi 3d projektorer som sprutar ut ur ögonen på folk..... :) Nene, här säljs aldrig telefoner, man använder dem tills de går sönder, sen köper man nytt.

Postad 03 August 2009 - 00:15

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Sälja??

Om 2 år har vi 3d projektorer som sprutar ut ur ögonen på folk..... :) Nene, här säljs aldrig telefoner, man använder dem tills de går sönder, sen köper man nytt.

Haha :P

Använder man dem tills de tar slut skulle jag fortfarande ha kvar min Ericsson 868.. vilket jag faktiskt inte har ;)
Usch vilken trist tillvaro.

Postad 03 August 2009 - 08:44

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Har läst på en del forum att det är många som har problem med sprickande skal och lösa "mute" switchar.
Någon här som har något av dessa problem?

Postad 03 August 2009 - 08:44

henric123
  • henric123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon mer än jag som har problem med mottagningen i sin iPhone 3gs? Klipper ofta o tappar 3g täckning.
Vad skall man göra? Reklamera?

//Henric

Postad 03 August 2009 - 08:59

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Det va nära att jag sålde min "gamla" iphone 3G 16GB för 3000kr för att köpa nya 3GS men ändrade mig när jag testa polarens nya 3GS 32GB. 3GS är lite snabbare thats it! :)
De andra nya funtionerna är oviktigt för mig så som filma, kompass och röststyrning.
Hoppas på bättre funktioner, nytt utseende och mindre format på kommande iphone modell.

Postad 03 August 2009 - 09:15

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Hade bokat en på telia genom deras kundsupport, de spelade in avtalet och allt, skulle skicka telefonen när den kom in. Ringde idag för att se min beställnings status om de skickat den än. Då säger supporten att man inte kan boka via dom. De hittar min beställning och det muntliga avtalet som de spelade in, men menar att det ogiltigförklaras. Som kompensation skulle jag få 200 kr att ringa för om jag köpte en telefon av telia. Hade jag vetat om detta hade jag givetvis bokat den på en annan butik, nu verkar den vara svår att få tag i. Tack för det telia...

Postad 03 August 2009 - 09:36

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jag brukar resonera: "Bättre för mycket än för litet"... speciellt om det inte skiljer sig så värst mycket i pris. :)

1200:- för 16GB minne - det är väl definitionen av overpriced. För de pengarna kan du få 3st 16gb minneskort, som jämförelse.

Postad 03 August 2009 - 09:49

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
Jag har precis varit i kontakt med telias kundtjänst och fick veta att jag måste vänta 3-5 veckor på min mobil trots att jag förköpt telefonen. De vägrade också ge mig någon kompensation trots att de frångått vad som utlovats. Så jag precis skickat iväg en anmälan till konusmentverket.

för er som vill anmäla Telias förköpskampanj till Konsumentverket:
http://www.konsument...gCategoryID=826

ni får gärna använda denna eller förbättra den samt sprida den till andra bloggar och webbsiter

jag kommer också att lägga upp detta på prisjakt om detta inlägg censoreras bort.

E-post skickad via Konsumentverkets webbplats

Hej jag vill anmäla Telias förköpskampanj för iPhone 3 GS. På deras butikssida så skrev de något liknande följande: "Slipp köerna vid release, förköp din telefon nu." Detta är enligt mig en tydlig antydan till att om man förköper en telefon så ska man få den kring release. Jag och många andra har fått denna uppfattning. De har ej heller antytt att något annat skulle gälla i det bekräftelsemail jag fick. Nu visar det sig att det har tagit emot lång långt mer förköp än vad de kunnat leverera telefoner till och jag (och många andra) sitter nu fast i en kö på 3-5 veckor för att få den telefon som vi enligt deras marknadsföring skulle få kring releasedatumet (31/7). Som ni kan se så är det en helt annan leveranstid än vad de lovat och som avtalats vid bokningen. De har inte någon gång under denna tid skicka ut information om att leveranstiden ändrats så man fått möjlighet att eventuellt avboka sin beställning och försöka få tag på telefonen någon annanstans.

Jag anser att de medvetet fortsatt ta emot förköp ända fram tills dagen innan release med meddelandet att om man förköper så får man telefonen kring release. Medvetet trots att de MÅSTE ha vetat om att de inte kunnat leverera utefter vad de utlovat, utan de har fortsatt med detta för att få så många kunder som möjligt och så många låsta 24-månadersabbonemang som möjligt. Att de inte gått ut med information om ändrad leveranstid så att konsumenter skulle kunnat avboka sina köp stärker detta påstående
De har alltså använt sig av: vilseledande reklam och annan marknadsföring, samt felaktig information efter köp/beställning.
De har också frångått den informationsplikt till kund vid ändrade förhållanden som är både praxis och sed vid köp.

Eftersom jag beställt på webshop så finns tyvärr inte den sidan jag beställde från kvar men jag bifogar lite länkar från officiella blogg och deras hemsida där de skriver om förköpet.
Viktigast är väl detta stycke: "Kl. 10.00 öppnas portarna till Telias förhandsköp av iPhone 3GS på telia.se och Telias butiker. Eftersom volymerna är små till Sverige så rekommenderas det att förhandsköpa nu om vill man verkligen ha en iPhone den 31 juli." (http://www.teliaipho...=200907&paged=2)

"Om man köper via telia.se nu så skickas telefonerna den 31 juli. Vill man ha den 31 juli rekommederas att man går till en Telia butik och förköper den där. Vill man ha den 31 juli men inte vill ha förköpserbjudandet får man hålla tummarna att det finns telefoner kvar i Telias butiker. Annars kanske man får förbereda sig på att det tar ett par dagar."
(http://www.teliaiphoneblog.se/?p=197)

En cachad kopia av förköpssidan den 27/7:
http://209.85.129.13...lient=firefox-a
Deras leveransvillkor:
"När du beställer via telia.se får du din Apple iPhone 3GS hemskickad fraktfritt. Vi börjar leverera i samband med lanseringen den 31 juli. Men då rusningen är stor och många vill köpa beräknas leveranstiden bli försenad med cirka en vecka.
Vi reserverar oss för eventuell försening i postgången."

Även andra medier har uppfattat telias kampanj som att man får telefonen vid release när man förhandsbeställer den:
http://www.idg.se/2.1085/1.238725
"Sedan klockan 10:00 i dag går det att förhandsbeställa iPhone 3GS från Telia. Leverans kommer att ske den 31 juli."

http://pici.se/pictures/EmTPKmRHL.jpg
http://pici.se/pictures/MawbCxLmF.jpg

Förutom den ovanstående generella anmälan vill jag enligt 14 § konsumentköplagen söka skadestånd från Telia på den kostnad det kommer bli för mig att låsa upp min gamla 3G-telefon som är låst till en annan operatör så jag kan använda mitt gamla nummer, vilket jag inte kan pga ovanstående problem. Jag har försökt tala med kundtjänst angående detta men de vägrar att gå med på att bjuda på det trots mina problem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.