Det verkar vara samma som jag beställde...fast ett blått, kanon, säkert många som blir glad nu, bra tipsat! :-)
/Henke
Fick mejl nu från SAK.GAMING
mitt RUBBER HARD CASE COVER var skickat från Hong Kong
tog ju bara ett dygn
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 20 October 2009 - 15:05
Fick mejl nu från SAK.GAMING mitt RUBBER HARD CASE COVER var skickat från Hong Kong tog ju bara ett dygn Postad 20 October 2009 - 15:43
En jämförelse (nåja) mellan iPhone och N900:
http://gigaom.com/20.../19/nokia-n900/ Ingen totalsågning av N900 men lite kritisk är han ju, jag tyckte väl själv att han gillade en hel del också. Jag är lika tänd på N900 fortfarande i alla fall, iPhone lockar inte alls. Postad 20 October 2009 - 15:51
"Apple makes its things great by leaving features out, Nokia somehow believes that adding more makes its products great" Bara det ger att testaren är helt fel ute. Postad 20 October 2009 - 15:58
Hahaha...Tamefasen bland det sämsta jag läst..
* The keyboard on this device is cramped but still easy enough to use. I have always had problems with slider phones, so I am not surprised that I find the keyboard on this device is cramped. Despite small keys, the keyboard is usable. I only wish, Nokia made commonly-used keys such as the @ key easy to access. * I am not a great fan of the resistive screen technologies and it is no surprise that I found interacting with the phone via touchscreen extremely painfully. Maybe it is my brain, wired to look for an iPhone like functionality, but N900’s touch features are extremely challenging. Han har alltid haft problem med tangentbord och resistive skärm.. Och då ger han dåligt betyg ...hoho... ------------------------------------------------------------------------------------------------ * The biggest problem I had with Maemo UI is that it isn’t unique enough. It is coming late to the market, and as a result it looks somewhat like MotoBlur – a screen with a lot of widget-styled apps. It uses multiple desktops and also multiple screens, which makes the user experience a tad confusing. That’s one of the only knocks I have on the OS. Jaha? ------------------------------------------------------------------------------------------------------ The UI of Maemo is crisp and clear, though it does look dated in comparison to Apple’s iPhone What ? hur i glödheta kan man tycka att Maemo ser gammalt ut mot Iphone ? Nä den jämförelsen var verkligen kass Edit hahahahah ..läs kommentarerna under artikeln Redigerat av moparman, 20 October 2009 - 16:04. Postad 20 October 2009 - 17:02
Nae asså jag använder Comhems bredband genom väggutag, 24mbit, inte mobilt om det var så du menade. Tvivlar på att 3har något att göra med comhems kabelbredband. Postad 20 October 2009 - 18:11
Nja, folk från nokia kommer vara på de här platserna och svara på frågor. har man tur kanske man lyckas sno åt sig deras demo ex. Postad 20 October 2009 - 18:17
telenor säger att de har obegränsat för 119...ingen strypning. Men det är kanske för att man inte kommer upp i någon hastighet hos dem. vad vet jag? Postad 20 October 2009 - 18:32
Det va en som skrev denna fråga på sweclockers så jag lånar den.
"Nu när vi ändå pratar om storlekar på minnen så tänkte jag ta upp en VIKTIG sak. Det är ju 32gb inbyggt minne. MEN; På alla andra nokia telefoner med inbyggda minnen så är överföringshastigheten runt 768kb/sek via usb. Det tar alltså flera timmar att fylla minnet med film och musik. Jag ser framför mig en mardrömsvision där jag får lämna telefonen vid datorn i 2 dagar för att fylla upp minnet med musik och film Tyvärr så pratas det inte om det här, vare sig från nokia eller konsumenternas håll. Ett microsdhc kort går ju att plugga in direkt i usb-porten och få runt 10x högre hastigheter. Är det någon som vet om överföringshastigheten på det inbyggda kortet blir snabbare på den här? Eller tycker alla här helt enkelt att det är en bra lösning att tvingas lämna telefonen vid datorn ett dygn för att utnyttja det stora inbyggda minneskortet som man ändå inte har någon nytta av pga överföringshastigheten? Synpunkter tack." Någon som har en synpunkt? Postad 20 October 2009 - 18:36
http://www.nokia.se/...n900/funktioner " Nokia N900 Mediaspelare * Blanda musik och titta på videoklipp från det snabba minnet på 32 GB som kan utökas upp till 48 GB* * Fyll din enhet med nytt material via USB-masslagringsöverföring med hastighet på upp till 10 MB/s. Överför en film i DVD-kvalitet på bara några få minuter." Vad är detta? http://www.maemoproject.com/ Postad 20 October 2009 - 18:36
Ingen som har testat beställa det batteripaketet + reseladdare som fanns med på någon Ebay-shop som någon länkade? Två batterier + nödladdare för drygt 100 kronor låter ju bra!
Postad 20 October 2009 - 18:49
Ja det kan man ju fråga sig vad som kommer hända här? Det bara tickar på Postad 20 October 2009 - 18:58
HaHa...det var det sjukaste jag spanat in på länge. Kollar man på det tillräckligt länge kan man se en n900 i bakgrunden. HaHa
Postad 20 October 2009 - 19:05
Hur länge är länge för dig? Postad 20 October 2009 - 19:25
nu vart man nyfiken nisse....
vafasen är det...lost wannabe? =P han ser det han vill se...så är det bara =P Redigerat av Toivanen, 20 October 2009 - 19:26. Postad 20 October 2009 - 19:31
Tittar man så ser man att de flashar förbi en bild på nånting. ser en vit text iaf.
Edit. Ser några nollor. och klockan som tickar där går exakt på sekundern som min klocka på datorn. Och nyss när jag läste i förumet så lät de som 2 apor eller nå japaner som skrek, han inte kolla. Efter 10 minuter kommer det fram en svart pryl på bordet som ser ut som en ihopkurad apa eller nå som låter. Redigerat av Gilbss, 20 October 2009 - 20:02. Postad 20 October 2009 - 19:47
Ytterligare två smaskiga vids för oss som inte kan få nog
Går igenom telefonfunktionerna lite extra i den ena. Länk Redigerat av ake1010, 20 October 2009 - 20:08. Postad 20 October 2009 - 20:11
F*N....Jag kommer att dö snart om jag inte får mig en N900
Hur fasen ska man få tiden att gå snabbt i flera veckor.. Borde gå att snabbspola lite Postad 20 October 2009 - 20:20
Blinkar ju så brutalt snabbt..hinner ju inte se nå..
Ingen som kan spela in å dra ner speeden .-) Postad 20 October 2009 - 20:22
Folk som har koll...
Jag är rätt imponerad över att man i USA kan se en lista över alla voicemails man fått, så man slipper ringa till ett nummer och lyssna igenom allihopa. Går det här i Sverige på något vis? Går det annars att lösa mjukvarumässigt, t ex att telefonen automatiskt spelar in röstmeddelande själv om du inte svarar? Dvs, den skickar inte vidare personen till något annat nummer. Postad 20 October 2009 - 20:24
Jag försökte printa, men gick inte så bra xD Har man snagit så kan man sitta och meppra på print knappen. Jag har printa den där grejen som kommer upp efter 10 min, försökte ladda upp bilden men lyckades inte.... Fail. Postad 20 October 2009 - 20:33
Maemogrej.jpg 28.61K
0 Antal nerladdningarDen där kommer fram var 10:ånde minut och låter. Redigerat av Gilbss, 20 October 2009 - 20:34. Postad 20 October 2009 - 20:35 http://talk.maemo.or...ead.php?t=33155 "If you wait for exactlly the 9 minute mark that is where the penguin will apear for about 2 seconds in the middle of the table, just click on him, or edit the css to remove the: Code: #contest { display:none; But it does seem to be to late to enter." ______________________ Ta bort styles så får du: Nokia Nseries Latest news from Nokia Nseries Subscribe via RSS Congratulations! You found the penguin. Send us your contact info and win N900 or BH-95 headset Name * Email * I accept the terms * Nokia.com | Site Terms | Privacy Policy | Nseries Redigerat av NisseGurra, 20 October 2009 - 20:39. Postad 20 October 2009 - 21:07
haha, så det står på maemo talk, en annan fick ju klura ut det själv...
Postad 20 October 2009 - 21:08
En snabb fråga då vad är BH-95 för headset? Googlade lite snabbt och fann inget eller så var jag slarvig.
Postad 20 October 2009 - 21:11
Vad ska man göra då för att "hitta pingvinen"? Postad 20 October 2009 - 21:14
VÄnta i 9min sen klicka på den Postad 20 October 2009 - 21:21
JAg har klickat på den 3 ggr, 2 i firefox och en i explorer men inget händer :S Det ända som hände i firefox var att den "scrolla upp". Postad 20 October 2009 - 21:22
Scrollade du ner och kollade längst ner då? Det är där formuläret dyker upp. Postad 20 October 2009 - 21:23
själv googlade jag fram http://www.tradeindi...adset-BH95.html Postad 20 October 2009 - 21:25
Hmm, tror inte de. har haft samma ruta uppe hela tiden. Men den finns inte där nu iaf. EDIT: Wihoo, funka nu tack Redigerat av Gilbss, 20 October 2009 - 21:28. Postad 20 October 2009 - 21:32
förstår inte... är ju bara en bakgrundsbild, eller? Postad 20 October 2009 - 21:40
Bara att gratta Nokia för all hype de lyckas skapa runt mobilen :-) de senaste som lyckades med detta är äpplet, tänk om SE kunde lära sig nåt hehe
Postad 20 October 2009 - 21:46
SE är så tråkig, alla ser likadana ut, och mjukvaran är rätt lik oxå. har min gamla k700i just nu, var väldigt mycket likt c905 både utanpå och innuti. Postad 20 October 2009 - 22:04
Har tröttnat på att kolla alla ###### videos på den! Vill ju ha den och utforska själv! : D
Postad 20 October 2009 - 22:04
måste faktiskt gratta nokia igen, har inte längtat efter en ny mobbe sen första N95 skulle komma.
samma längtan där. köpte mig en 5800 i mars, men den är mer som att "jaja" bara å kränga den när N900 kommer i näven. Har faktiskt bara kollat på 1 video (om man bortser från SNES videon), då jag vill ha kvar spänningen tills man öppnar lådan och latjar själv. Redigerat av Toivanen, 20 October 2009 - 22:11. Postad 20 October 2009 - 22:44
Ja, det är gött. ssh är ju alltid användbart. det andra verkar mest bara vara bä...men ändå fint att det finns lite att leka med om och när n900 tittar ut. Min vilda gissning är det är exakt 23 dagar tills jag den i handen. är pessimist i grunden och tror inte den är på g än på några veckor... Postad 20 October 2009 - 22:57
"Fyll din enhet med nytt material via USB-masslagringsöverföring med hastighet på upp till 10 MB/s. Överför en film i DVD-kvalitet på bara några få minuter."
Detta väckte in lite knäpp fundering...hur stor är chansen till ISO stöd till N900? Tänker i form av VLC. Postad 20 October 2009 - 23:01
Jag har också funderat på det, och utöver det: .mkv filer i vlc klienten. Det borde ju gå tycker man, eftersom det är vlc. Men å andra sidan så kanske de skippar sånna detaljer i mobile-versionen... Postad 20 October 2009 - 23:09
Jag ändrade helt enkelt till display:block på #contest diven
Tror tyvärr att svarstiden gått ut, i villkoren står det: "The Contest begins on 16.10.2009 at 12:00 p.m. GMT and ends on 20.10.2009 at 12:00 p.m. GMT" 12 pm är tydligen mitt på dagen ( http://en.wikipedia....i/24-hour_clock ) Om inte annat har den iaf gått ut nu. Det finns dock ett dolt input-fält med en tidsstämpel. Om man ändrar den till innan sluttid så kanske...
Man skulle ju kunna tänka sig att fylla i tomrummen med maemo devices, men varför vet jag inte edit: eller kanske "maemo project" som den andra sidan? Redigerat av oOO, 20 October 2009 - 23:15. Postad 21 October 2009 - 01:04
Hmm... jag kan inte komma över tanken om att ersätta min laptop med denna mobil. Rent teoretiskt så verkar det fungera men i praktiken vet jag inte om man kommer välja att använda den iaf. Nu är det inte världens monsterdator jag har utan en 15.6" dator för 4 lax för ett år sedan. Om man köper ett mindre bluetooth-tangentbord kommer man orka använda detta för att skriva låt oss säga en vanlig 30 sidors rapport(40" tv finns för tillfällen i hemmet men en del kommer skrivas i skolan kanske inte renskrivning och sånt där det e viktigt med överblick)?
Vid föreläsningarna vill man gärna ha föreläsningsslidsen(powerpoint) framför sig och då vill man inte sitta med telefonen i handen utan vill låta den kunna stå på bänken framför en. Har inte riktigt en känsla för hur stort/litet det kommer bli och om det kan bli jobbigt och kolla på dessa därför. Sen kom jag att tänka på en sak angående föreläsningar... Vissa kurser så som matte så finns det ju inte änns några slides utan då vill man anteckna och det är väl därför N900an har sin penna? Fungerar det att skriva alla matematiska uträkningar direkt i telefonen? Det är känns som att det kan bli svårt då skärmen är så liten och man vill kunna rita grafer, matriser och relativt långa ekvationer utan tappa fokus, Jag som är allergisk mot papper väljer att aldrig kolla i dessa så därför vore det trevligt att ha det digitalt. Även text-igenkänning vore trevligt om det nuförtiden fungerar bättre än för 5år sedan eller när det var jag testade det själv. Hade ju varit riktigt häftigt om man kunde programmera java direkt i telefonen och köra detta, men antar att detta inte kommer att fungera alls då den inte har stöd för java. Dock ser jag inte varför man inte kan tanka hem java jdk och jre, men inte heller är jag alls insatt i hur skillnaden mellan x86 och ARM är. Så har jag för höga förväntningar om hur denna mobil kan ersätta en dator? Någon annan som har tänkt använda telefonen för att hjälpa till i skolan? Postad 21 October 2009 - 08:26
Nu är de inte något som jag har kontrollerat eller verifierat men det som känns absolut rimligast är att de bara kompilerat om VLC för ARM är det så man gjort kommer det ju finnas precis samma stöd som i skrivbordsversionen. Frågan är ju bara om enheten klarar av att avkoda det materialet... Det kommer ju mest hänga på hårdvara. Edit: http://forum.videola...hp?f=13&t=64403 Diskussion om VLC på N900:an Redigerat av Viscus, 21 October 2009 - 08:41. Postad 21 October 2009 - 09:16
Hej, menades det inte headset BH-905 tror du? Här är en länk till det...kostar strax under 2000 kronor, billigaste jag hittat iallafall. http://www.nokia.com/microsites/bh-905 Köpte själv för några dagar sedan BH-214, och älskar det!!! /Henke Postad 21 October 2009 - 11:12
Det här får en ju direkt att vilja ha split-screen. Typ, att du visar en powerpoint på halva sidan av skärmen, och ett word-dokument på andra halvan. Skulle det fungera? Postad 21 October 2009 - 11:19 Tveksamt Kan du koppla den till en större skärm så kan det fungera, jag ska inte lova något men jag är tämligen övertygad om att det borde gå att skicka outputen till en vga-skärm och det har du ju skolan. Dock skulle jag spy över upplösningen 640*480, det är på tok för litet. Litet, kollar man slides vill man att det ska gå smidigt. Rent teoretiskt sett fungerar det men det kommer bli osmidigt som fan. Om du menar förmågan att omsätta handskrivet till datorskrivet så har det visserligen skett en hel del utveckling och algoritmerna är hyfsade, men att det skulle fungera på kråkfötterna med massor av matte du skriver under en lektion ställer jag mig tveksam till. Vet faktiskt inte. Ersätta en dator kan den nog göra till viss del men jag tänker inte slänga ut mina andra datorer för denna. När man är i farten är den schyst och fungerar som ett substitut men vet man med sig att man ska arbeta med datorer under dagen så skulle iaf jag ta med mig en bärbar istället. Så tyvärr jag tror inte du kommer finna det tillfredsställande, men hey det är bara min åsikt. EDIT: juste, GE MIG MOBILEN NU! Redigerat av Unregistered291b33b4, 21 October 2009 - 11:21. Postad 21 October 2009 - 13:19
Jag kommer att ha kvar min stationära dator, min laptop har jag just nu för att surfa, till föreläsningarna, skriva rapporter och programmera skol-labbarna.
Hmm... nu förstår jag inte riktigt? klarar tv-outen bara 640*480? det är ju rätt kasst Satt nu o ritade upp en ungefärlig storlek på skärmen och det kanske kan fungera enligt mig. Behöver ju inte vara så osmidigt beroende på hur det är gjort, sitter o tänker att man flyttar runt fönstret med vänster hand och skriver med höger. Verkar som jag helt enkelt har för stora krav. Men finns det sånna här program till telefonen eller till någon annan telefon? Kanske lika bra o fråga på maemo talk också. Där finns det ju iof folk som redan har mobilen. Vore ju så grymt om det fungerade... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |