Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 January 2011 - 12:31

Unregistered33906
  • Unregistered33906
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hej.
jag fick hem min box idag. Uppdaterade det, fixa nätverket osv..
Men när jag streamar 1080p MVK filer, så stannar den mitt i filmen och börjar att buffra. Mycket irriterande.
Då jag kör med kabel och inte till routen från boxen, Men inte ifrån datorn där är det wifi.
Kan det vara det som strullar? Måste man ha 100/1000mb för att streama blu-ray?

Kan ju tillägga att jag har en D-link dir-655 router. I 802,11n format.
Så man tycker ju att det borde funka?

Någon annan som har samma problem?
sökte lite itråden, Men allas boxar såg ut att funka.. :)

Mvh Henric

Postad 14 January 2011 - 13:37

Thomas_L
  • Thomas_L
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hejsan alla Boxee fans!

Jag har läst igenom många sidor av inlägg i den här tråden och tycker att Boxeeverkar vara intressant.
Det börjar dra ihop sig för att inköpa mediaspelare#2 i huset. Familjen behöver ha en på varje våningsplan (en för barnen och en för mig:-)
Men det är en del saker som jag inte har hittat.
Skulle någon vilja vara så vänlig och svara på följande "enkla" frågor:

1) Det här med att Boxee själv går och tar reda på info om filmerna
1a) Går det att stänga av?
1b) Anta att jag ansluter en USB-disk. Var lagras film-infon någonstans? Eller hämtas infon varje gång man ansluter disken?
1c) Är det tidsödande? Anta att man har en disk med 50 filmer, hur lång tid tar det från det att jag ansluter disken tills det att jag kan bläddra i den?

2) Stöder Boxee NFS? Samba stöds men jag vill helst kunna köra NFS mellan spelare och NAS

3) Jag har förstått att mycket av "apparna"/funktionerna i Boxeeär gjorda för den Amerikanska marknaden. Hur mycket funktionalitet finns det som passar oss Svenskar? SVT, TV3 och TV4 verkar ha sina Play-sidor tillgängliga. Vad mer finns det

3a) Om jag går till SVT Play och tittar på ett avsnitt ut På Spåret. Kan jag spela in det och spara det för att se på det om säg 6 månader?

4) Hur är den som musikspelare? Kan man ha den som jukebox under en fest?

4a) Logitechs Squeezebox kan man styra via en "app". Finns det liknande "appar"för Boxeen?

Tack!

Postad 14 January 2011 - 15:23

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0
Har nu läst igenom tråden helt *PUH* (kanske snabbscrollade lite....)

Kör idag med WMC med "media browser plugin" och hämtar metadata med "Media Center Master". Använder BB:en denna metadatan eller måste den hämta nytt?
Lägger den isåfall metadatan i samma katalog som filmen med samma struktur precis som MCM gör?
Kan man fortsätta använda MCM och avaktivera funktionen i BB?

Postad 14 January 2011 - 15:28

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Hejsan alla Boxee fans!

Jag har läst igenom många sidor av inlägg i den här tråden och tycker att Boxeeverkar vara intressant.
Det börjar dra ihop sig för att inköpa mediaspelare#2 i huset. Familjen behöver ha en på varje våningsplan (en för barnen och en för mig:-)
Men det är en del saker som jag inte har hittat.
Skulle någon vilja vara så vänlig och svara på följande "enkla" frågor:

1) Det här med att Boxee själv går och tar reda på info om filmerna
1a) Går det att stänga av?
1b) Anta att jag ansluter en USB-disk. Var lagras film-infon någonstans? Eller hämtas infon varje gång man ansluter disken?
1c) Är det tidsödande? Anta att man har en disk med 50 filmer, hur lång tid tar det från det att jag ansluter disken tills det att jag kan bläddra i den?

2) Stöder Boxee NFS? Samba stöds men jag vill helst kunna köra NFS mellan spelare och NAS

3) Jag har förstått att mycket av "apparna"/funktionerna i Boxeeär gjorda för den Amerikanska marknaden. Hur mycket funktionalitet finns det som passar oss Svenskar? SVT, TV3 och TV4 verkar ha sina Play-sidor tillgängliga. Vad mer finns det

3a) Om jag går till SVT Play och tittar på ett avsnitt ut På Spåret. Kan jag spela in det och spara det för att se på det om säg 6 månader?

4) Hur är den som musikspelare? Kan man ha den som jukebox under en fest?

4a) Logitechs Squeezebox kan man styra via en "app". Finns det liknande "appar"för Boxeen?

Tack!

Det mesta av det där kan du testa själv genom att ladda hem gratis datorversion av boxee. Gratis app finns, men fungerar inte som Squeezebox, utan som en fjärrkontroll.

Postad 14 January 2011 - 22:46

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
RC2 ute, samt Vudu funkar nu för amerikanarna.
http://forums.boxee....ead.php?t=26275

This version includes mainly bug fix's such as :
# Negative overscan issues
# Fix Audio loss on Resolution changes

Postad 14 January 2011 - 23:28

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Min Boxee box verkar ha havererat totalt nu! Buffrar bara när jag försöker spela upp filmer, oavsett om det är från mitt NAS eller från hårddisk. Buffrar ett tag, sen återgår till menyn eller står bara och buffrar tills man avbryter. Några idéer någon?

Redigerat av Raskus, 14 January 2011 - 23:30.

Postad 14 January 2011 - 23:36

Bernst-Gunnar
  • Bernst-Gunnar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag skulle börja med en gammal hederlig fabriksåterställning!

Postad 14 January 2011 - 23:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Man måste göra en reset innan man installerar en beta enlig instruktionerna.
DTS-HD buggarna kan vara fixade också nu... får se.

Redigerat av Unregistered577c6879, 14 January 2011 - 23:40.

Postad 15 January 2011 - 00:21

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Jag skulle börja med en gammal hederlig fabriksåterställning!

Hjälpte icke! Däremot den nya mjukvaran, skumt, men nu fungerar den igen...

Postad 15 January 2011 - 12:31

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
;)

Redigerat av motif, 15 January 2011 - 12:45.

Postad 15 January 2011 - 12:52

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

På alla låter det som det är guds gåva till jorde dessa boxar, men likt förbannat när man köper ngn av AC Ryan, Dune Boxee Box så inser man ga ska fort att praktik och teori är väldigt skilda saker!
Till de som lovordar alla boxar har jag nu insett att det är folk som kör DivX AVI, därför får man aldrig höra problemen få inte så många verkligen kör ned DTS HD, BD tippar osv.

För nig fungerade inte Bd utan hack eller buffring, så jag sålde skiten lika fort, har lärt mig en läxa att för 2000 kr kan man inte begära så mkt mer, bara min HDMI kabel kostade närmare 3000 ;€

Trist att du fortsätter att gnälla precis som du gjorde innan du ens testat produkten. Du kan ju omöjligen veta vad alla spelar för material samt att du verkar inte förstå varför man släpper mjukvaruuppdateringar till en produkt.
Att påstå att ingen berättar om buggarna är ju inte sant. Vilken annan tillverkare har ett öppet system för bugghantering? Det har hänt mycket sedan du sålde dina enheter till ockerpriset...

Dessutom är du så feg att du tar bort din text... nu är den iaf sparad här i min post.

Redigerat av Unregistered577c6879, 15 January 2011 - 12:55.

Postad 15 January 2011 - 13:02

joelarvidsson
  • joelarvidsson
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Min Boxee box verkar ha havererat totalt nu! Buffrar bara när jag försöker spela upp filmer, oavsett om det är från mitt NAS eller från hårddisk. Buffrar ett tag, sen återgår till menyn eller står bara och buffrar tills man avbryter. Några idéer någon?

Fick du problem efter du installerat RC2? Hur många här har testat nya RC2? Fick ni behålla alla inställningar eller var ni tvungna att scrape filmerna igen? Verkar som en del har problem med sin wifi efter uppdateringen.

Redigerat av joelarvidsson, 15 January 2011 - 13:06.

Postad 15 January 2011 - 15:08

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Vad gulligt av dig, ockerpris ?? sålde den för 100 kr mer än jag betalade!
###### fjantunge... och om jag nu sålt den för 10.000 kr så är det väl hur bra som helst eller, ingen tvingar ngn att köpa vet du!

Släppa en produkt för att om kanske sisådär 2-3 år kan du spela dina filmer, känns ju verkligen väl investerade pengar LOL

Jag har en serie på tio avsnitt i Avi. Fick inte tag i den på något annat vis. Allt annat jag spelar är dvd iso,bluray eller mkv. Funkar hur bra som helst.
Menyerna i Bluray skiter jag i det är inte dom jag tittar på. Ska du gnälla för att du inte klarar av att använda Boxeen gör det i något hörn inte här.

Jag skulle tro att dom flesta vet att det är en ny produkt och att det kan innebära problem. Klarar man inte av det kan man lämna tillbaka.

Vad kör du med för operativsystem? Har du något eget färdigkonstruerat? Finns inga operativsystem utan buggar. Tycker du att det är väl investerade pengar att köpa ett betasystem? Dos 6.22 ska visst vara bra.

Postad 15 January 2011 - 15:25

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Jag har en serie på tio avsnitt i Avi. Fick inte tag i den på något annat vis. Allt annat jag spelar är dvd iso,bluray eller mkv. Funkar hur bra som helst.
Menyerna i Bluray skiter jag i det är inte dom jag tittar på. Ska du gnälla för att du inte klarar av att använda Boxeen gör det i något hörn inte här.

Jag skulle tro att dom flesta vet att det är en ny produkt och att det kan innebära problem. Klarar man inte av det kan man lämna tillbaka.

Vad kör du med för operativsystem? Har du något eget färdigkonstruerat? Finns inga operativsystem utan buggar. Tycker du att det är väl investerade pengar att köpa ett betasystem? Dos 6.22 ska visst vara bra.

Nej jag kör knappast ngt crap som Win, har iMac I7 och kör Mac Mini med Plex, är van att aldrig ha problem, allt fungerar perfekt det jag är ute efter är en ersättare för att få DTS HD, allt annat har jag redan som gör jobbet mer än bättre. Återigen så har jag inte lyckats få en box som är lika bra som Plex men + HD ljud stöd och det är ju bara konstatera att vare sig XBMC med Win eller ngn mediaspelare där ute kam man få en helhetslösning som är snyggt och enkelt som Plex och ett GUI som flyter på utan hack, Bluray spelare inbyggt med stöd för menyer, streaming av DTS HD ljud utan problem och Gigabit nätverk!
Vet att mina krav är stora men så är det när man bara är van vid det bästa ;)

Postad 15 January 2011 - 20:05

trekis
  • trekis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har inga problem längre efter RC 1.0.3.17028 med DTS-HD. Om du är van att aldrig ha problem så lär man sig betydligt mindre också. Sen så är det ingen jätte dyr sak och förvänta sig att en ny mediaspelare inte har problem har jag svårt att tro.

Redigerat av trekis, 16 January 2011 - 13:38.

Postad 16 January 2011 - 13:03

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Har inga problem längre efter RC 1.0.3.17028 men DTS-HD. Om du är van att aldrig ha problem så lär man sig betydligt mindre också. Sen så är det ingen jätte dyr sak och förvänta sig att en ny mediaspelare inte har problem har jag svårt att man kan tro.

Låter bra, kommer köpa en imorgon för att se om nya fw lirar bättre.
Återkommer

Postad 16 January 2011 - 15:41

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Låter bra, kommer köpa en imorgon för att se om nya fw lirar bättre.
Återkommer

Det är fortfarande problem med dts hd. Iallfall enligt avsforum och utvecklarna själva.

Postad 16 January 2011 - 16:54

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Jag hade en dropout under senaste filmen. Det är iaf bättre än hur det var i förra fw.
Kanske blir löst till SP4 om de nu inte väntar lite längre på att släppa officiella SP3.

Postad 16 January 2011 - 17:43

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Jag hade en dropout under senaste filmen. Det är iaf bättre än hur det var i förra fw.
Kanske blir löst till SP4 om de nu inte väntar lite längre på att släppa officiella SP3.

Vad är det som gör DTS-HD så svårt att fungera, beror det på mjukvaran eller hårdvaran.. Gigabit nätverk verkar inte heller
lösa det hela.

Postad 16 January 2011 - 18:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Vad är det som gör DTS-HD så svårt att fungera, beror det på mjukvaran eller hårdvaran.. Gigabit nätverk verkar inte heller
lösa det hela.

Först och främst har man bytt från Nvidia till Intel på kort tid
Vad som sker är att man fått skriva all HD-ljud output från scratch, och buggen är helt enkelt buffer underrun. För dålig omtimerad i dagsläget.
Det sitter ungefär samma SoC fast med Gbit i Sony NSZ-GT1 och där finns inga problem dvs det är inte fel på hårdvaran. Däremot uppvisar Sony mjukvara andra problem så som att den tappar signalen vid snabbspolning med DTS-MA och ljudspåret måste reinitieras.

Postad 16 January 2011 - 19:22

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
När ska dom implementera "Recursive"? Tycker det är drygt nu att en tredjedel av filmerna som man scannar känner den inte igen, samtidigt som Xbmc känner igen allt i min film-katalog.

Postad 16 January 2011 - 19:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

När ska dom implementera "Recursive"? Tycker det är drygt nu att en tredjedel av filmerna som man scannar känner den inte igen, samtidigt som Xbmc känner igen allt i min film-katalog.

Börja med att kollat om det finns en ticket eller lägg en själv...
Boxee är inte lika med XBMC även om de bygger på samma kod ibland.
Verkar ju finns två problem relaterade till scraping.
Första har att göra med hur man följer namnreglerna som Boxee satt upp samt om det nu finns några SMB-relaterade buggar.
Andra är att Boxee pga lagskäl inte kan använda annat än de scrapers man har avtal med.

Postad 16 January 2011 - 21:56

rolepe
  • rolepe
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Off topic : bara min HDMI kabel kostade närmare 3000 ;€
Betalade du 3000 för en kabel som ska överföra en digital signal? Du vet att du får samma resultat (dvs en etta eller nolla) för 75:- på Kjell o company?

On topic:
Jag har installerat senaste Rc. Bara positivt än så länge. Hängningarna vid mycket play /pause verkar borta. Boxen känns något rappare.
Den behöll all filinformation under uppgraderingen.

Postad 16 January 2011 - 23:10

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Off topic : bara min HDMI kabel kostade närmare 3000 ;€
Betalade du 3000 för en kabel som ska överföra en digital signal? Du vet att du får samma resultat (dvs en etta eller nolla) för 75:- på Kjell o company?

On topic:
Jag har installerat senaste Rc. Bara positivt än så länge. Hängningarna vid mycket play /pause verkar borta. Boxen känns något rappare.
Den behöll all filinformation under uppgraderingen.

3000 € står det ju dessutom, dvs 26849 kr för att vara exakt :(

Redigerat av Raskus, 16 January 2011 - 23:11.

Postad 17 January 2011 - 14:55

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Stämmer det att boxee inte klarar av att skicka ut riktig 24P (23.976) korrekt? Istället skickar den ut 24.000 vilket resulterar i att bilden hackar till var 40:e sekund?

Postad 17 January 2011 - 15:16

DMuzik
  • DMuzik
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Det stämmer nog dessvärre. Därav "faller den av radarn" för mig. :blink:

Samma problem med Xtreamer som jag äger idag. Verkar dock inte som att alla märker hacken.

Redigerat av DMuzik, 17 January 2011 - 15:18.

Postad 17 January 2011 - 15:37

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Det stämmer nog dessvärre. Därav "faller den av radarn" för mig. :blink:

Samma problem med Xtreamer som jag äger idag. Verkar dock inte som att alla märker hacken.

Jag hade också en xtreamer förut, riktigt irriterande det där felet.

Postad 17 January 2011 - 15:37

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Den klarar 23.976. Däremot är det vissa skärmar som använder olika motion detection och för dem är det väl ett problem. Typ alla Samsung tv... stäng av alla funktioner i tvn så ska det nog lösa sig.
CE4100 använder inte samma chipset som resten av Intels gamla kretsar.
Boxee har även Match Screen Refresh Rate to Video.
Den är iaf uppsatt här http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7868

Redigerat av Unregistered577c6879, 17 January 2011 - 15:41.

Postad 17 January 2011 - 15:46

DMuzik
  • DMuzik
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Åhå, det låter ju bra. Men det vore bra om någon som sett hacken på andra mediaspelare kunde verifiera att det verkligen inte existerar på denna. När jag tog upp det i Xtreamer-tråden menade folk på att det absolut inte hackade och att det var fel på mina grejer... vilket jag vet inte är fallet.

Postad 17 January 2011 - 15:51

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

När jag tog upp det i Xtreamer-tråden menade folk på att det absolut inte hackade och att det var fel på mina grejer... vilket jag vet inte är fallet.

Det är möjligt att du måste använda dolda servicemenyn för att stänga av vissa funktioner i din tv.
Ser det som enda förklaringen till varför folk skulle påpeka att det är fel.
Har du testat koppla din Xtreamer till ett helt annat fabrikat?

Postad 17 January 2011 - 15:57

DMuzik
  • DMuzik
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
När det gäller Xtreamern så är det ett faktum att den inte fixar 23,976 korrekt. Jag har inget problem med hack från PS3:an.

Postad 17 January 2011 - 15:59

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Nej, men problemet är att alla spelare inte hanterar mkvkontainern på samma sätt, dvs du kan spela upp Bluray från varje enhet utan något problem med när signalen decodas från mkv blir inte resultatet samma.

Postad 17 January 2011 - 16:05

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag hade också problem med Xtreamern. Dvs bilden hackade till va 40:e sekund ungefär. Detta problem fanns inte med Popcorn Hour. Körde med en LG PS3000 TV

Postad 17 January 2011 - 16:08

DMuzik
  • DMuzik
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Nej, men problemet är att alla spelare inte hanterar mkvkontainern på samma sätt, dvs du kan spela upp Bluray från varje enhet utan något problem med när signalen decodas från mkv blir inte resultatet samma.

Må så vara, men i det här fallet tror jag ändå Xtreamern är boven. :blink: Funderar på att prova en TViX HD N1 i vilken man i senare firmware just har fixat problemet med 23.976fps. Men nog om andra spelare... tillbaka till Boxee box. Är det någon/några som testat att köra långa panoreringar i 23.976fps och kan verifiera att inga hack uppstår?

Redigerat av DMuzik, 17 January 2011 - 16:09.

Postad 17 January 2011 - 18:22

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Må så vara, men i det här fallet tror jag ändå Xtreamern är boven. :blink: Funderar på att prova en TViX HD N1 i vilken man i senare firmware just har fixat problemet med 23.976fps. Men nog om andra spelare... tillbaka till Boxee box. Är det någon/några som testat att köra långa panoreringar i 23.976fps och kan verifiera att inga hack uppstår?

Har du något tips om någon film med långa panoreringar?
Testade ett par filmer, men hittade inga hack i de panoreringar jag såg. Dock tror jag att Boxee Box gör någon typ av video behandling eftersom de filer jag har som bevisligen är antingen 29,97 eller 25 skickas till TVn som antingen 60 Hz eller 50 Hz. De filmer jag har som är 23,976 visar min TV som 24 Hz. Men som sagt jag hittade ingen riktigt bra panorering att kolla på.

PS. jag kör med SP3 RC1 just nu i Boxee Boxen DS

Postad 17 January 2011 - 21:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Kolla in Undercity-videon på homesidan. Grym video!

Postad 18 January 2011 - 10:33

Birdcherry
  • Birdcherry
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har gått och varit riktigt förbannad på min Boxee nu ett tag. Har nämligen en 1tb hårddisk som alltid är inkopplad en sen har jag en annan disk som jag har med mig (1.5tb). När jag trycker in den andra disken är det som Boxeen blir överladdad och dör som ett resultat av detta, händer dock inte förrän jag går in på files/movies på boxen och försöker se filmerna. resultatet blir att den helt stannar av och jag måste dra till med en manuell omstart för att få den att funka igen. Vanligt problem?

Postad 18 January 2011 - 12:55

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Det finns några möjligheter till varför det kan hända
Boxee klarar bara att ge ström till en hårddisk (dvs hårddiskar som ej har egen nätadapter)
Det kan även hända att den identiferar båda diskarna som samma enhet
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7792
Vad är det för tillverkare, filsystem och ström de använder?

Postad 18 January 2011 - 15:51

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan köra plex på Boxee, typ bota från ett USB?

Postad 18 January 2011 - 17:47

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Nån som vet om man kan köra plex på Boxee, typ bota från ett USB?

I teorin, om du nu kan byta Linux till Mac OSX och det stödjs på Intel Atom.
Så svaret är nej.

Postad 18 January 2011 - 23:51

Unregisteredeae4ce85
  • Unregisteredeae4ce85
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Funderar på om folk som har problem att det hackar har samma inställning som vi diskuterade några sidor tillbaka att man har inställt på 1080p 50 Hz istället för bara 1080p så den får omvandla videon och det blir hackigt.

Postad 19 January 2011 - 14:42

westerlu77
  • westerlu77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har en fråga som är viktig om jag kan köpa Boxee eller inte.
Jag har en variant på Nas, Pogoplug Pro, se länk:
http://www.pogoplug....ront_player.jpg
Den är kopplad till samma externa hårddisk (usb) som i så fall också behöver gå till Boxee.
Är det någon som vet om/ hur man kan koppla ihop dessa två ?

Postad 19 January 2011 - 14:43

Bernst-Gunnar
  • Bernst-Gunnar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Kör 1080p/24, Samsung LCD och har aldrig märkt av några hack i panoreringar eller liknande.
Polaren har samma inställning men en Samsung LED och han har inte heller detta problem.
Jag tar allt vad folk skriver med en nypa salt och testar själv istället. Är det ett problem kommer detta troligtvis att lösas av Boxee-team eller annan utvecklare förr eller senare.
Att läsa specificationer är en grej. Hur dina öron och ögon upplever saker är en annan.

Boxee Box kostar 2000:-, gillar du den inte så sälj den på blocket för 1800:- eller lämna tillbaka på öppet köp.
Ni som inte äger en och har nåt bättre, gnäll om det på nån annan plats. Här ska väl tips och trix, frågor, support, ideer mm flöda mellan folk som har en Boxee Box eller dom som vill skaffa en.

Produkten är ny, billig, kraftfull och pionjär bland mediaspelare, klart att allt inte är perfekt även om man skulle önska det.
Ex. en bil kommer ett år, tre år senare ser den likadan ut men har förbättras på 1300 punkter men i princip är att samma bil. Den den var inte perfekt från början men blir bättre och bättre. Skillnaden är att du får köpa en tre år nyare bil för att få en bättre bil som ser likadan ut som din gamla!

Boxee Box är enligt mig en kanon produkt redan, som om 2 år troligtvis är en fantastisk produkt och det har inte kostat mig en extra spänn på vägen.
Jag har/haft en Neuston Virtouso MC500, Popcorn A100, Tvix 7000, WD TV Live HD och PS3. Jag tycker det här utgångsläget är så mycket bättre än det någonsin var på de andra produkterna, idag gör dom alla sitt jobb med bravur om man ser till att visa film. (Kanske inte Neuston Virtouso MC500) ;-))

Tycker man att en Macmini med Plex är bättre så köper man en sån, mycket dyrare men du får en bra dator med snygg design på köpet!
Har man inte råd köper man nåt annat eller inget.

Mindre gnäll skulle nog uppskattas av de flesta.
//B-G

Redigerat av Bernst-Gunnar, 19 January 2011 - 14:45.

Postad 19 January 2011 - 15:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jag har en fråga som är viktig om jag kan köpa Boxee eller inte.
Jag har en variant på Nas, Pogoplug Pro, se länk:
http://www.pogoplug....ront_player.jpg
Den är kopplad till samma externa hårddisk (usb) som i så fall också behöver gå till Boxee.
Är det någon som vet om/ hur man kan koppla ihop dessa två ?

Kan du lägga till denna som en vanlig nätverksenhet i Windows? I sånna fall funkar den nog med Boxee Box också.
Kravet är att den hanterar SMB, men kan inte hitta några specifikationer på din sida vilket gör mig fundersam.

Postad 19 January 2011 - 16:10

westerlu77
  • westerlu77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag glömde o skriva att jag kör Mac, har det någon betydelse?

Postad 19 January 2011 - 16:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
MAC använder AFP nätverksprotokoll.
Men googlade lite och verkar som Pogo inte funkar med Boxee just nu. Du skulle alltså behöva koppla disken direkt till Boxee utan att gå igenom Pogo troligen. I andra tråden skriver någon användare att man kan installera SMB klient dock.
http://forums.boxee....ead.php?t=22667
http://www.pogoplugg...lug-connection/

Postad 19 January 2011 - 16:54

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Kör 1080p/24, Samsung LCD och har aldrig märkt av några hack i panoreringar eller liknande.
Polaren har samma inställning men en Samsung LED och han har inte heller detta problem.
Jag tar allt vad folk skriver med en nypa salt och testar själv istället. Är det ett problem kommer detta troligtvis att lösas av Boxee-team eller annan utvecklare förr eller senare.
Att läsa specificationer är en grej. Hur dina öron och ögon upplever saker är en annan.

Boxee Box kostar 2000:-, gillar du den inte så sälj den på blocket för 1800:- eller lämna tillbaka på öppet köp.
Ni som inte äger en och har nåt bättre, gnäll om det på nån annan plats. Här ska väl tips och trix, frågor, support, ideer mm flöda mellan folk som har en Boxee Box eller dom som vill skaffa en.

Produkten är ny, billig, kraftfull och pionjär bland mediaspelare, klart att allt inte är perfekt även om man skulle önska det.
Ex. en bil kommer ett år, tre år senare ser den likadan ut men har förbättras på 1300 punkter men i princip är att samma bil. Den den var inte perfekt från början men blir bättre och bättre. Skillnaden är att du får köpa en tre år nyare bil för att få en bättre bil som ser likadan ut som din gamla!

Boxee Box är enligt mig en kanon produkt redan, som om 2 år troligtvis är en fantastisk produkt och det har inte kostat mig en extra spänn på vägen.
Jag har/haft en Neuston Virtouso MC500, Popcorn A100, Tvix 7000, WD TV Live HD och PS3. Jag tycker det här utgångsläget är så mycket bättre än det någonsin var på de andra produkterna, idag gör dom alla sitt jobb med bravur om man ser till att visa film. (Kanske inte Neuston Virtouso MC500) ;-))

Tycker man att en Macmini med Plex är bättre så köper man en sån, mycket dyrare men du får en bra dator med snygg design på köpet!
Har man inte råd köper man nåt annat eller inget.

Mindre gnäll skulle nog uppskattas av de flesta.
//B-G

Bra skrivet så ska det va :-)

Redigerat av Byson1, 19 January 2011 - 16:55.

Postad 19 January 2011 - 20:54

westerlu77
  • westerlu77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Skittråkigt om det inte går o lösa! Det känns som att det är otroligt slöseri med diskar om jag inte kan utnyttja min 1 tb hd till båda ändamålen! I så fall får jag vänta o se! Pogoplug pro har jag redan sen tidigare så den gör jag inte av mej med i nuläget. Jag har även skickat ett mejl till både D-link i sverige och supporten hos Pogoplug, vi får se. Hör ni något av intresse, hör gärna av er till mej!

Postad 19 January 2011 - 21:18

Unregisteredeae4ce85
  • Unregisteredeae4ce85
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Vore det inte bättre att köra på bara 1080p, ja om TVn klarar av alla signaler som skickas så det inte blir någon omvandling om det är en video som inte går i 24?

Postad 19 January 2011 - 23:09

joelarvidsson
  • joelarvidsson
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Kom en uppdatering för en timme sen. Det jag märker främst som skillnad är att upplösningen i webbrowsern är lite lägre så man kan läsa texten utan sitta 1 meter från tvn. Sen även det här med ignorera prefix som the. Får kolla mer imån. Jo föresten var ju lite webbfilmer som gick för fort so går i normal hastighet nu oxå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.