Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 9.117646 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8.333332 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6.5 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 5 280:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8.999998 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8.999998 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8.333332 (2) 789:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo 4K SE (Digitalboxar) 4 (0) 4 890:-
7 relaterade trådar

Postad 05 January 2011 - 19:43

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
@Hakon

Varför laddar du inte bara ner Vhannibal eller Likra settings istället så slipper du scanna hela tiden.

Har installerat och startat drivrutinen. Allt funkar att söka, förutom att kanalerna inte dyker upp :P
Har sökt utan att ändra frekvenserna

Någon som vet om det finns någon pc-mjukvara för att fixa favoritlistor och andra inställningar?

Och systemet visar att tunern är där?

Du kanske inte har tillräcklig med signal? jag kör genom husets antennsystem på taket.

Postad 05 January 2011 - 19:44

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Och systemet visar att tunern är där?

Du kanske inte har tillräcklig med signal? jag kör genom husets antennsystem på taket.

Japp tunern är där. Det fungerar ju med tvns inbyggda box, min gamla CD-PVR och min tidigare boxer PVR.. =/

Postad 05 January 2011 - 19:47

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Japp tunern är där. Det fungerar ju med tvns inbyggda box, min gamla CD-PVR och min tidigare boxer PVR.. =/

Konstigt!

Postad 05 January 2011 - 20:05

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

@Hakon

Varför laddar du inte bara ner Vhannibal eller Likra settings istället så slipper du scanna hela tiden.

Nope, det är för nybörjare, blir samma som "köbekagor" ju. :P
Jag scannar inte en gång i mån , blir ca 1 i kvartalet å då med en färsk sat.xml. Sätter den på scan på natten så e det klart på morgon.Då har jag fått in det min Laminas kan ta in .Har bara de satelliter jag kan ta in i sat.xml filen, väljer bort alla andra positioner.Och nä jag editerar inte kanaler efter scan.

Redigerat av Hakon, 05 January 2011 - 22:49.

Postad 05 January 2011 - 21:30

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
finns det inte fler plugins till blackhole än de man får upp i addons-listan?

undrar lite hur man får loggor för kanalerna och kanske en bättre EPG...

edit.

fick igång usb-tunern nu, eftersom jag inte hade ändrat frekvenserna så sökte den på australiens frekvenser =)

Redigerat av KoktGrus, 05 January 2011 - 21:52.

Postad 05 January 2011 - 22:17

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Nu kommer mer nybörjarfrågor. Jag har ju 4 utgångar på mitt huvud på motagaren i parabolen. Två kablar går ut därifrån in till boxen. Allt funkar hur bra som helst förutom att jag inte kan spela in ett program och kolla på ett annat samtidigt. Behövs det två huvuden på parabolen eller har jag ställt in fel vid sökning?

Postad 06 January 2011 - 00:18

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

......Jag köpte en D-Link DAP-1522 Accespunkt och stoppade bara in nätverkskabeln i den så kopplar den upp sig mot din trådlös router. ....

Tack för ditt tips. Jag drog iväg till Kjell&co och köpte en sån idag och änligen fick jag igång min VU+
http://www.kjell.com...tem=68707&path=

Postad 06 January 2011 - 00:21

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Nu kommer mer nybörjarfrågor. Jag har ju 4 utgångar på mitt huvud på motagaren i parabolen. Två kablar går ut därifrån in till boxen. Allt funkar hur bra som helst förutom att jag inte kan spela in ett program och kolla på ett annat samtidigt. Behövs det två huvuden på parabolen eller har jag ställt in fel vid sökning?

Du har nog ställt in boxen fel. Det är väl ett QUAD LNB och då har alla utgångarna lika signal. Sätter du dit ett till LNB på samma parabol får du in en annan satellit.

Postad 06 January 2011 - 00:29

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Jag skall förklara detta på ett enkelt sätt med "vanliga ord"

För att spela in ett program och se på ett annat om kanalerna inte "ligger tillsammans"
(vilket vissa gör och då kan man både se och spela in två olika kanaler)
måste man ha två kablar från sitt LNB som då måste vara minst ett Twin LNB
Man får in en satellit per LNB om inte satelliterna ligger så nära varandra att man
kan ta in två på samma.

För Canal Digital och Viasat måste man ha två olika LNB

Då var det klargjort med tanke på svaret ovan

Du måste nu också ställa in både Tuner A och B

Du har bara ett LNB och därför är det tex bara 0.8W som skall anges för både A och B

När detta är gjort, så skall allt fungera ..

Hoppas detta var till hjälp för alla som är nya i tråden

Maveric :P

Redigerat av Unregistered1939, 06 January 2011 - 00:30.

Postad 06 January 2011 - 00:58

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Tusen tack AC3 och MaVeRiC. Felet var att den ena tunern stod på 0.8W ... 5/6 Ku band och den andra på samma men C band. Ändrade till samma och nu funkar allt som en dröm.

Postad 06 January 2011 - 02:42

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Min epg uppdateras inte förrän man slår på comedy central, går det inte att få boxen att ta ner epg automatiskt?

Provade förresten dvblink nu, ett pcprogram som gör att jag kan streama boxens kanaler inklusive epg i windows mediacenter! :P

Postad 06 January 2011 - 08:26

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Min epg uppdateras inte förrän man slår på comedy central, går det inte att få boxen att ta ner epg automatiskt?

Provade förresten dvblink nu, ett pcprogram som gör att jag kan streama boxens kanaler inklusive epg i windows mediacenter! :P

https://www.minhembi...s...t&p=3128880
https://www.minhembi...s...t&p=3122833

Finns även xml-tv import ,detta laddar ner från nätet per automatik beroende hur man confar den.
BH har väl denna epg redan ,annars finns den som plugin.

Redigerat av Hakon, 06 January 2011 - 08:31.

Postad 06 January 2011 - 11:04

JanHJ
  • JanHJ
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Tips för annan font vid textning. (Snyggare enligt mig)

Kopiera den bifogade filen till /etc/enigma2 och starta sen om boxen.

Bifogad fil(er)

Postad 06 January 2011 - 12:00

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
fick tag på en EPG refresh, men lyckas inte installera den i blackhole... inte rätt filtyp, IPK eller vad dom heter... ingen som kör epgrefresh med blackhole? den finns ju inte i den inbyggda addonslistan =/

Postad 06 January 2011 - 12:22

hansi46
  • hansi46
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

fick tag på en EPG refresh, men lyckas inte installera den i blackhole... inte rätt filtyp, IPK eller vad dom heter... ingen som kör epgrefresh med blackhole? den finns ju inte i den inbyggda addonslistan =/

Du gør sådan: Meny ->plugins ->rød knap (man. ext.) -> EPG (list of available) ->EPGRefresh ->install

Herefter kan du finde den nye plugin i listen over plugins og sætte parametre for updates og vælge kanaler, hvor EPG skal opdateres, f.eks. Comedy Central for CD.

Postad 06 January 2011 - 13:36

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Fördelen med BH är just deras överlägsna EPG över andra, jag kör Cool Edit som EPG och sen kör jag keymapper och sen Rytec import plugin.

Allt finns på diverse sajter tanka ner och installera manuellt, därav anledningen jag sa att BH inte är anpassad för nybörjare.

BH är den enda image som kan importera Satmate listor.

Redigerat av BGPv4, 06 January 2011 - 13:37.

Postad 06 January 2011 - 15:56

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
har nu gått tillbaka till openpli och kört in epg refresh, verkar fungera.

nu har jag dock gett mig in på en annan sak, att streama spotify. såg en guide där man använder programmet dsbridge och strömmar till boxen. i guiden står det dock att man ska göra en playlist (m3u-fil) med en hänvisning till strömmen och sedan öppna denna fil i boxen.

har följt guiden, men boxen vill inte öppna m3u-filen. mediaspelaren ser den inte som en mediafil..

nån annan som gjort detta?

Postad 06 January 2011 - 16:08

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

har nu gått tillbaka till openpli och kört in epg refresh, verkar fungera.

nu har jag dock gett mig in på en annan sak, att streama spotify. såg en guide där man använder programmet dsbridge och strömmar till boxen. i guiden står det dock att man ska göra en playlist (m3u-fil) med en hänvisning till strömmen och sedan öppna denna fil i boxen.

har följt guiden, men boxen vill inte öppna m3u-filen. mediaspelaren ser den inte som en mediafil..

nån annan som gjort detta?

Se till att filen heter blabla.m3u nu heter den säjert blabla.m3u.txt

Se till så att din dator visar filändelser vilket den troligtvis inte gör nu så att du kan spara filer i rätt format...

Redigerat av bpl, 06 January 2011 - 16:09.

Postad 06 January 2011 - 16:54

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Filändelsen är korrekt.

Postad 06 January 2011 - 21:19

vanos
  • vanos
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
hej har lite problem med att få igång min box med open pli 2.Kör i nuläget open pli 1.0 å inga problem med det. Men när jag innstallerar pli 2.0 får jag ingen bild.Kör mot en newcs server med mgcamd innstallerat i vuen samma config filer som fungerar i pli 1.0.Är det nåt som är ändrat i pli 2.0 som gör att configfilerna måste ändras
tacksam för lite tips

Postad 07 January 2011 - 08:50

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Filändelsen är korrekt.

Då ska filen synas i mediaspelaren. Är du säker på att du lagt filen/tittar i rätt mapp?

Det funkar utan problem på min DM8000 med mediaspelaren.

Postad 07 January 2011 - 14:55

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Såg, när jag skannade nya kanaler, att det låg en kanal som hett CI+ Test. Den låg under Canal+ Film HD.
Är det dags att säga uppabonnemanget hos Canal Digital nu på grund att Pairing?
Deras egna box går ju inte använda = rena skräpet. En stor skandal, om det bara går att använda den PVR till deras HD kanaler.

Redigerat av ruva, 07 January 2011 - 14:56.

Postad 07 January 2011 - 17:44

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Såg, när jag skannade nya kanaler, att det låg en kanal som hett CI+ Test. Den låg under Canal+ Film HD.
Är det dags att säga uppabonnemanget hos Canal Digital nu på grund att Pairing?
Deras egna box går ju inte använda = rena skräpet. En stor skandal, om det bara går att använda den PVR till deras HD kanaler.

Åfan, låter inte bra med CI+, kan tänka mig dom inför detta när nya PVR boxarna kommer från Tivo.

Postad 07 January 2011 - 18:41

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Redan dagens godkända HD boxar från CD stöder chippairing och alla gamla kort byttes ut i samband med övergången till CAS7 för att slå ut piratkorten så finns inget som hindrar dom att sätta på det redan idag.
Men det är ju ingen nyhet att dom pratat om att införa det och säljer även CI+ pairing CA moduler sen en tid tillbaka.

http://www.hansa-ele....asp#pairing-CD

Redigerat av Leatherface, 07 January 2011 - 18:43.

Postad 07 January 2011 - 20:25

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
har hört från nån i branchen att kort som säljs med ca-modul paras till ca-modulen.

Postad 07 January 2011 - 21:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja det stämmer men i dagsläget så paras det bara till serienummer så kanalerna funkar i andra boxar som t.ex Vu+ men slås chippairingen på så är det ajöss.
Med chippairing menas att ska du kunna få bild på kanalerna måste du lyckas läsa ut den krypterade informationen ur chipet i boxen likt som med Viasats HD kanaler och det är både dyrt och kräver kunskap.
Att emulera ett serienummer räcker alltså inte.

Redigerat av Leatherface, 07 January 2011 - 21:46.

Postad 08 January 2011 - 14:08

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hej,

I dagsläget funkar CDs lösning rent praktiskt enligt följande. Om du har tex CDs HDD HDTV box så kan du med tex SmartWi Cardsplitter köra fler sådan boxar ihop, även CDs HDTV- box utan HDD funkar samt andra tredjepartsboxar. Jag kör själv så. Min Combobox från CD ville först inte vara med, men jag ringde och bad CD att öppna kortet (som jag fick med HDTV HDD boxen) och efter att den lades till i min profil så funkar den med.

Börjar CD med att hårdkoppla som Viasat då blir det knepigare. CDs HDTV boxar är förberedda, men CD drar inte igång detta på dessa då mjukvaran är alldeles på tok för instabil i nuläget. Att lägga på denna bit när inte grundfunktionen är på plats skulle riskera totalt kaos för CD. Som sagt om man får till det med sina nya boxar som skall köra TiVo så är det säkert på gång för dem. Väljer CD att gå över till riktig pairing med nuvarande boxar så måste de säkra att de funkar som de skall först.

Dvs det kanske för första gången är positivt att de har skakiga sunk-HDTV boxar?

Postad 08 January 2011 - 17:13

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Smartwi kommer fungera även med chippairing sålänge man använde en godkänd CD box eller CA modul eftersom du har det nödvända chipet som pairingen kräver.
Den ser alltså ingen skillnad om det är ett smartwi kort eller vanligt kort alltså.
Däremot måste du paira kortet till alla boxarna som du ska köra det i.
Det funkar även med Comhem där dom kör med samma chippairing som CD isf kommer köra.

Redigerat av Leatherface, 08 January 2011 - 17:16.

Postad 09 January 2011 - 11:34

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Finns det något program att konvertera TS-filer från S2 hd-inspelning till mpg eller annat redigerbart material?
Jag har för filer i SD tidigare använt ett program som heter HDTVtoMPEG2 för att skapa en redigerbar ts-fil men det programmet klarar inte att öppna filerna. Får upp en ruta där det står "Could not find a channel".
Det fungerar bra med filer från SD-kanalerna, men HD-filerna fungerar inte.
Har även provat att öppna filerna i TMPGEnc Authoring Works 4, men det programmet kan endast öppna ljudspåret.

Postad 09 January 2011 - 18:52

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Finns drivrutiner för nova-t-stickan att ta hem i openplis pluginhanterare. Funkar bra, har precis sökt in mina kanaler :)

Postad 09 January 2011 - 19:02

Unregistered31063
  • Unregistered31063
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

hej har lite problem med att få igång min box med open pli 2.Kör i nuläget open pli 1.0 å inga problem med det. Men när jag innstallerar pli 2.0 får jag ingen bild.Kör mot en newcs server med mgcamd innstallerat i vuen samma config filer som fungerar i pli 1.0.Är det nåt som är ändrat i pli 2.0 som gör att configfilerna måste ändras
tacksam för lite tips

Kolla under nätverk att allt är ok där.

Postad 10 January 2011 - 10:40

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
mgcamd fungerar inte i senaste PLI 2.0

Postad 10 January 2011 - 19:58

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

mgcamd fungerar inte i senaste PLI 2.0

provat att starta om camen?

Postad 10 January 2011 - 20:01

beppo
  • beppo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

tacksam för lite tips

Jag har samma problem med mgcamd i 2,0.
/Lasse

Postad 11 January 2011 - 01:07

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Fler än jag som inte kommer åt plugins genom

meny/plugins/grön knapp ?

Med Pli 2.0

Får meddelandet

"No new plugins found"

Kan ju vara servern som är nere, men samtidigt kom det precis en ny update för mjukvaran
och den laddades ner utan problem.

Maveric ;)

Ps kan inte ens ta bort plugins med röd knapp, så det lutar åt en omflash !?
Skulle vara mycket tacksam om någon med pli vill testa, då det skulle vara lite tråkigt att göra en omflash
om det visar sig att pluginservern är nere. Lite jobbigt att lägga in alla plugins manuell :)
Ni får gärna berätta om det funkar också ..

Redigerat av Unregistered1939, 11 January 2011 - 01:17.

Postad 11 January 2011 - 06:15

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Fler än jag som inte kommer åt plugins genom

meny/plugins/grön knapp ?

Med Pli 2.0

Får meddelandet

"No new plugins found"

Kan ju vara servern som är nere, men samtidigt kom det precis en ny update för mjukvaran
och den laddades ner utan problem.

Maveric ;)

Ps kan inte ens ta bort plugins med röd knapp, så det lutar åt en omflash !?
Skulle vara mycket tacksam om någon med pli vill testa, då det skulle vara lite tråkigt att göra en omflash
om det visar sig att pluginservern är nere. Lite jobbigt att lägga in alla plugins manuell :)
Ni får gärna berätta om det funkar också ..

Funkade i går kväll och även tidigt nu på morgon

Postad 11 January 2011 - 08:01

Supernisse
  • Supernisse
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej Alla

Hur får man PLI 2.0 att uppdatera sig utan att behöva flasha om den? har testa via menu men då säger den att det inte finns några paket att uppdatera

Snisse

Postad 11 January 2011 - 12:20

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Går fint att komma åt plugins med OpenPLi 2.0 idag precis som förut.

Postad 11 January 2011 - 12:53

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Funkade i går kväll och även tidigt nu på morgon

Går fint att komma åt plugins med OpenPLi 2.0 idag precis som förut.

Det var omflash som gällde
Har uppdataerat via online för många gånger sista tiden och det funkar inte
när det kmmmer allt för stora uppdateringar med kernel som förändrar förmycket

Maveric

Redigerat av Unregistered1939, 11 January 2011 - 12:54.

Postad 11 January 2011 - 14:31

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Kan man installera PLI 2.0-betan än eller är det 1:an som gäller fortfarande?

Postad 11 January 2011 - 14:40

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
När man gör en omflash, tappar man alla inställningar och plugins då? Drivrutiner?

Postad 11 January 2011 - 14:50

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Kan man installera PLI 2.0-betan än eller är det 1:an som gäller fortfarande?

Det är 2.0 som gäller nu. Det görs inte längre några uppdateringar till 1.0

När man gör en omflash, tappar man alla inställningar och plugins då? Drivrutiner?

Om du installerar autobackup som ligger under plugins/pli så görs det uppdateringar varje natt
Se bara till att aktivera den först

Men när det kommer en större uppdatering som det gjorde nu i veckan, så måste man göra
en ren installation igen. Du kan inte göra fel, för när så sker, så återuppdateras inget
Se bara till att du har en backup av dina kanaler, cccam.config och annat på din dator.

Bästa programmen för att göra egna backups och för att sköta om sin box är
dreamboxedit och WinSCP inget annat behövs ..

Maveric

Postad 11 January 2011 - 14:54

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Okej, tack för det ;)

Finns det någon changelog man kan följa, så man ser när det är lämpligt att uppdatera? (Pli)

Postad 11 January 2011 - 15:53

Supernisse
  • Supernisse
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ingen som vet svaret på min tidigare fråga ang online update ;)
Snisse

Postad 11 January 2011 - 17:27

femman1
  • femman1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Vår box äter CD-kort! Har haft vår VU+ sedan i oktober. Efter två månader hängde sig boxen och kortet slutade att fungera. Jag ringde då till CD för att få ett nytt kort. Den 23 dec fick jag kortet som fungerade fram till igår (hängde sig inte), 2½ vecka!! Jag kör BlackHole 1.4.2 och CCcam 2.1.4.
Någon som haft problem med detta??

Postad 11 January 2011 - 17:51

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Nu finns Open Blackhole.

http://www.vuplus-co...e-project.1335/

Black Hole team is proud to announce a new experimental project OpenBlack Hole:

1) What is OpenBlackHole project ?
OpenBlackHole is an Open Source project based on Openembedded 1.6
OpenblackHole project will provide to image developers an updated universal OE 1.6 git that will support all the main linux stab:
-Vu+ Duo
- Vu+ Solo
- Clarke Tech Et-9000
- dm500hd
- dm800
- dm800se
- dm8000
OpenBlackHole git will be updated every day with the latest updates of DMM Vuplus and ET9000

2) What kind of images are available in OpenBlackHole ?
At the beginning of the project the OpenBlackHole git can compile pure cvs images with latest enigma2 versions for all these machines. If the project will have success and there will be users and coders partecipations the project will start to produce opensource images depending of code implementations and additions.

3) Where are OpenBlackHole git and public sources ?
You can find the project git at sourceforge.net url: http://openblackhole...itweb-index.cgi

4) Howto compile images with OpenBlackHole OE ?
First of all you have to know howto compile images, this project is for image developers and not an howto for newbies. If you know howto compile e2 images the istructions are really simply:

- create a directory on your linux box
- put in the directory the makefile you find here in attach (unzip before)
- edit makefile to choose machine (ie: MACHINE ?= et9000)
- type the command:
Code:

make -f Makefile-openblackhole-1.6 image

- Once the image is created you can use the command form the build directory:
Code:

source ./env.source
bitbake -k openblackhole-image

to rebuild the image

5) Howto follow the project development ?
You can see all the project additions and modifications checking the commits at the url:
http://openblackhole...khole;a=summary

6) How can i help and partecipate to this project ?
- If you are a simple user: you can test images, find bugs and make suggestions.
- If you are an image builder: you can build your own image with OpenBlackHole git, post your compiled images here in the board so all the simple users can test
- If you are an image coder: you can suggest additions to the project or propose your code to be added in the project remembering that this project is open source.

Have fun and happy tests and image compilations !!

Vår box äter CD-kort! Har haft vår VU+ sedan i oktober. Efter två månader hängde sig boxen och kortet slutade att fungera. Jag ringde då till CD för att få ett nytt kort. Den 23 dec fick jag kortet som fungerade fram till igår (hängde sig inte), 2½ vecka!! Jag kör BlackHole 1.4.2 och CCcam 2.1.4.

Säg bara inte till kundtjänst att du kör kortet i en Linux box eller Vu+ Duo för då får dom spader...
Se till att du inte överklockar kortet, jag gjorde det med mitt Sky kort och såg det av en slump i loggen att den körde på 6MHz eller nåt fast jag ställde det på 3.57MHz

Redigerat av BGPv4, 11 January 2011 - 17:53.

Postad 11 January 2011 - 19:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Bra beslut av Blackhole att satsa på opensource.

Postad 11 January 2011 - 19:17

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Var det något problem att få ett nytt kort, eller ville dom ha boxnummer eller liknande? Funderar på om man ska göra sig av med sagemboxen, eller om man ska stoppa den i förrådet..
Du har provat att starta om camen och boxen antar jag?

Postad 11 January 2011 - 20:58

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Det är 2.0 som gäller nu. Det görs inte längre några uppdateringar till 1.0

Nope jag har fått gå tbx till 1.0 .Open PLi 2.0 funkar inte längre i min setup.
Jag får 1-2sek frysningar på inspelning till min FreeNas server, vet att det varit en del problem med nätverkdelen och 2.0. Efter mkt felsökning i mitt nätverk och server är min enda slutledning att det är image relaterat problem. Inga frysningar på inspelat med Open PLi 1.0, testade även med Blackhole 141C och inga frysningar då heller. Så jag får desvärre köra med 1.0 så länge,desvärre för att Shoutcast funkar bara i senare 2.0 ;)

Redigerat av Hakon, 11 January 2011 - 21:22.

Postad 11 January 2011 - 21:23

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
När jag ser på en HD-kanal och trycker på fram någon form av meny, info eller vad som helst så får jag mosaik i bilden, precis som om signalen vore dålig.

Är det någon mer än jag som märkt av det? Händer aldrig på SD-kanaler och aldrig med min gamla CD HD-PVR..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.