Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 29 May 2010 - 19:53
Postad 29 May 2010 - 19:54
Postad 29 May 2010 - 19:57
Det borde lösa problemet.
Var bor du ? Kommer inte ihåg... Du sa det i sthlm, men det har jag glömt bort...
Postad 29 May 2010 - 19:59
Uppsala
Okej... Det är ju en bit, men funkar det här kommer jag komma på besök med ett par helor whiskey och ett par lådor bira så super vi till utav bara HEEELVETE som tack för hjälpen....
Postad 29 May 2010 - 20:11
Gött mos!
Kan inte säja exakt när jag kommer, men jag kan lova att jag gör det... Var inne i ditt galleri och kollade nu, och det är ju inte bara för att tacka som fan för hjälpen, utan jag är ju sugen på att lyssna på ditt schyssta system också !!
Postad 29 May 2010 - 20:13
Ja förfan det är bara att du hör av dig när det passar
Postad 29 May 2010 - 20:20
Trevligt med lite besök!
Ja förfan det är bara att du hör av dig när det passar
Jag har bara 27 mil enkel resa, så det kan nog bli i sommar.
Postad 29 May 2010 - 20:23
Du är välkommen, enda kravet jag har är att jag får komma ner till småland (?) och lyssna på dina monsterrör senJag har bara 27 mil enkel resa, så det kan nog bli i sommar.
Postad 29 May 2010 - 20:35
= jag blir stupfull)?.Nu sitter jag vid den stationära.... Värm upp levern...
Postad 29 May 2010 - 21:37
Du är välkommen, enda kravet jag har är att jag får komma ner till småland (?) och lyssna på dina monsterrör sen
Inte SÅ långt... Östergötland...
= jag blir stupfull)?.
??
Postad 30 May 2010 - 01:19
Värm upp levern =stupfull.
Jag ska komma över till dej också... Var så lugn...
Postad 30 May 2010 - 17:35
Då ######r så skall du få lyssna på fyndas super basar som kostar en spottstyver men spelar som fan både 10 och 12 i mina hemliga lådor som är bra optimerade för dom.Jag ska komma över till dej också... Var så lugn...
Postad 31 May 2010 - 09:45
Väldigt trevligt system och snyggt inredning också, ser fram mot att få lyssna på det hela. Vad säger du om jag skulle ta en liten sommartripp till studentstaden, kanske man kan dra en runda på dom krogar som erbjuds ?
Vore ju kul då såklart om man kunde vara några stycken, om du vågar utan att riskera kontraktet...
Postad 31 May 2010 - 10:47
Palle:
Väldigt trevligt system och snyggt inredning också, ser fram mot att få lyssna på det hela. Vad säger du om jag skulle ta en liten sommartripp till studentstaden, kanske man kan dra en runda på dom krogar som erbjuds ?
Vore ju kul då såklart om man kunde vara några stycken, om du vågar utan att riskera kontraktet...
Då sluts vi upp ett gäng samtidigt.
Postad 01 June 2010 - 08:51
Förhoppnignen är att jag om inte allt för lång tid ska ha ett "någorlunda färdigt" system och dessutom en eget boende, och då vore det ju kul med en invigning hos mig sedan också
Bakerman: hur har du det med ledigheter under sommaren sedan ?
Tänkte om du skulle komma upp och blir "frällst" och för evigt bli en förlodar "Ino'it"
En liten sak dock... det kommer att bli ProfundusX-2 till att börja med (förmodligen) och profundusY kommer nog senare. Så bered dig på att bli besviken på bastrycket Bakerman, det blir ju inte mycket bättre än Proson Rumble 8"...
Eller hur
Postad 01 June 2010 - 12:04
Det vore kul om vi blev ett litet gäng, jag bor lite trångt men det får ni har överseende med
Tyvär har jag inte plats att ha några övernattande då vi som sagt bor lite trångt, men det ligger ett sjysst vandrarhem runt knuten. Krypavstånd hem från stan är det också så vi kan ta en riktigt blöt kväll om så önskas
Sen har jag ju lovat att komma och lyssna hemma hos dig också!
Tycker också att det är skitkul att lyssna runt och skaffa sig nya erfarenheter!
Postad 01 June 2010 - 12:20
Du är givetvis också välkommen DVD-ai!
![]()
Det vore kul om vi blev ett litet gäng, jag bor lite trångt men det får ni har överseende med![]()
Tyvär har jag inte plats att ha några övernattande då vi som sagt bor lite trångt, men det ligger ett sjysst vandrarhem runt knuten. Krypavstånd hem från stan är det också så vi kan ta en riktigt blöt kväll om så önskas![]()
Sen har jag ju lovat att komma och lyssna hemma hos dig också!![]()
Tycker också att det är skitkul att lyssna runt och skaffa sig nya erfarenheter!
Man tackar! och det gör inget, bara du har bra takhöjd...
Ok, inte så dyrt kan jag tänka mig, då är det ju helt ok och en riktigt blöt kväll är ju alldrig fel ! bara den inte blir lika blöt som senast när jag Bakerman och Erik var på O,conners / gamla stan... jag kan ju erkänna att jag blev "lite dragen" och somnade dessutom på bussen när jag skulle hem och det blev en egen historia det också (tål att berättas vid tillfälle)...
För att inte tala om dagen efter...
Så, sålänge kvällen blir "lite" torrare för min del så är det lungt, då är den "lagom blöt" för att dagen efter inte ska vara helt förstörd heller... (skyller på bakerman som ju skulle vara så jäkla givmild och glad, tog flera rundor gjorde han så nu blir det väll att ge igen...
Men hur ser det ut för dig Palle ? när har du möjlighet och ska vi ta detta över en helg eller blir det mitt i någon vecka ?!
Och bakerman för den delen, hur ser det ut för dig.
jag är ledig v27-28 och sedan även ledig v32
Men jag kan ta ut några lediga dagar i sommar där jag känner att det passar om det skulle vara som så
Postad 01 June 2010 - 12:28
Postad 01 June 2010 - 13:59
Smidigst, oavsett vad blir väll att ta det på/under en helg
Postad 01 June 2010 - 17:59
Det tycker jag!kanske att man lyckas få med sig Timpolanen och/ eller SunfireTHX också ?!
Postad 01 June 2010 - 18:17
Ok, inte så dyrt kan jag tänka mig, då är det ju helt ok och en riktigt blöt kväll är ju alldrig fel ! bara den inte blir lika blöt som senast när jag Bakerman och Erik var på O,conners / gamla stan... jag kan ju erkänna att jag blev "lite dragen" och somnade dessutom på bussen när jag skulle hem och det blev en egen historia det också (tål att berättas vid tillfälle)...
![]()
För att inte tala om dagen efter...(Som jag inte gärna talar om vid något tillfälle, vill gärna bara glömma...)
Ni är ju så jävvla klena !!? Jag var uppe tidigt och körde bil ?? Det var ju inget hårt när vi var ute ???
Är du ärlig eller ?? Ett par bira på stan ?? Du är ju fan inte lika hård som du är lång i alla fall...
Om det blir efter midsommar så kan vi med fördel ta det på en helg, sen har jag semester vecka 25 och 26 som det ser ut nu.
För mej är det nästan lika illa när som.. Har hela arslet fullt med jobb... Vet inte ens om det blir någon semeseter.
Helg är helt klart bäst. Det bästa vore om ni andra bokar in något, så får jag rätta mej efter det, och bli TVUNGEN att ta lite ledigt.
För mig så blir det nog efter midsommar skulle jag tro, eller ja... inte så mycket värre än att jag antagligen kan "lite när som" det är inget jätte projekt för mig att ta mig till Uppsala direkt, och kanske att man lyckas få med sig Timpolanen och/ eller SunfireTHX också ?!
Klart som korvspad att Kjelle och Lillsmurfen ska med !!
Postad 01 June 2010 - 18:36
Bakerman: hur har du det med ledigheter under sommaren sedan ?
Tänkte om du skulle komma upp och blir "frällst" och för evigt bli en förlodar "Ino'it"![]()
En liten sak dock... det kommer att bli ProfundusX-2 till att börja med (förmodligen) och profundusY kommer nog senare. Så bered dig på att bli besviken på bastrycket Bakerman, det blir ju inte mycket bättre än Proson Rumble 8"...![]()
Eller hur
Krävs nog lite kraftigare doningar för att få mej frälst...
Postad 01 June 2010 - 19:35
Ni är ju så jävvla klena !!? Jag var uppe tidigt och körde bil ?? Det var ju inget hårt när vi var ute ???
![]()
Är du ärlig eller ?? Ett par bira på stan ?? Du är ju fan inte lika hård som du är lång i alla fall...![]()
Klart som korvspad att Kjelle och Lillsmurfen ska med !!
haha, jag drack ju, Hmm jag tror det ca 6-7st öl hemma hos Erik JU!
Det va ju ingen annan som skule ja några (tydligen) det va några som tog någon var sin, så jag va ju tvungen att offra mig och göra lidandet kort för dom stackarna i kylskåpet..
Sedan så är jag ju inte så stor och fet som en annan så jag anser 7st 50cl hemma + 3-4 öl på krogen vara fullt tillräckligt för att kunna kallas blöt kväll. Men det är ju jag det...
Krävs nog lite kraftigare doningar för att få mej frälst...
Jo, va det jag va rädd för...
Men bra kommer det att låta, och gå att spela tillräckligt högt för lägenhet, men profundusY-2 kommer, detta är bara ett realistiskt snedsteg
Postad 01 June 2010 - 19:51
Jo du smet ju ifrån min mobbning av toarören i svstråden, så jag förföljer dig hit. Hur går det med mätningarna då?
Postad 01 June 2010 - 20:31
haha, jag drack ju, Hmm jag tror det ca 6-7st öl hemma hos Erik JU!
Det va ju ingen annan som skule ja några (tydligen) det va några som tog någon var sin, så jag va ju tvungen att offra mig och göra lidandet kort för dom stackarna i kylskåpet..![]()
Sedan så är jag ju inte så stor och fet som en annan så jag anser 7st 50cl hemma + 3-4 öl på krogen vara fullt tillräckligt för att kunna kallas blöt kväll. Men det är ju jag det...![]()
Menar du att du var den enda som drack hemma hos Erik ?? Vi hann ju t.o.m få i oss ett par innan ni ens dök upp ??
Bagarmannen du smet, (bagare gör ju..... smet) HAHA!!!
Jo du smet ju ifrån min mobbning av toarören i svstråden, så jag förföljer dig hit. Hur går det med mätningarna då?
Det var TVÅ bagare och en smet...
Jag får väl gå ner och mäta lite då för fan... Vet fortfarande inte hur man gör en SPL-mätning... Jag kan köra lite med min Kjelle, men det känns inte riktigt rätt... Fick min nya videokamera idag också..
Kanske skulle filma lite...
Postad 01 June 2010 - 20:36
Det var TVÅ bagare och en smet...
Jag får väl gå ner och mäta lite då för fan... Vet fortfarande inte hur man gör en SPL-mätning... Jag kan köra lite med min Kjelle, men det känns inte riktigt rätt... Fick min nya videokamera idag också..
Kanske skulle filma lite...
Tycker jag låter som en fin ide, det är ju inte på 0.1 eller ens 0.9db noga nu. bara skoj att se på ett ungefär.
Tycker att du skall spela skiten ur mina skolådor, men samtdigt så har du nackdelen att mina är byggda av proffs.
Medans du har fördelen att du har 4st, plus lite mera konarea.
Men skall bli intressant att se vad du kommer upp i till slut, BRÄNN nu för fen inget igen bara
Låt 16Hz tonen gunga membranen så jag får se vad dom har att ge i det lägsta. jag kan säkert pressa ut någon mer db än vad jag testade då, men vill inte pressa dom allt för jäkligt i dom frekvenserna.
Postad 01 June 2010 - 20:39
Tycker jag låter som en fin ide, det är ju inte på 0.1 eller ens 0.9db noga nu. bara skoj att se på ett ungefär.
Tycker att du skall spela skiten ur mina skolådor, men samtdigt så har du nackdelen att mina är byggda av proffs.
Medans du har fördelen att du har 4st, plus lite mera konarea.
Men skall bli intressant att se vad du kommer upp i till slut, BRÄNN nu för fen inget igen bara
Låt 16Hz tonen gunga membranen så jag får se vad dom har att ge i det lägsta. jag kan säkert pressa ut någon mer db än vad jag testade då, men vill inte pressa dom allt för jäkligt i dom frekvenserna.
Kan testa lite med Kjellen nu.. Orkar inte dra igång den där förbannade laptopen och bli irriterad...
Räcker med att jag ska försöka fatta hur kameran funkar... Jag är ju MAN, och RIKTIGA män använder inte någon instruktionsbok...
Satt en kvart och försökte förstå hur FAAAAN man ändrade i menyerna, ända tills jag kom på att det var touch-screen...
Redigerat av Bakerman, 01 June 2010 - 20:41.
Postad 01 June 2010 - 20:44
Kan testa lite med Kjellen nu.. Orkar inte dra igång den där förbannade laptopen och bli irriterad...
Vi låter rätt så lika vi två, jag har inte heller orkat sätta mig in i det hela. Jag vill ha din xtz room analyzer!
För rumsresponsen och se hur kurvan ligger till. Egentligen det som är intressant för mig.
Postad 01 June 2010 - 20:46
Vi låter rätt så lika vi två, jag har inte heller orkat sätta mig in i det hela. Jag vill ha din xtz room analyzer!
För rumsresponsen och se hur kurvan ligger till. Egentligen det som är intressant för mig.
PM:a mej din adress så kan jag skicka över den så får du låna den om du vill.
Via post allså.. Skicka en RA över mail blir nog svårt...
Redigerat av Bakerman, 01 June 2010 - 20:47.
Postad 01 June 2010 - 20:46
Menar du att du var den enda som drack hemma hos Erik ?? Vi hann ju t.o.m få i oss ett par innan ni ens dök upp ??
Så jag aldrig...
Räcker med att jag ska försöka fatta hur kameran funkar... Jag är ju MAN, och RIKTIGA män använder inte någon instruktionsbok...![]()
Satt en kvart och försökte förstå hur FAAAAN man ändrade i menyerna, ända tills jag kom på att det var touch-screen...![]()
![]()
Haha, du är fan prislös !
Postad 01 June 2010 - 20:51
PM:a mej din adress så kan jag skicka över den så får du låna den om du vill.
Via post allså.. Skicka en RA över mail blir nog svårt...
WOW, det var inte illa att låna ut den till en med skokartonger
Lovar dig att jag kommer vara rädd om den! Skall bli riktigt skoj att mäta med och utan mina tvärfula absorbenter.
Bockar och bugar, min adress kommer på PM nu
Så jag aldrig...
![]()
Haha, du är fan prislös !
Misstänker att du har hittat ett paket med lite smilies idag
Postad 01 June 2010 - 20:57
Vist e det "lite" roligt i alla fall...
Postad 01 June 2010 - 21:00
Nepp, jag bara känner mig på ett smili humör !
Vist e det "lite" roligt i alla fall...
Jag är rätt så duktig på att använda dom där gubbarna jag med, lättar upp inläggen så det inte tas på så förbaskat stort allvar. Detta är ju en rolig hobby man har, och man har fått endel leenden i denna tråden
Titta jag kunde inte hålla mig jag heller;)
Postad 01 June 2010 - 21:05
mvh//
Postad 01 June 2010 - 21:14
Körde faktiskts testskiva 1-99 hz, och började från 15 hz och körde ca 10 sek på varje frekvens upp till 25 hz...
Körde på +-0 på hemmabiostärkaren vid alla frekvenser. Referens ska det vara. Har ju dock bara ett steg.
Vid 25 hz har jag sån fullkomligt löjlig output... Såg dubbelt, fick ont i huvet och mådde illa direkt...
Nu pressade jag inget. Vill inte spela sönder grejerna. Nu kändes det helt safe.
Filmade. Elementet rör sej knappt alls vid 15-16 hz. Där har jag ju avstämningsfrekvensen..
Filmade inte porten. Inte mycket att filma ett rör..
Postad 01 June 2010 - 21:18
Skulle jag köra som du då spränger jag kåken i bitar allt gungar golvet är värstNu är jag nästan döv...
Körde faktiskts testskiva 1-99 hz, och började från 15 hz och körde ca 10 sek på varje frekvens upp till 25 hz...
Körde på +-0 på hemmabiostärkaren vid alla frekvenser. Referens ska det vara. Har ju dock bara ett steg.
Vid 25 hz har jag sån fullkomligt löjlig output... Såg dubbelt, fick ont i huvet och mådde illa direkt...
Nu pressade jag inget. Vill inte spela sönder grejerna. Nu kändes det helt safe.
Filmade. Elementet rör sej knappt alls vid 15-16 hz. Där har jag ju avstämningsfrekvensen..
Postad 01 June 2010 - 21:18
Nu är jag nästan döv...
Ser du dubbelt så spelar du nog en bra gäng db mer än mig!
Eller så kanske dina ögon är för små för dina ögonhålor så dom skakar omkring
Så vad sa kjellemätaren nu då? 16-20-25hz
För man vågar väl inte be dig om film idag, då fipplar väl du till det och så ryker datorn
Postad 01 June 2010 - 21:24
Ser du dubbelt så spelar du nog en bra gäng db mer än mig!
Eller så kanske dina ögon är för små för dina ögonhålor så dom skakar omkring
Så vad sa kjellemätaren nu då? 16-20-25hz
För man vågar väl inte be dig om film idag, då fipplar väl du till det och så ryker datorn
Kjellen visade exakt 80 db vid alla frekvenser... Den är bara att slänga...
Postad 01 June 2010 - 21:27
Kjellen visade exakt 80 db vid alla frekvenser... Den är bara att slänga...
Är det någon digital variant??
Har du inte steg som jag har på min RS,60,80,100,110,120 db?
Måste bara fråga så du inte missat att ställa om till 110 db skalan iaf.
Postad 01 June 2010 - 21:37
Är det någon digital variant??
Har du inte steg som jag har på min RS,60,80,100,110,120 db?
Måste bara fråga så du inte missat att ställa om till 110 db skalan iaf.
Då borde väl mätaren slå konstant i botten om den stod inställd på 80 va...?
Kjellen ser nästan ut som radioschacken.
Försökte kolla på det jag filmade nu.. Det hackar bara.. Vet inte om det är min dator som inte grejar att spela upp fullHD... Knappt två minuter blev 190 meg...
Får nog bli lite instruktionsbok trots allt...
Postad 01 June 2010 - 21:41
Då borde väl mätaren slå konstant i botten om den stod inställd på 80 va...?
![]()
Kjellen ser nästan ut som radioschacken.
Försökte kolla på det jag filmade nu.. Det hackar bara.. Vet inte om det är min dator som inte grejar att spela upp fullHD... Knappt två minuter blev 190 meg...![]()
Får nog bli lite instruktionsbok trots allt...
Är det 1080p och du inte har något nyare till dator så kommer det säkerligen hacka, du satt väl dessutom på en laptop om jag inte missminner mig. Sätt du den som max på 720p särskillt om du skall ladda upp det här, det kommer skalas ner massor iaf.
Eller så filmar du det i SD kommer räcka gott till forumet.
Postad 01 June 2010 - 21:49
Är det 1080p och du inte har något nyare till dator så kommer det säkerligen hacka, du satt väl dessutom på en laptop om jag inte missminner mig. Sätt du den som max på 720p särskillt om du skall ladda upp det här, det kommer skalas ner massor iaf.
Eller så filmar du det i SD kommer räcka gott till forumet.
Nu testade jag i den stationära... Jag uppgraderade enbart moderkort, grafikkort och en massa ramminne för typ två år sen. Bara dom tre grejerna kostade ca 8 lök.. Idag är det nästan antikt och klarar inget...
Ja, nu står den nog på 1080p. Vet inte hur jag ställer ner.. Som sagt.. Blir nog lite instruktionsbok...
Vad är SD...?
Postad 01 June 2010 - 21:58
Är inte din burks innehåll äldre än så och kostade såpass så saknar du säkert någon codec för att få det att flyta, Testa med MPC (Media Player Classic) Den skall kräva lite av systemet, kommer inte ihåg vilken codec du skall köra med, men det kommer säkert någon som kan det där och svarar.Nu testade jag i den stationära... Jag uppgraderade enbart moderkort, grafikkort och en massa ramminne för typ två år sen. Bara dom tre grejerna kostade ca 8 lök.. Idag är det nästan antikt och klarar inget...
Ja, nu står den nog på 1080p. Vet inte hur jag ställer ner.. Som sagt.. Blir nog lite instruktionsbok...![]()
Vad är SD...?![]()
Du hittar säkerligen någon flik som heter bildkvalitet, där kan du välja upplösningen och säkert lite bildkvalitet med.
Brukar vara ganska logiskt upplagda dom där,
SD = Standard Definition, alltså inte HD ,allt under 720p räknas väl dit antar jag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?