Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 16 March 2011 - 17:16
Men om jag inte skulle ta någon "drink" går jag miste om något då?
Ingen aning, någon annan får svara på det.
Postad 16 March 2011 - 17:17
Jag tycker denna fungerat suveränt på mig:Tips på bra proteindrink mottages tacksamt
Sedan beror det ju på om du vill gå upp i vikt eller gå ner i vikt. Denna ovan är väldigt lite fett, kolhydrater och kalorier i medans om du vill gå upp kanske skall köra på någon sorts gainer pulver som är mer kolhydrater, fett och kalorier i.
Postad 16 March 2011 - 17:19
Jag tycker denna fungerat suveränt på mig:
Sedan beror det ju på om du vill gå upp i vikt eller gå ner i vikt. Denna ovan är väldigt lite fett, kolhydrater och kalorier i medans om du vill gå upp kanske skall köra på någon sorts gainer pulver som är mer kolhydrater, fett och kalorier i.
Kan ju isåfall köra whey-80 som är väldigt mycket billigare. Min uppfattning är att rena saker som whey-100 är bara till för dom som går på riktigt sträng diet.
Postad 16 March 2011 - 17:20
Vad jag har hört tidigare om åren när jag gick på gymmet, så skulle man helst få i sig protein av något slag helst inom 30 minuter efter avslutat träningspass. För sedan börjar nedbrytningen av musklerna. Vet dock ej hur mycket sanning det ligger i detMen om jag inte skulle ta någon "drink" går jag miste om något då?
Postad 16 March 2011 - 17:23
Körde bänkpressen idag, drog bara stången som uppvärmning och kände redan då att "nää det är något som är fel" Lastade på 40kg och testade 2 reps och insåg då "det här kommer inte funka" Tog bort vikterna och vandrade bort till cablecrossen och testade bröstövning där och kände samma sak med axeln då också. Jag ska inte till läkare förens om 2veckor :/
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 16 March 2011 - 17:24.
Postad 16 March 2011 - 17:28
Nu skall jag snart ge mig på ett svettigt benpass . Utfall är den värsta och jobbigaste övningen jag vet
Postad 16 March 2011 - 17:34
Börja med bara stången. Om inte för att få in rörelse, så för att värma upp. Jag värmer själv alltid upp med stången eller med någon 5 kilos vikt på varje sida.Tack för ditt svar sgart. På fredag ska jag testa bänkpressen och se hur. Det är
Har aldrig i mitt liv gjort det, hur mycket orkar man tro? Vore ju dumt att dra på 100kg och sen tappa den i ansiktet
Boken ska jag kolla närmare på när jag kommer hem, gillar böcker så det kan jag mer än gärna köpa mig en eller ett par.
Jo det ärju så säkert , alla har ju varit nybörjare som sagt.
Om du har möjlighet att ha med dig en träningspolare eller om någon annan på gymmet är villig så ha gärna en passare bakom som kan hjälpa stången upp om du skulle "faila". Ta inte för mkt.
Om du är ensam eller inte har ett powerrack eller nått annat som kan hindra stången från att träffa halsen så kan du köra den i smithen med. Då kan du fälla ut skydden i höjd strax över bröst/halsen så kan du i princip inte skada dig.
Postad 16 March 2011 - 18:15
Börja med bara stången. Om inte för att få in rörelse, så för att värma upp. Jag värmer själv alltid upp med stången eller med någon 5 kilos vikt på varje sida.
Om du har möjlighet att ha med dig en träningspolare eller om någon annan på gymmet är villig så ha gärna en passare bakom som kan hjälpa stången upp om du skulle "faila". Ta inte för mkt.
Om du är ensam eller inte har ett powerrack eller nått annat som kan hindra stången från att träffa halsen så kan du köra den i smithen med. Då kan du fälla ut skydden i höjd strax över bröst/halsen så kan du i princip inte skada dig.
träar med en polare så kan kan väl stå bakom kanske.
kan ju testa med stången som sagt, tror han sa att den väde 18kg?
är som sagt helt otränad, och inte stor, 172cm och väger ca 65kg skulle jag tro
Postad 16 March 2011 - 18:18
Kan ju isåfall köra whey-80 som är väldigt mycket billigare. Min uppfattning är att rena saker som whey-100 är bara till för dom som går på riktigt sträng diet.
jag går verkligen inte på sträng diet, äter ganska vanligt på veckorna, ligger på ett kaloriunderskott med ca 500kcal om dagen, sen blir det pizza och godis på helgerna, samt alkohol.
träningen är ju i första hand för att må bättre och träna upp kroppen så jag får bättre hållning och ev motverka släktens ärftliga ryggproblem
ska kolla upp whey 80 och se om den är god
Postad 16 March 2011 - 18:45
Tack för ditt svar sgart. På fredag ska jag testa bänkpressen och se hur. Det är
Har aldrig i mitt liv gjort det, hur mycket orkar man tro? Vore ju dumt att dra på 100kg och sen tappa den i ansiktet
Boken ska jag kolla närmare på när jag kommer hem, gillar böcker så det kan jag mer än gärna köpa mig en eller ett par.
Jo det ärju så säkert , alla har ju varit nybörjare som sagt.
Snälla rara. Om du tar 100 i bänk när du aldrig gjort det vill jag fan skaka hand med dig. Det är det få som klarat. Exempel är Magnus Samuelsson. Jag har tränat i tre år och gått över 100 först nu och ligger på runt 45kg curl. Försök aldrig spela stöddig på gymmet. Det finns steroider i hela den miljön och det är verkligen så att på piller är stubinen skrämmande kort. När man hör om en "raid" börjar de största killarna försvinna vissa veckor.
Börja lagom. Tio viktiga övningar. Bygg upp din rutin. Who cares om du kör bänk flyes eller armhävningar med viktband. Whatever suits you kommer ge resultat. Det är omöjligt att du inte skulle utvecklas om du anstränger dig. Ge dock ALLTID kroppen tid för återhämtning. Alla säger att de behöver individuella träningsrutiner men allas våra kroppar fungerar på precis samma sätt.
Detta kör jag två gånger i veckan(Extra viktbälte på alla övningar som chins, dips och plankan).
1. Chins
2. Dips
3. Curl
4. Flyes
5. Utfall
6. Plankan
7. Shrugs
8. Fällkniven
9. Marklyft
10. Armhävningar
Tar ca 30 min. Inga pauser. Tänk hög intensivitet(Tänk på Arnold. När du känner att lunchen är påväg upp kör du på bra) Ät heller aldrig innan träning om du vill orka mycket. Sitt inte och söv medan du väntar på maskiner om du tänder på sånna leksaker. Är du där för att träna eller beundra, alternativt som jag även ser idag; flörta? Själv använder jag inte en enda maskin . Vid maskinerna är det bara alla barn som ska stå och köa. Köar du, droppa en planka eller kör lite armhävningar. Jag kör allt tungt som ett as & ganska få repetitioner.
Tänk på att kroppen är en enhet. Det spelar ingen roll vilken dag du tränar vad för kroppen läker som en helhet. Gymmet vill ju att du ska vara där alla dagar i veckan. Helst ska du bo där så tro inte på allt skräp de prackar på dig.
Vid deff; protein med hög %. Ut och gå(länge)Går 2 mil om dagen nu), alternativt enormt högintensiv träning. Jag föredrar att gå för vid jogg blir jag trött. Att löpa förbränner fler kalorier, men det är inte samma sak som att förbränna fett. Lågintensiv träning som att gå förbränner en högre andel fett än motionsformer med högre tempo som tar sin energi från glykos, alltså kolhydrater (mestadels).
Men energimängden är alltså högre vid löpning än vid gång(självklart) medan fettförbränningen är högre vid gång. Dock så kommer den totala energimängden vara mycket högre än gång vilket gör att du kommer förbränna mer fett även om du springer om du inte fyller på energidepån. Räkna med att bli sjukt seg och trött under deff. Köp koffein-tabs på apoteket och ta två innan träning för att pigga till och påskynda förbränningen.
Vid bulka: gainer eller alternativt om man gillar steroider metacaps eller någon hästdrog som rullar runt på alla gym i landet.(Har dock aldrig provat själv då jag vill behålla mitt hår, då jag inte passade i rakat, och även ha mitt finn-fria ansikte)
Ge dig minst två dagar att återhämta dig. Om du vill träna varje dag och ha effekt så måste du gå på metacaps eller liknande då det gör att stadiet övertränad blir omöjligt att nå men som bieffekt har du hårförlusten och alla de andra du säker känner till.
Träning och skönhet är en utav de största marknader vi har. Alla söker lätta utvägar men grundtanken är sjukt simpel. Ska du bulka. Döda din kropp med enorma vikter, ät mycket, låt reparera och upprepa. Ska du deffa, kolla vad du äter, hög proteinhalt och koffein.
Det räcker inte bara att gymma lite då och då för att hoppas på förändringar. Lite starkare blir du men vill du ha den stora omvändningen måste du granska hela ditt liv och din livvstil.
Väger 78kg och är 179cm
Vågar nog säga; sjukt vältränad.
Hoppas du inte blev bortskrämd från gymmet nu men det är bara lite smått stickande i ögonen att vissa ser gymmet som en lekstuga och att alla proteindrinkar ska vara goda. Nej, ska du dricka något gott köp en gainer eller godis. Massor av kolhydrater så det smakar "gott". Du kan dra på dig enorma skador i ett gym så det krävs full koncentration om du ska träna hårt men att gå och lalla lite där, det har jag svårt att se poängen med.
Cheers
Redigerat av Unregistered1272, 16 March 2011 - 19:15.
Postad 16 March 2011 - 18:46
Angående axel så var jag tvungen att sluta mitt bröstpass tidigt i måndags för att jag fick väldigt ont i högra axeln efter hantelpressen (övning nummer tre i mitt bröstschema). Det satt kvar i flera minuter och tänkte att jag pajat axeln. Gick dock över efter kanske 10 minuter. Har inte känt något sen dess.
Dock så har en kompis till mig pajat sin axel lite. Han skulle visa någon axel-övning för en kompis och han tog bara en hantel helt ouppvärmd och körde på och visade. Han hade haft ont sedan dess (kanske 2-2½ vecka sedan) och var till läkaren igår och han fick inte anstränga axeln på ett bra tag. Alltså, kör inte med tunga vikter ouppvärmd
Postad 16 March 2011 - 19:58
lång text
jag menar inte att jag tar 100 i bänkpress naturligtvis, det var mer ett exempel som jag trodde folk skulle förstå
du skriver massa om att dffa och bulka och sjukt tunga vikter och ändra hela sin livsstil och så vidare
verkar inte riktigt som du har läst anledningen till varför jag har börjat gymma
som sagt så ä jag inte ute efter att få så stora muskler som möjligt , utan i första hand för att må bättre och få igång blodcirkulationen och rörligheten
sen att du säger att du inte förstår folk som springer på gymmet ett par ggr i veckan och inte ändrar hela sitt liv och så vidare , att det skulle va ogjort arbete tror jag inte på.
det måste ju bero på vad man vill ha för resultat. nu vet du mitt mål och jag är ganska säker på att det är bättre än att inte springa till gymmet alls.
sen vet jag inte om det är mig du menar när du skriver att vissa inte tar det på allvar,, jag tar detta på allvar, annrs hade jag ite skrivit en miljon frågor i den hä tråden.
jag tackar och tar emot av dina tips i alla fall. jag gillar att läsa och rära mig saker om det jag håller på medeller är intresserad av.
Postad 16 March 2011 - 20:46
Snälla rara. Om du tar 100 i bänk när du aldrig gjort det vill jag fan skaka hand med dig. Det är det få som klarat. Exempel är Magnus Samuelsson. Jag har tränat i tre år och gått över 100 först nu och ligger på runt 45kg curl. Försök aldrig spela stöddig på gymmet. Det finns steroider i hela den miljön och det är verkligen så att på piller är stubinen skrämmande kort. När man hör om en "raid" börjar de största killarna försvinna vissa veckor.
Börja lagom. Tio viktiga övningar. Bygg upp din rutin. Who cares om du kör bänk flyes eller armhävningar med viktband. Whatever suits you kommer ge resultat. Det är omöjligt att du inte skulle utvecklas om du anstränger dig. Ge dock ALLTID kroppen tid för återhämtning. Alla säger att de behöver individuella träningsrutiner men allas våra kroppar fungerar på precis samma sätt.
Detta kör jag två gånger i veckan(Extra viktbälte på alla övningar som chins, dips och plankan).
1. Chins
2. Dips
3. Curl
4. Flyes
5. Utfall
6. Plankan
7. Shrugs
8. Fällkniven
9. Marklyft
10. Armhävningar
Tar ca 30 min. Inga pauser. Tänk hög intensivitet(Tänk på Arnold. När du känner att lunchen är påväg upp kör du på bra) Ät heller aldrig innan träning om du vill orka mycket. Sitt inte och söv medan du väntar på maskiner om du tänder på sånna leksaker. Är du där för att träna eller beundra, alternativt som jag även ser idag; flörta? Själv använder jag inte en enda maskin . Vid maskinerna är det bara alla barn som ska stå och köa. Köar du, droppa en planka eller kör lite armhävningar. Jag kör allt tungt som ett as & ganska få repetitioner.
Tänk på att kroppen är en enhet. Det spelar ingen roll vilken dag du tränar vad för kroppen läker som en helhet. Gymmet vill ju att du ska vara där alla dagar i veckan. Helst ska du bo där så tro inte på allt skräp de prackar på dig.
Vid deff; protein med hög %. Ut och gå(länge)Går 2 mil om dagen nu), alternativt enormt högintensiv träning. Jag föredrar att gå för vid jogg blir jag trött. Att löpa förbränner fler kalorier, men det är inte samma sak som att förbränna fett. Lågintensiv träning som att gå förbränner en högre andel fett än motionsformer med högre tempo som tar sin energi från glykos, alltså kolhydrater (mestadels).
Men energimängden är alltså högre vid löpning än vid gång(självklart) medan fettförbränningen är högre vid gång. Dock så kommer den totala energimängden vara mycket högre än gång vilket gör att du kommer förbränna mer fett även om du springer om du inte fyller på energidepån. Räkna med att bli sjukt seg och trött under deff. Köp koffein-tabs på apoteket och ta två innan träning för att pigga till och påskynda förbränningen.
Vid bulka: gainer eller alternativt om man gillar steroider metacaps eller någon hästdrog som rullar runt på alla gym i landet.(Har dock aldrig provat själv då jag vill behålla mitt hår, då jag inte passade i rakat, och även ha mitt finn-fria ansikte)
Ge dig minst två dagar att återhämta dig. Om du vill träna varje dag och ha effekt så måste du gå på metacaps eller liknande då det gör att stadiet övertränad blir omöjligt att nå men som bieffekt har du hårförlusten och alla de andra du säker känner till.
Träning och skönhet är en utav de största marknader vi har. Alla söker lätta utvägar men grundtanken är sjukt simpel. Ska du bulka. Döda din kropp med enorma vikter, ät mycket, låt reparera och upprepa. Ska du deffa, kolla vad du äter, hög proteinhalt och koffein.
Det räcker inte bara att gymma lite då och då för att hoppas på förändringar. Lite starkare blir du men vill du ha den stora omvändningen måste du granska hela ditt liv och din livvstil.
Väger 78kg och är 179cm
Vågar nog säga; sjukt vältränad.
Hoppas du inte blev bortskrämd från gymmet nu men det är bara lite smått stickande i ögonen att vissa ser gymmet som en lekstuga och att alla proteindrinkar ska vara goda. Nej, ska du dricka något gott köp en gainer eller godis. Massor av kolhydrater så det smakar "gott". Du kan dra på dig enorma skador i ett gym så det krävs full koncentration om du ska träna hårt men att gå och lalla lite där, det har jag svårt att se poängen med.
Cheers

Är det du på din avatar? 78 kg kallar inte jag (med gym-mått mätt) extremt vältränad om du inte är i form för att stå på scen. Och det ser du inte att vara?
Slappna av lite! Det du säger om deff, det är ett kaloriunderskott som gäller för att gå ner i vikt - det kan man uppnå på många olika sätt.
Postad 16 March 2011 - 21:37
Am I ?
Är det du på din avatar? 78 kg kallar inte jag (med gym-mått mätt) extremt vältränad om du inte är i form för att stå på scen. Och det ser du inte att vara?
Slappna av lite! Det du säger om deff, det är ett kaloriunderskott som gäller för att gå ner i vikt - det kan man uppnå på många olika sätt.
Redigerat av Unregistered1272, 16 March 2011 - 21:38.
Postad 16 March 2011 - 21:49
Postad 16 March 2011 - 21:54
Fast allt är ju relativt vad "sjukt bra vältränad" är.
Ja fan. Seriöst folk;) TrollZilla Gonna Get YOU!
Postad 16 March 2011 - 22:09
Well played sir, well played!
Redigerat av Kamui, 16 March 2011 - 22:10.
Postad 16 March 2011 - 22:10
Fast allt är ju relativt vad "sjukt bra vältränad" är.
Jo, jämför man med mig så är han kanske det.
Postad 16 March 2011 - 22:12
Eller mig!Jo, jämför man med mig så är han kanske det.
Nä jag är väl ganska "lagom" 1.84 75Kg.
Postad 16 March 2011 - 22:20
Ett tillskott av protein efter passet stimulerar proteinsyntesen possitivt, vore synd att inte göra det om man vill ha resultat, äta inom en timme ska man göra oavsett.Men om jag inte skulle ta någon "drink" går jag miste om något då?
Högre fettförbränning ökar inte viktnedgången och man behöver inte jogga eller promenera för att deffa. Sitta i soffan går oxå bra samt att fettförbränningen är större då.Att löpa förbränner fler kalorier, men det är inte samma sak som att förbränna fett. Lågintensiv träning som att gå förbränner en högre andel fett än motionsformer med högre tempo som tar sin energi från glykos, alltså kolhydrater (mestadels).
Koffeintabletter köper man bäst på Gymvaruhuset och det påskyndar inte nån förbränning märkvärt.Köp koffein-tabs på apoteket och ta två innan träning för att pigga till och påskynda förbränningen.
Nä man kan absolut träna dagligen så länge du varierar träningen, vilodag bör man ta nån gång i veckan iaf.Ge dig minst två dagar att återhämta dig. Om du vill träna varje dag och ha effekt så måste du gå på metacaps eller liknande.
Det finns massor av goda proteinsorter, Gymvaruhuset och kollozzeum har väldigt goda smaker på sitt protein, Gainer är pengar i sjön.Hoppas du inte blev bortskrämd från gymmet nu men det är bara lite smått stickande i ögonen att vissa ser gymmet som en lekstuga och att alla proteindrinkar ska vara goda. Nej, ska du dricka något gott köp en gainer eller godis.
Postad 16 March 2011 - 22:23
Gainer är pengar i sjön.
Nu vill jag höra varför. Ta det gärna så att vi nybörjare förstår.
Postad 16 March 2011 - 22:25
kolhydrater har lite eller ingen större verkan på resultat av styrketräning. Det är proteinet du vill åt och då kan du lika gärna bara ta protein.Nu vill jag höra varför. Ta det gärna så att vi nybörjare förstår.
Postad 16 March 2011 - 22:31
Kolhydrater bygger inga muskler samt att det är dyrt, köper tomma kalorier för protein-priser.Nu vill jag höra varför. Ta det gärna så att vi nybörjare förstår.
Postad 16 March 2011 - 22:32
Okej, tips på något bra?Ett tillskott av protein efter passet stimulerar proteinsyntesen possitivt, vore synd att inte göra det om man vill ha resultat, äta inom en timme ska man göra oavsett.
Postad 16 March 2011 - 22:47
Postad 16 March 2011 - 22:49
Ingen som tränar bara för att det är roligt och skönt. Jag har fått superbra resultat bara genom att käka mycket och träna tre gånger i veckan.
Positiv respons från hela min vänskapskrets m.m.
Att ha motivation och kul är det viktigaste!
Postad 16 March 2011 - 22:53
Det är få tillskott som ger bra effekt men kreatin eller en POW (PreWorkOut) kan oxå vara en bra idé men jag tycker det är onödigt för en nybörjare.Sluta trolla ner min tråd, det var kul första gången. Om du inte slutar får någon moderator komma hit.
OnT: Så ni anser att jag ska fortsätta att köra Whey FX bara? Om vi säger att jag börjar med ett till kosttillskott, vad skulle det vara? Försöker iaf så gott jag kan att äta mer.
Fokusera på träningen och maten så kommer det ge mer än alla tillskott som finns.
Postad 16 March 2011 - 23:01
Jag tränar för det är roligt och skönt. Men om jag kan få ut mer av min träning så är det ju klart att jag skall försöka göra detFan vilket snack om kosttillskott, argument på vad man ska träna hur och när.
Ingen som tränar bara för att det är roligt och skönt. Jag har fått superbra resultat bara genom att käka mycket och träna tre gånger i veckan.
Positiv respons från hela min vänskapskrets m.m.
Att ha motivation och kul är det viktigaste!
Postad 16 March 2011 - 23:27
Postad 16 March 2011 - 23:35
börjar bli riktigt svårt det här när alla tycker och tänker olika, sen har väl alla olika mål också så det är ju inte så konstigt.
jag kommer hålla på i en månad nu i alla fall och se hur det är. kommer köra mån,ons,fre.
åker och köper whey-80 eller nåt i morgon, vet inte om det är nödvändigt eller inte men jag vill testa, äter nog alldeles för lite protein i vanliga fall. äter aldrig kyckling och sällan en vanlig köttbit, eller fisk förutom fiskpinnar.
äter däremot mycket pasta med köttbullar eller köttfärssås och liknanade saker
har inte hunnit läsa så mycket om maten än men måste man alltså ligga på ett överskott hela tiden nu när man tränar för att musklerna ska bli större?
det jag har lärt mig är att om man ligger på ett överskott så lägger man på sig mer fett, gäller inte det när man tränar?
jag har verkligen ingen lust att bli fet/fetare
ska man bara ligga på ett överskott dom dagarna man tränar, eller varje dag?
kommer bli konstigt att börja vräka i sig mat i så fall då jag ligger på ca 1500kcal/dagen i vanliga fall
Postad 17 March 2011 - 00:26
Men som sagt: sjukt mycket träningsvärk senaste veckorna.
Postad 17 March 2011 - 00:56
Kan känna mig stressad och spänd efter att ha suttit en hel dag och läst med krav på att prestera en bra text, riktigt skönt efteråt att gå till gymmet och lyfta lite skrot, känna hur spänningen i kroppen försvinner
Sen blir man dessutom vältränad, snygg och får mer energi!
Det är den här funktionen som mer präglar mitt gymtränande nuförtiden, välmående. När jag började "back in the day", var det mer för att bli stor och stark. Finns många aspekter av att träna, och det gäller alla sorters av träning såklart.
Redigerat av genstruktur, 17 March 2011 - 00:58.
Postad 17 March 2011 - 01:02
kommer bli konstigt att börja vräka i sig mat i så fall då jag ligger på ca 1500kcal/dagen i vanliga fall
Du får ursäkta om jag inte följt hela tråden innan, vet inte hur gammal/kön/eller längd/vikt, men 1500kcal/dag är ganska lite om man ser till vad en "normal" man behöver på en dag, det borde innebära att du i dagsläget går ned i vikt. Du borde kunna få i dig mer kcal utan att lägga på dig, vilket ärbra om du vill bygga muskler. Finns säkert en massa fina program på internet där du kan räkna ut ditt ungefärliga energiintag beroende på vad du vill uppnå, viktnedgång/uppgång etc.
Bestäm vilket kaloriintag du behöver/vill behöva på en dag. Skriv sedan upp vad du äter i några dagar, sen räknar du ut vad det blir. Sen får du justera matintaget, sammansättningen av protein, kolhydrat och fett efter behov. Fungerar skitbra för viktnedgång (deff)/muskeluppbyggnad, provat själv
Edit: Ingen aning hur pass bra den här sidan är men kanske kan det vara nåt?
http://matkalkyl.se/...ibehov-kcal.php
Redigerat av genstruktur, 17 March 2011 - 01:47.
Postad 17 March 2011 - 01:12
Är ute efter en bra bok om Kettelbells med övningar och annat. Gillar lite udda träningsmetoder var ju lite öststaterna på träningsläger och tävlingar på 80 talet och där använder man mycket olika saker.Själv har jag börjat få en sjuk träningsvärk j*vlart hela tiden. Förr i tiden hände det ju också att man drogs med konstant träningsvärk, men detta är ju löjligt. Känner mig som en 87-årig ljugarbänknötare nuförtiden. Har iofs börjat med mer kroppstyngdsövningar och smidighetsövningar och likande snarare än rena gymövningar. Flikar in med kettlebells ett par dagar i veckan. Vilar lördagar helt, varannan söndag och varannan fredag. Försöker undvika träna samma muskler två dagar i rad, men eftersom det är många övningar som indirekt tränar bålstabilitetsmuskulaturen så gissar jag att dessa får sig lite för mycket ibland.
Men som sagt: sjukt mycket träningsvärk senaste veckorna.
Postad 17 March 2011 - 01:46
Sen får man ju leka lite själv också
Postad 17 March 2011 - 06:44
Här är ett mycket bra Protein, billigt och gott samt många olika smaker.Okej, tips på något bra?
Här är oxå ett mycket bra och smakrikt protein.
Jag måste ge Gymvaruhuset en ros igen för bra kundbemötande, jag beställde för en månad sedan och då fick jag med i leveransen en lap där det stod att Fairing Complete Protein 3 mint/choklad (249:-) var slut i lager och skickas när det kommer in igen. I måndags mejla jag GV och sa det att nu har det gått en månad och om den fortfarande inte kommit in i lager så skicka 2st Eiselt DoubblePro (2x199:-) och fakturera mellanskillnaden.
Svaret jag fick: Ber om ursäkt för den sena leveransen och vi skickar 3st påsar med DoublePro och krånglar inte med nån mellanskillnad.
Ni som tänker "Jag vill inte bli BIFF", träna som att ni vill det för jag kan lova att ni säkerligen inte kommer bli det.
Det krävs mycket arbete och slit för att bli biffig och skulle det vara så att ni tycker att nu börjar det bli för mycket så är det bara att äta mindre alt träna mindre.
Postad 17 March 2011 - 07:13
Här är ett mycket bra Protein, billigt och gott samt många olika smaker.
Jag måste ge Gymvaruhuset en ros igen för bra kundbemötande, jag beställde för en månad sedan och då fick jag med i leveransen en lap där det stod att Fairing Complete Protein 3 mint/choklad (249:-) var slut i lager och skickas när det kommer in igen. I måndags mejla jag GV och sa det att nu har det gått en månad och om den fortfarande inte kommit in i lager så skicka 2st Eiselt DoubblePro (2x199:-) och fakturera mellanskillnaden.
Svaret jag fick: Ber om ursäkt för den sena leveransen och vi skickar 3st påsar med DoublePro och krånglar inte med nån mellanskillnad.
Ni som tänker "Jag vill inte bli BIFF", träna som att ni vill det för jag kan lova att ni säkerligen inte kommer bli det.
Det krävs mycket arbete och slit för att bli biffig och skulle det vara så att ni tycker att nu börjar det bli för mycket så är det bara att äta mindre alt träna mindre.
+1, framförallt tjejer är ju helt otroliga med detta. "Nej jag vill inte träna för tungt, vill inte se ut som en gorilla" Ingen risk med en kost på rödvin och kladdkaka!
Postad 17 March 2011 - 07:36
+1
+1, framförallt tjejer är ju helt otroliga med detta. "Nej jag vill inte träna för tungt, vill inte se ut som en gorilla" Ingen risk med en kost på rödvin och kladdkaka!
Haha, så sant !
ska mycket till för att bli biff, jag kör alltid så tungt jag kan/ orkar och har gjort så nu i 1år, nu BÖRJAR cet hända grejer och det är ju enbart i rätt riktning...
................................................................................
........
Jag grejjade för övrigt i måndags hantelpress 4x10 på 31kg hantlar utan några problem alls, var nästan "för lätt" jäklar vad det har hänt grejer senaste månaden
Jag har alltid varit obalancerad, triceps har varit väldigt dåliga från första början men nu börjar dom komma ikapp resten och jag kör även extra triceps pass för att komma till balans. Det märkt tydligt på bänk och hantelpress där jag helatiden har legat ganska lågt jämfört med övriga övningar, sjukt kul att jag börjar komma ikapp !
Nu är det till att gå upp på nästa steg för att känna på den, jag testade för en månad sedan på 33,5kg men det gick inte så bra... (klarade alltså inte målet på 3x8 utan att "fuska"..
33,5kg känns inte som att det kommer vara speciellt svårt nu heller, kända på dom igår, efter att jag kört lite annat innan (helt slut i biceps) men det kändas som att det inte borde vara några problem. Jag bara får en kännsla av att whey-80 som jag började med för 3 veckor sedan har gjort enorm skillnad, typ jätte stor skillnad. Har alldrig upplevt en sådan kraftig ökning i ork och styrka som sedan jag började med den.
Så Protein tillskott är bra skit !
Postad 17 March 2011 - 08:21
Det är riktigt gott. Skummar lite mer än det protein jag hade innan (som dock var dubbelt så dyrt) men det är riktigt prisvärt!
Postad 17 March 2011 - 10:22
HAHAHA+1, framförallt tjejer är ju helt otroliga med detta. "Nej jag vill inte träna för tungt, vill inte se ut som en gorilla" Ingen risk med en kost på rödvin och kladdkaka!
Tar nog och beställer den från gymvaruhuset =)Här är ett mycket bra Protein, billigt och gott samt många olika smaker.
Postad 17 March 2011 - 10:31
Haha, ja den där har man hört ett par gånger genom åren! Inte precis som att man går in i ett gym och tittar på vikterna och lägger på sig 20kilo rena muskler, men en del verkar tro det
Postad 17 March 2011 - 10:47
Du får ursäkta om jag inte följt hela tråden innan, vet inte hur gammal/kön/eller längd/vikt, men 1500kcal/dag är ganska lite om man ser till vad en "normal" man behöver på en dag, det borde innebära att du i dagsläget går ned i vikt. Du borde kunna få i dig mer kcal utan att lägga på dig, vilket ärbra om du vill bygga muskler. Finns säkert en massa fina program på internet där du kan räkna ut ditt ungefärliga energiintag beroende på vad du vill uppnå, viktnedgång/uppgång etc.
Bestäm vilket kaloriintag du behöver/vill behöva på en dag. Skriv sedan upp vad du äter i några dagar, sen räknar du ut vad det blir. Sen får du justera matintaget, sammansättningen av protein, kolhydrat och fett efter behov. Fungerar skitbra för viktnedgång (deff)/muskeluppbyggnad, provat själv.
Edit: Ingen aning hur pass bra den här sidan är men kanske kan det vara nåt?
http://matkalkyl.se/...ibehov-kcal.php
jo jag går ner lite i vikt. gör detta mest för att det har blivit en vana samt att jag kan unna mig mer sager på helgerna då
jag är en sån person som ALLTID är hungrig, spelar ingen roll om jag äter saker som är mättande, redan en halvtimme timme efter kan jag utan problem äta en gång till, så att ligga på ett underskott kan vara ganska jobbigt faktiskt.
har inget fett på bröst eller liknande utan allt sätter sig runt midjan, vill få bort mina små kärlekshandtag vilket verkar omöjligt,, jag är långt ifrån fet alltså, men en lite mer atletisk kropp hade inte skadat
är 29 år 172cm och väger ca 65kg skulle jag tro
Postad 17 March 2011 - 10:57
Man får vänja sig vid att kunna gå omkring och vara lite hungrig, det är ingen katastrof att ha kurr imagen. Tänk på att du har ett jämnare blodsocker och att fettförbränns så kanske det känns bättre.jag är en sån person som ALLTID är hungrig, spelar ingen roll om jag äter saker som är mättande, redan en halvtimme timme efter kan jag utan problem äta en gång till, så att ligga på ett underskott kan vara ganska jobbigt faktiskt.
har inget fett på bröst eller liknande utan allt sätter sig runt midjan, vill få bort mina små kärlekshandtag vilket verkar omöjligt
Kolhydrater tillverkar lovehandles, skippa dom så får du en bättre fördelning vid överätning samt all KH mättar dåligt, ät mer kött, mättar bäst.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1 film
160 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?