Nähe? Du får gärna utveckla detHar dock föga med detta hack att göra, dock vill man gärna skylla på det.
Mvh
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers
Startad av
Unregistered220d6a49
, Aug 20 2010 13:06
1392 svar till detta ämne
Postad 31 January 2011 - 14:55 Nähe? Du får gärna utveckla det Mvh Postad 31 January 2011 - 15:26
Tror Palmnio syftar på att hackade lobbys förekom innan man knäckte PS3:an och att IW försöker skylla missar de har gjort i sitt eget upplägg på att maskinen nu är knäckt. Tror det finns ett inlägg i MW-tråden från Robert Bowling där han just säger att företaget helt förlitar sig på säkerheten i hårdvaran istället för att jobba med frågan själva.
Postad 31 January 2011 - 15:28
Problemen med MW2 har inte haft med dagens hack att göra. Fusk förekom innan hacket kom ut. Menade inte att det är ett problem, bara att de problem som MW2 har lidit av har varit känt innan PS3an blev hackad men Infinity Ward försöker skylla problemen på hackningen: http://psx-scene.com...cheating-76699/ Det var savegames hack, något som inte har med dagens hack att göra. Lätt att skylla på något för att slippa jobba.
Precis! Stop av fusk är helt ok i min värld, oavsett hur fusket görs. Lika så att en person som moddat sin PS3 inte får tillgång till PSN. Postad 31 January 2011 - 20:25 Precis. Det är också viktigt att det fortfarande är binären man ser och inte källkoden. ÄVen om det idag finns duktiga deassbleatorer så är det inte direkt lätt att patcha in nyheterna i en ny FW. Sony skulle t.ex. kunna bygga en PSN check som läser en slumpmässig byte från FW. Det skulle kräva att en CFW behöver en komplett kopia av original FW (skulle visserligen kunna få plats på hårddisken). Det kan även bli svårt att "hacka" in kommande streamingtjänster osv. Postad 01 February 2011 - 17:51
ni som väntar på nått gott väntar aldrig för länge
Postad 01 February 2011 - 20:33 Japp det är faktiskt en efterlängtad funktion. Hoppas den blir automatisk så man slipper gå in och synka molnsparandet manuellt. Tyvärr kräver den PSN+ konto, men om man t.ex. skulle ha två PS3or (vilket vi snart får då grabben ska få en egen) så är det klockrent att flytta sina saves så här enkelt. Postad 01 February 2011 - 22:57
vad e det för fel med PSN+ så ser inget tyvärr i det ... jag är med i PSN+ just för att jag slipper uppdatera spelen manuellt sen... Postad 01 February 2011 - 23:10
Det kostar pengar helt enkelt. Många som tycker det är dyrt nog med att köpa spelen.
Postad 01 February 2011 - 23:35
Xbox live kostar också pengar. Klart Sony kan ta betalt för diverse funktioner genom Plus.
Postad 01 February 2011 - 23:45
Har inte påstått ngt annat. Jag säger bara att det är ett begränsat antal av alla användare om kommer skaffa plus bara för det här. Xbox Live måste man ha för onlinespelande. Lite större incitament att köpa det. JAg känner inget som helst behov av att köpa plus till ps3. Postad 02 February 2011 - 08:42
Du har ju din ps3 bara för att kunna gnälla i denna delen av forumet radiozo......
Postad 02 February 2011 - 08:47
Postad 02 February 2011 - 09:01
+1 Postad 02 February 2011 - 09:07
Ja ? Många tekniska lösningar bygger på detta, att förlita sig på att plattformen ska vara säker, och behöver inte betyda att utvecklarna är dumma i huvudet. Istället för att varje app/spel bygger in egen säkerhet så förlitar man sig på att plattformen är säker, därför att Sony hävdat det. Om det faller, som skett nu, så tycker jag inte man kan lasta appen för det. Men det är ju bra att några spel inte har litat på det..... Postad 02 February 2011 - 10:32
Det var inte gnäll. Tycker bara det är snålt att en sån feature inte är gratis för alla. Desamma gäller Xbox Live och att man måste ha guldabb för att kunna använda facebook, twitter och videochat. Postad 02 February 2011 - 10:38
Det var nog tänkt mer som en generell gliring snarare än ett uttalande kring en specifik formulering.....
Postad 02 February 2011 - 10:39
Det om något är nåt jag aldrig skulle betala för. Det finns ju gratis på andra ställen. Att däremot kunna spara sina saves på en server istället för på HDD, ja det skulle jag kunna betala för. Men jag tror inte heller det är speciellt många som kommer köpa PSN+ ENBART för det nej. Redigerat av BrittBastard, 02 February 2011 - 10:41. Postad 02 February 2011 - 11:11
Nu är ni väl ändå lite off-topic när ni gaggar om PSN+ och molnet. I den här tråden låtsaspratas det om homebrew (när man egentligen menar piratkopierade spel) samt att smutskasta fuskare i online-spel. Tillbaka till väsentligeheterna!
Postad 02 February 2011 - 11:46
Jepp mycket viktigt För er som jailbreakat och inte kommer åt PSN med 3.55 så kan man genom att ändra sin DNS i PS3an komma åt PSN fast man har "fel" version. Använd på egen risk. Sätt DNSen till: Primary DNS: 67.202.81.137 Secondary DNS: 67.202.81.137 Det lär dock inte funka sålänge till. Funkade för mig igår iaf. Postad 02 February 2011 - 13:28
Du har rätt, tack för att du gjorde mitt "jobb". Postad 02 February 2011 - 14:09 Fy på dig! Inte slacka efter sådär Postad 02 February 2011 - 14:17
Allt kostar här i värden inget att gnälla över PSN+ är bra av många anledningar = spelen, updateringar, erbjudanden, få köpa spelen innan alla andra och nu målnet. Att PSN+ kostar ruinerar liksom ingen det är till o med billigare mot va xbox live är om du kollar. Att nya saker som målnet ingår i PSN+ tycker jag e bra mer saker för pengarna, skulle de lägga in nya saker gratis så skulle nått annat börja kosta i stället detta med målnet är en sak. Det kostar med servrar för en sån sak så va glad att de kommer överhuvudtaget !!!!! Så sluta gnäll! Postad 02 February 2011 - 14:30
Var har jag gnällt ngnstans? Jag säger bara att det är inget för mig. Tagga ner lite. Postad 02 February 2011 - 14:30
Klart radiozo ska få gnälla precis som du gör i ditt inlägg nu duckface.......konformitet är bara av ondo.....
Postad 02 February 2011 - 15:07
mja lite gnäll va det om att de kostade... det jag menar är att om du nu e så intresserad av molnet så kanske du antingen ska ringa Sanktepär o få en snabb resa dit *ironi* eller helt enkelt betala för plus till sony ... nu återgår vi till topic Postad 02 February 2011 - 20:31 Fast lite on topic är det nog allt. Inse likheten: "Jag tänker minsann inte betala för en funktioner som online-saves - det ska vara gratis" "Jag tänker minsann inte betala för originalspel - det ska vara gratis på TPB - Sony är dumma i huvudet som försöker stoppa att deras $$$$$$-investering slutar ger spelintäckter och ska istället låta mig göra vad jag vill med MIN subventionerade hårdvara" Postad 02 February 2011 - 22:54
Knep för att göra livet surt för piraterna börjar dyka upp.
Bionic Commando Rearmed 2 från svenska Fatshark som Capcom ger ut kom idag på PSN. Spelet kräver att man ska vara ansluten till PSN vid varje tillfälle när man spelar. Spelet ska inte ha någon onlinedel fast topplistor och troféer har den ju. Trist om man t ex delar en internetuppkoppling med någon annan och inte alltid är ansluten. Visst gjorde Ubisoft så med en del PC-titlar? Postad 02 February 2011 - 23:25 I princip hela Steam bygger på det här konceptet. Det fungerar idag när man har bredband, men jag kommer ihåg när HalfLife2 kom och det knappt stod på förpackningen att internetanslutning krävdes och många fortfarande låg på modem. Postad 03 February 2011 - 07:58
Appapp, Steam har ett offline mode! Postad 03 February 2011 - 20:21 Japp, men det kräver internet för att gå in offline mode Postad 03 February 2011 - 21:57
Givetvis är det förkastligt att man måste ha tillgång till internet för att spela. Men Steam är ändå (IMO) marginellt bättre än detta ###### påhitt! Ubisofts lösning är ju också hemsk.
Postad 04 February 2011 - 10:11
Det är bara att undvika köpa sånna spel. Ubisoft har för övrigt slutat med det igen pga att de fick så enormt mycket klagomål på det. Postad 04 February 2011 - 12:01
Tyvärr ville jag spela Assassin's Creed II och eftersom jag är dum nog att betala för mina spel så fick jag snällt sponsra deras fasoner. Dragon Age: Ultimate Edition, där var man tvungen att vara online varje gång man startade spelet för att få tillgång till all DLC. Blä. Postad 06 February 2011 - 00:38
Nu har det brunnit hos Sony. Vafan sysslar de med?
"The latest round of PSX-SCENE's Wikileaks-esque court documents reveal that Sony is expanding it's case beyond Geohot to include other well-known PS3 hackers. They are planning to subpoena various internet sites, including PSX-SCENE, YouTube, Twitter, PayPal and Slashdot in an attempt to locate new defendants such as Cantero, Peter, Bushing, Segher, hermesEOL, kmeaw, Waninkoko, grafchokolo and kakaroto." http://psx-scene.com...-hackers-79947/ Postad 09 February 2011 - 19:13
Homebrew scenen är för närvarande tråkig så livar upp med humor.
Kevin Butler tar sida och delar även han med sig av lite Keys:
Postad 10 February 2011 - 13:21 Nu, efter att ha läst det som nyhet på Gamereactor, fattar jag! Haha Postad 11 February 2011 - 09:20
Nu finns Doom som homebrew http://www.pshomebre...t/wiki/PS3_DOOM
Postad 14 February 2011 - 06:18
The chase continues. Nu är man online igen med 3.55
http://psx-scene.com...55-kmeaw-80436/ GeoHot har humor iaf. Undrar vad Sony tycker om den här http://psx-scene.com...-contest-80525/ Redigerat av Unregistereddc471864, 14 February 2011 - 06:28. Postad 14 February 2011 - 19:26
Såpan kring Sony's stämning verkar precis blivit till en musikal. Hoppas Sony's advokater svarar med ett schlager nummer. Postad 14 February 2011 - 19:51
Hade varit kul om de svarade med en egen rap. Lite battle yo! Postad 16 February 2011 - 20:35
Sony goes to war. "War, war never changes."
"Important Access to the PlayStation Network and Access to Qriocity Services Notice Unauthorized circumvention devices for the PlayStation 3 system have been recently released by hackers. These devices permit the use of unauthorized or pirated software. Use of such devices or software violates the terms of the “System Software License Agreement for the PlayStation 3 System” and the “Terms of Services and User Agreement” for the PlayStation Network/Qriocity and its Community Code of Conduct provisions. Violation of the System Software Licence Agreement for the PlayStation 3 System invalidates the consumer guarantee for that system. In addition, copying or playing pirated software is a violation of International Copyright Laws. Consumers using circumvention devices or running unauthorized or pirated software will have access to the PlayStation Network and access to Qriocity services through PlayStation 3 System terminated permanently. To avoid this, consumers must immediately cease use and remove all circumvention devices and delete all unauthorized or pirated software from their PlayStation 3 systems." Från: http://blog.eu.plays...rated-software/ Postad 16 February 2011 - 20:50 Ínte jag i allla fall... Men jag är å andra sidan helt hederlig... Postad 16 February 2011 - 20:55
Bara bra om de bannar folk. De behöver göra ngt åt allt fuskande online.
Postad 16 February 2011 - 21:19 Hmm, men får nog säga att man lagt ner ett himla massa jobb och krångel på att komma ut på PSN med CFW 3.55 när Sony hur lätt som helst borde kunna införa en ny authentiseringsmetod i 3.60 som är jobbigare att patcha. Eftersom det är servern som authensierar så har Sony fortfarande kontrollen (om de bara är smarta nog) Postad 16 February 2011 - 21:22
Ja. Det är busenkelt för dem att spärra alla som inte kör senaste firmwaren vilket också kommer hända framöver. Bara en tidsfråga. Sen lär de banna en j*vla massa folk närmaste tiden. De har redan börjat. Postad 17 February 2011 - 16:17
Det intressanta börjar när det börjar säljas till synes identiska piratkopior av spel på ebay.
Intet ont anande PS3-ägare får sina konsoler bannade fast de trott sig köra legitima spel. Postad 17 February 2011 - 16:21
Asså du måste ju jailbreaka din ps3 innan du ens kan köra en piratkopia så det går inte att göra det av misstag Postad 17 February 2011 - 18:24
Det ska bli oerhört underhållande att se om eller när Sony drar igång med stora bann-släggan. Det borde märkas direkt på COD spelen. Om de skulle köra med lite manuell banning där, så skulle du ju kunna banna massor med spelare varje kväll. Projektanställ några 10-tal personer bara, ge dem ett vertyg, och sätt igång bara!
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |