Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 19 februari 2011 - 16:12
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Varför finns via Mina Sidor endast möjkighet att välja ett större paket än det man har? Sitter på ett Medium just nu men känske är intreserad att välja 8 fav istället, men den möjligheten fins inte att välja där. Finns endast Large eller Extra large som valbara alternativ.
Hej Via Mina Sidor finns för närvarande endast möjlighet att utöka utbudet och det går därför ej att ändra utbud från en större paketering till ett mindre paket då detta medför en uppsägning av nuvarande abonnemang. Vill du säga upp tjänster eller nedgradera ditt utbud får vi således hänvisa dig att kontakta vår kundservice. Med vänlig hälsning Magnus Hansson Kundservice
Postad 19 februari 2011 - 21:38
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2 573 inlägg
Vet inte om detta är rätt tråd men det har på sistone varit uppenbart att signalerna blir sämre ju kallare det är ute. Går det ner under -15 grader så är det inte många kanaler som är "sebara".
Fler som märkt av detta? Kan det vara så att detta inte är något som Comhem direkt kan göra något åt utan att det handlar om att fastighetsägaren / föreningen behöver t.ex. isolera någon förstärkare eller liknande?
Postad 19 februari 2011 - 22:52
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Vet inte om detta är rätt tråd men det har på sistone varit uppenbart att signalerna blir sämre ju kallare det är ute. Går det ner under -15 grader så är det inte många kanaler som är "sebara".
Fler som märkt av detta? Kan det vara så att detta inte är något som Comhem direkt kan göra något åt utan att det handlar om att fastighetsägaren / föreningen behöver t.ex. isolera någon förstärkare eller liknande?
Låter som en lokal företeelse, jag har inte haft en enda störning.
Postad 21 februari 2011 - 20:03
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
http://www.comhem.se...26/-/index.html
idiotiskt gjort varför kan man inte beställa via hemsidan????????????
Det kostar väl för mycket att bygga in i beställningssystemet. En kanal med engångskostnad är väl helt nytt. Inte värt det helt enkelt. Möjligtvis kunde man ju gjort ett beställningsformulär som resulterar i ett mail i en inkorg dedikerad för syftet.
som vi har tagit upp tidigare.. hemsidan är under all kritik!
+1
Provade att ringa och beställa, men de verkar ha missat att lägga in den i sina interna system så det gick inte heller.
Hej, Big Brother kanalen sänder dygnet runt sju dagar i veckan under perioden 20 februari till 5 juni. Kostnaden för kanalen är 229:- (engångskostnad). Kanalen finns på kanalplats 299 och går endast att beställa via Kundservice (går att beställa redan idag ). Anledningen till att den bara går att beställa via Kundservice beror på tekniska begränsningar i vårt system. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Postad 21 februari 2011 - 20:31
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Anledningen till att den bara går att beställa via Kundservice beror på tekniska begränsningar i vårt system.
om ni inte skulle fylla upp den med all skit om judith och judith (vilket måste vara den säsmat reklamen nånsin) så skulle ni nog få plats med vettigare saker! "skapa din egen reklamfilm", "låt judith och judith analysera dig" alltså det känns som ni riktar in er på barn på hemsidan.. Gör om gör RÄTT!
Postad 21 februari 2011 - 20:55
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Ja jag håller även med om att ni borde göra om sidan. Den är inte användarvänlig för 5öre idagens läge.
Postad 21 februari 2011 - 22:28
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
+1 på båda ovanstående
Ta en veckas reklam pengar ni lägger ut på judiths, och gör en lättmanövrerad hemsida.
Postad 22 februari 2011 - 20:23
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
+1 på dom tre ovanstående!
Postad 23 februari 2011 - 13:23
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
+1 här med fixa hemsidan den suger
Postad 23 februari 2011 - 16:47
Tumme
-
Tumme
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Postad 24 februari 2011 - 11:57
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Kunnig kundtjänstpersonal....
Ringde igår för att bestämma mig för vilket kanalpaket som jag skulle välja efter mina 3 första månader med min ondemandbox med XL. Ringde till kundtjänst och sa att jag skulle vilja välja Viasat Guld HD paketet.
-Nej det går inte eftersom du redan har ett erbjudande iom 3 månader som XLkund för 99 kr/mån.
- Men erbjudandet står ju under er rubrik "Tillvalskanaler" på er hemsida och inte under abonnemang.
-Ja men du kan inte kombinera två olika erbjudanden.
-Så ert erbjudande om Canal+ till 99 kronor/mån de tre första månaderna gäller inte heller mig då?
-Jo det gör det.
-Vad är skillnaden då mellan att välja tillvalet Canal+ och Viasat Guld HD?
-Du får ju med abonnemanget Large i Viasat Guld HD.
- Ja det vet jag och det är det som är mitt val av abonnemang enl erbjudandet när jag tecknade abonnemanget. Och på er hemsida står det att erbjudandet inte gäller de som har Viasat Guld HD idag och inget annat. Går det att fixa?
-Jag ska prata med en kollega....
Lite senare
-Jo det ska nog gå bra att teckna Viasat Guld HD....
-Bra, om inte hade jag valt Small utan tillval och så hade jag blivit kund hos BBB istället...
Blev jag positivt(!?!) särbehandlad eller hade kundtjänsten fel från början?
Postad 24 februari 2011 - 12:55
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Kunnig kundtjänstpersonal....
Ringde igår för att bestämma mig för vilket kanalpaket som jag skulle välja efter mina 3 första månader med min ondemandbox med XL. Ringde till kundtjänst och sa att jag skulle vilja välja Viasat Guld HD paketet. -Nej det går inte eftersom du redan har ett erbjudande iom 3 månader som XLkund för 99 kr/mån. - Men erbjudandet står ju under er rubrik "Tillvalskanaler" på er hemsida och inte under abonnemang. -Ja men du kan inte kombinera två olika erbjudanden. -Så ert erbjudande om Canal+ till 99 kronor/mån de tre första månaderna gäller inte heller mig då? -Jo det gör det. -Vad är skillnaden då mellan att välja tillvalet Canal+ och Viasat Guld HD? -Du får ju med abonnemanget Large i Viasat Guld HD. - Ja det vet jag och det är det som är mitt val av abonnemang enl erbjudandet när jag tecknade abonnemanget. Och på er hemsida står det att erbjudandet inte gäller de som har Viasat Guld HD idag och inget annat. Går det att fixa? -Jag ska prata med en kollega....
Lite senare -Jo det ska nog gå bra att teckna Viasat Guld HD.... -Bra, om inte hade jag valt Small utan tillval och så hade jag blivit kund hos BBB istället...
Blev jag positivt(!?!) särbehandlad eller hade kundtjänsten fel från början?
Du menar alltså att efter tre månader med XL-erbjudandet för 99 kr/mån och bindningstid 12 månader (dvs minsta återstående belopp att betala är 9 x 49 kr/mån) så vill du för återstående 9 månader binda dig för Large-paketet och Viasat Premium HD (dvs det som kallas Viasat Guld) för priset 429 kr/mån ? (Large kostar normalt 229 kr/mån och Viasat premium HD 289 kr/mån dvs totalt 518 kr - rabatt 89 kr/mån). Comhem vill naturligtvis att kunderna efter tre billiga månader med XL-paketet ska binda upp sig för så högt månadsbelopp som möjligt under den återstående bindningstiden 9 månader. Bindningstid är ju något som man eftersträvar både inom kabel-tv, bredband och mobiltelefonibranscherna eftersom det ger en säker framtida intäkt till skillnad från abonnemang som endast har maximalt tre månaders uppsägningstid. Jag tycker att Comhem gjort en bra affär genom att sälja 9 månader Viasat Guld HD till dig för 429 kr/mån. Du har inte heller utnyttjat ett särskilt märkvärdigt erbjudande eftersom rabatten på Viasat Guld HD är bara 89 kr/mån. Eller är tanken att återstående bindningstid bara gäller Large-paketet och att du har tre månaders uppsägningstid på Viasat Premium HD? Jag uppfattar det som att Viasat Guld HD är det du väljer för återstående 9 månader men jag kanske fattar det hela fel. Vänligen återkom för detta är spännande. Detta är mina personliga funderingar. Comhem kanske kan kommentera från deras synpunkt.
Postad 24 februari 2011 - 16:15
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Du menar alltså att efter tre månader med XL-erbjudandet för 99 kr/mån och bindningstid 12 månader (dvs minsta återstående belopp att betala är 9 x 49 kr/mån) så vill du för återstående 9 månader binda dig för Large-paketet och Viasat Premium HD (dvs det som kallas Viasat Guld) för priset 429 kr/mån ? (Large kostar normalt 229 kr/mån och Viasat premium HD 289 kr/mån dvs totalt 518 kr - rabatt 89 kr/mån).
Comhem vill naturligtvis att kunderna efter tre billiga månader med XL-paketet ska binda upp sig för så högt månadsbelopp som möjligt under den återstående bindningstiden 9 månader. Bindningstid är ju något som man eftersträvar både inom kabel-tv, bredband och mobiltelefonibranscherna eftersom det ger en säker framtida intäkt till skillnad från abonnemang som endast har maximalt tre månaders uppsägningstid.
Jag tycker att Comhem gjort en bra affär genom att sälja 9 månader Viasat Guld HD till dig för 429 kr/mån. Du har inte heller utnyttjat ett särskilt märkvärdigt erbjudande eftersom rabatten på Viasat Guld HD är bara 89 kr/mån.
Eller är tanken att återstående bindningstid bara gäller Large-paketet och att du har tre månaders uppsägningstid på Viasat Premium HD? Jag uppfattar det som att Viasat Guld HD är det du väljer för återstående 9 månader men jag kanske fattar det hela fel. Vänligen återkom för detta är spännande.
Detta är mina personliga funderingar. Comhem kanske kan kommentera från deras synpunkt.
Hej, Som jag tolkar ditt samtal med Kundservice har du tecknat en ”prova-på kampanj”. Du har alltså Extra Large i 3 månader för 99:-/mån och ska återkomma inom denna period i det fall du vill välja ett annat paket än Extra Large att fortsätta din bindningstid med (nio månader). Du skulle således kunna välja följande något av dessa scenarion efter din provtid på tre månader: Mån 4 – 12(något av nedanstående): Small 49:-/mån, Medium 8 Favoriter 159:-/mån,Large 229:-/mån eller Extra Large 349:-/mån. Sedan går det givetvis bra att komplettera detta grundpaket med ett tillval, som tillexempel något av Canal+ eller Viasats premiumpaket. Om Canal+ eller Viasat erbjuder tre månader för 99:-/mån, eller kanske till och med tre fria månader så är ju det en kampanj på tillvalet som har sin egen bindningstid och pris. Det går inte att lägga ihop olika kampanjer, såsom ovan nämnda prova på kampanj och en viasat guld kampanj där Extra Large och Viasats alla premiumkanaler ingår för ett bundlat pris. Det går ju att jämföra med exempelvis att samla 10% rabattkuponger och nyttja alla vid ett och samma köp så att man får 40% rabatt eller liknande. Det är svårt att beskriva konkret men jag hoppas du förstår exemplet, att det är 2 skilda kampanjer och, att man inte kan byta från en kampanj till en annan under bindningstiden. Ovan har jag försökt beskrivit hur kampanjen och upplägget är tänkt, det svårt att beskriva konkret men jag hoppas du förstår hur jag menar. Avslutningsvis tycker jag att det är skönt att vi kunde lösa det så att du vart nöjd med tanke på otydlighet och missförstånd. Jag kommer att återkoppla detta till berörda samt se över hur informationen presenteras från oss till er som kunder. Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Postad 24 februari 2011 - 18:13
Unregisteredbcf53c4d
-
Unregisteredbcf53c4d
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hej,
Sitter här och går igenom posten och hittar ett brev från Comhem: Prishöjning.
Kortavgiften höjs nu till 588kr per år och månadsavgiften för Large höjs till 349kr per månad.
När jag blev kund för några år sedan fanns det ingen kortavgift alls!
Så nu får det vara nog - jag vill inte längre vara kund hos Comhem. Mig skiter man inte på näsan med påhittade avgifter.
FRÅGA: Kan jag omedelbart avsluta mitt abonnemang? Eller har Comhem tidigare lurat på mig något finstilt i kundavtalet att de har rätt att höja priserna och tvinga mig att betala dessa under uppsägningstiden? Förmodligen inte, men jag är tacksam för ett klargörande.
Postad 24 februari 2011 - 18:19
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
FRÅGA: Kan jag omedelbart avsluta mitt abonnemang? Eller har Comhem tidigare lurat på mig något finstilt i kundavtalet att de har rätt att höja priserna och tvinga mig att betala dessa under uppsägningstiden? Förmodligen inte, men jag är tacksam för ett klargörande.
3 månaders uppsägningstid brukar det väl alltid vara. Frågan är om det går att först nedgradera till Small och sedan någon dag senare säga upp, då sitter man iaf bara med Small i 3 månader?
Postad 24 februari 2011 - 18:48
Unregisteredbcf53c4d
-
Unregisteredbcf53c4d
-
Amatör
-
-
62 inlägg
3 månaders uppsägningstid brukar det väl alltid vara. Frågan är om det går att först nedgradera till Small och sedan någon dag senare säga upp, då sitter man iaf bara med Small i 3 månader?
Låter konstigt. Ponera att jag säljer dig en tjänst som kostar 100kr i månaden och har 3 månaders uppsägningstid. En dag kommer jag och säger att från och med nästa månad kostar tjänsten 100 000kr per månad. Du måste därför ovillkorligen betala mig 300 000 kronor för de resterande 3 månaderna innan avtalets uppsägningstid löpt ut. Den typen av negativ avtalsrätt är mig veterligen olaglig i Sverige. Dock håller jag det inte för omöjligt att Comhem tillämpar en sådan ful praxis mot sina kunder och möjligen endast backar för det lilla fåtal kunder som är villiga att bråka om saken.
Postad 24 februari 2011 - 19:09
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Låter konstigt.
Ponera att jag säljer dig en tjänst som kostar 100kr i månaden och har 3 månaders uppsägningstid.
En dag kommer jag och säger att från och med nästa månad kostar tjänsten 100 000kr per månad. Du måste därför ovillkorligen betala mig 300 000 kronor för de resterande 3 månaderna innan avtalets uppsägningstid löpt ut.
Den typen av negativ avtalsrätt är mig veterligen olaglig i Sverige. Dock håller jag det inte för omöjligt att Comhem tillämpar en sådan ful praxis mot sina kunder och möjligen endast backar för det lilla fåtal kunder som är villiga att bråka om saken.
Om jag har förstått rätt höjer Comhem inga priser på abonnemang och tillvalspaket för kunder under bindningstid. Avgiften för programkortet är ett specialfall - det har drabbat alla med andra abonnemang än Small. Bindningstiden är ömsesidig och ska gälla både köpare och säljare. Avtal med bindningstid ska dock sägas upp enligt luriga villkor: http://www.comhem.se... 2010 12 06.pdfOm man inte observerar detta kommer avtalet att löpa tillsvidare med 3 månaders uppsägningstid efter bindningstidens utgång. Lätt att missa så att 12 månader blir 15 när man t ex bara ville utnyttja ett erbjudande under bindningstiden och därefter säga upp eller byta. Ett annat villkor som är på gränsen tycker jag nog är att avtalet är bundet för Comhems del till den plats kunden bor på när avtalet börjar löpa men kunden har skyldighet att betala återstående månadsavgifter under bindningstid om han flyttar och Comhem inte kan leverera tjänsterna på den nya adressen. Vet inte om detta prövats men för mig verkar det som ett oskäligt villkor att kunden ska betala för en tjänst som leverantören av ett eller annat skäl inte kan leverera.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 24 februari 2011 - 19:12.
Postad 24 februari 2011 - 19:26
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Henrik: När vart du kund? Vet att dom hade kortavgift ett tag, sen om ja inte minns fel tog dom bort den och sen återinförde den igen.
Postad 24 februari 2011 - 19:40
Unregisteredbcf53c4d
-
Unregisteredbcf53c4d
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Om jag har förstått rätt höjer Comhem inga priser på abonnemang och tillvalspaket för kunder under bindningstid.
Jag har ingen bindningstid annan än den i avtalet stipulerade uppsägningstiden om 3 månader. Att jag under dessa 3 månader skulle vara tvungen att betala ett pris - som Comhem helt fritt kan bestämma - finner jag oskäligt. Hade Comhem aviserat dessa prishöjningar 3 månader i förväg så hade jag givetvis accepterat situationen (och då kunnat avsluta mitt abonnemang utan att drabbas menligt av den förändrade prisplanen). Som det ser ut nu är givetvis det enda rimliga att Comhem erbjuder sig att avsluta påverkade abonnemang utan att tillämpa någon uppsägningstid.
Postad 24 februari 2011 - 19:51
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Låter konstigt.
Ponera att jag säljer dig en tjänst som kostar 100kr i månaden och har 3 månaders uppsägningstid.
En dag kommer jag och säger att från och med nästa månad kostar tjänsten 100 000kr per månad. Du måste därför ovillkorligen betala mig 300 000 kronor för de resterande 3 månaderna innan avtalets uppsägningstid löpt ut.
Nu var det ju rätt länge sedan det där brevet kom men hade man inte möjlighet att säga upp med verkan 1 mars? Det är väl bara att ringa kundtjänst och köra lite övertalning.
Postad 24 februari 2011 - 20:13
Unregisteredbcf53c4d
-
Unregisteredbcf53c4d
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Nu var det ju rätt länge sedan det där brevet kom men hade man inte möjlighet att säga upp med verkan 1 mars? Det är väl bara att ringa kundtjänst och köra lite övertalning.
Brevet är daterat den 8:e februari och anlände den 14:e eller 15:e februari. De nya priserna träder i kraft från och med 1:a mars 2011. När jag eller någon annan ringer kundtjänst skall det inte behövas "köra lite övertalning". Istället skall Comhem, som den mest naturliga saken i världen, erbjuda sig att avsluta berörda abonnemang vid månadsskiftet utan någon som helst uppsägningstid. Ett klargörande från Comhem i denna tråd är därför välkommet - så att ingen osäkerhet råder om vad som gäller.
Postad 24 februari 2011 - 20:28
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Brevet är daterat den 8:e februari och anlände den 14:e eller 15:e februari. De nya priserna träder i kraft från och med 1:a mars 2011.
När jag eller någon annan ringer kundtjänst skall det inte behövas "köra lite övertalning". Istället skall Comhem, som den mest naturliga saken i världen, erbjuda sig att avsluta berörda abonnemang vid månadsskiftet utan någon som helst uppsägningstid.
Ett klargörande från Comhem i denna tråd är därför välkommet - så att ingen osäkerhet råder om vad som gäller.
Om avtal löper tills vidare med 3 månaders ömsesidig uppsägningstid är det naturligtvis rimligt att kunden informeras om prisförändringar (= höjningar) minst 3 månader i förväg. Ett alternativ är att Comhem tvingas säga upp avtal 3 månader i förväg för villkorsändring dvs prishöjning (som vid hyreskontrakt gällande lokaler). Nu har man löst det så att kunden enligt sitt avtal förbundit sig: "För varje Tjänst inklusive utrustning skall Kunden betala fasta och/eller rörliga avgifter enligt specialbestämmelser i samband med visst erbjudande eller enligt Com Hems gällande prislista. " Det innebär att kunden ska betala det Comhem skriver i sin prislista men vill kunden säga upp pg av prishöjningen finns ingen rätt att göra det med mindre än att kunden informeras minst 3 månader i förväg om prisändringen. Och det har Comhem inte någon formell skyldighet att göra vad jag kan se. Moment 22. Edit: Det framgår längre ned att Comhem betr 1 mars prishöjning tillåter omgående uppsägning till 1 mars om sådan görs senast under februari månad. Det är rimligt eftersom förutsättningarna för avtalet har ändrats. Ett alternativ för Comhem vore att tillkännage prishöjningarna under november med 3 månaders uppsägningstid men resultatet blir detsamma.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 24 februari 2011 - 22:45.
Postad 24 februari 2011 - 22:27
ljk
-
ljk
-
Rookie
-
6 inlägg
Nu var det ju rätt länge sedan det där brevet kom men hade man inte möjlighet att säga upp med verkan 1 mars?
Det är mitt minne också och jag sa upp mitt small häromdagen. Visserligen ville Kundtjänst först hävda tre månader (medveten eller omedveten okunskap?) men när jag hänvisade till ändrade villkor gick det bra.
Postad 24 februari 2011 - 22:33
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Hej,
Sitter här och går igenom posten och hittar ett brev från Comhem: Prishöjning.
Kortavgiften höjs nu till 588kr per år och månadsavgiften för Large höjs till 349kr per månad.
När jag blev kund för några år sedan fanns det ingen kortavgift alls!
Så nu får det vara nog - jag vill inte längre vara kund hos Comhem. Mig skiter man inte på näsan med påhittade avgifter.
Eftersom de ändrar villkoren för ditt abonnemang kan du säga upp det. Det står även i utskicket. Jag accepterade inte den senaste i raden av prishöjningar och skickade ett mail med uppsägning från den sista februari vilket de även bekräftat. Känns extra skönt att jag inte längre kommer att bidra till bombningen av urusla Judith-reklamsnuttar i varje reklamavbrott i varje kanal. Mår illa varje gång jag hör "royale with cheese".
Postad 24 februari 2011 - 22:40
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det är mitt minne också och jag sa upp mitt small häromdagen. Visserligen ville Kundtjänst först hävda tre månader (medveten eller omedveten okunskap?) men när jag hänvisade till ändrade villkor gick det bra.
I mitt brev som är daterat 2011-01-12 skriver Comhem: "Prisändringarna gäller från och med den 1 mars 2011 Om du vill ändra eller säga upp ditt abonnemang med anledning av prishöjningen, så behöver du höra av dig till oss senast den 28 februari 2011." Jag förmodar att det är möjligt att säga upp till 1 mars utan 3 månaders uppsägning om man gör det senast under februari. Det står iofs i brevet att man kan säga upp genom att höra av sig senast 28 mars men inget om uppsägningstid så jag förmodar att uppsägningen blir per omgående. Men det kanske Comhem kan förklara - det är några dagar kvar om någon vill kliva av... Visserligen faktureras ju månadsavgiften för mars i förskott redan i början av februari men det får väl ordnas genom justering av fakturabeloppet om någon vill säga upp från 1 mars.
Postad 25 februari 2011 - 00:08
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Brevet är daterat den 8:e februari och anlände den 14:e eller 15:e februari. De nya priserna träder i kraft från och med 1:a mars 2011.
Jaha, mitt brev var från 12/1, antog att allas var det. Klart att du måste få säga upp utan uppsägelsetid då.
Postad 25 februari 2011 - 11:37
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
När jag eller någon annan ringer kundtjänst skall det inte behövas "köra lite övertalning". Istället skall Comhem, som den mest naturliga saken i världen, erbjuda sig att avsluta berörda abonnemang vid månadsskiftet utan någon som helst uppsägningstid.
Ett klargörande från Comhem i denna tråd är därför välkommet - så att ingen osäkerhet råder om vad som gäller.
Hej, Med risk för att bli lite väl politisk nu men här hänvisar vi till våra avtalsvillkor, de kan man ta del av på "www.comhem.se". Eftersom all dokumentation finns i avtalsvillkoren så blir det bara en upprepning av avtalsvillkoret om jag skriver dem här. Hoppas att ni har överseende med detta, om det finns frågor beträffande vad som gäller just era specifika fall ber jag er kontakta Kundservice per telefon. Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Postad 25 februari 2011 - 11:55
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej,
Med risk för att bli lite väl politisk nu men här hänvisar vi till våra avtalsvillkor, de kan man ta del av på "www.comhem.se". Eftersom all dokumentation finns i avtalsvillkoren så blir det bara en upprepning av avtalsvillkoret om jag skriver dem här. Hoppas att ni har överseende med detta, om det finns frågor beträffande vad som gäller just era specifika fall ber jag er kontakta Kundservice per telefon.
Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Jag lämnade igår en länk till avtalsvillkoren i mitt inlägg här ovan. Att man - med anledning av den sent aviserade prishöjningen per 1 mars - genom uppsägning senast 28 februari har möjlighet att redan vid februari månads utgång avsluta sitt abonnemang (om det saknar bindningstid, under bindningstid ligger ju priset fast) framgår inte av avtalsvillkoren utan bara av det brev som var och en fått. Om man inte har löpande abonnemang får man detta brev vid bindningstidens utgång och då gäller väl motsv uppsägningsregler som per 1 mars dvs möjlighet att säga upp per höjningsdatum utan 3 månaders uppsägningstid? Eller?
Redigerat av Unregistered558ade6e, 25 februari 2011 - 12:18.
Postad 25 februari 2011 - 13:51
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Jag lämnade igår en länk till avtalsvillkoren i mitt inlägg här ovan. Att man - med anledning av den sent aviserade prishöjningen per 1 mars - genom uppsägning senast 28 februari har möjlighet att redan vid februari månads utgång avsluta sitt abonnemang (om det saknar bindningstid, under bindningstid ligger ju priset fast) framgår inte av avtalsvillkoren utan bara av det brev som var och en fått.
Om man inte har löpande abonnemang får man detta brev vid bindningstidens utgång och då gäller väl motsv uppsägningsregler som per 1 mars dvs möjlighet att säga upp per höjningsdatum utan 3 månaders uppsägningstid? Eller?
Hej, Vid just den här ompaketeringen som nu har skett, har kunden möjlighet att säga upp abonnemanget dagen innan förändringen träder i kraft. Om kunden kontaktar oss angående uppsägning efter att förändringen trätt i kraft gäller uppsägningstid enligt avtalsvillkor(tre kalendermånader uppsägningstid). Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Postad 25 februari 2011 - 15:21
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
tre kalendermånader uppsägningstid är nog det vanligaste när man säger upp ett abb.
Postad 25 februari 2011 - 16:55
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej,
Idag lanserar vi material från Comedy Central och Nickelodeon i On Demand. Bland programmen i vår Play-tjänst från Nickelodeon finns bland annat Svampbob Fyrkant, Avatar, iCarly och Back at the Barnyard. Från Comedy Centrals innehåll kommer bland annat Everybody Loves Raymond, Jims Värld, The Daily Show, Sex and the City och South Park att finnas I Play.
Vi firar det nya innehållet med att ge alla våra On Demand-kunder en smygtitt på Play-programmen, det gäller även för dig som inte har Comedy Central eller Nicklodeon i ditt digital-tv-paket. Det enda som krävs är att du har en On Demand-box. Smygtitten av Play-kanalerna pågår hela helgen till och med måndag nästa vecka.
Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice
Postad 25 februari 2011 - 19:20
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Hej,
Idag lanserar vi material från Comedy Central och Nickelodeon i On Demand. Bland programmen i vår Play-tjänst från Nickelodeon finns bland annat Svampbob Fyrkant, Avatar, iCarly och Back at the Barnyard. Från Comedy Centrals innehåll kommer bland annat Everybody Loves Raymond, Jims Värld, The Daily Show, Sex and the City och South Park att finnas I Play.
Vi firar det nya innehållet med att ge alla våra On Demand-kunder en smygtitt på Play-programmen, det gäller även för dig som inte har Comedy Central eller Nicklodeon i ditt digital-tv-paket. Det enda som krävs är att du har en On Demand-box. Smygtitten av Play-kanalerna pågår hela helgen till och med måndag nästa vecka.
Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
ni lägger ner för mycket energi på On Demand ni kan inte ens komma med en inspelningsbar box till det .. det gör att jag inte vill skaffa On Demand alls då jag inte kan spola i live sändningar eller spela in det jag vill se..
Postad 25 februari 2011 - 23:10
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Sedan går det givetvis bra att komplettera detta grundpaket med ett tillval, som tillexempel något av Canal+ eller Viasats premiumpaket. Om Canal+ eller Viasat erbjuder tre månader för 99:-/mån, eller kanske till och med tre fria månader så är ju det en kampanj på tillvalet som har sin egen bindningstid och pris.
Det går inte att lägga ihop olika kampanjer, såsom ovan nämnda prova på kampanj och en viasat guld kampanj där Extra Large och Viasats alla premiumkanaler ingår för ett bundlat pris. Det går ju att jämföra med exempelvis att samla 10% rabattkuponger och nyttja alla vid ett och samma köp så att man får 40% rabatt eller liknande. Det är svårt att beskriva konkret men jag hoppas du förstår exemplet, att det är 2 skilda kampanjer och, att man inte kan byta från en kampanj till en annan under bindningstiden.
Det du skriver motsägs ju av er egen information på http://www.comhem.se...4/-/index.html:"Våra Tillvalspaket
Om du vill ha mer tv så vill vi tipsa om våra Tillvalspaket som du kan beställa till ditt digital-tv-abonnemang (Extra Large, Large, Medium 8 Favoriter och Small).
Viasat Guld (389:-): Large och hela Viasat Premium Viasat Guld HD (429:-): Large och hela Viasat Premium HD"Där står ju tydligt att Viasat Guld (HD) är ett tillvalspaket till Large, så varför ska man inte kunna välja det under bindningsiden för Large? Ni trasslar ju in er själva med alla krångliga paketeringar och erbjudanden så ni inte ens vet själva vad som gäller längre.
Postad 25 februari 2011 - 23:22
Tumme
-
Tumme
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
ni lägger ner för mycket energi på On Demand ni kan inte ens komma med en inspelningsbar box till det .. det gör att jag inte vill skaffa On Demand alls då jag inte kan spola i live sändningar eller spela in det jag vill se..
+1 på det En On Demand box utan inspelningsmöjlighet är nästan som om man skulle skaffa sig en videobandspelare och bara använd den som kanalväljare. Comhem lägg ner On Demand om ni inte kan göra det rätt. Det kostar bara massa pengar som vi som inte vill ha det måste betala för.
Postad 26 februari 2011 - 06:41
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
+1 på det
En On Demand box utan inspelningsmöjlighet är nästan som om man skulle skaffa sig en videobandspelare och bara använd den som kanalväljare. Comhem lägg ner On Demand om ni inte kan göra det rätt. Det kostar bara massa pengar som vi som inte vill ha det måste betala för.
Kan det vara så att rättigheterna för Comhems On Demand-tjänster inte inkluderar möjlighet att spela in och eventuellt mångfaldiga materialet? Bara en misstanke eftersom det inte finns någon inspelningsbar box... För egen del struntar jag i Comhem On Demand. Dels har jag sedan många år en hårddiskinspelare med DVD-brännare, dels tycker jag att antalet kanaler i On Demand-tjänsten som skulle vara aktuella för mig ännu är för litet. Jag är inte heller intresserad av de +1800 filmerna i Videobutiken - väljer att se det som intresserar mig på Blu-Ray eller via nätet och jag vet att ändå inga av de nyare och aktuella filmerna finns på On Demand. Att sedan SVT Play inte finns kvar i Comhem On Demand är en väsentlig nackdel för tjänsten men jag är sedan flera år van att på nätet kika på de SVT-program som jag missat. Flera andra kanaler har ju också en motsvarande tjänst på webben t ex TV4, Kanal 5 och TV3. Det som blir mitt nästa steg är snarare en HDPVR och den dag Comhem On Demand kommer i HD med de senaste Oscars-nominerade filmerna tillgängliga i Videobutiken ska också jag hoppa på det tåget.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 26 februari 2011 - 07:11.
Postad 27 februari 2011 - 15:05
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Jag har ett prova på Largeabb i tre månader för 99:- som jag ska bestämma mig för senast den sista mars.
Till det har jag Canal Plus Total.
Kan jag säga upp mitt abb med hänvisning till ändrade priser senast i morgon?
Sägs även mitt Canal Plus abb upp då också?
//Kjell
Postad 27 februari 2011 - 15:39
Unregistered44018
-
Unregistered44018
-
Användare
-
-
106 inlägg
Hejsan Comhem!
Ni har ju en del erbjudanden på er hemsida, tex "bredband XXL för 199:-/mån i 6mån" eller "TV XL 99:-/mån i 3mån". Dessa gäller ju tydligen bara om man inte redan är kund fick jag reda på av er kundtjänst.
Är enda sättet att få dessa(eller andra) erbjudanden att säga upp sina abbonemang, vänta tre månader för att sedan hoppa på erbjudanden som eventuellt finns då?
Eller gäller inte erbjudnaden för de som varit comhem kund förut heller?
Följdfråga, vad händer med boxar/modem mm, måste man skicka in dessa för att sedan få nya skickade till sig när man hoppar på abbonemang igen?
/T
Edit. Jag borde ju då kunna säga upp mitt abbonemang imorn pga höjd kortavgift för att på tisdag ringa och beställa "TV XL"?!
Redigerat av Unregistered44018, 27 februari 2011 - 15:43.
Postad 27 februari 2011 - 15:53
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har ett prova på Largeabb i tre månader för 99:- som jag ska bestämma mig för senast den sista mars.
//Kjell
Skulle tro att de villkor som gällde vid tecknandet gäller över hela bindningstiden, dvs att kortavgiften inte höjs förrän bindningstiden är slut. Men om du kan teckna t.ex de gamla abonnemangen till de priser och utformning som var när du tecknade dig för boxen det vet jag inte eller om du måste teckna de nya abonnemangen med deras (höjda) priser och ändrade utformning vet jag inte. Ställde den frågan tidigare och fick inget rakt svar...
Postad 27 februari 2011 - 16:42
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Till comhem: Har allvarliga störningar på Viasat premier league kanalen, blir som mosaik med jämna mellanrum. I veckodagarna då det inte visas nån match så är det inga störningar men så fort det ska visas nån match så blir det mosaik. Pratade med er kundtjänst igår och dom skylde störningarna på anntennkabeln ni har skickat med ondemandboxen. Om det nu är anntenkabeln det är som gör dessa störningar, tycker ja man borde testa kablar o dyl för att se om det är något fel på grejerna. Innan man packar på kunderna dessa grejer.
Postad 27 februari 2011 - 17:51
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Jag har ett prova på Largeabb i tre månader för 99:- som jag ska bestämma mig för senast den sista mars. Till det har jag Canal Plus Total. Kan jag säga upp mitt abb med hänvisning till ändrade priser senast i morgon? Sägs även mitt Canal Plus abb upp då också?
Om du säger upp grundabonemanget (Large) lär väl Canal Plus Total försvinna också eftersom det är ett tillval. Ni har ju en del erbjudanden på er hemsida, tex "bredband XXL för 199:-/mån i 6mån" eller "TV XL 99:-/mån i 3mån". Dessa gäller ju tydligen bara om man inte redan är kund fick jag reda på av er kundtjänst.
Om din bindningstid har gått ut på ditt gamla abonnemang brukar det inte vara något problem att som pågående kund hoppa på dessa erbjudanden, med 12 nya månaders bindningstid som följd. Man får deala lite med kundtjänst. Till comhem: Har allvarliga störningar på Viasat premier league kanalen, blir som mosaik med jämna mellanrum. I veckodagarna då det inte visas nån match så är det inga störningar men så fort det ska visas nån match så blir det mosaik. Pratade med er kundtjänst igår och dom skylde störningarna på anntennkabeln ni har skickat med ondemandboxen. Om det nu är anntenkabeln det är som gör dessa störningar, tycker ja man borde testa kablar o dyl för att se om det är något fel på grejerna. Innan man packar på kunderna dessa grejer.
Köp en ny antennkabel av bättre kvalité, tex Clicktronic på Kjell & Co. Det har avhjälpt såna problem för flera av oss.
Redigerat av distortion2, 27 februari 2011 - 17:51.
Postad 27 februari 2011 - 21:21
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Det du skriver motsägs ju av er egen information på http://www.comhem.se...4/-/index.html:
"Våra Tillvalspaket
Om du vill ha mer tv så vill vi tipsa om våra Tillvalspaket som du kan beställa till ditt digital-tv-abonnemang (Extra Large, Large, Medium 8 Favoriter och Small).
Viasat Guld (389:-): Large och hela Viasat Premium Viasat Guld HD (429:-): Large och hela Viasat Premium HD"
Där står ju tydligt att Viasat Guld (HD) är ett tillvalspaket till Large, så varför ska man inte kunna välja det under bindningsiden för Large? Ni trasslar ju in er själva med alla krångliga paketeringar och erbjudanden så ni inte ens vet själva vad som gäller längre.
Håller med ovanstående talare och kan/kunde inte heller se det logiska i Comhems resonemang speciellt när de skriver som de gör på sin hemsida. Om man kollar runt på de andra Tv-operatörerna som erbjuder Viasat Guld så tar de alla 389 för Viasat Guld med liknande kanaler som Comhem. Dock så får man Disneys channel samt XD istället för Nickelodeon och CN som comhem skickar med, vilket är lite synd då Disneys kanaler är bättre...
Postad 27 februari 2011 - 22:24
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
distortion2: Tack för tipset ska kika på ny. Fresten nästa fråga klumpen som sitter på den medskickade antennkabeln vad gör den för nytta? är det något motstånd av något slag?
Postad 27 februari 2011 - 23:23
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
T.o.m. hemska Telia tillåter ju befintliga kunder att rulla och bolla hur som helst med nya erbjudanden.
Postad 28 februari 2011 - 02:15
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
distortion2: Tack för tipset ska kika på ny. Fresten nästa fråga klumpen som sitter på den medskickade antennkabeln vad gör den för nytta? är det något motstånd av något slag?
Det är en galvanisk avskiljare (eller ferritkärna). Den ska plocka bort potensskillnader mellan jorden i ditt eluttag och jorden i kabelnätet. Om det finns en spänningsskillnad kan man tex få brum i högtalare. Klumpen går att köpa var för sig om man vill ha en/behöver en: Galvanisk avskiljare.
Postad 28 februari 2011 - 09:12
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Ah tack, Med andra ord är den inte helt nödvändig i alla lägen, Utan den är mest användbar för dom som har brum i i högtalarna på tvn. När jag körde anntennkabel utan avskiljaren så har ja ju inget inget brum så de borde vara lungt att byta ut kabeln till en lite bättre än den ch skickade med.
Postad 28 februari 2011 - 14:04
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Ah tack, Med andra ord är den inte helt nödvändig i alla lägen, Utan den är mest användbar för dom som har brum i i högtalarna på tvn. När jag körde anntennkabel utan avskiljaren så har ja ju inget inget brum så de borde vara lungt att byta ut kabeln till en lite bättre än den ch skickade med.
Man behöver inte använda den om man ansluter sina apparater till ett ojordat eluttag.
Postad 28 februari 2011 - 14:04
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Kan det vara så att rättigheterna för Comhems On Demand-tjänster inte inkluderar möjlighet att spela in och eventuellt mångfaldiga materialet? Bara en misstanke eftersom det inte finns någon inspelningsbar box...
För egen del struntar jag i Comhem On Demand. Dels har jag sedan många år en hårddiskinspelare med DVD-brännare, dels tycker jag att antalet kanaler i On Demand-tjänsten som skulle vara aktuella för mig ännu är för litet. Jag är inte heller intresserad av de +1800 filmerna i Videobutiken - väljer att se det som intresserar mig på Blu-Ray eller via nätet och jag vet att ändå inga av de nyare och aktuella filmerna finns på On Demand.
Att sedan SVT Play inte finns kvar i Comhem On Demand är en väsentlig nackdel för tjänsten men jag är sedan flera år van att på nätet kika på de SVT-program som jag missat. Flera andra kanaler har ju också en motsvarande tjänst på webben t ex TV4, Kanal 5 och TV3.
Det som blir mitt nästa steg är snarare en HDPVR och den dag Comhem On Demand kommer i HD med de senaste Oscars-nominerade filmerna tillgängliga i Videobutiken ska också jag hoppa på det tåget. 
Hej, Innehållet i On Demand fylls på hela tiden och vi för ständigt en dialog med programbolagen gällande utbudsrättigheterna. Vi håller med om att HD-box men On Demand som även har PVR-funktion skulle vara en otroligt bra box. Det är dessutom något vi själva eftersträvar att släppa under 2011. Tyvärr kan vi inte kommunicera något specifikt datum eller kommentera själva hårdvaran mer ingående förrän boxen släpps. Att vi inte har en sådan box idag har inget med rättigheter att göra. Med vänlig hälning Fredrik Söderlund Kundservice
Postad 28 februari 2011 - 16:08
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
//Kjell
Hej, Om du tecknat avtalet innan prishöjningen så kan du välja om du vill fortsätta med gamla eller nya paketeringen under din bindningstid. Kontakta gärna vår kundservice för att se vilket paket som passar dina behov bäst. Du kan alltså inte säga upp ditt avtal före bindningstidens slut. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Postad 28 februari 2011 - 17:23
Bagewitz
-
Bagewitz
-
Användare
-
-
188 inlägg
På vilken kanalplats kommer ESPN America HD att landa på? Det är väl sagt att den ska starta imorgon.
Postad 28 februari 2011 - 17:46
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
På vilken kanalplats kommer ESPN America HD att landa på? Det är väl sagt att den ska starta imorgon.
103 enligt http://www.comhem.se...lplatslista.pdf
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
JBL 708i Surround + Surround Back
Anton
2025-05-21 19:42:26
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|