Bifogad fil(er)
Redigerat av mcmike, 23 July 2017 - 22:31.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 24 July 2017 - 07:13
Det är alltid måndag som gäller.
Faktiskt inte. Ingen har någon källa på när s7 släpps på BD. Men, det är så det har funkat i de tidigare 6 säsongerna så resonemanget bygger på logik. Postad 24 July 2017 - 12:03
Säsong 1-5 släpptes på BD månaden innan nästa säsong började sändas. Säsong 6 släpptes lagom till julhandeln förra året. Av dessa fakta kan man inte dra några slutsatser om eventuella kontrakt HBO har med sändningsbolag som SVT. Postad 25 July 2017 - 08:33
I have a bad feeling about this. Och då menar jag manus. S7 är den första säsongen som inte har något underlag i någon bok alls, utan endast lösa riktlinjer från Martin. S6 hade inte mycket heller, endast bitvis. Gällande de kapitel som släppts online på den ännu outgivna "Winds of Winter" så tar boken ett helt annat spår. Det är inte ens löst "based on a book" längre. Postad 25 July 2017 - 09:05
Smaken är som baken, tur är det😀Ser fram emot fortsättningen..
Redigerat av mcmike, 25 July 2017 - 09:05. Postad 25 July 2017 - 10:27
Jag skrev inte att jag inte gillar serien. Jag ser varje avsnitt 2 ggr innan nästa kommer. Det jag menar är att serien knappt har något att göra med böckerna längre och plot-hålen börjar bli så stora att en lastbil inte kan missa att köra ned i dem. Redigerat av agpath, 25 July 2017 - 10:27. Postad 25 July 2017 - 10:35 Kan du ge exempel på hål? Tvivlar inte på att de finns men har inte tänkt på några. Postad 25 July 2017 - 11:26
Ett varför accepterar stensnubben att random dude med noll koll kommer och skär i honom bara så där?
Postad 25 July 2017 - 11:32
Bära eller brista? Postad 25 July 2017 - 11:33 Måste vara jobbigt att följa denna serie just nu Redigerat av mcmike, 25 July 2017 - 11:34. Postad 25 July 2017 - 11:37 Det jag undrar med senaste avsnittet:
Spoiler
Grym inledning dessa två avsnitt denna säsong Redigerat av Garrett, 25 July 2017 - 11:40. Postad 25 July 2017 - 12:05
Random är han ju inte, han berättade ju att han kände hans far och hade arbetat/tjänat med honom. Postad 25 July 2017 - 12:15
Spoiler
Hur lyckas Euron på 1 år bygga en hel flotta med skepp utav virket från några steniga öar med begränsat med folk, samt var fick han sjömännen ifrån när dessa följde med den flotta som Asha och Theon stal?
http://mashable.com/...e/#4jTmq4q_oaq4 Redigerat av agpath, 25 July 2017 - 12:18. Postad 25 July 2017 - 13:17
Så om någon kommer och säger det till dig är det a ok credentials? Postad 25 July 2017 - 13:36
Ah, vi va inne lite på det med här hemma, thx... Postad 25 July 2017 - 15:27
Läs artikeln i länken. Postad 25 July 2017 - 15:32
Absolut!
(Game of Thrones är en s a g a och inte en dokumentär) Postad 25 July 2017 - 16:48
Nuvarande säsong verkar ganska lovande MEN kvaliteten på HBO Nordic är otroligt dåligt tycker jag - ser ut som youtube från 2007 eller liknande, ljudet likaså. Hade kunnat tänka mig att vänta på BD släppet nästan. Fattar inte vad dom håller på med, BD kvaliteten är riktigt bra på tidigare säsonger dock.
Postad 26 July 2017 - 02:26 Det är ingen ursäkt för uselt manus Postad 26 July 2017 - 09:04
Precis. Fantasy måste vara realistisk i den miljö som författaren skapar. Böckerna är det. TV-serien är det inte. Postad 26 July 2017 - 13:22
Sam framstår som trovärdig under omständigheterna och därför litar Jorah på honom. Märkvärdigare är det väl inte. Postad 27 July 2017 - 13:16 Jorah fick två alternativ av maestern, ta sitt eget liv eller skickas till övriga "Stone Men", dessutom skulle sjukdomen snart påverka honom mentalt. När då Sam kommer och erbjuder honom den enda chans han kommer att få att bekämpa sjukdomen, är det minsta förvånande att han då accepterar? Oavsett om Sam kände hans far eller ej så var han väl medveten att det var nu eller aldrig som gällde, det faktum att kopplingen fanns mellan Sam och Jeor kanske var en ökad trygghet att Sam faktiskt ville hjälpa snarare än experimentera på honom.
Död, isolation och galenskap eller en mikroskopisk chans att bli frisk, bara det sistnämnda möjliggör att han kan återvända till Daenerys sida, vilket han önskar över allt annat. Vare sig förvånande vad han valde, eller för den delen dåligt manus på denna punkt. Postad 31 July 2017 - 17:49 Tycker att veckans avsnitt(s7e03) e det bästa avsnittet av serien hitintills. Kort men händelsefyllt och gjorde så att man verkligen längtade till nästa vecka.
Börjar bli lite end-game på konflikterna nu också. Postad 31 July 2017 - 21:08
... bästa av serien eller bästa av säsongen? Så bra var det inte tycker jag.
Det börjar bli ont om karaktärer att ta kål på Postad 01 August 2017 - 04:11
Utveckla gärna hur du menar eftersom vissa (som jag) inte fattar Postad 01 August 2017 - 08:09 vilka är de andra Postad 01 August 2017 - 08:47
Jag tyckte också det var riktigt bra. Det var grymt snyggt och påkostat också, scenen där Jamie går igenom Highgarden såg fantastiskt snyggt ut.
Jag fattar inte vad du menar. Postad 01 August 2017 - 09:29
Se avsnittet är den enda hjälp jag kan ge. Aftonbladets podcast är inne på samma spår
Postad 01 August 2017 - 10:37
Hur kan det vara den enda hjälp du kan ge? Du vet ju uppenbarligen besked!
Jag har sett avsnittet två gånger nu. Jag måste vara riktigt trög för jag fattar fortfarande inte
Kan du inte bara berätta vad vi andra missar är du snäll?
Du kan ju dölja texten om du vill. Redigerat av FEA, 01 August 2017 - 10:38. Postad 01 August 2017 - 13:26 Vadå vi andra? Har lite svårt för folk som ska tala för alla och inte bara sig själva.
Tycker du händelseutvecklingen är logisk så är det det för dej Postad 01 August 2017 - 13:33
Spoiler
Postad 01 August 2017 - 13:34
Du får gärna förklara för jag fattar inte heller vad felet är. Det enda jag stör mig lite på är att den senaste tiden verkar alla ha tillgång till teleportering.
Postad 01 August 2017 - 13:46
Ja bägge de sakerna. Att Sam läser något i en gammal skript som all expertis förkastar och sen tycker det är helt okay att tokchansa visar på bra tveksam etik. Förstör Sam lite då han ju vart rätt så reko innan. Nu är ju Sam en kass skådis så Jorah borde ha sett igenom samma bluff som vi som sitter med alla fakta gör. Fast flera här i tråden går på samma grej som Jorah tydligen
Sen teleporteringen från dödligt sjuk till fullt frisk och redo att åka iväg för att krama Daenerys på en behandlingsdag om ens det. Och så efterkonstruktionen om att meistern absolut visste att han kunde gå att bota men de trodde han var för gammal så hellre låta han ruttna i cellen än försöka
Behandlingen var så enkel som att skinnflå Jorah och badda med honungsvatten. Tar bort alla spår av infektionen
Lite samma sak som när Bobby Ewing klev ur duschen. Allt var bara en dröm nu är jag frisk och kan återgå till handlingen med Daenerys Postad 01 August 2017 - 15:46
Vet inte om vi sett samma serie, anledningen till att meistern vägrade var ju att risken var för stor, t.o.m. han som tog fram metoden dog av det. Jorah skulle inte ruttna i cellen, han skulle skickas till de andra stenmänniskorna för att bli galen och dö med dem. Inte konstigt att han gjorde vad som helst för att bli frisk. Sen förstår jag inte hur du menar att Sam blir mindre reko av att ta en stor personlig risk för att rädda livet på någon, det passar tvärtom rätt bra på hans karaktär. Av allt som hänt är just det en väldigt märklig sak att störa sig på tycker jag. Postad 01 August 2017 - 16:08
Har du ens läst de senaste inläggen? Jag talar för minst fyra personer och inte bara mig själv
Händelseutvecklingen har jag inget alls emot. Jag tycker bgj förklarar det på ett bra sätt.
@Garrett: Tack Redigerat av FEA, 01 August 2017 - 16:14. Postad 01 August 2017 - 18:57
Jag personligen tyckte att det var det bästa av serien. Har alltid gillat lite mer end-game än upptrissning.
Kan också ha att göra med att jag blivit mer och mer frälst i serien för var säsong så det blir bara bättre o bättre i mina ögon. Postad 07 August 2017 - 10:31
Grymt avsnitt, igen!
Innan sista säsongen börjar nästa år ska jag dra genom allt från början igen! Postad 07 August 2017 - 18:45
Tror ni han i spoilern klarar sig från skadorna från stora armborsten? Postad 07 August 2017 - 22:25
Vilken har bäst kvalite på GoT mellan HBO och C More?
Lite trött på dålig kvalite på mörkare scener på HBO nu och funderar på att byta till C More om det nu skulle vara bättre. Nån som jämfört kvaliten mellan dessa? Även taggad med Game of Thrones, Tv-serie, HBO, Canal+, George R R Martin
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |