Panasonic Plasma 2012
5449 svar till detta ämne
Postad 08 June 2012 - 20:13
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Stå på dig, du ska ha en likgiltig tv, vilket innebär en tv som har minst så bra svärta, lika många ingångar, filter mot reflektioner... Annars kontaktar du en konsumentombudsman.
Håller med, har sagt det från början, egentligen är GT50 den rätta ersättaren, 3D är standard idag så det kan man inte gå på att G20 inte hade, G/GT har varit den näst dyraste/bästa serien sen denna namnstandard infördes med G10/V10 och UT50 känns som allt annat än likvärdig. Jag skulle aldrig nöja mig med något enklare än ST50, men som sagt egentligen GT50 om inte försäkringen säger något om åldersavdrag.
Postad 08 June 2012 - 20:19
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
2) Svärtan är kanonbra. Antar att det här är den stora skillnaden mot lillebror ST50 (men kan ha fel här)
Enligt testerna är det väldigt liten skillnad på svärtan mellan ST50, GT50 och VT50, dock är det bättre filter på VT vilket gör att den klarar sig bättre i ljusare miljöer. Kul att du är så nöjd med din VT50, det borde du vara då det troligtvis är den bästa TV man kan köpa i dag
Postad 08 June 2012 - 20:55
AAKEE
-
AAKEE
-
Veteran
-
-
1757 inlägg
Idag så var det den stora dagen och min beställda VT50 har anländt. Ett par timmars tv-tittande avklarat och jag kan konstatera följande:
3) REGNBÅGAR!! Va 17.....det var helt oväntat och jag är tydligen känslig för det här fenomenet.
Summasummarum: Är man riktigt känslig för regnbågar är nog inte den här TV:n,något att ha, men annars så är den hur bra som helst (i mina ögon iallafall)
Tja! Jag är inte alls känslig för regnbågar när det gäller DLP-projje. Använden en 2x färghjulsprojje i beynnelsen utan problem. Men jag har sett dem vid några tillfällen på min ST50. Har aldrig under de fem år jag haft min Pionerplasma sett tillstymmelsen till det. Dock stör det inte, men jag har (ganska förvånat) noterat det.
Postad 09 June 2012 - 08:14
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1243 inlägg
3) REGNBÅGAR!! Va 17.....det var helt oväntat och jag är tydligen känslig för det här fenomenet.
Var känslig för det i början när jag köpte min Pioneer 5090H, såg det väldigt ofta. Nu märker jag det inte längre knappt. Kan se det ibland, vet inte om det blir mindre när fosforen blir äldre?! Buzzing finns, men inte högt. Ibland kan den bli hög. Men bryr mig inte så mycket, man får offra sig lite för att få en riktigt bra bild
Postad 09 June 2012 - 08:16
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Håller med, har sagt det från början, egentligen är GT50 den rätta ersättaren, 3D är standard idag så det kan man inte gå på att G20 inte hade, G/GT har varit den näst dyraste/bästa serien sen denna namnstandard infördes med G10/V10 och UT50 känns som allt annat än likvärdig. Jag skulle aldrig nöja mig med något enklare än ST50, men som sagt egentligen GT50 om inte försäkringen säger något om åldersavdrag.
Jag skrev tillbaka så här. "Hej. Jag anser att Panasonic G30 är mest likvärdig min trasiga G20, därefter ST50. De saker som jag tyckte var viktiga med min G20, filter mot reflektioner, hdmi-ingångar och usb-inspelning finns inte på UT50 så visst är det en sämre TV för mig eftersom 3D inte intresserar mig det minsta. Men det är min subjektiva uppfattning efter de preferenser jag har. Så vad har jag för val? Ni får leverera mig den TV som mest är likvärdig min G20, men att välja TV görs ju alltid efter kundens subjektiva uppfattning där jag anser att det är de apparaterna enligt ovan nämnda som mest liknar G20 och UT50 i så fall kommer efter sist nämnda." Det som de ser som en uppgradering skiter jag i (smart-TV, 3D) . Jag valde G20 då den passade mig bäst utifrån de förutsättningar jag har. Även om jag inte skulle ha nån chans och "tvingas" ta emot UT50 kommer jag tyvärr att sitta och vara irriterad på TV:n  när den är hemma här, då det inte är jag som valt den utan nån annan som inte har de preferenser som jag har. Blir bara så trött. Meningen var ju att min G20 skulle jag kunna ha minst 5 år, men att sen sitta med en "fel" TV (UT50) i fem år irriterar mig. Vet att det är löjligt. Det är ju "bara" en TV men så TV-nördig som jag är så är det trist. Då fotbolls-EM började nu fick jag pallra iväg och köpa en billig lcd 32" för 2500 kr för att kunna se fotbolls-EM eftersom det kan dröja länge innan detta eventuellt löser sig. Ungarna kan ta TV.n n sen och spela spel på...
Redigerat av Unregistered6df60672, 09 June 2012 - 08:23.
Postad 09 June 2012 - 08:48
chaffis
-
chaffis
-
Användare
-
-
151 inlägg
Jag skrev tillbaka så här.
"Hej. Jag anser att Panasonic G30 är mest likvärdig min trasiga G20, därefter ST50. De saker som jag tyckte var viktiga med min G20, filter mot reflektioner, hdmi-ingångar och usb-inspelning finns inte på UT50 så visst är det en sämre TV för mig eftersom 3D inte intresserar mig det minsta. Men det är min subjektiva uppfattning efter de preferenser jag har. Så vad har jag för val? Ni får leverera mig den TV som mest är likvärdig min G20, men att välja TV görs ju alltid efter kundens subjektiva uppfattning där jag anser att det är de apparaterna enligt ovan nämnda som mest liknar G20 och UT50 i så fall kommer efter sist nämnda."
Det som de ser som en uppgradering skiter jag i (smart-TV, 3D) . Jag valde G20 då den passade mig bäst utifrån de förutsättningar jag har. Även om jag inte skulle ha nån chans och "tvingas" ta emot UT50 kommer jag tyvärr att sitta och vara irriterad på TV:n när den är hemma här, då det inte är jag som valt den utan nån annan som inte har de preferenser som jag har.
Blir bara så trött. Meningen var ju att min G20 skulle jag kunna ha minst 5 år, men att sen sitta med en "fel" TV (UT50) i fem år irriterar mig. Vet att det är löjligt. Det är ju "bara" en TV men så TV-nördig som jag är så är det trist.
Då fotbolls-EM började nu fick jag pallra iväg och köpa en billig lcd 32" för 2500 kr för att kunna se fotbolls-EM eftersom det kan dröja länge innan detta eventuellt löser sig.
Ungarna kan ta TV.n n sen och spela spel på... 
Hela denna historien låter lite tråkig tycker jag, en fundering bara, du har inte hemförsäkring som också täcker denna typen av skada? Du kan kanske kolla med dem i sådan fall hur det hanterar ärendet och i sådan fall använda hemförsäkringen istället? En sak har du lyckats med i denna tråden och det är att du nu helt har övertygat mig om att man ALDRIG ska ta en försäkring från de där hem elektronik butikerna utan man ska lita på sin hem försäkring istället. Hoppas det löser sig för dig. MVH /Fredrik Detta är medium.(förmodligen den du också hittade) http://tinyurl.com/cy7ud78
Står modellbeteckning lite längre ner
Tack, jo ser nu att där står lite längre ner i beskrivningen att det är den modellen, hade missat det innan. Helt ärligt får jag säga att Amazon sidan är ganska rörig tycker jag, fattar inte att de inte gör en lite bättre layout på sidan. MVH /Fredrik
Postad 09 June 2012 - 08:50
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Hej. Jag har använt mig av hemförsäkringen, men försäkringsbolaget har inte gjort fel. De har skrivit att jag har rätt till en funktionsmässigt likvärdig TV. Sen ska deras partner (Siba) utse en ny åt mig och där uppstår problemet. Försäkringsbolaget var supersnabba men nu har det stannat av vilket mkt beror på Siba som mest kör med samsung lcd och inte har så mkt av plasmor hos sig.
Postad 09 June 2012 - 08:56
astra
-
astra
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Haft en P50ST50 i ett par veckor. Insåg idag när fotbolls-EM drog igång att panelen har tydliga drag av "Vertical bandning" och jag verkar tyvärr inte vara ensam. Hittade denna tråd där sida upp och sida ner är fylld med exempel på problem med ST50-panelerna: http://www.avforums....ers-thread.html - ska du ha tv-n till främst fotboll (som jag hade tänkt) så bör du tänka till en gång till innan du väljer ST50.
Postad 09 June 2012 - 09:04
Fnk
-
Fnk
-
Beroende
-
-
1098 inlägg
Då har P65ST50 äntligen kommit. Var lite rädd att den skulle bli för liten eftersom vi har soffan ca 5 meter från väggen där tvn skulle upp, men storleken är perfekt. Ser verkligen större ut när man väl får hem den. Dum som jag var så trodde jag att jag skulle kunna använda väggfästet som jag hade till min gamla 50-tummare, men det var inte brett nog. Är tydligen VESA 700x300 som används för 65-tummaren, så det fick bli en tur till Netonnet för inköp av 1st ypperligt Andersson-väggfäste. Än så länge har jag bara sett på en film (Killer Elite), och jag störde mig ganska snabbt på att panoreringar såg ryckiga och konstiga ut. Gick in i menyn på tv:n och stängde av intelligent frame creation, därefter var det mycket bättre. Svärtan jämfört med min gamla P50VT10 är som dag och natt. Nu är det svarta verkligen svart och inte grått. Buzzing har jag inte hört av över huvud taget. Jag har inget att klaga på än så länge.
Redigerat av Fnk, 09 June 2012 - 10:52.
Postad 09 June 2012 - 09:21
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Haft en P50ST50 i ett par veckor. Insåg idag när fotbolls-EM drog igång att panelen har tydliga drag av "Vertical bandning" och jag verkar tyvärr inte vara ensam. Hittade denna tråd där sida upp och sida ner är fylld med exempel på problem med ST50-panelerna: http://www.avforums....ers-thread.html - ska du ha tv-n till främst fotboll (som jag hade tänkt) så bör du tänka till en gång till innan du väljer ST50.
Just därför min åker tillbaka ser inte bra ut
Postad 09 June 2012 - 09:25
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Hej. Jag har använt mig av hemförsäkringen, men försäkringsbolaget har inte gjort fel. De har skrivit att jag har rätt till en funktionsmässigt likvärdig TV. Sen ska deras partner (Siba) utse en ny åt mig och där uppstår problemet. Försäkringsbolaget var supersnabba men nu har det stannat av vilket mkt beror på Siba som mest kör med samsung lcd och inte har så mkt av plasmor hos sig.
Stå på dig. Sedan är det ju märkligt eftersom de lagerför ST?
Postad 09 June 2012 - 09:36
astra
-
astra
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Vad skaffar du istället?
Postad 09 June 2012 - 09:44
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Vad skaffar du istället?
Ja bra fråga? Hade tänkt ta en likadan men det verkar som det är ett spel på lotteriet  Skickar nog in 950 i sovrummet och beställer en Sammy 64 ist vet inte. Alla märken verkar ha några "sjukdomar" bara frågan om vilken man står ut med
Postad 09 June 2012 - 10:14
Unregistered2e1d849b
-
Unregistered2e1d849b
-
Användare
-
-
187 inlägg
Vad är det som händer när man ser ex. fotboll? Det går inte att växla till något annat läge? Kan man inte kolla sport så är det ingen TV för mig.
Postad 09 June 2012 - 10:16
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Stå på dig. Sedan är det ju märkligt eftersom de lagerför ST? 
Precis.Skeppa ut den så är jag nöjd (förhoppningsvis) - Bara den inte uppvisar de symtom som ni skriver här på denna sida.
Redigerat av Unregistered6df60672, 09 June 2012 - 10:17.
Postad 09 June 2012 - 10:32
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
redigera gärna inlägget med att skriva vilken modell du köpt också. Då har tv:n äntligen kommit. Var lite rädd att den skulle bli för liten eftersom vi har soffan ca 5 meter från väggen där tvn skulle upp, men storleken är perfekt. Ser verkligen större ut när man väl får hem den. Dum som jag var så trodde jag att jag skulle kunna använda väggfästet som jag hade till min gamla 50-tummare, men det var inte brett nog. är tydligen VESA 700x300 som används för 65-tummaren, så det fick bli en tur till Netonnet för inköp av 1st ypperligt Andersson-väggfäste.
än så länge har jag bara sett på en film (Killer Elite), och jag störde mig ganska snabbt på att panoreringar såg ryckiga och konstiga ut. Gick in i menyn på tv:n och stängde av intelligent frame creation, därefter var det mycket bättre.
Svärtan jämfört med min gamla P50VT10 är som dag och natt. Nu är det svarta verkligen svart och inte grått. Buzzing har jag inte hört av över huvud taget. Jag har inget att klaga på än så länge.
Postad 09 June 2012 - 10:47
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Vad är det som händer när man ser ex. fotboll? Det går inte att växla till något annat läge? Kan man inte kolla sport så är det ingen TV för mig.
Nej finns där vilket som tyvärr  Tillfälliga bristningar i panelen "fosforen"fick jag till svars. Vertikala skugglinjer som syns tydligt vid fotboll  Synd för tv:n leverera annars riktigt bra. Finns de som INTE har detta så det gäller nog inte alla utan lite "otur" bara.
Postad 09 June 2012 - 10:53
Fnk
-
Fnk
-
Beroende
-
-
1098 inlägg
redigera gärna inlägget med att skriva vilken modell du köpt också.
Det missade jag helt, men nu är det fixat. =)
Postad 09 June 2012 - 11:33
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Är det bara ST50 som har dessa problem eller finns dom även på GT50 och VT50?
Postad 09 June 2012 - 11:43
Foxxy
-
Foxxy
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Håller med. Min VT50 kommer på måndag och då ska jag kunna se på fotboll i HD utan några skavanker.
Postad 09 June 2012 - 11:47
chaffis
-
chaffis
-
Användare
-
-
151 inlägg
Så tråkigt... Mitt försäkringsbolag brukar betala ut kontanter istället när man skickat ett kvitto på den nya TVn, sedan kanske man inte får full ersättning beroende på ålder på gamla TV och beroende på priserna men detta kanske skiljer mellan olika bolag. Ska lägga till att man först kollar på kostnaden att laga prylen men det låter ganska dyrt i ditt fall  /Fredrik
Postad 09 June 2012 - 12:22
astra
-
astra
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Felet uppträder förvisso olika mycket beroende på läge men syns tydligt hur man än ställer in bilden.
Postad 09 June 2012 - 12:51
Unregistered2e1d849b
-
Unregistered2e1d849b
-
Användare
-
-
187 inlägg
Felet uppträder förvisso olika mycket beroende på läge men syns tydligt hur man än ställer in bilden.
Låter inte bra alls, samma problem även vid vanligt TV-tittande?
Postad 09 June 2012 - 13:09
astra
-
astra
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Låter inte bra alls, samma problem även vid vanligt TV-tittande?
Njae - det syns inte vid film och tv-tittande, har inte kollat med tv-spel ännu. Tror det är de stora gröna fälten vid fotbollstittande gör att felet blir som mest framträdande. så ska du inte kolla fotboll lär du inte störas av felet IMHO.
Postad 09 June 2012 - 13:19
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Så tråkigt... Mitt försäkringsbolag brukar betala ut kontanter istället när man skickat ett kvitto på den nya TVn, sedan kanske man inte får full ersättning beroende på ålder på gamla TV och beroende på priserna men detta kanske skiljer mellan olika bolag. Ska lägga till att man först kollar på kostnaden att laga prylen men det låter ganska dyrt i ditt fall 
/Fredrik
Ja kostnaden att reparera hade nog överstigit värdet då glaset var sprucket i flera "utstickande grenar" och nånting bakom det såg också trasigt ut. Själva kärnan av det trasiga såg inte så vackert ut då man såg typ röda partiklar röra sig....  Antingen betalar jag en självrisk på 1500 + transport (495 kr) och får en UT50 eller så skiter jag i det och köper en G30 för 7990 kr....  Men då kommer jag iaf ha en TV som jag blir nöjd med. Eller så tar jag emot UT50 säljer den för 7 tusen till nån snubbe på blocket och sen köper en G30 efter det....Det är bara det att det är mkt jobb...
Redigerat av Unregistered6df60672, 09 June 2012 - 13:22.
Postad 09 June 2012 - 13:34
Unregistered2e1d849b
-
Unregistered2e1d849b
-
Användare
-
-
187 inlägg
Njae - det syns inte vid film och tv-tittande, har inte kollat med tv-spel ännu. Tror det är de stora gröna fälten vid fotbollstittande gör att felet blir som mest framträdande. så ska du inte kolla fotboll lär du inte störas av felet IMHO.
Tack för svaret, jag skall kolla fotboll, så ingen TV för mig. SAMSUNG UE-55ES6535 55 är den bättre än ST50?http://www.dustinhome.se/product/5010639600/samsung-ue-55es6535-55-led-full-hd-3d/ Den TV:n har 400Hz Clear Motion Rate är en funktion som avsevärt förbättrar skärpan i snabba sekvenser som sport och filmer där det händer mycket samtidigt.
Postad 09 June 2012 - 13:34
Unregistered3a097662
-
Unregistered3a097662
-
Användare
-
-
149 inlägg
Håller med. Min VT50 kommer på måndag och då ska jag kunna se på fotboll i HD utan några skavanker.
Kikade på fotboll igår på min nyanlända VT50 och jag kan inte säga annat än WOW! Klockren bild och inte tillstymmelse till någon Vertical Banding.
Postad 09 June 2012 - 13:46
Unregistered13d51662
-
Unregistered13d51662
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
såg också lite fotboll igår på min vt50 störde mig lite på 50hz buggen
Postad 09 June 2012 - 13:59
Snakey
-
Snakey
-
Användare
-
-
127 inlägg
http://www.avforums....-TV-Review.html
Avforums har recenserat UT50.
Lika bra svärta som VT50? Check
Högre ljusstyrka och kontrast än VT50? Check
Sinnessjukt lågt pris? Check
Spegel? Check...
Postad 09 June 2012 - 14:09
Unregistered3a097662
-
Unregistered3a097662
-
Användare
-
-
149 inlägg
såg också lite fotboll igår på min vt50 störde mig lite på 50hz buggen
Hur yttrar sig den? Har inte lyckats hitta några skavanker annat än lite regnbågar som jag tydligen är känslig för. //Calimero
Postad 09 June 2012 - 14:54
Kung67
-
Kung67
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Ang. UT50: Jag skulle nog inte orka kämpa längre och ta TV:n. Vem vet, du blir kanske nöjd med den? Lite fetare på djupet men det syns ju normalt inte när den är på plats. I värsta fall kan du sälja den på Blocket (med anledningen att du ska uppgradera till större modell). Vänta bara på att InWarehouse's kampanjpris på 7 990 är borta. :-)
Postad 09 June 2012 - 15:33
Unregistered13d51662
-
Unregistered13d51662
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Syns längst kanterna svårt att förklara men bilden är lite suddigare typ. gå fram till tvn så ser du nog också.
Redigerat av Unregistered13d51662, 09 June 2012 - 15:35.
Postad 09 June 2012 - 16:48
Latmann
-
Latmann
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Någon som har bild på anslutningar/ bakpanelen dvs HDMI in,,, eller länk till dito ?? Tack Pinin
Redigerat av Latmann, 09 June 2012 - 18:12.
Postad 09 June 2012 - 16:53
Pinin
-
Pinin
-
Rookie
-
9 inlägg
Postad 09 June 2012 - 18:29
Unregistered3a097662
-
Unregistered3a097662
-
Användare
-
-
149 inlägg
Hej igen och nu ett litet halvt-om-halvt off-topic ämne men ändå relaterat till Panasonic VT50...testade att koppla in datorn direkt med en HDMI1.4-kabel (om det nu finns såna egentligen) och startade PowerDVD12. När jag spelar upp en Bluray via datorn (ja...en fysisk skiva och inte en ripp) så märker jag att lip-sync:en inte stämmer.
Känt problem eller något knas hos mig? Något tips på hur man åtgärdar det?? Hittade ingenstans i PowerDVD hur man kan justerad detta...eller måste man köra HDMI-signalen via en receiver som kan hantera detta genom att lägga in en delay på ljudet??
Tacksam för alla synpunkter/svar som kan leda till en perfekt upplevelse med min Panasonic VT50.
//Calimero
Postad 10 June 2012 - 02:28
Manjola
-
Manjola
-
Användare
-
-
117 inlägg
Vad innebär vertical banding? Har nyligen fått min vt-30... Jag är mycket nöjd med det mesta förutom just tv tittande och i synnerhet sport! Vet inte om det är tv,n eller om det beror på källan - jag har en digital box med scart! Hoppas att det är den som gör att det blir grumligt... Eller är det detta som innebär vertical banding ?
Redigerat av Manjola, 10 June 2012 - 02:30.
Postad 10 June 2012 - 08:33
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Tack för svaret, jag skall kolla fotboll, så ingen TV för mig. SAMSUNG UE-55ES6535 55 är den bättre än ST50?http://www.dustinhome.se/product/5010639600/samsung-ue-55es6535-55-led-full-hd-3d/
Den TV:n har 400Hz Clear Motion Rate är en funktion som avsevärt förbättrar skärpan i snabba sekvenser som sport och filmer där det händer mycket samtidigt.
Enda sättet att förbättra skärpan är att öka antalet bildelement i kameran. En gång i tiden experimenterade man med en snabb slutare på kameran som gjorde att bilderna såg skarpa ut hela tiden. Effekten används bland annat i scenen i Blade när vampyrerna badar i blod på det underjordiska diskoteket. Kolla in bloddropparna från taket i den scenen. Det kan se rätt ballt ut.
Postad 10 June 2012 - 09:33
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hej!
Hade tänkt att jag skulle köpa mej en vt50, någon som vet mellan tummen och pekfingret vad man kan få för en
pioneer 4280xd i kanon skick? tacksam för svar=)
Mvh Jolly
Redigerat av Jolly Roger, 10 June 2012 - 09:41.
Postad 10 June 2012 - 09:36
fnaskbulle
-
fnaskbulle
-
Rookie
-
1 inlägg
Skulle jättegärna vilja veta vad ni säger om P50UT50 vs P50G30Y.
De ligger på samma pris just nu, den förstnämnda är nyare, har 3d kanske aningen snyggare?
Men den stora frågan, vilken är bästa köpet vad det gäller bild och färger i 2d??!!
Tacksam för svar!
Postad 10 June 2012 - 09:49
Snakey
-
Snakey
-
Användare
-
-
127 inlägg
De ligger på samma pris just nu, den förstnämnda är nyare, har 3d kanske aningen snyggare? Men den stora frågan, vilken är bästa köpet vad det gäller bild och färger i 2d??!!
Tacksam för svar!
Läs recensionen på Avforums. Kort sagt kan man säga att UT50 är betydligt bättre än G30 i ett mörkt rum. I ljus miljö blir dock UT50 en spegel pga att den inte har något filter.
Postad 10 June 2012 - 10:33
Unregistered2e1d849b
-
Unregistered2e1d849b
-
Användare
-
-
187 inlägg
De ligger på samma pris just nu, den förstnämnda är nyare, har 3d kanske aningen snyggare? Men den stora frågan, vilken är bästa köpet vad det gäller bild och färger i 2d??!!
Tacksam för svar!
Du kan kolla CNET:s omdöme om UT50. http://reviews.cnet....;contentBody;1rTänk på att det är färre HDMI-ingångar (2st) än på ST50 & att UT50 presterar sämre med ljuset på än ST50.
Postad 10 June 2012 - 16:56
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Vad innebär vertical banding? Har nyligen fått min vt-30... Jag är mycket nöjd med det mesta förutom just tv tittande och i synnerhet sport! Vet inte om det är tv,n eller om det beror på källan - jag har en digital box med scart! Hoppas att det är den som gör att det blir grumligt... Eller är det detta som innebär vertical banding ?
Har du grumligt på hela ytan så är det källan. Sök bilder på nätet så ser du hur vertical banding yttrar sig...
Redigerat av mcmike, 10 June 2012 - 16:57.
Postad 10 June 2012 - 18:08
Unregisteredc4c9f61f
-
Unregisteredc4c9f61f
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Fick hem 65" VT50 i Fredag, säger bara: vilken fetTV!
Har gått och sucktat efter en större TV ett tag men avvaktat då jag inte vill ha sämre bild än innan.
Gick från Pioneer 5090H till VT50 så jag var lite orolig att VT'n kunde leverera...
Några första intryck (TV´n är helt okalibrerad, tänkte vänta 200h inkörning först):
Pannan (THX cinema) VS Pio (custom kalibrerad)
Svärta:
Mycket svårt att se någon skillnad här. Har dem tyvärr inte "side by side" men efter 4år med Pioneern finns de i minnet.
Min känsla är att Pioneer har ett uns bättre svärta, mycket liten skillnad dock.
Däremot tycker jag att VT50´n hanterar svärtan som är nära ljusa partier bättre, exempelvis vit text på svart bakrund.
Där tyckte jag de blev en liten "glow effekt" på Pioneern,
Bildkvalla:
Återigen svårt att avgöra vilken som är bäst, tyckte Pioneern hade bättre kontroll på bilden. Varje liten pixel i ett järngrepp.
Panasonicen är lite mer "huxflux" på både gott och ont, ena stunden sitter man å fullkomligt häpnar över djupet å skärpan i bilden.
För att i nästa scen tänka att de här var ju inte så märkvärdigt...
Är mycket nöjde med mitt val att byta, storleken har betydelse 
Sitter 3 meter från TV'n och 65" är inte för stort.
Blir betydligt bättre "biokänsla" nu, utan att få "tennismatch effekten".
I övrigt kan jag verfiera att den inbyggda digitalboxen funkar utmärkt för Comhem. Dock måste programkorten pair:as om för att HD kanaler ska funka.
(Ringde Comhem som fixade så de funkade efter 5 minuter)
Mitt exemplar är knäpptyst, har inte hört någon tillstymmelse till surr eller dyligt.
I "THX bright room" läget så syns lite gröna pixlar i de svarta, är de de som brukas kallas grönstick månne?
Är de någon som har inställningar för att bli av med de så är jag tacksam, vill inte ta inställningar från Cnet osv då dem baseras på US versionen.
*hoppas på en regnig sommar*
Redigerat av Unregisteredc4c9f61f, 10 June 2012 - 18:11.
Postad 10 June 2012 - 19:03
Unregisteredec18f665
-
Unregisteredec18f665
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Köpte en P50ST50Y och är mycket nöjd!
Har inte märkt av något fel på den överhuvudtaget än, inget av det som skrivs om den här i tråden!
Det enda jag kan uppleva är att det flimmrar lite i stillbilder men det är inte i det syftet jag har tv:n till, det är främst till HD material och vanligt TV tittande och det klarar den galant framför allt HD är KANON!
Gick från en Samsung UE-46D6535 som led av edge bleeding som var väldigt störande och där av blev plasma valet och det ångrar jag inte!
Väntar just nu på DVE skivan jag beställt för att kalibrera in bilden rätt!
Slutsatsen är att jag är extremt nöjd! Hoppas flash stöd dyker upp i någon uppdatering!
Postad 10 June 2012 - 19:14
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej! Hade tänkt att jag skulle köpa mej en vt50, någon som vet mellan tummen och pekfingret vad man kan få för en pioneer 4280xd i kanon skick? tacksam för svar=)
Mvh Jolly
Hej Inte mycket kolla här: http://cgi.ebay.de/w...atchlink:top:de
Redigerat av Unregistered94bbe618, 10 June 2012 - 19:16.
Postad 10 June 2012 - 19:25
Unregistered1130
-
Unregistered1130
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Alexzi mfl:
SVT uppdaterade sin Play-sida häromdagen, kan ni testa om ST50 fixar den nu (tror den SVT-sidan är mindre beroende av Flash numera)
Postad 10 June 2012 - 19:51
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hej Inte mycket kolla här: http://cgi.ebay.de/w...atchlink:top:de
Tack! då vet ja=)
Postad 10 June 2012 - 19:56
Unregisteredec18f665
-
Unregisteredec18f665
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Alexzi mfl:
SVT uppdaterade sin Play-sida häromdagen, kan ni testa om ST50 fixar den nu (tror den SVT-sidan är mindre beroende av Flash numera)
Va inne idag och testade på deras sida men den krävde flash när man skulle se klippen/avsnitten!
Postad 10 June 2012 - 20:01
Unregisteredc4c9f61f
-
Unregisteredc4c9f61f
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Va inne idag och testade på deras sida men den krävde flash när man skulle se klippen/avsnitten!
Låter skumt, funkar ju fint på en Ipad (som inte har flashstöd). Surfade in på www.svtplay.se nu för att verfiera att de fortfarande funkade och de var inga problem att titta på programmen.
Redigerat av Unregisteredc4c9f61f, 10 June 2012 - 20:02.
Postad 10 June 2012 - 20:17
Unregistered98bc0f60
-
Unregistered98bc0f60
-
Användare
-
-
142 inlägg
Låter skumt, funkar ju fint på en Ipad (som inte har flashstöd). Surfade in på www.svtplay.se nu för att verfiera att de fortfarande funkade och de var inga problem att titta på programmen.
Läs på SVT:s sida så har ni svaret http://svt.se/2.120559/1.2771881/M
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|