Jag är själv inne och påpekar avsaknaden av Airplay ett par gånger i månaden, både på den danska och svenska Twittern.
Postad 16 april 2013 - 10:26
Jag är själv inne och påpekar avsaknaden av Airplay ett par gånger i månaden, både på den danska och svenska Twittern.
Postad 18 april 2013 - 20:12
Har de inte fixat det ens? Jag som hade tänkt köpa en Apple TV och köra Airplay med diverse appar. Nå, det beslutet står iofs inte och faller på HBO, finns ju annat att Airplaya, men lite tragiskt ändå.
Postad 18 april 2013 - 20:29
Hej,
och tack för ditt meddelande.
Bästa kund,
Vi har nu identifierat varför ditt konto aldrig blivit uppsagt i systemet, vilket orsakade att vi felaktigt debiterat dig. Vi har manuellt stängt av ditt konto så att du inte mera har något aktivt abonnemang tillsammans med HBO Nordic.
Vi har också påbörjat återbetalnings processen och de pengar som dragits efter det egentliga avslutningsdatumet kommer att återbetalas. Pengarna torde synas på ditt konto inom ett par bankdagar.
Vi tackar dig för ditt tålamod!
Postad 18 april 2013 - 21:56
Postad 19 april 2013 - 13:58
Postad 20 april 2013 - 10:01
Jag fick tillbaka mina pengar idag, jag med. Det tog dom "bara" 4 månader att verkställa uppsägningen, som skedde den 18:e december 2012!
Undrar vad Fylking skulle ha sagt i det läget?

Redigerat av tamias, 20 april 2013 - 10:02.
Postad 08 maj 2013 - 08:29
Jag skickade ett mail med det enda vettiga rådet man kan ge HBO: Lägg mer verksamheten
Postad 15 maj 2013 - 10:58
Postad 15 maj 2013 - 13:49
jag fortsätter att ladda ner deras serier "illegalt" tills de bestämt sig
Postad 16 maj 2013 - 12:24
Redigerat av Unregistered1413, 16 maj 2013 - 12:25.
Postad 16 maj 2013 - 12:40
HBO Nordic måste ju vara den sämsta filmtjänst-lanseringen någonsin, tom sämre än CMore/CNow, som jag trodde var oslagbart usla (CNow lades ju till slut ner, utan minsta förvaring till kunderna). HBO Nordic har ju till skillnad från CMore ett vettigt innehåll med ett vettigt pris.
Som filmtjänst är den riktigt dålig men å andra sidan är det inte mycket bättre på Netflix eller C More Play heller (innehållsmässigt) - kanske C More Play där man faktiskt kan hitta en film som man vill se då och då.
Som serie-tjänst tycker jag den är riktigt bra och värd 79 kr i månaden.
Serier man vill se, snabbt, smidigt och krångelfritt (har via Telia), bra bild (fortfarande bara SD men jag tycker bilden på 50" plasma är riktigt bra).
Netflix funkar väl också men där saknas oftast en eller flera säsonger och det verkar inte kommit något nytt senaste månaderna.
Med de serier jag vill se och följer och att man kan få det krångelfritt via Telia så passar HBO Nordic bäst för mig.
Serier:
Game of Thrones.
Boardwalk Empire
The Newsrooom
Banshee
Borgia (den med Tom Fontana)
Eastbound and Down (ska komma ny säsong har jag hört)
Girls
Magic City
Real Time with Bill Maher
Treme
Vice
True Blood
Sen gamla avsnitt av serier som Pacific, Band Of Brothers (och kommande WW2-dramat), The Wire, Sopranos osv gör att iaf jag tycker det är prisvärt.
Postad 17 maj 2013 - 12:38
Kanalen är väl HD?! (Har också Telia)
Däremot programbiblioteket är bara SD.
Det är väl utlovat HD (från Telia) även där men fortfarande har inget hänt...
Sedan förstår jag fortfarande inte att man INTE kan se vilket avsnitt eller säsong som visas på en serie
när man ser på kanalen.
Väldigt dålig information på programmen överlag som visas i kanalen.
Som filmtjänst är den väl oduglig men det finns väl heller ingen annan som är bra!?
Postad 17 maj 2013 - 19:32
Det är väl kul att man uppskattar HBO Nordic, men om man skall jämföra med konkurrenterna så var saklig och kolla fakta.Som filmtjänst är den riktigt dålig men å andra sidan är det inte mycket bättre på Netflix eller C More Play heller (innehållsmässigt)
Netflix funkar väl också men där saknas oftast en eller flera säsonger och det verkar inte kommit något nytt senaste månaderna.
Netflix har innehållsmässigt många fler filmer än HBO, även om de inte har särskilt mycket nytt.
Netflix uppdaterar med nya säsonger (dock inte de senaste) och filmer flera gånger i månaden.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 17 maj 2013 - 19:33.
Postad 17 maj 2013 - 20:42
Men nu när jag loggat in mig på mitt konto på HBO Nordic hittar jag ingenstans där jag kan starta abonnemanget?!?
Nån som vet hur fasen man gör?
Postad 17 maj 2013 - 21:00
Oerhört logiskt.....
Postad 19 maj 2013 - 09:54
nu står mitt hopp till att Filmnet börjar öppna upp sin tjänst för andra plattformar istället
jaja
fortsätter ladda ner tills vidare
Postad 19 maj 2013 - 16:46
Det är väl kul att man uppskattar HBO Nordic, men om man skall jämföra med konkurrenterna så var saklig och kolla fakta.
Netflix har innehållsmässigt många fler filmer än HBO, även om de inte har särskilt mycket nytt.
Netflix uppdaterar med nya säsonger (dock inte de senaste) och filmer flera gånger i månaden.
Jag har Netflix.
Kvantitet är inte samma sak som kvalitet och det finns så otroligt mycket skit på Netflix. Har hänt ett antal gånger att man hittat en film som låter bra och sen när man börjat kolla på den så skrattar man ihjäl sig när första specialeffekten visas. Massor av lågbudgetskräp.
Innehållsmässigt vill jag nog påstå att C More Play är bäst (och då räknar jag inte antalet filmer).
Film är ointressant än så länge på alla streamingtjänster och kommer förmodligen vara så ett bra tag.
Postad 19 maj 2013 - 17:20
Postad 20 maj 2013 - 18:20
Då du skriver innehållsmässigt så går det att tolka som antalet filmer. Vad det gäller kvalité är det en subjektiv åsikt baserat på vad man gillar för filmer och vad man vill få ut av en tjänst som kostar 79:- i månaden.Jag har Netflix.
Kvantitet är inte samma sak som kvalitet och det finns så otroligt mycket skit på Netflix. Har hänt ett antal gånger att man hittat en film som låter bra och sen när man börjat kolla på den så skrattar man ihjäl sig när första specialeffekten visas. Massor av lågbudgetskräp.
Innehållsmässigt vill jag nog påstå att C More Play är bäst (och då räknar jag inte antalet filmer).
Film är ointressant än så länge på alla streamingtjänster och kommer förmodligen vara så ett bra tag.
Postad 26 maj 2013 - 13:38
Postad 26 maj 2013 - 13:50
Är väldigt besviken över att HBO inte kommit till PS3 än, vill man inte kolla TV på TV? Borde det inte vara det första man som företag borde få ut sin tjänst på?
HBO kommer med största säkerhet till PS4 (inget är sagt, men allt annat skulle förvåna mig) som släpps i november/december, och då har tjänsten förhoppningsvis blivit lite bättre. Vi kan nog glömma att den ska komma till PS3.
Postad 26 maj 2013 - 14:29

Postad 26 maj 2013 - 14:48
HBO Sverige säger nu att det inte är bestämt om de kommer komma till PS3 eller Apple TV utan bara xbox 360.
Postad 26 maj 2013 - 15:14
Säger inte att du har fel men hade du inte sagt precis samma sak om PS3? Med tanke på att de inte ens fått fram någon till 360:n som utlovades till Q1 2013 så känns "med största säkerhet" som något överdrivet. Hoppas på appar till både Oppon, PS4, Xbox ONE men jag tror det när jag ser det
Nåja, jag har inget större förtroende för HBO. Men om nu ATV, PS3, 360, etc, varit svårt att få till och kanske aldrig blir av vore det riktigt illa om de inte ser till att finnas på både PS4 och XOne. "Med största säkerhet" är mycket sagt, men bara för att det är HBO Nordic vi pratar om. De verkar ha som affärsidé att inte satsa på det mest uppenbara och användarvänliga. Så vi får se hur det blir...
Postad 26 maj 2013 - 18:13
Postad 27 maj 2013 - 09:36

Postad 27 maj 2013 - 10:05
Jag tror att de tabbar sig ordentligt när de är så långsamma med att skaffa det till PS3 och Xbox 360. Många pengar som går förlorade.
än har de inte fått mina pengar, trots att de hade kunnat få dem från dag ett om de hade skött det på rätt sätt
Postad 10 juni 2013 - 22:06

Postad 11 juni 2013 - 09:48
Batman The Dark Knight, Expendables 2 mm från 2012. Lågbudgetskräp? Det finns mycket på Netflix, men man kan ju ju vara lite selektiv med vad man väljer att se...Jag har Netflix.
Postad 11 juni 2013 - 20:20
Batman The Dark Knight, Expendables 2 mm från 2012. Lågbudgetskräp? Det finns mycket på Netflix, men man kan ju ju vara lite selektiv med vad man väljer att se...
Jag har aldrig påstått att det bara är lågbudgetskräp - bara att det är i absolut majoritet.
Jag kanske har konstig smak men jag hittar aldrig något att titta på när det gäller film.
Postad 14 juni 2013 - 08:17
Är väldigt besviken över att HBO inte kommit till PS3 än, vill man inte kolla TV på TV? Borde det inte vara det första man som företag borde få ut sin tjänst på?
man kan ju tycka det, de flesta användare gillar ju också detta. Men företagen tänker väldigt annorlunda. De ser det förmodligen som så att vill du se HBO etc på din vanliga tv finns det redan aktörer som kan tillhandahålla detta som t.ex. Canal Digital via satellit (rätta mig om jag har fel). På denna "marknad" har man ju dessutom redan flera väl etablerade aktörer som boxer, Viasat och CD samt Comhem, alla väl etablerade spelare just för vanligt tv-tittande. Det är på smarta telefoner, plattoroch i datorn det inte finns någon konkurrens, samtidigt som att det är betydligt enklare rent tekniskt att släppa en tjänst så då blir det som vi har sett det från alla andra spelare, prio 1 är iphone, ipad och kanske någn android-enhet. De enheter vi normalt sett har i vardagsrummet och vill ha dessa tjänster på (appletv, xbox, ps3 etc) de kommer allra sist i företagens prio-lista...
Undantaget är ju givetvis netflix som inte går att få via CD, Boxer etc, där satsar man på fullt stöd på smart-tv, xbox etc. Tom AppleTv har ju en app för netflix, och det säger inte lite...
Deras gemensamam budskap: "Vill du titta på din tv i vardagsrummet, välj då för fan CD, Boxer, Comhem eller Viasat, FATTA!!". Sen att dessa företag har usla boxar med usel service förtäljer inte historien.
Det räcker ju att se på Magine, en tjänst som lovar väl men som följer trenden att prioritera webbläsaren och smarta telefoner... Man kan nog titta i stjärnorna efter att denna kommer på xboxen, appletv etc...
/S
Postad 14 juni 2013 - 08:22
man kan ju tycka det, de flesta användare gillar ju också detta. Men företagen tänker väldigt annorlunda. De ser det förmodligen som så att vill du se HBO etc på din vanliga tv finns det redan aktörer som kan tillhandahålla detta som t.ex. Canal Digital via satellit (rätta mig om jag har fel). På denna "marknad" har man ju dessutom redan flera väl etablerade aktörer som boxer, Viasat och CD samt Comhem, alla väl etablerade spelare just för vanligt tv-tittande. Det är på smarta telefoner, plattoroch i datorn det inte finns någon konkurrens, samtidigt som att det är betydligt enklare rent tekniskt att släppa en tjänst så då blir det som vi har sett det från alla andra spelare, prio 1 är iphone, ipad och kanske någn android-enhet. De enheter vi normalt sett har i vardagsrummet och vill ha dessa tjänster på (appletv, xbox, ps3 etc) de kommer allra sist i företagens prio-lista...
Undantaget är ju givetvis netflix som inte går att få via CD, Boxer etc, där satsar man på fullt stöd på smart-tv, xbox etc. Tom AppleTv har ju en app för netflix, och det säger inte lite...
Deras gemensamam budskap: "Vill du titta på din tv i vardagsrummet, välj då för fan CD, Boxer, Comhem eller Viasat, FATTA!!". Sen att dessa företag har usla boxar med usel service förtäljer inte historien.
Det räcker ju att se på Magine, en tjänst som lovar väl men som följer trenden att prioritera webbläsaren och smarta telefoner... Man kan nog titta i stjärnorna efter att denna kommer på xboxen, appletv etc...
/S
det är därför bara Netflix får mina pengar
jag har inte ens utnyttjat gratiserbjudanden från dessa tjänster eftersom deras leveransutbud av tjänsterna är urusla
Postad 14 juni 2013 - 08:24
Jag har aldrig påstått att det bara är lågbudgetskräp - bara att det är i absolut majoritet.
Jag kanske har konstig smak men jag hittar aldrig något att titta på när det gäller film.
Så resonerade jag också, innan jag skaffade unotelly och fick tillgång till amerikanska netflix. Nu har jag så mycket jag vill kolla på att jag inte vet i vilken ände att börja

Postad 14 juni 2013 - 22:00
Postad 15 juni 2013 - 09:39
Så resonerade jag också, innan jag skaffade unotelly och fick tillgång till amerikanska netflix. Nu har jag så mycket jag vill kolla på att jag inte vet i vilken ände att börja
Jag provade detta också men när man har barn som behöver svensk text så blir det omöjligt. Det svenska utbudet drunknar i allt som blir tillgängligt om det överhuvudtaget finns kvar, eller det kanske det inte gör?
MVH Kribban
Postad 22 juni 2013 - 13:05
Postad 24 juni 2013 - 07:20
Det är antingen US eller SE. Inte båda samtidigt.Jag provade detta också men när man har barn som behöver svensk text så blir det omöjligt. Det svenska utbudet drunknar i allt som blir tillgängligt om det överhuvudtaget finns kvar, eller det kanske det inte gör?
MVH Kribban
Postad 24 juni 2013 - 10:31
Ja, kör på en BD-E8300. Fungerar helt OK. Knappt HD-kvalitet, känns väldigt komprimerat. Ser bra ut i lugna ljusa scener, men när det börja röra på sig ser det inte kul ut. Största bristen är att det inte är 5.1-ljud.Någon som kör HBO Nordic på Samsung blu-ray? Funkar det bra? Är det HD-kvalitet? Vilka blu-rays kan man köra HBO Nordic på? Har inte lyckats hitta en enda modell där det står med i specen.
Sen kunde det varit bättre system för att hålla reda på vilket avsnitt man är på mm, som Netflix hanterar riktigt bra.
Postad 05 september 2013 - 20:22
http://nesor.se/blog/?p=6
Vill på intet vis försöka störta HBO Nordic men få igång lite diksussion där svaren från HBO Nordic inte är copy/paste varianter.
/Jesper
Postad 05 september 2013 - 20:42
Jag tycker HBO Nordics bild är helt ok nu (lite bättre än Netflix innan SuperHD)
Men det som stör mig är att det bara är stereoljud.
Jag röstar med pengarna och 5.1 är helt enkelt nåt jag inte vill kompromissa med.
För dom som väntat på de olika apparna har det varit en parodi på twitter tyvärr.
Postad 06 september 2013 - 04:37
Bra skrivet.
Jag tycker HBO Nordics bild är helt ok nu (lite bättre än Netflix innan SuperHD)
Men det som stör mig är att det bara är stereoljud.
Jag röstar med pengarna och 5.1 är helt enkelt nåt jag inte vill kompromissa med.
För dom som väntat på de olika apparna har det varit en parodi på twitter tyvärr.
Jo HBO Nordic på twitter har varit lätt tålamodsprövande kan man ju säga minst sagt.
Postad 06 september 2013 - 08:48
för att jag överhuvudtaget ska börja visa intresse igen så krävs att de kan erbjuda 1080p och 5.1 via min PS3 eller AppleTV och inte dassig bild med stereoljud via dator
Postad 09 september 2013 - 08:21
Hej alla ni som verkar vara bekanta och ev. missnöjda HBO Nordic. Jag har skrivit ett öppet brev till HBO / HBO Nordic där jag ventilerar min åsikter om deras tjänst och kundservice. Undrar om ni skulle vilja läsa och ev. kommentera och allra helst dela vidare.
http://nesor.se/blog/?p=6
Vill på intet vis försöka störta HBO Nordic men få igång lite diksussion där svaren från HBO Nordic inte är copy/paste varianter.
/Jesper
Bra skrivet. Att de inte lyckats fixa vare sig riktig Airplay eller appar till PS3, Xbox eller Apple TV är ju pinsamt.
Funderar på att bråka med dem om att få säga upp abonnemanget i förtid, iom att ingen av tjänsterna ovan kommit igång.
Postad 09 september 2013 - 09:38
Postad 09 september 2013 - 13:31
Har inte hört att de skulle ha ändrat den policyn. HBO anser fortfarande att kvaliteten på utbudet är viktigare än tekniken av någon anledning. Bäst vore väl om de kunde licensiera ut sina titlar till Netflix som har en väl fungerende teknik.För varje månad som går är jag mer och mer nöjd med att inte ha betalat några pengar till HBO. Kostar det fortfarande mer om man inte vill ha någon bindingstid?

Redigerat av agpath, 09 september 2013 - 13:31.
Postad 09 september 2013 - 18:06
För varje månad som går är jag mer och mer nöjd med att inte ha betalat några pengar till HBO. Kostar det fortfarande mer om man inte vill ha någon bindingstid?
Fortfarande 79 kr/mån om man binder 12 mån och 129 kr/mån för ett löpande abonnemang:
12 månaders abonnemang
79.00 SEK/månad
Om du älskar TV-serier är det här abonnemanget för dig. Med vårt 12 månaders abonnemang får du tillgång till vår premiumtjänst i ett år för endast 79 kr per månad.
Månadsabonnemang
129.00 SEK/månad
Vill du prova vår service? Då kan du välja vårt månatliga abonnemang för 129 kr per månad
Jag måste erkänna att jag är nyfiken på vad de menar med premiumtjänst. Har de alltså en ännu uslare tjänst?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar