Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fallout 4 (Inga spoilers utan taggar!)

1408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fallout 3 - Game of the Year Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8.6 (4) 299:-
Fallout: New Vegas - Ultimate Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 7.5 (1) 1 620:-
Fallout 4 (PC) (PC-spel) 8 7.449998 (19) 105:-
Fallout 4 (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 8.12 (24) 420:-
Fallout 4 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 8.583332 (11) 144:-
Fallout Anthology (PC) (PC-spel) 1 (0) Inga priser
Microsoft Xbox One 1TB (inkl. Fallout 3 + Fallout 4) 2015 (Spelkonsoler) 9 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 14 December 2015 - 13:31

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Du får full exp för de mobs som companions dödar själva också.

Har inte jag vart och pangat på dem tillräckligt så får jag aldrig upp xp rutan för dem. Dubbelkolla det där :)

Jag har för tillfället fullt uppgraderad X01... Fast egentligen hatar jag den men vill göra något annorlunda mot tidigare lir. Snart kanske jag kan börja bli rik fast det är bara laservapnen och .50 jag har mycket ammo av. Det senare pga att det är så ammoeffektivt med snipern... Köpte experiment03 plasman verkar bra effektiv men ammon är en bristvara. Skulle nog tagit scrounger 2 direkt istället för att dra ut på det hade nog hjälpt upp ekonomin en hel del vid det här laget.

Apropå melee kör någon stenhårt på melee? Med tanke på hur kass shotgun är gå in i närstrid verkar överlag inte särdeles effektivt. Nu får man ju massor med tidningar som ska boosta melee men ändå det tar ju ett bra tag innan man har råd kan uppgradera power armor för melee. Vore ju ett intressant projekt med karaktär som vägrar ranged :P.

svårighetsgrad är som pasta. Det är godare med al dente än löskokt.

Postad 14 December 2015 - 13:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Finns det någon vits med att ge kompanjonerna grejer de dör aldrig ändå.

Ja jag vet i tusan. Jag använder dem mest som packåsnor. Har försökt equippa saker på medhjälparna med de byter alltid tillbaka till sina skitprylar, som inte finns i deras inventory. Hur göra man om man vill att en speciell kakartär skall använda ett visst vapen?

Det enda som de brukar göra är att kasta Molotovs, på eget initiativ, om man lägger det i deras inventory. Brukar resultera i att de nästan kastar på mig också :).

Vilken nivå kör ni på? Har lirat ett antal timmar på hard efter en sen start men det känns som samtliga fiender är riktigt tuffa. Hittade precis lite vettigare vapen men blir det lättare längre fram eller bör man byta ned till easy? Skön känsla annars men stör mig i dagsläget på att fienderna känns något väl tuffa...

Jag har kört på very hard sedan bra länge. Funderar ibland på att byta till den högsta, vad det nu heter.....dör mest av fällor och minor tycker jag. Igår dog jag iofs vid något supermutantnäste en gång, men sen minerade jag en reträttväg och sen var saken biff! :D

Redigerat av genstruktur, 14 December 2015 - 13:59.

Postad 14 December 2015 - 14:03

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 1

ramlar in exp hela tiden för mig om jag släpper loss en companion eller hunden på några feral ghouls medan jag står och fikar i ett hörn, testade nyss. Shotgun är ju lovely i närstrid :D pang pang död :D

Men meleebonusar från magazines är rätt nice. Å andra sidan är ju de flesta weaponmagazines för CRITs osv också, och då måste man ju vatsa :(

Ge en companion ett vapen sen equippa det åt dom sen är det bara att låta dem "go to town" med dem. Homerun baseballträdet är roligt att ge till companions :D

Men kanske är olika till konsol, jag kör iaf på pc? 

Redigerat av izikiel, 14 December 2015 - 14:04.

Postad 14 December 2015 - 14:06

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ge en companion ett vapen sen equippa det åt dom sen är det bara att låta dem "go to town" med dem. Homerun baseballträdet är roligt att ge till companions :D

Har försökt ett par gånger, de byter alltid tillbaka till det vapnet de hade första gången man träffade dem. Spelar på xbox

Postad 14 December 2015 - 14:08

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

weird, aldrig hänt mig :( 

Postad 14 December 2015 - 14:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

ramlar in exp hela tiden för mig om jag släpper loss en companion eller hunden på några feral ghouls medan jag står och fikar i ett hörn

Vilken mod kör du? ;)

Postad 14 December 2015 - 16:55

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Cait bytte till ett .45 gevär hon plockat upp. Sen då .45 tröt för mig gav jag henne och equippade ett .38 gevär. Men nyligen beordrade jag henne att plocka ett Institute rifle då jag var nära fullt  och då började hon använda det. Exp från companion har jag tänkt att man får från companion kill om man tidigare träffat det hon/han/den dödar. Inte annars.

Redigerat av andersos, 14 December 2015 - 16:56.

Postad 14 December 2015 - 18:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Får man bättre drops från legendary vid högre svårighetsgrad?

Postad 14 December 2015 - 18:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Får man bättre drops från legendary vid högre svårighetsgrad?

Tror jag inte, men chansen ökar ju då dom är fler iaf.

Har försökt ett par gånger, de byter alltid tillbaka till det vapnet de hade första gången man träffade dem. Spelar på xbox

Härjade med det i början, man måste ge dem ammo också, samt så använder dom det oftare om det är bättre än deras egna. (Sak samma om dom har shotgun default, krävs ammo om de ska nyttja shotgunen du ger)

Random skryt: 6.3 gånger sneak dmg med Decons perk nu ;-) 200AP = 5 sniper skott! Deadly AF

Redigerat av SKIBBE, 14 December 2015 - 18:35.

Postad 14 December 2015 - 19:38

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Härjade med det i början, man måste ge dem ammo också, samt så använder dom det oftare om det är bättre än deras egna. (Sak samma om dom har shotgun default, krävs ammo om de ska nyttja shotgunen du ger)

Amen såklart, att jag inte tänkte på det! Skall prova nu med en gång :).

Postad 14 December 2015 - 20:22

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Har inte jag vart och pangat på dem tillräckligt så får jag aldrig upp xp rutan för dem. Dubbelkolla det där :)

Jag har för tillfället fullt uppgraderad X01... Fast egentligen hatar jag den men vill göra något annorlunda mot tidigare lir. Snart kanske jag kan börja bli rik fast det är bara laservapnen och .50 jag har mycket ammo av. Det senare pga att det är så ammoeffektivt med snipern... Köpte experiment03 plasman verkar bra effektiv men ammon är en bristvara. Skulle nog tagit scrounger 2 direkt istället för att dra ut på det hade nog hjälpt upp ekonomin en hel del vid det här laget.

Apropå melee kör någon stenhårt på melee? Med tanke på hur kass shotgun är gå in i närstrid verkar överlag inte särdeles effektivt. Nu får man ju massor med tidningar som ska boosta melee men ändå det tar ju ett bra tag innan man har råd kan uppgradera power armor för melee. Vore ju ett intressant projekt med karaktär som vägrar ranged :P.

svårighetsgrad är som pasta. Det är godare med al dente än löskokt.

Du menar dubbelpipigt eller? Toppmoddat Combat Shotgun är ju kungligt i närstrid, så jäkla OP sen man fick tag på ett "legendary" där det blir lite sprängverkan på kulorna med.

Men rifle-perk och sådant spelar nog in med och man skall ju inte ha "scope-sikte" för att det skall funka på nära håll.

Postad 14 December 2015 - 21:57

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 1

Håller med om hagelbössor. Legendary combat shotgun med 2x dmg på första träffen + rifle perks så maler man sönder alla mirelurks i ett nafs. Enda ammon jag köper numera är hagel. Av någon anledning droppar det väldigt sällan hagel, även med scrounger 2.

Redigerat av andersos, 14 December 2015 - 21:58.

Postad 15 December 2015 - 01:00

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Du menar dubbelpipigt eller? Toppmoddat Combat Shotgun är ju kungligt i närstrid, så jäkla OP sen man fick tag på ett "legendary" där det blir lite sprängverkan på kulorna med.

Men rifle-perk och sådant spelar nog in med och man skall ju inte ha "scope-sikte" för att det skall funka på nära håll.

Dubbelpipigt suger något så enormt. Gör ingen skada om man inte är alldeles intill och kan vinkla upp den 45 grader mot huvudet. Då gör den skada fast inte märkvärdigt. Du ska ju inte skjuta från höften du gör ju mycket mer skada om du lyckas sikta och skjuta/använder VATS och critical.

Fick tag på en combat shotgun med sprängverkan nu. Tror iof jag hade en innan men sålde då man tar ju bra med skada själv också när man måste va max en meter ifrån för att de ska ge bra verkan. en kula med mina combat rifles ger bättre skadeverkan för headshots i regel.

Jag kör long barrel etc för att få någon slags range och bättre samling av skotten och försöker sikta då det gör mer skada än att höfta :)

Jag kör enbart perks som demokratiskt boostar alla vapnen har inga perks för automatiska eller icke automatiska. Fast de som gör snabb skada har ju lite fördel då jag  boostar det mesta i VATS i luck trädet samt har sneak damage boostat så första skottet gör ju en hel del. Så där är ju shotgun lite handikappat med sin spridning och krav på att va max 1 meter ifrån för verklig skada. Måste verkligen ha relentless eller något för att de ska va värt vatten men jag har då inte mycket ammo trots att jag knappt rör mina shotguns längre...  Det är mest ghouls man tycker det hör till. 

Köpte även deliverer riktigt skön pistol verkar ha närmast oändliga skott i VATS.  Grejen är att den har så liten recoil även i övrigt så blir mindre svinn. 

Något jag inte fattar är hur absolut uselt flamern är... Det mesta är närmast immunt mot eld och critical damage med flamern jag ser banne mig ingen skillnad. Där en .45 kula skulle döda med ett skott så tappar de max 5 % i skada när man står 1 meter ifrån och öser på... 

Jag är verkligen i ofas med liret. Har precis upptäckt bunker hill ex och får möta level 1! ghouls igen... Har gått över till Survival nu. Börjat bli ekonomiskt oberoende nästan uppe i 10 papp nu maxat alla vapen jag funnit intressanta. 

Ett annat störningsmoment jag fick molerat disease dag ett men hur fasen botar man sjukdomar?

Postad 15 December 2015 - 07:27

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Ett annat störningsmoment jag fick molerat disease dag ett men hur fasen botar man sjukdomar?

I fallout 3 så har jag för mig att man var tvungen att gå till doktorn för en del saker i div städer, bl.a. där man startade i början. Gissar att det borde finnas en doktor i diamond city?

Postad 15 December 2015 - 07:40

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Något jag inte fattar är hur absolut uselt flamern är... Det mesta är närmast immunt mot eld och critical damage med flamern jag ser banne mig ingen skillnad. Där en .45 kula skulle döda med ett skott så tappar de max 5 % i skada när man står 1 meter ifrån och öser på... 

Just det. Men då man möter Forged vid Saugus Ironworks så tappar man snabbt hälsa då hon med flamer kommer rusande. Måste man göra något speciellt med flamer för att den ska ha bättre verkan?

Postad 15 December 2015 - 07:49

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 1

rifleman perken ger totalt 100% mer skada + armour pierce, lätt bästa perken i spelet om man går för skada ( eller automatic eller pistols om man kör med sådana vapen ) 

Vilken mod kör du? ;)

Måset varit någon bugg, kör inga mods, men fick även exp när en brotherhood of steel patrull dödade supermutants och jag bara kom dit och kollade på.. iofs bara typ 6 per kill men ändå.

Postad 15 December 2015 - 07:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Just det. Men då man möter Forged vid Saugus Ironworks så tappar man snabbt hälsa då hon med flamer kommer rusande. Måste man göra något speciellt med flamer för att den ska ha bättre verkan?

Ja fyfan, enda stället jag faktiskt har avvaktat med. Kom flera stycken med flamern där och jag blev helt grillad på nolltid.

Postad 15 December 2015 - 08:30

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

I fallout 3 så har jag för mig att man var tvungen att gå till doktorn för en del saker i div städer, bl.a. där man startade i början. Gissar att det borde finnas en doktor i diamond city?

Jo jag går till doktorer de kan bota addictions, hälsa och radiation men inte sjukdomar  :blink:

Det hör väl till någon main quest etc? Jag kommer för höglevlad till allt sånt då jag råkat köra för mycket radiant :(

Postad 15 December 2015 - 08:39

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Nä Saugus är ett Minutemen uppdrag. Har också nyss börjat med main vid level 35 :)

Postad 15 December 2015 - 17:58

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Är det någon annan har som "Report to Paladin Danse" under misc som uppdrag och inte kan rapportera till honom? Får antingen "I'm busy" eller så något nonsens-tugg :(

Postad 15 December 2015 - 18:03

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

hmm minns inte jag hade problem med det. Jag har problem att han flirtar med mig hela tiden.

Postad 15 December 2015 - 19:46

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Är det någon annan har som "Report to Paladin Danse" under misc som uppdrag och inte kan rapportera till honom? Får antingen "I'm busy" eller så något nonsens-tugg :(

Har du gjort några uppdrag åt hans underhuggare?

Postad 15 December 2015 - 19:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 2

rifleman perken ger totalt 100% mer skada + armour pierce, lätt bästa perken i spelet om man går för skada ( eller automatic eller pistols om man kör med sådana vapen ) 

Måset varit någon bugg, kör inga mods, men fick även exp när en brotherhood of steel patrull dödade supermutants och jag bara kom dit och kollade på.. iofs bara typ 6 per kill men ändå.

Jag får också xp så fort BOS rensar med sina dödspatruller när jag är i närheten. Eller andra allierade.

Postad 15 December 2015 - 20:20

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Har du gjort några uppdrag åt hans underhuggare?

Allt för många. Fast kanske ska avsluta nuvarande med bägge två och inte be om nya, hmm.

Postad 15 December 2015 - 20:54

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Hade samma jag med, försvann inte förrän i slutet typ orkade inte gå och snacka med han hela tiden så släppte det efter ett tag :D

Postad 15 December 2015 - 21:16

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Allt för många. Fast kanske ska avsluta nuvarande med bägge två och inte be om nya, hmm.

Jag gjorde ett eller två med varje, sedan nekade jag fler. Sedan kunde jag prata med Danse.

Postad 15 December 2015 - 21:29

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Jag har aldrig nekat men vill minnas man var tvungen göra något uppdrag i alla fall minns inte säkert. Av det jag lirat får jag ibland xp men det är väl mest bara när dödspatrullerna är i närheten man får mysko meddelanden. Annars får jag inte xp när de skjuter raiders åt mig. Antar det är kopplat till svårighetsgrad eller konsolversionerna skiljer? rensar jag ett hus ex så får jag bara xp om jag gjort tillräckligt skada på en som min kompanjon skjuter på annars ingenting. 

Vete fasen vad som hänt jag stöter bara på level 1-5 nu. Har parkerat power armor får man se om det ger något. Annars får man väl springa ut naken.

Måste börja bestämma mig för vilken faktion jag ska stödja. brotherhood måste jag lägga ner ett tag nu :P. Tre större faktioner är det väl om jag inte missat något :)

Redigerat av oqvist, 15 December 2015 - 21:36.

Postad 15 December 2015 - 23:02

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Är det inte 4? The Railroad finns ju också.

Postad 15 December 2015 - 23:42

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Glömde minutemen. Nu flirtar McReady hej vilt...

Postad 16 December 2015 - 02:13

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Sista uppdraget för railroad har buggat ur för mig så jag kan inte lämna in den, måste göra om hela uppdraget från en äldre save. Rätt frustrerande när sånt händer, särskilt när det är ett långt uppdrag som innehåller mycket dötid som inte går korta ner.

Postad 16 December 2015 - 14:13

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Trist. Blir klart mer körigt utan power armor men vilken frihetskänsla. Det här är nog första och enda spelet någonsin man kommer köra i tunga rustningar alltid kört lättfotat tidigare. Får inte köra melee har väl 3 max på endurance eller något så tål inget i närstrid :P

Redigerat av oqvist, 16 December 2015 - 14:14.

Postad 16 December 2015 - 15:49

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Melee ja, hmm. Någon som provat super sledgehammer? 

Postad 16 December 2015 - 19:13

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Råkade hitta en T60 armour så tog baseball bat som vann någon major league för ex antal år sedan och röjde med lite ghouls. Det blir fort tråkigt.

Måhända hittat alla settlements nu. Två sista uppdragen från Preston har vart att hjälpa befintliga i alla fall så nu slipper jag hålla på med dem kanske. 

Nu är jag någon quest där man blir strippad naken frågan är om man törs gå vidare med den eller det är ännu en scam man råkar ut för ;)

Postad 16 December 2015 - 19:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
@oqvist

It's a trap! Dagen till ära :-P

Redigerat av SKIBBE, 16 December 2015 - 19:15.

Postad 16 December 2015 - 20:50

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Melee ja, hmm. Någon som provat super sledgehammer? 

Ja ja, irradiated super sledge är lite av min personliga favorit :P Gärna mot större fiender då. Gör rätt fin skada, är över 100 DMG på min just nu. Dräper Deathclaws ganska enkelt, även utan Power Armor. Sedan är den gudomlig mot Sentry Bots :)

Postad 16 December 2015 - 22:51

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Råkade hitta en T60 armour så tog baseball bat som vann någon major league för ex antal år sedan och röjde med lite ghouls. Det blir fort tråkigt.

Måhända hittat alla settlements nu. Två sista uppdragen från Preston har vart att hjälpa befintliga i alla fall så nu slipper jag hålla på med dem kanske. 

Nu är jag någon quest där man blir strippad naken frågan är om man törs gå vidare med den eller det är ännu en scam man råkar ut för ;)

Spoiler

Redigerat av HenkeEdge, 16 December 2015 - 23:13.

Postad 16 December 2015 - 23:07

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Trist. Blir klart mer körigt utan power armor men vilken frihetskänsla. Det här är nog första och enda spelet någonsin man kommer köra i tunga rustningar alltid kört lättfotat tidigare. Får inte köra melee har väl 3 max på endurance eller något så tål inget i närstrid :P

Jag körde bara PA i början då man var väldigt vek och 3-4 på endurance har jag kört med nästan hela spelet i slutet så hade jag två rustningsdelar som gav vadera +1 end och +1 stength Så då blev det ju +2 på varje som bonus.

Med typ maxat rifleman och lite bloodymess och sådana perks som hjälper upp DMG så tycker jag man klarat livhanken bra fast man haft lite på "END" med gevär på distans och combat shotgun på nära håll, mitt combat shotgun gjorde över 200 i DMG så typ Century Bots och svåraste Death Claws och Mirelurk Queens har det bara varit att mata en 5-8 skott på i närstid. Hagelbrakaren skulle jag nog säga var byggd för långdistans långpipa och toppmodds på allt typ förutom siktet, körde reflex med cirkel där + ljuddämpare för att få ned rekylen mest.

Klart man får PIP-boya lite stimpacks mitt i strider. Men inte ofta man dött fast det varit många fiender. (på Normal).

Har väl klarat mainstory, men funderar på att hoppa tillbaks och testa en annan väg kanske.

Redigerat av HenkeEdge, 16 December 2015 - 23:18.

Postad 17 December 2015 - 01:20

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Du klarar dig med 1 i endurance om du satsar på att maxa power armor istället de tar sanslöst med stryk! Hittade min andra X01a idag. Skönt att hitta dem ute i fältet när det hettar till riktigt kan man alltid kuta in i en och bli absolut odödlig. Fast jag är OP på survival även med vanlig armour oftast kan man undvika melee ändå. Hade jag inte satsat så hårt på VATS hade det blivit svårt men VATS plus legendary vapen, rustning som boostar AP så behöver man inte va så otrolig med bunnyhoppandet eller tok campa särskilt mycket även om man kan dö på 2 sekunder om de får in ett par träffar. Deliverer har man ju vad 15 skott på i VATS rätt nära automatkarbinerna  sen med max tur hinner man ju få mysterious stranger eller liemannen eller ricochetter titt som tätt. Tröttnar aldrig på animationerna :P

Combat shotgun med boost presterar rätt bra nu också men är fortfarande underpowered med min build. 

Skaffade nerd rage underlättar ju inte alltid man har stenkoll på hälsan och sö dör man för att man inte hinner tabba och knarka droger. iof hade man haft power armor så hade man ju kunnat softa under 20 % och ändå veta man kan ta lite smällar innan man dör. Power Armour är OP helt enkelt när man dessutom kan smyga väl så bra om inte bättre med den. De borde inte erbjuda stealth boy med power armor.

Postad 17 December 2015 - 07:55

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Låter kul med både VATS och melee. Har inriktat mig helt på sniper hittills och då har man inte mycket användning för VATS.

Postad 17 December 2015 - 08:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Man har alltid användning av VATS :D kör mest rifle och VATS är hur op som helst tillsammans med crit banker. Man sparar ihop ett par crits för att sen sänka fiender på valfritt avstånd med huvudskott och crit. Så länge man har minst en procents chans att träffa så kommer man ju träffa. Kör man Guardian och en stark receiver så blir den alldeles för stark tom :)

Postad 17 December 2015 - 09:40

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Håller med, skulle tro att säkert 95% av mina kills är i VATS.
Jag kör väldigt mycket med 10mm lucky pistol och sparade crit. 3-4 träffar brukar ge en crit och jag kan nog få iväg 10-12 skott med min AP.

Jag har inte rört en PA sen man möter första Death Clawn, kanske är nåt man skulle testa. Men hur länge räcker en core? Jag tyckte den tog slut direkt då.

Postad 17 December 2015 - 09:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Ja VATS är bra mycket effektivare än att panga själv. som sagt ett skott som är nästan omöjligt göra utan VATs är instant kill med en massa sneak damage och grejer i VATS. Skaffar man sen perksen där FI inte kan ta skydd så blir det ju ännu mer fusk :P Rada upp kills är bra mycket enklare i VATS också kan ta 3-4 stycken innan de ens sett dig.

Postad 17 December 2015 - 09:50

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Fusion cores tar slut ganska fort. I början var jag ofta på sista eller näst sista men när jag väl köpte 5 för en hiskelig summa så hittade jag 15 till direkt  :rolleyes:

Är inte direkt något problem att hitta tillräckligt av om du gör lite av huvud questarna i alla fall då hittar man platser där man kan lotta en hel drös.

I Intelligence trädet finns det perks för att få dem att räcka längre men inte värt det.

Postad 17 December 2015 - 18:47

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Någon som testat Perk:en som är för melee i vats-läge? Ska vara så att man kan använda melee på längre avstånd - undrar dock hur långt bara :P Vore kul om man kan göra någon kamikaze-grej på långa avstånd med Super Sledge :)

Postad 17 December 2015 - 20:42

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

hmm skulle vart trevligt orkar dock inte med mikron att byta från avstånds till melee. Ska jag bara in och kötta så behöver man nog köra power armour för att det inte ska bli för mycket omladdningar.

Bra med röj idag undrar om jag inte råkade göra Sturges quest röjde runt bland ett gäng level 70 snubbar. Gillar att det tar så lång tid att läka när man kör survival har man fått ner hälsan är det inte lätt få upp den snabbt igen.

Postad 17 December 2015 - 22:53

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Låter kul med både VATS och melee. Har inriktat mig helt på sniper hittills och då har man inte mycket användning för VATS.

Joo, VATS:ar du inte headshot? Man fick ju någon perk av en viss följeslagare som ökade procenten för "HS". Så med övriga VATS-saker så har jag typ 95% jämt på Head Shot", funkar väldigt bra i VATS.

Dock kan man ta fiender på ännu längre håll "manuellt". Var högt uppe på en byggnad när jag märkte av en supermutant på en bro, VATS hittade den inte men gick att dra "champagnekorken" manuellt. *plopp* =) 

Redigerat av HenkeEdge, 17 December 2015 - 22:55.

Postad 17 December 2015 - 22:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 1

Va? Vats är ju det som du måste använda med sniper. Jag har ju 3 buffrade crits, som gör 2.5x dmg. Samt perks som fyller på critts automagist, samt en för AP. I vats ser man ju även villken del som gör mest dmg. Så man kan göra maximal skada. (Critt skott missar aldrig, så man kan ta riktigt fina longshoots)
Har även perken för ökad % på headshoots.

Redigerat av SKIBBE, 17 December 2015 - 22:58.

Postad 17 December 2015 - 23:13

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

När andersos testar vats så blir det nog mycket facepalm. Jag kan snipa manuellt men jag gör inte samma skada alls man blir bara förbannad. Får du in sneak bonusen för varje skott då för att du är så jädra långt bort han inte hajar vad som gör ont så kan det kompensera rätt bra. 

Jädrans vad röj det blev helt plötsligt.

Apropå gamma guns någon som gillar dem? Min har ingenting att sikta med och skjuter iväg stora blobbar. Verkar inte göra så otroligt mycket skada... Uppgraderat max.

Postad 17 December 2015 - 23:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Apropå gamma guns någon som gillar dem? Min har ingenting att sikta med och skjuter iväg stora blobbar. Verkar inte göra så otroligt mycket skada... Uppgraderat max.

Gör väl endast skada på humans? Så du inte försöker panga på något annat :-P

Redigerat av SKIBBE, 17 December 2015 - 23:18.

Postad 18 December 2015 - 03:10

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Klarat det mesta och sett de olika sluten nu. Den enda trophyn jag inte har är den där man ska nå maximum happiness i en stor bosättning. Verkar jobbig och jag har inte brytt mig särskilt mycket om settelments så jag vet inte om jag ska bry mig om att fixa den

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.