Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HRT Stage

1784 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 22 October 2013 - 09:44

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Har just påpekat designen för konstruktören tidigare, och fick då detta svar (tror det finns längre upp i tråden med):

The size of the Control Center is dictated by the necessity of the functions. The width at the front is the minimum necessary to accommodate the power transformer. The height is the minimum to accommodate the heat sink and the input module. Do remember, the Control Center is much more than just a preamplifier.

We wanted the size to be as small as possible and the form to be an organic one, not just another rectangular metal box. In the end, we took a clean sheet approach to every aspect of STAGE, so there is no tradition to follow as we consider STAGE to be a category maker, not a copy cat.

Det där förklarar endast utformningen på "Control Center" enheten. Inte högtalarnas utseende. Och lite mer kan man begära för 10000 kr än utseendet på dessa. Men som sagts innan, folk har olika smak.

/Fredrik

Postad 22 October 2013 - 09:52

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Det där förklarar endast utformningen på "Control Center" enheten. Inte högtalarnas utseende. Och lite mer kan man begära för 10000 kr än utseendet på dessa. Men som sagts innan, folk har olika smak.

/Fredrik

Håller med - smaken är ju som bekant som baken.
För mig går dock funktion alltid för design, kan man kombinera båda, är det naturligtvis guld.
Så vad tror du man kunde gjort annorlunda med högtalardesignen utan att spräcka budgeten för tillverkningskostnaden? Träkabinett? Träfaner? Annat?

Postad 22 October 2013 - 09:57

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Ser för plastigt ut för mig, tycker alla högtalare iaf borde ha någon typ av frontskydd så man kan välja att ha dessa på eller inte.

För mig spelar ingen roll hur bra saker låter om designen är avskräckande.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 22 October 2013 - 13:19.

Postad 22 October 2013 - 10:13

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Ser för plastigt ut för mig, tycker alla högtalarna iaf borde ha någon typ av frontskydd så man kan välja att ha dessa på eller inte.

För mig spelar ingen roll hur bra saker låter om designen är avskräckande.

/Fredrik

Håller absolut med, skall ju i vara en prydnad i hemmet också. Behöver absolut inte vara en motsättning. Personligen tycker jag Stage ser oerhört billiga ut. Faktum är att vi har ett par Creative datorhögtalare hemma som har exakt samma form men med betydligt finare finish. Men design är ju absolut en smaksak, och säkert kostar en fin trälåda lite mer än torftigt gjuten plast. Men faktum är att jag har ett par fantastiska högtalare hemma(grabbens) i samma storleksklass som Stage, som är både vackra och låter fantastiskt. SA Saxo 10 heter de och kostar 3800 paret. :)

Postad 22 October 2013 - 10:15

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Sådär är det ju lite med alla produkter, det är en balans mellan design och funktion, det är omöjligt att göra alla nöjda.

Visst är det så.

/Fredrik

Postad 22 October 2013 - 11:44

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Om Stage hade liknat allt annat hade kanske heller inte varit så kul förstås. Kan väl sträcka mig till att de i alla fal ser rätt häftiga ut med sina många element. :)

Postad 22 October 2013 - 11:47

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

dessutom väldigt få ingångar. en USB och en RCA/Analog?

Antalet anslutningar är absolut den största svagheten. Jag hade kunnat pressa mig ner till två digitala och en analog, men det är minimum för min del.

Svar från HRT, då jag också tänkt lite på detta :):

"One can certainly put a source selector or even a full preamplifier in front of STAGE if they wish. The preamplifier could even have coaxial or optical digital inputs too."

Postad 22 October 2013 - 12:14

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Var förbi Klintons i Eskilstuna för ett par veckor sen och det lät som dom skulle få in Stage. Hör med dom.

Tackar, får titta förbi dom snart.

Postad 22 October 2013 - 12:43

keenan
  • keenan
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Fick inga svar på det ovan... Ser även begränsningen i ingångar. Fast svaret om en pre ampli är ju korrekt och då blir ju priset lite högre. Men ska vid senare tillfälle ge det en chans till.

Ger alltid saker flera chanser.

Postad 22 October 2013 - 13:12

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Låter jättefint ute i friska luften. Mycket vigtig gren för mig.

Detta var ju lite intressant, får kanske testa det med till sommaren. :) Gick det att få något basstöd alls där ute i det fria? :)

Postad 22 October 2013 - 14:31

Unregistered22236fa5
  • Unregistered22236fa5
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 1
Makalös uppmärksamhet detta system får här på forumet. Sånt är en våtdröm för alla som lanserar en ny proukt på markanden, dvs skapa en riktigt "snackis" :)

Postad 22 October 2013 - 14:37

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 1

Makalös uppmärksamhet detta system får här på forumet. Sånt är en våtdröm för alla som lanserar en ny proukt på markanden, dvs skapa en riktigt "snackis" :)

Sen om det varit bra eller mindre bra uppmärksamhet kan diskuteras ;)

Postad 22 October 2013 - 15:00

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Om Minhembio hade tagit betalt per bokstav som skrivits ämnet kunde de packa ihop och gå i förtidspension vid det här laget.
För Stage har det nog knappast varit bra uppmärksamhet, men faktiskt välförtjänt. Och på tal om det; Skulle vara roligt med en bekräftelse på om HRT snackar skit, eller om Stage verkligen kan mäta sig med mångdubbelt dyrare utrustning. Vad jag inte tror framgått är med vad man jämfört. Är det med en jättedyr högtalare i samma storleksklass eller en utan sådana begränsningar? Fredrik har ju svarat förtjänstfullt på frågan, men nu är det ju HRT som gjort dessa utfästelser, så upp till bevis. :)

Postad 22 October 2013 - 20:14

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Så Fredrik. Hur ska switchen stå för bästa resultat ?

/Olle

Hur går det med lyssningen? :)

Postad 22 October 2013 - 20:43

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
fråga:

Ser att förstärkaren har några egna högtalarkontakter, måste man mecka med att koppla subben via högnivå?

Postad 22 October 2013 - 20:56

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Hur går det med lyssningen? :)

Får förhoppningsvis tag i en squeezebox touch i slutet av denna vecka ;-)

Postad 22 October 2013 - 21:46

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Nej, det finns vanlig RCA sub-out.

men jag vill använda högnivå och inte lågnivå

Postad 22 October 2013 - 22:03

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Kul att du gillar Stage i de mellan/övre registren, men inte finner basen tillräcklig. Berätta gärna mer om dina intryck, jag är oerhört nyfiken.

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 22 October 2013 - 22:07.

Postad 23 October 2013 - 08:12

MarkusNyberg
  • MarkusNyberg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 1

Detta var ju lite intressant, får kanske testa det med till sommaren. :) Gick det att få något basstöd alls där ute i det fria? :)

Basen hörs hur snyggt å prydligt som helst. Ingen känsla av att luften trycksätts eller dunk i magen. Extremt rent bara!

Postad 23 October 2013 - 08:19

MarkusNyberg
  • MarkusNyberg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Då är det väl bara å klippa kablarna, skala å skruva fast i subben. Kolla bara om kabeln har en ledare innesluten i den andra (koaxial). Lite pill att separera dessa så inte kortslutning uppstår. Säkringen i Stage förstärkaren ryker säkert.
Eller vänta på att du kan köpa lösa kontakter att montera på egna kablar. Kan jag rekomendera så behåller du originalkablarna! Lycka till!

Postad 23 October 2013 - 08:57

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
Igår kopplade jag ur Stage från PCn och körde direkt från min iPhone med HRTs HMA-1 adapter (motsvarande vad jag förstår Apples USB kameraadapter) och bara log över hur bra det låt med WiMP Hi-Fi vilket i praktikteorin ger mig lossless ALAC CD-kvalitet. Det lagrade mediet blir allt mer ett minne blott för min del, när man nu upptäcker med hur enkla medel och budget kan få ihop en riktigt trevlig 2-kanals upplevelse. Stage växer för var dag som går och det lite råa jag hade i toppen i början försvinner allt mer hela registret överlag känns som det börjar spela mer avslappnat och också mer dynamiskt på lägre nivåer.

Postad 23 October 2013 - 09:22

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Igår kopplade jag ur Stage från PCn och körde direkt från min iPhone med HRTs HMA-1 adapter (motsvarande vad jag förstår Apples USB kameraadapter) och bara log över hur bra det låt med WiMP Hi-Fi vilket i praktikteorin ger mig lossless ALAC CD-kvalitet. Det lagrade mediet blir allt mer ett minne blott för min del, när man nu upptäcker med hur enkla medel och budget kan få ihop en riktigt trevlig 2-kanals upplevelse. Stage växer för var dag som går och det lite råa jag hade i toppen i början försvinner allt mer hela registret överlag känns som det börjar spela mer avslappnat och också mer dynamiskt på lägre nivåer.

Helt klart borde lagrat media snart vara historia. Men hur funkar Wimp lossless, är det lika enkelt att använda som Spotify, men bara förlustfritt? Sedan behöver man väl inte koppla sin I-pryl till Stage, finns väl trådlös adapter? Undrar också över de två gängorna på baksidan. Funkar det vettigt ljudmässigt att hänga dem på vägg?
Ja, får allt erkänna att jag blev lite sugen när jag såg de där bilderna ute i naturen. Kanske funkar bra mot mina nyputsade vita väggar i nya hobbyrummet i källaren också tänkte jag. :)

Postad 23 October 2013 - 10:01

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Men hur funkar Wimp lossless, är det lika enkelt att använda som Spotify, men bara förlustfritt?

Ja.

Sedan behöver man väl inte koppla sin I-pryl till Stage, finns väl trådlös adapter?

Stages trådlösa lösning kommer inom kort, vet inte exakt när. Annars är det USB in till Stage som gäller, alternativt RCA-media (CD-, Vinylspelare, etc.).

Undrar också över de två gängorna på baksidan. Funkar det vettigt ljudmässigt att hänga dem på vägg?

Vet ej.

Postad 23 October 2013 - 11:04

MarkusNyberg
  • MarkusNyberg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
7 cm mellan högtalarens baksida och väggen är minimum. Ljudbildens kommer säkert att påverkas. På vilket sätt bestämmer rummets akustik. Ska prova att bygga ett par fästen framöver.

Postad 23 October 2013 - 12:46

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Helt klart borde lagrat media snart vara historia. Men hur funkar Wimp lossless, är det lika enkelt att använda som Spotify, men bara förlustfritt? Sedan behöver man väl inte koppla sin I-pryl till Stage, finns väl trådlös adapter? Undrar också över de två gängorna på baksidan. Funkar det vettigt ljudmässigt att hänga dem på vägg?
Ja, får allt erkänna att jag blev lite sugen när jag såg de där bilderna ute i naturen. Kanske funkar bra mot mina nyputsade vita väggar i nya hobbyrummet i källaren också tänkte jag. :)

Hej laddie15!

Det finns två st hål för att sätta fast väggfäste och hänga Stage på vägg. Det är standard och det går att köpa väggfästen från andra tillverkare av väggfästen.

Däremot så kommer HRT släppa i framtiden ett eget väggfäste som är passande till systemet. Och som elite skriver så har ju Stage sin basreflexport bak, så allt för nära vägg kommer nog förstärka basen oönskat och platta till ljudbilden. Trådlösa modulen (baserat på Texas instrument Ti) släpps i December.

M.V.H

Göran , Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.

Postad 23 October 2013 - 13:06

macman
  • macman
  • Beroende

• 1078 inlägg
  • 0

Det finns risk att det blir problem med denna kopplingen, eftersom den omtalade switchen är nån typ av filter för att skona högtalarna från den lägsta basen.
Så subbar typ REL med högnivåkoppling lär inte funka så bra.

Postad 23 October 2013 - 13:58

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Det finns risk att det blir problem med denna kopplingen, eftersom den omtalade switchen är nån typ av filter för att skona högtalarna från den lägsta basen.
Så subbar typ REL med högnivåkoppling lär inte funka så bra.

Jag hade nog inte gett mig på att mixtra med detta system utanför dess grundläggande konstruktionsparametrar. Om man nu tycker Stage saknar bas, så hade jag i första hand väntat till den kommande basmodulen kommer, eller kopplat in en aktiv som jag gjorde i början (när min switch stod fel) och tyckte fungerade väldigt bra.

Postad 23 October 2013 - 14:50

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Hej laddie15!

Det finns två st hål för att sätta fast väggfäste och hänga Stage på vägg. Det är standard och det går att köpa väggfästen från andra tillverkare av väggfästen.

Däremot så kommer HRT släppa i framtiden ett eget väggfäste som är passande till systemet. Och som elite skriver så har ju Stage sin basreflexport bak, så allt för nära vägg kommer nog förstärka basen oönskat och platta till ljudbilden. Trådlösa modulen (baserat på Texas instrument Ti) släpps i December.

M.V.H

Göran , Runt Ljud

Ok, så helst en bit från väggen då. Man kan ju också tänka sig att någon form av absorbent skulle funka.
Tack för infon. :)

Postad 23 October 2013 - 14:56

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

7 cm mellan högtalarens baksida och väggen är minimum. Ljudbildens kommer säkert att påverkas. På vilket sätt bestämmer rummets akustik. Ska prova att bygga ett par fästen framöver.

Ser fram emot resultatet. Mina komplimanger till ditt test i det fria. Detta var bra reklam för Stage, blev ju sugen direkt. Men mina grannar accepterar nog inte just lyssning i det fria. :)

Redigerat av laddie15, 23 October 2013 - 14:58.

Postad 23 October 2013 - 14:58

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 1

Jag hade nog inte gett mig på att mixtra med detta system utanför dess grundläggande konstruktionsparametrar. Om man nu tycker Stage saknar bas, så hade jag i första hand väntat till den kommande basmodulen kommer, eller kopplat in en aktiv som jag gjorde i början (när min switch stod fel) och tyckte fungerade väldigt bra.

Fast, du var ju inte alls nöjd med ljudet med din subwoofer inkopplad? Du kontaktade ju till och med konstruktören för felsökning. Då kan man väl inte direkt säga att du tyckte det fungerade väldigt bra? :)

Dessutom så blir det lite galet när du säger att switchen stod "fel". Den var förmodligen i alldeles korrekt läge för att spelas i ett delat system om man får till integrationen mellan frontar och basmoduler. Får man inte till integrationen så funkar det oftast bättre att köra som du gör nu. Alltså låta fronterna spela fullregister ensamma.

Postad 23 October 2013 - 15:08

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Fast, du var ju inte alls nöjd med ljudet med din subwoofer inkopplad?

Det vart bättre.

Du kontaktade ju till och med konstruktören för felsökning. Då kan man väl inte direkt säga att du tyckte det fungerade väldigt bra? :)

Stämmer.

Dessutom så blir det lite galet när du säger att switchen stod "fel". Den var förmodligen i alldeles korrekt läge för att spelas i ett delat system om man får till integrationen mellan frontar och basmoduler. Får man inte till integrationen så funkar det oftast bättre att köra som du gör nu. Alltså låta fronterna spela fullregister ensamma.

Nja. Du och jag har nog ingen riktig aning vad den switchen gör med ljudet förutom att det hörbart blir dött i botten om den står i subbläge. Personligen tror jag det händer mer än bara en ren avfasning i botten. Systemet lät sämre med subben till och switchen i fel läge än med switchen i rätt läge och utan subben. Systemet allena med switchen i fel läge var inget vidare efter att den initiala första höga förväntningen rasat. Tror HRTs subb kommer göra ett avsevärt bättre jobb än audio pro B1.40 till just detta system.

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 23 October 2013 - 15:22.

Postad 23 October 2013 - 15:23

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 1

Det vart bättre.

Ja, bättre än att köra frontarna ensamma med switchen inställt för delat system ja. Inte så konstigt att det blev bättre. :)

Stämmer.

Hur ska du ha det? Du säger ju emot dig själv hela tiden. :)

Nja. Du och jag har nog ingen riktig aning vad den switchen gör med ljudet förutom att det hörbart blir dött i botten om den står i subbläge. Personligen tror jag det händer mer än bara en ren kavfasning i botten. Systemet lät sämre med subben till och switchen i fel läge än med switchen i rätt läge och utan subben. Systemet allena med switchen i fel läge var inget vidare efter att den initiala första höga förväntningen rasat. Tror HRTs subb kommer göra ett avsevärt bättre jobb än audio pro B1.40 till just detta system.

Ja, om du läser igen så var det ju precis det jag sa också. :)

Jag vill bara poängtera att "fel" och "rätt" gäller ju just i ditt fall. För andra så kan det ju bli helt andra resultat. Så att kalla dom olika lägena för "delat" och "fullregister" (med subsonic) är nog smartare. :)

Postad 23 October 2013 - 15:26

MarkusNyberg
  • MarkusNyberg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Ser fram emot resultatet. Mina komplimanger till ditt test i det fria. Detta var bra reklam för Stage, blev ju sugen direkt. Men mina grannar accepterar nog inte just lyssning i det fria. :)

Tack grabben(laddie)! Du är varmt välkommen på en spelning i skogen här! Bor utanför Kolsva, bortom Köping, några mil från Västerås. Här kan man spränga en tankbil utan att någon märker det!

Postad 23 October 2013 - 15:29

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Ja, bättre än att köra frontarna ensamma med switchen inställt för delat system ja. Inte så konstigt att det blev bättre. :)

Hur ska du ha det? Du säger ju emot dig själv hela tiden. :)

Ja, om du läser igen så var det ju precis det jag sa också. :)

Jag vill bara poängtera att "fel" och "rätt" gäller ju just i ditt fall. För andra så kan det ju bli helt andra resultat. Så att kalla dom olika lägena för "delat" och "fullregister" (med subsonic) är nog smartare. :)

Stage med switch fel: tunt ljud platt ljudbild.
Stage med switch fel + audio pro bas: bättre botten (så klart) och ett lyft (inbillning?) för hela ljudbilden.
Stage med switch rätt utan bas: mindre botten än med audio pro bas, men helt annan timing och tajthet och ljudbilden öppnade sig över hela registret, varför jag misstänker att switchen gör något med hela registret i Stagehögtalarna.
Hoppas detta klargör ev. oklarheter. :)

Postad 23 October 2013 - 15:31

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Tack grabben(laddie)! Du är varmt välkommen på en spelning i skogen här! Bor utanför Kolsva, bortom Köping, några mil från Västerås. Här kan man spränga en tankbil utan att någon märker det!

Tackar för inbjudan. Haha, enda risken är väl då möjligen att man hamnar mitt i älgjakten. Spela in lite älgbrunstljud och sitt redo med bössan vetja. :)

Postad 23 October 2013 - 15:32

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Ja, exakt. Detta förmodligen för att du inte fick till integrationen mellan sub och frontar.

Varför tror du dom har en switch om ett läge är fel och inte behöver användas?

Som jag skrev tidigare. Kevin skrev till mig att det är ett högpass-filter. :)

Postad 23 October 2013 - 15:32

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Står det inget om switchen i manualen? Var det lätt att öppna upp och ändra den?

Postad 23 October 2013 - 15:39

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Verkar som man överlag saknar lite bas i Stage. Men å andra sidan är det ju väldigt olika hur vi upplever det där med bas. Såg någon Stage-ägare här som jag har för mig även är ägare till ett par Dynaudio X12, eller möjligen X16? Hur upplever du basen i Stage i denna jämförelse. Mest för att jämföra med något jag känner väl. :)

Postad 23 October 2013 - 15:40

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Vad jag har förstått så står det inget i manualen. Det kommer förhoppningsvis mer information tillsammans med dom kommande basarna.

Det var nog inte tänkt att man skulle ändra denna switchen (eller ens känna till den) förrän basarna kommer. Tyvärr så verkar ju vissa system ( möjligtvis alla?) komma med switchen ställd för att spela i ett delat system med basar. Dvs den lägsta basen är skuren. Det är därför jag rekommenderar folk att kolla upp detta.

Bas är ju för roligt för att gå miste av. :) Dessutom kan ju ljudet bli fantastiskt mycket bättre med lite bandbredd. Precis som Fredrik upplever nu. :)

Postad 23 October 2013 - 15:42

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Står det inget om switchen i manualen? Var det lätt att öppna upp och ändra den?

Nej. Bara lossa de fyra skruvarna som håller ihop bottendelen med ovandelen. Switchen ser man direkt på det lilla ingångskortet, och den skall stå i läge närmast kretskortskanten.

Postad 23 October 2013 - 15:49

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 1
Äntligen har jag blivit klar med mina Stage Stativ som jag jobbat på ett tag.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Audio One, 23 October 2013 - 15:52.

Postad 23 October 2013 - 15:54

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Riktigt tjusigt. :D

Postad 23 October 2013 - 15:54

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Verkar ju väldigt suspekt om det inte står i manualen. Oproffsigt av dem att ställa den "fel" om nu ingen subwoofer finns ännu.

Redigerat av hifimarcus, 23 October 2013 - 15:54.

Postad 23 October 2013 - 15:58

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Ännu en bild :)

Bifogad fil(er)

Postad 23 October 2013 - 16:05

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Antar att högtalarna står plant? Skjuter inte diskanten alldeles för brant upp mot taket med den lutningen?

Postad 23 October 2013 - 16:15

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Stämmer högtalarna står helt plant. Har lyssnat in dessa, och 60 cm ska tydligen va riktigt bra höjd på dessa. Är så pass bra spridning i dessa högtalare så tycker absolute inte de är några problem att diskanten skjuter lite uppåt. Konstruktionen är ju sådan på Stage högtalaren lutar ju bakåt.

Postad 23 October 2013 - 17:43

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Högtalarna är designade så, de har en svag bakåtlutning. Det finns sökert en bra anledning till det.

Kan det ha att göra med att de övre registrerarnas färdväg till våra öron är kortare än de lägre?
Har för mig att jag läst nåt om det innan. Mina Signaturer är ju baserade på denna samma princip, och att bygga ett så "ojämnt" kabinett som möjligt för att undvika stående vågor, avrundad baffel för att undvika kantreflexer etc.

Postad bild

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 23 October 2013 - 17:59.

Postad 23 October 2013 - 18:21

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Dom är verkligen skitsnygga. Du har verkligen lyckats integrera stativet med högtalarens design ur alla led. Är du snickare eller nåt? :) Antar att dom är gjorda av trä?

Postad 23 October 2013 - 18:53

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Stämmer jobbar som möbelsnickare :) De är gjorda i MDF.

Postad 24 October 2013 - 07:08

G Chatall
  • G Chatall
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej Audio One, Stativen är väldigt snygga :wub: Här kommer citat från HRT / Kevin
"Thank you for sending the photos, very impressive. Please pass along our congratulations on a well done bit of fabrication. Wish we had something as nice for CES!

Kevin Halverson

CTO
High Resolution Technologies, LLC"
M.V.H
Göran , Runt Ljud

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.